Vårda Ögon Halmstad

Vårda Ögon Halmstad

Välkommen till Vårda Ögon Halmstad! Vi är ditt trygga och moderna val för synfelsbehandlingar och har funnits sedan år 1999.

Vår serviceinriktade personal har hjälpt många människor med synfel under åren. Vi erbjuder ett flertal metoder av avancerad och säker laserteknologi/linsbyte, helt beroende på dina förutsättningar. Vi behandlar alla synfel som närsynthet, översynthet, astigmatism (brytningsfel) och ålderssynthet med:

• Ögonlaser med NoCut® - tekniken där man helt undviker att skära i ögat. Den absolut senaste beprövade tekniken (Schwind Amaris), endast hos Vårda Ögon.
  • Linsbyte med RLE - en av de vanligaste typerna av operationer. Här används högteknologiska linser med flera fokuspunkter (multifokal).

Vi har hjälpt över 120 000 människor med synfelsbehandlingar och operationer som gråstarr. Hos oss sätts du som kund i fokus och vi satsar alltid på att bästa möjliga behandling. Samtliga kliniker är utrustade med operationssalar. Dessutom är vi kvalitetsuppföljda av Sveriges landsting ända sedan start.

Kom ihåg, om du har misstänkt gråstarr och vill operera dig hos oss gäller endast patientavgiften. Självklart får du korta väntetider och ett trevligt bemötande. Önskar du uppgradera din gråstarrsoperation till premiumlinser (trifokala linser) så går även det bra att göra hos oss.

Kontakta oss så hjälper vi dig till ett liv med ny syn!

17 omdömen om Vårda Ögon Halmstad

Sedan starten hos Reco 2012
    2018-10-14 Insamlad av företaget
    Gjorde en ögonlaseroperation. Bra bemötande av personalen och även efterkontrollerna var bra.
    2018-10-08 Insamlad av företaget
    Bytte linser i Halmstad för ca 6 månader sedan.
    Mycket kompetent personal och mycket trevliga.
    Fick en klar och tydlig förklaring före operationen om hur synen blir efter operationen, vilket har stämt till 100 %.
    Förväntningarna blev som jag fick det förklarat för mig.
    Idag kan jag se vad som står i min mobiltfn, kan gå och handla och se priser m m. Det är ett av de bästa besluten jag har tagit i mitt liv :)
    2018-10-07 Insamlad av företaget
    Mkt trevlig optiker Peter i Halmstad! Sedan operation i Malmö. Nöjd!
  • Stefan O
    2018-10-07 Insamlad av företaget
    Köpte behandling för att slippa använda glasögon och linser
  • Jimmy J
    2018-10-05 Insamlad av företaget
    Nocut på båda ögonen.
    blev bemött helt okej men märktes tydligt att pengarna betydde mycket mer än kunden.

Jag förväntade mej att få en bra syn men nej, ser bättre med mina gamla glasögon men nu har jag fått bieffekter på köpet som, dåligt mörkerseende, aura runt alla lysande objekt dag som natt, irritation samt känsla av torrhet i ögonen, även att det kan bli suddigt för några sekunder ibland och svårare att fokusera på föremål, tar jag på mej mina gamla glasögon så försvinner många symptomen.

Med andra ord så skulle jag ha lagt pengarna på annat.
    2014-03-07 Spontant omdöme
    Jag var på mina kontroller i Halmstad men gjorde operationen i Malmö.
    I Halmstad har jag fått otroligt bra bemötande! Professionellt och personligt på samma gång. Tydliga, rakt på sak men trevliga.

I Malmö kändes de också väldigt professionella. Inte riktigt samma personliga kontakt vilket är positivt. Man är ju lite nervös när man ska operera sig och då vill jag hellre att de fokuserar än småpratar. Kände mig väldigt trygg under hela mitt besök.
    2014-03-05 Spontant omdöme
    Jag var på Vårda i Halmstad o gjorde undersökningar för att göra en laseroperation, synfel. Operationen utfördes i Göteborg. Mycket bra bemötande på båda klinikerna! Frågor besvarades o förundersökningar gjordes innan operationen. Allt gick smidigt! Rekommenderar alltid Vårda till vänner o bekanta!
    2014-02-28 Spontant omdöme
    Otroligt varmt mottagande samt omhändertagande.
    2014-02-24 Spontant omdöme
    Jag har gjort en laseroperation av båda ögonen, opererades i Malmö, men har gjort alla undersökningar mm i Halmstad, allt har fungerat väldigt bra, trevligt bemötande ingående förklaring om hur allt skulle gå till, och bra uppföljning efteråt.
    2013-01-05 Spontant omdöme
    Mycket bra och familjärt! Hjärtlig mottagande men underligt då Peter optikern kommer ut och mötet mej med glasögon på sej! När han sedan förklarar sej så förstår jag!
    2013-01-04 Spontant omdöme
    Trevlig klinik, trevliga lokaler.
    professionellt mottagande.
    Visste väl inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men det var bra respons när jag behövde hjälp.

Eftersom mitt högeröga krabbar lite är det väl inte supernöjd ännu men så bra som jag ser på vänster ska jag väl inte klaga.
    2012-12-14 Spontant omdöme
    Proffsigt och bra. Levde upp till förväntningarna. Fantastiskt resultat
    2012-10-23 Spontant omdöme
    Fick bästa möjliga resultat på min operation och blev väl bemött av professionell personal innan, under och efter operationen.
  • Dennis S
    Riktigt bra ställa. Bra personal. Bra bemötande
  • Kristian B
    2012-10-22 Spontant omdöme
    jag är jätte nöjd med Vårda.
    2012-10-22 Spontant omdöme
    Väldigt trevlig personal och bra och utförlig information.