Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!

Läs vad 646 kunder tycker om Uppsala Stadsbud 2

2022-01-18 Verifierad kund
    professionellt och kommer ta hjälp även vid nästa flytt.
    2022-01-18 Verifierad kund
    Trevliga människor. Tungt arbetande. Billiga. Piano flytt.
    2022-01-11 Verifierad kund
    Köpte flytthjälp. Fick ett proffsigt och trevligt bemötande.
    2022-01-01 Verifierad kund
    Gänget kom på avtalad tid och jobbade därefter på smidigt och rutinerat. De var lättsamma att ha och göra med och gjorde ett toppenjobb! Vi hade – utöver att packa kartonger – förberett genom att plasta möbler, vilket de blev förvånade över och hade räknat med att själva göra, så de är helt klart ambitiösa och noggranna. Både i- och urlastning gick snabbt och de placerade möbler och annat enligt våra önskemål. Stort plus för att det var enkelt att låna kartonger!
    2021-12-25 Verifierad kund
    Flytt av möbler.
    Utfördes perfekt och i tid.
    2021-12-24 Verifierad kund
    Galet bra! Hjälpte till med allt som behövdes på plats.
    Sen toppservice och satte allt på plats.
    Jag är så nöjd och kan ge mina bästa rekommendationer!
    2021-12-23 Verifierad kund
    Utförde vår flytt snabbt och smidigt, imponerad av arbetstempot.
    Trevlig bemötande både före och under själva flyttdagen.
    2021-12-23 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande när vi skulle flytta. De som kom jobbade snabbt och effektivt och var dessutom trevliga.
    2021-12-19 Verifierad kund
    Kunniga, snabba, hjälpsamma och trevliga 👍😊
    2021-12-17 Verifierad kund
    Jättebra bemött fick även hjälp med magasinera tackar för det
    2021-12-15 Verifierad kund
    Jätteproffsiga! Gjorde en jobbig flytt enkel.
    2021-12-14 Verifierad kund
    Jag är nöjd. Trevlig personal. Jobbat hård och snabb. Löser allt som krånglar vid flyttning
    2021-12-14 Verifierad kund
    Jag blev trevligt bemött och de löste transport på ett lysande sätt, genom att ordna fram ytterligare en flyttbuss då de insåg att en buss inte räckte till.
    Jag hade stora förväntningar eftersom de varit i branschen så länge.
    Jag har köpt transport av bohag samt magasinering.
    2021-12-14 Verifierad kund
    Bra! Tillmötesgående och jäkligt trevliga.
    2021-12-12 Verifierad kund
    Alltid proffsigt utfört. Från beställning till flytt. Rekommenderar starkt!
    2021-12-12 Verifierad kund
    Jag är glad att jag kontaktade Uppsala Stadsbud när jag flyttade för ca 4 år sedan. Utmärkt service!
    2021-12-10 Verifierad kund
    Uppsala Stadsbud, är professionella i alla avseenden.
    Bra bemötande, kunnig personal. Jag har haft den stora förmånen att lära känna Uppsala Stadsbud, geom, flytt, magasinering mm.
    Ett företag med omsorg om kunden.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Snabbt, smidigt och härliga "gubbar" :)
    2021-12-05 Verifierad kund
    Bra och snabb hantering både vid beställning och flytt. Trevliga och noggranna killar. Allt gick smidigt och lätt
  • Johan S
    skrev om Uppsala Stadsbud
    2021-12-05 Verifierad kund
    Supertrevliga gubbar! Helnöjd 😊
    2021-12-01 Verifierad kund
    Smidigt och enkelt till ett bra pris. Funkade utmärkt, precis som senast.
    2021-11-28 Verifierad kund
    Snabba och trevlig. Vi är mycket nöjda.
    2021-11-28 Verifierad kund
    Proffsigt och mycket vänligt bemött.
    2021-11-28 Verifierad kund
    Jag beställde flytt av kontorsinventarier och möbler mm och bemötandet har varit väldigt bra och professionellt. Flytten gick mycket smidigare än vad jag räknat med. Stort eloge för killarna och tack för all hjälp!
    2021-11-26 Verifierad kund
    Allt fungerade perfekt med Uppsala Stadsbud! Så smidigt vid bokningen och killarna som utförde flytten hade gedigen erfarenhet, var försiktiga om möblerna, kom på utsatt tid och dessutom var de väldigt trevliga. Toppbetyg till alla involverade. Stort tack!
    2021-11-26 Verifierad kund
    Vi anlitade företaget för en bostadsflytt.
    Blev bemöt av både kundtjänst och flytttpersonal på ett mycket positivt och trevligt sätt. Flyttpersonalen var både mycket trevliga, hjälpsamma och effektiva. Även försiktiga med möblerna och hjälpsamma. Kan verkligen rekommendera Uppsala Stadsbud!
    2021-11-26 Verifierad kund
    Lätta att få kontakt med och tydliga. Gör ett mycket proffesionellt jobb
    2021-11-25 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande! Jag fick en jättebra upplevelse av flytten! (bohagsflytt och pianoflytt)
    2021-11-21 Verifierad kund
    Lätt att beställa tjänst via telefon, trevlig personal och jobbade otroligt bra och effektivt. Jättenöjd med det uppdrag de utförde åt mig och min familj.
    Jag rekommenderar detta företag starkt. Tack!
    2021-11-19 Verifierad kund
    Mycket bra och snabb flytt av vårat kontor. Vi är 100% nöjda med Uppsala Stadsbud!
    2021-11-16 Verifierad kund
    Trevliga killar, ordning och reda, inget är omöjligt - vi är supernöjda.
    2021-11-16 Verifierad kund
    Anlitade för ut och inflytt med 2 veckors magasinering av bohaget emellan. Båda flyttarna gick snabbt och smidigt till ett rimligt (fast) pris. + för gratis lån av kartonger och flyttgarderober.
    2021-11-15 Verifierad kund
    De var väldigt hjälpsamma och proffesionella. Allt kom fram helt och rent så vitt vi vet och de hjälpte oss flytta runt möblerna flera ggr för bästa plats i det nya hemmet. Och allt gjordes med ett leende på läpparna. Jag kan verkligen rekommendera Uppsala stadsbud som flyttfirma.
    2021-11-15 Verifierad kund
    Mycket trevliga och fantastiska medarbetare, både på kontoret och "flyttgubbarna".
    Vi hade goda förväntningar då vi hört flera som anlitat dom, och de levde verkligen upp till förväntningarna.
    Vi köpte flytt + packning samt lagring och transport till ny bostad
    2021-11-14 Verifierad kund
    Flytthjälp med viss monterigshjälp.
    Allt förhlöt smidigt och i nära samarbete med oss.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Trevliga och hjälpsamma
    Bra service, lånar ut material
    2021-11-03 Verifierad kund
    Allt gick väldigt smidigt, flyttgubbarna ytterst hjälpsamma, fick till och med skjuts i lastbilen tillsammans med min hund. Är nöjd med alla aspekter.
    2021-11-03 Verifierad kund
    Vänligt bemötande, utförde jobbet utan incidenter samt gjorde det lilla extra för att vi skulle vara helnöjda. Rekommenderas Varmt och kommer användas igen om vi flyttar.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Uppsala stadsbud. De genomförde vår flytt på ett väldigt professionellt sätt, allt från offertförfråga, avtal, packning lastning, transport och lossning. De var snabba, nogranna och väldigt lyhörda för våra önskemål. Alla våra föremål blev ordentligt packade och varsamt hanterade utan minsta missöde. Vi vill ge dem våra allra bästa rekommendationer. Om vi fnågon gånga ska flytta igen så kommer vi att anlita Uppsala stadsbud fer detta, det är ett säkert kort.
  • Sreehari E
    skrev om Uppsala Stadsbud
    2021-11-02 Verifierad kund
    I had used the services of Uppsala Stadsbud even in 2020, and they were an obvious choice when we moved apartments in October 2021 as well. Right from the first conversation they have been very professional and extremely helpful. The team that helped us move were very cheerful, thoughtful, and careful with our belongings. A big thank you to each of them, and a very high recommendation for those who wish to use their services.
    2021-11-01 Verifierad kund
    Hej

Punktligt, trevligt. Utförde utan knot en liten tjänst som inte var beställd. Behöver vi flytthjälp framledes väljer vi gärna U:à stadsbud.
    2021-11-01 Verifierad kund
    De var 30 min sen, men han allt innom tidsrammen, så ingen fara med det. Bra och säker flytt
    2021-10-30 Verifierad kund
    Trevlig och kompetent personal.
    Jag köpte packning och flytt och är mycket nöjd med utfört arbete.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Jag kan varmt rekommendera att flytta med Uppsala Stadsbud. Jag flyttade från en lägenhet i Uppsala till en lägenhet i Stockholm och från första kontakten med Uppsala Stadsbud fick jag ett väldigt trevligt och professionellt bemötande. Alltid snabba svar på mina frågor, nedpackning och flytt gick smidigt och resterande flyttkartonger hämtades snabbt.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Professionell, snabb och trevlig personal som kan sitt jobb . Höll tiden. Skyddade möblerna med emballage som ingick i priset. Rymlig flyttbil, smidigt att kunna magasinera hos företaget mellan två flyttar. Rimlig kostnad. Rekommenderas!
    2021-10-21 Verifierad kund
    Snabbt och med stor nogrannhet och varsamhet om sakerna.
    2021-10-20 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande och effektivt genomförd flytt av bohag från ett dödsbo utan skador till ett bra pris. Uppsala stadsbud levde upp till högt ställda förväntningar.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med vårt val av Uppsala Stadsbud. Allt har fungerat smidigt och alla vi varit i kontakt med, inklusive de som var med vid själva flytten, var jättetrevliga.
    Nu vill vi verkligen inte flytta igen men skulle vi göra det skulle vi absolut valt Uppsala Stadsbud igen. Rekommenderas starkt!
    2021-10-14 Verifierad kund
    De flyttade mitt hem, och det är såklart många känslor då men arbetsgruppen var lyhörda och supertrevliga och löste allt på bästa sätt. Det jag hade missat i packning hjälpte de till med och de placerade ut varenda större möbel efter min anvisning. Det var både hem och trädgård som flyttades , de gjorde ett fantastiskt bra jobb .
    2021-10-13 Verifierad kund
    Jag flyttade och magasinerade i 18 månader för sen att få mitt bohag transporterad 100 mil bort. Allt i regi av Uppsala stadsbud.
    Jag har alltid blivit bemött med vänlighet. Aldrig har det varit något problem, alltid flexibilitet och ett positivt förhållningssätt.
    Jag är så glad for att jag har varit kund hos Uppsala stadsbud. Att flytta kan vara en känslosam process. Ett trevligt bemötande gör det lättare.