Katastrof. Säger att de försökt leverera. Varit hemma hela dagen. När jag kontaktar kundtjänst kan de inte svara på något. Senare ringer en person och säger att de hittat mitt paket bakom en hylla då det ramlat ner och inte kommit med dagens utkörning. Frågar då hur det är möjligt att de varit här och försökt leverera om paketet inte ens varit med. Det kan de inte svara på.

UPS Sweden AB
138 omdömen om UPS Sweden AB
UPS är inte mycket att ha. Jag skickade ett paket till en adress i Eskilstuna. UPS lämnade paketet på en annan adress. Sedan dess är paketet borta. Innehåll värt 4400 kr. UPS hade ersatt om jag hade tecknat en extra försäkring. Ska man behöva teckna en extra försäkring för att UPS kanske lämnar paketet på någon annan plats? Helt sjukt. UPS är kört i botten och kommenterar bara med : We apologize for any inconvenience on this matter MYCKET DÅLIGT. Använd inte UPS. Eller teckna försäkringar varje gång - chauffören kanske...
Noll i pålitlighet av leverans. Kan bara hoppas på att leveranser sker närmaste dagarna.
Håller med vad de flesta skriver! De säger att de försökt att leverera men det är BS! Ringde och de skyllde på att det inte fanns någon PK men det fanns ju porttelefon annars som har fungerat för alla andra! Lämnade ut efter andra försöket PK men efter tredje försöket så skyllde de på fullt i terminalen så paketet blivit försenat. Jag fick lämna ut min PK igen för det fanns inte i systemet trots att jag ringt och lämnat den dagen innan!
Beställde ett paket med hemleverans pga storlek. Var hemma hela dagen och väntade. Fick meddelande att leveransen ej kunde lämnas då ingen var hemma så paketet levererades till närmaste pickup point. Även pickup point personalen undrase varför inte chauffören levererat detta till adressen men fick bara ett fnysande av chauffören spm lämnade snabbt. Jag fick själv med liten bil hämta detta . Vilket skitföretag att ha att göra med. Era chaufförer vill bara göra det enklaste för egen vinning. Kontaktade även UPS kundtjänst...
Är så besviken på den sämsta servicen jag har fått i hela mitt liv. 1: Första paketet fick jag ingen leveransdag/tid om. En chaufför ringde mig sent en kväll och var en timma bort. Han undrade om jag hade bil och kunde möta honom halvvägs. Han skulle inte hinna att leverera paketet om inte jag kom. Jag har ingen bil så han kom dagen efter och levererade. 2: Andra paketet innehöll en tv. TV:n sändes från Schweiz och jag betalde frakten i Schweiz samt 5 000:- för tullavgift här i Sverige. Vid den planerade leveransdagen...
Stäng ner företaget. Ni är under all kritik. 4 leveranser hade vi på 2 veckor. Ingen av de kom eller kom i tid. Bytt jobb om ni inte kan utföra ert grund arbete.
Det sämsta jag varit med om!! Skulle fått fyra burkar olivolja den 19:e juli. Den kom den 10 augusti. Då var paketet uppbrutet och hälften av oljan borta och ersatt med något helt annat. Alla telefonsamtal till en meningslös kundsupport var helt bortkastade. Deras löften om att ta tag i ärendet och lösa problemet betydde ingenting. Reklamationen som naturligtvis följde har ignorerats fullständigt. En näbbmus vet mer om kundsupport, kundnöjdhet och kundvård än vad man gör på UPS! UPS – aldrig mer!!
kan inte leverera i tid väntat 12 timmar idag klockan 22.30 kan man se att de ändrat leverans tills nästa dag trots att de påstod att det var på väg till mig. oseriösa hur många dagar ska man hålla sig hemma kommer aldrig beställa från företag som anlitar ups.
Just nu försenat minst 3 vardagar pga diverse icke trovärdiga svepskäl. Vid hemleverans påstår de att man inte varit hemma trots att man har varit detta och haft full koll.
Jag är så trött på UPS. De är bara det sämsta fraktbolag som katten släpat in! De skickar aldrig ut avier eller sms om när och var paketen finns att hämta och därför har flera försändelser gått tillbaka till avsändaren. Ibland hamnar dessutom paketet hos helt fel utlämningsställe. Såå dåligt. Go back to the USA you suckers!!!!
Saker borta En packlåda som gått upp och endel innehåll var borta /hade fallit ur.. "Nog otänkbart återfå saker" enligt UPS. Någonstans måste ju sakerna finnas? Körs ner i sop? Rutinerna?
Betalat extra för expressleverans som inte kom fram. Det stod att paketet skulle komma mellan 11:00- 15:00, så jag stannar hemma för att motta paketet, som aldrig kom… Ringer till kundtjänst och får prata med en person som bara säger ”sorry mam, there nothing I can do..” Det finns inget sätt att kommunicera med chaufför, man kan inte ens förmedla vilken våning man bor på eller att man har portkod. Undvik detta skojföretag!
Undviker att ens försöka slutföra hemleverans. Kör direkt till ombud för att kunna sitta o dricka kaffe ist. Dessutom enda dispatch som saknar qr-kod. Rena tredjd världen. Om möjligt välj annan leverantör för att slippa huvudvärk och grava föörsrni gar
Väntade förgäves på leverans idag, trots att UPS anger ett fönster på 4 timmar då jag förväntas vara hemma för att ta emot paketet. Detta är under all kritik!
Ups är ett stort skämt. Först skulle dom leverera ett paket hem till mig. Istället hamnade det på ett ombud en timme från mig. Jag tog kontakt med UPS vid 8 tillfällen, samtliga gånger lovade dom att en chaufför skulle hämta upp paketet och leverera hem till mig. De lovade att paketet inte skulle skickas tillbaka till avsändaren. Vid flera tillfällen lovade de att ringa upp inom en viss tid, t.ex inom en timme, men flera dagar passerade utan att de ringde upp. Jag ringde dem under den tiden och blev lovad att bli uppringd...
Som vanligt sitter jag hemma och väntar på ett paket med UPS som aldrig kommer. Jag har ALDRIG fått ett paket från UPS levererat till min bostad vare sig när jag bodde i lägenhet eller i radhus. Igår stannade jag hemma från jobbet och väntade förgäves. Det slutar alltid på samma sätt. De kan inte leverera och jag måste köra två tre mil för att hämt paketet på deras utlämningkontor. Idag står det på hemsidan att de ska lÅterkomma med ett nytt leverans datum snarast. Ringer till dem. Ja men då är paketet på nytt ute för leverans,...
Största skojar-företaget. lovar leveransdag och tid vilket aldrig inträffar. de ljuger om att man inte var tillgänglig vilket inte är sant. jag kommer aldrig igen att köpa något från ett företag som använder UPS son transportör
Riktigt riktigt uselt företag. Väntat hela dagen på en leverans som inte tycks komma. Får ingen kontakt med kundtjänst.
Totalt lotteri om överhuvudtaget paketet kommer komma fram. Att det kommer komma i tid är inte ens ett lotteri, det händer aldrig någonsin. Man kan sätta ut fullmakter, försöka få tillagt att de kan leverera till adressen utan att någon är hemma. Kanske går det, kanske gör paketet en U sväng på någon hub för att sen utan förvarning eller förklaring gå vidare till avsändaren, kanske kommer det fram, kanske levereras det till grannen eller något annat hus. USELT! Absolut sämst av alla speditörer.
Har väntat på två UPS leveranser denna vecka. Den första dök inte upp, såklart påstår de att de inte fått tag på mig trots att jag varit hemma hela tiden. Har efter 4 dagar fortfarande inte lyckats få tag på paketet. Den andra leveransen skulle dyka upp idag vid 12. Ser till att hålla mig hemma, för att 10 minuter över 12 få veta att de flyttat leveransen 5 dagar framåt. Svårt att tänka mig en sämre upplevelse. Kommer betala mycket för att slippa UPS i framtiden.
Vad sysslar de med? Paket skickat till helt annan ställe och levererat till nån annan tjomme. Känns ju tryggt! Handla på andra ställen om de använder UPS.Tyvärr berättade inte det här franska företaget att de använde UPS.
Borde finnas noll eller minus som betyg! Världens sämsta företag!! Fungerar ALDRIG. Mår så dåligt varje gång ups ska leverera. Kommer aldrig beställa varor igen som levereras med ups.
Förstår inte hur UPS kan vara ett så stort företag när deras leveranser aldrig fungerar. Får meddelande om att leveransen är: out for delivery och får sedan vänta upp emot en vecka innan den eventuellt levereras. Dagens leverans skulle komma innan dagens slut. Strax efter 18.0 kommer ett meddelande om att leveransen är delayed. Har försökt använda deras app för att lättare kunna hålla koll på leveranser. Säkerhetsfrågor och krav på sammansättning av lösenord som om det vore Pentagon. Blir inte klokare när appen slutligen...
Hur kan de ens gå med vinst, konceptet verkar vara att åka runt till adresser utan förvarning och sedan höra av sig en gång om dan med meddelandet att de inte kunde leverera. Den här gången fick jag inte ens de meddelandena förrän de skrev att varan kommer skickas tillbaka till avsändaren. Idioti. Alla deras konkurrenter har ju åtminstone någon form av tjänst som talar om att paketet är på väg eller möjlighet att välja plats och tid eller utlämningsställe. Vill aldrig mer ha med dem att göra.
Jag beställer mycket saker från företag som anlitar UPS. Får väldigt ofta att status är "Out for delivery" och ska lämnas innan dagens slut. Men nej det ändras till "Arrived at facility" igen och så får man vänta igen och ibland flera dagar och över helg tills nästa vecka. Några gånger har det varit "Dåliga väderförhållanden" (bar backe med solsken). Kunde jag sätta lägre betyg än ett så hade gjort det..
Varför kan man inte sätta lägre omdöme än 1? UPS stinker, först så skjuter man på leveransen 2ggr sedan påstår dom att man inte var hemma vid leveransen men dom har inte ens vart i närheten utan för 2:a gången så kör man det till direkt till utlämningsstället. Detta måste vara ett av dom SÄMSTA budföretagen som existerar. UUURRKK
Som vanligt fungerade inte leverans. Sista gången mitt företag använder UPS, speciellt UPS Järfälla.
Expressleverans som försvann och sedan dök upp dagen efter. Felaktig information vid spårning och efter kontakt med kundtjänst fick jag besked att leveransen var ute på bil. Då jag av erfarenhet vet att UPS chaufförer är dom lataste som finns och inte orkar gå 15 trappsteg upp till vårt hus blev jag inte förvånad då jag ett par timmar senare såg på spårningsinfo att leveransen sker till ombud eftersom kunden (enligt UPS) inte var tillgänglig. Självklart var jag tillgänglig, men chauffören gjorde väl som vanligt och skyllde...
Instämmer med alla som lämnar negativ kritik.Jag fick min ”nya”TV ” levererad igår.När jag såg den ligga ner och med ett mycket skadat emballage blev jag orolig.Chauffören sa till mig att så ser nästan alla paket ut.All går på samma linaSkit samma tänkte jag och packade upp tv:n försiktigt.Då såg till min fasa att skärmen var krackelerad.Alltså riktigt ”bad ”.Denna tv:n är bara skrot.Den har gjort sin resa från Tyskland via lastbil sedan flyget sedan lastbil och till sist lastbil..Inte konstigt att det skiter sig. Usel Paket Service =UPS
Fattar inte hur UPS har så stora problem med att leverera paket. Väntat i 3 dagar på hemleverans, men varje dag så blir "paketet försenat" tills nästa dag. Tillslut dumpar dem paketet på ett utlämningsställe istället. Just UPS utlämningsställen finns det inte så gott om, även i större städer så man måste åka över halva stan för att få tag på sitt paket. Helt värdelösa.
Vet inte vart jag ska börja… så enormt dåligt företag på alla punkter… förtroendet är noll. Kommer aldrig mera beställa från ett företag som endast levererar via UPS
Fy faaaan så dåliga UPS är som leverantör. Inget kommer när det ska, inte heller till rätt ställe!!! Suttit hemma och väntat i TVÅ dagar, helt meningslöst. Sen får man besked om att det inte gick att leverera. Hmmmn! Har varit hemma hela jävla tiden och det visar sig då att den betalda HEMleveransen blev ändrad till ett upphämtningsställe då chauffören förmodligen såg en ekorre på vägen och tyckte att det var roligare att mata den istället för att göra sitt jobb Noll och ingenting blir betyget. Är inte heller första gången UPS-idioterna drar detta stunttrick, grrrrrrrrrr.
Vi skäller ofta på PostNord men detta företag tar alla rekord, trodde UPS var serviceinriktade … men inte, helt omöjliga om något går snett dvs går inte att komma i kontakt med dem.
Väntar utanför min lägenhet på leverans frå UPS. Ser UPS-bilen komma och stanna på min gata. Men efter några sekunder ser jag UPS-bilen köra iväg igen. Chaffören lämnade inte bilen! När jag tittar på mitt pakets leveransinformation, så står den uppdaterad med att leversnsförsök gjorts. Chauffören hade inte kontaktat mig per telefon. Jag ringde direkt UPS support och berättade vad som hänt. Fick besked på att UPS skulle återkomma per telefon inom en timme. Ingen ringde. Tog dagen efter kontakt med UPS support igen. Fick besked...
Beställer regelbundet varor från USA. De fraktas med UPS och det tar ca 3-4 dagar innan de når Sverige och sen kan det ta allt ifrån10-14 dagar innan paketet når mig. De skyller på dåligt väder, inga chaufförer, felaktig adress, mm. Kundtjänsten är ett skämt. Riktigt uselt transportföretag i Sverige!!!
UPS är lika med utan personligt ansvar
Frågade om leveransdag och detaljer. Gjorde därefter fel på fel . Inte rätt dag eller plats. Känns som att de svärtar E-handelsbolaget.
Som alla andra fick jag inte leveransen enligt överenskommelse. Ursäkten var svåra väderleksförhållanden trots att vädret var fint och solen sken från Järfälla till Lidingö. Att försöka få kontakt via hemsidan är nästan omöjligt, då man verkligen har försvårat det in absurdum.
UPS är nog det sämsta företaget ever, alltid strul när man behöver använda UPS. Hittar inte min adress och skyler på felaktig adress, gatan är med på både hitta.se och Eniro sedan 13-14mån, de har tydligen inga rutiner för uppdatering av deras GPS:er eller känsla för kvalitet och supportanda. Har nu 3 misslyckade leveransförsök på en och samma vecka med ett och samma paket, som för övrigt innehåller produkter som nu behöver ligga i deras lokaler i värmen över helgen vilket kommer medföra att allt blir förstört. Kommer skicka info till företaget jag köpte från att nyttja andra än UPS.
Jag har haft kanske 10-15 leveranser av UPS, de första två gångerna fick jag paketen men sedan har de slutat leverera till dörren som jag beställt utan jag får helt plötsligt mejl där det står att det inte gick att leverera så de skickas till en UPS access point. Jag har pratat med kundtjänst flera gånger och sagt att vi inte har någon portkod så allt de behöver göra är att ringa vilket de ”antecknat” för min profil eftersom att jag är hemma mellan tiderna som paketen ska komma men jag har aldrig fått ett samtal eller sms....
Det är ganska imponerande att det ska strula varje gång med UPS. Borttappade paket, Borttappade paket, Paket som aldrig kommer fram, påstådda utkörningar trots att man varit hemma hela dagen, löften om att ringa upp och lögner om att man har försökt ringa. Nu bojkottar jag alla handlare som använder UPS!! Dåligt bemötande hos kundservice, synd att man ej kan ge 0 som betyg!!
Lika kasst som vanligt, ljuger om försök att leverera och att man trots hemleverans ska gå och hämta paketet. Samma sak varje gång.
Jag ordnar expressförsändelse 51,50 Euro från Italien till Sverige med italiensk post med leveransgaranti inom max 4 dagar... Denna försändelse kommer till Sverige utan problem på två dagar! Och nu börjar helvetet! UPS tar över försändelsen och ger den sitt nya identifikationsnummer. Men de ger mig bara de fyra sista siffrorna i det här numret. Och för att ta reda på var paketet ligger kräver de hela numret, vilket jag inte vet. Att ge det ursprungliga italienska numret hjälper inte. När du försöker ringa ett samtal kommer...
Om man inte vill ha sin leverans, men ändå betala. Sedan använda hur mycket tid som helst för att reklamera den påstådda leveransen. Sedan efter 4 veckor se en Ups-bil och skriva på att man inte mottagit leveransen. Helt otrolig avslutas då ärendet, med att leveransen ör mottagen. Om man vill ha det så, då skall man förstås anlita Ups. Annars kan man polisanmäla dem som vi tänker göra.
Ett av fem är för högt betyg. UPS är kriminellt dåliga. Ljuger om att de försökt leverera (lätt att syna bluffen när man jobbar hemifrån hela dagen). Hemsidan går inte att använda, trots inloggning går det inte att boka om eller registrera claim utan man hänvisas till att ringa kundtjänst. Det gjorde jag och bokade om den "misslyckade" leveransen till 24 jan. De försökte då leverera 20 jan. Nytt samtal, bekräftade 24 jan, men ingen leverans gjordes. När jag spårar den nu på kvällen den 24 jan är den på väg tillbaka till...
Helt omöjligt att göra val. Helt omöjligt att föra vettig konversation med kundtjänst. Ingen update Gällande leveranstid, bara att det inte gått att leverera. Sämsta jävla skit en jag vart med om.
Varje gång någonting ska levereras hem till mig får jag istället mejl om att man "misslyckats" trots att jag varit hemma och vet att man inte ens försökt. Idag var det lite extra dåligt, eftersom paketet inte heller fanns hos ombudet när jag kom för att hämta det... Ska göra mitt yttersta för att undvika företag som använder sig av UPS för leverans. Konkurrensen är stenhård, men tror faktiskt att UPS är sämst i sitt fält vilket inte säger lite.
Det SÄMSTA transportföretaget jag någonsin haft med att göra NÅGONSIN!!!! Vid ett tillfälle har PERSONAL på UPS stulit (!!!!) min leverans från UPS lager i Mölndal!!!!!! Nu och som ALLTID så är ”Leveransen ombokad” från FREDAG till MÅNDAG och jag betalar HYRBIL EXTRA för hela helgen, BARA FÖR ATT DE INTE KAN SKÖTA SINA LEVERANSER!!!!! Största ETABLERADE BLUFF FÖRETAGET som har funnits och det är OTROLIGT att de får fortsätta att EXISTERA!!!!! OMÖJLIGT ATT NÅ DEM PER TELEFON!!!! Och när man kommer fram så SNACKAR DE BARA SKIT, men gör INGENTING!!!!!
Mitt paket har inte flyttat på nästan en vecka och de vägrar ta ansvar. När jag ringer dem säger de åt mig att vänta. Hemskt företag, de levererade aldrig ett paket till mig utan problem.