Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag93 omdömen om UPS Sweden AB
-
skrev om UPS Sweden AB
Ett av fem är för högt betyg. UPS är kriminellt dåliga. Ljuger om att de försökt leverera (lätt att syna bluffen när man jobbar hemifrån hela dagen). Hemsidan går inte att använda, trots inloggning går det inte att boka om eller registrera claim utan man hänvisas till att ringa kundtjänst. Det gjorde jag och bokade om den "misslyckade" leveransen till 24 jan. De försökte då leverera 20 jan. Nytt samtal, bekräftade 24 jan, men ingen leverans gjordes. När jag spårar den nu på kvällen den 24 jan är den på väg tillbaka till avsändaren, trots avtalad leveransdag och betald importavgift! (600 kr borta) Detta är tyvärr inte en engångsföreteelse, utan ett mönster. Dessutom skickas post med avier trots betalda importavgifter. Jag kommer hädanefter att kolla vilken fraktfirma som används innan köp och aldrig någonsin köpa något som levereras med UPS.
-
skrev om UPS Sweden AB
Helt omöjligt att göra val. Helt omöjligt att föra vettig konversation med kundtjänst. Ingen update Gällande leveranstid, bara att det inte gått att leverera. Sämsta jävla skit en jag vart med om.
-
skrev om UPS Sweden AB
Varje gång någonting ska levereras hem till mig får jag istället mejl om att man "misslyckats" trots att jag varit hemma och vet att man inte ens försökt. Idag var det lite extra dåligt, eftersom paketet inte heller fanns hos ombudet när jag kom för att hämta det... Ska göra mitt yttersta för att undvika företag som använder sig av UPS för leverans. Konkurrensen är stenhård, men tror faktiskt att UPS är sämst i sitt fält vilket inte säger lite.
-
skrev om UPS Sweden AB
Det SÄMSTA transportföretaget jag någonsin haft med att göra NÅGONSIN!!!!
Vid ett tillfälle har PERSONAL på UPS stulit (!!!!) min leverans från UPS lager i Mölndal!!!!!!
Nu och som ALLTID så är ”Leveransen ombokad” från FREDAG till MÅNDAG och jag betalar HYRBIL EXTRA för hela helgen, BARA FÖR ATT DE INTE KAN SKÖTA SINA LEVERANSER!!!!!
Största ETABLERADE BLUFF FÖRETAGET som har funnits och det är OTROLIGT att de får fortsätta att EXISTERA!!!!!
OMÖJLIGT ATT NÅ DEM PER TELEFON!!!! Och när man kommer fram så SNACKAR DE BARA SKIT, men gör INGENTING!!!!! -
skrev om UPS Sweden AB
Mitt paket har inte flyttat på nästan en vecka och de vägrar ta ansvar. När jag ringer dem säger de åt mig att vänta. Hemskt företag, de levererade aldrig ett paket till mig utan problem.
-
skrev om UPS Sweden AB
Betalat för expressleverans och blir garanterad leverans ett specifikt datum och ”innan dagens slönt”. Sitter alltså och väntar hela dagen och går inte ens utanför dörren en sekund. 16.04 Påstår de plötsligt att de försökt leverera vilket är ett jävla skämt då jag till och med hållit utkik runt 16! På kundtjänst säger medarbetaren ”Det kan va så att föraren inte hunnit med och sparar det till imorogn”. Så han erkänner alltså att det är så de gör ibland, LJUGER om att kunden inte varit tillgänglig för att DOM inte klarar att leverera sin del av avtalet! Katastrofalt värdelöst företag!
-
skrev om UPS Sweden AB
sämsta skräpföretag som inte dök upp,skulle komma mellan 9.45-13.45 kom ej.förlängde till 19....tror detta sämsta företag att man inte har annat att göra än att vänta på dom.aldrig mer detta alternativ
-
skrev om UPS Sweden AB
Mitt paket aviserades att komma en tisdag mellan speciella klockslag. Var inte hemma den dagen då jag hade ett bokat läkarbesök 6 mil bort. Ändrade på UPS hemsida till två dagar senare och fick en tidsangivelse då paketet skulle levereras. Paketet kom inte den dagen och vid spårning stod att paketet var under leverans. Dagen därpå levererades paketet 09.26 och en sekund senare 09.27 kom aviseringen på mailen!!!!!!! Tycker väl att man borde kunna avisera lite tidigare, eller!!?? Tur jag var hemma! Avstår helt klart från att använda UPS som leverantör i fortsättningen!!
-
skrev om UPS Sweden AB
Hemleverans existeras inte utan allt så små som stor avlastas och hämtas enbart på deras access point, skämt, krångligt och bedrövligt!
-
skrev om UPS Sweden AB
Har betalat för HEMleverans men ingen kommer, de kör paketet till ombud mer än 10km härifrån istället! "Vi ringde på men du öppnade inte" säger kundtjänst, men jag har ju en videokamera monterad på framsidan och ser att ingen har varit där. Samma sak 4 gånger. Alltså 4 gånger de påstår att jag inte har öppnat dörren och därför kört försändelsen till ombud. Det här är alltså bedrägeri och rena lögner. Sälj era tjänster som "leverans till ombud" om det är vad ni pysslar med. Här låter ni oss betala för hemleverans utan att ni överhuvudtaget besöker leveransadressen.
---> Eller som UPS egen kundtjänst säger: "jag vet väl inte om de ringer på dörren, jag arbetar inte som bud". Deras egen kundtjänst vet alltså inte om det ingår i rutinerna att faktiskt knacka på dörren när ett paket ska levereras - något jag kan intyga INTE görs. Det går inte att komma undan när det finns en videokamera som registrerar allt som händer vid entrén. Plus att man blir bemött som att man själv är problemet när man ringer UPS och förklarar. Helt absurt, ALDRIG MER UPS! -
skrev om UPS Sweden AB
Kan bara instämma med föregående talare.
Från och med nu ska jag kolla upp att leverantörer inte anlitar UPS för leverans innan jag köper något.
Beställde en vara på nätet i måndags. Fick besked av lev. att de skickat med UPS och senare en avisering om att leverans skulle vara på fredag. Jag har ett UPS Service Point dit alla paket kommer, även från DHL.
Förväntar mig ett sms om när jag kan hämta upp det där. Kommer inget. När jag spårar paketet står det att de gjort ett försök till leverans hemma. Jag var inte hemma (men med tanke på hur många som fått samma svar så är det inte säkert att de ens varit hemma hos mig). INGEN har talat om för mig att det var hemleverans och att jag var tvungen att vara hemma!
Ringer UPS och får inget svar om vem som bestämt att det 1. ska vara hemleverans, 2. jag måste vara hemma och skriva under. Frågar om paket då levereras till Service Point men det gör det inte.
Frågar varför det inte lämnas utanför och får till svar att det är upp till chauffören att avgöra!
Frågar också varför chauffören inte ringer och meddelar att de är på väg (vilket andra fraktbolag gör) och får till svar att det är upp till chauffören att avgöra! "Chaufförerna har inga företagsmobiler, bara sina privata mobiler" svarar kundtjänst. Jag påtalar att det kanske är dags för UPS att tillhandahålla telefoner och uppgradera servicenivån i företaget!
Helvete vilket sketföretag! -
skrev om UPS Sweden AB
Samma som många andra redan skrivit. Är hemma och väntar på paket, får plötsligt uppdatering att jag inte var hemma vid leverans. De har inte på något sätt försökt leverera. Bojkotta alla butiker som använder UPS som leverantör!
-
skrev om UPS Sweden AB
Nu har jag tagit tiden att skapa konto på reco bara för att varna er att inte använda UPS som leverantör. Precis som många andra som skrev, var jag hela dagen hemma och väntade på leverans och ingen kommer. Meddelandet i appen som dök upp stämmer inte alls. Efter två försök att ringa UPS så har meddelandet ändrats igen till att ingen vuxen var hemma alltså en lögn till. Nu har jag ringt företaget som jag köpte varan från och sagt att undvika UPS i framtiden.
-
skrev om UPS Sweden AB
Helt vidrigt blufföretag med absolut noll servicekänsla. Tar t.ex 700 kr i tull för ett pyttelitet paket och bara där tjuter ju varningsklockorna.
Med såna sinnessjuka kostnader kanske man kan förvänta sig ansvar och service gällande leverans? Bara glöm det. UPS ljuger rakt upponer att de ska leverera hem men kör inte ens förbi huset, och ljuger sedan om att leveransförsök har gjorts. Ingen engångsföreteelse heller, jag har olyckligtvis behövt beställa genom UPS 3-4 gånger i mitt liv och de har aldrig någonsin lyckats leverera hem.
Sedan tvingas man fippla med deras värdelöst krångliga hemsida för att ändra leverans till ett utlämningsställe, för det GÅR INTE att lita på hemleverans. NOLL FÖRTROENDE.
Efter ett dygn får man meddelande att paket är REDO FÖR UPPHÄMTNING. På UPS utlämningsställe står då en snubbe som säger att jag inte kan få mitt paket förrän det är registrerat, vilket tar två timmar. Paketen stod där vid sidan av honom och han kunde inte ta sig en titt ens, med folktom butik??? Bara att köra hem igen tomhänt, återigen. Helt sanslöst.
Har sett mycket värdelös hantering av företag genom åren men UPS tar priset. Hur de fortfarande kan vara verksamma är en gåta. Varning: köp aldrig någonsin varor om UPS är inblandade. -
skrev om UPS Sweden AB
Har aldrig upplevt att en leverans från UPS har varit smidig, har alltid varit något som strulat (levererat efter utsatt leveranstid, levererat utan avisering, inte gått att boka om paketleverans etc). Försöker i största möjliga mån undvika att få paket levererade av de om jag kan...
-
skrev om UPS Sweden AB
Snabba, hjälpsamma och trevliga på kundtjänst men vad hjälper det när paketet aldrig kommer fram. Paketet bokas om hela tiden trots att jag fyllt i att de kan lämna vid dörren eller i trädgården om jag inte är hemma. Inte ens när jag stannade hemma en hel dag pga bokad leverans den dagen så kom de och levererade. Inte heller ger de mig möjlighet att hämta det själv på utlämningsställe eller terminal. Kommer aldrig mer beställa från företag som bara har Ups som fraktalternativ.
-
skrev om UPS Sweden AB
Man undrar hur detta företag kan vara kvar på marknaden. De måste ha ett jättelager där de förvarar allt gods som de inte levererar. Jag undrar vilket incitament som ligger bakom när man påstår sig ha varit på plats, när min övervakningskamera säger annat.
Vilken otrolig förbättringspotential det finns i UPS.
I fortsättningen kommer jag inte att köpa varor från företag som anlitar UPS som budfirma.
Jo, Postnord som tidigare har fått dålig kritik fungerar perfekt numera! -
skrev om UPS Sweden AB
By far the worst spedition company in Sweden, nothing else is even close in the amount of incompetence and laziness.
Every other delivery service in Sweden is eons better in timely delivery, customer support, handling, information and customer service.
Stay far, far away from them.
But you already know this from reading all the reviews on here 😅 -
skrev om UPS Sweden AB
Väldens sämsta bolag. De angav fel kod vid in tullning (trots att vår leverantör hade gjort alla rätt och tejpat ett vitkuvert med alla rätta koder och information så att det går inte att göra fel. Det var ingen som ens öppnade kuvert!) så att vi gick betala massor med avgifter och moms som vi inte behöver. Jag ringde tullen och de sa att jag behöver begära om en omprövning vid UPS. Då ringde jag UPS och de svarade med. Det var bara totalt 60 kg leverans som kostade ca 5000kr det handlade om. Detta är rikgit illa tycker jag.
----------
UPS svar pastad här! De upp med detta bolaget. Använd aldrig dem!
Hej,
Ni var i kontakt med vår kundtjänst gällande sändning 1Zxxxxxxxxxx.
Då vi har utgått från avsändarens underlag så tar UPS ut en omprövningsavgift på 970 SEK exklusive moms för att genomföra omprövningen.
För att gå vidare med detta så behöver vi ert godkännande att ni tar på er avgifterna samt vilken varukod ni önskar att vi använder.
Ni kan även kontakta Tullverket för en kostnadsfri omprövning på er sändning.
Tullverket nås på: 0771-520 520.
Tull-ID: UDxxxxxxxxx
Med vänlig hälsning / Regards,
Förtullningsavdelning
UPS Sverige AB
Customer service +46 077 662 2077
Sebrokimp1@ups.com -
skrev om UPS Sweden AB
För andra dagen i rad har UPS enligt sig själva varit utanför mitt hem och konstaterat att jag inte varit hemma för att ta emot en försändelse. Konstigt tycker jag med tanke på att jag har arbetat HEMIFRÅN under hela pandemin och gör så fortfarande. I förrgår stod jag t.o.m. utanför huset samtidigt som UPS menar på att dom har varit här. Jävligt stealthig UPS-bil ni har isåfall.
Jag kommer aldrig att beställa från företag som använder sig av UPS i framtiden. Att ni har kunder över huvud taget är ett mysterium. -
skrev om UPS Sweden AB
Fått leveransdatum och paket skulle levereras hem till dörren idag. Spårningsstatus visade att paketet skickats och sedan "på väg". Bor i radhus, egen "villadörr", inga koder eller annat. Fungerande ringklocka samt en "dörrklapp". Vi har varit hemma och inte gått ut på hela dagen - i väntan på detta paket. Spårningsstatus säger plötsligt att "chauffören inväntar säkerhetskod". Ringer till ups kundtjänst och frågar vad detta är. De svarar att det är "portkod" eller liknande. Men det finns ingen portkod eller liknande. På hemsidan står att om de varit förbi ska det sitta en lapp på dörren. Vilket det inte gör. Ringer kundtjänst två gånger - de kan inte ge någon vidare info och heller inte komma i kontakt med chauffören eller veta var denne befinner sig för stunden. Mycket besviken! :(( Nu kommer vi få paketet tidigast efter helgen när vi hade räknat med att få den idag så att dottern kunde få med sig den till Norrland dit hon åker ikväll. Nu blir det istället att betala för rekommenderat brev så jag får skicka paketet vidare till Norrland när jag väl fått det till Norrköping. :((
-
skrev om UPS Sweden AB
Väntat 15 dagar på leverans… (1-3 arbetsdagar skulle det ta) inte fått någon information om vart det är dom senaste 3 dagarna å kundtjänst säger att dom lämnat över paketet för 3 dagar sedan till ett annat fraktbolag men dom vet inte vilket dom lämnade de till.. riktigt dålig service på kundtjänst då dom inte kan hjälpa till, kan knappt svenska å sitter å skrattar medans man pratar med dem… 2022
-
skrev om UPS Sweden AB
UPS har alltid varit urdåliga och inte blir de bättre. Hur företag fortfarande kan anlita UPS är för mig en gåta men jag antar att de är billigast (med tanke på kvalité och slutresultat så hoppas jag verkligen det).
Nu står jag utanför min dörr, försöker få kontakt med UPS-föraren som helt enkelt bara åker iväg och sen får jag meddelande om att de inte kunde leverera mina paket. Han lämnade inte ens bilen!
Under all kritik. -
skrev om UPS Sweden AB
Som så många andra här har jag bara usla erfarenheter av UPS. Varje gång de ska leverera hem en vara meddelar de att de försökt men inte kunnat leverera, varje gång är det lögn. Varje gång har de i stället lämnat varan på något utlämningsställe, inte alltid i närheten av leveransadressen. Jag kommer framöver inte handla hos företag som erbjuder UPS som enda fraktalternativ, och också konsekvent kontakta företagen och beskriva varför jag väljer att handla hos deras konkurrent.
-
skrev om UPS Sweden AB
Helt inkompetenta! Levererar till fel adress varje gång och dom vägrar erkänna att dom gör fel.
-
skrev om UPS Sweden AB
Varenda gång jag ser ert namn på en leveransorder så vet jag att ingen leverans kommer att ske och jag varit hemma helt i onödan. Jag har även skickat SMS till er med portkod såsom ni önskar. Men ändå lyckas ni aldrig. Ni låtsas leverera. Istället skickar ni paketet till uthämtningsstället och som vanligt får er kundtjänst det att låta som att det är en förmån för mig att hämta paketet själ. Då får jag åtminstone mitt paket några dagar försenat.
Att få hjälp är omöjligt. Man mailar, man ringer, man möts inte av någon som konkret kan hjälpa en. Man ska alltid bli kontaktad av någon annan. Tiden rinner iväg, ingen kontakt, paketet riskerar att skickas tillbaka. Det var förresten ett av er kundtjänst förslag idag. Jag citerar ”Låt det ligga i 10 dagar så går det tillbaka och du får pengarna tillbaka” Är det verkligen ett bra förslag? Skärp er!! -
skrev om UPS Sweden AB
UPS svenska gren är en rent av bedräglig organisation.
Deras chaufförer utpressar en att man ska betala dem felaktiga tilläggsavgifter för bland annat tullhantering direkt på plats via Swish för att få sitt importpaket. Detta trots att UPS egen information om frakttjänsten gör gällande att tullhanteringen ingår i uppdraget.
"Dörr-till-dörr-tjänst där in-house tullklarering ingår"
"Det är möjligt att avgifterna är fel, men om du inte betalar mig här och nu så returnerar jag ditt paket till Kina istället".
Inte heller skickar de mig tulldeklarationen trots att de alltså avkrävt mig ytterligare en avgift för att jag ska få del av den, trots att deras info säger att den skall skickas gratis till e-post och min e-post fanns registrerad.
256 kr i felaktiga avgifter utpressade deras chaufför mig på under hot att annars skickar han tillbaka mitt paket direkt till Kina.
När man kontaktar kundservice om det hela så ignorerar de bara saken rakt av och man får inte ens något svar trots att jag skrivit till dem upprepat i flera månader.
Jag har tillochmed varit i kontakt med UPS internationella support som från sitt håll skapat ärenden mot den Svenska grenen och uppmanat dem att reda ut ärendet, men inte ens deras supportärenden besvarar de.
Ett bedrägligt företag som använder sig utav maffiametoder för att tillskansa sig felaktiga tilläggsavgifter från deras kunder och sedan inte ens levererar det som de felaktigt tagit extra betalt för. Skämmes. -
skrev om UPS Sweden AB
Riktigt uselt, har hittills inte lyckats leverera en enda gång, får alltid meddelande om att dem inte kunnat leverera. Har hökat vid dörrren otaliga dagar men aldrig ens sett skymten av en UPS-bil. Kör bara direkt till utlämningsstället. V A R J E gång
-
skrev om UPS Sweden AB
Sämsta transportbolaget någonsin!! Diktaturen i Kina är bättre än UPS Sverige.
Skapar så otroligt mycket mer jobb med deras felaktigheter att jag som företagare har fått nog och kommer ALDRIG mer använda dessa. Skall göra allt i min makt att få fler att sluta använda UPS. Använd TNT/FedEx om ni vill att er transporttjänst skall fungera mycket bättre!
Mvh.
Jonas
JJ Supply AB -
skrev om UPS Sweden AB
Riktigt uselt företag, Dom ljuger om att dom inte har varken namn eller telefonnummer. Kan inte leverera. Går inte att få tag på den förvirrade chauffören. Varför?!
Undvik dom här. Riktigt oseriösa. -
skrev om UPS Sweden AB
UPS har levererat två gånger till mig 2021. Varje gång har jag suttit och väntat på de angivna tiderna men får besked att jag inte varit hemma. De ljuger med andra ord. Undvik!
-
skrev om UPS Sweden AB
Ganska värdelösa. Det verkar ju bra att kunna välja olika alternativ för hemleverans. I detta fallet valde jag "lämna på altanen" och "ingen underskrift krävs". Blev ganska förvånad när jag loggade in för att kontrollera var paketet var och fick se texten "kunden ej tillgänglig.... lämnar på utlämningsställe". När jag kontaktade kundtjänst och frågade varför jag skulle vara tillgänglig för att det skulle kunna läggas på altanen fick jag svaret "Jag ser att de försökt lämna paketet och nu är det på väg till utlämningsställe. Har du portkod?"...... Nej, jag har inte portkod till altanen! En tur tvärs över sta'n för att hämta paket som förare inte orkade/ville/hade tid att lämna som avtalat. Inte någon gång under leveransen fick jag sms, samtal eller email om ändringar.
-
skrev om UPS Sweden AB
Ups ljuger om att de har försökt leverera paketet - jag var hemma hela dagen och ingen har ringt eller knackade på dörren. Helt uselt, undvik
-
skrev om UPS Sweden AB
Trots att jag hade betalat för en hemleverans av mitt paket från Spanien så struntade UPS att leverera till min hemadress under motiveringen att "något hade hänt" som gjorde att paketet istället hamnade hos ett ombud. Jag kontaktade UPS flera gånger och blev lovad att paketet skulle bli hämtat och levererat till min hemadress. Kundsupporten skrev till UPS leveransavdelning gång på gång utan att någon reagerade och såg till att få mitt paket levererat till mig. Till slut var jag tvungen att ta mig tiill utlämningsstället och själv frakta hem mitt paket med hjälp av Taxi Stockholm. UPS struntade i att fullfölja sitt uppdrag och ta ansvar för att mitt tunga paket levererades hem till mig. UPS är det sämsta jag har varit med om. Aldrig mer kommer jag att acceptera UPS som leverantör.
-
skrev om UPS Sweden AB
Nej, att leverera paket till privatmarknaden är INTE er grej! Tveksamma besked i appen, förvisso hövligt bemötande i kundtjänst men de gör inget annat än att säga "det levereras under dagen, om inte, ring imorgon", systemen verkar vara kvar i 7-bitars kodning (klarar inte internationella tecken) med påföljd att förare med begränsad svenska klarar inte att knappa in rätt adress i gps'en och hittar då inte rätt mål.
Suck, hur svårt kan det vara, t o m Postnord glänser i jämförelse... -
skrev om UPS Sweden AB
The same experience: they do not deliver home. I have to avoid using services if they deliver with UPS only. I am not supporting those insolent guys anymore. The service center is aware on the issue and absolutely ignorant, too.
-
skrev om UPS Sweden AB
Riktigt skojarföretag.. aviserar leverans, men åker förbi utan att leverera..
-
skrev om UPS Sweden AB
Man får ett sms med frågan om man vill ha hemleverans eller hämta hos ombud. Varför?
Jag väljer hemleverans för mina erfarenheter av ombudet är dåliga. Får meddelande att leveransen misslyckats kl. 15.51. Hela familjen är hemma vid denna tidpunkt och dörrklockan fungerar.
De skiter helt enkelt i att leverera troligen för att det är enklare att dumpa alla paketen hos ombudet. -
skrev om UPS Sweden AB
Supernöjd! UPS levererade till porten och ringde på dörrklockan. Hade inte betalat importavgiften innan utan gjorde det när budet var på plats. Förstås dog mobilen innan jag kunde swisha pengarna men budkillen var flexibel och levererade ett annat paket under tiden jag letade laddare.
Smset om att betala importavgiften var lite skumt. Om ni får likadant så är det legitimt ifall swish-numret är: 1233111689 -
skrev om UPS Sweden AB
Åter en dag man varit tvingad att hålla sig hemma eftersom UPS skulle leverera...... vilket de inte gjort. De verkar inte ha någon koll alls på sina transporter.
Kan inte ens säga en ungefärlig tid på dagen utan enbart "levereras innan dagens slut"
Inte ens det lyckas dom med.
Undvik UPS om det finns alternativ. -
skrev om UPS Sweden AB
Sämsta bolaget. Fick avisering två dagar i rad. Paket ska komma 10-14, sedan senare, sedan nästa dag, sedan info att ingen var hemma. Vilket vi var. Vänta och hämta paketet den tredje dagen.
Riktigt uselt. Femte gången något liknande händer med dem -
skrev om UPS Sweden AB
Oseriöst företag som inte skickar ut aviseringar när paket kommit fram vilket slutar med att de skickas tillbaka utan att man ens vet om det. Välj annan leverantör om möjligt.
-
skrev om UPS Sweden AB
Det är underleverantör Lastbilsstation som strular.
-
skrev om UPS Sweden AB
Sämsta tänkbara service och kundtjänst. Beställer aldrig mer varor som skickas med UPS
-
skrev om UPS Sweden AB
Fruktansvärt dålig service, lögner och tomma löften rakt igenom. För att få hem mitt paket har det tagit nästan två veckor och så gott som daglig kontakt med UPS som har noll koll.
Tisdag 12/1 – Mail om att paketet är skickat
Onsdag 13/1 – mail om att leveransdag är uppdaterad, ska levereras innan dagens slut den 18/1
Söndag 17/1 – mail om att leverans är planerad dagen därpå
Söndag 17/1 – mail om att jag måste planera om paketet till ett ombud istället oklart varför, väljer Direkten Baronen
Måndag 18/1 – mail med bekräftelse på att leveransen nu istället är planerad till Direkten Baronen
Torsdag 21/1 – åker till Direkten för att hämta mitt paket, jag jobbar hemifrån och är dessutom lungsjuk, det här var en ansträngning. Får veta att paketet inte ens är där, tre dagar efter att det skulle ha varit där.
Torsdag 21/1 – ringer UPS kundtjänst och pratar med en tjej som säger att chauffören har försökt leverera hemma hos mig men upptäckt på plats att jag inte har betalat tull (?). Jag har inte ens fått meddelande om detta. Hon skickar ut sms och länk till betalning av tull vilket jag swishar enligt sms:ets instruktioner samma dag. Hon lovar också att ett nytt leveransförsök ska göras dagen därpå, alltså fredagen, och jag ger henne godkännande att ställa paketet på trappen.
Fredag 22/1 – ingen leverans. Ringer UPS kundtjänst vid 15:30 och får prata med en kille som säger att paketet har kommit bort. Det har inte scannats sedan i måndag och han vet inte vart det är. Får en länk mailad till mig så att jag ska kunna reklamera ärendet. Klickar på länken men får då veta att sändningen inte går att reklamera eftersom paketet är ”på väg”. Ringer UPS kundtjänst igen och får prata med en ny kille som ursäktar sina okunniga kollegor och efter många suckar, klickande, frågor och skrivna svar lovar att chauffören ska komma med paketet senare samma kväll. Han dubbelkollar återigen min adress och mitt telefonnummer för att allt ska gå rätt till. Konstaterar att chauffören inte kommer att bli glad över den extra turen men att så får det bli. Jag ska bli nöjd som kund. Inget paket kommer.
Lördag 23/1 – ringer UPS kundtjänst igen, enligt hemsidan har de öppet 09-13, jag ringer 10:30 då är det inte öppet utan efter att ha rabblat upp trackingnummer och svarat på frågor får jag veta att bara den engelska kundtjänsten är öppen på lördagar.
Måndag 25/1 – Loggar in på UPS hemsida och ser att ett ”sista leveransförsök” har gjorts. Detta ska ha skett i fredags eftermiddag, samma tidpunkt som jag pratade med UPS kundtjänst. Ingen var här och gjorde något leveransförsök då. Ringer UPS kundtjänst igen, får prata med en kille som lovar två saker – att paketet ska levereras ut till mig i morgon tisdag 26/1 och att chauffören måste ringa mig först innan han får lämna paketet. Detta för att försäkra sig om att det är rätt hus.
Måndag 25/1 – får ett mail om att paketet levererats till mig den 25/1 kl. 15:58. Jag var hemma kl. 15:58, inget paket finns vid någon av dörrarna eller i brevlådan. Jag har heller inte blivit uppringd av chauffören. Ringer UPS kundtjänst igen och får veta att paketet är lämnat till ombudet Direkten Baronen inne i Kalmar. Får också mail om att jag måste betala tull. Svarar på detta att det har jag gjort, blir en lång mailkonversation med ”Sebastian” där jag får bevisa via Swish och min bank att jag faktiskt har betalat. För nästan en vecka sedan. Har UPS ingen koll på sina betalningar?
Måndag 25/1 – ringer Direkten för att försäkra mig om att paketet verkligen finns där
Måndag 25/1 – åker själv till Direkten och hämtar ut mitt paket. Får då veta av personen hos ombudet att paketet bara lagts in där, att det inte ens har tagits emot av någon hos dem eller signerats. Chauffören har bara lämnat det och åkt och själv ”signerat” att han levererat paketet. På fel ställe eftersom det ju skulle hem till mig enligt alla dessa löften och lögner som jag beskrivit ovan. -
skrev om UPS Sweden AB
Nu är det dags att göra något, aldrig har UPS lämnat ett paket hemma hos mig , TROTS att de sa att de ska försöka, och man ska logga in på 15 ställen, skapa konton, godkänna villkor så de säkert kan sälja alla mina uppgifter till400 olika marketingbolag.
vartenda gång så åker de till utlämningsplats/ställe och så får man ett sms som säger att de inte nådde mig.
Fullkomligt värdelösa, detta är inte en engångsföreteelse, det är 100% återkommande.
MIsstänker att förarna är stressade, framförallt när det är Fredag, och river av det med att lämna på utlämningsställe istället för att behöva ringa på en dörrklocka eller ta en hiss i 2 minuter upp till en lägenhet. -
skrev om UPS Sweden AB
Dom ljuger om att dom försökt leverera vid mitt hem. Jag var hemma och dessutom ute på framsidan av vårt hus men det har inte skett något försök till leverans. Lögnaktigt och pinsamt dåligt!
-
skrev om UPS Sweden AB
Alltså detta är nog min allra värsta upplevelse som en medborgare i det här landet. UPS är under all kritik det värsta företaget inom leverans/transport m.m.
De ljuger dig rakt i ansiktet om leveransstatus, säger att paketet är på väg när paketet har inte ens lastats i deras lastbil. Paketet blir ombokad tre tillfällen utan någon anledning. Jag pratade med deras kundtjänst vid 6 olika tillfällen och jag fick olika svar.
De säger att de har varit här men det stämmer inte...
Ni är hopplösa, ETT SKÄMT!!!
Se upp för dessa skojare! -
skrev om UPS Sweden AB
UPS är ett företag du aldrig ska anlita, välja eller ens ha i åtanke oprofessionellt företag som inte borde existera.
Kundtjänsten ljuger rakt upp i ansiktet på en och lägger på telefonen för att inte fortsätta dit samtal. Påstår att chauffören har ditt paket då paketet inte ens har varit pålastat och ligger någonstans på deras lager.
Har i 3 dagar varit hemma och väntat på leverans som dom själva påstår vara påväg via mail, som i slutändan blir avbruten utan orsak. Varit hemma fram till kl 19.00 i 3 dagar då kundtjänst inte kan ge ut tids intervall.
Var uppmärksamma använd er inte av UPS. Att detta företag finns kvar. -
skrev om UPS Sweden AB
Nu vänder jag på steken! Nu låter jag UPS svettas! Jag har skickat en länk till bland annat denna sida till de företag jag beställt mina varor hos och meddelat att jag i fortsättningen inte vill ha leveranser via UPS. Hellre avstår jag min beställning. Detta har så långt tagits emot mycket positivt och jag slipper i fortsättningen leveranser via UPS. Ingen seriös producent vill förknippas med så massivt negativa kundupplevelser. Kanske vore Facebook också en idé? Follow the money.
Omdömen om UPS | Läs kundernas omdömen om www.ups.com (trustpilot.com)
Omdömen om UPS | Läs kundernas omdömen om www.ups.se (trustpilot.com)
UPS Sweden AB, Järfälla: Läs kundernas omdömen på Reco.se