Västerås Begravningsbyrå

Västerås Begravningsbyrå

Välkommen till Västerås Begravningsbyrå!

När en anhörig går bort kan man behöva någon att luta sig mot. Vi har full förståelse för att en begravning inte är det första som kommer till tanken. Vi ser därför till att du får ta den tid du behöver och finns som en hjälpande hand i en av livets mest omvälvande stunder.

Vårt mål är att varje begravning ska omges av en personlig touch oavsett om det är en stor eller mindre begravning. Västerås Begravningsbyrå är en auktoriserad begravningsbyrå med professionella medarbetare som har många års erfarenhet. Vi hjälper dig tryggt och säkert genom hela processen. Varmt välkommen att höra av dig till oss.

Läs vad 74 kunder tycker om Västerås Begravningsbyrå 2

2022-07-01 Verifierad kund
    Ett fantastiskt bemötande i en svår stund.
    Stort stöd med goda råd genom hela processen.
    Stort Tack till Västerås Begravningsbyrå!
    2022-06-29 Verifierad kund
    Jag köpte begravning m m. Hade väl inga förväntningar. Jag tycker Mattias var fenomenal. Det tycker hela min familj. "Vanlig", inte tillgjord. Vänligt och empatiska bemötande med ett litet stänk humor. Förstående, flexibel. Sedan var jag inte nöjd med vår gravblomma, den såg vissen ut. Inte helt nöjd med officiant, han hade läst på dåligt. Stapplade på ord, fick läsa innantill. Sa fel namn blandade ihop mats och Magnus. Tycker vi borde haft en personlig kontakt, vilket vi inte hade. Bara via tfn och mejl. Det var lättförtjänta pengar, 4000 kr. Vid begravningen tyckte jag Mattias plockade undan blommorna för fort. De kunde ha fått vara kvar under fikat. Bortkastade pengar för blommorna. Man såg dem ca 45 minuter sedan plockades de bort. Vid min begravning ska jag inte ha några blommor. Inte värt pengarna.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Vänliga, hjälpsamma, kunniga och professionella. Väldig nöjda med deras tjänster
    2022-06-27 Verifierad kund
    Vänligt, förtroende och personligt.
    Bra med uppföljnings kontakt Uppskattat
    2022-06-26 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Västerås Begravningsbyrå!
    2022-06-22 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Hade egentligen inga förväntningar, eftersom vi inte varit i den situationen förut.
    Vi köpte hjälp med min mans begravning och de ordnade allt till belåtenhet.
  • Vivianne J
    2022-06-17 Verifierad kund
    Vi är så tacksamma att vi valde rätt begravningsbyrå, vi blev så bra bemötta och fick sådant stöd och hjälp , ett jätte stort tack till Mathias Eriksson som bidrog till en så oförglömlig begravning för våran mamma . Tusen Tusen Tack från oss alla i våran familj . Mvh
    2022-06-10 Verifierad kund
    Är så tacksam för trevligt bemötande ock all hjälp jag fått då min make avlidit. En stor fin ros till Cecilia Strandrot . Med vänlig hälsning Margareta Lagerqvist
    2022-06-01 Verifierad kund
    Köpte en begravningsakt.
    Otroligt trevligt bemötande.
    Upplevs som väldigt kunniga i alla mina knepiga frågor.
    Jag ville göra så lite så möjligt själv och dom tog hand om allt.
    Helt suveränt…
    2022-05-29 Verifierad kund
    Mycket vänligt mottagande, lugnt och lyssnade på mina önskningar. Blev mycket bra omhändertagen.
    2022-03-25 Verifierad kund
    Vi blev mycket väl bemötta. Vi har anlitat företaget tidigare och alltid varit nöjda med den hjälp vi fått.
    Vi anlitade företaget för hjälp att arrangera allt som berör en begravning.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Professionellt bemötande och ett genomtänkt arbetssätt. Inger förtroende och upplevs seriösa.
    2022-01-22 Verifierad kund
    Tryggt, lyssnande och stöttande.
    2021-12-26 Verifierad kund
    En begravning med tillhörande tjänster.
    2021-12-12 Verifierad kund
    Västerås Begravningsbyrå har på ett utmärkt sätt stöttat oss i vår stora sorg efter vår sons Andreas bortgång.
    2021-11-29 Verifierad kund
    Toppenbra bemötande, God service
    2021-11-20 Verifierad kund
    Allt har varit fantastiskt bra. Cissi och Eva är toppen. Jag är jätte nöjd!
    2021-11-04 Verifierad kund
    Vi har blivit mycket väl bemötta.
    Mycket fin personal.
    Fin begravning
    Rekommenderar gärna Västerås begravningsbyrå
    Till andra.
    2021-11-01 Verifierad kund
    Vänligt bemötande, väldigt serviceminded. Löste allt till det bästa trots en något mer komplicerad procedur med begravning utomlands.
    Levde upp till våra förväntningar till fullo. Allt fungerade väldigt smidigt.
    Det enda som strulade lite var beställningen av blommor till begravningen, detta löste sig dock också för alla.
    2021-10-30 Verifierad kund
    Fint och omtänksamt bemötande.
    Funnits till hands när vi har haft frågor och tankar inför pappas begravning.
    2021-10-27 Verifierad kund
    Trevlig och lättsamt bemötande, engagerade.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Fint bemötande och fantastisk fin och varm borgerlig begravning. Utmärkt skött från början till slut! Kan varmt rekommendera denna byrå. / Susanne
    2021-10-06 Verifierad kund
    Fint bemött och välordnat med allt från start till slut.
    2021-09-14 Verifierad kund
    Blev bemött på ett trevligt, lugnt och vänligt sätt. Alla uppdrag utfärdades på ett utmärkt sätt.
    2021-08-27 Verifierad kund
    Tjänst ,min mors begravning,
    allting fungerade perfekt , är helnöjd.
    2021-08-06 Verifierad kund
    Ett väldigt bra bemötande av Cecilia som vi hade kontakt med. Allt löstes på ett bra och smidigt sätt. Cecilia var alltid tillgänglig och återkopplade på ett utmärkt sätt. Väldigt nöjda med allt!
    2021-07-18 Verifierad kund
    Proffessionalitet bemötande och hantering av Cecilia ang begravning av vår släkting Anna-Birgitta.
    2021-07-12 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och förklarande av vad som skulle ske och vad man måste ta tag i själv ( tydligt).
    2021-07-11 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande. Förväntningarna var en fin begravningsceremoni utan att vi behövde ha hand om allt planerande och dessa förväntningar infriades. Vår upplevelse av Västerås Begravningsbyrå är att de är kunniga och engagerade i kundens önskemål.
    2021-06-18 Verifierad kund
    Ett varmt och lugnt bemötande, i en stund när man som mest behöver det.
    En vacker o fin Begravning för vår kära Mamma.
    Tack Cecilia och Mathias

/Anders
    2021-06-01 Verifierad kund
    Besök hos Mathias (Västerås) inför mors begravning.
    Vi tre barn är mycket nöjda med hela arrangemanget, från början till slut.
    Vänliga hälsningar Susanne, Benny och Christina
    2021-05-29 Verifierad kund
    Min mor Sonja Lundin avled och vi behövde hjälp och stöd med det som följer av en närståendes bortgång begravning mm

Vi fick ett fantastiskt stöd och hjälp som vi är mycket tacksamma för.

Ett stort tack för allt
    2021-05-19 Verifierad kund
    Vi fick hjälp inför min pappas begravning. Cecilia tog hand om oss på ett fantastiskt fint och varmt sätt. Vi fick all hjälp som vi behövde och allt fungerade väldigt bra och begravningen blev så fin som vi hoppats på.
    Hon återkopplade också till oss efter begravningen. Vi kan verkligen rekommendera Västerås begravningsbyrå.
    2021-05-10 Verifierad kund
    Köpte begravning och blev mycket väl bemött. Dem gick väldigt sakligt och tydligt igenom allt om vad som skulle göras.
    Dem var med hela processen på ett mycket proffsigt sätt.
    Mycket kunnig personal och rekommenderar gärna företaget och dess tjänster.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Min rådgivare Mathias var mycket lätt att få bra hjälp av.
    Hans engagemang för uppdraget var exemplariskt.
    2021-03-31 Spontant omdöme
    Begravning
    Anlitat dom tidigare och fått den bästa servicen. Därför kontaktades byrån åter.
    2021-03-26 Spontant omdöme
    * Begravning

* Mycket bra bemötande och engagerad personal.

* Förväntade mig att kunna överlåta det mesta och få rådgivning rörande begravningen. Dom levde upp till förväntningarna med råge.
    2021-03-12 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Bra på alla sätt.
    2021-03-03 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande, underbar cermoni.
    Kan verkligen rekommendera detta fina företag.
  • Eva H
    2021-03-03 Verifierad kund
    Dom ordnade min pappas begravning.
    Allt fungerade bra och det blev en fin minnesstund.
    2021-01-20 Verifierad kund
    Begravning av min mamma.
    100%.
    AllT funkade perfekt.
    2021-01-19 Verifierad kund
    Jag blev väldigt fint bemött. Väldigt saklig information.
    Magnus Bosson sjöng otroligt vackert,på vår begravning.
    Jag vill verkligen rekommendera Västerås Begravningsbyrå,
    från mitt hjärta.
    ❤️❤️❤️❤️
  • Thorbjörn J
    2021-01-14 Verifierad kund
    Helt underbart bemötande och professionell personal i västerås.
    Lugna och trevliga ger en tid att begrunda de alternativ av begravning man är ute efter
    / Thorbjörn Jireteg
  • Birgitta L
    2020-12-21 Verifierad kund
    Tack för ett proffsigt och fint bemötande
    Birgitta L
  • Anna F
    2020-12-21 Verifierad kund
    Vi förlorade vår mamma 31/10. Thomas på begravningsbyrån tog emot oss på ett underbart sätt. Han guidade oss genom allt. Han var lyhörd och så klok. Och den fina minnesboken som han gjorde till oss betyder så mycket. Vi rekommenderar Västerås begravningsbyrå till alla. Och än en gång, stort tack till Thomas och all personal på denna byrå♥️🙏🏻♥️
    Anna Faleij
    2020-12-17 Verifierad kund
    De lyssnade på våra önskemål och guidade oss fram till en jättevacker och värdig begravning av min far. De var omtänksamma och professionella. Kan varmt rekommendera dem.
    2020-12-15 Verifierad kund
    När jag ringde till er blev jag väldigt vänligt bemött. Ni var professionella, ödmjuka och hänsynsfulla. Respekterade önskemål till 100% och hjälpte även till lite extra.
    Ni är guld värda ❤️
    Dialog med full respekt för enskilds önskan gällande begravningen.
    Jag är glad att ni ”tog över” och ställde de rätta frågorna så att det blev ett bra avslut

Vänligen Sara
    2020-11-25 Verifierad kund
    Vi blev mycket väl omhändertagna av Magnus när vi skulle ordna begravning för vår mamma. En lugn och vänlig atmosfär. Bra rådgivning, respekterade våra val. Vi känner oss nöjda med allt, och kommer rekommendera er om någon frågar.
    Vänliga hälsningar
    Sabine och Beate
    2020-11-24 Verifierad kund
    Den tråkigaste av händelser sköttes på bästa sätt av Västerås Begravningsbyrå.
    2020-11-24 Verifierad kund
    Snabba svar, säkert hanterande av allt som hade med begravningen/begravningskaffet att göra - inlyssnande och vänligt bemötande hela tiden, dessutom fina sånginsatser under själva gudstjänsten.