Uppsala Stadsbud

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala — Visa karta

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 478 kunder tycker om Uppsala Stadsbud

Linus B skrev om Uppsala Stadsbud
    Professionella, snabba och trevliga. Läs mer

Ingrid D skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt av gamla möbler till sopstation samt magasinering av flyttlådor.
    Trevligt bemötande och väldigt tillmötesgående service rakt igenom.
    Företaget överträffade mina förväntningar.
    Det blev en positiv upplevelse i en för övrigt jobbig situation. Läs mer

Pia A skrev om Uppsala Stadsbud
    Otroligt effektiva och lätta att ha och göra med. Väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Vi är supernöjda👍👍👍

Pia och Kjell Läs mer
  • 2020-10-28

Mari-anne N skrev om Uppsala Stadsbud
    Omsorgsfulla, flexibla och snabba. Mycket trevliga dessutom. Läs mer
  • 2020-10-26

Ann-Kristin B skrev om Uppsala Stadsbud
    flytt av säng. korrekt och coronasäkert bemötande. Läs mer
  • 2020-10-25

Jan-erik E skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt, professionellt, trevligt. Läs mer
  • 2020-10-23

Sofie L skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag använde Uppsala Stadsbud för en flytt och magasinering av mitt bohag under ungefär en månads tid. Jätteimponerad över hur snabbt utflytten gick, det var snabbare än vad de givit mig för estimering. Ett vänligt och bra bemötande av alla de som flyttade.

Magasineringen verkar också ha gått fint eftersom allt var helt när det flyttades in i min nya lägenhet. Även den flytten var över förväntan och de hjälpte mig att ställa de tunga möblerna på rätt plats direkt.

Stort tack för en bra flytt och en prislapp som blev lägre än jag förväntat mig.Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-23

Elisabeth S skrev om Uppsala Stadsbud
    Hade köp en stor tung skänk som Post Nord vägrade att bära in, trots att vi hade betalat för den tjänsten. Ringde till Uppsala stadsbud som fixade allt galant. Snabb service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Malin W

2020-10-23

Malin W skrev om Uppsala Stadsbud
    Flyttservice av Uppsala Stadsbud. Från Sigtuna till Väddö.
    Fantastisk service och jättetrevliga killar! Sociala och hjälpsamma och frågade när de behövde hjälp (vilket inte alltid är en självklarhet).
    Hjälpte mig att montera ner en säng och sedan även att montera upp den i nya huset. Service över förväntan.
    Rekommenderas verkligen. Läs mer
  • 2020-10-22

Olof Ö skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt gäng och metodiskt och snabbt arbete! Läs mer
  • 2020-10-22

Helena M skrev om Uppsala Stadsbud
    Anlitade Uppsala Stadsbud för bohagsflytt. Mycket professionella, effektiva och trevliga! Kommer utan tvekan att anlita Uppsala Stadsbud i framtiden. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-21

Stefan P skrev om Uppsala Stadsbud
    Tack för fantastisk service i samband med flytt från en adress till en annan i Uppsala; inte bara böcker, glas och porslin som skulle packas, utan dessutom en hel del tunga möbler, inklusive en megabamseflygel, som ni - 5 starka karlar - baxade upp de två våningsplanen till det nya boendet; samt bortåt 200 flyttkartonger...
    Allt flöt fantastiskt bra, och hela tiden bidrog ni till en god stämning, alltid med gott humör och ett jättefint ställa-uppande när det gällde extrafix utöver det som ni egentligen var engagerade att uföra. Att alla böckerna kom tillbaks på exakt rätt ställe i hyllorna är en bragd - som ni stod för!
    Vi är lika glada som tacksamma för ert fantastiska jobb! Visserligen hoppas vi att vi inte behöver flytta än på länge, men när/om det sker, ska vi verkligen engagera Uppsala Stadsbud igen! Läs mer
  • 2020-10-19

German B skrev om Uppsala Stadsbud
    Gjorde inte vad de lovade. Tog extra betalt för sådant som borde ha ingått. Läs mer
    2020-10-19 Tobias L svarar German B
    Vi gjorde exakt vad som stod i offerten och om man flyttar från en stor lägenhet till en mindre så måste man ju banta ner så att allt får plats och det kan ju knappast vara vårat ansvar!
    Om man vill ha ett fast pris så gör vi det som står avtalat i offerten och får betala för extra tjänster där av brukar vi alltid försöka boka på rullande timtaxa och uppskatta en tid som flytten kan tänkas ta så att vi kan få en så nöjd kund som möjligt och slippa den här typ av diskussioner!
  • 2020-10-15

Jan M skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevliga och duktiga. Jobbade snabbt. Läs mer
  • 2020-10-15

Nils E skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt och effektivt från beställning till genomförande, trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-10-14

Jannika S skrev om Uppsala Stadsbud
    Proffsigt!! Kunniga,snabba,trevliga,otroligt teamwork!! Bästa flytthjälp! Rekommenderas!! Läs mer
  • 2020-10-11

Pia L skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytthjälp, gick smidigt och snabbt. Trevlig personal. Läs mer
  • 2020-10-09

Linus B skrev om Uppsala Stadsbud
    Kom på utsatt tid, trevlig personal och bra prissättning. Läs mer
  • 2020-10-06

Tore A skrev om Uppsala Stadsbud
    Bohagsflytt inom Uppsala. Personalen var mycket trevlig och hjälpsam. Informationen om vad som inräknas i de timmar man betalar för (rökpauser, transport till bostad, om det gäller varje påbörjad timme osv.) var dock otydlig och en bärare var oförsiktig med våra lp-skivor. Läs mer
  • 2020-10-05

Leif L skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt från Uppsala till Gotland.
    Utmärkt och personligt bemötande!
    Proffsig och bra behandling av möbler och övrigt!
    Trevliga ”gubbar” Läs mer
  • 2020-10-05

Cecilia J skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytthjälp. Professionelt och trevligt bemötande, snabbt utfört arbete. Mycket bra! Läs mer
  • 2020-10-04

Tobias R skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt från Uppsala till Småland vilket fungerade utmärkt!
    Lämnade nycklarna till lägenheten, sköte all kontakt via mail fram till leveransdagen. De packade ner och lastade hela lägenheten på en dag, körde ner tidigt på morgonen nästa arbetsdag.
    Allt helt, endast en plafond som blev lite repad. Det som drar ner från 5 till 4 är att de råkade missa att tömma ett städskåp när det lastade.
    Rekommenderar verkligen Uppsala Stadsbud.
    Trevliga och professionella! Läs mer
  • 2020-09-30

Lilian B skrev om Uppsala Stadsbud
    Pianoflytt. Punktligt, trevligt bemötande, snabbt perfekt! Väldigt duktig och skicklig personal, Rekommenderas varmt!!!!!!!! Läs mer
  • 2020-09-28

Malin N skrev om Uppsala Stadsbud
    De lyckades ta ner en tvättmaskin och en hög frys ned för en brant, ojämn betongtrappa. Jag är impad. Läs mer
  • 2020-09-27

Freddie T skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket trevligt bemötande , snabba , vänliga hjälpsamma, noggranna . Höll tider, Läs mer
  • 2020-09-25

Agnes H skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande, mycket proffsigt och prisvärt! Läs mer
  • 2020-09-25

Emma G skrev om Uppsala Stadsbud
    Smidigt skött och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-09-24

Angela G skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag köpte flytt av skåp.
    Bara fint mottagande. Trevliga killar, både vid beställning och de som flyttade. Läs mer
  • 2020-09-24

Åsa D skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra hjälp med att flytta ett piano. Personalen var kunniga och trevliga. Läs mer
  • 2020-09-21

Linda M skrev om Uppsala Stadsbud
    Kom i tid, trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • 2020-09-18

Thomas F skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba och effektiva då de hjälpte oss flytta. Imponerad över hur fort det gick Läs mer
  • 2020-09-18

Denny S skrev om Uppsala Stadsbud
    Duktiga o trevliga killar som kom. Gick snabbt och bra. Mycket nöjd. Ska verkligen rekommendera er till mina vänner. Läs mer
  • 2020-09-16

Joshua J skrev om Uppsala Stadsbud
    Fast, friendly, and professional. Läs mer
  • 2020-09-14

Andreas A skrev om Uppsala Stadsbud
    Allt blev buret, många trappor och inget gick sönder. Effektivt, trevligt och väldigt bra. Tack! Läs mer
  • 2020-09-14

Maja-stina S skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi fick den bästa hjälpen när vi flyttade mellan två lägenheter. Supertrevliga och tre snabba medarbetare som vi rekommenderar alla. De gjorde starten till nya bostaden ännu bättre! Tusen tack! Läs mer
  • 2020-09-13

Linnéa F skrev om Uppsala Stadsbud
    Otroligt trevliga, proffsiga och effektiva. Slet som djur och hann ändå stanna och prata lite. Kan inte rekommendera de här gänget nog! Läs mer
  • 2020-09-09

Joakim B skrev om Uppsala Stadsbud
    Lägenhetsflytt snabbt och effektivt! Läs mer
  • Madelene K

2020-09-06

Madelene K skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi är supernöjda med Uppsala Stadsbud 👍 de var tillmötesgående från första samtalet och vi fick ett bra pris. De kom på utlovade tider (lastning och lossning). Killarna jätte trevliga och sociala. Vi rekommenderar starkt Uppsala Stadsbud ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Benjamin Wojciech G

2020-09-04

Benjamin Wojciech G skrev om Uppsala Stadsbud
    Kan inte rekommendera detta företag. Min upplevelse liknar mer en blåsning än hjälp med flytt och blev i slutet av dagen snarare en 3/4 flytt då dom inte fick med allt. Man blir förbannad när man anlitar vad som tycks vara ett seriöst företag när man ska flytta 50 mil med ett barn på 1,5 år. Jag fick själv göra 100 mil med hyr-lastbil och hämta det sista. De ska trots det envisas med att ha fullt betalt för ett ofullständigt uppdrag.

Vi skulle flytta från en 4a till hus ca 50 mil bort. Jag fick svar från flera företag varav alla frågade om när vi skulle kunna ringas och diskutera omfattningen av flytten. Offerterna låg i prisklassen 12 000 kr. Uppsala stadsbud kom med en offert på 5 000 kr för 15 kubik, och 500 kr för varje extra kubik. Förvånad över den stora prisskillnaden dubbelkolla jag att allt stod rätt till, och det var det pris som gällde i och med att dom ändå skulle köra ner med ett annat flyttlass. Jag var i kontakt med dem per telefon 2 gånger innan där jag förklarade att jag var osäker på om 15 kubik skulle räcka, men fick lugnande ord om att vi i värsta fall hade några kubik extra kapacitet. Fine tänkte jag och litade på en flyttfirmas professionella uppfattning, även om vi behöver 10 extra kubik blir det ändå ungefär samma pris som de andra offererat.
    Senast dagarna innan ringde jag och fick som svar att dom hade en stor lastbil som hade ca 30 kubik där vårt kunde lastas, vilket kändes bra och att dom förstått budskapet om att det är mer än 15 kubik som ska flyttas.

Sen kom flyttdagen, dom kommer på utsatt tid och det första Tobias säger är "Det här är inte vad du sa att ni skulle flytta..." och är allmänt dryg. Hade du bara gjort ditt jobb hade du vetat vad som skulle flyttas, men fick liksom inte följdfrågan någon gång under alla tillfällen jag varit i kontakt med dem och uttryckt min oro över dessa 15 kubik. Bilen de kom med hade plats för totalt 22 kubik. Vad ska man göra liksom? Sen säger han till mig att dom inte kan lösa det sista utan det får jag göra själv. Totalt lämnad i skiten men fanns inget att göra där och då, dom fick ta det dom kunde så fick jag klura ut en lösning på vägen ner.

Uppsala stadsbud har inte utfört uppdraget i sin helhet och dessutom orsakat merkostnader på 4500 kr samt en hel del stress då jag fick lämna fru och barn hemma för att åka 100mil och rensa det sista i lägenheten innan frånträdet dagen efter. Jag ångrar bittert att jag valde detta företag framför alla de andra som var villiga att göra ett ordentligt förarbete med att förstå omfattningen av flytten.

Blåsningen i det hela är att dom offererar 15 kubik vilket i slutet av dagen var hälften av vad det faktiskt var (totalt 27,5 kubik) och priset hamnar på det dubbla. Någon form av ansvar vägrar dom själva att ta. Läs mer
    2020-09-14 Tobias L svarar Benjamin Wojciech G
    Vill börja med att säga att det som uppgavs skulle flyttas är följande" De stora sakerna vi har är säng, soffa, matbord. Sen har vi mindre saker som spjälsäng, cykel, bildäck, vindsurfbräda, ca 10 flyttlådor och några sopsäckar med kläder" och där av offerten på 15 kubik som borde vara mer än nog men jag sa även om det skulle bli lite mer så har vi extra kapacitet och när vi kom på plats så var det minst det dubbla du uppgivit och att jag skulle varit dryg får stå för dig men vi förde en dialog och innan vi skulle lasta så var vi överens om förutsättningarna och stämde även av med dig innan vi åkte och var vi var överens och inga klagomål framfördes!
  • 2020-09-03

Carlos C skrev om Uppsala Stadsbud
    Väldig professionella och mycket flexibla!
    Rekommenderas stort vart du än flyttar till! Läs mer
  • Peter L

2020-09-03

Peter L skrev om Uppsala Stadsbud
    En överskådlig offert med fast pris. Duktiga flyttkarlar med omsorg om detaljerna. Hjälpsamma och försiktiga. Rekommenderas utan tvekan Läs mer
  • 2020-09-03

Ann-christin R skrev om Uppsala Stadsbud
    TRYGGHET, SÄKERHET o SERVICE! Skulle aldrig anlita någon annan flyttfirma. Uppsala Stadsbud är BÄST! Läs mer

Vincent L skrev om Uppsala Stadsbud
    Profesionelt och hjälpsamt bolag Läs mer

Adam L skrev om Uppsala Stadsbud
    Flyttade från Uppsala mot Stockholm och använde Uppsala Stadsbudskontor som flyttfirma. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande innan själva flytten, samt väldigt snabbt jobb på flyttdagen, helt i linje med deras kalkyl. Dessutom till ett mycket bra pris! Läs mer

Robert J skrev om Uppsala Stadsbud
    Seriöst och effektivt flyttarbete. Tydlig och snabb kommunikation inför arbetet. Läs mer
  • 2020-08-30

Marie O skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt svar vid offertförfrågan. Proffsigt utförande på plats, omsorgsfull hantering av bohag. Mycket trevligt bemötande. Prisvärt, så skönt att kunna delegera till en rutinerad flyttfirma. Läs mer
  • 2020-08-27

Mattias A skrev om Uppsala Stadsbud
    Professionella, snabba och lyhörda. Rekommenderas Läs mer
  • 2020-08-27

Malin J skrev om Uppsala Stadsbud
    leverans av möbler. de var service minded när jag behövde boka om leveransen med kort varsel, och skötte leveransen på bästa sätt. Läs mer
  • Magnus H

2020-08-27

Magnus H skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande och bra utförd flytt från start till mål utan några missöden eller strul. Precis som vi vill ha det. Läs mer
  • 2020-08-24

Maria H skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt av större möbel mellan adresser.

De skulle ringa när de var på väg men ringde istället när de var framme. Inte hela världen såklart. Läs mer

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte