Så dålig service och kvalitet, köpte en dyr säng för att få bättre sömn. Köpte en fast säng men efter 1 månad låg jag i en grop. Kontaktat kundtjänst och det händer absolut ngenting.
Sova Sängvaruhuset
Omdömen totalt
Snittbetyg
14 omdömen om Sova Sängvaruhuset
Butiken tar inte ansvar för kunden när problem uppstår. En lyxigare elektrisk säng har gått sönder flera gånger. Varje gång är det flera månaders väntetid innan åtgärd. En del av det beror på leverantören men jag fick ingen ersättning och attityden var att det är mitt problem. Innan man fick en åtgärd var det mycket BS och bortförklaringar. Jag fick jobba i uppförsbacke. (Det har blivit bättre senaste tiden, måste man medge.) Det som får mig att skriva recensionen är att senaste gången byttes sängen ut mot en annan modell som saknar flera funktioner och är omöjlig för mig att hantera. Klar försämring. Och deras svar är att de förbehåller sig rätten att efter eget tycke bestämma vad som är tillräckligt bra. Noll respekt för att jag inte kan använda den nya modellen. Det värsta är att den senast levererade sängen börjar låta märkligt redan nu och motorn riskerar att lägga av snart. Och nu är garantin slut så jag är troligen körd. Saken är anmäld till ARN och om de tillstyrker mitt krav så blir det tingsrätt. Verkligen inte okej.
Helt otroligt företag, på ett negativt sätt. De säljer saker online, och när varorna de skickar är defekta så finns det inget sätt att komma i kontakt med dem. De har EN anställd som vägrar bli kontaktad per telefon och som gömmer sig bakom en mailaddress där det svaras bristfälligt och ovänligt. Petra Ö kopierar samma svar om och om igen och skyller ifrån defekterna på kunden och företaget har genom denna medarbetare tagit noll i ansvar och vägrar hitta en lösning. Akta er för att köpa här!
Valde deras trygghetsgaranti när vi köpte en ny säng i fall mjukheten på kassetten (madrassen) inte kändes OK efter 30 dagar. Gick in i butiken och ville aktivera garantin, blev då hänvisad till att göra en reklamation på sova.se. Efter 11 dagar så hade vi fortfarande inte fått någon återkoppling på ärendet så det vara bara att ringa till butiken för att kolla status på reklamationen. Fick då reda på att man hade klantat till sig och inte agerat på ärendet, fick också reda på att man ville ha betalt i förskott innan man beställer den nya kassetten. Riktigt dåligt hanterat av butiken. Har köpt två dyra sängar där och vi kommer garanterat inte att köpa något mer i denna kedja. Har man klantat till sig så ska man ta sitt ansvar och orda med en rimlig kompensation.
Väldigt trevlig och kunnig personal som ingående hjälpte oss att välja rätt säng. Efter själva köpet slutade dock den bra servicen. Vi har, nästan 2 månader senare, fortfarande inte fått vår säng. Det skulle vara 4-6 veckors leveranstid och när vi ringde efter mer än 6 veckor för att stämma av när vi skulle få sängen hade de glömt att höra av sig men den var färdig att hämta. Lite senare samma vecka slutbetalade vi sängen (ca 45tkr) och valde att lägga till hemleverans och montering. Leverantören skulle kontakta oss men det är nu en vecka senare och ingen har ringt. Vi har ringt två gånger till butiken och någon har sagt att de ska återkomma men trots detta har ingen kontaktat oss. För en möbel som vi spenderat ganska mycket pengar på förväntade vi oss mycket bättre service. Vi håller tummarna för att vi snart får vår säng.
Platser 20
SOVA Bromma
1.0 av 2 omdömenSOVA Svågertorp
1.0 av 1 omdömenSOVA Sveavägen
2.0 av 1 omdömenSOVA Torpavallen
1.0 av 1 omdömenSOVA Barkarby
1.0 av 1 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Sova Sängvaruhuset har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg