Värmia Syd

2.7

6 omdömen om Värmia Syd

Cecilia Marie G
Skrev om Värmia Syd

Jag behövde akut byta min trasiga luftvattenvärmepump och valde den hantverkare som kunde ge snabbast tid även om de inte var billigast. 102000kr var priset jag fick före rotavdrag, men med tillägget att det skulle bli billigare om man inte behövde dra nya rör. Väl på plats såg de att inga nya rör behövde dras, vad bra. Dock var hantverkarna ovana, och det blev fel några gånger i samband med installationen, även ett hål rakt genom huset borrades fel och lämnades sedan öppet när de var klara. Utedelen fungerade inte, troligtvis...

Enspecta AB
4.6/5 i betyg av 2543 omdömen 4.6 av 2543 omdömen

Precis så som man önskar att en besiktningsman ska vara som förstagångsköpare av ett hus. Pedagogisk & proffsig.

Bertil N
Skrev om Värmia Syd

väldigt kompetent, noggrann, snabb, trevlig montör som hjälpte oss med flytt av värmepump idag 18/11. Nöjd norrlänning

Johan H
Skrev om Värmia Syd

Väldigt nöjd med dessa killar. Bra service från hantverkarna och snyggt installerat. Ut med gamla olje-anläggningen och in med nya (luft/vatten) på mindre än två dagar. Bra bemötande och väldigt informerande om hur allt fungerar. Rekommenderas varmt.

1KOMMA5° syd (fd SolensEnergi)
4.8/5 i betyg av 198 omdömen 4.8 av 198 omdömen

Jag hade superhöga förväntningar på leverans och installation av våra solceller, växelriktare och batteri från 1komma5syd - de överträffades

Jimmie S
Skrev om Värmia Syd

Jag är själv hantverkare och har jobbat i 27 år. Detta företag är det sämste skit jag har varit med om. fyra besök och ingen lösning på min panna dom körde någon sorts gissnings lek och vid femte besöket så fick dom börja att sätta tillbaka grejer som dom hade byt utan att det var något fel. Allt detta kom fram när det var en annan firma hos oss som fixade problemet på ca tio min. Till råga på allt så skickade Värmia en hutlös räkning . Välj någon annan om ni behöver hjälp för jag som hantverkare själv skäms när jag kommer ut på någon skada som har uppkommit på grund av slarv.

Frans a

Heléne Ö
Skrev om Värmia Syd

Installationen av värmesystem fungerade okej, men övrigt vvs-arbete lämnade med att önska! Dålig information mellan säljare och hantverkare, flera fel gjordes som dock rättades till efter påpekande, men det drog ut på tiden. Otroligt dåligt städat av hantverkarna. Det såg ut som ett bombnedslag under hela veckan de var här och när de lämnat. Värmia tvekade inte att ta rejält betalt för ett extra moment som uppstod under arbetets gång. Två timmar + material för omkoppling av rör till en utkastare. Från att ha känt...