Varning! Aldrig varit med om sämre kundbemötande. Kommer att undvika till varje pris framöver och rekommenderar alla andra att göra detsamma.
Bygghemma.se
Om företaget
bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr. Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som kund kan känna dig trygg när du handlar.
238 omdömen om Bygghemma.se
Handla inte från bygghemma!! Välj någon annat bygghandels!! Jag köpte en hammock med märket Hillerstorp den 17 Juni i födelsedagspresent till min sambo. När jag mottog paketet var det både sprickor i rygg och ett av benen samt att skruvarna var felaktiga till balkar som ska bära taket och stablisera upp hammocken. Monteringsanvisningar skilde sig från tillverkarens hemsida. Jag har reklamerat men bygghemmas support är det sämsta i sitt slag. Det tar minnst en vecka för kundsupporten att svara. Den 19 Augusti var skruvarna...
Varning! Opålitlig Jag beställde fönster för ett nybygge början av Juli. Leveranstid var 6-9 veckor. Innan 9 veckor var över försökte jag får nyheter om leveranstiden, men inte kunde nå försäljaren. För två veckor var telefonen upptagen eller ingen svarade. Jag kontaktade vanlig kundtjänsten och de lovade att kontakta leverantören. Kort efter det fick jag besked att leveransen är planerad för november. Jag beskrev till kundtjänsten att jag bygger hög i norr och det kan enkelt vara -15 grader i november. Att hela framsteget...
Urselt kundtjänst och massa förseningar
Kunde man skriva -5 så hade det blivit det … fel produkt när den äntligen kom … extremt otrevlig dryg kvinna i kundtjänst… 5-10 dagars leveranstid blev 6-7veckor Dryg lärdom , men skall hädanefter läsa recensioner på nätet …. Må detta företag självdö
Jag borde ha läst Reco INNAN jag beställde från Bygghemma. Totalt värdelösa. Vi beställde ett komplett paket med dusch-armatur och blandare. De levererade ett paket där blandaren saknades. Detta upptäcktes när en extern installatör öppnade paketet. Vi har fortfarande - efter veckor - inte fått blandaren!!!! Jag hade sedan långt tidigare haft dålig erfarenhet vid köp från Bygghemma men trodde att det under åren bättrat sig. ALDRIG MER BYGGHEMMA!!!!!!
Akta er, de lurar er totalt, deras kundservice är under all kritik, de skickade totalt fel varor till mig, fick hem ett par staketstolpar när jag beställt rabattkanter, jag har både ringt och mailat dem med bilder på deras fel, återkopplingen är extrem långsam, när jag väl skickat bild på deras fel, med frakt sedel och allt ber de mig att zooma in varendra produkt och artikel nummer på alla deras varor de skickat fel. Det frågar även efter vad jag har beställt för något, vilket de redan vet då de har mitt order nummer. Så...
Blev lovad garanti jobb på åkgräsklippare,när det kom till kritan var det tvärnej. Jamenförfan sälj inte om inte kan leva upp till era garantier. Kommer aldrig mer att köpa någonting från er och det skall andra få veta också.
Jag gjorde en beställning (på kampanj-varor) i Mars -2024 , det jag beställde fanns enligt hemsidan i lager . Efter veckor av väntan och totalt 6-7 telefonsamtal till support där de "skulle ta det med lagret", "vi ser att det är restnoterat men jag ringer lagret direkt när vi lagt på" till 5-6 mail. I maj tröttnade jag o ringde , jag sa att jag ville ha tillbaka min betalning, jag skulle få det omgående. Efter ytterligare 2 veckor fick jag en notifiering om att mina varor var på väg till mig och skulle komma "om ett par...
Horribelt hanterande från leverans till slut. Brutal försening som aviserade efter det skulle levererats. Horribel kundservice som tog noll ansvar och ett tjat erbjöd ett minimal kompensation för var ett hån.
Dyr frakt, ännu dyrare retur. Kostar betydligt mer än en frakt man bokar själv
Beställde ett parasoll med parasollfot. Parasollet kom snabbt men parasollfoten har inte kommit än, efter mer än en månads väntan. Supporten via mejl lovade att undersöka saken och återkomma. Återkom inte. Telefonsupporten lovade samma sak - ingen återkoppling. Förbättra er support! Återkoppla, även om ni inte har så mycket att komma med. Kommunicera med kunden. Men framförallt, leverera det som ni åtagit er att leverera inom rimlig tid.
Absolut sämst på e-handel. De har ingen aning om vad som finns i lager eller inte - trots att det står på hemsidan att allt finns så blir det något helt annat när de, tillslut, får fram en orderbekräftelse. Och finns sakerna så strular det med frakten. Har handlat massor av gånger men slutade för att det aldrig blev bra. Hade glömt hur dåligt det var så testade med att lägga tre ordrar - två av dem är nu sena, en makulerades eftersom 5-10 dagar blev till två månader (fick jag reda på först efter 7 dagar) och en har legat...
Levererade hem en produkt som gick sönder direkt när den packades upp. Inget olycksfall utan den föll sönder belastad endast av sin egen tyngd. Företaget tog dock ansvar detta genom att snabbt ersätta mig.
Expeditionsavgift? Varför då? MVH.
Jag köpte en grillkombination från detta företag och det har varit en total mardröm. Efter att ha haft grillen i bara en säsong började den få rostfläckar och gastuben sprack, trots att jag hade skyddat den under vintern med ett överdrag. När jag reklamerade grillen fick jag vänta en månad på svar, bara för att få höra att de inte kommer att hantera mitt ärende eftersom jag tydligen inte har tagit hand om grillen på rätt sätt. Detta är löjligt med tanke på att jag har följt alla instruktioner och till och med extra skyddat...
Provar beställa varor ett par gånger men besviken varje gång. Försenade leveranser. Dålig information från kundtjänst mm. Får vara nog nu. Undvik beställa. Håller inte vad dom lovar, framförallt gällande leveranstid.
RIKTIGT USELT! Det mest oseriösa bolag jag nånsin köpt något ifrån. De levererar inte ens det man beställt och svarar inte på reklamationer eller kundserviceärenden. Håll er undan!
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen. Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min...
Har blivit aviserad om leverans för en dörr vid fyra tillfällen nu. Vid alla aviserade tillfällena så har leveransen uteblivit. Riktigt uselt.
Toalettstol gick sönder, genuint oseriöst bemötande Toalettstol förlorade spolfunktion + började rinna vatten eft endast 15 mån. Vi reklamerade + skickade foton & video enl begäran, kundtjänst gjorde sen inget alls i två veckor. Sen påstod man att felet beror på felmontering och att vi hade limmat cisternlocket (inga skruvar) och får därför ingen hjälp från Bygghemma. Vi/vår hantverkare hade varken rört spolfunktionen eller limmat cisternen (den finns inte ens nämnd i monteringsanvisn), och vi hade visat detta/gjort sannolikt...
Dåligt bemötande. Svåra att få kontakt med. Tar inte på sig garanti. KÖP INGET IFRÅN DETTA FÖRETAG.
Sämsta kundservice, blir din order fel kommer de inte hjälpa dig utan tvinga dig betala felaktiga varor. Gör du inte det skickar dom fakturorna vidare till fakturabolag. Inget seriöst bolag!
VARNING för detta företag ! Trevliga fram till dess du beställer. Därefter usel service och extremt långa leveranstider. Håller inte utlovde leveranstider. Personalen tar inte ansvar för någonting och har tusen dåliga ursäkter varför dom inte kan rätta fel. Kundtjänst i Malmö lovar en sak och "butiken" i Mölndal där varan är beställd och betald kan "tyvärr" inte hjälpa till. Detta företag har inget existensberättigande.
Stort utbud och trevligt bemötande i butik men otroligt strulig leverans. Sakerna kommer till olika utlämningsställen och kraftigt försenade. Ganska besvärligt när man samtidigt försöker planera renovering med hantverkare. Om ni har strukturerad tidsplan, välj annan butik.
Köpte ett växthus (Metalcraft) nu i januari, stommen är av aluminium och precis i början av monteringen skall en sockel skruvas fast med medföljande självborrande skruvar. 1 vecka senare är det rostangrepp vid varje skruv. Reklamerade detta med motiveringen att dom måste skickat med fel skruvar då det blivit en reaktion mellan skruvarna och aluminiumet. Fick svar i helgen "Vi har tillsammans med tillverkaren gått igenom ert inskickade material och det är korrekta skruvar som ni mottagit. Rost täcks inte av garantin och...
Beställde trappa via bygghemma.se. Tyvärr skadad i samband med leverans. Tog kontakt med kundtjänst som skyndsamt skickade ersättningsvara utan problem och extra kostnader. Mycket hjälpsam och snabb support i ärendet.
VARNING ! Bygghemma.se verkar inte vilja ha kontakt med sina kunder för utom när man skall beställa något. Man får massa val genom automatisk växel i mitt fall reklamation eller återköp, man blir placerad i kö som nummer ett eller två, sen svarar man Bygghemmas kundservice inte utan blir helt bortkopplad efter trekvart om man orkar sitta så länge. Problem med hydraulventil på ny Kellfri vedklyv:
VARNING! Ett företag som inte tar sitt ansvar… Ett företag som inte tar sitt ansvar och som säljer produkter som inte följer svenska standarder och normer, samtidigt som de i sina produktbeskrivningar framhärdar det motsatta. När de konfronteras med detta så skyller de på hantverkaren, jämför svenska byggstandarder och regler med Svanen och KRAV-märkning och att jag borde ha läst monteringsanvisningarna (som inte fanns att tillgå vid beställning).
199 kr per order i administrationsavgifter och installation av värmepump som tog under 2 timmer kostande 6700 med ROT, dvs ca 10000 kr.. det är galet bra timmpenning. Åkte på en blåsning enl. mig :(
Håller inte vad de lovar, och vägrar rättelse. Skriver på hemsidan att installation av duschhörn skulle ske med certifierad VVS-montör. Det visade sig att installatören inte var certifierad, men Bygghemma vägrar att leverera enligt beställning, för att de anser att det inte behövs. Så nu står vi med våtrumsarbete med oklar status. Oseriöst företag som inte tar ansvar.
Varning köp inget av detta företag totalt väderlös kundservice total väderlös vid reklamationer. Lovar en massa men uppfyller inget av det dom lovar. Vid reklamation skickar dom fel grejer. Krigat sedan i september 2023 tills dagens datum om att få en uppgörelse fick till slut till det med 50%avdrag på fakturan men då innebär detta för mig att jag står med en trasig duschkabin till ingen nytta. Jag orkade inte tjafsa mer med en massa idioter på detta företaget så skrivandets stund så har jag betalat duschkabinen och kommer att åka till tippen imorgon och slänga skiten.
Usel hantering i kundtjänst samt vid returer Paketet otroligt dåligt emballerat från start
Vi köpte ett shingeltak med tillbehör. De beräknade lim och shingelskivor till oss. Det blev för mycket så vi behövde även returnera överblivet oöppnat material. Vi önskade ändra vår delbetalning från 18 mån till 12 mån. Detta gjordes 1 vecka efter beställning. De vägrade och sa att det inte gick. Sedan önskade vi returnera en del av varorna. Vi fyllde i returformuläret och fick svar att de hade mycket nu, men skulle återkomma. De har inte återkommit. Delar alla andras omdömen dåligt bemötande, dålig service. Köp ej av Bygg Hemma/Byggshop. Känns som lurendrejeri. Jan och Sonja
Håller med föregående recensent. Det går inte att få tag i bygghemma. Vårt golv var sönder som vi skulle lägga i kök. Nu har det gått 4 veckor utan att bygghemma gett något som helst svar trots att jag ständigt mailar och ringer.
Jag brukar inte skriva negativa omdömen om företag som rättar till sina misstag eller gör rätt för sig efter ett fel/brist. Då anser jag att de har tagit sitt ansvar. Men Bygghemma.se tar nog priset. Jag skulle returerna lampor som jag beställde med fel storlek, returförfrågan gjordes inom 24 timmar efter att jag fått paketet (returrätt 14 dagar). Fick svar med ärendenummer och "vi har lite längre svarstider just nu". Okej, det kan jag köpa. En vecka senare skickade jag påminnelse, inget svar. 10 dagar senare ringde...
2 Stars: Prompt Delivery, but let me to Explain the Missing Stars! I had the unfortunate experience of dealing with Bygghemma's after-sales support, and it has been nothing short of a nightmare. I purchased an electric lawn mower from them, and to my dismay, it stopped working after a mere 15 minutes of use. I immediately reached out to their customer support by creating a ticket on September 5th, 2023, and here I am, 17 days later, still waiting for someone to acknowledge my complaint. To say that Bygghemma's after-sales...
Extremely bad and slow customer service. I am trying to return an item for more than 6 weeks now and still waiting for a simple post note. How hard can it be!!???
Katastrof. Glömmer saker vid första leveransen, får vänta över två månader på nästa och då är det fel kulör på färgen.. får se hur lång tid det tar innan det blir rätt.
Installation av värmepump är en bluff. Allt skulle ingå, och de frågar noggrant om hur det ser ut vid installationsplatsen. Sedan kommer installatören på massa tillkommande kostnader, som borde ingått, som stege, att de skulle vara 2 osv. Till en kostnad av 6000kr. Ta någon seriös...
Som betyget lyder, riktigt uselt.... Deras kundservice samt deras installationstjänst är trista, oproffsiga och slarviga....repade golvet, pajade ytterdörren, vandaliserade väggen och skrapade utomhusdelen av vår fabriksnya värmepumpen vid demontering och montering. Reklamation? Nej, vända dig till ARN/Domstolen istället då de bollar sina kunder till hemförsäkring.
Mycket dålig service. Leveranstid på 2-5 dagar blev 21 dagar utan någon som helst information om detta. Kommer ej handla mer hos bygghemma/badshopen.
Jag beställde Solsäng Lyfco Höllviken med Förvaring genom byggshop.se istället för outl1.se pga bättre recentiorer fast dom var både dyrare och har dyr frakt. Sen när jag väl får hem solsängen så fattas regnskydden till lådorna för dynorna. Jag kontaktar byggshop.se direkt genom deras formulär för reklamation och skickar bild och förklaring till vad som fattas. Sen tar det 1 månad innan dom svarar, dagen efter jag pausar klarna fakturan, och då vill dom veta vad som fattas 🤪 Köp hellre era billiga saker på outl1 än byggshop.se...
Produkten var det inget fel på (Arcticlean Booster) men bygghemma skickade inte med pumpspraymunstycket och vare sig man använder formuläret på deras hemsida eller mailar direkt så är det omöjligt att få svar från dom. Om de ignorerar en medvetet eller helt saknar personal som sköter kundservicen vet jag inte men under all kririk är det. Av övriga omdömen att döma så är jag inte den första som gjort misstaget att handla av dessa nötter.
Sämsta servicen jag någonsin upplevt. Det här företaget borde svartlistas, anmälas och aldrig få vara verksamma i denna bransch! Köpte takdusch och duschvägg samt installationer av båda dessa. De hade missat massa saker i ordern och trots att de själva erkänner att de gjort fel så erbjuder de ingen lösning på att få fram de varorna som inte levererats (övrigt material som behövdes till inatallationerna) utan man skulle behövt göra en helt ny beställning så hela byggprojektet försenades i veckor. Vid kontakt blir man bollad...
Handla nån annanstans! Beställde vitvaror och betalde i förskott. Fick ett leveransbesked med datum. 15 dagar senare inga varor. Efter 2 samtal med kundtjänst kom det ett mail att varorna kunde levereras MEN. Bara en vara kom. Stått utan kök, avbokat elinstallatörer 2 gånger. Vill häva köpet av en produkt men de vägrar. SKITFÖRETAG
Köpt en sup-bräda som är trasig, troligen pumpen men inte säker. Jag maila kundservice och det har snart gått 3 veckor och dom har fortfarande inte återkopplat eller löst problemet. Enda återkoppling jag fått är autosvar samt att dom ska kolla med sin leverantör vilket snart är 3 veckor sen. Väldigt besviken på den långa handläggningstiden.
Horrible service. Quoted 3-5 working days, after a week no item or email to explain why I didn’t have it. Called them up, was told it will be sent out the following day. Waited another week for it to arrive but again no item or email to explain what’s going on. Called them up again, was told there was an issue with the warehouse and some update on their systems (I don’t care) so now they won’t be able to send until another 2 weeks. To add insult to injury it will take them 5 days to refund me, what age are they living in?...
Betalade hela orden 1 st kolli saknas Duschblandarn väntat 2.5 månader på sista leverans chaffören antecknade att den saknades Skickat typ 10 Mail fick ett svar att den var levererad (till vem ) pengar och Duschblandarn har dom stulit BYGGHEMMA
Beställde tapet, fick efter en förvånadsvärt snabb leverans ett meddelande att mitt paket är levererat. TOMT... fanns ingenting i paketet. Jag väljet att maila dem direkt men efter 5 dagar ringer jag då jag inte fått någon återkoppling. Jätte trevlig säljare jag fick prata med då, som säger att de ska skicka ut nya på en gång. Nu 11 dagar efter de... får jag ett mail att varan inte längre finns i lager. Varan de skulle skickat för 11 dagar sedan... Ringde kundservice idag för att säga till dem hur jag upplever köpupplevelsen....