VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej, jag startade som nyutexaminerad Stockholmsguide mitt företag VerdeVerde Travel 2017. Verde är italienska och betyder grönt, jag leder miljövänliga stadsvandringar i Stockholm för Stockholmare som vill lära känna sina kvarter eller kanske återvända till sina barndomskvarter.

Som gammal reseledare och med många års erfarenhet från utlandet har jag ett brett utbud - idag mer än 30 olika stadsvandringar på programmet. Här finns vandringar till fots- och på cykel samt vid slott och koja. På programmet hittar du nästan hela Södermalm, Skogskyrkogården, Snösätra, Haga slottspark och Årstaskogen för att bara nämna några. Under sommarhalvåret arrangerar jag också en tre timmars cykelvandring i Ekoparken. Hittar du inte vad du söker är du välkommen att höra av dig så skräddarsyr jag ett program för dig.

Det unika med soloföretaget VerdeVerde Travel är att jag är auktoriserad Stockholmsguide, jag kommer aldrig att trumma på kvalitén. Med en auktoriserad guide vet du att det finns ett genuint intresse om att vara korrekt och trovärdig. Att vi håller vad vi lovar. Att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Att du skall känna dig trygg oavsett vilken vandring väljer.

Jag brinner för att få dela med mig av min kunskap och passion om det Stockholm som varit men också hur staden utvecklats. Jag använder ett muntligt berättande och visar många bilder från förr.

Läs vad 61 kunder tycker om VerdeVerde Travel - den gröna guiden 2

2021-12-03
    Mycket kunnig och trevligt bemötande.
    Tack Arne, kul att du gillade vandringen. Varmt välkommen åter ett annat tillfälle.
    2021-12-02
    Mycket kompetent och trevlig guide. Rekommenderas verkligen.
    Tack Allan. Tack för dina vänliga ord.
    2021-12-01
    Trevlig guide som hälsade oss välkomna. Intressant tur på kyrkbacken, trevligt avslut med varm glögg.
    Tack för dina värmande ord Else.britt. Varmt välkomna tillbaka på någon annan vandring längre fram i vår. Med vänliga hälsningar
    2021-11-27
    Trevligt bemötande och guidning.
    Lite svårt att höra ibland, kanske bra med microfon i bullriga miljöer
    Tack för dina kommentarer Eva. Vi tittar kanske hellre på att minska gruppens storlek där det är bullrigt. Med vänliga hälsningar
    2021-11-24
    Mycket kunnigt, proffsigt och trevligt bemötande.
    Våra förväntningar uppfylldes.
    En trevlig promenad som avslutades med lite glögg.
    Kul att höra Sirje. Vi är glada när vi lyckas uppfylla våra kunders förväntningar. Varmt välkomna tillbaka på en ny vandring vid ett annat tillfälle.
    mvh
    Stefan och Mats
    2021-11-22
    Guidad tur i Årsta med en personlig och engagerad guide. Jättebra! Kommer att gå fler vandringar med Stefan Maurbakken och tipsa andra!
    Kul att du gillade vandringen Cecilia. Du är varmt välkommen tillbaka.
    Stefan/Verdeverde Travel
    2021-11-21
    Mycket god service före vandringen! Svarade snabbt på sms, var flexibel osv.
    Hög kvalitet, proffsig vandring!👍
    Tack för de orden Lena. Välkommen tillbaka en annan gång.
    2021-11-21
    Vi gick en julvandring i Gamla stan i Stockholm. Väldigt intressant och duktig och kunnig guide. Väl valda platser och lagom lång tur!
    Tack för dina kommentarer Linnea. Med önskan om en trevlig fortsättning på hösten.
    Stefan & Mats
    2021-11-20
    Mycket trevligt bemötande vid Glöggvandring med jultraditioner i Gamla Stan.
    Stor kunskap som vi blev levererad till oss lyssnare på ett mycket trevligt sätt.
    Dessutom den värmande glöggen med pepparkaka och en julgodisäpåse.
    När vi skildes hade vi med oss en härlig känsla i själen.
    Lockar till mer vandringar
    God Jul från Karin Hall.
    Tack för att du tar dig tid att skriva Karin. Jag ska framföra hälsningarna till guiden Mats. Så trevligt att höra att ni fick en härlig känsla i själen. Då har vi lyckats med vårt arbete och vår tanke. God Jul när det blir dags.
    Stefan Maurbakken och gänget på VerdeVerde Travel
    2021-11-15
    Fantastisk guide med intressant innehåll i sin beskrivning.

Glöggvandring i Västerås
    Tack för komplimangen - välkommen åter Jan-Olov
    gröna vänliga hälsningar
    2021-11-14
    Underbar vandring och väldigt kunnig guide
    Tack Ellinor, kul att du gillade vandringen.
    Välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle,
    2021-11-12
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Mycket god historisk kunskap om människor och skeenden i aktuell tid och plats. Vilket också var vår förhoppning vid köpet av stadsvandringen runt Långholmen. Verde verde/Stefan M lever alltid upp till förväntningarna och bjuder lite mer därtill med lite sidoinformation och tips.
    Tack för ert deltagande och för att du tog dig tid att skriva några rader. Uppskattas varm.
    Med önskan om en skön helg,
    2021-11-12
    Intressant innehåll i den guidade turen, även för den som har besökt Långholmen många gånger.
    Väl framfört innehåll; lagom mycket, lättsamt formulerat, en vänlig "ton".
    Tack för att du tog dig tid att skriva Christina,
    med vänliga hälsningar
    2021-11-09
    Snabb bekräftelse när jag bokade. Förväntade mig en underhållande promenad. Guiden var lättsam och kunnig! Bra stadsvandring!
    Tack för din feedback och att du tog dig tid att skriva en rad.
    Höstlika hälsningar
    2021-11-08
    Vi var på promenad i Årsta, vilket var toppen. Mycket bra guide och trevlig tur. Enda problemet var före, då hemsidan inte funkade som den ska och vi kunde inte hitta info om vår tur, som vi hade glömt. Men det gick ju att ringa guiden. Allt bra.
    Tack för att du tog dig tid att skriva Mats. Jag skall lägga till information om samlingsplats på respektive vandring också så att det blir tydligare. Med vänliga hälsningar
    2021-11-08
    Stefan Maurbakken har förmågan att berätta på ett mycket levande sätt och det är alltid lika roligt och intressant att följa med på hans vandringar. Vandringen i Vinterviken väckte mitt intresse för Alfred Nobel så till den grad att jag dagen efter besökte Nobelmuseet.
    Så kul att läsa Lisen. Hoppas du tyckte om Nobelmuseet lika mycket som jag gör när jag går dit. Med önskan om en skön höst.
    2021-11-06
    Trevlig bemötande och intressant vandring och information i en stadsdel som jag inte känner till så mycket!
    Känner mig mycket nöjd med dagens stadsvandring!
    Tack för att du tog dig tid att skriva Anna. Kul att du fick lära dig något mer om en ny stadsdel. Välkommen åter.
    2021-11-06
    Trodde att det skulle handla mer om människorna som bodde och levde på Söder /Katarina berget än om byggnaderna pga av titeln.
    Tack för din kommentar - då ska jag sörja för att tala om ännu mer karaktärer och människor nästa gång. Med vänliga hälsningar.
    2021-11-02
    Jättetrevlig och duktig guide. Vi var väldigt nöjda med stadsvandringen!
    Tack Linnéa. Med önskan om en trevlig vecka.
    2021-11-02
    Vi var mycket nöjda med guidningen.
    Vi var 17 personer vilket gjorde att vi kunde höra bra.
    Vi stannade för genomgångar på bra ställen där inget störde.
    Intressanta berättelser om de hus vi passerade och om livet för dem som bodde på Katarinaberget.
    Tack för att du tog dig tid att skriva Olle. Det värmer mitt hjärta att höra hur du beskriver din upplevelser. Välkommen åter!
    2021-11-02
    Väldigt engagerad och kunnig guide som gav en spännande och informativ tur runt Riddarholmen. Det fanns många intressanta turer att välja mellan och det var enkelt och smidigt att boka. Kan varmt rekommendera den gröna guiden för alla som vill upptäcka och lära sig mer om Stockholm!
    Tack för din rekommendation Sonja. Välkommen tillbaka.
    2021-11-01
    En mycket bra guidning runt Djurgården. Vi fick lära oss nya intressanta fakta, allt beskrivet på ett engagerande sätt.

Tack för en fin upplevelse.
    Tack Cathrine
    vänliga hälsningar
  • Eva F
    2021-11-01
    Bra bemötande, personligt sätt att berätta om Stockholm vilket gör att man lyssnar och kommer ihåg bättre, lagom stor grupp (13). Engagerad och kunnig guide!! Vi bokade genom presentkort på Live it och kommer boka fler guidade turer med Verde Verde.
    Tack Eva för din kommentar. Välkommen åter.
    mvh Stefan Maurbakken - den gröna guiden
    2021-10-29
    Mycket kunnig och trevlig guide. Mina förväntningar uppfylldes och hela promenaden blev väldigt trevlig. Ungefär som att promenera med kompisar. Jag köpte en vandring "tre magiska öar", Blasieholmen, Skepparholmen, Kastellholmen
    Tack för dina kommentarer Kerstin. Kul att dina förväntningar uppfylldes. Du är varmt välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle. Med vänliga hälsningar
    Stefan Maurbakkken
    Den gröna guiden
    2021-10-27
    Vi gick en vandring, "Fatburen den hemliga sjön". Vår guide var otroligt kunnig och vandringen gav oss många nya insikter och kunskaper ! Det blev en mycket trevlig och givande promenad. Rekommenderas varmt
    Tack för ert deltagande och att du tog dig tid att skriva. Gröna vänliga hälsningar
    2021-10-25
    Trevligt bemötande o välkomnande.
    Fin upplevelse och många nya kunskaper om Sjöstaden
    Stadsvandring i Sjöstaden😊
    Tack Astrid, kul att få visa dig området. Med vänliga hälsningar
    2021-07-24
    Fantastiskt trevligt bemötande!!
    Vi blev väldigt positivt överraskade av hur han la upp hela sin guidning

Mycket trevlig och underhållande guidning. Man var trollbunden hela tiden. Stefan har ett underbart och mycket kunnigt sätt att delge oss historiken kring Årstafrun
    Tusen tack Anne Marie, så glad jag blir för dina fina ord.
    Välkommen åter på en annan promenad i höst kanske?
    2021-07-22
    Den guidade turen ”I årstafruns fotspår” gav oss en överblick av nu och då i trakterna av Årsta. En trevlig promenad med både stadsmiljö och naturkänsla. Stefan, guiden, hade stor inlevelse i sitt berättande och det var lätt som åhörare att måla upp bilder framför sig tack vare det. En tur som varmt kan rekommenderas!
    Tack för att ni kom och för att du tog dig tid att skriva en rad. Må så gott.
    2021-07-05
    Kunnig, påläst och ett trevligt bemötande.
    Tack Susanne och Magnus. Välkomna åter.
    2021-07-03
    Helt på topp, kunnig Guif, väl planerad tur, kan varmt rekommenderas, Skogskyrkogården.
    Tack Birgitta, kul att höra att ni var nöjda. Varmt välkomna tillbaka.
    2021-05-29
    Stefan på VerdeVerde Travel är en fantastisk guide. Vandringen runt Blasieholmen, Skeppsholmen och Kastellholmen var inte bara vacker, med Stefans berättelser under vägen blev detta en otroligt fin och komplett upplevelse. Rekommenderas varmt!
    Tack för ditt deltagande Åsa. Varmt välkommen åter.
    2021-05-27
    Varit på flera fantastiska vandringar med Stefan! Ser redan fram emot fler! Kunnigt guide som guidar så att man blir intresserad. Brett utbud med något som passar alla.
    Tack Anna - att du tog dig tid att skriva. Kul att höra att du är nöjd. Varmt välkommen åter.
  • Petra N
    2021-05-18
    Väldigt kompetent och kunnig guide, som på ett lättsamt sätt och med glimten i ögat, gör promenaden till en njutning. Mycket lärorikt, och man vill bara höra och se mer. Kommer definitivt att boka fler stadsvandringar med Verde Verde Travel!
    Tack för att du tar dig tid att skriva, kul att få visa upp och fram ett mindre känt område till dig som Stockholmare. Välkommen åter. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
  • Tina K
    2021-05-03
    Stefan är en engagerad och kunnig och underhållande guide. Det var lätt att boka upplevelsen och få tydliga instruktioner om mötesplats, tid och annat. Jag lärde mig en massa nya saker om Årsta och hade en skön vandring utomhu i lagom stor grupp. En vandring med Stefan rekommenderas varmt!
    Tack Tina. Tack för dina fina ord. Jag önskar dig varmt välkommen åter.
    Må så gott
    Stefan - den gröna guiden.
    2021-05-03
    Vandring Blasieholmen, Skeppsholmen och Kastellholmen .
    Bra bemött, Förväntningarna om att veta historiskt bak i tiden uppfylldes.
    Vi kan tänka oss att gå på fler vandringar
    Tack för besöket och välkommen åter.
    Gröna hälsningar
    2021-05-01
    Mycket intressant guidad visning i Gamla stan av byggnader utsmyckningar och dörrar. Kunnig och engagerad guide.
    Tack för att kom med på vandringen och för att du tog dig tid att skriva. Det uppskattas.
    Varma hälsningar Stefan - den gröna guiden
    2021-04-30
    En trevlig vandring med kunnig guide.

Vandring i Lärkstaden
    Tack för att du tog dig tid att skriva en rad.
    Glad Valborg,
    2021-04-25
    Det var jätte fint att se nya vyer och platser I Vasastan. Bra guide med intressanta historier.
    Tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Ser fram emot att få träffa er igen.
    Glad Valborg, Stefan - den gröna guiden
    2021-04-19
    Lättsam, informativ och mycket trevlig guidning
    Hej Jörgen,
    tack för att du tog dig tid att skriva en rad.
    Du är varmt välkommen tillbaka en annan gång.
    Med önskan om en skön vår.
    2021-04-18
    Guidadad tur på Södermalm. Kan varmt rekommendera turen
    Tack Bengt, kul att höra att du tyckte om turen. Välkommen tillbaka.
    2021-04-15
    Stefan har en fantastisk förmåga att levandegöra stadens historia. Han har ett trevligt upplägg på sina vandringar med en intressant mix av nutid, dåtid och arkitektur. Extra plus för berättelserna om stadens invånare. Guidningen genomsyras av en kärlek till vår huvudstad och man blir smittad. Ser min stad med nya ögon efter en vandring med Verdeverde.
    Tack snälla, kul att höra att min kärlek till Stockholm går fram.
    2021-04-10
    Köpte en guidad tur på Långholmen - en cellsam historia
    Väldigt trevlig och bra bemötande av guiden Stefan.
    En kunnig och kompetent guidesom kunde sitt område han hade en bra röst att lyssna till.

Rekommenderar varmt denna guide och kommer få fler turer med denne
    Tack Maria. Så kul att höra. Du är varmt välkommen tillbaka.
    2021-04-06
    Stadsvandring på Södermalm (Hornstull/Reimersholme). Intressant och lärorikt. Kul att få veta mer om både kända och okända platser längs med vägen. Lagom längd, antal stopp och mängd information. Bra blandning av fakta och kuriosa.
    Tack Amanda. Kul att du fick lära dig lite nytt. Välkommen åter på en annan stadsvandring i framtiden. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
  • KARL B
    2021-03-31
    Stefan på VerdeVerde Travel är en otroligt bra Stockholmsguide. Jag har deltagit i hans guidade vandringar på både Östermalm och Kungsholmen och det har varit oerhört intressant och Stefan kan svara på alla möjliga frågor som deltagarna ställer. Han är djupt kunnig om Stockholm och talar väl och artikulerat inför sina deltagare. Jag kommer definitivt följa med på fler av hans vandringar
    Hej Karl, tack för dina värmande ord. Du är varmt välkommen tillbaka. Alltid kul med vetgiriga deltagare. Glad Påsk.
    2021-03-23
    En trevlig historisk guidning av Årsta. Guiden var väl påläst och hade bra blandad kunskap om området. Kommer definitivt ha VerdeVerde Travel i åtanke när det blir dags att boka guidning av nytt område i Stockholm.
    Tack Mari. Du är varmt välkommen tillbaka. Gröna hälsningar Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-23
    Avslappnat informativt och trevligt
    Tack Kjell, här att läsa dina kommentarer. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-16
    Jag var med på Vyer och valv i Vasastan, var nyfiken på att veta mer om mina egna omgivningar. Och trots att jag går omkring i Vasastan varje dag fick jag upptäcka nya platser, kul!
    Stefan är en kunnig och bra berättare.
    Jag är nöjd och ska nog gå med på andra vandringar framöver.
    /Charlotte
    Kul att du var med Charlotte, du är varmt välkommen åter.
    2021-03-13
    Vandring på Skogskyrkogården. Spännande och en massa nya lärdomar. Det här var tredje gången vi anlitade Verdeverde och vi kommer garanterat tillbaka.
    Tack Carina. Ni är så välkomna tillbaka. Alltid trevligt att träffa er. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-02-16
    Stadsvandring längs Hornsgatan. Stefan är väldigt trevlig och får en att känna sig välkommen. Påläst och berättar fritt ur minnet. Inger förtroende. Verkar tycka att jobbet är kul. Vandringen ger mersmak.
    Åh tack Anne. Jag älskar mitt jobb. Du är varmt välkommen tillbaka. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-02-06
    Vandringen i Vasastan överträffade alla förväntningar. Stefan är en berättarkonstens mästare. Med entusiasm och charmerande personlighet delar han med sig av sin djupa kunskap. Det kommer att bli många fler vandringar med honom framöver!
    Tack för dina fina ord. Välkommen åter!