Jag beställde ett litet batteri till min pannlampa den 6 november. På hemsidan står det att den levereras inom 5 arbetsdagar. Den 10 november får jag ett mail att det är skickat. Sen har det varit riktigt tyst och dött! Jag har nu 16 dagar efter beställning fått veta att man skall kontrollera med fraktbolaget var mina grejer är. Ett lite batteri som man kan lägga i ett vadderat kuvert och skicka tar inte mer än max 3 arbetsdagar att leverera, om man väljer Postnord. Detta är under all kritik och det är sista gången som jag kommer handla från detta företag.
Bygghemma
Omdömen totalt
Snittbetyg
310 omdömen om Bygghemma
Beställde och betalade för badrumsinredning med 4-6 veckors leveranstid. Detta var i maj. Fortfarande har inget kommit (6 månader senare). Då och då får vi mail om förväntad leveransdatum, sedan blir det tyst. Ingen information, ingen leverans. Uselt.
Köpte en ytterdörr som gick sönder efter nån månad. Bygghemma ville inte kännas vid det. Usel kvalitet på dörren och jag kommer aldrig mer att handla på Bygghemma.
Exceptionellt bra! Bästa företaget jag har handlat av. Fantastiska medarbetare och kundtjänst. Fem stjärnor av fem från mig 🤩 Fick ett felaktigt svar och lev av ett dörrhandtag från Byggshop.se som också drivs av Bygghemma.se. Det senare företaget lovade kolla upp rätt handtag, och återkomma via mail och kopplade mig sedan till kundtjänst. Dom återbetalade inom 3min hela min gamla order med fraktavgift och allt, och utan att jag ens behövde skicka det felaktiga handtaget tillbaka.
Warning! They use only 2 weeks for return They use only 2 weeks for return and I missed with one day due to validate the product at another location. I explained my situation but absolutely no understanding from the company. I have bought a lot from them and this was my first time I needed to return anything but apparently customer care is not on top of their priorities
VARNING! VARNING! Funderar du på att köpa något från Bygghemma? Tänk om! Det är inte värt det! Deras kampanjpriser är inte värt det, ingenting är värt det! Om du skulle få problem med en vara, leverans eller någonting annat väntar ett rent helvete. Jag håller fortfarande på med ett ärende som har skötts katastrofalt. Jag vet inte hur många samtal, mejlkonversationer och timmar jag är uppe i - det tar aldrig slut! Eftersom det handlat om en stor summa pengar har det även orsakat mig mycket stress. Jag kan inte sammanfatta allt i ett omdöme men kan nämna några av de saker som hänt. Till exempel har Bygghemma försökt få mig till att betala extra för servicearbeten som redan är inkluderade i den tjänst jag betalt för. Vid två tillfällen har jag till och med varit tvungen att läsa upp deras egna villkor för dem. Bygghemma skulle även göra en liten ändring i min order. För att göra den makulerade de först hela ordern och bad mig göra om köpet. De lovade att priset skulle vara det samma, men när jag skulle betala hade de lagt på över 5000 kr. De sa att det inte fanns något annat alternativ än att betala på grund av ett tekniskt fel, men lovade att göra en återbetalning på det felaktiga beloppet. Motvilligt gick jag med på detta, vilket jag ångrar. Efteråt fick jag tillbaka ett betydligt lägre belopp än vad jag borde. Inget stämde med det som jag pratat med dem i telefon om. För att förklara sig påstod de att jag hade fått fel pris från första säljaren. Därför ansåg de sig nu ha rätt att ta mer betalt. Helt utan min tillåtelse tog Bygghemma alltså betalt för ett annat belopp än vad jag kommit överens om med deras säljare vid min beställning. Efter detta har jag bett att få kontaktuppgifter till deras chef, men det har jag inte fått. Bara tanken på Bygghemma gör mig illa till mods och jag vill aldrig köpa något från dem igen.
VARNING! VARNING! Funderar du på att köpa något från Bygghemma? Tänk om! Det är inte värt det! Deras kampanjpriser är inte värt det, ingenting är värt det! Om du skulle få problem med en vara, leverans eller någonting annat väntar ett rent helvete. Jag håller fortfarande på med ett ärende som har skötts katastrofalt. Jag vet inte hur många samtal, mejlkonversationer och timmar jag är uppe i - det tar aldrig slut! Eftersom det handlat om en stor summa pengar har det även orsakat mig mycket stress. Jag kan inte sammanfatta allt i ett omdöme men kan nämna några av de saker som hänt. Till exempel har Bygghemma försökt få mig till att betala extra för servicearbeten som redan är inkluderade i den tjänst jag betalt för. Vid två tillfällen har jag till och med varit tvungen att läsa upp deras egna villkor för dem. Bygghemma skulle även göra en liten ändring i min order. För att göra den makulerade de först hela ordern och bad mig göra om köpet. De lovade att priset skulle vara det samma, men när jag skulle betala hade de lagt på över 5000 kr. De sa att det inte fanns något annat alternativ än att betala på grund av ett tekniskt fel, men lovade att göra en återbetalning på det felaktiga beloppet. Motvilligt gick jag med på detta, vilket jag ångrar. Efteråt fick jag tillbaka ett betydligt lägre belopp än vad jag borde. Inget stämde med det som jag pratat med dem i telefon om. För att förklara sig påstod de att jag hade fått fel pris från första säljaren. Därför ansåg de sig nu ha rätt att ta mer betalt. Helt utan min tillåtelse tog Bygghemma alltså betalt för ett annat belopp än vad jag kommit överens om med deras säljare vid min beställning. Efter detta har jag bett att få kontaktuppgifter till deras chef, men det har jag inte fått. Bara tanken på Bygghemma gör mig illa till mods och jag vill aldrig köpa något från dem igen.
VARNING! VARNING! Funderar du på att köpa något från Bygghemma? Tänk om! Det är inte värt det! Deras kampanjpriser är inte värt det, ingenting är värt det! Om du skulle få problem med en vara, leverans eller någonting annat väntar ett rent helvete. Jag håller fortfarande på med ett ärende som har skötts katastrofalt. Jag vet inte hur många samtal, mejlkonversationer och timmar jag är uppe i - det tar aldrig slut! Eftersom det handlat om en stor summa pengar har det även orsakat mig mycket stress. Jag kan inte sammanfatta allt i ett omdöme men kan nämna några av de saker som hänt. Till exempel har Bygghemma försökt få mig till att betala extra för servicearbeten som redan är inkluderade i den tjänst jag betalt för. Vid två tillfällen har jag till och med varit tvungen att läsa upp deras egna villkor för dem. Bygghemma skulle även göra en liten ändring i min order. För att göra den makulerade de först hela ordern och bad mig göra om köpet. De lovade att priset skulle vara det samma, men när jag skulle betala hade de lagt på över 5000 kr. De sa att det inte fanns något annat alternativ än att betala på grund av ett tekniskt fel, men lovade att göra en återbetalning på det felaktiga beloppet. Motvilligt gick jag med på detta, vilket jag ångrar. Efteråt fick jag tillbaka ett betydligt lägre belopp än vad jag borde. Inget stämde med det som jag pratat med dem i telefon om. För att förklara sig påstod de att jag hade fått fel pris från första säljaren. Därför ansåg de sig nu ha rätt att ta mer betalt. Helt utan min tillåtelse tog Bygghemma alltså betalt för ett annat belopp än vad jag kommit överens om med deras säljare vid min beställning. Efter detta har jag bett att få kontaktuppgifter till deras chef, men det har jag inte fått. Bara tanken på Bygghemma gör mig illa till mods och jag vill aldrig köpa något från dem igen.
Dålig upplevelse vid garantiärende.
Jag köpte en dyr vara som skulle levereras i juli. Nu är det mitten av september och jag har fortfarande inte fått någon leverans,eller ens någon uppdatering. Jag har flera gånger bett om att få häva köpet och få mina pengar tillbaka, men jag får inga svar och tvingas nu ta ärendet vidare. Varnar starkt för att handla av detta bolag. Oseriöst och helt utan respekt för kundens tid eller pengar.
Sorgligt företag! Många löften på deras hemsida, men då gäller det att hålla dem! Vänta i 4-5 dagar på ett enkelt svar på mailen. Skickat en vara i retur, för över 2 veckor sedan, men noll respons på min fråga per mailen. Känns, som det blir ett samtal snart till ARN!!!
Köpte en vara på outlet med 90 % rabatt, helt enligt vad som stod på deras hemsida. När varan levererats skickade de en extra faktura och skyllde på ”uppenbart prisfel”. Oseriöst agerande – handla inte här om du vill känna dig trygg som kund.
Beställde tyvärr dörrar härifrån. De kom fram skadade och har nu försökt få tag i dem i 2 och en halv månad för reklamation. Så fort de svarar på ett mail slutar de svara på en månad och skapar ett nytt ärende. Riktigt, riktigt uselt, värsta jag varit med om.
Synd att jag inte läste dessa omdömen innan jag handlade. Mitt ärende har varit igång i tre månader. Beställde dynor i set i maj - fick bara ryggstöd och inga sittdynor. Många vändor med kundservice men får till slut bara fler ryggstöd. Urusel kundservice med långa köer och knappt återkoppling per mail. Valde till slut att häva köpet, inväntar återbetalning men den lär väl utebli. Handlar aldrig på Bygghemma eller Byggshop igen.
Fullständigt omöjligt att komma fram till kundservice. Man kan ha ”Köplats 1” i en timme men ingen svarar. Oavsett dag/tid. Vill man ha hjälp att lägga en order svarar de direkt men så fort något strular är det totalt omöjligt att få hjälp.
Ett riktigt skitföretag! Lagersaldo fel, strul med returer och återbetalning och en kundservice med total noll-koll. Kommer aldrig handla där mer.
Beställde diskmaskin + vitvaruunderlägg. Båda skulle komma samtidigt, men endast diskmaskinen kom. Ringde kundtjänst för att få lite mer information, men fick ett svar att de inte kunde kontakta lagret. De skulle dock undersöka var vitvaru underlägget tagit vägen och återkomma (vilket dem inte gjort). Riktigt dåligt... Kundtjänsten verkar stänga kl 15. Alldeles för tidigt!
Uruselt ! Beställde varor som enligt hemsidan fanns "i lager - leveranstid 2-5 arbetsdagar" och fick en leveransbekräftelse till mailen men efter 7 arbetsdagar hade inget hänt, alltså INGET !! Ringde kundtjänst som svamlade något om att ordern "fastnat i systemet" men att den nu skulle gå iväg till mig. Efter ytterligare 7 arbetsdagar utan att fått någon leverans ringde jag upp kundtjänst igen, för att makulera ordern. Killen beklagade att det blivit som det blivit och att jag skulle få mina pengar tillbaka. Fortfarande har varken varor, pengar eller ens någon form av kommunikation på mailen dykt upp. Kommer ALDRIG handla från Bygghemma.se igen.
Ingen bra kundservice eller hemsida. Återbetalnings info otydligt mm. Vid beställning delades upp ordern till delar med olika produktnamn varpå jag ringer kundtjänst och frågar om ordern är ok om det är lika delar, allt är lika dvs samma delar. Allt ok och lika enligt kundservice. Vi leverans så visar sig det finnas helt andra delar än tilltänkt och vad som är förklarat till kundservice. Returhantering och beställa nya delar. Återbetalnings info oklart? Tydligen skickar bygghemma kredit till Svea bank på returen (valde 3 månaders räntefri, faktura). Jag behöver själv dra av en summa från totalen vid betalning. Svea bank kommer ej att kunna göra det. Blir förmodligen en del samtal till banken innan allt är löst.
beställningen har inte kommit efter 2 veckor trots att de skriver 2-3 dagars leverans och i lager när man köper.
Platser 10
Bygghemma.se
1.2 av 293 omdömenBygghemma Group Nordic AB
1.0 av 13 omdömenBygghemma Sverige AB - Malmö
1.0 av 1 omdömenBygghemma Sverige AB - Showroom Uppsala
0.0 av 0 omdömenBygghemma Sverige AB - Mölndal
0.0 av 0 omdömenBygghemma Sverige AB - Kungens Kurva
0.0 av 0 omdömenBygghemma Sverige AB - Showroom Jönköping
0.0 av 0 omdömenBygghemma Sverige AB - Örebro
0.0 av 0 omdömenBygghemma Butik i Sthlm AB - Bygghemma Trädgård Danderyd
0.0 av 0 omdömenBygghemma Sverige AB - Oskarshamn
0.0 av 0 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bygghemma har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg