Alla kategorier Flyttfirma Uppsala Uppsala Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala — Visa karta

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 257 kunder tycker om Uppsala Stadsbud

• Lennart P
    Lennart P skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag har då och då använt mig av Uppsala Stadsbud för såväl större som mindre transporter. Entaka möbler som jag inte klarat av själv och större bohag.

De har alltid gjort sitt uppdrag oklanderligt och dessutom varit trevliga att ha att göra med.
  • Eriksson A
    Eriksson A skrev om Uppsala Stadsbud
    Fungerade jättebra, trevligt bemötande dessutom. Toppklass!
  • Hampus W
    Hampus W skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra fart, bra bemötande. Tyvärr klurigt att ta kontakt med de anställda
  • Magdalena T
    Magdalena T skrev om Uppsala Stadsbud
    Fantastiskt bemötande både före och efter flytt av bohag. Professionella och serviceminded. Flytten gick som en dans.
  • Filippa N
    Filippa N skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket hjälpsamma, professionella och prisvärda
  • Johan H
    Johan H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt och smidigt. Trevlig personal!
  • Victoria C
    Victoria C skrev om Uppsala Stadsbud
    Jättebra! Jag kommer att rekommendera till alla.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi använde Uppsala Stadsbud för vår flytt från hus till lägenhet. Vi fick ett mycket bra bemötande och servicen var utmärkt. Vi fick också hjälp med packning av glas och porslin och det funkade utmärkt.
    Flytten gick smidigt och inom tidsramen. Mycket trevlig personal.
  • Christer F
    Christer F skrev om Uppsala Stadsbud
    Genomgående bra bemötande, snabbt och proffsigt utförd möbelflytt/forsling till återvinning... - nöjd kund!
  • Thord S
    Thord S skrev om Uppsala Stadsbud
    Positiv upplevelse. Trevliga och snabba killar.
  • Gunnel E
    Gunnel E skrev om Uppsala Stadsbud
    Fick hjälp att frakta kristallkrona till affär för lagning och sedan tillbaka till mig. Jag var mycket nöjd med hjälpen, allt klaffade.
  • Annmarie B
    Annmarie B skrev om Uppsala Stadsbud
    TOPPEN. DE MÖBLERADE RUMMET PÅ ÄLDREBOENDET TILLS VI KOM FRAM.
    Ann-Marie Boden
  • Kristina V
    Kristina V skrev om Uppsala Stadsbud
    Anlitade Stadsbud för flytt och förvaring i deras förråd och sedan flytt igen. De var väldigt duktiga, trevliga och punktliga.
  • Per B
    Per B skrev om Uppsala Stadsbud
    Proffesionellt bemötande, följsamt, effektivt och säkert. Dom gjorde ett jättebra jobb. Tvekar inte att rekommendera!
  • Michael P
    Michael P skrev om Uppsala Stadsbud
    Otroligt nöjd från bokning till sista flyttkartongen!
    Kan bara säga att det finns få så serviceinriktade firmor som Uppsala Stadsbud!

Michael
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra planering och snabb o effektiv flytt. Packning och urlastning gick över förväntan. Inga malörer o inget krångel.
    Kan rekommenderas.
  • Anna P
    Anna P skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud utförde en flytt i November från Uppsala till Norrbyggeby. Två killar Micke och Fredrik lastade bilen och körde den långa vägen ut på landet. Det hade snöat en halvmeter dagen innan så det var en upplevelse att följa med i den stora lastbilen genom det vackra landskapet. Med stor skicklighet körde Micke bilen på de smala vägarna.
    Väl framme lastade de av möblerna och forslade dem på uppskottade halkiga stigar effektivt och med gott humör.
    Toppbetyg till dem och Uppsala stadsbud!
    Hälsningar Anna
  • Karin S
    Karin S skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra bemötande, hjälp och följsamhet från början till slut av flyttningsuppdrag inkl de ändringar jag lade till under genomförandet. Ett litet minus för några småskador på flyttgods som jag upptäckte i efterhand. Jag tog dock aldrig upp det med företaget eftersom det gått en tid.
  • Morten N
    Morten N skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabb, punktlig och noggran. Allt blev på alla sätt som jag ville ha det.
  • Thord N
    Thord N skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi fick hjälp med flytt av Uppsala Stadsbud. Killarna var väldigt mjuka i händerna och aktsamma om möbler, lådor och prylar.
    Deras öppna, vänliga, humoristiska attityd och bemötande gjorde att hela flytten, som tog drygt 7 timmar, kändes lättare och enklare än den borde ha gjort.
    Det är andra gången de flyttar åt oss och det får gärna bli en tredje.
  • Hã¥kan Ã
    Hã¥kan à skrev om Uppsala Stadsbud
    Allt fungerade problemfritt som förväntat. Ett plus för marknadens bästa flyttkartonger.
  • Einar H
    Einar H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabb och bra flytt. Tog in mer personal när det tog längre tid än beräknat vilket var bra.
  • Lena K
    Lena K skrev om Uppsala Stadsbud
    Allt var utmärkt. Kontakten vid beställningen samt utförandet av flytt från ett äldreboende till lägenhet i Uppsala.
  • Sten S
    Sten S skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud uppfyllde alla högt ställda förväntningar.
    Bemötande,service och kvalitet var av yppersta klass,jag rekommenderar med glädje Uppsala stadsbud.
    Sten Sefvegård.
  • Nils M
    Nils M skrev om Uppsala Stadsbud
    En tidigare kund rekommenderade företaget och jag beställde flytt från Örebro till Uppsala på ett anbud som inte låg lägst.
    "Flyttgubbarna" var vänliga och trevliga och arbetade effektivt. Flytten gick utan problem och jag har rekommenderat företaget till andra. Helt nöjd.
  • Una F
    Una F skrev om Uppsala Stadsbud
    Budet kom med klänningar från Kanada. Väldigt nöjd med servicen. Det var tur att jag var hemma då, men antar att ni har goda rutiner så att ni hade löst detta med utdelningen även om jag inte varit hemma? Allt gick snabbt och lätt- gillade att ni kunde kom in utan att jag behövde ge portkod, och skönt att jag inte behövde skriva under ngt papper med min namnteckning. Allt gick så smidigt!
  • Johan Ã
    Johan à skrev om Uppsala Stadsbud
    Perfekt!
  • Mottagningen M
    Mottagningen M skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra fick hjälp inom några dagar
    Killar som kunde sin sak var försiktiga med möblerna snabba och otroliga på att stuva
    Dessutom var dom trevliga
  • Alf N
    Alf N skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud förvarnade i god tid om leverens, infann sig på utsatt tid och körde in kollit i garaget. Perfekt levererat!
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Uppsala Stadsbud
    Tog hjälp vid lägenhetsflytt. Bemötandet var jättebra. Flytten gick bra och ingenting skadades.

Det tog lite oväntat lång tid att tömma det sista i lägenheten och komma till den nya adressen. Allt gick nämligen i ett rasande tempo innan vi lämnade lägenheten. På den nya adressen kom det ytterligare flyttare och hjälpte till så att det skulle gå snabbare. Det var bra, men sammanlagt blev flytten dyrare än vad vi trott även om priset låg inom prisförslaget vi fått. Vi hade packat, märkt och samlat ihop allt som skulle flyttas så att det skulle gå snabbt och smidigt när flyttproffsen kom och vi hade inte onormalt mycket saker för en tvåa.

Vi fick låna bra flyttkartonger.
  • Temagruppen A
    Temagruppen A skrev om Uppsala Stadsbud
    Hej!

Vi fick hjälp med en massa kontorsmöbler som skulle transporteras tilll återvinningen.
    Personalen var trevlig och de jobbade bra!
    Ett stort minus var att de blev 3 timmar försenade och jag fick inget meddelande om detta!
    Detta drar ned sammanlagda betyget
  • Aleksandra M
    Aleksandra M skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande, mycket professionella, fin känsla för service. Rekommenderas varmt.
  • Christine R
    Christine R skrev om Uppsala Stadsbud
    Personlig och god service. Kan rekommenderas!
  • Helga E
    Helga E skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag blev bemött av mycket förstående och hjälpsam personal.
  • Samira B
    Samira B skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag samt andra anhöriga har anlitat Uppsala stadsbud för förvaring och flytt av delar av bohag. Samtliga tillfällen har tyvärr varit i samband med dödsfall, sjukdom och tvister inom släkten, situationer som har varit minst sagt känsliga.
    Bemötandet och hjälpen som jag (vi) fått från Uppsala stadsbud har/är riktigt bra!
    Tryggt, trevligt, samarbetsvilliga med en service utöver det vanliga. Och stort tack för donationen till barncancerfonden!
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande, proffsig planering av flytten, allt som det skulle.
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra service, trevliga, lättillgängliga ordningsamma
  • Eila S
    Eila S skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag hade beställt flytt av mitt bohag till nya adressen. Fick gott bemötande och arbetet flöt på smidigt. Ingen klagade trots att det var tungt tvärtom rådde det glad och lättsam atmosfär under hela arbetet. Jag är mycket nöjd och kan rekommendera företaget till dem som behöver flytthjälp! Mvh Eila Sten
  • Pålle A
    Pålle A skrev om Uppsala Stadsbud
    Bemötandet var bra, skulle flytta ett piano från Alunda till Uppsala. Genom att det var 3 trappor så behövdes det 3 st personal, men det visade sej att man ställde pianot på högkant på en rullvagn och använde hissen, har alldrig varit med om att man ställer ett piano på högkant förr!! Tyvärr så blev det skador på pianot, och stämningen av pianot fick vi göra om. Känner mej lite blåst, då man skulle bära pianot så det inte skulle bli skadat, och 3 st personal pga 3 trappor, vi fick betala för mycket tycker vi!!!
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Uppsala Stadsbud
    Min upplevelse var helt ok. Det enda jag kan anmärka på var själva fakturan. Den innehöll ett par felaktigheter; bla antal timmar för mankraft och för lastbil. Detta redde ut sig efter kontakt via telefon. Men, detta drog ner mitt betyg ett snäpp. Rätt från början!
  • Hammarlings F
    Hammarlings F skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra och proffessionell hjälp. Pålitlgt och tryggt. Kan varmt rekommendera Uppsala Stadsbud!
  • Elisabet T
    Elisabet T skrev om Uppsala Stadsbud
    För knappt ett år sedan flyttade jag med hjälp av U-a Stadsbud. Jag har anlitat dem förut och var mycket nöjd, så jag tog inte in andra anbud. Även denna gång gjorde de ett utmärkt arbete. Kom på utsatt tid och tog på sig exakt den tid de hade sagt.
    De som jobbade var mycket trevliga och kunniga "gubbar". Allt gick smidigt och de verkade trivas tillsammans och hjälptes åt.
    Givetvis har jag rekommenderat dem till vänner och bekanta och jag kommer att anlita dem igen om det behövs.
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Uppsala Stadsbud
    Kunde inte varit nöjdare! Flyttade från Uppsala till Stockholm och det gick snabbt och smidigt. Killarna från Uppsala stadsbud var så trevliga och hjälpsamma. Ger dem mina varmaste rekommendationer
  • Karin J
    Karin J skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra bemötande såväl vid bokning som av chaufförer. Mycket nöjd. Använder mig alltid av Stadsbud vid flytt!
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande
    Professionella
    Inga skador
    Effektivt arbete
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Uppsala Stadsbud
    En helt perfekt service gediget kunnande från flyttgubbarna.Om jag eller ngn jag känner skall flytta så kommer jag att förorda Er. Svar från en mycket nöjd kund,stort tack
  • Lena E
    Lena E skrev om Uppsala Stadsbud
    Proffsiga och trevliga flyttkillar som gjorde ett mycket bra jobb!
  • Gudmar L
    Gudmar L skrev om Uppsala Stadsbud
    Hjälp med flyttning inom Uppsala stad. Vi är helt nöjda, allt var proffsigt från början till slut. Trots besvärliga lyft av skrymmande och tunga grejer 4 trappor upp var alla aktsamma och inget skadades. Lån av flyttkartonger underlättade packningen (men det kanske är standard i branschen).
  • Margareta N
    Margareta N skrev om Uppsala Stadsbud
    Suveräna snabba och säkra - bästa flyttfirman
  • Kenneth M
    Kenneth M skrev om Uppsala Stadsbud
    Toppen.Väldigt snabb och bra kontakt när affären gjordes upp.
    Proffsig flyttning.Trevliga personer

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala