Valensia Design AB

Valensia Design AB

Vi på Valensia Design erbjuder målning och tapetsering i hela Stockholm. Bland våra tjänster hittar du både målning, tapetsering, golvläggning, golvslipning och kakelsättning - vad du än behöver.

Vår målerifirma har 8 års erfarenhet i branschen och har utfört mer än 700 jobb, något vi är otroligt stolta över. När du anlitar oss får du alltid ett gratis prisförslag, fast pris, garanti och en bra allrisk- och ansvarsförsäkring. Dessutom bryr vi oss mycket om miljön och använder enbart miljömärkta material.

Frågor? Kontakta oss via telefon eller mejl så ska vi se till att svara. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 136 kunder tycker om Valensia Design AB 2

• Y S
    2021-06-09
    Gick snabbt att få hjälp och resultatet blev bra.
    2021-05-18
    Snyggt, snabbt och noggrant! Rekommenderas verkligen.
    2021-05-17
    Profesionellt, snabbt bemötande och bra sevice. Rekommenderrar varmt!
    2021-05-06
    Mycket enkla att ha och göra med!
    Snabba puckar och snabba svar med ex offert mm.

Mycket duktiga och noggranna målare!

Vi är mycket nöjda med Valensia för vår rätt omfattande renovering av vår lägenhet på Södermalm.
    2021-04-28
    Uppdraget bestod av att sprutmåla delar av tak, måla väggar, element och fönsterbräden i en 200kvm stor kontorslokal. Valencia var helt fantastiska ifrån arbetets start till slut! Arbetet var klart inom tidsram, med ett alldeles utmärkt resultat. Vi rekommenderar Valensia Design AB å det varmaste.
    2021-04-23
    Bredspacklade och målade väggar och tak I min 4 r.o.k på 93 kvm. Trevliga och flexibla. Konkurrenskraftiga på både pris och kompetens
    2021-04-12
    Detta är tredje gången jag anlitar Valensia Design AB och jag är supernöjd.
    Nu senast målade Valentina om mitt vardagsrum, med väldigt bra resultat. Hon är otroligt noggrann och gör det lilla extra, som en som kund verkligen uppskattar.
    Kontakten med projektledare Vadim var smidig och jag kan varmt rekommendera Valensia med team.
    2021-03-14
    Anlitade Valensia design AB för att måla om hemma i lägenheten. Jättebra service; snabb återkoppling, trevligt bemötande, och jättefina resultat! Mycket nöjd!
    2021-03-10
    Målning och tapetsering av lägenhet 97 kvm

Väldigt nöjd med offert, kommunikation och bemötande. Proffsigt utfört måleri. Snabba och effektiva, bra städat och fint slutresultat. Kan rekommenderas.
    2021-03-10
    Vi anlitade Valensia för målning av lägenheten. Det blev snabbt och snyggt gjort. Vi är jättenöjda!
    2021-02-27
    We had complete refresh in our apartment in Stockholm city - everything was repainted. The service was excellent from the fist meeting: easy and clear communication with project lead, good advices, high quality of the work, time management. Everything was smooth and very professional. I can absolutely recommend it and will use myself if an occasion in the future
    2021-02-27
    De målade om vår hall och trapphus med fint resultat. Anpassade sitt arbete väl till oss som familj och var lyhörda för hur vi önskade olika detaljer.
    Väldigt nöjda!
    2021-02-10
    Grymt duktiga, trevliga, punktliga och 100% enligt offert. Kan varmt rekommendera!
    2021-02-04
    WOW sammanfattar vad vi tycker om Vadim och Valensia Design.
    Tydlig kommunikation inför, lyhörd under arbetet och en faktura efter som inte bjöd på några överraskningar.
    Målare som lämnar jobbet städat! Kändes knappt som att de varit här, förutom den nya färgen på alla väggar då. :)
    Tveka inte att anlita denna firma.
    2021-01-31
    Målning av vardagsrum jätte nöjd.
    2021-01-24
    Väl utfört arbete enligt plan och önskemål! Jättenöjd med resultatet!
  • Filip H
    2021-01-15
    Detta är andra gången jag anlitade dem och jag är väldigt nöjd:)
    2020-11-29
    De gjorde ett riktigt bra jobb och höll tidsschemat som var tight!
    Kan rekommenderas!
    2020-11-19
    Very quick in communication, the work went through quite well and the result was perfect.
    2020-10-26
    Kan absolut rekommenderas! Bra offert till super pris, trevligt bemötande och super kommunikation, snabbt jobb och absolut topp kvalitet. Kommer använda Valencia Design igen :-)
    2020-09-29
    Allt gick bra och snabbt (målade om tak, väggar och tapetserade). Vi är väldigt nöjda.

Anna
    2020-09-24
    Snabba och trevliga, samt bra priser. Rekommenderas.
    2020-09-08
    Beställde målning av golvlister och målning av väggar i nyköpt lägenhet.

Väldigt nöjda med jobbet. Bra kundkontakt och alltid snabb kommunikation och svar på frågor.

Punktliga när de startade och färdiga på utsatt tid.

Rekommenderas.
    2020-09-03
    Allt var väldigt proffsigt och väl utfört!
    Vi blev jättenöjda med resultatet. Rekommenderas!
  • Ásgeir J
    2020-08-09
    Väldigt hög kvalitet, snabba och bra att kommunicera. Rekommenderas väldigt mycket!
    2020-07-28
    Beställde målning i samtliga rum i nyköpt lägenhet! Blev jättefint! Bra spackling och fint målat. Klar enligt plan och fint städat. Mitt i semestrar men fanns ändå tid för mig så allt klaffade med min egna försäljning samt inflytt. Lite målarfärg på golvlister var det enda som jag sett, dock ej återkopplat till företaget så mao inte ett överdrivet problem. Nöjd alltså!
    2020-07-20
    Proffsigt gjort, snabbt och smidigt.
    2020-06-15
    Fick hjälp att måla om sovrum och hall. Bra bemötande och fint resultat. Otroligt smidig planering. Rekommenderas varmt.
  • Olina G
    2020-06-03
    Vi fick hjälp med målning av trappa/hall samt tapetsering i sovrum. Jobbet gick snabbt och smidigt och resultatet blev kanon, kan varmt rekommendera bolaget.
    2020-05-13
    Fick ett sovrum ommålat av Valensia Design. Jättebra kommunikation i planeringen och blev oerhört bra bemött.

Utförandet gick oerhört snabbt och välgjort, resultatet blev oerhört bra och städade efter sig fint!

Mycket nöjd och skulle varmt rekommendera och kommer kontakta igen.
    2020-05-06
    Valensia Design målade om vardagsrum och hall i min lägenhet, arbetet innefattade väggar, tak och snickerier. Resultat blev mycket bra och Vadim som var kontaktperson svarade mycket snabbt via mail och ordnade så att arbetet kom igång snabbt och blev klart i tid. Mycket nöjd kund!
    2020-04-25
    Punktlig, kommunikativ och ett utmärkt utfört uppdrag. Vi bredspackla och målade tak o väggar i ett trapphus. Rekommenderas varmt.
    2020-03-18
    Trevliga, flexibla och tillmötesgående!
    2020-03-18
    Det är alltid svårt att hitta hantverkare som vill tapetsera och måla enstaka rum.
    Men det var inget problem för Valensia Design
    Professionellt utfört och vi är supernöjda.
    Anita och Per Mårtensson
    2020-03-03
    Mycket bra kontakt, snabb och väl utförd jobb!
    2020-02-23
    Jag kan varmt rekommendera Valensia design. Valensia hjälpte mig att måla, tapetsera, lägga golv och heltäckningsmatta i min lägenhet. Mycket trevliga och proffsiga att anlita. Supernöjd med resultatet.
    2020-02-04
    Snabbt och grymt utfört. Vi är jättenöjda med resultatet.
    2020-01-30
    Valensia Design painted an entire loft apartment for us. They also layed textile and parquet floors. We are super satisfied with Valensias work. They are professional, easy to have contact with, flexible and problem solving. The finish and quality of their work is top notch too. Couldn’t be happier!
    2020-01-12
    Jätteduktiga, ordningssamma o trevliga!
    2020-01-08
    Jag kan varmt rekommendera Valensia design, Jag är supernöjd med både deras projektledare Vadim och deras målare.
    Dom målade om köket och det blev perfekt utfört på kortare tid än jag hade räknat med. Dessutom är de väldigt trevliga att ha att göra med
    2019-12-05
    Tack för smidigt arbete (både vad det gäller kommunikation innan, under och efter) med fint resultat! Vi fick dotterns rum ommålat på en dag, och allt är till belåtenhet.
    2019-12-01
    Tapetsering av vardagsrum.
    Vänligt bemötande, snabbt och effektivt, målade tom taket gratis fastän vi skulle göra det själv.
    Mycket nöjd!
    2019-12-01
    Vi fick ett oerhört professionellt och trevligt bemötande. Resultatet blev kanon och när vi i sista stund ville måla ytterligare ett rum var det inga problem och allt var klart smärtfritt och snabbt. Vi är jättenöjda och kommer använda oss av er om vi målar om igen.
    2019-11-27
    Jättenöjd med målning av lägenhet!
    2019-11-15
    Ok jobb till mycket bra pris trevligt bemötande!
    2019-11-14
    Målning och tapetsering med kort varsel och hög kvalitet. Rekommenderas starkt.
  • Petya P
    2019-11-05
    Before we booked Valensia, I read the reviews on Reco. They were so high and positive, I wondered how is it possible that so many people think so highly of the company.
    Now that Valensia completed the painting of our flat - I understand why everyone gives them a high rating. Vadim was extremely professional - got back to us promptly, confirmed the schedule and stuck to it. When it came to the actual painting - he was meticulous. He did everything we asked and had pointed out, plus had noticed additional things that needed perfecting and had done them. Diligent, friendly and the result - beautiful.
    2019-11-01
    Vi har fått slipat och lackat ett gammalt och slitt parkettgolv, hall/kök på 30 kvm.
    Vi fick snabbt pris på arbetet, förhållningsregler och fick avtalt tid för utförande av arbete. Allt har skedd enligt avtal. Snabb med faktura och beslut från Skatteverket om ROT inom 2 veckor. Förtroendeingivande.
    Resultatet var långt över förväntan. Golvet blev så vackert. Det var städat så bra.
    Valensia Design AB kan varmt rekommenderas!
    2019-10-29
    Vi anlitade Valensia för att måla om hela huset invändigt, väggar och tak. Valensia har varit professionella från första besöket till faktura. Tydlig offert som visade exakt vad som ingår i priset. Öppen för dialog att vi som kunder köper in material själva för att sänka totalkostnaden. Otroligt proffsigt förarbete för att skydda möbler, snickerier och övrig fast inredning. Lyssnade på oss som kunder när vi hade ändringsförslag som ledde till mer arbetstid under pågående arbete. Förbättringsförslag från företaget under arbetet utan att ta ockerpris. Superbra finish! Vi är supernöjda kunder och vill varmt rekommendera dem.
    2019-10-09
    Vi fräschade upp våra badrum med bredspackel och färg på väggar plus tak.

Vadim från Valensia var väldigt tillmötesgående och höll en hög kommunikativ nivå. Lätt att få tag på och direkt återkoppling. Vi rekommendera Vadim med kollegor varmt!