UPS Sweden AB

Läs vad 41 kunder tycker om UPS Sweden AB

• ANNA K

2020-08-28

ANNA K skrev om UPS Sweden AB
    För det första är alla Mail jag fick på Engelska, försökte ändra leverans men det gick inte. Fick till slut tag i en kvinna i tel men hon pratade bara engelska- jag kan och förstår men vill ändå prata med någon som pratar svenska. Ringer igen och får nu prata med en dryg otrevlig ”man” som börjar prata om hur trångsynt jag är som vill att den jag pratar med ska kunna svenska. Han förklarar att många i Sverige är engelsktalande.. Jag har nog aldrig pratat med någon så oprofessionell någonsin. Var mitt paket är vet jag fortfarande inte. Värdelöst förtetag!! Läs mer
  • 2020-08-21

CHRISTOPHER T skrev om UPS Sweden AB
    UPS Sweden är det största skämtet i budbranschen. Vid två tillfällen har jag suttit och väntat på en leverans en hel dag och ingen kommer, ingen hör ens av sig, trots specifika mailade leveransinstruktioner och lovad leverans. Sedan får man ett meddelande att “vi har försökt att leverera". ABSOLUT BULLSHIT. Deras hemsida är också svår att använda och det uppstår problem för man försöker omdirigera leveransen. Man ska använda en kod och koden finns inte att hitta. UPS är urusel och jag rekommenderar alla att använda Schenker eller en annan firma. Läs mer
  • Thea W

2020-08-14

Thea W skrev om UPS Sweden AB
    Uselt - inga bra kontaktmöjligheter eller möjlighet att välja tid och plats. Läs mer
  • 2020-08-14

MATHIAS F skrev om UPS Sweden AB
    Vet att jag inte är hemma. Men går först att ändra leveransdag efter ett försök att leverera. Men jag vet ju att jag inte är hemma. Har porttelefon för att kunna ta emot leveranser även om jag inte är hemma. Chauffören använder inte denna. Paketet åker tillbaka. Ska levereras nästa dag mellan cirka 8-19!! Går ej få snävare intervall!! Men kan komma tidigare eller senare enligt UPS!

Absolut sämsta bolaget i branschen. Och då ska man komma ihåg att de konkurrerar med legendariskt usla bolag som PostNord och DHL. Men UPS är absolut sämst. Läs mer
  • 2020-08-13

Bo Jesper O skrev om UPS Sweden AB
    Värsta skitföretaget som finns. Man beställer hemleverans men UPS ljuger ALLTID och säger att de inte kan leverera och droppar det vid närmsta service point istället. Insisterar man sedan på hemkörning tar ee en extra vecka på sig för s.k. omlastning. Att företag anlitar UPS är för mig en gåta, låt de gå i omedelbar konkurs! Läs mer
  • 2020-07-10

MIKAEL H skrev om UPS Sweden AB
    Paket fastnat i Västerås i en vecka utan att de meddelar mig. Först efter en halvtimme i telefon säger de att chauffören saknar portkod. Har inte ens begärt hemkörning.
    UPS borde vara förkortning för Usel Paketservice. Läs mer
  • Peter Lars Mikael R

2020-05-23

Peter Lars Mikael R skrev om UPS Sweden AB
    Det sämsta jag har varit med om! Om man väl får tag på någon så sitter dom och blåljuger och hittar på nya bortförklaringar varje gång. Dom lovar dag efter dag att ”imorgon kommer ditt paket” som det inte gör. Dom har en vidrig kundtjänst som är både inkompetenta och otrevliga. Dom dumförklarar en när man ringer och försöker skylla över problemen på dig som kund! Läs mer
  • SVEN-ERIK W

2020-05-11

SVEN-ERIK W skrev om UPS Sweden AB
    Kunde inte leverera till hemadress fick jag veta. Bad dem göra ett nytt försök, men fick då besked om att jag kunde hämta paketet hos ett ombud. När jag hämtade paketet sa killen bakom disken att UPS hade satt retur på paketet så jag hade tur som hann hämta det innan det skickades tillbaka. UPS är alla lågvattenmärkens lågvattenmärke. Läs mer
  • CAROLA B

2020-02-07

CAROLA B skrev om UPS Sweden AB
    UPS VILKET SKITFÖRETAG!
    Vilket skitföretag. Har varit hemma hela dagen för att få en leverans. Klockan 18.30 ikväll får jag ett sms att de inte kunde levererar. Ringer sitter i kö i en kvart kommer till en Luciana som låter som en robot inte samarbetsvillig överhuvudtaget. Ber henne ringa chauffören att komma tillbaka. Men istället slänger hon telefonen i örat. Erbjudande var att åka till lagret i Järfälla på andra sidan staden att hämta paketet mellan 19.00-20.00 ikväll.. Ringer igen pratar med en ny telefonist hon säger att chaufförerna har inte jobbtelefonen så det inte kan ringa. Men det kostar väl inget att ringa? Så urbota dumt. Ingen leverans ingen service nog det sämsta jag har varit med om. Tror inte att dom varit här överhuvudtaget. Nu får vi hämta ett tungt paket som vi betalat leverans på. FÖR JÄVLIGT. Bojkotta UPS. https://m.facebook.com/514146605626512
    #bojkottaups #ups #dåligservice #skitföretag Läs mer
  • 2020-01-10

Sorin Paul D skrev om UPS Sweden AB
    Jag började ringa till UPS då jag inte fick mitt paket på utsatt tid.
    Tre samtal och drygt en vecka senare senare kom paketet.
    De hade lagt in det på lager i väntan på leverans!!!
    Är inte själva affärsidén att leverera och inte lagerhålla försändelser? Läs mer
  • Anna T

2020-01-02

Anna T skrev om UPS Sweden AB
    Levererar inte på utlovad dag, lovar på telefon leverans nästa dag, kommer inte då heller. Skickar helt obegripliga "leveransmeddelanden". Sura och bittra i kundtjänst – vilket jag verkligen förstår, så mycket ilska som de måste få. Senaste "löftet" var att jag skulle få paketet i morgon, nu fick jag veta (eftersom jag ringde för att få en förklaring på ett mail skickat i morse) att paketet kommer idag istället för i morgon, "någon gång före 19". Måste alltså planera om helt. Vansinne! Varför använder någon UPS? Läs mer
  • 2019-09-20

Nils Åke Ingemar E skrev om UPS Sweden AB
    UPS har alltid levererat enligt utsatt tid. De är bra i kommunikation; SMS mm. Kundtjänst mycket bra med vänliga och upplysande svar. Läs mer
  • 2019-09-19

Gustaf L skrev om UPS Sweden AB
    Mina paket var helt demolerade. De hade spelat fotboll med paketen. 120 av 200 varor var trasiga.
    Inkompetenta medarbetare. Helt värdelöst gränssnitt på hemsidan. Helt värdelös information. Helt värdelös kundservice om man ens får tag på dem.
    UNDVIK DETTA FÖRETAG TILL VARJE PRIS Läs mer
  • Jenny B

2019-08-01

Jenny B skrev om UPS Sweden AB
    UPS måste vara ett utav de värsta leveransföretagen någonsin. Man får inte sina varor pga dom kör ut leveransen men ringer inte kunden så kunden får enbart en notering med att leveransen misslyckats. När man som kund ifrågasätter varför dom inte ringt så man kan gå ut och ta emot paketet så svarar dom att chaufförerna ej har arbetstelefoner och att dom aldrig ringer innan. Min självklaras fråga är hur dom då ska kunna leverera varan?
    UPS svarar gång på gång efter otaliga frågor om hur varan då ska kunna levereras: -eh det kan vi inte svara på.
    Trots att person nummer 1 till slut skrev in att nästa chafför ska ringa från sin privata telefon när han står utanför med leveransen så jag kan gå ut och ta emot det så hör ingen av sig utan jag får ett meddelande om att leveransen misslyckats. Jag ringer till UPS igen och person nummer 2 svarar att dom inte ringer vid leverans. Jag ifrågasätter igen hur kunden ska kunna veta när leveransen är framme så man kan motta den?
    Person nr2 upprepar: chaufförerna ringer aldrig, dom har inga arbetstelefoner.
    Jag: -hur ska kunden då få sina varor?
    Person nr2: - det kan vi inte svara på.

Dessa frågor och svar upprepas till att person nummer 2 säger. Vi kan prova att köra ut till en annan adress? -nej med herregud, det är på Denna adress jag bor och som leveransen är bokad till. Så här är det varje gång man beställer något som sedan levereras med UPS. Hur kan ett så stort företag vara så fruktansvärt icke tillmötesgående? Läs mer
  • 2019-06-10

Anna Mikaela M skrev om UPS Sweden AB
    Försökte inte ens leverera paketet och omöjliga att få tag på. Kom till uthämtningsställe en bra bit bort från vårt hem.. Läs mer
  • 2019-03-12

Anne L skrev om UPS Sweden AB
    Flera gånger får jag meddelande att ups försökt leverera paketet men ej fått tag i mig. Har dock varit hemma oavbrutet o även haft telefonen på oavbrutet. Måste ju betyda att leveransen bara var fake..dom gör inte ens ett försök. Vill aldrig mer ha med UPS att göra. Läs mer
  • Sonii V

2019-01-15

Sonii V skrev om UPS Sweden AB
    dåligt!!!!
    Beställa ett packet från GUCCI. GUCCI beställa ett hemleveransen. Fast när jag skrev in leverans adress det står inte att man ska skriva in portkod till lägenheten. tog 2 veckor nu snart. Idag leveransen kom efter massa Mail osv..MEN !! de kom utan ringa mig ett samtal..UPS kom inte genom porten..de ha ingen portkod..och tog tillbaka packet och försöka nästa dag..? vad menar de ? hur kan de får portkod utan ta kontakt med mottagaren? eller om UPS kom in idag? ingen är hemma..Jag måste jobba och är inte hemma den tiden dem kom..tänkte UPS lämnar packet utanför dörren ?????? packet värd 20tusen och de tänkte verkligen lämnar utanför dörren alltså !!! Läs mer
  • Thomas M

2018-10-17

Thomas M skrev om UPS Sweden AB
    Detta företag går inte att lita på.
    Fick meddelande att mitt paket hade blivit levererad vid huvudingången. Hade signerat i förväg på Internet, då jag inte var hemma. Fanns ej där när jag kom hem. Fick söka hela helgen i området utan att hitta. Efter 4 dagar var det någon som hade hittat mitt paket och ringde mig. Läs mer
  • björn v

2018-09-13

björn v skrev om UPS Sweden AB
    riktigt dåligt, urusel service eller nej ingen service alls. kommer aldrig mer att anlita ups! Läs mer
  • 2018-08-10

master f skrev om UPS Sweden AB
    Helt värdelös !
    förare gör fake leveranser och telefon stöd är helt värdelös Läs mer
  • Johan S

2018-08-08

Johan S skrev om UPS Sweden AB
    Fraktbolag som inte låter sina drivers ha en jobbtelefon
    Kan inte ringa sin kund vid leveranser

Ett stort skämt Läs mer
  • 2018-08-07

Feng skrev om UPS Sweden AB
    Why can't we give a nagitive rating, UPS is the worst company i have been working with. Alreay three times, they never bother try to deliver to door. We are at home, it shows customer not available, then the package is ready for pick up in a service point 2 mins afterwards. Läs mer
  • Gustav H

2018-08-02

Gustav H skrev om UPS Sweden AB
    Skickar info om att komma på kvällen.
    Kommer innan lunch och lämnar lapp om att vi inte var hemma ? !! Läs mer
  • Lillian K

2018-07-31

Lillian K skrev om UPS Sweden AB
    Jag har aldrig varit i kontakt med ett företag som verkar bestå av en bunt amatörer och en bottenlös inkompetens!
    Helt uslig och undermålig! Att chaufför dessutom inte ha tillgång till mobil för avvisering är säkert en sak
    som kan fungera i hemlandet USA p g av övertag på speditions marknaden samt bl annat rå kapitalism där man skall vara så effektiv och måste springa från hus till hus när man delar ut paketer - att ha samma koncept i Sverige är totalt disaster!
    Tror företag på alvar att det fortfarande sitter hemmafruar, bakar kakor och inväntar paket från dem - den synen är så uråldrig och existerar bara i gamla filmer från 40-50-talet! Även i USA! Läs mer
  • 2018-05-28

Jessica skrev om UPS Sweden AB
    Att ha att göra med UPS är i helhet en sorglig upplevelse. Jag inväntade ett viktigt paket som utlovades komma en fredag. Jag väntade hemma vid min telefon. Ringde och dubbelkollade med kundtjänsten, paketet skulle komma. Men inget paket. En helg gick och på måndagen utlovades ett nytt försök. Jag väntade, men ingenting. Fick senare en notis om att jag inte varit hemma och kunnat ta emot mitt paket. Får lägga till UPS tillsammans med PostNord över företag jag aldrig vill behöva ha att göra med i företagssyfte. Läs mer
  • Sofia F

2018-05-23

Sofia F skrev om UPS Sweden AB
    Om det hade funnits minusbetyg hade det varit mer rättvisande med tanke på hanteringen av mitt ärende. Inte nog med att personalen är extremt inkompetenta , de är också otrevliga och varken flexibla eller tillmötesgående. Mitt paket skulle levererats idag (för tredje gången) men cahuffören orkade väl antagligen inte så jag fick infon att han saknade portkod. Vilket inte är sant eftersom jag fick en lapp i brevlådan att de varit där igår och försökt leverera. Då ska tilläggas att jag fått vänta en hel dag hemma och ta ledigt från jobbet då jag blivit lovad leverans idag. 100% chauffören bara sket i det.

Önskar jag vetat från början att mitt paket skulle skickats med UPS, då hade jag ALDRIG köpt varan. Vill ALDRIG i hela mitt liv någonsin behöva beblanda mig med detta företag och dessa människor igen. Läs mer
  • Tomas & Evy B

2018-04-06

Tomas & Evy B skrev om UPS Sweden AB
    Det är helt sjukt galet varje gång de ska leverera något och du kommer garanterat att ångra dig! Läs mer
  • 2018-03-06

Daniel F skrev om UPS Sweden AB
    Det är enkelt, beställ ALDRIG från en butik som skickar med UPS om du är privatperson. Det är helt sjukt struligt varje gång de ska leverera något och du kommer garanterat att ångra dig. Läs mer
  • Klaus S

2017-10-12

Klaus S skrev om UPS Sweden AB
    Tyvärr finns inga minustecken att ge!!
    Otroligt oprofessionellt i alla led!
    Otroligt oprofessionellt i alla led!
    Avisering om paket via mail! Om att paketet levereras "Innan arbetsdagens slut" ingen tidsangivelse!! Har jag missat något i skolan? Tillhör UPS arbetstider till allmänkunskap?? Inte alla läser sin mail dagligen, fast nu råkade jag göra det !
    Efter samtal med kundtjänst blev det klart att det var bäst att stanna hemma o vänta på leveransen. Vid femtiden plingade det till i inkorgen och jag fick bekräftelse på att paketet var levererad! Konstigt, jag hade ju inte fått det och fanns inget nere vid entrén heller. Kundtjänsten hade ju fått mitt nummer och portkoden!
    Det var bara att ringa igen och då fick jag reda på att paketet lämnats vid deras utlämningställe trots att kundtjänsten sa att jag skulle vara hemma o vänta!
    Detta var i måndags. Än idag (torsdag) vet jag inte ens var utlämningsstället finns trots att jag bett att få mail med adressen dit.
    Under åren som gått har VARJE paket levererad med UPS varit strul med och varje gång börjar kundtjänsten med att mer eller mindre skylla på mottagaren innan dom kontrollerar händelseförloppet!!
    Säger till alla: Använd ej UPS!! Som företag förlorar du anseende när dina kunder blir förbannade! Jag har själv avstyrd alla försändelser som jag vet skickas med UPS och väljer att beställa från andra som har andra fraktmöjligheter. Tyvärr händer det ibland att jag inte kan se leverantören och råkar ut för UPS och massa extra arbete!! Läs mer
  • 2017-07-25

Eva S skrev om UPS Sweden AB
    Finns tyvärr inget noll- eller minusbetyg. Instämmer helt med tidigare inlägg. Krångligt att få kontakt med företaget, ingen kontakt innan leverans, otrevlig kundtjänst. Försök att använda företag som använder annan transport än UPS. Läs mer
  • Carl B

2017-03-05

Carl B skrev om UPS Sweden AB
    Instämmer med övriga omdömen som lämnats här. Gör allt för att undvika att beställa från företag som använder UPS för leveranser! Läs mer
  • Danish D

2017-02-01

Danish D skrev om UPS Sweden AB
    Kunde tyvärr inte sätta lägre betyg... Så fruktansvärt dåliga! Föraren byter leveransadress utan anledning! Försöker leverera till ett obemannat kontor, efter det är paketet på villovägar. Nu MINST 6 dagar försenat!! Ointelligenta svar från kundtjänst hela tiden, och inga förklaringar!! ALDRIG MER!! UNDVIK FÖRETAGET!!!! Läs mer
  • 2016-11-01

Peter J skrev om UPS Sweden AB
    Har beställt saker på Ebay, tyvärr har företaget i Tyskland valt att skicka med UPS. Paketet är mycket viktigt så jag försöker förgäves få kontakt med chauffören via kundtjänst men de vägrar. De levererar till hemadressen och för att möta upp dem måste jag ta ledigt från o sitta hemma mellan 07:00 tom 19:00 för att vänta in bilen. Har också bett dem lämna paketet på ett utlämningsställe i Eskilstuna, men får till svar att de ej vet om de kan göra det, för det är eventuellt fullt. Har vidare försökt att få dem att lämna på arbetsplatsen x- antal mil därifrån utan resultat. SUCK !!! Kundtjänsten
    visar ingen servicekänsla överhuvudtaget och är nästan direkt otrevliga.
    MAO !! HANDLA ALDRIG SAKER FRÅN EBAY MED FÖRETAG SOM HAR VALT UPS SOM LEVERANTÖR !!!!! RÄKNA MED ATT OFFRA 1-2 DGR SEMESTER FÖR ATT VÄNTA PÅ UPS-BILEN Läs mer
  • Kalle K

2016-07-13

Kalle K skrev om UPS Sweden AB
  • 2016-06-08

Olle skrev om UPS Sweden AB
    Det värsta företag jag någonsin varit i kontakt med. Läs mer
    Danish D gillar detta
  • Robert W

2016-03-08

Robert W skrev om UPS Sweden AB
    Känns som man borde få en headsup när UPS kör ut saker. Men dom verkar överlag köra ut saker utan att ge en någon som helst headsup innan. Läs mer
  • Mattias N

2015-08-24

Mattias N skrev om UPS Sweden AB
    Ringer UPS för att meddela portkod - får då beskedet att de inte kan ta emot portkod förrän paketet är lastat för utkörning.
    Ringer UPS och meddelar portkod när paketet är lastat.
    Inte kommer det något bud. Ringer och kollar och få då som svar att budet behöver portkod. Påpekar att jag har lämnat portkod, får då besked att UPS inte kan garantera att föraren får portkoden om man ringer när paketet är lastat för utkörning. Frågar då om man kan lämna portkod innan paketet är lastat, men det kan man fortfarande inte. Läs mer
  • 2014-01-02

Jan L skrev om UPS Sweden AB
    Välj ett annat företag än ups om du vill skicka något. Dåliga rutiner och korkat beteende gör att försändelser går i retur och når ej sina adressater. Läs mer
  • Marcus A

2011-03-07

Marcus A skrev om UPS Sweden AB
    Jag kommer aldrig förstå hur det kan vara så svårt att flytta ett paket från en dörr till en annan, och att ringa mottagaren i fråga om det är svårt att hitta in eller liknande. Läs mer
  • 2009-01-31

Emmy H skrev om UPS Sweden AB
    Helt värdelös service! De utkörare jag kommit i kontakt med är otrevliga och verkar inte ha kompetens nog att behandla varken gods eller kunder på ett vettigt sätt. Kartongerna som mina varor levererades i har tagit emot stötar så att det är hål i kartongerna, dessutom ett stort jack i högtalaren som låg i. Ups vägrar ta på sig denna skada och hävdar att det var för dåligt förpackat. Kartong, Wellpapp och frigolit var tydligen inte tillräckligt. Anlita inte Ups om du vill ha hela varor. Läs mer
  • 2008-08-04

Rolf skrev om UPS Sweden AB