Alla kategorier Flyttfirma Uppsala Uppsala Uppsala Stadsbud

Uppsala Stadsbud

Danmarksgatan 24, 753 23 Uppsala — Visa karta

Uppsala Stadsbud har med sina anor så långt tillbaka som 1887 en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen. All personal har den utbildning som krävs för yrket och vi har självklart yrkestillstånd och alla försäkringar som kan behövas.

Vi utför alla typer av flytt; bohag, företag, arkiv, packning, tunga lyft; i hela Skandinavien. Våra bilar är moderna och vi använder miljövänligt emballage vid varje flytt. Förutom själva flytten kan vi också erbjuda magasinering och deltransport av ditt gods.

Spara tid och energi genom att anlita en flyttfirma som flyttar dina saker med ansvar och omsorg!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 262 kunder tycker om Uppsala Stadsbud

• Kristina L
    Kristina L skrev om Uppsala Stadsbud
    Supernöjd med flytt av bohag. Smidigt, snabbt och till bra pris. Rädd om grejerna. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Uppsala Stadsbud
    Flexibla, snabba, trevliga och antagligen billigast i stan! Läs mer
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag är en ganska krävande konsument och mot den bakgrunden blev jag väldigt positivt överraskad över den professionalitet som Uppsala Stadsbud visade mig när jag skulle få mitt bohag packat och flyttat. Uppsala Stadsbud arbetade snabbt och smidigt samtidigt som de hela tiden var trevliga och vänliga. Priset var väldigt rimligt. Jag kan varmt rekommendera detta bolag. Läs mer
  • Petter H
    Petter H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabba och effektiva! Mycket nöjd. Enda negativa var att de debiterat fel antal timmar. De räknade inte bort timmen för lunch. Men det var snabbt löst. Jag ringde och påtalade det och då tog de bort den timmen. Läs mer
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag har då och då använt mig av Uppsala Stadsbud för såväl större som mindre transporter. Entaka möbler som jag inte klarat av själv och större bohag.

De har alltid gjort sitt uppdrag oklanderligt och dessutom varit trevliga att ha att göra med. Läs mer
  • Eriksson A
    Eriksson A skrev om Uppsala Stadsbud
    Fungerade jättebra, trevligt bemötande dessutom. Toppklass! Läs mer
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Uppsala Stadsbud
    Bara nöjd. Rekommenderar er gärna till någon som ska anlita en flyttfirma. Läs mer
  • Hampus W
    Hampus W skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra fart, bra bemötande. Tyvärr klurigt att ta kontakt med de anställda Läs mer
  • Magdalena T
    Magdalena T skrev om Uppsala Stadsbud
    Fantastiskt bemötande både före och efter flytt av bohag. Professionella och serviceminded. Flytten gick som en dans. Läs mer
  • Filippa N
    Filippa N skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket hjälpsamma, professionella och prisvärda Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabbt och smidigt. Trevlig personal! Läs mer
  • Victoria C
    Victoria C skrev om Uppsala Stadsbud
    Jättebra! Jag kommer att rekommendera till alla. Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi använde Uppsala Stadsbud för vår flytt från hus till lägenhet. Vi fick ett mycket bra bemötande och servicen var utmärkt. Vi fick också hjälp med packning av glas och porslin och det funkade utmärkt.
    Flytten gick smidigt och inom tidsramen. Mycket trevlig personal. Läs mer
  • Christer F
    Christer F skrev om Uppsala Stadsbud
    Genomgående bra bemötande, snabbt och proffsigt utförd möbelflytt/forsling till återvinning... - nöjd kund! Läs mer
  • Thord S
    Thord S skrev om Uppsala Stadsbud
    Positiv upplevelse. Trevliga och snabba killar. Läs mer
  • Gunnel E
    Gunnel E skrev om Uppsala Stadsbud
    Fick hjälp att frakta kristallkrona till affär för lagning och sedan tillbaka till mig. Jag var mycket nöjd med hjälpen, allt klaffade. Läs mer
  • Annmarie B
    Annmarie B skrev om Uppsala Stadsbud
    TOPPEN. DE MÖBLERADE RUMMET PÅ ÄLDREBOENDET TILLS VI KOM FRAM.
    Ann-Marie Boden Läs mer
  • Kristina V
    Kristina V skrev om Uppsala Stadsbud
    Anlitade Stadsbud för flytt och förvaring i deras förråd och sedan flytt igen. De var väldigt duktiga, trevliga och punktliga. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Uppsala Stadsbud
    Proffesionellt bemötande, följsamt, effektivt och säkert. Dom gjorde ett jättebra jobb. Tvekar inte att rekommendera! Läs mer
  • Michael P
    Michael P skrev om Uppsala Stadsbud
    Otroligt nöjd från bokning till sista flyttkartongen!
    Kan bara säga att det finns få så serviceinriktade firmor som Uppsala Stadsbud!

Michael Läs mer
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra planering och snabb o effektiv flytt. Packning och urlastning gick över förväntan. Inga malörer o inget krångel.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud utförde en flytt i November från Uppsala till Norrbyggeby. Två killar Micke och Fredrik lastade bilen och körde den långa vägen ut på landet. Det hade snöat en halvmeter dagen innan så det var en upplevelse att följa med i den stora lastbilen genom det vackra landskapet. Med stor skicklighet körde Micke bilen på de smala vägarna.
    Väl framme lastade de av möblerna och forslade dem på uppskottade halkiga stigar effektivt och med gott humör.
    Toppbetyg till dem och Uppsala stadsbud!
    Hälsningar Anna Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra bemötande, hjälp och följsamhet från början till slut av flyttningsuppdrag inkl de ändringar jag lade till under genomförandet. Ett litet minus för några småskador på flyttgods som jag upptäckte i efterhand. Jag tog dock aldrig upp det med företaget eftersom det gått en tid. Läs mer
  • Morten N
    Morten N skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabb, punktlig och noggran. Allt blev på alla sätt som jag ville ha det. Läs mer
  • Thord N
    Thord N skrev om Uppsala Stadsbud
    Vi fick hjälp med flytt av Uppsala Stadsbud. Killarna var väldigt mjuka i händerna och aktsamma om möbler, lådor och prylar.
    Deras öppna, vänliga, humoristiska attityd och bemötande gjorde att hela flytten, som tog drygt 7 timmar, kändes lättare och enklare än den borde ha gjort.
    Det är andra gången de flyttar åt oss och det får gärna bli en tredje. Läs mer
  • Hã¥kan Ã
    Hã¥kan à skrev om Uppsala Stadsbud
    Allt fungerade problemfritt som förväntat. Ett plus för marknadens bästa flyttkartonger. Läs mer
  • Einar H
    Einar H skrev om Uppsala Stadsbud
    Snabb och bra flytt. Tog in mer personal när det tog längre tid än beräknat vilket var bra. Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Uppsala Stadsbud
    Allt var utmärkt. Kontakten vid beställningen samt utförandet av flytt från ett äldreboende till lägenhet i Uppsala. Läs mer
  • Sten S
    Sten S skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud uppfyllde alla högt ställda förväntningar.
    Bemötande,service och kvalitet var av yppersta klass,jag rekommenderar med glädje Uppsala stadsbud.
    Sten Sefvegård. Läs mer
  • Nils M
    Nils M skrev om Uppsala Stadsbud
    En tidigare kund rekommenderade företaget och jag beställde flytt från Örebro till Uppsala på ett anbud som inte låg lägst.
    "Flyttgubbarna" var vänliga och trevliga och arbetade effektivt. Flytten gick utan problem och jag har rekommenderat företaget till andra. Helt nöjd. Läs mer
  • Una F
    Una F skrev om Uppsala Stadsbud
    Budet kom med klänningar från Kanada. Väldigt nöjd med servicen. Det var tur att jag var hemma då, men antar att ni har goda rutiner så att ni hade löst detta med utdelningen även om jag inte varit hemma? Allt gick snabbt och lätt- gillade att ni kunde kom in utan att jag behövde ge portkod, och skönt att jag inte behövde skriva under ngt papper med min namnteckning. Allt gick så smidigt! Läs mer
  • Johan Ã
    Johan à skrev om Uppsala Stadsbud
    Perfekt! Läs mer
  • Mottagningen M
    Mottagningen M skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra fick hjälp inom några dagar
    Killar som kunde sin sak var försiktiga med möblerna snabba och otroliga på att stuva
    Dessutom var dom trevliga Läs mer
  • Alf N
    Alf N skrev om Uppsala Stadsbud
    Uppsala stadsbud förvarnade i god tid om leverens, infann sig på utsatt tid och körde in kollit i garaget. Perfekt levererat! Läs mer
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Uppsala Stadsbud
    Tog hjälp vid lägenhetsflytt. Bemötandet var jättebra. Flytten gick bra och ingenting skadades.

Det tog lite oväntat lång tid att tömma det sista i lägenheten och komma till den nya adressen. Allt gick nämligen i ett rasande tempo innan vi lämnade lägenheten. På den nya adressen kom det ytterligare flyttare och hjälpte till så att det skulle gå snabbare. Det var bra, men sammanlagt blev flytten dyrare än vad vi trott även om priset låg inom prisförslaget vi fått. Vi hade packat, märkt och samlat ihop allt som skulle flyttas så att det skulle gå snabbt och smidigt när flyttproffsen kom och vi hade inte onormalt mycket saker för en tvåa.

Vi fick låna bra flyttkartonger. Läs mer
  • Temagruppen A
    Temagruppen A skrev om Uppsala Stadsbud
    Hej!

Vi fick hjälp med en massa kontorsmöbler som skulle transporteras tilll återvinningen.
    Personalen var trevlig och de jobbade bra!
    Ett stort minus var att de blev 3 timmar försenade och jag fick inget meddelande om detta!
    Detta drar ned sammanlagda betyget Läs mer
  • Aleksandra M
    Aleksandra M skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande, mycket professionella, fin känsla för service. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Christine R
    Christine R skrev om Uppsala Stadsbud
    Personlig och god service. Kan rekommenderas! Läs mer
  • Helga E
    Helga E skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag blev bemött av mycket förstående och hjälpsam personal. Läs mer
  • Samira B
    Samira B skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag samt andra anhöriga har anlitat Uppsala stadsbud för förvaring och flytt av delar av bohag. Samtliga tillfällen har tyvärr varit i samband med dödsfall, sjukdom och tvister inom släkten, situationer som har varit minst sagt känsliga.
    Bemötandet och hjälpen som jag (vi) fått från Uppsala stadsbud har/är riktigt bra!
    Tryggt, trevligt, samarbetsvilliga med en service utöver det vanliga. Och stort tack för donationen till barncancerfonden! Läs mer
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Uppsala Stadsbud
    Trevligt bemötande, proffsig planering av flytten, allt som det skulle. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra service, trevliga, lättillgängliga ordningsamma Läs mer
  • Eila S
    Eila S skrev om Uppsala Stadsbud
    Jag hade beställt flytt av mitt bohag till nya adressen. Fick gott bemötande och arbetet flöt på smidigt. Ingen klagade trots att det var tungt tvärtom rådde det glad och lättsam atmosfär under hela arbetet. Jag är mycket nöjd och kan rekommendera företaget till dem som behöver flytthjälp! Mvh Eila Sten Läs mer
  • Pålle A
    Pålle A skrev om Uppsala Stadsbud
    Bemötandet var bra, skulle flytta ett piano från Alunda till Uppsala. Genom att det var 3 trappor så behövdes det 3 st personal, men det visade sej att man ställde pianot på högkant på en rullvagn och använde hissen, har alldrig varit med om att man ställer ett piano på högkant förr!! Tyvärr så blev det skador på pianot, och stämningen av pianot fick vi göra om. Känner mej lite blåst, då man skulle bära pianot så det inte skulle bli skadat, och 3 st personal pga 3 trappor, vi fick betala för mycket tycker vi!!! Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Uppsala Stadsbud
    Min upplevelse var helt ok. Det enda jag kan anmärka på var själva fakturan. Den innehöll ett par felaktigheter; bla antal timmar för mankraft och för lastbil. Detta redde ut sig efter kontakt via telefon. Men, detta drog ner mitt betyg ett snäpp. Rätt från början! Läs mer
  • Hammarlings F
    Hammarlings F skrev om Uppsala Stadsbud
    Bra och proffessionell hjälp. Pålitlgt och tryggt. Kan varmt rekommendera Uppsala Stadsbud! Läs mer
  • Elisabet T
    Elisabet T skrev om Uppsala Stadsbud
    För knappt ett år sedan flyttade jag med hjälp av U-a Stadsbud. Jag har anlitat dem förut och var mycket nöjd, så jag tog inte in andra anbud. Även denna gång gjorde de ett utmärkt arbete. Kom på utsatt tid och tog på sig exakt den tid de hade sagt.
    De som jobbade var mycket trevliga och kunniga "gubbar". Allt gick smidigt och de verkade trivas tillsammans och hjälptes åt.
    Givetvis har jag rekommenderat dem till vänner och bekanta och jag kommer att anlita dem igen om det behövs. Läs mer
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Uppsala Stadsbud
    Kunde inte varit nöjdare! Flyttade från Uppsala till Stockholm och det gick snabbt och smidigt. Killarna från Uppsala stadsbud var så trevliga och hjälpsamma. Ger dem mina varmaste rekommendationer Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om Uppsala Stadsbud
    Mycket bra bemötande såväl vid bokning som av chaufförer. Mycket nöjd. Använder mig alltid av Stadsbud vid flytt! Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Uppsala Stadsbud