Alla kategorier vvs butik Stockholms län Täby Ventilationsutveckling VUAB AB

Ventilationsutveckling VUAB AB

Kemistvägen 2, 183 79 Täby — Visa karta

Ventilationsutveckling AB, TOSHIBA luftkonditioneringar och värmepumpar. Villavärmepumpar, värmepumpar, luftvärmepumpar, luftkonditionering, kyla, villamässor, villavärme, minicool, mini cool.

Läs vad 2 kunder tycker om Ventilationsutveckling VUAB AB

• Olle M
    Olle M skrev om Ventilationsutveckling VUAB AB
    Ockrare som låter kunderna komma i kläm. Håll er undan!
    Lång historia: säljare från Vuab kommer hem till mig, diskuterar lösning, jag får en offert på värmepump inkl installation. Inga andra avgifter utlovas.
    Montören visar sig dock komma från en annan firma som Vuab underkontrakterat. Han är inte av samma åsikt som säljaren utan hävdar att en skylift behövs för att avsluta installationen. Han packar ihop vid lunch och återkommer en vecka senare med skylift och avslutar på en timme. Vi förenklar dessutom lösningen så han inte behöver inte göra lika mycket arbete invändigt än vad som jag och säljaren diskuterat ursprungligen, och som ingick i offerten.
    Installationen är lite av ett hafsverk, innerdelen är rejält snedmonterad (det skiljer 1,5 cm i höjd!). Men jag tjafsar inte utan betalar fakturan.
    MEN... 4 månader senare kommer en ny extra faktura på 7.400kr från Vuab för skylift och extra arbete. Jag försöker förklara orimligheten att jag ska betala detta men VD är hårdnackad och viker inte en millimeter. Det går hela vägen till hot om inkasso innan jag ger upp, betalar och kommer svära åt detta bolag så länge jag lever.
    Jag anser ju att om man offererar ett "fast pris" så får man ta merkostnaderna de gånger det gått fel. Skylifthyran kan jag om jag är snäll se viss logik i att jag ska betala men att jag dessutom ska betala 3900kr i extra arbete - när allt arbete som ingick i offerten dessutom inte utfördes - är bara såååå fel. Läs mer
  • Mary V
    Mary V skrev om Ventilationsutveckling VUAB AB
    Köp Ej annars får ni som vi betala i onödan!
    Snabba på att sälja och installera, men oerhört dåliga på att service vid problem under garantitiden. Oärliga vid servicefakturering: En tekniker, lögnaktigaste service man som finns , var hos oss bara en kvart men i fakturan stod 2 timmar samt 40 km (fr Kemistvägen 2 i TÄBY till Edsängen i SOLLENTUNA; enligt Eniros vägbeskrivning är det bara 11 km.) Otroligt, köp inte via dem. Man får likvärdig för sina pengar som en import TAXIbil fr Tyskland. Läs mer

Kemistvägen 2, 183 79 Täby