Trustpilot-omdömen Tack! Ditt omdöme gör skillnad! Logotyp för Bygghemma.se Bygghemma.se Lägg till profilbild Ditt omdöme håller på att publiceras.Läs mer Rebecca Eliasson 0 omdömen SE Betygsatt 1 av 5 stjärnor Beställde ett växthus Greenland 8.2 kvm… Beställde ett växthus Greenland 8.2 kvm från Bygghemma. Utöver att monteringsanvisningen var under all kritik samt att flera delar inte ens var uppmärkt så stod växthuset i två dagar. Det klarade inte ens måttlig vind på 9m/s innan hela konstruktionen blåste sönder. Såklart...
Om företaget
bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr. Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som kund kan känna dig trygg när du handlar.
265 omdömen om Bygghemma.se
Det går inte att prata med dom. De gör misstag efter misstag. Nu har jag väntat i 3 veckor för att de ska leverera en dörr. De har så dålig kommunikation inom företaget att de är helt lamslagna. De kan inte boka en leverans Deras förklaring: "vi har bara mejl kontakt levererans avdelningen så vi kan inte göra mer än att skicka ett mejl och vänta och se vad de kommer med förslag" ??? Först ska leveransen gå från lagret som ligger 30 min bort från mitt hus, men det ska ta 2 dagar innan det kommer fram. Eftersom det inte...
För ett år sen tvingades vi renovera badrummet till stor kostnad. Blandaren till dusch köpte vi här. Den slutade fungera efter kort användning trots montering av VVS-personal. Vid kontakt med Bygghemma påstår dessa från sitt kontor att blandaren inte kan vara trasig, men monterats fel. Man skyller på kunden. Vi fick då en instruktion, hur den ska monteras, och vi betalade igen VVS-personal att komma och nogsamt följa manualen. Sen höll blandaren en period igen men slutade fungera ganska snart. Bygghemma hävdar ännu...
Beställde fönster som enligt webbplats skulle levereras inom 4-8 vardagar. Fick efter 2 dagar besked om att det skulle levereras om 8 veckor! Kontaktade dem 5 gånger för att makulera ordern, men fick trots löften aldrig bekräftelse på min makulering. Har tidigare beställt alla mina fönster från bygghemma, men de har nu blivit fullkomligt urusla och tappar därför en trogen kund.
Vad har hänt med Bygghemma? Tidigare år har de svarat snabbt o kunnigt i telefon, jag har fått den hjälp jag behövt för att göra inköp, leveranserna har fungerat snabbt o den gång kakelleveransen var skadad åtgärdades det rappt och korrekt. Nu dröjer det över en kvart innan någon svarar (eller ingen som svarar alls) och de svar jag får är dessvärre svävande och tydligt ej från yrkesfolk, löfte om att återkomma med klargöranden infrias inte. Så synd att det längre inte är ett bra val att vända sig till Bygghemma!!
Jag köpte en takdusch for 9 månader sedan. Blandaren och duschmunstycket gick sönder och jag reklamerade produkten. Fick svar efter 2 dagar om att skicka bilder, skickade bilder och väntade 3 dagar innan svar. Nu skulle leverantören reda ut detta. Efter 16 dagar har jag fått besked att reservdelar ska skickas och jag ska reparera den själv. Men ännu inga delad har kommit ännu och nu är det fredag. Bygghemma har inget ansvar för just garantier och reklamationer. Handla inte på på Bygghemma då msn inte kan ta ansvar mot kund! Tragiskt bolag!
Beställde 2 tvättställ/porslinsvaskar). Vid leverans båda helt söndertrasade. Ringer kundtjänsten, de vill ha in bilder, inga problem med det, för att sedan returnera pengarna, för man måste göra en ny beställning, de kan inte skicka nya. 1 v senare har inga pengar returnerats. RInger och påtalar detta, och "oj, det har blivit uppdelat i 2 ärenden, så inga pengar har returnerats". Nä... precis, det hade ni inte, ska det inte räcka att jag pratar med er och mailar in det ni vill ha?
Blev rekommenderad av säljaren att köpa en dyrare diskho som skulle matcha min kran. Men det visade sig inte matcha. Men eftersom jag gillade diskhon så valde jag att behålla den men istället köpa en ny kran. Säljaren rekommenderade en jran (4800kr) men inte den heller matchade. Ville retunera (hade fått den monterad men ej använd). Först ville dom inte ta den i retur men när jag läste på deras returrätt så gick dom med på 50 % av priset fast jag ville köpa en ny kran för 6200 kr. Blir inga mer affärer där. Känner mig så lurad när jag litade på deras yrkeskompetens.
Beställde en duschvägg, leveransen kom snabbt, fraktkostnad 199kr. Tyvärr hade jag beställt fel mått, mitt fel. Helt obruten förpackning. Företaget begärde då fraktkostnad för retur 895kr. För en duschvägg för 1400kr. Ser jag som snudd på bedrägeri.
Skulle aldrig rekommendera någon att beställa från detta företag. Försökt komma i kontakt med kundtjänst angående reklamation och får svar först flera månader efteråt, där det dessutom visar sig att den utlovade garantin inte gäller. Riktigt usel hantering.
Allt jag köpt ( massor av växter) har varit kanonbra! Mycket nöjd!
AVRÅDER ER ATT HANDLA FRÅN BYGHEMMA. Beställde en duschhörna, med installation genom bygghemma. Produkten i sig var det inget fel på. Däremot installationen som gjordes av PRM Consulting via bygghemma var totalt undermålig. Magnetlisterna till duschhörnan skars sönder, båda golvlisterna skars sönder, rördragningsprofilerna kapades för mycket. Som grädde på moset misslyckades man också att täta jobbet med silikon, alltså läcker duschhörnan, helt underbart. I installationen ingick även en grundstädning efter slutfört jobb....
Beställde en diskho för snart 2 månader sen. Fortfarande inte fått den. Har slösat timmar på deras så kallade kundtjänst som aldrig hör av sig när de ska och inte kan hjälpa till överhuvudtaget när man själv blir tvungen att ringa in. Jag har aldrig varit med om så värdelös kundservice som den bygghemma erbjuder. Skyller på något systemfel och att det ska vara åtgärdat efter över en månads väntan och det var flera veckor sen nu. Hur kan man dessutom inte ha ett telefonnummer till sitt eget lager? Varje gång jag pratat med...
Lång historia kort. Beställ en mindre hörn bastu för 3 år sedan på outlet på Bygghemma. Medveten om ev defekter. Vilket oxså framkom på papperet. Då får man fråga sig vad går under ordet defekt ?Olyckliga omständigheter gjorde att vi inte kunnat packa upp den då den kom. Då vi väl packat upp så är det från två olika storlekar.Vilket resulterar i att de går inte sätta ihop. Höjd o bredd passar inte. Emballaget brutet o tejpat m silvertejp. Kontaktar företaget som till en början skulle se vad de kunde göra. Hade inte gått...
Den 25 November beställde jag en diskho som stod som lagervara. Leveranstid 2-5 arbetsdagar. Jag beställde även vitvaror och frontluckor från andra företag. Jag bokade in en snickare till den 10 December och tänkte att allt skulle flyta på. När det gått fem dagar och jag inte hört av Bygghemma kontaktade jag deras kundtjänst och får då veta att diskhon är restad hos leverantören och beräknas komma in v.51 Alltså den 16 dec - 22 dec. Varför inte meddela detta med en gång så man som konsument hade kunnat beställa någon annan...
Beställde dämpningsfjädrar till en värmepump; artikeln var listad som lagervara. Det gick ett par dagar och jag kunde inte se att min order skulle ha plockats eller skickats. Efter tfnsamtal till kundtjänsten fick jag höra att det hade skett ett 'systemfel' och därmed ingen kommunikation med lagret. Ytterligare mejlkorrespondens och flera samtal följde och till slut kom grejorna, efter två veckor. Kundtjänsten hjälpte till slut, annars hade jag gjort helt tummen ner - nu var det bara dåligt skött istället sör genomuselt.
Beställde en julgransfot 26 oktober, stod 2-5 dagars leverans. Inte hört ett ord från detta bluff-företag. Har ringt kundtjänst minst 10 gånger, sjukt otrevliga. Kommunikationen med lagret sker via mejl, skaffa en telefon för fan. Ni är sämst🤮
Handlade badrumsmöbler för nästan 50000 och fick löfte om leverans till den 15/8. Hade snickare, rörmokare och elektriker på plats till detta datum men på kvällen den 14/8 fick jag ett nytt leveransbesked där leveransen skulle ske nästan tre veckor senare, in i september. Blev lite konfunderad över detta och ringde dem den 15/8 och undrade vad som skett och varför de inte kontaktat mig tidigare. Fick då höra att datumet på leveransbeskedet var ett tänkbart datum och att det var semestertider, man kunde inte begära att det...
Dålig service och leverans. Ringde utan att få hjälp med leveransen.
Beställt saker för 6 veckor sedan och får noll hjälp från deras kundtjänst. Sämsta företaget jag varit med om.
Klart sämsta kundservicen jag stött på. Fick en ytterdörr levererad med tillverkningsdefekter i Augusti. Fortfarande inte fått någon ny dörr. Den så kallade kundservicen har inte gjort ett skit, snart blir det ARN i detta ärende. Handla inte hos dessa skojare. MA
bygghemma börjar bli sämre och sämre, kundtjänst kan inte ens skilja på när leveransadressen står på ordern men dom väljer att skicka det till ett leveransombud så ska jag som kund tycka att det är TYP samma sak. och att ha ett samarbete med sveaekonomi gör inte saken bättre heller.
Köpte fel rörprofil till min duschhörna. Så dyr returfrakt att det inte var lönt att skicka tillbaka.
När en beställning är gjord blir kunden informerad om leveringstiden 5-10 dager! Tyvärr, kan dom inte uppfylla leveringstiden dom kan pt levera inom 5-14 dager! Deras kundtjänst är utrolig länge om att svara på frågor från kunden! Och kom i kontakt till kundtjänsten är inte möjligt när där ringer nummer 010- uppkallat avsluttas! Och du får istället ringa till din lokala Bygghemma! Dom kan inte hjälpa till med order gjort på online här under bestilling och köp! Samtidigt uppger dom på ordre att leveringstiden är 5-10...
Köpte kompressor som inte fungerade. Bygghemma ordnade ett utbyte efter ett antal samtal mm Nu har samma fel uppstått igen. Denna gång tycks kundtjänst gått under jorden. Inget hört på en månad nu. Påmint ett antal gånger. Även påtalat till VD i Malmö. Urkass kundservice.
Bygghemma har verkligen bränt sina chanser för flera leveranser till mej. Beställde ett större elelement för vatten, Purmo, och det skickades i endast krymplasten som kommer från fabrik. Ingen wellpapp eller annat som skydd under transport via DHL. Nu gick det bra, det var inga repor, men nästa element köpa från annan firma. Kolli nr2 en ganska stor kartong innehöll radiatorkoppel och termostat i en kartong helt utan packmaterial. Alla delarna hade skallrat runt i kartongen under frakten.
Mottag en skadad vara och gjorde omedelbart en reklamation på nätet. Det var inget fel på emballaget så den måste ha varit skadad redan innan den skickades. Nu har det gått tio dagar och jag har fortfarande inte hört något. Har försökt ringa upp flera gånger. Nu suttit i telefonkö i 15 minuter och har fortfarande samma plats i kön. Samma sak när jag försökte förra veckan. Då fick jag ge upp till slut. Det här företaget vill inte ha med sina kunder att göra. Misstänker att ingen bemannar kundtjänst.
Varning! Aldrig varit med om sämre kundbemötande. Kommer att undvika till varje pris framöver och rekommenderar alla andra att göra detsamma.
Handla inte från bygghemma!! Välj någon annat bygghandels!! Jag köpte en hammock med märket Hillerstorp den 17 Juni i födelsedagspresent till min sambo. När jag mottog paketet var det både sprickor i rygg och ett av benen samt att skruvarna var felaktiga till balkar som ska bära taket och stablisera upp hammocken. Monteringsanvisningar skilde sig från tillverkarens hemsida. Jag har reklamerat men bygghemmas support är det sämsta i sitt slag. Det tar minnst en vecka för kundsupporten att svara. Den 19 Augusti var skruvarna...
Varning! Opålitlig Jag beställde fönster för ett nybygge början av Juli. Leveranstid var 6-9 veckor. Innan 9 veckor var över försökte jag får nyheter om leveranstiden, men inte kunde nå försäljaren. För två veckor var telefonen upptagen eller ingen svarade. Jag kontaktade vanlig kundtjänsten och de lovade att kontakta leverantören. Kort efter det fick jag besked att leveransen är planerad för november. Jag beskrev till kundtjänsten att jag bygger hög i norr och det kan enkelt vara -15 grader i november. Att hela framsteget...
Urselt kundtjänst och massa förseningar
Kunde man skriva -5 så hade det blivit det … fel produkt när den äntligen kom … extremt otrevlig dryg kvinna i kundtjänst… 5-10 dagars leveranstid blev 6-7veckor Dryg lärdom , men skall hädanefter läsa recensioner på nätet …. Må detta företag självdö
Jag borde ha läst Reco INNAN jag beställde från Bygghemma. Totalt värdelösa. Vi beställde ett komplett paket med dusch-armatur och blandare. De levererade ett paket där blandaren saknades. Detta upptäcktes när en extern installatör öppnade paketet. Vi har fortfarande - efter veckor - inte fått blandaren!!!! Jag hade sedan långt tidigare haft dålig erfarenhet vid köp från Bygghemma men trodde att det under åren bättrat sig. ALDRIG MER BYGGHEMMA!!!!!!
Akta er, de lurar er totalt, deras kundservice är under all kritik, de skickade totalt fel varor till mig, fick hem ett par staketstolpar när jag beställt rabattkanter, jag har både ringt och mailat dem med bilder på deras fel, återkopplingen är extrem långsam, när jag väl skickat bild på deras fel, med frakt sedel och allt ber de mig att zooma in varendra produkt och artikel nummer på alla deras varor de skickat fel. Det frågar även efter vad jag har beställt för något, vilket de redan vet då de har mitt order nummer. Så...
Blev lovad garanti jobb på åkgräsklippare,när det kom till kritan var det tvärnej. Jamenförfan sälj inte om inte kan leva upp till era garantier. Kommer aldrig mer att köpa någonting från er och det skall andra få veta också.
Jag gjorde en beställning (på kampanj-varor) i Mars -2024 , det jag beställde fanns enligt hemsidan i lager . Efter veckor av väntan och totalt 6-7 telefonsamtal till support där de "skulle ta det med lagret", "vi ser att det är restnoterat men jag ringer lagret direkt när vi lagt på" till 5-6 mail. I maj tröttnade jag o ringde , jag sa att jag ville ha tillbaka min betalning, jag skulle få det omgående. Efter ytterligare 2 veckor fick jag en notifiering om att mina varor var på väg till mig och skulle komma "om ett par...
Horribelt hanterande från leverans till slut. Brutal försening som aviserade efter det skulle levererats. Horribel kundservice som tog noll ansvar och ett tjat erbjöd ett minimal kompensation för var ett hån.
Dyr frakt, ännu dyrare retur. Kostar betydligt mer än en frakt man bokar själv
Beställde ett parasoll med parasollfot. Parasollet kom snabbt men parasollfoten har inte kommit än, efter mer än en månads väntan. Supporten via mejl lovade att undersöka saken och återkomma. Återkom inte. Telefonsupporten lovade samma sak - ingen återkoppling. Förbättra er support! Återkoppla, även om ni inte har så mycket att komma med. Kommunicera med kunden. Men framförallt, leverera det som ni åtagit er att leverera inom rimlig tid.
Absolut sämst på e-handel. De har ingen aning om vad som finns i lager eller inte - trots att det står på hemsidan att allt finns så blir det något helt annat när de, tillslut, får fram en orderbekräftelse. Och finns sakerna så strular det med frakten. Har handlat massor av gånger men slutade för att det aldrig blev bra. Hade glömt hur dåligt det var så testade med att lägga tre ordrar - två av dem är nu sena, en makulerades eftersom 5-10 dagar blev till två månader (fick jag reda på först efter 7 dagar) och en har legat...
Levererade hem en produkt som gick sönder direkt när den packades upp. Inget olycksfall utan den föll sönder belastad endast av sin egen tyngd. Företaget tog dock ansvar detta genom att snabbt ersätta mig.
Expeditionsavgift? Varför då? MVH.
Jag köpte en grillkombination från detta företag och det har varit en total mardröm. Efter att ha haft grillen i bara en säsong började den få rostfläckar och gastuben sprack, trots att jag hade skyddat den under vintern med ett överdrag. När jag reklamerade grillen fick jag vänta en månad på svar, bara för att få höra att de inte kommer att hantera mitt ärende eftersom jag tydligen inte har tagit hand om grillen på rätt sätt. Detta är löjligt med tanke på att jag har följt alla instruktioner och till och med extra skyddat...
Provar beställa varor ett par gånger men besviken varje gång. Försenade leveranser. Dålig information från kundtjänst mm. Får vara nog nu. Undvik beställa. Håller inte vad dom lovar, framförallt gällande leveranstid.
RIKTIGT USELT! Det mest oseriösa bolag jag nånsin köpt något ifrån. De levererar inte ens det man beställt och svarar inte på reklamationer eller kundserviceärenden. Håll er undan!
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen. Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min...
Har blivit aviserad om leverans för en dörr vid fyra tillfällen nu. Vid alla aviserade tillfällena så har leveransen uteblivit. Riktigt uselt.
Toalettstol gick sönder, genuint oseriöst bemötande Toalettstol förlorade spolfunktion + började rinna vatten eft endast 15 mån. Vi reklamerade + skickade foton & video enl begäran, kundtjänst gjorde sen inget alls i två veckor. Sen påstod man att felet beror på felmontering och att vi hade limmat cisternlocket (inga skruvar) och får därför ingen hjälp från Bygghemma. Vi/vår hantverkare hade varken rört spolfunktionen eller limmat cisternen (den finns inte ens nämnd i monteringsanvisn), och vi hade visat detta/gjort sannolikt...
Dåligt bemötande. Svåra att få kontakt med. Tar inte på sig garanti. KÖP INGET IFRÅN DETTA FÖRETAG.
Sämsta kundservice, blir din order fel kommer de inte hjälpa dig utan tvinga dig betala felaktiga varor. Gör du inte det skickar dom fakturorna vidare till fakturabolag. Inget seriöst bolag!