Uppsala Stadsbud

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala — Visa karta

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 324 kunder tycker om Uppsala Stadsbud

• 2020-03-14

Fredrik H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt och effektivt. Trevligt bemötande från personalen! Läs mer
  • 2020-03-13

Eva E skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevliga, försiktiga och effektiva.
    Bara positivt! Läs mer
  • 2020-03-13

Maria T skrev om Uppsala Stadsbud
    Superbra, har anlitat US för bohagsflytt två gånger. Trevlig och effektiv personal, arbetet utfört på kortast möjliga tid. Definitivt prisvärt. Läs mer
  • 2020-03-12

Birgitta V skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag har anlitat stadsbuden ett flertal gånger. De har alltid varit punktliga, varsamma och effektiva.
    Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2020-03-12

Erik K skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt, effektivt, trevliga och bra på att backa med lastibil. Läs mer
  • 2020-03-06

Lars-åke F skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi har anlitat Uppsala Stadsbud några gånger de senaste fem åren och alltid blivit oerhört proffesionellt bemötta. De har genomfört sitt uppdrag med ett leende på läpparna, i tid och med entusiasm. Läs mer

Kenth H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba och trevliga flyttgubbar. Inget var något problem, väldigt service minded! Värt sitt pris. Läs mer

Anita H skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt från villa till lgh.
    Kan inte få bättre bemötande än från dessa tre killar.
    Vi hade många lådor av alla det slag. Trodde inte att de skulle ta en del pga kvalitet, men det var absolut inga problem. Små, stora, skrymmande var inga problem, allt vi ville få med lastades in i bilarna.
    Väl framme väntade en hiss på 1 kvm.
    Allt gick som på löpande band.
    Tiden vi beräknat visade sig bli betydligt kortare. Uppsala stadsbuds beräknade tid visade sig stämma mycket bra.
    Tusen tack till dessa tre flyttkarlar Läs mer

Maggie B skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket trevliga socialkompetens kan rekommenderas till andra Läs mer

Marita E skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi anlitade Stadsbud för flytt
    Jag är mycket nöjd med det trevliga bemötandet vi fick
    Uppsala Stadsbud är mycket proffesionella och pålitliga Läs mer

Carolina C skrev om Uppsala Stadsbud
    smidig bra service med flytthjälp Läs mer

Marina Q skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag köpte flytthjälp av Uppsala stadsbud. Fick hjälp av 3 personer, de var otroligt proffsiga och erfarna! De hjälpte mig att packa det sista (kläder och lite smågrejer), de skruvade isär OCH monterade ihop min dubbelsäng (hade aldrig fixat det själv). De placerade möbler där jag ville ha dem, så nya lägenheten blev möblerad och klar direkt. De var snabba och effektiva, hela flytten var gjord på mindre än 4 timmar. Jag fick låna flyttkartonger av dem. Överlag var hela grejen över förväntan, hade inte trott att det skulle vara så smidigt! De var dessutom trevliga och hjärtliga, särskilt den äldste av dem, Svante, som var en otrolig krutdurk, med sina 70+!
    Det var en enorm lättnad att ha så proffsig hjälp, jag var orolig för flytten, men med deras hjälp gick det fantastiskt smidigt! Läs mer

Ralph N skrev om Uppsala Stadsbud
    Beställde flyttt av mönler och utrustnin för magasinering. Superbra service. Trevlig och hjälpsam personal. Effektiv och kunnig personal. Hittade flexibla och bra lösningar på mitt problem. Dessutom bra priser på tjänsterna. Överträffade alla mina förväntningar Läs mer

Per D skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytten sköttes alldeles utmärkt. Alla tider hölls, kunniga medarbetare och ett bra utfört arbete. Läs mer

Johan F skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba och effektiva och noggranna. Bra på att flytta flyglar Läs mer

Margareta B skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt av bohag. Klara och snabba besked före flytt. Bra hantering av mitt bohag vid flytten. Vänligt bemötande . Läs mer
  • 2020-02-03

Nina J skrev om Uppsala Stadsbud
    Kan verkligen rekommendera. Fungerade utmärkt. Punktliga, effektiva, smidiga, flexibla . Toppbetyg. Läs mer
  • 2020-02-01

Daniel C skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt inom Uppsala stad.
    Väldigt bra kontakt i telefon inför och med ’flyttgubbarna’ under flytt.
    Ärlig o trevlig personal, som förra gången vi flyttade. Läs mer
  • 2020-01-30

Hamid M skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag har flyttat och företaget hjälpte med . De är snabt o profitionelt och man kunde boka snabt, de var mycket flexibla med ärendet också försiktig med varor att det blir inte skadat. Läs mer

Johan S skrev om Uppsala Stadsbud
    Detta var andra gången som jag använde Uppsala Stadsbud och jag kan verkligen rekommendera dem.
    Proffsiga från beställning via samtal till utförandet av flytt.
    Har även använt deras förvaring mellan flyttar som är mycket prisvärt och väldigt bra.
    Väldigt trevligt bemötande samt hårt jobbande personal.
    Vid båda flyttarna tog det kortare tid än jag förväntat mig och därav ett som jag ser det väldigt bra pris. Läs mer

Eva-lotta S skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag har diverse möbler och lådor i förvar hos Uppsala stadsbud. Upplever det som säkert och tryggt. Det var lätt att få kontakt, killarna som kom var snabba och samtidigt försiktiga. Lindade in kristallkronan och transporterade den så att jag slapp oron för prismorna...
    Snabbt bemötande. Lätt att få kontakt när jag behöver fråga något. Läs mer

Margrét G skrev om Uppsala Stadsbud
    Det var flytt för ca tre år sedan. Allting gick jättebra! Jag rekommenderar Uppsala Stadsbud! Läs mer
  • 2020-01-13

Mary S skrev om Uppsala Stadsbud
    Anlitade Uppsala Stadsbud för 18 år sedan och de var ett självklart val när det var dags att flytta igen :)
    Jag är jättenöjd från första samtalet, leverans av flyttlådor och med själva flytten från Uppsala till annan ort.
    Trevligt bemötande med lång erfarenhet. Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-01-06

Katrin A skrev om Uppsala Stadsbud
    Fick hjälp vid flytt till annan lägenhet. De var mycket trevliga och skötte allt väl. Även när hissen var i minsta laget och fick gå upp fyra trappor med ett par möbler så var de på gott humör. De var snabba, effektiv och gjorde sitt jobb väl. Priset var ok för jobbet de gjorde. Om en till flytt sker, så bokar jag dem utan eftertanke. Läs mer
  • 2020-01-06

Maria G skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytten....................................................
    .. Läs mer
  • 2020-01-05

Caroline R skrev om Uppsala Stadsbud
    Toppenbra service av dem som hjälpte till med flytten! Arbetade stenhårt hela dagen, hela tiden med ett gott samarbete och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-23

Lars S skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba säkra prisvärda leveranser 🚚 med en härlig och alltid glad & hjälpsam personal!
    God Jul & Gott Nytt spännande 2020
    Hälsar Lasse Svensson Sirius / Svenssonskrogar Läs mer
  • 2019-12-23

Anita K skrev om Uppsala Stadsbud
    Fantastiskt bra och trevlig hjälp med att flytta från Uppsala till Skåne! Läs mer
  • 2019-12-18

Mikael D skrev om Uppsala Stadsbud
    Effektiva proffsiga. Vilket inte denna undersökning är Läs mer
  • 2019-12-18

Attendo S skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi flyttade vårt kontor, och allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • 2019-12-12

Bassel O skrev om Uppsala Stadsbud
    We used their moving service and all went great. The three guys that moved our furniture were very friendly and careful with our stuff. Highly recommended! Läs mer
  • 2019-12-12

Steve B skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt av möbler från Arboga till Uppsala.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Har inga klagomål att framföra. Läs mer
  • Jacqueline R

2019-12-11

Jacqueline R skrev om Uppsala Stadsbud
    Det var en sån himla bra och smidig flytt. Kommunikationen online har varit tydlig och snabb.

Flyttkillarna som kom var som himla trevliga, noggranna och effektiva i sitt arbete. Dom löste allting så smidigt för min mamma och såg till att alla hennes önskemål uppfylldes.

De påminde oss även om vi hade glömt saker i förrådet. Det finns inget annat ord än att beskriva de som ödmjuka proffs. De får en guldstjärna av mamma. Läs mer
  • 2019-12-09

Eva S skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt från villa till lägenhet och packning av glas och porslin.
    De var trevliga att ha att göra med, men några saker (två hyllor) var skadade, så även några glas. Men helt OK Läs mer
  • 2019-12-07

Fredrik N skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra service. Dock känns det som priset är uträknat efter rutavdrag. 4000kr för 45minuters jobb — Rut såklart. Läs mer
  • 2019-12-06

Anette R skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba , effektiva och vänliga killar gjorde ett mycket bra arbete. Läs mer
  • 2019-12-02

Maria C skrev om Uppsala Stadsbud
    Bokade Uppsala stadsbud i samband med en flytt. Tog tid att få kontakt med de via mail, telefon fungerade bättre. Snabba och effektiva. Lite slarviga när de monterade en säng, som vi märkte ej var monterad korrekt men på det stora hela är jag nöjd. Läs mer
  • 2019-12-01

Peter M skrev om Uppsala Stadsbud
    Transport av trasig motionscykel och prylar på vinden till återvinning.

Allt fungerade bra! Läs mer
  • 2019-12-01

Esbjörn E skrev om Uppsala Stadsbud
    En flytt på fem mil. Bra killar. Det kunde lasta och packa och var uthålliga, men hade svårt med inlastning i förråd/rum (huset var inte klart för inflytt). Bra betyg, men det blev en hel del ompackning i förrådsrummen. Läs mer

Stefan K skrev om Uppsala Stadsbud
    Beställde flytt av möbler och allt från falun till Uppsala.
    Blev bra bemött av företagen både vid beställning och vid leveransen av bohaget.
    Skulle varmt rekommendera detta företag. Läs mer

Anna K skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytthjälp av ett piano inom Uppsala. Snabbt, proffsigt och trevliga killar! Superbra! Läs mer

Ulrika A skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytthjälp. Punktliga, glada, snabba, försiktiga med möblerna. Läs mer

Samuel F skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytthjälp; goa glada gubbar. Tömde gamla stället och in med allt på nya. Klart på en förmiddag. Läs mer
  • 2019-11-18

Cecilia F skrev om Uppsala Stadsbud
    Grym service, trevliga anställda, snabb flytt! Läs mer
  • 2019-11-11

Marianne A skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytttjänst. Utmärkt bemötande, snabbt och proffsigt jobb. Läs mer
  • 2019-11-11

Lars B skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevliga, kunniga och snabba flyttgubbar gjorde susen! Läs mer
  • 2019-11-10

Johan S skrev om Uppsala Stadsbud
    Fick hjälp med bohagsflytt och förvaring under flytt.
    Allt fungerade smidigt över förväntan och trevlig personal. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-11-06

Maja Kristina M skrev om Uppsala Stadsbud
    Anlitade uppsala stadsbud för flytt mellan villor, ca 25mil isär. Väldigt positiv upplevelse! Trevlig och effektiv personal i hela kedjan, från bokning till sista kartongen var hämtad.
    Inga pekpinnar om att det var några lådor kvar att packa när de kom. De fick även packa köket åt oss vilket de gjorde bra. När vi landat i nya huset och packat upp det mesta kom de och hämtade flyttkartongerna vi inte ville behålla.
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-11-06

Vidya L skrev om Uppsala Stadsbud
    Flytt och magasinering, bra bemötande, hade inga förväntningar och heller inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-24

Stefan N skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud hjälpte mig med en bohagsflytt. Det mesta gick enligt plan förutom att lastbilen inte hade plats för allt och jag fick ta ett släp också.
    Grymt trevliga och hårt arbetande gubbar. Läs mer

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala