Väsby El & Tele

Väsby El & Tele

Vi på Väsby El & Tele ser dina problem med elen som möjligheter! Genom att värna om miljön, ge varje kund ett personligt bemötande och hålla hög kvalitet i vårt arbete strävar vi mot nöjda kunder och att vara den självklara el och tele installatören, varje gång.

Sedan 1989 har vi arbetat med installation och projektering av el & tele. Vi utför arbeten i hela storstockholm, men är baserade i Upplands Väsby. Vår arbetsprocess är optimerad så att alla steg i processen sker på ett så miljövänligt sätt som möjligt och vår målsättning är att skapa långsiktiga relationer till våra kunder.

Kontakta oss för en enkel och lönsam elinstallation!

Läs vad 64 kunder tycker om Väsby El & Tele 2

2020-12-20
    Professionella och ansvarstagande medarbetare så väl som företagsledningen.
    2019-12-05
    Installation av kristallkrona med dragn av el i tak
    Ett utmärkt utfört arbete
    Vänligt och hjälpsamt bemötande
    Rekommenderar er gärna
  • Daniel S
    2019-02-01
    Anlitad dem 2 gånger.

Hjälpsamma och pålitliga.
    2018-12-19
    Jag frågade om hjälp efter ett blixtnedslag i mitt fritidshus. Delar av elsystemet var skadat - jag beskrev skadorna och fick hjälp med reparation. Arbetet skedde på löpande räkning.
    Jag blev trevligt bemött, min uppfattning är att leverantören stod på min sida. Arbetet utfördes på angiven tid och jag fick återkoppling. Fakturan var i linje med avtalat arbete
    Mitt intryck är gott och jag lämnar gärna rekommendationer
    2018-12-17
    Väsby el och tele ordnade med all el under vår köksrenovering. Professionellt, snabbt och smidigt. Rekommenderar varmt!
    2018-12-03
    Behövde elektriker för diverse el jobb till mitt uterum. Väsby El & tele fick alla jobb utförda på ett proffsigt sett. Jag är nöjd med dem.
    2018-12-01
    Heter inte Peter utan Cristofer.

Har valt att jorda hela anläggningen som är från -78. Har delat upp jobbet i etapper, där första har innefattat övervåningen. Samtidigt byttes alla uttag och strömbrytare samt drogs el till takbelysning.

Jörgen på firman kom på besök för att inspektera anläggningen innan arbetet utfördes av två man under en dag. Killarna kändes seriösa, kunniga och jobbade snabbt och fokuserat. Precis såna förväntningar/förhoppningar man har på hantverkare.

Känner mig mycket nöjd med resultatet och tänker anlita firman igen. Kan varmt rekommendera de.
    2018-11-29
    Rekomenderas! Vi är väldigt nöjda!
    2018-11-29
    Kommer i tid och har bra montörer. Vänligt bemötande och kunnig på de flesta områden. Mycket nöjd med deras arbete
  • Henrik W
    2018-11-29
    Utmärkt arbete av skickliga installatörer.
    2018-11-29
    Bra jobb och kvalitet på utfört arbete. Lite sega i återkoppling och glömde höra av sig en gång som utlovat.
    Kunde vara lite muntrare i sin attityd och kommunikations ton.
  • Erik S
    2018-04-19
    Fick en offert sommaren 2017 för ett eljobb, tyvärr kom annat imellan men återkom April 2018 via mail för att fråga om offerten fortfarande gäller eller om det behövs en ny offert. Får inget svar och ringer efter 8 dagar och får då besked att han tackar nej och inte är intresserad. Riktigt tråkigt då jag fick ett väldigt bra intryck på plats och det var en bra offert.
    2017-12-02
    Bytte trasigt element.
    Trevligt och kunnigt bemötande.
    2017-12-01
    Snabbt, snyggt och prisvärt. Jag kommer att anlita Väsby El & Tele igen!
    2017-12-01
    Hej
    Jörgen gjorde bra service
    Karolina
    2017-11-29
    Jättebra! Ordning och reda. Trevligt bemötande.
  • Torbjörn Å
    2017-11-29
    JAg har mycket bra erfarenhet av detta företag. KOrrekt och trevligt bemötande från början till slut. De gjorde det jag hade beställt till punkt och pricka. Jag är nöjd och kommer kontakta dem igen
    2017-06-07
    Professionellt genomförande. Väldigt pålitliga. Rekommenderas varmt.
    2017-06-04
    Installation av el i ett uterum. Resultatet blev helt enligt önskemål.
  • Stefan E
    2017-06-03
    Väsby El & Tele hjälpte oss med montering av handdukstork och badrumsskåp. Det var lätt att ha kontakt med dem innan jobbet och vi fick tid snabbt för jobbet. Sen gjorde de ett jättebra jobb och de löste de småproblem som alltid uppkommer vid alla jobb. Vi är mycket nöjda!
  • Thomas S
    2017-06-02
    Ett riktigt bra utfört arbete med installation av ny elcentral. Rent och snyggt som om de aldrig varit på plats.
    2017-06-02
    Mycket nöjd med det jobb de gjorde åt mig. Snabbt och bra utfört.
    2017-02-15
    Snabbt, kvalitet , kunnigt och prisvärt. Kan starkt rekommenderas
    2017-02-13
    Behövde hjälp att snabbt flytta ett eluttag för diskmaskin. Utanför Väsby El&Teles lokaler mötte jag två trevliga, positiva medarbetare som informerade mig om rätt väg att få arbetet gjort. Väl hos ledningen kom klara besked om allt för en snabb lösning av problemet. Arbetet blev snabbt gjort. Mycket positivt.
    2017-02-13
    Summerar med att säga att de är proffs. Riktigt snabb hantering av allt från ÄTA till underlag till kontrollplan och egenkontroller som inkom direkt utan att behöva ligga på. Vi kommer tveklöst återkomma med nya projekt till dem.
    2016-12-16
    Mycket bra bemötande, fick hjälp snabbt. Mycket rimliga kostnader.
    2016-08-25
    Bra kommunikation, punktlig och bra utfört jobb. rekommenderas
    2016-08-13
    Väsby El & Tele utförde renoveringsarbete på el i vår lägenhet under 2016. Tog kontakt ganska omgående efter vår förfrågan. Professionellt bemötande och råd om lösning på våra behov. Leverade arbetet på utlovad tid och med kvalitet på arbetet utfört. Vi uppfattade kostnaden som resonabel. Vi kommer att anlita Väsby El & Tele skulle ytterligare arbete bli aktuellt. Rekommenderas.
    2015-12-12
    100 % professionella från början till slut. Tveklöst bästa hantverkare jag haft.
    2015-12-11
    Mycket bra och kunniga i området. Lyssnar på kundens önskemål. Tydliga med tidplaner, genomförande etcetera. Vänligt och professionellt bemötande. Och konkurrenskraftiga priser.
    2015-09-25
    Bemötandet var väldigt bra och personligt! Jag beställde montering av två armaturer (lampor).
    2015-09-05
    Har fått hjälp av Simon på Väsby el som gjorde ett kanonjobb. Mycket trevlig, effektiv och lösningsorienterad.

Rekommenderas!
  • Emil N
    2015-08-18
    Vi tog hjälp av Väsby El & Tele för byte av elcentral, jordning av lägenhetens alla uttag samt ganska stora förändringar av elen i köket.

Redan vid första samtalet fick vi ett seriöst och trevligt bemötande.
    Företaget kom snabbt hem till oss för att titta på arbetet och vi fick även bra förslag och tips på vad vi skulle tänka på. Efter besöket behövde vi inte vänta mer än någon dag innan arbetet kunde påbörjas hos oss.

Under hela arbetets gång kändes det som att elektrikern verkligen tänkte på att han arbetade i någons hem, innan arbetsdagens slut städade han undan det skräp som blivit.

Allt blev jättefint och priset för arbetet kändes verkligen rimligt.

Nästa gång vi behöver en elektriker kommer vi garanterat använda oss av Väsby El & Tele igen, vi är supernöjda med allt.
  • Eric R
    2015-06-11
    Jag behövde ett mindre arbete utfört i mitt renoverade kök (koppla in induktionshäll, ugn/micro, kyl/frys, fläkt och belysning), och ringde därför till Väsby El & Tele efter att ha hittat dem på Reco. Jag ringde på måndagen och fick redan på tisdagen veckan därpå besök av Simon, en mkt kompetent och trevlig elektriker som jag tycker gjorde ett bra, snabbt och prisvärt jobb. Rekommenderas!
    2015-06-08
    Jag är mitt i en helrenovering och fick hjälp av Simon på Väsby El och jag har aldrig varit med om en hantverkare som varit så lätt att jobba med. Alltid extremt punktlig, extremt lätt att kommunicera med (han svarade ofta på mina mejl inom en timme även på kvällar och helger), dessutom inga överraskningar med priserna då han alltid kollade av med mig först innan inköpen om jag tyckte summorna lät ok.

Jag kan naturligtvis inte prata för hela Väsby El, men Simon kommer jag rekommendera till alla jag känner som söker en duktig och trevlig elektriker.
    2015-05-10
    Under mina år som Styrelseordförande i en bostadsrättsförening har jag haft kontakt med en hel del olika företag, såsom rörmokare, elektriker, plåtslagare etc. Väsby El och Tele rankar jag bland dom två bästa. Dom är pålitliga och duktiga på sitt jobb. Jag kan rekommendera andra föreningar att anlita dom, jag vet att jag kommer att göra det igen vid behov.
    2015-04-08
    Väsby El & Tele jordade alla uttag hemma hos mig samt byte el-centralen. Dem bytte ut mycket gamla el-sladdar samt att alla vägguttag och strömbrytare byttes ut. Kändes tryggt att ha dem där hemma. Både pålitliga och proffsiga.
    2015-04-07
    Trevligt bemötande och bra service, problemen lösta och rimliga priser, jag kommer anlita dem igen och kan rekommendera dem.
    2015-03-31
    Snabb och proffsig service. Rekommenderas varmt
    2015-03-20
    Vi beställde en rad småjobb kring el och tele i lägenheten och Väsby El & Tele ryckte ut snabbt och uppfyllde alla våra önskemål snabbt och proffsigt. Installatören uppträdde vänligt och var lyhörd, bra på att kommunicera med oss. Vi anlitar gärna denna firma igen och rekommenderar andra att göra detsamma.
  • Elisabeth H
    2015-03-19
    Jag har renoverat mitt badrum och då har Väsby EL & Tele varit behjälpliga med det elektriska där. Samtidigt byttes alla uttag och strömbrytare i lägenheten ut. Jag talade om att jag ville ha spottar i taket, nya uttag och strömbrytare mm och utseendet på prylarna överlät jag åt Jörgen att bestämma. Jag fick det precis som jag ville ha det. Jag är mycket nöjd.
    2015-03-19
    Denna första kontakt med Väsby El & Tele var mycket positiv.
    Arbetet var litet - byte av gamla hopplösa väggkontakter -men
    utfördes snabbt och skickligt och jag kommer absolut att anlita
    företaget igen vid behov.
    2015-03-19
    Snabb utryckning t.o.m. i jultid. Anlitade dem sedermera för åtgärd, innefattande ombyggnad och installation.
    Mycket hög servicenivå till rimligt pris är min/vår sammanfattning.
    2015-03-02
    Utbyte av utomhusbelysning för BRF.
    Mycket väl utfört arbete.
    2015-01-28
    Fick tid för åtgärd ganska snabbt att åtgärda div. mindre el-jobb i villa.
    De utfördes väl av en duktig trevlig kille.

Jag är mycket nöjd med jobbet.
    2015-01-27
    Vi fick elfel i mellandagarna, ringde till Väsby El & Tele. De kunde komma efter några dagar. Fixade felet på en timme och kostade inte mer än förväntat. Vi är nöjda.
  • Mia V
    2014-12-22
    Mycket snabb service. Fick i princip hjälp dagen efter jag ringde. Jag hade förväntat mig minst en-två veckors väntetid, men blev glatt överraskad. De kom exakt den tiden som var utlovat och det är väldigt mycket värt, att inte behöva sitta och vänta.
    Jag är mycket nöjd med deras arbete. Hos oss hjälpte de mig med att sätta in ett uttag utomhus, en takkontakt samt byta ut en trasig sensorvakt.
    2014-12-17
    Fantastiska! Snabb hjälp, bra pris och mycket trevlig personal.
    2014-12-17
    Jag vill verkligen rekommendera Väsby El & Tele: snabba svar vid mailkontakt och hjälp inom en vecka av en trevlig elektriker som lyssnade på mina önskemål. Ett mindre missöde med en sprucken strömbrytare rättades till, inom några dagar efter att jag klagat, utan minsta knot. Jag är väldigt nöjd med det utförda arbetet!
    2014-12-16
    Jag är helt nöjd med Väsby El & Teles arbete hos mig. Det blev snabbt klart. Avtalade tider hölls. Synliga detaljer är snyggt och proffsigt gjorda.