Så dålig service och kvalitet, köpte en dyr säng för att få bättre sömn. Köpte en fast säng men efter 1 månad låg jag i en grop. Kontaktat kundtjänst och det händer absolut ngenting.
Sova Sängvaruhuset
Omdömen totalt
Snittbetyg
14 omdömen om Sova Sängvaruhuset
Butiken tar inte ansvar för kunden när problem uppstår. En lyxigare elektrisk säng har gått sönder flera gånger. Varje gång är det flera månaders väntetid innan åtgärd. En del av det beror på leverantören men jag fick ingen ersättning och attityden var att det är mitt problem. Innan man fick en åtgärd var det mycket BS och bortförklaringar. Jag fick jobba i uppförsbacke. (Det har blivit bättre senaste tiden, måste man medge.) Det som får mig att skriva recensionen är att senaste gången byttes sängen ut mot en annan modell som saknar flera funktioner och är omöjlig för mig att hantera. Klar försämring. Och deras svar är att de förbehåller sig rätten att efter eget tycke bestämma vad som är tillräckligt bra. Noll respekt för att jag inte kan använda den nya modellen. Det värsta är att den senast levererade sängen börjar låta märkligt redan nu och motorn riskerar att lägga av snart. Och nu är garantin slut så jag är troligen körd. Saken är anmäld till ARN och om de tillstyrker mitt krav så blir det tingsrätt. Verkligen inte okej.
Helt otroligt företag, på ett negativt sätt. De säljer saker online, och när varorna de skickar är defekta så finns det inget sätt att komma i kontakt med dem. De har EN anställd som vägrar bli kontaktad per telefon och som gömmer sig bakom en mailaddress där det svaras bristfälligt och ovänligt. Petra Ö kopierar samma svar om och om igen och skyller ifrån defekterna på kunden och företaget har genom denna medarbetare tagit noll i ansvar och vägrar hitta en lösning. Akta er för att köpa här!
Valde deras trygghetsgaranti när vi köpte en ny säng i fall mjukheten på kassetten (madrassen) inte kändes OK efter 30 dagar. Gick in i butiken och ville aktivera garantin, blev då hänvisad till att göra en reklamation på sova.se. Efter 11 dagar så hade vi fortfarande inte fått någon återkoppling på ärendet så det vara bara att ringa till butiken för att kolla status på reklamationen. Fick då reda på att man hade klantat till sig och inte agerat på ärendet, fick också reda på att man ville ha betalt i förskott innan man beställer den nya kassetten. Riktigt dåligt hanterat av butiken. Har köpt två dyra sängar där och vi kommer garanterat inte att köpa något mer i denna kedja. Har man klantat till sig så ska man ta sitt ansvar och orda med en rimlig kompensation.
Väldigt trevlig och kunnig personal som ingående hjälpte oss att välja rätt säng. Efter själva köpet slutade dock den bra servicen. Vi har, nästan 2 månader senare, fortfarande inte fått vår säng. Det skulle vara 4-6 veckors leveranstid och när vi ringde efter mer än 6 veckor för att stämma av när vi skulle få sängen hade de glömt att höra av sig men den var färdig att hämta. Lite senare samma vecka slutbetalade vi sängen (ca 45tkr) och valde att lägga till hemleverans och montering. Leverantören skulle kontakta oss men det är nu en vecka senare och ingen har ringt. Vi har ringt två gånger till butiken och någon har sagt att de ska återkomma men trots detta har ingen kontaktat oss. För en möbel som vi spenderat ganska mycket pengar på förväntade vi oss mycket bättre service. Vi håller tummarna för att vi snart får vår säng.
Köpte en säng för mer än 30000kr nu inte ens tre år senare är den så ihopa sjunken i mitten flera cm att det inte går det att sova på den. SOVA har satt i system att de inte vill befattas sig med problemet och tycker det är naturligt slitage. Deras garantier är inget värde överhuvudtaget och sängarna de säljer är skräp. Kundtjänst vill inte svara trots upprepade påminelser. Lögnare och bedragare borde butiken heta och inte SOVA
Hej, Jag köpte en säng från Sova i Bromma 26 september 2019 som visade sig vara fel. Limsläpp i båda madrasserna och även installations fel. Jag var inne i butiken och meddelade personalen om felet. Jag visade filmer och bilder på felet och efter mycket om och men verkade personalen överens om att det va fel i båda madrasserna och installation av sängen trots att vi beställt fullservice med montering. Sängen går i stort sett inte att använda, men det värsta av allt var det dåliga bemötande av personalen i Bromma. Det tog sig uttryck av att min beskrivning av felet ifrågasattes och därmed kände jag mig utlämnad till personalens godtycke. Personalen dokumenterade ärendet. Min första reklamation gjordes 6 månader från det att köpet gjorts och andra gången 19:e december 2020. Jag har reklamerat och kräver om leverans eller pengar tillbaka, omgående. Fortfarande har ingen kontaktat mig angående hur det blir.
Köpte säng under black friday-18. Fick den levererad enligt önskemål under feb -19. Det var en Viking för ca 25kkr som vi kunde ha länge fick vi veta av en duktig säljare. Redan under sommaren märkte vi gropar på båda sidorna, trots att vi följt rekommendationerna att vända madresser vid ombäddning. Vi har Medium fasthet och väger 70kg resp 58kg. Likväl sover vi i två gropar redan efter mindre än ett år. Har reklamerat enligt Sovas önskemål men trots påstötningar har inget hänt på mer än 6 veckor. Köper aldrig mer säng hos Sova, sängarna är överprisade för att kunna ge rabatter. De sätter egna namn på leverantörernas sängar för att man som konsument inte ska kunna jämföra priser med andra sängförsäljare. Allt för att försvåra och förvirra konsumenten som köper säng vart tionde år och inte alls är insatt i djungeln av sängar och märken på marknaden.
Köp inte din säng här! Deras löften om 10 års garanti är bara ett säljtrick. Köpte en riktigt dyr säng men när den gick sönder efter 2,5 år så hänvisades vi helt plötsligt till den allmänna garantin på 2 år! Det var minsann bara trästommen som hade 10 års garanti och därmed så vägrade dom ens att laga sängen! Riktigt uselt!! Lägg pengarna på en billigare säng någon annanstans och köp en ny om den går sönder så slipper du bli lurad!
Precis köpt säng från dem. Vi betalade 27000 sek för en säng där gavel, gavelben skulle vara inkluderat i priset enligt säljaren. När sängen levererades så saknades ben till gaveln och trådar kom ut från båda resårbottnen. Tog kontakt med Barkarby butiken och kundtjänst. Barkarby butiken ville lägga in en ny beställning på gavelbenen som vi skulle återigen stå för och betala, när jag ifrågasatte det lade de bara på luren. Kundtjänst tyckte att jag skulle klippa trådarna som kommer ut runt om båda resårbottnen. Känner oss lurade och de är ej lyhörda och är dessutom nonchalanta. Rekommenderar dem inte och kommer absolut inte handla från dem i fortsättningen. Ska du handla där, säkerställ att du får rätt information och vara tydlig med att få allt ner på pappret.
Köpte en säng (Carpe Diem) på Sova i Barkarby, har aldrig varit mer missnöjd med en produkt i hela mitt liv. När jag vaknar på morgonen så har båda madrasserna åkt ur sängen! De hänger över kanten med flera decimeter! När jag reklamerade det, både hos varuhuset i Barkarby & hos företagets kundservice fick jag till svar att Sova inte anser att det är ett problem och inte behöver åtgärdas av dem. De meddelade att ärendet är avslutat. Så min fråga till Sova är; är produkten medvetet konstruerad så att man varje morgon måste skuffa in båda madrasserna på plats? Om ja, varför konstruerar ni en säng på ett sånt sätt (samt utan att meddela kunden vid köp)? Om nej, varför tar ni inte ert ansvar för en gravt undermålig produkt och åtminstone försöker lösa det för konsumenten? Jag har anmält ärendet till ARN och kommer aldrig handla mer något hos Sova. Uppmanar alla som läser denna recension att inte handla något hos dem, eftersom de fullkomligt struntar i kunden efter att de fått betalt. Nu i efterhand har jag läst flera andra recensioner på olika sidor som påpekar samma sak, att de inte bryr sig om kunden efter man betalat, tyvärr gjorde jag inte det innan köpet, isåfall hade vi aldrig gått in i en Sova-butik. Världens sämsta service, rent lurendrejeri!
Jag är jättenöjd med sova. Det var lite strul i början men deras kund bemötande och service är oklanderlig. Fler företag borde ta efter.
De är väldigt hjälpsamma fram tills att man har skrivit på och betalat sin svindyra säng. Efter det kan man inte räkna med någon som helst hjälp med ev. problem med varorna, såvida det inte gäller något som ger dem mer klirr i kassan. Tro mig, jag har försökt.
Sova lurar sina kunder med marknadsföring som bryter mot Konsumentverket och Marknadsföringslagens regler. De gör det gång på gång trots protester och vite från tingsrätten. Sova saknar etik och moral och bör ej stöttas. Bojkotta Sova!
Platser 20
SOVA Bromma
1.0 av 2 omdömenSOVA Svågertorp
1.0 av 1 omdömenSOVA Sveavägen
2.0 av 1 omdömenSOVA Torpavallen
1.0 av 1 omdömenSOVA Barkarby
1.0 av 1 omdömenSOVA Länna
0.0 av 0 omdömenSOVA Sickla
0.0 av 0 omdömenSOVA Sankt Eriksgatan
0.0 av 0 omdömenSOVA Kungsgatan
0.0 av 0 omdömenSOVA Arninge
0.0 av 0 omdömenSOVA Knalleland
0.0 av 0 omdömenSOVA Mölndal
0.0 av 0 omdömenSOVA Korsgatan
0.0 av 0 omdömenSOVA Bäckebol
0.0 av 0 omdömenSOVA Ängelholm
0.0 av 0 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Sova Sängvaruhuset har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg