Valensia Design AB

Ormängsgatan 69A, 165 56 Hässelby — Visa karta

Vi på Valensia Design erbjuder målning och tapetsering i hela Stockholm. Bland våra tjänster hittar du både målning, tapetsering, golvläggning, golvslipning och kakelsättning - vad du än behöver.

Vår målerifirma har 8 års erfarenhet i branschen och har utfört mer än 700 jobb, något vi är otroligt stolta över. När du anlitar oss får du alltid ett gratis prisförslag, fast pris, garanti och en bra allrisk- och ansvarsförsäkring. Dessutom bryr vi oss mycket om miljön och använder enbart miljömärkta material.

Frågor? Kontakta oss via telefon eller mejl så ska vi se till att svara. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 118 kunder tycker om Valensia Design AB

• 2020-11-19

Filipe L skrev om Valensia Design AB
    Very quick in communication, the work went through quite well and the result was perfect. Läs mer
  • 2020-10-26

Charlotte B skrev om Valensia Design AB
    Kan absolut rekommenderas! Bra offert till super pris, trevligt bemötande och super kommunikation, snabbt jobb och absolut topp kvalitet. Kommer använda Valencia Design igen :-) Läs mer
  • 2020-09-29

Anna N skrev om Valensia Design AB
    Allt gick bra och snabbt (målade om tak, väggar och tapetserade). Vi är väldigt nöjda.

Anna Läs mer
  • 2020-09-24

Anna H skrev om Valensia Design AB
    Snabba och trevliga, samt bra priser. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-08

Tomas K skrev om Valensia Design AB
    Beställde målning av golvlister och målning av väggar i nyköpt lägenhet.

Väldigt nöjda med jobbet. Bra kundkontakt och alltid snabb kommunikation och svar på frågor.

Punktliga när de startade och färdiga på utsatt tid.

Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-03

Johan R skrev om Valensia Design AB
    Allt var väldigt proffsigt och väl utfört!
    Vi blev jättenöjda med resultatet. Rekommenderas! Läs mer
  • Ásgeir J

2020-08-09

Ásgeir J skrev om Valensia Design AB
    Väldigt hög kvalitet, snabba och bra att kommunicera. Rekommenderas väldigt mycket! Läs mer
  • 2020-07-28

Anna S skrev om Valensia Design AB
    Beställde målning i samtliga rum i nyköpt lägenhet! Blev jättefint! Bra spackling och fint målat. Klar enligt plan och fint städat. Mitt i semestrar men fanns ändå tid för mig så allt klaffade med min egna försäljning samt inflytt. Lite målarfärg på golvlister var det enda som jag sett, dock ej återkopplat till företaget så mao inte ett överdrivet problem. Nöjd alltså! Läs mer
  • 2020-07-20

Ida T skrev om Valensia Design AB
    Proffsigt gjort, snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-06-15

HANNA W skrev om Valensia Design AB
    Fick hjälp att måla om sovrum och hall. Bra bemötande och fint resultat. Otroligt smidig planering. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Olina G

2020-06-03

Olina G skrev om Valensia Design AB
    Vi fick hjälp med målning av trappa/hall samt tapetsering i sovrum. Jobbet gick snabbt och smidigt och resultatet blev kanon, kan varmt rekommendera bolaget. Läs mer
  • 2020-05-13

Viktoria E skrev om Valensia Design AB
    Fick ett sovrum ommålat av Valensia Design. Jättebra kommunikation i planeringen och blev oerhört bra bemött.

Utförandet gick oerhört snabbt och välgjort, resultatet blev oerhört bra och städade efter sig fint!

Mycket nöjd och skulle varmt rekommendera och kommer kontakta igen. Läs mer
  • 2020-05-06

Jim J skrev om Valensia Design AB
    Valensia Design målade om vardagsrum och hall i min lägenhet, arbetet innefattade väggar, tak och snickerier. Resultat blev mycket bra och Vadim som var kontaktperson svarade mycket snabbt via mail och ordnade så att arbetet kom igång snabbt och blev klart i tid. Mycket nöjd kund! Läs mer
  • 2020-04-25

Patricia N skrev om Valensia Design AB
    Punktlig, kommunikativ och ett utmärkt utfört uppdrag. Vi bredspackla och målade tak o väggar i ett trapphus. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-03-18

Ylva M skrev om Valensia Design AB
    Trevliga, flexibla och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-03-18

Anita J skrev om Valensia Design AB
    Det är alltid svårt att hitta hantverkare som vill tapetsera och måla enstaka rum.
    Men det var inget problem för Valensia Design
    Professionellt utfört och vi är supernöjda.
    Anita och Per Mårtensson Läs mer
  • 2020-03-03

Slee W skrev om Valensia Design AB
    Mycket bra kontakt, snabb och väl utförd jobb! Läs mer
  • 2020-02-23

Elisabeth J skrev om Valensia Design AB
    Jag kan varmt rekommendera Valensia design. Valensia hjälpte mig att måla, tapetsera, lägga golv och heltäckningsmatta i min lägenhet. Mycket trevliga och proffsiga att anlita. Supernöjd med resultatet. Läs mer
  • 2020-02-04

Adam R skrev om Valensia Design AB
    Snabbt och grymt utfört. Vi är jättenöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-01-30

Karla-Therese K skrev om Valensia Design AB
    Valensia Design painted an entire loft apartment for us. They also layed textile and parquet floors. We are super satisfied with Valensias work. They are professional, easy to have contact with, flexible and problem solving. The finish and quality of their work is top notch too. Couldn’t be happier! Läs mer
  • 2020-01-12

caroline k skrev om Valensia Design AB
    Jätteduktiga, ordningssamma o trevliga! Läs mer
  • 2020-01-08

Krister E skrev om Valensia Design AB
    Jag kan varmt rekommendera Valensia design, Jag är supernöjd med både deras projektledare Vadim och deras målare.
    Dom målade om köket och det blev perfekt utfört på kortare tid än jag hade räknat med. Dessutom är de väldigt trevliga att ha att göra med Läs mer
  • 2019-12-05

Tuttika B skrev om Valensia Design AB
    Tack för smidigt arbete (både vad det gäller kommunikation innan, under och efter) med fint resultat! Vi fick dotterns rum ommålat på en dag, och allt är till belåtenhet. Läs mer
  • 2019-12-01

Per N skrev om Valensia Design AB
    Tapetsering av vardagsrum.
    Vänligt bemötande, snabbt och effektivt, målade tom taket gratis fastän vi skulle göra det själv.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-12-01

Jenny W skrev om Valensia Design AB
    Vi fick ett oerhört professionellt och trevligt bemötande. Resultatet blev kanon och när vi i sista stund ville måla ytterligare ett rum var det inga problem och allt var klart smärtfritt och snabbt. Vi är jättenöjda och kommer använda oss av er om vi målar om igen. Läs mer
  • 2019-11-27

Frida K skrev om Valensia Design AB
    Jättenöjd med målning av lägenhet! Läs mer
  • 2019-11-15

Caroline D skrev om Valensia Design AB
    Ok jobb till mycket bra pris trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-11-14

Linus N skrev om Valensia Design AB
    Målning och tapetsering med kort varsel och hög kvalitet. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Petya P

2019-11-05

Petya P skrev om Valensia Design AB
    Before we booked Valensia, I read the reviews on Reco. They were so high and positive, I wondered how is it possible that so many people think so highly of the company.
    Now that Valensia completed the painting of our flat - I understand why everyone gives them a high rating. Vadim was extremely professional - got back to us promptly, confirmed the schedule and stuck to it. When it came to the actual painting - he was meticulous. He did everything we asked and had pointed out, plus had noticed additional things that needed perfecting and had done them. Diligent, friendly and the result - beautiful. Läs mer
  • 2019-11-01

Sidsel N skrev om Valensia Design AB
    Vi har fått slipat och lackat ett gammalt och slitt parkettgolv, hall/kök på 30 kvm.
    Vi fick snabbt pris på arbetet, förhållningsregler och fick avtalt tid för utförande av arbete. Allt har skedd enligt avtal. Snabb med faktura och beslut från Skatteverket om ROT inom 2 veckor. Förtroendeingivande.
    Resultatet var långt över förväntan. Golvet blev så vackert. Det var städat så bra.
    Valensia Design AB kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-10-29

Peter G skrev om Valensia Design AB
    Vi anlitade Valensia för att måla om hela huset invändigt, väggar och tak. Valensia har varit professionella från första besöket till faktura. Tydlig offert som visade exakt vad som ingår i priset. Öppen för dialog att vi som kunder köper in material själva för att sänka totalkostnaden. Otroligt proffsigt förarbete för att skydda möbler, snickerier och övrig fast inredning. Lyssnade på oss som kunder när vi hade ändringsförslag som ledde till mer arbetstid under pågående arbete. Förbättringsförslag från företaget under arbetet utan att ta ockerpris. Superbra finish! Vi är supernöjda kunder och vill varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-10-09

Pegah B skrev om Valensia Design AB
    Vi fräschade upp våra badrum med bredspackel och färg på väggar plus tak.

Vadim från Valensia var väldigt tillmötesgående och höll en hög kommunikativ nivå. Lätt att få tag på och direkt återkoppling. Vi rekommendera Vadim med kollegor varmt! Läs mer
  • Johanna T

2019-10-06

Johanna T skrev om Valensia Design AB
    Otroligt bra att ha att göra med, pålitliga, snabba och ett väldigt bra resultat! Läs mer
  • 2019-09-23

Ulla Britta R skrev om Valensia Design AB
    Ommålning av tak och väggar. Vi är mycket nöjda med det arbete som utförts och har blivit mycket väl bemött av företaget. Företaget levde mycket väl upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-20

Ingrid R skrev om Valensia Design AB
    Allt var supersmidigt från första kontakt till avslut! Precis som man vill! Jättenöjd med resultatet Läs mer
  • 2019-09-04

Sofie v skrev om Valensia Design AB
    Otroligt professionellt!
    Trevligt bemötande och svarade oerhört snabbt på både telefon och mail.
    Väldigt kunniga och gav tips på vad jag skulle tänka på när jag valde färgtyp mm.
    Kunde anpassa sig efter mina ändrade planer vid flera tillfällen utan problem vilket var oerhört uppskattat!
    Ringde hela tiden och återkopplade och frågade mig innan de gjorde något vi inte pratat igenom.
    Rekommenderar varmt!! Läs mer
  • 2019-08-27

Magnus S skrev om Valensia Design AB
    Tapetsering av radhus.
    Snabb kontakt, besiktning och offert. Utförde jobbet på utlovad tid och väldigt snyggt och proffsigt. Kommer definitivt använda igen. Läs mer
  • 2019-08-15

Ann H skrev om Valensia Design AB
    Vi önskade målning av 140 kvadratmeter av radhus. Tak, väggar, slipning av golv samt trappmålning. Vi blev bemötta på ett trevligt sätt och blev lyssnade på. Valensia Design AB har gjort ett mycket bra arbete och med stor noggrannhet. Över förväntan och rekommenderas.
    A&A Läs mer
  • 2019-08-14

Stefhanie R skrev om Valensia Design AB
    Jättebra kommunikation. Avslutat innan beräknat. Bra jobb! Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2019-08-14

Andrea B skrev om Valensia Design AB
    Professional, friendly and fast! Highly reccomded! Läs mer
  • 2019-08-09

Ulf N skrev om Valensia Design AB
    Vi anlitade Valensia Design för att tapetsera ett sovrum och vardagsrum/ kök, samt måla taken på en lägenhet i Hammarby sjöstad. Resultatet blev bra, dom slipade och spacklade tapetskarvarna nogrannt och tapetseringen hade dom utfört bra. Fakturan stämde med offerten. Vi är nöjda och skulle anlita Valensia Design fler gånger. Läs mer
  • 2019-08-01

Ida A skrev om Valensia Design AB
    Målning vardagsrum, hall och kök. Jättenöjd med resultatet! Noggrant och snyggt! Kunde ställa upp med kort varsel och bra och snabb kommunikation. Skulle anlita igen och även rekommendera andra. Läs mer
  • Kristina M

2019-07-29

Kristina M skrev om Valensia Design AB
    Från början till slut har allt varit till full belåtenhet.Alltid ett trevligt bemötande. De har gjort en mer eller mindre total makeover av min lgh på 4 rum.
    Jag har känt förtoende för dem och detas yrkesskicklighet och kunnat bolla mina ideer med dem och fått goda råd i skapandet av mitt nya hem.. Proffs!
    Kristina Åsberg
    Uttran Läs mer
  • 2019-07-24

Karolina I skrev om Valensia Design AB
    Vi anlitade Valensia Design AB för att renovera samtliga ytskikt i en lägenhet före inflyttning. De har varit uppmärksamma på våra önskemål och inte missat en enda överenskommelse. Arbetet innehöll både målning och tapetsering och resultatet är utmärkt. De var även öppna för diskutera förändringar i uppdraget när vi väl möttes på plats i lägenheten och kom också med tips utifrån sitt yrkeskunnande, utan att nonchalera våra önskemål. Valensia höll vår överenskomna tidsram och lämnade lägenheten välstädad och fin. Vi är oerhört nöjda och tycker särskilt att tapetseringen utfördes med stor skicklighet. Läs mer
  • 2019-06-29

Anton L skrev om Valensia Design AB
    Bra resultat och smidig process. Färdiga på utsatt tid och inga förseningar! Kan verkligen rekommendera Valensia Design. Läs mer
  • 2019-06-27

Rebecka S skrev om Valensia Design AB
    Trevliga, flexibla och bra pris. Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-06-27

Katja Z skrev om Valensia Design AB
    Beställde en helrenovering av min nyköpta 51 kvm ny köpta lägenhet som jag ännu inte hade tillgång till
    Tak,tapet,fönsterlister,dörr,snickerier,

Ringde flera andra innan men Valencia gav mej snabb svar kunde leverera den tidpunkt jag önska även beräkna tid för arbetet och ge mej ett utförligt speciferat pris på en kvart till Mail efter jag var i kontakt med dom.
    Hade ännu ej tillgång till lägenhet men hade ritningar och mäklarens foton och min kunskap om underlag av väggar och kunde ändå få så snabbt svar

Jag är supernöjd med det fantastiska jobbet och hur underbar fin lägenheten blev precis som jag tänkt mej

Alla Valencias hantverkare supertrevliga
    Framförallt håller alltid tider för möten och svarat omgående Mail ,telefon ,sms och återkopplar direkt om någon fråga uppstår på vägen eller något behöver lösas
    Allting kan lösas och framförallt lämnade varje dags jobb i lägenhet städad och fin,sånt uppskattas och är proffsigt
    Och kul när man följer arbetet varje dag Läs mer
  • Arvid Å

2019-06-20

Arvid Å skrev om Valensia Design AB
    Målning av hel lägenhet (3:a). Proffsiga och hjälpsamma. Uppdraget blev klart innan utsatt tid och med en tillfredställande kvalitet. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-01

Eva K skrev om Valensia Design AB
    Målning tak, väggar, dörr, dörrfoder. Proffsigt och vänligt bemötande, höll tider och utförde allt som ingick, städningen efteråt toppen! Kan verkligen rekommendera företaget! Läs mer
  • 2019-05-19

Ranjani S skrev om Valensia Design AB
    Jättebr kommunikation, bokning
    Snabbt och snyggt utfört! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte