Universal Motors

Universal Motors

Välkommen till Universal Motors!

På Spannmålsvägen 1 i Rimbo hittar du Universal Motors. Hos oss kan du hitta din nya drömbil såväl som att sälja eller byta in din gamla bil. Vi tar alltid hänsyn till dina önskemål och tror starkt på att bygga en relation med dig som kund. Förhoppningsvis vill du både köpa och sälja din bil med oss på Universal Motors.

Sälj din bil med oss snabbt och tryggt!
  • Vi ger dig alltid ett transparent pris
  • Pengarna betalas ut samma dag
  • Smidig affär då vi tar hand om hela processen

Vi har ett stort intresse för bilförsäljning och bilar och drivs av att du ska känna dig 100% nöjd och trygg hos oss. Är du nyfiken på vad din bil är värd? Då kan du enkelt värdera din bil direkt här på reco.se.

Läs vad 70 kunder tycker om Universal Motors 2

2021-07-23
    Snabbt, smidigt, tryggt och mycket trevligt bemötande!
    2021-07-14
    Snabb och smidig affär. Bra bemötande.
    2021-07-07
    Bra bemötande, smidig affär. Sålde en bil.
    2021-06-30
    Smidigaste bilaffären affären jag gjort! Jag sålde min bil till Universal motors, nöjd med priset och nöjd med servicen. Rekommenderas!
    2021-06-09
    Bra personal, god bemötande, världsklass helt enkelt
    Hej Jimmy, Stort tack för dina vänliga ord och vi är väldigt glada att se att du upplevde servicen som förstaklassig. Önskar dig all lycka i dina framtida åtaganden och varmt välkommen tillbaka till oss på Universal Motors! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-06-06
    Köpte en mycke fin bil av dom var inga problem alls funkade hur bra som helst blev uppmöt på arlanda och fick olika förslag på finansiering
    Säljaren Dimitri är den bästa säljaren jag varit i kontakt med allt var perfekt 👌🏻
    Tjenare Filip, Hoppas att allt är bra med dig och att du är nöjd med din nya värsting racer :) Försök att hålla dina 540 hk i styr (om det går) och önskar dig all lycka i dina framtida åtaganden. Om du känner att frekvent behöver nya bakdäck så är det bara att hojta till har en bra kontakt som jag kan förmedla vidare ;) Vänlig hälsning Dmitry Universal Motors Universal Motors
    2021-05-27
    Väldigt nöjd med affären. Snabb respons, tillgängliga och kundorienterade i dialog.
    2021-05-25
    Jag upplevt eran företag som om jag pratar med mig själv dom har uppskattat min behov att inte förlora mycket det är det man ska tacka för .Jag är nöjd med er mycket mycket tack m v h Mona eskandar
    Hej Mouna, Tackar dig för en fin feedback, vi är väldigt glada att höra att du upplevde just bemötandet som väldigt bra vi lägger extremt tungt värde i själva upplevelsen så det är jättekul för oss att höra att vi lyckas förmedla just detta! Vi önskar dig allt lycka i framtiden och du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-05-25
    Väldigt hjälpsamma och trevliga.
    2021-05-22
    Företaget köpte en bil av mig. Det gjorde dem säkert och tryggt. De ingav förtroende och framförallt smidighet.

Jag kan varmt rekommendera Universal Motors.

//Marcus Ekman
    Hej Marcus, Tackar för ditt fina omdöme, att du valde oss som din leverantör vid försäljning av ditt fordon och stort tack för en väldigt fin bil. Vi önskar dig en fortsatt trevlig vecka samt all lycka i dina framtida åtaganden, du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss på Universal Motors, må det vara försäljning eller köp av bil! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-05-19
    Hej, köpte en porsche panamera. Perfekt bemötande och snabbt genomförd affär. Toppen!
    Hej Bengt, Vi hoppas att allt är bra med dig och att du är nöjd med din superfina Panamera! Tackar för dina vänliga ord, vi på Universal Motors är väldigt glada över att du valde oss som leverantör av din nya bil! Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
  • 2021-05-15
    Sålde 2 bilar (Focus RS och V70R) och köpte en RS4 - Dmitry var väldigt trevlig och lätt att göra med och var inte pushig som bilförsäljare brukar vara. Fick väldigt rimligt betalt för mina bilar och bra pris på bilen jag köpte. Kommer absolut att titta på UM när det blir dags för nästa bil!
    Hej Jonathan, Hoppas att du är nöjd med din nya keeper/racer/porsche killer, tack själv för att du tog dig tiden att åtgärda dina inbytesbilar och åka hela vägen hit, är verkligen glad för din skulle och att du blev nöjd med affären! Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Universal Motors
  • Håkan N
    2021-05-12
    Sålde min BMW 530XD till Universal Motors. Utmärkt bemötande och framförallt en enkel och säker affär för mig som säljare. Var innan affären övertygade om att det måste bli en privat försäljning men där hade jag fel. Tack för affären.
    Hej Håkan, Vi tackar dig för en väldigt fin bil samt att du tog dig tiden att möta upp vår förare på tågstationen, Vi önskar dig en riktigt härlig sommar nu! Stay Safe Team Universal Universal Motors
  • 2021-05-10
    Har sålt en Volvo xc 60. Det gick utan problem och dom betalde vad vi kom överens om på telefon.Dom svarade snabbt tillbaka på Mail när vi började prata affär, mkt nöjd
    Hej, Stort tack för er fina feedback samt för trevligt bemötande men även för en riktigt fin bil! Ni är alltid värmt välkomna tillbaka till oss här på Universal Motors, må det gälla köp eller försäljning av bil. I övrigt så önskar vi er all lycka med era framtida åtaganden! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-05-05
    Mycket smidig affär! Och kungligt bemötande!
    2021-05-03
    Jag fick ett trevligt bemötande, vettigt betalt och en mycket smidig affär!
    Hej Pär, Tackar för din feedback, du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss på Universal Motors, Det var ett nöje att ha med dig att göra. Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
  • 2021-04-28
    Snabbt, smidigt, rakt och ärligt! Dmitry var verkligen rätt man på rätt plats! Åkte upp från Göteborg för att hämta min V70 som helt klart överträffade bilderna/förväntningarna. Fanns inga överraskningar och bilen var väl iordninggjord både invändigt och utvändigt!

Universal Motors rekommenderas varmt!
    Hej Anderas, Grattis till din nya bil och tackar för dina vänliga ord! Det var ett nöje att ha dig som kund hos oss du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Lycka till med alla dina projekt och åtaganden :) Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-27
    Jag kontaktade en säljare på Universal Motors, Dmitry! Vilken stjärna och vilket snällt och professionellt bemötande.

Jag kan verkligen rekommendera Universal Motors. Ett seriöst företag med kompetent personal som levererar service på hög nivå.
    Hej Alexander, Tackar för en fin feedback, ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss på Universal Motors :) Vänliga hälsningar Team Universal Universal Motors
    2021-04-26
    Snabbt och smidig affär.
    Hämtade bilen på försäljningsstället.
    Mycket nöjd.
    Hej Anders, Tackar för att du valde oss som din leverantör av din nya bil, Vi önskar dig all lycka i dina framtida åtaganden och du är varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Vänliga hälsningar Team Universal Universal Motors
  • Mufasa H
    2021-04-23
    Enkelt, smidigt, smart och lätt! Bara att följa instruktionerna! Seriösa grabbar/företag. Pengarna fick man direkt på banken medan man pratade med de i telefon.
    Hej Mufasa, Stort tack för en smidig affär för en fin bil och framförallt för ditt trevliga och vänliga bemötande. Vi tackar även att du tog dig tid att möta upp vår förare vid tågstationen, du är alltid varmt välkommen till oss på Universal Motors och vi önskar dig all lycka i dina framtida åttaganden. Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-22
    Mycket positiv upplevelse från början till slut. Bra kommunikation genom hela affären och god servicekänsla. Kan varmt rekommenderas.
    Hej Niclas, Stort tack för en smidig affär, trevligt bemötande och även att du mötte upp vår förare vid tågstation sist men inte minst för en väldigt fin bil. Vi alla på Universal Motors önskar dig all lycka med dina framtida åtaganden och du är varmt välkommen tillbaka till oss! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-21
    Sålde min bil till dem. Gick snabbt och smidigt, så som vi kom överens.
    Hej Daris, Vi tackar dig för smidig affär bra bemötande och för att du mötte upp vår personal vid tågstation samt att du valde oss som försäljningskanal. Vi önskar dig all lycka och du är alltid varmt välkommen till oss här på Universal Motors! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-20
    Otroligt bra bemötta när vi skulle sälja vår bil! Mycket tillmötesgående & stort förtroende! Dessutom en fantastisk service med mycket trevlig personal! Man förväntar sig service men får så mycket mer! Kommer att rekommendera företaget till vänner! Grymt!!🌟🌟🌟🌟🌟
    Hej Camilla, Stort tack för de vänliga orden, för en väldigt smidig affär och trevligt bemötande samt grymt härlig kommunikation med både dig och din motpart :) Ni båda är jättehärliga och vi tackar även för att ni valde oss som er kanal för försäljning och för visat förtroende. Vi önskar er allt det bästa och ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss på Universal Motors må det gälla köp eller försäljning av bil så kommer vi alltid finnas där till ert förfogande. Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-20
    Bästa bemötandet någonsin. Så härliga och kunniga grabbar. Fin och fräsch bilhall och bäst av allt var bilen, man märker att de inte köper in vad som helst. Rekommenderas definitivt!!!
    Hej Mardan! Stort tack för dina vänliga ord och för en fin feedback. Vi hoppas att du kommer bli mer än nöjd med din nya bil och du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss. Alex hälsar varmt och även vi här på Team Universal Stay safe och kör försiktigt :) Universal Motors
    2021-04-13
    Gillade hur de fokuserade mer på mig som kund och önskemål än att få såld på bilen som jag var där och titta på. Köpet gick smidigt och kändes tryggt hela vägen. Bra bemötande både i telefon och i butiken. Rekommenderar dom starkt!
    Hej Holly, Hoppas att allt är bra med er och stort tack för era vänliga ord och en bra feedback, Ni var jätte härliga att ha att göra med och vi är tacksamma för ert förtroende och att ni valde oss som er leverantör av er nya bil. Vi önskar er och era fina hundar all lycka i framtiden och ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss här på Universal Motors. Vänliga hälsningar Team Universal Universal Motors
    2021-04-10
    Smidig och snabb bilaffär. Väldigt bra bemötande, professionell och pålitlig personal.
    Hej Johnny, Tackar för trevlig feedback, du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss på Universal Motors och vi tackar dig för att du valde oss som din leverantör. All lycka åt dig i dina framtida åtaganden och du är varmt välkommen tillbaka till oss här på Universal Motors! Vänlig hälsning Team Universal Universal Motors
    2021-04-08
    Böt in min Volvo v60 och plockade ute en Volvo v60 Polestar
    Tumme upp till Dimitry på universal motors!
    Lyssnade på mig som kund och vill att man ska bli nöjd,
    Ett litet minus är rekonden på den nya bilen kunde vart bättre

Tack för ett bra bemötande
    Tjenare Sebastian, Hoppas att allt är bra med dig och stort tack för din fina recension och konstruktiv feedback och även stort tack för visat förtroende samt för att du valde oss som din samarbetspartner. Vi har nu rustat upp på vår recond-avdelning och numera så glänser bilarna vid leverans så tack för din synpunkt vi har nu åtgärdat detta för framtida ärenden :) Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss på Universal Motors njut av din nya racer och hoppas att vi ses igen. Vänlig hälsning Dmitry & Team Universal Universal Motors
  • 2021-04-01
    Köpte en fin V70 av Alex som var mycket trevlig och professionell. Var lite strul med sommardäck som inte var i bästa skick. Men vi fick helt nya levererade hem av en annan mycket trevlig medarbetare på företaget! Ger er bästa betyg för er goda service!
    Hej, Vi hoppas att allt är bra med er och vi tackar för visat förtroende och att ni valde Universal Motors som er leverantör för er nya Volvo. Alex hälsar hjärtligt att ni alltid är varmt välkomna tillbaka till oss på Universal Motors och vi önskar er all lycka i era framtida åtaganden. Stay safe i dessa tider :) Vänlig hälsning Alex & Team Universal Universal Motors
    2021-03-31
    Vi köpte en Kia Sorento i början av mars vi är jätte nöjda med både bilen och medarbetarna. De va lite fel med bulltarna på däcken då före detta bilägare gjort fel vis byte vid däck. Vi fick hjälp och löste detta tillsammans med universalmotors snabbt och smidigt. Mycket trevliga personer och lätta att kommunicera med. Härliga personer!
    Hej Mimoza, Grattis till din nya Sorento och vi tackar dig ödmjukt för visat förtroende och att du valde oss som leverantör av din nya bil. Tackar även för en väldigt fin feedback och ni skall alltid veta att ni är varmt välkomna tillbaka till oss här på Universal Motors! Vi önskar dig och din familj all lycka i framtiden och stay safe Team Universal Universal Motors
    2021-03-29
    Sålde min pärla till företaget allt gick super smidigt.
    Jag är överväldigad över allt super proffsigt
    Med vänlig hälsning,
    Hej Peter, Tackar för ett trevligt bemötande samt för en mycket fin och speciell bil, det var ett nöje att få göra affär med dig och du är alltid varmt välkommen till oss på Universal må det röra sig om köp eller sälj av bil! Önskar dig all lycka med dina framtida åtaganden! Vänlig hälsning Alex & Team Universal Universal Motors
    2021-03-27
    Bra service ända från start, trygg och smidig affär rakt igenom.
    Hej Erik, Tackar för en väldigt fin bil och för ett vänligt och trevligt bemötande på plats, vi önskar dig allt det bästa i framtiden och med dina roliga och spännande projekt! Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss må det gälla köp eller sälj av bil! Vänlig hälsningar Team Universal Universal Motors
    2021-03-25
    Sålde dem min s3a och köpte en m135i. Mycket smidigt och de få felen vi upptäckte på BMW-n åtgärdades innan leverans utan några konstigheter. Rekommenderar
    Hej, Stort tack för en trevlig feedback och vi hoppas att bilen kommer tjäna dig troget och länge. Du är alltid varmt välkommen till oss på Universal för er nästa köp eller säljaffär! Ha en riktigt bra sommar nu och önskar dig all lycka i alla åtaganden! Vänlig hälsning Dmitry och Team Universal Universal Motors
  • Isak C
    2021-03-24
    Riktigt bra bilfirma som skötte affären både snyggt och tryggt. Alex är en seriös säljare som verkligen satte mig i fokus och hjälpte mig med alla frågetecken. Kommer definitivt göra affärer med dom igen.
    Hej Isak, Tackar för visat förtroende samt du tog dig tiden att möta upp oss samt att vi fick köpa en riktigt fin bil av dig, var ett nöje att göra affär med dig och du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss för köp eller vid försäljning av bil. Önskar dig ett riktigt bra 2021! Vänlig hälsning Alex och Team Universal Universal Motors
  • Gustav W
    2021-03-22
    Åkte från umeå och Köpte en a3 sedan och den var mycket finare i verkligheten och förvånad över hur fräsch den var.
    Sjukt bra bemötande av dimitri och bra att ha och göra med!
    Längtar tills nästa gång jag ska köpa ny bil för det kommer bli av dom!
    Annars så fin lokal och bra priser :)
    Hej Gustav, Hoppas att allt är bra med dig och att resan tillbaka till Umeå gick bra! Det var ett nöje att ha med dig att göra, vi tackar dig för att du valde oss som din leverantör av din snygga bil! Vi önskar dig allt det bästa kommande tid, må bilen tjäna dig troget och länge och du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss här ute i Rimbo! Väl Mött Dmitry och Team Universal Universal Motors
    2021-03-22
    Vi köpte KIA SORENTO
    Allt bra.
    Hej Irina, Stort tack för att ni valde oss som er leverantör av er fullutrustade Kia Sorento, Vi hoppas att den kommer tjäna er länge och troget, framförallt vara behövlig vid transport av er fiskebåt. Hälsa Audirius från mig och alla här på Universal Motors, och vi önskar er lycka till i era framtida projekt :) Vänlig hälsning Dmitry & Team Universal Universal Motors
    2021-03-20
    Vill tacka Alex för en väldigt smidig affär. Han värderade min bil genom telefon och höll sitt värderingspris. Kom upp till Stockholm från Göteborg och där väntade min nya Bil BMW 430d. Har inget dåligt att säga allt sköttes snyggt. Om ni behöver en ny bil åk till Universal motors jag lovar er ni kommer inte ångra er!
    Hej Gabriel, Stort tack för ett fint omdöme och för en trevlig affär, det var ett nöje att ha med dig att göra, jag önskar dig allt det bästa i dina framtida åtaganden, du är varmt välkommen att höra av dig till mig och oss här på Universal om och när det blir dags för din nästa bilaffär. Vänlig hälsning Alex & Team Universal Universal Motors
    2021-03-20
    Universal motors köpte in min bil, allt sköttes bra och smidigt från början till slut. Bra kommunikation hela vägen!
    Hej Mikael, Stort tack för en trevlig och smidig affär samt för ett trevligt bemötande på plats och för en väldigt fin bil! Det var ett nöje från vår sida att få ha med dig att göra, vi önskar dig all lycka i dina åtaganden och hoppas att vi får möjligheten att få ha med dig att göra igen i framtiden må det gälla inköp eller försäljning av bil :) Vänliga hälsningar Alex, Dmitry och Bobo :) Universal Motors
    2021-03-19
    Mycket trevlig upplevelse att göra affär med Universal! Bra att ha att göra med, proffsigt och smidigt. Nöjd!
    Hej Maria, Stort tack för era vänliga ord, det glädjer oss att ni valde oss som leverantör för ert nästa bilval, alltid kul med vänliga trevliga och rakt igenom härliga personer att ha att göra med som kunder :) Vi tackar även för en mycket fin inbytesbil som redan hunnit hitta sin nya glada och nöjda ägare! Hoppas att ni känner er nöjda med ert nya bilval (den var extremt fin) och förhoppningen är att vi ses igen under andra eller likvärdiga omständigheter. Klappa gärna hunden från mig så önskar jag och vi alla här på Universal Motors er all lycka i alla era framtida åtaganden. Vänlig hälsning Dmitry & Universal Motors Team Universal Motors
    2021-03-18
    Proffsigt rakt igenom.
    Bra bemötande och snabbt och bekvämt genomfört på ett trovärdigt sätt.
    Hej Kim, Stort tack för ett trevligt bemötande samt för att du tog emot oss och avsatte din tid på kvällen för att möjliggöra affären. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss för köp eller försäljning av bil, vi håller nu aktivt på att hitta den perfekta sommarbilen till dig som vi diskuterade på plats. Hoppas den bilen ni åker för att kolla på motsvarar era förväntningar om inte så vet du alltid vem du kan vända dig till. Vi önskar er allt det bästa i era åtaganden och hoppas att vi ses igen. Vänlig hälsning Alex och Dmitry Universal Motors
    2021-03-16
    Jag sålde min bil till dem.
    Utmärkt bemötande, kunniga, punktliga, kunde svara på alla mina frågor och smidig betalning. Alex och Dmitry gjorde affären till ett nöje.
    Hej Fredrik, Vi tackar dig för ett trevligt och vänligt mottagande samt en smidig affär och en väldigt fin samt pendantskött bil. Väljer du att sälja i framtiden så är du varmt välkommen att höra av dig till oss då vi mer än gärna köper en till bil av dig framförallt med tanke på hur exemplariskt du vårdar dina fordon! Vänlig hälsning Dmitry och Alex Universal Motors
    2021-02-14
    Smidig affär och väldigt tillmötesgående
    2021-02-03
    Bra och smidigt biläffer trevlig personal och super bra bemötande!
    2021-02-02
    Otroligt bra och smidigt bilaffär med Josef från Universal Motors, allt från kontakt via annons, provkörning av bil och slutligen ett köp. Smidig betalning utan strul och jag som aldrig har hört talas om detta företag kommer att ha namnet och Josef i mitt bakhuvud gång jag tänker på ett bilköp. Detta är tack vare allt från start till en affär, och speciellt kund-bemötandet! Rekommenderar starkt!
    2021-02-02
    Tackar för en fin bil och en otroligt trevlig säljare.
    Allt sköttes smidigt och bra
    Extra tack till Alex 😁👍
    2021-02-02
    Jag sålde min bil genom medling med Universal motors.
    Trevliga grabbar och fina lokaler.
    Kan verkligen rekommendera folk att höra av sig till dom vid bilköp eller försäljning.

/Niklas
    2021-01-26
    Mycket trevligt bemötande, behjälplig vid frågor och smidig och snabb service!
    2021-01-11
    Mycket trevligt bemötande, Alex och övrig personal.
    Återkommer gärna som kund.
    2021-01-02
    Seriöst bemötande och stor kunskap om bilen som jag sålde till dem. Bilen var i mkt fint skick men det var ngn som hade stämplat på fel plats i serviceboken.
    Extremt noggrant och proffsigt utfört.
    2020-12-17
    Köpte en bil
    Blev korrekt bemött av Alex
    Hade inga förväntningar men glatt överraskad av en ren och fin lokal

Tycker firman verkar seriös med bra utbud av bilar
    2020-12-15
    Trevligt bemötande . Tvätt invändigt med textiltvätt. De är utmärkt professionella.
    Jag är jättenöjd.