Alla kategorier Övrigt Skåne Helsingborg Unihorse AB

Gunnarlundavägen 101, 254 77 Fleninge — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Unihorse AB

• Aldrig m
    Aldrig m skrev om Unihorse AB
    Rekommenderas ABSOLUT INTE! Se de offentliga handlingarna och domarna i Tingsrätten!
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Unihorse AB
    Vi har köpt en fantastisk häst av Unihorse/Gunnarlunda. Trevlig, social, trygg och otroligt ambitiös.
    Lite små detaljer med själva köpet kan förbättras, men vi är jättenöjda.
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Unihorse AB
    KÖP EJ HÄST AV BJARKE!! Vi blev totalt lurade och köpte en dyr dressyrhäst som var utan anmärkning när Bjarkes egen veterinär bedömde den. Väl hemkommen blev hästen halt efter första ridturen, senskada konstaterades och flera veterinärer bedömde att hästen hade haft flera senskador sedan tidigare som ej var helt utläkta och att denna häst omöjligen kunde ha gått igenom ens ett böjprov utan att ha fått en anmärkning. Vi kontaktade Bjarke som efter en hel del strulande gick med på att vi fick välja ut en annan av hans hästar. Vi provred en annan och när väl bytet skulle ske var den hästen plötsligt såld och Bjarke hade ändrat sig. Efter det gick han inte att nå, vi besökte gården utan att få tag på någon. Vi hade inget annat val än att ge upp, vår häst rehabiliterades i flera år, när han väl var "frisk" upptäcktes flera stora blodproppar i honom, ett resultat av att han ej avmaskats ordentligt under sina första levnadsår i Tyskland (där han importerats från) och han fick avlivas. Ett tragiskt slut på en underbar hästs liv. Aldrig mer häst från denna man!!!
  • Elin W
    Elin W skrev om Unihorse AB
    REKOMMENDERAS ABSOLUT EJ!!!!!!
    Vi skulle köpa en d-ponny av dem, hästen var ua på besiktning när Bjarke själv var iväg med den hos vet. När vi sedan ville göra en ny besiktning när vi själva var på plats var hästen regält halt. Då hade vi redan lagt handpeng på hästen på 15.000 kr.

Det följdes av nya veterinärbesök (vi som betalade varje gång, Bjarke lovade att betala allt när det var klart), minst 5 besök uppe i Hbg. När vi till sist gav upp och bestämde oss för att lämna hästen så Bjarke själv kunde köra upp med den till hbg ringde han oss och sa att han varit iväg med den och den var ua. Och så här höll det på... Varje gång han var själv med hästen var den ua när vi åkte med han var han flera grader halt!

Vi lämnade hästen, fick inte tillbaka handpenningen, plus fick inte en enda krona av alla pengar vi lagt hos veterinären trots att han vid flera tillfällen både när vi sågs och telefon som vi spelat in lovade detta.

Hade vi valt att gå vidare med detta hade följderna varit som så att en av de kändaste veterinärerna i hgb hade förlorat sitt leg och jobb. Då hon efter arbetstid hade varit hos Bjarke och skött besiktningarna hemma på hans gård och skrivit ut intyg med hbg:s logga. Detta kröp fram av veterinären i hbg när vi var med han där sista gången själv. Hon sa också att han måste ha fått smärtstillande när han var med honom då det inte syntes ngt på hästen!!!

Flera vänner har varit med om samma sak med hästar som var ua på hans besiktningar och sedan regält halta när köparen och säljaren besiktigade tillsammans.

Så vad ni gör, blanda ej er med detta företag. Om ni ändå tvunget skall göra det, begär blodprovstagning/urinprov vid besiktningen så ni ser att den har smärtstillande i blodet och fatta sen ert beslut, ÅK HEM!

/Elin
    Aldrig m, Jonas G gillar detta
  • Viktoria
    Viktoria skrev om Unihorse AB
    Mycket bra mitt 5 åriga sto går hur fint som hälst.
    Hon har blivit Riden Av Bjarke själv för hon ryckte med sitt huvud och de andra som rider där klarar inte av henne.Hon är 170 och rids av en tjej på 14 år och 150 lång.Hon är inte en lätt riden häst.
  • Elisabeth C
    Elisabeth C skrev om Unihorse AB
    Har köpt häst från Unihorse och det rekomenderar jag ingen att göra. Hästen blev mer och mer oridbar undersöktes den hos veterinär och det visade sig att hästen har en gammal skada i ryggen och att den troligtvis gått på smärtstillande men det är tyvärr inget som går att bevisa. När hästen har testats att ridas på smärtstillande fungerade den utmärkt, som vid tidpunkten för köpet.
    Aldrig m, saga p gillar detta

Gunnarlundavägen 101, 254 77 Fleninge