VerdeVerde Travel - den gröna guiden

VerdeVerde Travel - den gröna guiden

Hej, jag startade som nyutexaminerad Stockholmsguide mitt företag VerdeVerde Travel 2017. Verde är italienska och betyder grönt, jag leder miljövänliga stadsvandringar i Stockholm för Stockholmare som vill lära känna sina kvarter eller kanske återvända till sina barndomskvarter.

Som gammal reseledare och med många års erfarenhet från utlandet har jag ett brett utbud - idag mer än 30 olika stadsvandringar på programmet. Här finns vandringar till fots- och på cykel samt vid slott och koja. På programmet hittar du nästan hela Södermalm, Skogskyrkogården, Snösätra, Haga slottspark och Årstaskogen för att bara nämna några. Under sommarhalvåret arrangerar jag också en tre timmars cykelvandring i Ekoparken. Hittar du inte vad du söker är du välkommen att höra av dig så skräddarsyr jag ett program för dig.

Det unika med soloföretaget VerdeVerde Travel är att jag är auktoriserad Stockholmsguide, jag kommer aldrig att trumma på kvalitén. Med en auktoriserad guide vet du att det finns ett genuint intresse om att vara korrekt och trovärdig. Att vi håller vad vi lovar. Att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Att du skall känna dig trygg oavsett vilken vandring väljer.

Jag brinner för att få dela med mig av min kunskap och passion om det Stockholm som varit men också hur staden utvecklats. Jag använder ett muntligt berättande och visar många bilder från förr.

Läs vad 28 kunder tycker om VerdeVerde Travel - den gröna guiden 2

• Tina K
    2021-05-03
    Stefan är en engagerad och kunnig och underhållande guide. Det var lätt att boka upplevelsen och få tydliga instruktioner om mötesplats, tid och annat. Jag lärde mig en massa nya saker om Årsta och hade en skön vandring utomhu i lagom stor grupp. En vandring med Stefan rekommenderas varmt!
    Tack Tina. Tack för dina fina ord. Jag önskar dig varmt välkommen åter. Må så gott Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-05-03
    Vandring Blasieholmen, Skeppsholmen och Kastellholmen .
    Bra bemött, Förväntningarna om att veta historiskt bak i tiden uppfylldes.
    Vi kan tänka oss att gå på fler vandringar
    Tack för besöket och välkommen åter. Gröna hälsningar Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-05-01
    Mycket intressant guidad visning i Gamla stan av byggnader utsmyckningar och dörrar. Kunnig och engagerad guide.
    Tack för att kom med på vandringen och för att du tog dig tid att skriva. Det uppskattas. Varma hälsningar Stefan - den gröna guiden VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-30
    En trevlig vandring med kunnig guide.

Vandring i Lärkstaden
    Tack för att du tog dig tid att skriva en rad. Glad Valborg, Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-25
    Det var jätte fint att se nya vyer och platser I Vasastan. Bra guide med intressanta historier.
    Tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Ser fram emot att få träffa er igen. Glad Valborg, Stefan - den gröna guiden VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-19
    Lättsam, informativ och mycket trevlig guidning
    Hej Jörgen, tack för att du tog dig tid att skriva en rad. Du är varmt välkommen tillbaka en annan gång. Med önskan om en skön vår. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-18
    Guidadad tur på Södermalm. Kan varmt rekommendera turen
    Tack Bengt, kul att höra att du tyckte om turen. Välkommen tillbaka. Stefan - den gröna guiden VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-15
    Stefan har en fantastisk förmåga att levandegöra stadens historia. Han har ett trevligt upplägg på sina vandringar med en intressant mix av nutid, dåtid och arkitektur. Extra plus för berättelserna om stadens invånare. Guidningen genomsyras av en kärlek till vår huvudstad och man blir smittad. Ser min stad med nya ögon efter en vandring med Verdeverde.
    Tack snälla, kul att höra att min kärlek till Stockholm går fram. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-10
    Köpte en guidad tur på Långholmen - en cellsam historia
    Väldigt trevlig och bra bemötande av guiden Stefan.
    En kunnig och kompetent guidesom kunde sitt område han hade en bra röst att lyssna till.

Rekommenderar varmt denna guide och kommer få fler turer med denne
    Tack Maria. Så kul att höra. Du är varmt välkommen tillbaka. Stefan Maurbakken VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-04-06
    Stadsvandring på Södermalm (Hornstull/Reimersholme). Intressant och lärorikt. Kul att få veta mer om både kända och okända platser längs med vägen. Lagom längd, antal stopp och mängd information. Bra blandning av fakta och kuriosa.
    Tack Amanda. Kul att du fick lära dig lite nytt. Välkommen åter på en annan stadsvandring i framtiden. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
  • KARL B
    2021-03-31
    Stefan på VerdeVerde Travel är en otroligt bra Stockholmsguide. Jag har deltagit i hans guidade vandringar på både Östermalm och Kungsholmen och det har varit oerhört intressant och Stefan kan svara på alla möjliga frågor som deltagarna ställer. Han är djupt kunnig om Stockholm och talar väl och artikulerat inför sina deltagare. Jag kommer definitivt följa med på fler av hans vandringar
    Hej Karl, tack för dina värmande ord. Du är varmt välkommen tillbaka. Alltid kul med vetgiriga deltagare. Glad Påsk. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-23
    En trevlig historisk guidning av Årsta. Guiden var väl påläst och hade bra blandad kunskap om området. Kommer definitivt ha VerdeVerde Travel i åtanke när det blir dags att boka guidning av nytt område i Stockholm.
    Tack Mari. Du är varmt välkommen tillbaka. Gröna hälsningar Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-23
    Avslappnat informativt och trevligt
    Tack Kjell, här att läsa dina kommentarer. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-16
    Jag var med på Vyer och valv i Vasastan, var nyfiken på att veta mer om mina egna omgivningar. Och trots att jag går omkring i Vasastan varje dag fick jag upptäcka nya platser, kul!
    Stefan är en kunnig och bra berättare.
    Jag är nöjd och ska nog gå med på andra vandringar framöver.
    /Charlotte
    Kul att du var med Charlotte, du är varmt välkommen åter. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-03-13
    Vandring på Skogskyrkogården. Spännande och en massa nya lärdomar. Det här var tredje gången vi anlitade Verdeverde och vi kommer garanterat tillbaka.
    Tack Carina. Ni är så välkomna tillbaka. Alltid trevligt att träffa er. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-02-16
    Stadsvandring längs Hornsgatan. Stefan är väldigt trevlig och får en att känna sig välkommen. Påläst och berättar fritt ur minnet. Inger förtroende. Verkar tycka att jobbet är kul. Vandringen ger mersmak.
    Åh tack Anne. Jag älskar mitt jobb. Du är varmt välkommen tillbaka. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-02-06
    Vandringen i Vasastan överträffade alla förväntningar. Stefan är en berättarkonstens mästare. Med entusiasm och charmerande personlighet delar han med sig av sin djupa kunskap. Det kommer att bli många fler vandringar med honom framöver!
    Tack för dina fina ord. Välkommen åter! Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-01-31
    Kunnig guide och mycket trevligt upplägg och tur! Tack Stefan för en härlig söndag !
    Tack för att du var med. Kul att få visa dig kvarter du inte var så bekant med. Välkommen åter. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-01-31
    Trevlig och kunnig guide! Fantastiskt trevlig vandring! Tack! Mia
    Tack Maria, kul att du gillade vandringen. Jag ser fram emot att få visa er Lärkstaden! Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
  • Anette F
    2021-01-30
    Vi har varit på vandringen-Hornsgatans hus och höjder. Är född på söder, så alltid mysigt att gå där, samt få veta lite mer om olika delar. Det var en väldigt trevlig promenad, med Stefan som berättade mycket hur det sett ut och varit under olika tidsperioder. Kan varmt rekommendera den här vandringen.
    Hej Anette, tack för dina fina ord. Fint att höra att ni tyckte om vandringen. Det är fantastiskt trevliga miljöer som Södermalm bjuder. Välkommen åter på en ny stadsvandring längre fram. Stefan Maurbakken VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-01-05
    Jag har köpt ett antal stadsvandringar. Under dessa vandringar blir alla i gruppen mottagna på ett personligt sätt. Vandringarna innehåller många delar som samverkar till en bra helhet (historia, byggnader, miljö, personer som har bott på olika ställen, detaljer som olika utsmyckningar...). Förmedlingen sker på ett lättsamt sätt. Sättet att berätta är både personligt och proffsigt. Jag har gått många stadsvandringar innan jag hittade denna guide. Han ligger i en klass för sig. Nu bokar jag först och främst vandringar med denna guide.
    Tack Marianne, så glad jag blir för dina ord. De värmer en frusen dag som idag. Tack snälla. Ser fram emot att få visa dig många andra sidor av Stockholm. Stefan Maurbakken. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2021-01-05
    Bra upplevelse med kunnig guide.
    Tack för att du tog dig tid att svara Laila. Välkommen åter vi annat tillfälle. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-12-02
    Har varit på flera olika stadsvandringar i Stockholm med VerdeVerde Travel. Utbudet är stort och valmöjligheterna många. Med hjälp av en mycket kunnig guide får man historia, anekdoter och nutid presenterad i en härlig blandning!
    Tack Pia. Tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Jag önskar dig en god fortsättning på december och välkommen åter - längre fram. Stefan VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-11-25
    En sådan bra vandring Fatburen hade ingen aning om att det hade legat en sjö här på Södermalm
    Lätt att hitta bra vandringar hos verdeverde travel så mycket att välja på
    Vandringar är lätta att boka och betala
    Alltid en trevlig Guide
    Hej Claes-göran. Tack för att du var med på vandringen på Södermalm. Så kul att upptäcka något "nytt" i Stockholm - eller hur? Jag ser fram emot att få önska dig välkommen på en ny tur vid ett senare tillfälle. Tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-11-25
    Jag har varit med på flertalet stadsvandringar med Verdeverde Travel och alltid blivit otroligt väl bemött. När jag gör en stadsvandring är mina förväntningar ganska höga, jag vill gärna ha en kunnig guide, intressanta platser, väl avvägd takt med bra kombo av rörelse och information. Verdeverde Travel har på varje vandring uppfyllt mina förväntningar med råge!
    En vandring med Stefan Maurbacken som guide är en ren fröjd, han är så påläst och kunnig, lyhörd gentemot deltagarna och väldigt, väldigt trevlig! Ett extra stort plus för att man hela tiden känner av hur väl förberedd vandringen är med strategiska stopp och massor med kul kunskap som presenteras på ett avslappnat och inspirerande sätt! Kan inte bli bättre!
    Hej Milla, stort tack för dina vänliga ord och tankar. Så kul att höra att förväntningarna upplevs och att det inte blir för mycket information på vandringarna. Du är välkommen med på fler vandringar. Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-11-23
    Var med på vandringen "Fula Filip...", det var lätt att boka, ett bra pris och trevligt bemötande. Vandringen tog mig till ställen jag inte varit förut. Stefan var mycket kunnig och berättade på ett inlevelsefullt sätt, han kunde svara på frågor som dök upp. Vandringen uppfyllde mer än väl mina förväntningar.
    Hej Håkan. Tack för att du tog dig tid att skriva några ord. Vad glad jag hör att du tycker det är lätt att boka. Kanske blir jag ännu gladare när jag hör att jag lyckats visa dig ett hörn av Stockholm du inte sett eller besökt förut. Gröna vänliga hälsningar Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-11-23
    En stadsvandring i Hagaparken blev det.
    Vandringen började med ett väldigt varmt bemötande och alla hälsades välkomna med en genomgång av vad vi skulle se på rundturen.
    Jag hade aldrig gått runt i Hagaparken tidigare så min förväntning var att få mig en rejäl genomgång av historian bakom Haga och få se highlightsen. Detta levde Verdeverde upp till med bravur!
    Jag kommer definitivt att gå på fler stadsvandringar med detta företag och ser fram emot nästa!
    Hej Mikael. Tack för ditt deltagande - så kul att höra att du blev nöjd. Att förväntningarna överlevdes och att du både fick se och höra om historiska miljöer du var nyfiken på. Jag ser fram emot att hälsa dig välkommen på fler vandringar i framtiden. Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden
    2020-11-23
    Stefan är en fantastisk berättare och hittar de okända anekdoterna som gör vandringarna så personlig och intressanta. Har vandrat med Stefan på Djurgåden vid flera tillfällen och varje gång lär jag mig något nytt!
    Hej Eva, tack för dina kommentarer. Härligt att höra att även okända anekdoter lyfter helheten. Jag lovar att hitta mer spännande detaljer på Djurgården för nya vandringar och strövtåg. Stefan - den gröna guiden. VerdeVerde Travel - den gröna guiden