VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej, som nyutexaminerad Stockholmsguide startade jag mitt företag VerdeVerde Travel 2017. Verde är italienska och betyder grönt, jag leder miljövänliga stadsvandringar i Stockholm och Västerås. För dig som bor här och för dig som besöker. Upplev barndomens kvarter eller upptäck nya stadsdelar.

Under dryga 30 år arbetade jag som reseledare i utlandet och främst i Italien. Jag har stor erfarenhet av produktion av både dagsutflykter och rundresor som producent på TEMA och Jambo Tours. På VerdeVerde Travel erbjuder jag aktiviteter och stadsvandringar i Stockholm och Västerås men snart även Arboga och Uppsala.

Välj bland naturvandringar med "skogsbad", stadsvandringar och andra teman. Jag vandrar från slott till koja. Stadsvandringarna kan även arrangeras till företag och familjer som vill ha en egen guide. Populäraste vandringarna är Unescovandra på Skogskyrkogården, Långholmen och Djurgården. Hittar du inte vad du söker är du välkommen att höra av dig så skräddarsyr jag ett program för dig.

Det unika med soloföretaget VerdeVerde Travel är att jag är auktoriserad turistguide, jag kommer aldrig att trumma på kvalitén. Med en auktoriserad guide vet du att det finns ett genuint intresse om att vara korrekt och trovärdig. Att vi håller vad vi lovar. Att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Att du skall känna dig trygg oavsett vilken vandring väljer.

Jag brinner för att få dela med mig av min kunskap och passion om det som varit men också hur staden utvecklats. Jag använder ett muntligt berättande och visar många bilder från förr.

Läs vad 99 kunder tycker om VerdeVerde Travel - den gröna guiden 2

2022-11-28 Insamlad av företaget
    Kunnig guide som kunde levandegöra historiken i Gamla stan. Trevligt bemötande och mysigt avslut med glögg. Helhetsupplevelsen gav mersmak och vi förstår att där finns mycket mer spännande historia att ta del av vid fler vandringar.
    Tack för att du tog dig tid att skriva Maria. Du är varmt välkommen tillbaka en annan gång. Med vänliga hälsningar Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2022-11-27 Insamlad av företaget
    Superbra guide, intressant, och väldigt mysigt att gå genom Gamla Stan på kvällen med all adventsbelysning. Även trevligt med varm glögg och pepparkakor innan det var dags att gå hemåt. Rekommenderar starkt!
    Tack Lena, kul att höra att ni är nöjda.
    2022-11-27 Insamlad av företaget
    Jättefin tur! Mycket trevlig och kunnig guide. Gott med lite värmande glögg mot slutet.
    Tack för att du tog dig tid att svara och tack för dina kommentarer.
    Med vänliga hälsningar Stefan
    2022-11-26 Insamlad av företaget
    Trevlig guide intressant och lättsam information
    Tack för att du tog dig tid att skriva, och tack för dina kommentarer. Glad Advent.
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Skogskyrkogården toppen! Intresssnr
    Kul att du kom med, tack för dina ord. Välkommen åter.
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Stefan M. är mkt kunnig och engagerad och kunde svara på alla frågor som ställdes. Gårdagens vandring på Söder var varierande och mkt intressant och överträffade mina förväntningar.
    Åh tack Jonas, glad att höra att stadsvandringen till och med överträffade era förväntningar. Så tacksam att du tog dig tid att skriva några rader. Varmt välkomna tillbaka ett annat tillfälle.

• Jessica K
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Vi var två vuxna med ett barn (10år) som var med på visningen av Södermalm. Riktigt intressant tur med fokus på konst, historia och staden. Vår son tyckte det var riktigt roligt och vi föräldrar med! Lättsamt och proffsigt! Vi ska boka turen av Drottingholm och Gamla Stan nu i höst. Passar alla åldrar!
    Så kul att höra Jessica. Tack för att ni kom med. Varmt välkomna tillbaka ett annat tillfälle. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2022-08-05 Insamlad av företaget
    Bemötandet var utmärkt, bokning och betalning smidigt, förväntningarna helt i sin ordning, och alltid kul att se något nytt även som Stockholmare. Jag gick både Ringvägen, repslagare och rännstensungar och Långholmen en cellsam historia. Mycket bra!
    Tips: skriv ut redan innan vart vandringen kommer att avslutas, så blir det enklare att planera vidare. M@s
    Tack Mats och stort tack för din feedback. Det skall jag korrigera omedelbart.
    2022-08-04 Insamlad av företaget
    Superintressant och underhållande vandring. Kunnig och påläst guide som delade med sig av sina kunskaper på ett lättsamt sätt.
    Tack för ditt deltagande. Och stort tack för dina varma ord.
    Välkommen åter.
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Proffsigt! Påläst, berättar på fängslande och intressant sätt som fångar åhörarnas intresse.
    Tack Elisabeth, kul att höra. Med önskan om en skön sommar. Varmt välkommen tillbaka. Stefan - den gröna guiden VerdeVerde Travel - den gröna guiden
  • Emma P
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Intressant stadsvandring på Södermalm med trevlig, tydlig och kunnig guide.
    Tack för ditt svar Emma och tack för att du tog dig tid att besvara.
    Välkommen tillbaka ett annat tillfälle.
    Vi önskar glad sommar.
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Bokade och betalade en stadsvandring. Det var helt ok. Gärna mer detaljerat hur man tog sig till mötesplatsen. Bra för den som inte är bevandrad i området.
    Hej Pia
    tack för din kommentar. Per telefon sade ni att ni hade stått vid Tegelviksvägen, för det var informationen ni hade fått. Om ni hjälper oss att berätta var ni fick den informationen ifrån så kan vi underlätta för kommande deltagare. I bokningssystemet ligger idag följande information:

Samling: Framför Kajsas café på Barnängsbryggan, Södermalm
    Använd gärna SLs reseplanerare; sl.se/

Med vänliga hälsningar
    Den gröna guiden - Stefan Maurbakken
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Fick en fin guidad tur genom Uppsala. Lärde en del som vi inte visste om staden. Saknade bara en liten sittplats under turen så man kunde dricka en skvätt och vila benen.
    Tack för dina ord Göran. Då lägger vi in en liten paus längs vägen framöver. Må så gott. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2022-05-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Fantastiskt kunnig guide som ger en målande beskrivning av både dåtid och nutid.
    Rekommenderas varmt
    Hej Lena
    tack för att du tar dig tid att kommentera. Härligt att läsa att du är nöjd. Varmt välkommen tillbaka.
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig o kunnig guide,Årstafrun,hade inte förväntat mej att få guidning angående Årsta som område också,så det var ett plus.
    Hej Susanne, kul att du upplever som att du får mer för pengarna. Nu fick du bara se en liten del av vårt vackra Årsta. Hoppas det lockar till fler besök.
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Trevlig och mycket kunnig guide
    Tack för att du tog dig tid Annica. Och tack för din feedback.
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Intressanta fakta och en trevlig promenadslinga - tog turen med min vuxna son och vi tyckte båda det var givande
    Tack för att du tar dig tid att skriva och tack för dina kommentarer. Kul att läsa. Välkommen åter på andra stadsvandringar.
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Vad gör man för sina gäster på besök från annan ort i Stockholm med omnejd? Hittade VerdeVerde - den gröna guiden, vilket lät intressant.
    Det var det också och mer därtill - en väldigt trevlig, lärorik och intressant guidning i Alfred Nobels fotspår i Vinterviken.
    Detta kan jag varmt rekommendera.
    Åsa
    Tack Åsa. Så glad jag blir. Hoppas ni fick en trevlig fortsatt dag med hela familjen. Du är varmt välkommen tillbaka.
    2022-05-08 Insamlad av företaget
    En mycket positiv tur. Guiden är kunnig och samtidigt underhållande. Toppbetyg!
    Hej Hans, kul att du kom med. Tack för dina ord. Varmt välkommen tillbaka.
    2022-05-08 Insamlad av företaget
    Guidningen var bra.
    Informationen vid bokning var lite rörig , man fick leta ett tag efter starttid och plats.
    Av någon anledning var Swish seg vid betalning
    Stort tack för att du tar dig tid att skriva. Kul att du är nöjd med vandringen det som jag/vi kan påverka. När det gäller själva bokningen ser jag att du har bokat din plats genom GuGo som är en extern partner. Jag ska framföra dina kommentarer till dem och hoppas att det kan hjälpa kommande deltagare. I annat fall kan du boka vandringarna till samma pris på vår hemsida direkt: www.verdeverdetravel.com
    Varmt välkommen åter!
    2022-04-25 Insamlad av företaget
    top stockholm guide, can speak italian
    Thanks a lot Fabio, Wish you a safe flight back and Happy 25 Aprile!
    2022-04-23 Insamlad av företaget
    Våran guide Stefan, var mycket trevlig och kunnig. Vi hade 90 trivsamma och intressanta minuter när vi vandrade i Västerås vackraste vyer.
    Kul att ni tog er hela vägen från Stockholm för att uppleva Västerås dag som natt. Tack för era kommentarer. Välkomna åter, kanske på en vandring i er hemstad.
    2022-04-17 Insamlad av företaget
    Trevlig vandring med många berättelser om området kring Katarinaberget.
    Tack för att du tog dig att skriva, välkommen åter.
    2022-04-16 Insamlad av företaget
    Bra information. Förväntningarna blev tillgodosedda.
    En rundvandring på Haga Norra Kyrkogård av mycket kunnig och inspirerande guide
    Härligt att läsa. Tack för att du var med. Välkommen åter på en annan vandring i framtiden.
    Glad påsk.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Otroligt positiv! Så bra! Kommer leta efter denna guide igen! Tack!
    Så glad jag blir, tack för dina fina ord. Varmt välkommen tillbaka.
    2022-03-27 Insamlad av företaget
    Ett bra bemötande och avslappnade skogsbad.
    Hej Eva,
    tack för din kommentar.
    Vänliga hälsningar
    Ste´fan
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig guide!

Vi gick vandringen Västerås vackraste vyer och är mycket nöjda med den.
    Stefan kan verkligen sin historia och har ett lungt och trevligt sätt när han berättar. Storytellingdelen ger vandringen ytterligare en dimension.
    Vi kan verkligen rekommendera Verdeverde Travel❤️
    Tack för era kommentarer Anneli. Kul att få visa er Västerås. Välkommen åter.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    En bra rundvandring. Stefan guidade oss på ett lättsamt och intressant sätt.
    Susanne & Göran
    Tack för er kommentar, välkommen åter!
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Har gått två guidade turer o är mycket nöjd med kunskaperna som guiden besitter.
    Jag tycker dock att det är lite i dyraste laget.
    Tack för din kommentar Eva. Vi ser över möjligheterna att sälja flera vandringar till ett lägre pris, eller en form av prenumeration på vandringar. Vi återkommer med mer information längre fram. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Bra trevlig och kompetent stadsvandring
    Tack Svante. Välkommen åter.
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande och kunnig guide! Intressant med Alfred Nobels liv och vacker promenad kring Vinterviken.
    Tack för dina vänliga ord Astrid. Hoppas det gick bra med nästan:-)
    Välkommen åter.
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Stefan gav ett personligt och varmt bemötande i vinter kylan. Vi blev ledsagade runt kvarter och gränder som vi aldrig tidigare sett trots att vi bor i Stockholm och besökt Gamla Stan otaliga gånger.
    Stefan gav en lättsam men initierad bild av livet från förr. Vi kommer att boka fler vandringar med den Gröna Guiden. Denna gång gick vandring i Gamla Stan dagarna innan jul.
    Hej Caroline,
    tack för att du tar dig tid att skriva och för att du/ni delar med er av era upplevelser. Ni är varmt välkomna tillbaka på en vandring i Stockholm eller varför inte i grannstäderna Arboga, Uppsala eller Västerås.

2022-01-12 Insamlad av företaget
    Jag köpte två stadsvandringar och upplevde det hela som en mycket trevlig promenad och med en kunnig och inlevelsefull guide som fick oss att uppleva stadsdelen som mycket levande tillbaka i tiden. Kan varmt rekommendera stadsvandring i Stockholm till andra som är intresserade av Stockholms stads historia
    Tack Gun. Kul att läsa att du är nöjd. Skönt att promenera och få lära sig mer om sin stad.
    Önskar dig en skön fortsättning på januari och varmt välkommen tillbaka.
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Bra och trevlig vandring med nedslag i historiska mijöer som finns kvar. Hade dock själv sett lite mer av upplägg i kronologisk följd - lanske även en karta över de olika miljöerna

Men helt OK!
    Tack för dina kommentarer Clas. Vi tar med oss dina synpunkter och ser vad vi kan göra för att förbättra vandringen för framtiden.
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    Guiden hade bra kontakt med oss alla, tydligt och så alla hörde. Han berättade några korta berättelser om personer som levt i de olika miljöerna-intressant.
    Tack för att du tar dig tid att skriva en rad Lotta. Kul att du uppskattade berättelserna. Med önskan om en trevlig helg.
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Upplevde att Gröna guiden besitter en kunskapsbredd vilket visade sig när vi kom in på sidospår men även där fick vi besökare fick ytterligare kunskaper. Hade utan vidare kunnat lyssna 1 timme till. Vi ser fram emot att lyssna på den gröna hunden vid fler tillfällen.
    Tack för dina kommentarer Mats, jag ser fram emot att välkomna er åter på en annan stadsvandring eller aktivitet. Med önskan om en God Jul och ett Gott Nytt År.
    Stefan Maurbakken - den gröna guiden
  • Anders E
    2021-12-19 Insamlad av företaget
    Stefan kan massor och skapar en god stämning under turen genom sitt inbjudande sätt att berätta.
    Tack Anders.
    Ta gott hand om varandra, vilken värme det var emellan er två.
    2021-12-19 Insamlad av företaget
    Såg annonsen i DN.
    Det blev en mycket fin vandring där jag lärde mig mycket nytt om Årsta av den kunnige, trevlige guiden/vandringsledaren.
    Jag återkommer gärna till VerdeVerde Travel!
    Tack Anna, kul att du hittade mig i DN.
    Gröna hälsningar om en fröjdefull jul och ett Gott Nytt År.
    Välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle.
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Mycket kunnig och trevligt bemötande.
    Tack Arne, kul att du gillade vandringen. Varmt välkommen åter ett annat tillfälle.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Mycket kompetent och trevlig guide. Rekommenderas verkligen.
    Tack Allan. Tack för dina vänliga ord.
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Trevlig guide som hälsade oss välkomna. Intressant tur på kyrkbacken, trevligt avslut med varm glögg.
    Tack för dina värmande ord Else.britt. Varmt välkomna tillbaka på någon annan vandring längre fram i vår. Med vänliga hälsningar
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och guidning.
    Lite svårt att höra ibland, kanske bra med microfon i bullriga miljöer
    Tack för dina kommentarer Eva. Vi tittar kanske hellre på att minska gruppens storlek där det är bullrigt. Med vänliga hälsningar
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Mycket kunnigt, proffsigt och trevligt bemötande.
    Våra förväntningar uppfylldes.
    En trevlig promenad som avslutades med lite glögg.
    Kul att höra Sirje. Vi är glada när vi lyckas uppfylla våra kunders förväntningar. Varmt välkomna tillbaka på en ny vandring vid ett annat tillfälle.
    mvh
    Stefan och Mats
    2021-11-22 Insamlad av företaget
    Guidad tur i Årsta med en personlig och engagerad guide. Jättebra! Kommer att gå fler vandringar med Stefan Maurbakken och tipsa andra!
    Kul att du gillade vandringen Cecilia. Du är varmt välkommen tillbaka.
    Stefan/Verdeverde Travel
    2021-11-21 Insamlad av företaget
    Mycket god service före vandringen! Svarade snabbt på sms, var flexibel osv.
    Hög kvalitet, proffsig vandring!👍
    Tack för de orden Lena. Välkommen tillbaka en annan gång.
    2021-11-21 Insamlad av företaget
    Vi gick en julvandring i Gamla stan i Stockholm. Väldigt intressant och duktig och kunnig guide. Väl valda platser och lagom lång tur!
    Tack för dina kommentarer Linnea. Med önskan om en trevlig fortsättning på hösten.
    Stefan & Mats
    2021-11-20 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande vid Glöggvandring med jultraditioner i Gamla Stan.
    Stor kunskap som vi blev levererad till oss lyssnare på ett mycket trevligt sätt.
    Dessutom den värmande glöggen med pepparkaka och en julgodisäpåse.
    När vi skildes hade vi med oss en härlig känsla i själen.
    Lockar till mer vandringar
    God Jul från Karin Hall.
    Tack för att du tar dig tid att skriva Karin. Jag ska framföra hälsningarna till guiden Mats. Så trevligt att höra att ni fick en härlig känsla i själen. Då har vi lyckats med vårt arbete och vår tanke. God Jul när det blir dags.
    Stefan Maurbakken och gänget på VerdeVerde Travel
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Fantastisk guide med intressant innehåll i sin beskrivning.

Glöggvandring i Västerås
    Tack för komplimangen - välkommen åter Jan-Olov
    gröna vänliga hälsningar
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Underbar vandring och väldigt kunnig guide
    Tack Ellinor, kul att du gillade vandringen.
    Välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle,
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Mycket god historisk kunskap om människor och skeenden i aktuell tid och plats. Vilket också var vår förhoppning vid köpet av stadsvandringen runt Långholmen. Verde verde/Stefan M lever alltid upp till förväntningarna och bjuder lite mer därtill med lite sidoinformation och tips.
    Tack för ert deltagande och för att du tog dig tid att skriva några rader. Uppskattas varm.
    Med önskan om en skön helg,