Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!

Läs vad 555 kunder tycker om Uppsala Stadsbud 2

2021-05-26
    Mycket trevliga och kompetenta medarbetare som hjälpte oss till en problemfri flytt.
    Omtänksamma och sociala med kundens bästa i fokus.
    Roligt att träffa några av dem igen när de hjälpte nästa granne att flytta in.
    2021-05-14
    Flytten gick jättebra och allt kom fram ordentligt. Det jag tycker kan förbättras är kommunikationen mellan kontoret och de som flyttar. Jag gav massa information till kontoret som inte de som flyttade inte hade fått veta. Så då får man göra nya överrenskommelser med de som ska utföra jobbet.
    2021-05-10
    Det här är första gången jag har tagit hjälp av en flyttfirma och jag är väldigt glad och nöjd! Jag pratade med en snäll kille i telefonen när jag ringde för att boka in dag osv, de var också extremt trevliga och snabba under flyttdagen. Jag behövde inte lyfta ett finger förutom att visa var mina saker var och skulle.

Skulle starkt rekommendera dom!
    2021-05-09
    Otroligt serviceinriktade, proffsiga och tillmötesgående. Vad jag än sa så svarade dom "inga problem, det fixar vi!" Jag är säker på att de svarat samma sak om man bett dom lyfta upp en flygel på tredje våningen!😊 Vi är väldigt nöjda!
    2021-05-07
    Enkel kommunikation, behjälpliga och otroligt serviceinriktade.
    2021-05-07
    Skickliga och trevliga medarbetare som gjorde ett mycket bra jobb och gav det lilla extra. Mottagande ungomar fick bra hjälp.
    Hade blivit fem stjärnor om ni ringt som ni lovade innan ni kom, men eloge för att ni var här exakt den preliminära tiden :D
    2021-05-06
    Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!
    2021-05-03
    Hej;

Det här är ett tackbrev!

Packningen den 30 April med Stefan Johansson Mineur och flyttdatumet den 3 Maj med Stefan Johansson Mineur och flyttpersonal så vill jag och min klient tacka er för ett fantastiskt jobb. Ni är ett underbart företag, jag kommer rekommendera er vidare. Jag har haft med flera flyttfirmor att göra, men ni skötte allt perfekt, bemötande, service, hjälpsamma, vi är jätte tacksamma!

Packningen den 30 April; Ellegatan 2 lgh 1101
    753 16 Uppsala

Flyttning 3 maj; från Ellegatan 2 till Rörgatan 11 lgh 1304, 752 21 Uppsala

Med vänlig hälsning

AYSE YÜKSEL

Handläggare ensamkommande flyktingbarn, god man och förvaltare

Mobil: 0736-50 09 10

E-post: aysinaysekaran_tanoren@hotmail.com
    2021-05-03
    Vi köpte flyttjänster av Uppsala Stadsbud och är mycket nöjda. Trevliga, kunniga och flexibla!
    Tack!
    Thea och Christer Allgulander
    2021-04-30
    Från 1980-talet har jag vid varje tillfälle jag flyttat anlitat Uppsala Stadsbud och alltid blivit 100 % nöjd både med bemötande, arbetsinsatser men även med priset för uppdragen. MYCKET hög kvalitet till ett MYCKET bra pris!
    2021-04-30
    Anlitade dem för flytthjälp. Superbra bemötande och väldigt hjälpsamma. Väldigt snabba. Skulle absolut anlita dem igen!
    2021-04-29
    De är flyttgubbar som vet vad de håller på med. Det känns tryggt att anlita er.
    2021-04-28
    Mycket bra flytthjälp! Vi är nöjda. Effektiva och nogranna gubbar.
    2021-04-27
    Köpte Flytt och lånade flyttlådor.
    Fick snabba och tydliga svar, samt en uppskattning på antal timmar (vilket stämde).
    Flytten gick snabbt och smidigt av trevliga "gubbar".
    2021-04-22
    Vi beställde hämtning och magasinering av färdigpackade kartonger.
    Arbetet utfördes snabbt och smidigt av trevliga killar. Tusen tack!!!...
    2021-04-22
    Seriöst företag med utmärkt 5 stjärnig service!
    2021-04-22
    Trevligt bemötande. Allt flöt på smidigt.
  • Michael H
    skrev om Uppsala Stadsbud
    2021-04-22
    Det var tredje gången vi anlitade stadsbud kåren i Uppsala. Två gånger för flytt av tung möbel inom bostaden och en gång för flytt av hela bohaget. "Flyttarna" utmärks för att vara extremt trevliga (socialt kompetenta), och skickliga på sitt jobb (professionella). Kontakten med kontoret har varit smidig. Och fri tillgång till flyttkartonger är en ovärderlig service. Vi tänker fortsätta anlita Uppsala stadsbud sår.
    2021-04-22
    Personalen är mycket trevliga.
    2021-04-07
    Flytt från Södermanland till Dalarna utfördes professionellt av trevlig personal. Jag har anlitat Uppsala Stadsbud tidigare och allt sköttes på bästa sätt även då. Det här är en genomseriös och pålitlig flyttfirma.
    2021-04-02
    Jag köpte en lägenhetsflytt av ett mindre hushåll, utkörning och hämtning av lådor och bortforsling av gamla utslitna möbler.
    Beställningsförfarandet var idealt. Offerten var lättförstådd och tydlig, jag såg mycket snabba svarstider via mejl med klara instruktioner. Personalen som besökte oss var punktliga, vänliga och tillmötesgående och effektiva. De tog väl hand om möblerna. Svante var mycket trevlig att ha att göra med.
    Jag rekommendera hjärtligt Uppsala Stadsbud.
    2021-04-02
    Trevliga, flexibla, ordentliga, noga och proffsiga. Dessutom prisvärda i förhållande till konkurrenterna!
    2021-03-22
    Snabba svar på frågor, fast pris som var bra i min mening och sjukt bra gubbar som slet på ruggigt bra trots att det blev två lass i stället för ett som beräknat
    2021-03-21
    Fantastiskt trevliga flyttgubbar med hög service...
  • Ida Å
    skrev om Uppsala Stadsbud
    2021-03-19
    Flyttade från lägenhet till hus. Vi beställde att de skulle ta alla våra möbler och dom höll en väldigt hög service. Dom var snabba, effektiva och försiktiga med möbler och bostaden. De plastade in möblerna så vi inte behövde plocka ur utan kunde flytta i befintligt skick vilket sparade oss massor av tid. Vi fick bestämma exakt vart möbler skulle stå så allt var klart när de åkt härifrån.

Rekommenderar alla att boka Uppsala stadsbud!
    2021-03-17
    Trevliga glada lätt att boka och lätt att få tag på
    2021-03-12
    Uppsala stadsbud flyttade åt oss. De var snabba, noggranna och professionella. Vi är mycket nöjda.
    2021-03-11
    Bra bemötande vid både bokning och själva flytten. Allt flöt på smidigt.
    2021-03-10
    Uppsala Stadsbud skötte min flytt på det mest fantastiska sätt-
    -effektivt
    -punktligt
    -vänligt
    -superproffsigt
    -200% pålitligt!
    BÄSTA tänkbara!!!
    Över all förväntan bra!!!
    5 stjärnor!!!!
    2021-03-06
    Super smidigt och allt var verkligen jättebra!
    2021-03-06
    Jag behövde hjälp att få några stora tunga möbler flyttade från en adress till magasinering.
    Jag fick bra hjälp, jag bor inte i Sverige och det var lite krångel med personen som skulle släppa in de som skulle hämta mina möbler.
    Jag fick hjälp med att hämta och magasinera i deras magasin.
    Och jag kan i lugn och ro vänta ut pandemin så jag kan komma och hämta mina möbler när det passar mig
    2021-03-03
    Trevlig och effektivt service! Offerten hade kunnat vara lite mer transparent.
    Bokade flytthjälp.

De två männen som kom var trevliga.

Jag var tydlig med vad som skulle vart då jag inte skulle vara med och ta emot möblerna/kartongerna. Men dom packade bara in allt och sen när dom kom fram visste dom inte vart det skulle.

Dom skippade att ta med kläder i en garderob. Fast det står på er hemsida att kläder som hänger på galge inte behöver packas.

Dom skippade även att ta med två mattor som vi själva fick ta.
    2021-03-03
    Mycket smidigt och professionellt. Flyttade från Stockholm till Uppsala. Inga skador, god kommunikation och allmänt ett mycket gott intryck.

Rekommenderas alla dagar i veckan
    2021-03-03
    Flytthjälp. Blev otroligt bra bemött.
    Rekommenderar detta företag alla dar i veckan. BÄSTA!!
    2021-03-03
    Bohagsflytt inom Uppsala. Gott bemötande och utmärkt utförande från beställning till utförd tjänst.
    2021-02-28
    Köpte flytt från Stockholm till Uppsala.
    De var trevliga, noggranna och professionella.
    De mötte eller överträffade mina förväntningar.
    Kan starkt rekommendera!
    2021-02-27
    Snabb och proffsig flytthjälp.
    2021-02-22
    Flytt.
    Bra bemötande vid bokning och vid flytt.
    Proffsigt utförd flytt.
    2021-02-18
    Allt var perfekt. Det enda att förbättra är att tidsuppfattningen med flytten från personen som jag hade mailkontakt med var lite skev, vilket blev en dyrare faktura sen.
    2021-02-17
    Ville flytta en keramikugn på 300 kg mellan två adresser. Enkel kommunikation, bra bemötande och snabb leverans. I dyraste laget men ändå prisvärt jämfört med andra alternativ.
    2021-02-15
    flytt, inkl nerpackning och upp-packning
    ytterst bra bemötande
    utfördes på det förväntade sättet, på tid och pris som utlovats
    2021-02-09
    Bra pris per timme. Snabba och noggranna på utföra arbetet! Flytten gick jättesmidigt, vi är mycket nöjda!
    2021-02-07
    Flytten gick bra och snabbt, med tanke på att min situation var lite udda. De som kom var väldigt trevliga och gjorde ett superbra jobb.
    2021-02-05
    Duktiga flyttkillar! Noggranna och proffsiga. Väldigt trevliga. Rekommenderas!
    2021-02-02
    Flytt av möbler från en såld lägenhet. Transport till tre olika ställen samt magasinering. Som vanligt mycket trevligt bemötande - jobbar snabbt och effektivitet och är flexibla. Bästa firman.
    2021-01-28
    Bra bemötande och uppfyllde all min förväntan. Punktliga och hjälpsamma
    Absolut ingen klagal!
    Att flytta var som förväntat och ännu bättre. Och med ett rimligt pris.
    2021-01-24
    Trevliga och lätta att ha att göra med. Inga problem att ändra planer i sista minuten. Hjälper till med att hitta lösningar på problem.
    2021-01-24
    Toppenbra! Proffsigt, snabbt å trevligt. Rekommenderas!