Bygghemma.se
1.2 i betyg av av
182 omdömen
bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr.
Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som
kund kan känna dig trygg när du handlar.
Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som
kund kan känna dig trygg när du handlar.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag182 omdömen om Bygghemma.se
-
skrev om Bygghemma.se
Beställde en köksblandare och fick fel produkt levererad till mig. Kontaktade dem via hemsidan för reklamation/retur men det dröjde länge med återkoppling.
Till sist fick jag ringa dem och be om returfraktsedlar och då gick det jättefort att få hjälp, och kvinnan i kundservicen var trevlig. Så alltid något.
Önskar att jag hade läst lite omdömen innan jag föll för deras låga priser.
Jag kommer inte välja att handla hos bygghemma.se igen. -
skrev om Bygghemma.se
Varning! Beställde löpbandet TREADMILL T90 PRO via bygghemma för 17 000 kr. Kvalitén på produkten var extremt dålig. B produkt från Kina / "wish" känsla. Monteringsanvisningar som inte stämmer. Skruvhål som saknas. Sneda svetsningar. Spräckt ram. Noname produkt med lös klisterlapp "titan life" på. Bland det värsta jag varit med om. Strular med reklamation via Bygghemma, kommer ingen vart.
-
skrev om Bygghemma.se
Jag kan bara hålla med övriga negativa recensioner av detta företag. Jag beställde en innerdörr från dem för att de lovade snabb leverans och något billigare än konkurrenter. Vilket otroligt misstag. 2-5 leveransdagar blev till 3 veckor och min snickare kunde inte komma vidare i arbetet utan vi fick pausa allt tills dörren kunde levereras. Under tiden mailar jag med deras kundservice och får lite luddigt att man kan få kompensation för detta genom tillgodohavande (en rabattkod på 250 kr, skulle ALDRIG köpa något mer från byggshop med eller utan rabattkoden efter denna upplevelsen). Istället var de ”snälla” och gjorde ett undantag och drog av 100 kr på min order. Tack, det motsvarade verkligen den förlängda väntetiden…
Köp ert material någon annanstans ifrån, uruselt. Kan inte klaga på firman som till slut leverade dock, jättefint bemötande och gick så smidigt! -
skrev om Bygghemma.se
Snabb. Ta service, skickade tillbaka en fläkt och det var inga problem. Hade även skadat golv som kom till mig på pall men det fick jag pengar tillbaka för utan problem.
-
skrev om Bygghemma.se
VARNING! Har ett år efter beställning av komplett ytterdörr med installation fortfarande inte en fungerande ytterdörr. Två dörrar kom och var skadade och den tredje som till slut installerades är böjd som en banan och går inte att stänga utan våld. Vi är fortfarande fast i en oerhört lång och komplicerad reklamationsprocess där bygghemma hela tiden begär fler bilder och ifyllda formulär istället för att lösa problemet eller ge oss rimlig kompensation. Åh vad jag önskar att jag aldrig beställt från detta företag! Önskar att man kunde ladda upp bilder här någonstans så att alla kunde se hur deras produkter och tjänster ser ut när de anser att de levererat…
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Mycket besviken. Haft ett ärende i över ett år men inget tyder på att bygghemma är villiga att lösa problemet.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Beställde och betalade för en varmvattenberedare som fanns i lager. Leverans inom 4-7 dagar lovade de. Dag sex ringer de och talar om att varmvattenberedaren inte finns. Men de kunde leverera en om ca 2 månader. 2 dagar senare står det fortfarande att den finns på lager men nu lovar de leverans inom 2-5 dagar. Nu gäller det bara att vänta på återbetalningen.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
värsta företaget, tar betalt först och sen levererar inte, kan man förstå om varan ej kommer pga av leveransproblem från leverantör men då meddelar man det , alltså Bygghemma men det gör dom ej, så jagh varnar för detta bluff företag. det är dessutom andra gången det inträffar mig med dyra produkter då jag trodde första gången kan vara ett misstag , men nu andra gången så förstår jag att det är riktig bluff företag. skulle helst stå minus
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Om du har tid och ork samt vill ha ett helvete, då skall du absolut handla av detta företag. Det är en skam att det får finnas bolag som dessa.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Om du har tid och ork samt vill ha ett helvete, då skall du absolut handla av detta företag. Det är en skam att det får finnas bolag som dessa.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
På hemsidan såg det bra ut med ett stort sortiment och bra priser. Jag planerade och beställde allt jag behövde till renoveringen. Så långt såg det bra ut men sedan började alla problem. Vid leveransbekräftelsen hade man delat upp ordern i sju olika leveranser. Jag måste alltså ta ledigt från jobbet för att vara hemma och ta emot leveranser vid ett antal olika tillfällen. Sedan dröjde det inte länge innan de började flytta och försena de olika leveranserna vilket ledde till ytterligare problem med hantverkare som stod utan material. Kontakterna med kundtjänst ledde ingen vart, inte ens när det gällde reklamation av felaktig vara.
Om du ska handla hos Bygghemma så ska du vara medveten om att det endast är ett företag som har skapat en hemsida och sedan skickar de din order vidare till ett antal olika leverantörer. Allt som händer därefter bryr de sig inte om. Deras kundtjänst är endast en kuliss som ska lura oss att tror att de är ett seriöst företag men i praktiken får du ingen hjälp.
Bygghemma kan bäst beskrivas som den nya ekonomins skojare i byggmaterialbranschen. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Värdelöst företag. Beställde poolpaket i våras. Började bygga ihop det i juni. Mattan under poolen fattades. 2 veckors väntetid. Allt var klart i juli. Värmepumpen visade felkod pl efter 24 timmar och skulle skickas till Danmark. Detta upprepades 3 gånger. När man ringer kundtjänsten och frågar vad som händer ,lägger de på luren. De kan inte hjälpa oss fast de har själva satt ihop poolpaketet. Min man får inte kontakta dem och vi får inte kontakta tillverkaren. Känns fruktansvärt. Det är snart jul och de gör ingenting. Vi har förlorat massor med pengar och vi som såg framemot sommar med pool. Gå aldrig dit. Vi har aldrig blivit så illa behandlade av ngt annat företag. Hade köpt kuddfodral i Finland från marimekko som visade sig vara skadad. Skickade bild dit och fick pengarna tillbaka meddetsamma. Så funkar seriösa bolag. Här sitter vi med pool som vi inte kan använda.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Från Trustpilot:
"www.bygghemma.se rapporterade nyligen ditt omdöme då de inte tror att omdömet bygger på en äkta upplevelse. Tyvärr har du inte lämnat fler uppgifter, och ditt omdöme har därför tagits bort."
De ville mao tysta detta:
Bygghemma har begärt att ta bort vad jag varit med om för de kallar det att det tror det ej har hänt.
Det levererades en utedel som aldrig fungerade. Både jag och installatör meddelade att de ej kan laga, bara installera men Bygghemma bara fortsatte och skicka installatör, månad efter månad under många månader. De var här över halvdussin gg o de sa var gång att de inte visste vad de skulle göra, men de tvingades komma o jag tvingades vara hemma o ta emot. Man sa att jag skulle ersättas, men det blev tyst. Man vägrade svara, att jag gått bo på hotell under flera tillfällen för det blev svinkallt och detta kallar man "mitt eget val". Min bebis skulle frysa ihjäl pga att de inte ville beställa en hel panna? Drygt 30 000 kr extra har detta kostat mig och jag får inte en krona, det har varit besvärligt från första stund, man får ej kontakt inga svar, ingen återkommer, man "antecknar att jag försökt kontakta dom", säger dom - men ingen har återkommit o slutar med att ignorera det som utlovats med ersättning. Bygghemma ska till svarta listan, det är ett riktigt oseriöst företag. "Mitt eget val", man får skylla sig själv mao för man handlat av dom o då ska man straffas?
Trustpilot svarar inte heller när man skickar bevis mot Bygghemma. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
I maj i år beställde jag en duschkabin av Bygghemma. Uppdatering kring leverans fungerade inte och leveransen drog ut på tiden ända fram till september. Ca 5 månaders leverans. Hade jag från början veta att det skulle ta mer än 1-2 månader hade jag tittat på annan vara eller köpt via annan leverantör. Sagt och gjort, med noll återkoppling och ett flertal brutna löften kring leverans efter påstötningar, och lång väntan kommer äntligen dushen. Men, det är skador och delar är fel och det går inte att montera dushen. Nur har det gått ca 3 veckor sen jag reklamerade den nya dushen och bad om hjälp/reservdelar, och jag har fortfarande inte fått någon hjälp i detta? Bygghemma skiter fullständigt i att vi har saknat dusch i 6 månader, och hanteringen är under all kritik. Min tidigare erfarenhet av Bygghemma har varit bra tidigare kring beställningar, men jag har inte behövt reklamera förrän nu, och det visade sig vara en katastrof.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Vill varna för att handla här om du ska köpa produkter som du inte själv har kunskap om att laga.
Köpte en takdusch som inte fungerade. Istället för att byta ut den börjar de skicka reservdelar. Hur kan man förvänta sig att jag som kund ska börja skruva isär blandaren på en takdusch och byta ut delar?
Reservdelen de skickade passade dessutom inte. 2000 kostade de och ta hem en VVS montör för att få det bekräftat.
När man kontaktar kundtjänst får man aldrig prata med reklamationsavdelningen så det man säger når aldrig fram. 1 månad har gått och står fortfarande utan en fungerande dusch. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Katastrof. Varorna levereras ej i tid. Kundtjänst är otrevlig och hjälper inte till att lösa något problem. Tveksamt om de ens följer konsumentköplagen
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Jag bestämmde mig att köpa två varor. Pusselmatta ABA Skol Vägar 9-Delar + Pusselmatta ABA Skol Stad 9 bitar. Trots att det stog "Tillfälligt slut" på den andra mattan, fick jag info av kundtjänsten via telefon att det var faktiskt tillgänglig. Då beställde jag båda mattor. Men bara den första kom. När jag ringde och undrade varför jag fått bara hälften av min order, sa de att leveranstid på den andra mattan var om 3 månader! Jag ångrade mig om ställde in resten av min beställning. Dock om 10 minuter ringde jag igen och sa ok, jag får vänta. Men icke! Beställningen var inställt och jag skulle betala expeditionavgiften igen! Dessutom är returer inte gratis?! Efter att de har vilselett mig så att jag köper något som de inte har i lager?
Expeditionsavgift på 79 kronor är sjuk helt enkelt. På vilken annan modern webbsida betalar man för att köpa något? Jag har missuppfattat kanske men kudtjänsten sa att även om man beställer själv via webbsidan ska man betala avgiften. Jag berättar överallt till alla så att ingen skulle köpa hos dem. Så mycket enklare var som helst annanstans.
Kvalitén är inte bra heller desvärre. Trots att det är bara en bebis och vi föräldrar som sitter på mattan, blev den missfärgad redan efter en månad. Särskilt grå färg men även andra. Jag tvättade mattan endast med lite vatten och torkade bort det direkt men det ser ut som om jag slaskade ner någon slags syra på mattan.
Aldrig igen. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Detta företag har redan 3 ärenden med på "Svarta listan". Detta är en lista på företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens beslut. Det är riktigt riktigt illa och placerar kunden i ett enormt underläge gentemot företaget i händelse av problem och reklamationer.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Problemet för min del var att leveransen som aldrig slutfördes gjordes av Postnord. Bygghemma borde byta Postnord mot något annat. Att inte få sin produkt är ju inte bra, men kundtjänst har varit mycket bra, trevlig och jag har fått mina pengar åter inom rimlig tid. Som sagt - byt transportföretag, så kanske Bygghemma får fler kunder.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
La en beställning morgonen 15 augusti på bilvårdsartiklar, samtliga varor angavs finnas i lager. Med angiven leverans 2-5 vardagar.
19 augusti, sista dagen för leverans får jag mail om att ordern blivit försenad och kommer att SKICKAS från lagret 25 augusti… dvs 9 vardagar efter att ordern lades..
Kontaktar kundtjänst där de själva säger att samtliga varor jag beställt finns i lager, men att de har ingen aning om varför ordern inte är skickad.. Det känns ju oerhört betryggande.
Det blev till att makulera ordern, då varorna skulle komma långt efter datumet då de behövdes.
Kundtjänst var trevlig och det uppskattades, men när de själva inte förstår varför ordrar inte skickas, så har det mycket att jobba på. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Min 84-årige far beställde en luftvärmepump monterad o klar av Bygghemma för att stå ut med värmen.
Den skulle monteras inom en månad.
Bygghemma var mycket noga med att min far godkände beställningen.
Efter att mer än en månad gått kontaktar min far Bygghemma o får då svaret att kontraktet är annullerat och dom inte kommer att montera någon värmepump.Och dessutom har fräckheten
att fråga honom om han inte vill beställa något annat från Bygghemma.
Nu får han inte tag i någon som kan montera någon pump förrän i oktober.Väldigt dålig stil av Bygghemma att lura gamla människor på det här sättet. Riktigt uselt av dem att inte ens höra av sig o säga att det inte blir någon pump levererad!!! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Hade beställt en hammock som de tydligen inte har på lager utan skickas från Finland. Vid installation upptäcker vi att det saknas en del för att kunna hänga upp sittdelen. Vi har kontakt både via mail och telefon. Oklart vad som händer i ärendet. Sen får jag plötsligt en notifikation på postappen där jag räknar ut på paketets vikt att det är en reservdel. Okej, tänker vi. Då installerar vi den. Det är bara att det är fel reservdel! Vi påtalar detta och jag får intrycket att det är vi som är besvärliga som vill veta hur företaget tänker kring det här ärendet. De skickar en ny reservdel som passar och vi får äntligen ihop hammocken. Förslagsvis kanske de borde ha ett backuplager med varor så att hanteringen går snabbare, samt att kundservice håller en dialog om vilka alternativ som finns redan från början.
Jag hade velat avbryta köpet vid ett tillfälle men fick reda på att det inte var möjligt. Det hade givetvis varit möjligt ifall man hade haft en diskussion i tid och talat om vilka alternativ som finns. Men så blev det inte. När jag och sambon påtalade problemet så fick vi bara höra att de skulle kontakta företaget i Finland, sen hörde vi inget mer på 1-2 veckor förrän jag fick en notis i appen med reservdel nr 1. Vi gjorde vad vi kunde, vi tog både foton på problemet och spelade in en video samt pekade på ritningen. Fick inte ens en ursäkt för att det blev fel på reservdelen. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
UNDVIK !
Vi behövde en köksfläkt inkl. installation till en av våra hyresgäster i Västerås (vi finns i Stockholm) och bygghemma.se var en de få som kunde erbjuda det. Man var tvungen att uppge under vilket postnummer installationen ska ske.
Nästa en vecka efter leverans av fläkten kontaktade jag deras kundtjänst då jag inte hört något om installationen. Som svar fick jag höra att "...installationsfirman ej utför arbeten i det området. Vi kommer dessvärre behöva annullera installationen."
Jag påpekade att vi hade ingått ett avtal om köp + installation och bad dem ordna med installationen ändå. Inget svar och jag påminde igen samt sa att ett alternativ är att vi ber en installationsfirma installera och fakturera bygghemma.se.
Senare kom pengarna tillbaka för installationen och jag fick rådet: "....pengar är utmärkta att använda när ni engagerar en annan installationsfirma."
Resultatet blev en försening hos hyresgästen, en dyrare installation och vem betalar för vår extratid för att organisera med en ny installatör?
Jag får intrycket att de fiskar efter kunder genom att erbjuda installation tillsammans med produkten de gör vinst på, för att sedan ställa in installationen. Det är faktiskt ett bedrägligt beteende. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Fruktansvärt dåligt Fruktansvärt dåligt! Köpte en matgrupp för utomhusbruk som gick sönder på en gång, Gjorde en reklamation och fick muntligen bekräftat att den var godkänd. Hinner beställa en ny matgrupp från annat företag och strax därefter får vi ett mail av Bygghemma att de inte kan godkänna reklamationen utan deras garantiavdelning måste göra detta (inget vi som kunder vet och tror givetvis vi pratat med rätt person). Därefter har vi väntat över 3 veckor på respons och i fredags får vi ett mail där de säger att de pratar med leverantören. Detta är givetvis inget vi ska bli inblandade i utan nu står vi med två målgrupper som dels kostat massa pengar samt tar plats oxh BYGGHEMMA skyller bara ifrån sig efter ett muntligt godkännande som dessutom finns inspelat från vårt samtal. KÖP ALDRIG FRÅN BYGGHEMMA!!!!!
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
VARNING!!!!
Önskar att jag läst kommentarer/recensioner innan jag beställde.
Beställde 4st saker från bygghemma. Varav 2 paket var samma sak.
Fick ringa eftersom inget dök up. trots leveransbekrätelser och mail om att det hade gått iväg.
Då hittade dom paket 1 och jag fick hem detta.
Sedan dök inte paket 2 upp. Varpå jag fick ringa igen..
3 av 4 paket har kommit nu kommit men jag är inne på mitt 8:e samtal. Har fortfarande inte fått alla saker jag beställt.
Får inget svar i kundtjänst. Långa köer.. och ingen kompensation..
Vill du spara din tid, dina pengar och dina nerver, handla INTE här!!!! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
VARNING!!!!
Önskar att jag hade läst omdömena här innan jag beställde grejer från dem.
Då hade jag bevarat 1,5 månads problem, samtal, mejl o ångest.
Grejerna jag hade beställt kom inte som utlovat o sen när de väl kom en vecka senare så var inte alla paket med.
Att få hem de paketen visade sig omöjligt, trots otaliga mejl o samtal o tjat.
När jag till slut ville reklamera hela köpet så fick jag otaliga förklaringar att "ja det är inga problem" men inget hände.
Jag fick ringa varenda dag o tjata och tjata och till sist 1,5 månader senare fick jag tillbaka mina pengar.
Vill du spara din tid, dina pengar och dina nerver, handla INTE här!!!! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Avråder starkt att handla någon vara hos bygghemma!!! Särskilt dyra skjutpartdörrar från nordiska fönster. Skulle varan visa sig inte fungera hittar de kryphål för att slippa åtgärda detta. Under all kritik. Jag är helt häpen! Nu ska jag själv stå för kostnaden att åtgärda felet!!! 2 år nya svindyra dörrar!!
De sätter inte heller vem som helst på garantiavdelningen-hård och otrevlig! Återkom inte heller som han skulle! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
VARNING!!! BESTÄLL INTE VIA BYGGHEMMA!!!!
Första och sista gången jag beställer via er, VARNAR ANDRA FÖR ATT HANDLA VIA BYGGHEMMA!!!!
Får ni problem med era leveranser vilket ni 100% kommer få, räkna inte då med att ni får någon hjälp.
Aldrig har jag varit med om något liknande. Inte undra på heller varför er transportbolag som ni anlitar har 1,5/5 möjliga betyg på på nätet ändå fortsätter ni att anlita ett bolag som totalt skiter i när leveransen sker trots att man har en bokad dag. Då pratar vi inte att dom kommer några timmar sent utan transportören dyker inte ens upp överhuvud taget.
Av totalt 5 beställa artiklar och nu 30 dagar senare så har jag endast fått ett enda artikel och den var transportskadad.
Har nu bokat 3 olika leveranser med hemkörning där jag har fått en bekräftat tid och dag och suttit hemma och väntat och ingen leverans som dyker upp,
1 artikel kom bort under transport säger ni men transport bolaget säger att ni aldrig en skickat iväg det.
3 Uteblivna leveranser trots en bokad utkörning
Alla produkter var vid beställningstillfället lager produkter som sedan helt plötsligt inte finns längre i lager.
DEN enda artikeln som kom, anläder med transport skada.
Dvs att ni inte har lyckats göra rätt på en enda order.
Kundservice bara lovar att lösa problemet händer ingenting!! Sedan skulle någon chef ska kontakta mig med tydligen har era "chefer" viktigare saker att göra än att kontakta kunder som totalt blir grundlurade.
ALDRIG MER BYGGHEMMA ELLER någon av era andra bolag som ni har under er. så som
arredo.se
badshop.se
byggshop.se
chilli.se
furniturebox.se
golvpoolen.se
golvshop.se
hemfint.se
hobbyhallen.se
lampgallerian.se
lindstromsbad.se
linoleumkompaniet.se
nordiskafonster.se
outl1.se
polarpumpen.se
stonefactory.se
trademax.se
vitvaruexperten.com -
skrev om Bygghemma Sverige AB
För snart en månad sen beställde jag en tv-bänk som enligt hemsidan skulle levereras inom 5-10 dagar med hemleverans. Det lät bra och jag klickade i hemleverans trots att det kostade mycket mer pengar. Leveransen kom inom utsatt tid men jag inser när jag öppnar kollina att ett av kollina jag fått är fel produkt. Jag går in på er hemsida och försöker hitta en mejl där jag kan få tag på er men det är väldigt svårt utan jag måste lägga en förfrågan på er hemsida vilket är konstigt att ni inte bara skriver en mejl och underlättar för era kunder. Jag lämnar en förfrågan och får ingen återkoppling på flera dagar. Jag lämnar en till förfrågan flera dagar efter och får ingen återkoppling på den heller. Då många dagar efter leveransen ringer jag upp er och då hittar ni mina förfrågningar men ingen har återkopplat på de(?). Jag berättar mitt ordernummer och killen i telefonen säger att ni ska återkomma om en ny leverans. Efter någon dag får jag återkoppling att jag ska boka in leveranstid och upphämtning av paketet som blev fel. Jag gör det och på den sagda leveransdagen är jag hemma och väntar på paketet som ska komma innan 13.00. 12.30 ringer budfirman och säger att chauffören inte hittade mitt paket(?) imorse innan han åkte iväg för att leverera paket så han struntade i mitt paket. Budfirman säger att de ska försöka leta reda på mitt paket och återkomma när de hittat det för att boka ny leveransdag. Jag får senare återkoppling och får boka ny leverans. Den tredje leveransdagen kommer ÄNTLIGEN andra delen av min tv-bänk men leveranskillen hämtar inte upp kollit som blev fel i första leveransen vilket utlovades när jag efter om och men fick tag på er kundservice på tredje försöket. Jag tänker skitsamma, jag orkar inte försöka få tag på er igen. Jag börjar sätta ihop tv-bänken och inser att jag fått för få skruvar. Jag åker till er butik i min stad för att be om fler skruvar så jag kan sätta ihop tv-bänken men då går det inte att få i den butiken. Mannen som hjälpte mig säger att jag ska gå till en turkbutik? Som att det skulle hjälpa mig när det uppenbart är ni som gjort fel. Jag tröttnar och åker till bauhaus och köper skruvar istället då jag antagligen inte kommer få någon omedelbar hjälp av er.
Jag är djupt besviken på er butik och på er kundservice. Nu står jag här med ett stort kolli som jag inte vet vad jag ska göra av och en faktura där jag ska betala för den här usla leveransen. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Har beställt spabad som läckte vid leverans,Fick krångla i 3 veckor innan jag fick pengarna tillbaka pga att de inte skulle kunna sälja spabadet på nytt då det var begagnat ?. Beställde 2 st innerdörrar för 8000 kr ,Vid leverans så var bägge karmarna kantstötta och krävde att man på den ena skulle spackla och måla och den ena måla.Avdrag 400 kr för bägge karmarna ,färg kunde dom hålla med men inte spackel.Nej ALDRIG mer Bygghemma! Gå till Bauhaus eller ngn annan..
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Köp ingenting från bygghemma om du inte vill kriga med en otrevlig kundtjänst och vänta på varorna i minst två månader.
Rekommenderas inte! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Varning för detta företag, aldrig varit med om sämre service. Köpte en sänggavel med utlovad leverans 3-5 arbetsdagar. Fick vänta 1,5 månader, 6 kontakter med kundservice där vissa dessutom var otroligt otrevliga och snäsiga, och gav felaktiga uppgifter och bortförklaringar. Deras leveransföretag DSV är lika uselt, första sänggavel skulle ha "skickats men tappats bort" hur nu det är möjligt med en digitaliserad leverans inom Sverige. Sänggavel 2 tog 2 veckor för att det blivit något "fel" igen, vad framgick inte, och någon utlovad spårningslänk kom aldrig trots att kundtjänst lovade detta. Chauffören ringde 6 minuter innan leverans istället för utlovad halvtimme när den äntligen kom. Kartongen var skadad på flera ställen så rena turen att gaveln inte var det. Kommer aldrig handla en spik till där.
-
skrev om Bygghemma.se
Ett företag man inte ska lita på. Inte fått varorna ännu, beställt för över tre månader sedan. Flera samtal med helt inkompetent personal på alla punkter. De lovar och lovar men inget händer. Har åkt till andra butiker för att hantverkarna ska ha något att arbeta med. Det ända positiva med att handla själv är att det blir mycket billigare. Och man slipper som i vårat fall sex olika leverans dagar vilket man inte blir informerad om. Det sämsta genom tiderna. Helt ointresserad av kunder.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Jag kommer aldrig handla på Bygghemma mera. Vi har köpt en luftkonditionering med installation. Det tog först lång tid innan vi fått leverans.Efter 3 månader gick givaren på apparaten sönder och jag har reklamerat den till Bygghemma. En liten givare som installatören kunde byta på en gång dock de väntade på besked från reklamations enheten. Vi har skrivit flera mejl och varje gång vi ringer blir vi bollade till det ena och det andra. Nu har det gått nästan 1 och halv månaden vi kontaktade dem och vi väntar fortfarande på besked. Personalen som svarade är väldigt otrevlig och icke hjälpsam utom en som var väldigt trevligt och hjälpsam, Christofer,. Jag har även bett om att prata med en chef och väntar fortfarande på besked. Detta är det sista gången jag handlar där. Botten betyg👎👎👎
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Som betyg lyder, riktigt uselt....kan absolut inte rekommendera dem, deras kundservice samt deras installationstjänst, trist, oproffsigt och slarvigt....repade golvet, pajade ytterdörren och skrapade (med skruvmejsel jag för mig) utomhusdelen av den nya värmepumpen vid demontering och montering.
Reklamation? Nej, vända dig till ARN/Domstolen istället då de bollar sina kunder till hemförsäkring. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Att ta betalt går sjukt snabbt att skicka varor som finns i lager tog ca 2månader. Att få hjälp av "kundservice" existerar inte....
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Hej! Jag beställde en spiraltrappa från bygghemma och för min del har jag vart nöjd, Enda negativa var att jag fick ett mail några dagar efter jag beställt och där de sa att de inte hade varan på lager men efter lite kontakt med kundservice så löste de det och jag fick varan jag ville ha.
Men man känner sig lite bekymmersam när man ser så många andra dåliga omdömen! -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Sämsta servicen jag varit med om! Fick en luftvärmepump installerad som fungerade i en vecka, har nu försökt få hjälp av bygghemma i snart tre månader. Skandal!
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Handla inte spabad av detta företag, har väntat på delar 7månader, bygghemma skickar fel reservdelar och har ingen koll. Sämsta företag jag köpt saker av Ever.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Av allt jag läst här undviker jag min order på badrumsprylar för över 20k här. Blir Bauhaus istället
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Uselt... En hemsida där man inte har möjlighet att själv välja utlämningsställe innan beställning genomförts och sen straffar kunden med returkostnaden istället för att erbjuda att kostnadsfritt sända varan till önskat utlämningsställe som mer serviceinriktade företag gör.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Ser att många här haft värre problem än jag... bara ca 1 månads leveransförsening - än så länge... Aldrig mer bygghemma.se. Gissar att man har produkter på nätet - men inte i lager. Låga priser - sen kostar det mer hos leverantör . så man vill ha förskott o tror att det ska funka - dvs att kunderna betalar i förskott o man betalar lev sen - släpar alltid efter. Så kan man inte betala - får kunderna inget - tills man snuvat något annan på förskott.
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Stor varning för det här oseriösa kalkonföretaget, betyget 1 är det lägsta som går att välja, men det är för högt. Har aldrig stött på ett företag som ens varit i närheten så uselt. Inget fungerar som det ska, varken leveranser ( =utebliven inkomst för 3 pers vid flera tillfällen), returer, återbetalningar eller kundservice, som verkar ha problem med läsförståelsen. Efter flera månader och otaliga mejl och man tror att allt till sist är avklarat kommer faktura med inkassokrav och förseningsavgift i ett, på returfrakt som de tycker att kunden ska stå för när det är de som inte klarat att leverera alla delar till duschkabinen. Fick pengarna tillbaka till slut, men bara efter ytterligare ett antal påtryckningar(!) Sveaekonomi inte mer seriösa m.a.o.
Kommer självklart aldrig att ha något med dem att göra igen. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Jag hade beställt verktyg och byggmaterial för flera tusen när jag sedan råkade se alla dåliga betyg här på Reco. Med en klump i magen gick jag och tänkte att jag kommer att bli blåst. Men inom en vecka hade alla fyra kollin dykt upp. Alla produkter är till belåtenhet så jag kommer inte att behöva kontakta företaget. Därför kan jag inte heller uttala mig om deras kundservice eller hantering av reklamationer. För mig har allt funkat fint. Jag kommer att beställa fler gånger från Bygghemma.se
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Oseriöst företag på alla plan. Trodde jag var ensam med upplevelsen innan jag såg alla dåliga recensioner om Bygghemma. TIPS… handla från annat håll
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Var på jakt efter en reservdel till en dörr. Skickade bilder till kundtjänst och de sa att de kunde leverera. Dock var det en tillverkningsvara och därför ingen retur. Det var ok. När jag fick hem varan så var det en helt annan. Jag får inte returnera. De vill jag ska betala och få dessa pengar tillgodo. Men jag tänker aldrig mer handla där. Tillslut fick jag returnera men jag har fortfarande ej fått returettikett. Alltså vill de att jag ska stå för returen. Ovanpå allt säger de dessutom att varan jag beställt aldrig funnits. Toppen 👎👎👎👎
-
skrev om Bygghemma Sverige AB
Sämsta servicen som finns
Sämsta servicen som finns. Fick ett spabad levererat i mitten på juni. Anmälde läckage direkt och har fortfarande inte fått det fixat! Vi har mejlat och ringt x antal gånger men ingen hjälp ges och ingen retur godkänns. Sämst!
Rekommenderar ej detta företag! -
skrev om Bygghemma.se
User service och kvalité
Beställde en ytterdörr i butiken i Uppsala och som var lovat att komma efter 14-16v (vilket skulle bli v29). Fick kort svar efter jag beställt att den skulle komma tidigare den 1/7. Den 2/7 fick jag svar till att den var försenad att den skulle komma v30. Väl framme på levreansdagen som jag till slut kunde boka och kunde boka in med hantverkare och hade fått fönstret kl10-14. Ingen dörr dök upp kl14. Fick ringa och tjata på kundtjänst och till slut hade jag dörren kl 15.
Sen upptäckte jag problem nr 2. Ett flertal fogar har felmonterade på dörren så det ser hemskt ut.
Jag försöker få uppskov med fakturan tills det är löst. De erbjöd ny dörr och 500 i avdrag, men veckorna går och ingen ny dörr. Bygghemma lovade även att fakturan skulle va uppskjuten tills reklamationen är klar, men nej....fick ändå påminnelse av Svea Ekonomi AB och en extra avgift på 60 kr.
Kan inte annat än berätta om min story så andra kan få chansen att undvika detta skurkbolag. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
User service och kvalité
Beställde en ytterdörr i butiken i Uppsala och som var lovat att komma efter 14-16v (vilket skulle bli v29). Fick kort svar efter jag beställt att den skulle komma tidigare den 1/7. Den 2/7 fick jag svar till att den var försenad att den skulle komma v30. Väl framme på levreansdagen som jag till slut kunde boka och kunde boka in med hantverkare och hade fått fönstret kl10-14. Ingen dörr dök upp kl14. Fick ringa och tjata på kundtjänst och till slut hade jag dörren kl 15.
Sen upptäckte jag problem nr 2. Ett flertal fogar har felmonterade på dörren så det ser hemskt ut.
Jag försöker få uppskov med fakturan tills det är löst. De erbjöd ny dörr och 500 i avdrag, men veckorna går och ingen ny dörr. Bygghemma lovade även att fakturan skulle va uppskjuten tills reklamationen är klar, men nej....fick ändå påminnelse av Svea Ekonomi AB och en extra avgift på 60 kr.
Kan inte annat än berätta om min story så andra kan få chansen att undvika detta skurkbolag. -
skrev om Bygghemma Sverige AB
Bluff företag! Har gått en månad sedan jag gjort en retur och har ej fått tillbaka pengarna på returen!! Går inte att komma fram till kundtjänst då numret inte finns länge!! Varning för detta företag!! Så oseriöst!