UPS Sweden AB

Ring 4677-66 22 077 www.ups.com
1.1

175 omdömen om UPS Sweden AB

Kjell oscar magnus I

Som vanligt med UPS så levererar de inte hem. Man får ett meddelande att "Vi har försökt kontakta dig, men fick inte tag på dig, därför kan du hämta ditt paket hos XXX istället". Detta trots att man sitter hemma med telefonen redo för att ta emot samtal från dem. Det är samma visa varje gång, trots att man betalar för hemleverans. synd att vissa företag inte erbjuder alternativ till UPS, för de är överlägset sämst i klassen.

Fredrik anton mathias T

Ljuger om leverans försök har utrörts. Det är helt uppenbart att det är en affärsmodell som dom har satt i system, för det är mer regel än undantag. Jag väljer alltid bort det här oseriösa företaget när jag kan.

Michel L
Skrev om UPS Sweden AB

Går inte att lita på detta företag. Har väntat i 2 dagar men dom ändrar leveranstid hela tiden. Dessutom ljuger dom att dom har varit hos mig. Sveriges absolut sämsta företag.

Anton daniel N
Skrev om UPS Sweden AB

Jag skulle få en vara levererad till dörr men då de måste ha signatur så var jag tvungen att åka 2.5h kommunalt till Sollentuna för att signera?? Eller så skickas varan tillbaka. Bank-id fungerar inte? Att lämna hos ombud där jag kan legitimera funkar inte?? 5 h för att själv åka & hämta är trist då man betalat extra för hemleverans. Hur kan det inte fungera att lämna hos ombud?!!

Ayman S
Skrev om UPS Sweden AB

Det här är mitt Tracking number 1Z6R306V0413950267 Tråkigt att säga att jag inte fick korrekt service från UPS Sweden. Företagets personal var inte välutbildad personal för att framgångsrikt leverera till kunden deras saker, kaos, lögner och bristande ansvar. Mvh

Erik T
Skrev om UPS Sweden AB

Fullständigt värdelöst företag!! Inget kommer fram i tid och servicen på Mölndals-terminalen är skrämmande dålig. inget paket,,, Inget besked... Inget svar i telefon.... Inte ens en mailadress man kan nå dem på... Jag har bett alla våra internationella leverantörer undvika UPS men så slank det igenom en försändelse med UPS igen och samma cirkus som förra gången.. Varning för detta undermåliga företag!

Harmit K

Ups Mölndal en riktig cirkus! Kan inte ens leverera

David L
Skrev om UPS Sweden AB

Första gången jag skriver en recension som inte är positiv. Men efter att läst alla negativa kommentarer. Kan jag bara instämma på allt. De har verkligen något att lära av deras svenska konkurrenter. Påstår att de har försökt leverera, kan inte skicka paket till ev utlämningsställen, har leveransfönster bara under arbetstid. Å det är omöjligt att få kontakt med. Om man kunde sätta lägre än 1 hade jag gjort det.

Patrik Julius Cyrillus E

Brukar aldrig skriva omdömen. Men nu har UPS misslyckats fatalt IGEN. Det måste vara den absolut sämsta postleverantören i universum, Postnord framstår som logistiska genier.

Patrik Julius Cyrillus E gillar detta
John L
Skrev om UPS Sweden AB

Är helt enkelt inte kapabla till att leverera paket. Omöjliga att få tag i, bluffar om leveranser och verkar genuint göra varenda moment svårare än vad det behöver. Förstår inte varför de fortfarande finns kvar i landet, de har slutat försöka länge sen.

Hans urban C
Skrev om UPS Sweden AB

Konstant upptaget,går ej att komma fram på detta telefonnummer...

Johan K
Skrev om UPS Sweden AB

Tre gånger på raken som UPS inte levererar. Första gången var jag "inte hemma". Andra gången klagade de på att det inte var mellanslag mellan val 2 och sen portkoden, när man skulle ange det via SMS. Denna gång hade de "inte fått något SMS", trots att det står att det är levererat. UPS förslag på lösning var att ringa UPS före leverans av varje försändelse och tala om portkoden. De är helt från vettet.

Rolf ture P
Skrev om UPS Sweden AB

Ringde lördag 2 mars fick svaret att de har stängt, fast på öppen tidslista står det öppet kl 10.00-18.00. Måste meddela mina vänner i USA att inte anlita UPS i Sverige!!! Vilket jäkla skit företag, bästa vore om de vart bannlysta i Sverige. Är i akut behov av varan UPS har i sitt lager, de har någon konstig typ av förklaring till varför inte chauffören tar med sig paketet. Varan är ett relä till en bil, måste ha det omgående eftersom jag är rörelsehindrad så ska några hjälpa mig att byta detta. Förväntning: bli mänskligt bemött.

Carolina M
Skrev om UPS Sweden AB

Sämsta budbilar, riktiga lurendrejeri dem levererar inte enligt överenskommelse och sämsta servicen. Dem är ett skämt och chaufförerna ett ännu större skämt. Använd er aldrig av dem och ska någon skicka till er be dem att utesluta UPS.

Hans-Arne G
Skrev om UPS Sweden AB

Bryr sig inte om att leverera paketen . En bluff-firma som inte borde få ha nån versamhet , Tar bra betalt men bryr sig inte om att leverera !

DARIUS M
Skrev om UPS Sweden AB

Bara ett skämt! Chaffören vägrar leverera paket till mig (Höganäs), det var hemleverans, signature krävs då går inte lämna på access point, jag sitter hemma och väntar på paketet när jag får ett meddelande att jag var inte anträffbar, ringde kundtjänst 5 ggr förklarade tydligt att jag bor i ett radhus och finns ingen kod eller port, chaffören bryr inte sig! Han kör med mitt paket varje dag och skannar paketet som går ej att leverera, efter hela vecka och 5 samtal med kundtjänst lyckades jag få paketet till access point,...

Martin K
Skrev om UPS Sweden AB

UPS ett företag som inte är rädda för dåligt rykte vilket leder till ännu sämre service Har pratat och informerat UPS om denna situation och att jag tänker skriva mitt omdöme online. Jättedåligt företag som inte levererar paketen hem till dörren och budet hittar på att han/hon har varit och ringt på dörren för att han eller hon är lat och orkar inte jobba. Och då lämnats in till en UPS ombud. Har ringklocka med kamera så jag vet att det inte är sant och jag har varit hemma hela tiden. Men svaret är bara att dom kan få paketet...

Johan M
Skrev om UPS Sweden AB

U....P.....S Jag trodde att det fanns lite tyngd bakom det namnet. Men, efter ett antal leveranser kan jag informera att det alltid tillkommer problem av något slag. Företaget verkar drivas som ett amatörmässigt gymnasieprojekt. Hemleverans som aldrig kommer, man är hemma hela dagen och vet till 100% att de aldrig ens försökt att leverera. Appen/hemsidan är så amatörmässig. Och gud bevare dig om du behöver göra en ändring av leveransen av något slag. Då börjar felkoderna. Den känner inte igen de säregna svenska bokstäverna...

Adam Martin B
Skrev om UPS Sweden AB

Undvik!! Sitter vid fönstret och väntar in bilen för man VET att när ups skall levereras blir det ALLTID problem. Kommer inte någon bil. Jag är hemma och här mobilen på bordet framför men ingen har kontaktat mig. Trots det får man meddelande från ups att jag inte är hemma och paketet inte kunde levereras. Man tror inte det är sant. De ljuger sina kunder rakt i ansiktet

Charlotte S
Skrev om UPS Sweden AB

Jordens sämsta företag alla kategorier! Varit hemma hela dagen i väntan på leverans. Får vid 17 ett sms att de ej kunnat leverera pga att jag inte varit hemma eller det saknats portkod. DE LJUGER! Jag har ju varit hemma, portkoden har de fått och jag har dessutom specificerat att de ska lämna paketet utanför dörren. När jag loggar in och kollar statusuppdateringarna för paketet har de skrivit att JAG ändrat leveransadressen till ett utlämningsställe imorse klockan 8.. Det är rent ljug! Och nu är paketet på ett utlämningsställe...

Magnus E
Skrev om UPS Sweden AB

Fruktansvärt företag ! ljuger om leveranser och man får nya besked varje dag ! ditt paket kommer under dagen ! Det kommer inget ! man för nytt besked att paketet kommer i morgon under dagen ! De kommer inget ändå ! De kan till och med påstå de varit och försökt lämna paket fast man varit hemma och sett de inte varit! Kundtjänst som är öppen men ändå inte svarar! Att Conrad vill anlita ett sånt bolag som uppenbarligen inte klarar av ett leverera ett enda paket är märkligt ! Riktigt uselt företag !!

Johan Magnus K
Skrev om UPS Sweden AB

Ljuger om leveranser, ljuger om status, lämnar paketet 40 minuter från hemmet (och då bor jag ändå centralt i Stockholm!). Ljuger om att dom ska höra av sig och "ta tag i problemen". "Hemleverans" existerar inte med UPS, trots att man betalar för det. Hur kan dom överhuvudtaget få kunder?

Jani V
Skrev om UPS Sweden AB

Väntat i snart 2 veckor på leverans av ett paket. De lämnar ingen som helst information utan jag måste själv ringa deras kundtjänst. Chaufförerna har inga tjänstetelefoner och kan inte ta kontakt innan leverans. De klarar inte heller hantera en porttelefon.

Alexander N
Skrev om UPS Sweden AB

Ljuger och säger att jag inte har varit hemma trots att jag var hemma hela dagen och hela kvällen. Har även kameror över tomten så jag är 100000% säger på att de ljuger.

Jonas F
Skrev om UPS Sweden AB

Efter flera förseningar och löften om leverans så slutade det med att jag fick beskedet på deras trackingsida att mitt paket levererats. Med en bild på mitt paket framför dörren på *trumvirvel* någon annans hus. UPS är ett skämt. De får pluspoäng för att de lämnade paketet till husnummer 2 (mitt husnummer är 2), men gatan måste ju vara rätt också.

Cecilia V
Skrev om UPS Sweden AB

UPS är ett skämt till leverantör. Gång på gång så misslyckas de med sin uppgift. Jag skulle aldrig anlita UPS själv, men nu kommer jag även att bojkotta företag som i sin tur anlitar UPS för leverans av varor man har beställt. I detta fall Miinto. Det är inte första gången UPS fördröjer leverans med flera dagar för att sedan utlova en tid för leverans, inte dyka upp, omboka leveransen och sedan påstå att de försökt lämna paketet men att jag inte var tillgänglig - så ytterligare en dags fördröjning och jag måste hämta paketet...

Julia Kristina W
Skrev om UPS Sweden AB

Trots att de har haft paketet i över en vecka så har de inte lyckats leverera. Jag har ringt kundtjänst varje dag och bett om att få leveransinformation och då fått löften om att den ska levereras samma dag jag har ringt i en veckas tid. Svepskäl efter svepskäl såsom fullt i lastbilen, paketet har lokaliserats och ”jag ber min manager prioritera ditt paket nu”. Trots det händer ingenting. Har nu bett om att få hämta upp paketet på UPS så nu återstår att se om det ens finns där och är i gott skick.

Maria R
Skrev om UPS Sweden AB

Ringde kundtjänst som tyckte att jag mer eller mindre fick skylla mig själv om paketet försvinner, väljer man ett visst ombud fungerar aviseringarna inte var förklaringen! Otroligt otrevlig och snarstucken person som tog det personligt när jag sa att jag inte var nöjd. Hade gett noll stjärnor om det funnits som alternativ! Undvik ups!!!!

Jan L
Skrev om UPS Sweden AB

Det funkar ju aldrig att leverera paket med denna leverantör, Denna vecka väntade vi på tre leveranser, ingen leverans funkade utan vi fick hämta på utlämningsställe!

Anette Yvonne P
Skrev om UPS Sweden AB

UPS har haft några riktigt bra år men senaste tiden KATASTROF. Ser att alla andra här också har fått dålig service från UPS.Trist får byta kurir detta går inte längre...

Lars Peter F
Skrev om UPS Sweden AB

Jag instämmer med föregående talare jag fick avisering om att jag måste vara hemma kl 11,15 till 15,15 men ingen kom eller hörde av sig jag ringde kundtjänst som var som att prata med en vägg paketet finns på terminal så jag behöver inte vara orolig men inget svar när det ska levereras nu fyra dagar senare så har jag fått en uppdatering att paketet är försenat pga terminalproblem det har jag nog redan uppfattat,frakten kostar över 3000kr från USA och är express vilket jag är blåst på så fortfarande vet jag inte när paketet...

Ola G
Skrev om UPS Sweden AB

Sämsta möjliga upplevelse. De skjuter upp försändelsen flera gånger. Och när de väl kommer för att lämna den så delger de ett 5h långt intervall. Jag tar en promenad runt kvarteret precis när de kommer så jag missar leveransen. Då lämnar de försändelsen på ett UPS ombud långt bort åt helvete. Sämsta möjliga leverans.

Hans Daniel K
Skrev om UPS Sweden AB

UPS var ett bra företag men nu måste det vara det sämsta transportföretaget som existerar. Levererar inte på utsatt dag, ljuger om att de försökt leverera men har inte varit på plats. Om de kommer en dag eller två för sent så är det med trasiga paket där hälften av grejerna är borta. Chauffören pratar inte svenska och kan inte kommunicera på engelska. Paket efter paket blir bara ett misslyckande och nu var det över ett år sedan jag fick en lyckad leverans utan strul. För många år sedan kunde man ställa klockan efter UPS men nu vet de knappt vilket år det är.

Per L
Skrev om UPS Sweden AB

Tre gånger har jag råkat ut för att beställa saker som visade sig skulle "levereras" av UPS och alla gånger har det varit strul på de mest bisarra sätt. Mejl där det står att paketet kommer att skickas tillbaka om jag inte uppger leveransadress men där leveransadressen står tydligt i samma mejl, spårningsinformation som är helt felaktig, kundservice som på bred stockholmska säger "paketet finns väl där uppe i Norrland nånstans" men som inte ens kan säga om paketet är i rätt stad, support som på bruten engelska inte vill...

Fredrik B
Skrev om UPS Sweden AB

Katastrofalt dåligt. Säger att de försökt leverera. Varit hemma hela dagen. Får sedan mail att det istället gått till en UPS Service point. Har de ens försökt leverera? Lathet!

Clara Kerstin G
Skrev om UPS Sweden AB

Katastrof. Säger att de försökt leverera. Varit hemma hela dagen. När jag kontaktar kundtjänst kan de inte svara på något. Senare ringer en person och säger att de hittat mitt paket bakom en hylla då det ramlat ner och inte kommit med dagens utkörning. Frågar då hur det är möjligt att de varit här och försökt leverera om paketet inte ens varit med. Det kan de inte svara på.

Lars Endre D
Skrev om UPS Sweden AB

UPS är inte mycket att ha. Jag skickade ett paket till en adress i Eskilstuna. UPS lämnade paketet på en annan adress. Sedan dess är paketet borta. Innehåll värt 4400 kr. UPS hade ersatt om jag hade tecknat en extra försäkring. Ska man behöva teckna en extra försäkring för att UPS kanske lämnar paketet på någon annan plats? Helt sjukt. UPS är kört i botten och kommenterar bara med : We apologize for any inconvenience on this matter MYCKET DÅLIGT. Använd inte UPS. Eller teckna försäkringar varje gång - chauffören kanske...

Johan O
Skrev om UPS Sweden AB

Noll i pålitlighet av leverans. Kan bara hoppas på att leveranser sker närmaste dagarna.

Teresia S
Skrev om UPS Sweden AB

Håller med vad de flesta skriver! De säger att de försökt att leverera men det är BS! Ringde och de skyllde på att det inte fanns någon PK men det fanns ju porttelefon annars som har fungerat för alla andra! Lämnade ut efter andra försöket PK men efter tredje försöket så skyllde de på fullt i terminalen så paketet blivit försenat. Jag fick lämna ut min PK igen för det fanns inte i systemet trots att jag ringt och lämnat den dagen innan!

Mihkel T
Skrev om UPS Sweden AB

Beställde ett paket med hemleverans pga storlek. Var hemma hela dagen och väntade. Fick meddelande att leveransen ej kunde lämnas då ingen var hemma så paketet levererades till närmaste pickup point. Även pickup point personalen undrase varför inte chauffören levererat detta till adressen men fick bara ett fnysande av chauffören spm lämnade snabbt. Jag fick själv med liten bil hämta detta . Vilket skitföretag att ha att göra med. Era chaufförer vill bara göra det enklaste för egen vinning. Kontaktade även UPS kundtjänst...

Jonas A
Skrev om UPS Sweden AB

Är så besviken på den sämsta servicen jag har fått i hela mitt liv. 1: Första paketet fick jag ingen leveransdag/tid om. En chaufför ringde mig sent en kväll och var en timma bort. Han undrade om jag hade bil och kunde möta honom halvvägs. Han skulle inte hinna att leverera paketet om inte jag kom. Jag har ingen bil så han kom dagen efter och levererade. 2: Andra paketet innehöll en tv. TV:n sändes från Schweiz och jag betalde frakten i Schweiz samt 5 000:- för tullavgift här i Sverige. Vid den planerade leveransdagen...

Tryfonas P
Skrev om UPS Sweden AB

Stäng ner företaget. Ni är under all kritik. 4 leveranser hade vi på 2 veckor. Ingen av de kom eller kom i tid. Bytt jobb om ni inte kan utföra ert grund arbete.

Jan F
Skrev om UPS Sweden AB

Det sämsta jag varit med om!! Skulle fått fyra burkar olivolja den 19:e juli. Den kom den 10 augusti. Då var paketet uppbrutet och hälften av oljan borta och ersatt med något helt annat. Alla telefonsamtal till en meningslös kundsupport var helt bortkastade. Deras löften om att ta tag i ärendet och lösa problemet betydde ingenting. Reklamationen som naturligtvis följde har ignorerats fullständigt. En näbbmus vet mer om kundsupport, kundnöjdhet och kundvård än vad man gör på UPS! UPS – aldrig mer!!

Jan A
Skrev om UPS Sweden AB

kan inte leverera i tid väntat 12 timmar idag klockan 22.30 kan man se att de ändrat leverans tills nästa dag trots att de påstod att det var på väg till mig. oseriösa hur många dagar ska man hålla sig hemma kommer aldrig beställa från företag som anlitar ups.

Carl Hans Robert E
Skrev om UPS Sweden AB

Just nu försenat minst 3 vardagar pga diverse icke trovärdiga svepskäl. Vid hemleverans påstår de att man inte varit hemma trots att man har varit detta och haft full koll.

Rolf Peter Mikael E
Skrev om UPS Sweden AB

Jag är så trött på UPS. De är bara det sämsta fraktbolag som katten släpat in! De skickar aldrig ut avier eller sms om när och var paketen finns att hämta och därför har flera försändelser gått tillbaka till avsändaren. Ibland hamnar dessutom paketet hos helt fel utlämningsställe. Såå dåligt. Go back to the USA you suckers!!!!

Inger B
Skrev om UPS Sweden AB

Saker borta En packlåda som gått upp och endel innehåll var borta /hade fallit ur.. "Nog otänkbart återfå saker" enligt UPS. Någonstans måste ju sakerna finnas? Körs ner i sop? Rutinerna?

Fanny S
Skrev om UPS Sweden AB

Betalat extra för expressleverans som inte kom fram. Det stod att paketet skulle komma mellan 11:00- 15:00, så jag stannar hemma för att motta paketet, som aldrig kom… Ringer till kundtjänst och får prata med en person som bara säger ”sorry mam, there nothing I can do..” Det finns inget sätt att kommunicera med chaufför, man kan inte ens förmedla vilken våning man bor på eller att man har portkod. Undvik detta skojföretag!

Jens W
Skrev om UPS Sweden AB

Undviker att ens försöka slutföra hemleverans. Kör direkt till ombud för att kunna sitta o dricka kaffe ist. Dessutom enda dispatch som saknar qr-kod. Rena tredjd världen. Om möjligt välj annan leverantör för att slippa huvudvärk och grava föörsrni gar

Stefan B
Skrev om UPS Sweden AB

Väntade förgäves på leverans idag, trots att UPS anger ett fönster på 4 timmar då jag förväntas vara hemma för att ta emot paketet. Detta är under all kritik!