Valensia Design AB

Ormängsgatan 69A, 165 56 Hässelby — Visa karta

Vi på Valensia Design erbjuder målning och tapetsering i hela Stockholm. Bland våra tjänster hittar du både målning, tapetsering, golvläggning, golvslipning och kakelsättning - vad du än behöver.

Vår målerifirma har 8 års erfarenhet i branschen och har utfört mer än 700 jobb, något vi är otroligt stolta över. När du anlitar oss får du alltid ett gratis prisförslag, fast pris, garanti och en bra allrisk- och ansvarsförsäkring. Dessutom bryr vi oss mycket om miljön och använder enbart miljömärkta material.

Frågor? Kontakta oss via telefon eller mejl så ska vi se till att svara. Varmt välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 71 kunder tycker om Valensia Design AB

• 2019-05-19

Ranjani S skrev om Valensia Design AB
    Jättebr kommunikation, bokning
    Snabbt och snyggt utfört! Läs mer
  • 2019-05-19

Olof A skrev om Valensia Design AB
    Valensia hjälpte mig med tapetsering och ommålning. Jag uppskattade hur noggranna de var med att bekräfta uppdragsbeskrivningen. Detta ledde till att arbetet utfördes exakt så som jag ville. De kom i tid till avtalade möten och var klara innan slutdatum. Väldigt professionellt bemötande. Ska noteras att kommunikationen sker på engelska. Läs mer
  • Hanna K

2019-05-04

Hanna K skrev om Valensia Design AB
    Ett toppenbra jobb och vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Lisa M

2019-04-27

Lisa M skrev om Valensia Design AB
    Målning av stor hall.
    Tydlig kommunikation runt prissättning och tidsplan, fint resultat! Jobbet klart på utlovad tid, trots problem på vägen. Läs mer
  • 2019-04-25

Niina A skrev om Valensia Design AB
    I had my ceilings and walls painted as well as wallpaper put up on the walls. I was extremely satisfied with the result! Also the wallpapers were on point. The job was done in the planned schedule. I can recommend Valensia Design! Läs mer
  • 2019-04-25

Lisa H skrev om Valensia Design AB
    Tydlighet vid prissättning, mycket noggrant utfört arbete. Färdigt i enlighet med utsatt tidsplan. Läs mer
  • 2019-03-20

Johanna M skrev om Valensia Design AB
    Valensia målade om vår hall/vardagsrum på två dagar - väldigt snabba, effektiva men ändå noggranna. Vi är supernöjda med resultatet och deras snabba service. Läs mer
  • 2019-03-18

Linda T skrev om Valensia Design AB
    Vi är mycket nöjda med målningen - jobbet gjordes inom avsatt tid, på ett noggrant sätt och med hög kvalitet. Lätt att ha kontakt med företaget och snabb återkoppling. Vi kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-03-18

Mikael B skrev om Valensia Design AB
    Startade arbetet på överenskommen tid, slutförde arbetet i tid. Alltid lätta att få tag på. Trevliga målare som var måna om att hålla rent och snyggt. På stora hela mycket bra. Läs mer
  • 2019-03-01

Lars L skrev om Valensia Design AB
    Vi renoverade hela lägenheten, ommålning av tak, tapetsering samt köksmontering. Jobbet sköttes i tid och resultatet blev mycket bra. Läs mer
  • 2019-02-28

Kristina J skrev om Valensia Design AB
    Jag anlitade Valencia Design för att måla om min lägenhet.Jag blev mycket positivt från början när jag träffade chefen för Valencia.Det är med mycket gott resultat som jag fått min lägenhet omålad. Det var mycket proffsiga och Kunniga Och gjorde det mycket bra jag tycker att de får mycket väl godkänt Läs mer
  • Emma J

2019-01-16

Emma J skrev om Valensia Design AB
    Målade om ett rum; väggar, tak och snickerier. Nöjd med resultatet. Levererade inom överenskomna tidsramar.
    Kom dock olika personer olika dagar som utförde jobbet, men inget som påverkade slutresultatet.
    Ordentligt städat efteråt. Lite slarv med stänk i badrummet vid ursköljning av penslar och mycket lukt av detta, men när vi sa till om det åtgärdades problemet genast. Läs mer
  • 2019-01-04

TIM BEN FRANS A skrev om Valensia Design AB
    We really liked the clear communication of Valensia design during the contract writing period and while working. They were very tidy and very reliable (which was very important for us after many let downs by other companies in the past). They know what they are doing, start the project on time and make the deadlines as promised! The final result of the paint job and sanding/waxing the wooden floor was really great! Highly recommended, 5 stars for sure! Läs mer
  • 2018-11-22

Jill W skrev om Valensia Design AB
    Tapetsering och målning av tre rum.
    Tog lite längre tid men fint resultat! Mycket trevlig personal och man fick svar direkt på mail och sms. Seriösa! Läs mer

Emy W skrev om Valensia Design AB
    Snabb återkoppling och snabbt utförande för ett bra pris. Läs mer

Martin S skrev om Valensia Design AB
    Vadim hjälpte mig att måla om ett rum och det fanns flera delar som var uppskattade: snabb och tydlig kommunikation, punktlig, väl utfört arbete och smidig fakturering. Läs mer

Sofia J skrev om Valensia Design AB
    Effektiva, noga, kunniga och resultat blev superbra!! Läs mer
  • 2018-11-18

Sandra B skrev om Valensia Design AB
    Ville ha hjälp med tapetsering av ett rum. Mycket välgjort och bra. Läs mer
  • 2018-11-17

Emma S skrev om Valensia Design AB
    Allt jättebra!

Målning av hall o vardagsrum.

Trevliga o duktiga hantverkare som gjorde ett superjobb. Läs mer
  • 2018-11-04

Linus N skrev om Valensia Design AB
    Valensia Design målade om mina väggar och tak samt bytte golvlister. Jag skulle anlita dem igen om jag behöver göra något liknande. Läs mer
  • 2018-11-01

Eva E skrev om Valensia Design AB
    Lätta attha att göra med, svarar snabbt på mail, kommer exakt när de lovat. Jobbar snabbt och effektivt. Bra resultat. Läs mer

Pia B skrev om Valensia Design AB
    Hurra det finns duktiga hantverkare!!!
    Valensia design renoverade min lilla läg.
    Rekomenderas varmt😊
    Pia i Årsta. Läs mer

Olle R skrev om Valensia Design AB
    Renovering av vardagrum. Spackling, målning av väggar. Målning av tak och lister. Slipning av parkett och lackering. De är mycket noggranna men ändå snabba. Tidplanen har hållits. Hög kvalitet och vänligt bemötande. Läs mer

Rasmus R skrev om Valensia Design AB
    Excellen execution of repainting livingroom. Also perfect dialog before, during and after work Läs mer
  • Hanna B

2018-10-04

Hanna B skrev om Valensia Design AB
    Trevliga, duktiga, höll tiden och kostade inte mer än vad vi kom överens om. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2018-10-03

Erika L skrev om Valensia Design AB
    De målade väggar och tak, satte upp nya lister och la nytt golv. De var jättetrevliga. Visste precis vad som skulle göras. Arbetade snabbt och effektivt och det blev jättesnyggt! Läs mer
  • 2018-09-06

Linus H skrev om Valensia Design AB
    Snabba, proffsiga och levererade inom utsatta tiden. Läs mer
  • 2018-09-04

Eva W skrev om Valensia Design AB
    Renoverade sovrum, vardagsrum och hall med målning, tapetsering och golvläggning. Mycket nöjd med resultatet, professionellt och noggrant utfört. All personal mycket trevlig och hjälpsam, höll ordning och lämnade rent och snyggt efter sig varje dag. Lätt att få kontakt med Vadim (chefen?) som svarade snabbt på sms och tel.samtal. Jag önskade en del ändringar och tillägg efter arbetets start och det var inga problem att få det utfört och tidsramen hölls ändå. Kommunikation sker på engelska. Läs mer
  • 2018-09-03

Elin M skrev om Valensia Design AB
    Fint resultat och snabb kommunikation! Läs mer
  • Dennis K

2018-08-14

Dennis K skrev om Valensia Design AB
    Vi behövde måla om alla väggar i vår nya lägenhet och behövde få offert och allt klart innan vi fått tillträde. Valensia var de enda som lämnade offert genom att bara titta på bilder. Vi är väldigt nöjda med resultatet som dessutom blev de klara 1 dag tidigare än vad som var planerat. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-10

Hanna O skrev om Valensia Design AB
    Bra dialog med projektledaren och arbetet slutfördes smidigt enligt plan med fint resultat. Läs mer
  • 2018-08-03

Johannes L skrev om Valensia Design AB
    Vi anlitade Valensia AB för att måla om väggar och tak i vår lägenhet. De utförde detta arbete väldigt snabbt och med ett jättebra resultat. De gav oss ett bra pris på arbetet och vi är mer än nöjda med deras insats! Vi rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2018-08-02

Johannes L skrev om Valensia Design AB
    Vi beställde målning av vår nyköpta lgh på Söder. Vi gav bara Valensia Design fyra dagar för jobbet och de gjorde det helt fantastiskt. De målade hall, vardagsrum, sovrum samt alla tak. Vi är jättenöjda med deras jobb! Läs mer
  • Jessica A

2018-08-02

Jessica A skrev om Valensia Design AB
    Vadim & co målade vår nyköpta etagelägenhet på ca 100kvm, före vi skulle flytta in. Tog in ett gäng offerter från olika företag, men Valensia Designs var klart den mest prisvärda.
    Vadim kommunicerade tydligt och klart om arbetet, fick ett fast pris och en tidtabell - vilka båda hölls inom de avtalade ramarna.

Är nöjd med resultat, servicenivån och priset - rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-08-01

Annika O skrev om Valensia Design AB
    Bra service, snabb återkoppling och bra utfört arbete Läs mer
  • 2018-07-23

Lene S skrev om Valensia Design AB
    Professionella och serviceinriktad - allt utfört enligt avtal inom tidsfrist. Valensia Design AB levde upp till våra förväntningar - och mer till. Läs mer
  • 2018-07-19

Theodor S skrev om Valensia Design AB
    Utmärkt resultat, och på överenskommen tid och pris. Läs mer
  • Bengt G

2018-07-17

Bengt G skrev om Valensia Design AB
    Målning av 3 rum, bra hjälp och support. Nån detalj missades ned de kom snabbt en lördag fm och fixade det. Läs mer
  • 2018-07-17

Markus H skrev om Valensia Design AB
    Mkt bra jobb. Prisvärt, bra resultat och Vadim är mkt lyhörd för speciella önskemål o krav. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-07-17

Johan D skrev om Valensia Design AB
    Trevliga och helt utan krångel! Läs mer
  • 2018-07-06

Diana F skrev om Valensia Design AB
    Vi anlitade Valencia Design för spackling och målning av vårt vardagsrum samt tapetsering av två sovrum. Vi är väldigt nöjda med resultatet!

Vi tycker att kommunikationen med företaget har fungerat mycket bra och företaget har i alla avseenden levt upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2018-06-29

Mattias H skrev om Valensia Design AB
    Snabb kontakt och arbete. Levererade helt enligt förväntningar Läs mer
  • 2018-06-27

Martin H skrev om Valensia Design AB
    Vadim var alltid anträffbar och gav oss raka besked vid frågor. Det blev en extra kostnad för vår tapetsering då vi planen blev ändrad efter upptäckt av fler läger - Men detta hade Vadim förberett oss på efter hembesöket så detta var ingen överraskning.
    Snarare skönt att veta att de var redo på detta och gav oss alternativen _innan_ vi stod där med halva tapetserimgen klar och inte hade mycket val.

Som sagt: MYCKET nöjd. Tapetseringen blev bra och snabbt klart. Läs mer
  • 2018-06-27

Arvid E skrev om Valensia Design AB
    Valensia Design målade om vår lägenhet och gjorde ett förträffligt jobb. Arbetet utfördes noggrant och resultatet blev mycket bra. Hela processen från anbud på Offerta till diskussion om jobbet etc präglades av tydlig kommunikation och av att Valensia höll vad de hade lovat. Jag är en skeptisk person men kan varmt rekommendera företaget! Läs mer
  • Karolina A

2018-06-12

Karolina A skrev om Valensia Design AB
    Valencia design målade mitt vardagsrum, väggar och tak, lister och dörrkarmar.
    De var snabba, tog sig tid att komma ut och titta gav mig ett fast pris.
    Jag är otroligt nöjd med både bemötande och resultatet. Läs mer
  • Karolina A

2018-06-11

Karolina A skrev om Valensia Design AB
    Flexibla och utför jobbet under angiven tid. Jag är jätte nöjd med resultatet! Läs mer
  • Klas B

2018-05-16

Klas B skrev om Valensia Design AB
    Vi är mycket nöjda med det arbete vi anlitade Valensia för - bredspackling och målning av vardagsrum och gästrum. De agerade mycket professionellt från första möte och tog snabbt fram en offert som de sedan höll sig till. Resultatet blev utmärkt och jag skulle varmt rekommendera Vadim och hans kollegor. Det jag uppskattade mest förutom det fina resultatet var att det gick smidigt att kommunicera med Vadim via mail/sms och jag fick snabbt fick svar på mina frågor Läs mer
  • 2018-05-12

Christine V skrev om Valensia Design AB
    Bra kommunikation med projektledaren.
    Bra kvalitet på utfört arbete.
    Snabbt och effektivt Läs mer
  • Develit AB A

2018-05-09

Develit AB A skrev om Valensia Design AB
    Utmärkt jobb och kvalité! Viktigast av allt att arbete var klart i tid. Samt att personalen är jätte trevligt. Läs mer
  • 2018-04-11

Anna U skrev om Valensia Design AB
    Bra bemötande, snabba svar, håller tider och inga överraskningar. Läs mer

Ormängsgatan 69A, 165 56 Hässelby