I efterhand är det genom uselt gjord av Verisure Försäljaren säger en sak och lovar räntefritt och installatören är osså säljare och lurar oss Folket Verisure ändrar fakturan som man skriver avtal på Litar inte på detta företag utan försök att koll så att de inte lura oss i efterhand
Verisure
About company
Verisure erbjuder desto mer än bara vanliga larm. Genom våra smarta larmfunktioner får du ett smart, uppkopplat och tryggt hem. Du kan larma av och på ditt hem direkt från telefonen, styra all belysning, få notiser när dina barn kommer hem och går och dessutom mäta allt från luftfuktighet till temperatur därhemma. Bor du i...
1671 omdömen om Verisure
Sedan starten hos Reco 2015
Själva larmet fungerar, men deras försälningsavdelning är under all kritik. Det går att pruta och priserna på hemlarm kan variera hur mycket som helst beroende på vilken försäljare man pratar med! Om man sen vill byta till ett annat företag och säga upp sitt larm hos Verisure så är det nästan omöjligt. Efter otaliga samtal med "kundvårdsavdelningen" skickas nya fakturor och även inkassokrav trots att vi sedan 8 månader avslutat muntligt i telefon. Se till att ha mejlbevis på vad ni kommit överens om, den ena vet inte vad...
Extremt dålig service hos Verisure Min upplevelse med Verisure har tyvärr varit allt annat än professionell. När jag ringde för att få hjälp fick jag beskedet att personalen var på lunch och att jag skulle återkomma en timme senare. Det kändes verkligen inte tryggt att en larmcentral inte kan ge support mitt på dagen. Därefter har jag både ringt och mejlat flera gånger och fått olika svar från olika personer. Jag blev bland annat ombedd att uppge mitt lösenord, vilket vissa dagar fungerade och andra dagar inte – och märkligt...
Jag hade Verisure i många år och betalade över 60 000 kronor i fasta kostnader. När jag skaffade larmet lovades jag att kunna friköpa systemet efter fem år, vilket jag planerade att göra. Tyvärr togs denna möjlighet bort, och att friköpa systemet nu innebär att man köper loss värdelösa plastbitar. Jag kommer aldrig att köpa ett larmsystem från Verisure igen.
Som att du frivilligt skaffar dig en stalker. Omöjligt att säga upp larmtjänsten, alternativet finns inte ens när du ringer in för att avsluta. Du blir runtkopplad innan du till slut får säga upp det. Begränsade öppningstider för säga upp. När du väl lyckats få en muntlig bekräftelse får du ändå fakturor skickade till dig som du måste lägga ner tid på att bestrida. Där får du heller inga svar utan blir hänvisad runt. Bespara dig tid och huvudvärk genom att inte anlita, du blir aldrig av med dom.
Köpt larmpaket från Verisure för 10 år sedan. De hade lovat att uppgradera detta för flera år sedan men inget hände! Nu ringde de om att de vill byta delar utav min betalda larmkomponenter och att det kostar mig 3000 kronor för det inte kommer att fungera, Sedan får en email där det kostar ytterligare 2000 för montering! I kontraktet vid köpet står det at de ansvarar för funktionen samt åtgärda vid fel. Men deras ord är inte värt något när de kräver förutom dyr månadskostnad samt inköp av nytt larm! På 10 år har man betalat...
Pålitlig och snabb hjälp vid problem.
Alltid blivit väl bemötta och blivit hjälpta vidbehov
Jag känner trygghet när jag nattlarmar och sover bra eftersom jag är gammal och änka, jag var van att aldrig vara ensam och därför skaffade jag larmet, glömmer jag att larma av på morgonen eller om jag varit borta får jag snabbt en påminnelse och det känns att ni har kontroll på mig och det känns bra.
Enkelt lätt och funkar bra som det ska
Jag vill lyfta min uppskattning av den hjälp jag nyligen fått av eran medarbetare Oskar Bergström, du är en man med ett stort hjärta - tack för all hjälp i vårt ärende. Med vänlig hälsning, Hussein Alansari
Vi har haft vårt hemlarm i många år och det känns tryggt och bra på alla sätt!
En säljare eller till och med försäljningschef var hemma hos mig för att sälja in larmet. jag var tydlig med att jag inte ville ha någon bindningstid på larmet och därför ringade säljare in denna kryss-ruta för att tydliggöra att ingen bindningstid gäller. När sedan servicetecknikern var ute och installerade larmet så ville han ha en signatur för installationen. Tydligen då fanns där en ruta kring 2års bindningstid som jag la märke till. Nu hävdar Verisure att jag har 2års bindningstid, vilket jag anser är lurendrejeri.
Har och är nöjd från första gång.
Inget krångel. Får alltid hjälp om det är något.
Allt fungerar bra och man känner sig trygg
Jag är väldigt nöjd med Verisure, det som gör att betyget inte blir fem är väl priset. Man brukar säga att man får vad man betalar för och det stämmer väl ganska bra. Men priset är ganska högt och detta att man i princip höjer med 10% om året är inte helt okej. Den lösning som några av era konkurrenter har dvs att man köper anläggningen och betalar av den under 5-6 år till en månads kostnad som är nära era månadskostnader. Sedan har man bara en kostnad på 99:- - 150:- i månaden. Den känns lite lockande ibland men hittills har vi valt att ha kvar larmet hos er. MVH Christer Adelsbo
Fungerar mycket bra och man får den information man behöver.
Bra och snabb service. Trevligt bemötande.
Har tack o lov ännu inte behövt utnyttja Verisure fullt ut. Men tryggheten att jag har mitt larm är värt det. De gånger jag behövt kontakta Verisure har de alltid varit vänliga och snabba på att svara.
Det har varit bara bra vi har haft bra kontakt med en kille som heter Rickard.👍👍
Alltid proffsigt bemötande. Hittills har vi inget att klaga på.
Har fungerat klockrent i många år.
Tryggt och agerar snabbt när det behövs,
Tryggt och bra! Lätt att komma i kontakt vid frågor.
För oss har systemet fungerat 100-procentigt. Alltså är vi nöjda. Det enda som man funderar över ibland är kostnaden. För övrigt alltid vänligt och trevligt bemötande när vi av misstag fått larmet att lösa ut. Skulle tycka att det skulle vara lättare att få e-faktura från er.
Systemet fungerar som det ska. Vid larm reagerar personalen snabbt och proffsigt.
Allt fungerar bra som det ska göra.
Bra bemötande och bra service. Hälsningar Jan-Olof Gustafsson.
Helt okey, kanske lite dyrt. Har inte haft så många skarpa lägen.
Vi känner oss trygga ! För att ni är bäst i branschen ❤️
Snabb respons trevliga. Får hjälp när det behövs.
Bra service bra funkotion med smart-plugs
Trevlig man som kom, glatt humör, Trevlig, tog sig tid, sterssade inte.
Inga problem bara positivt bemötande
Utmärkt service! Känner mig trygg!
Larmet fungerar mycket bra. Tryggast är det att ha brandlarmet.
Tryggt! Smidig app. Smidigt att koppla ihop med Yale doorman.
Har haft Verisure i många år och är mycket nöjd med detta. Appen är lätt att ställa in med alla funktioner och scheman. Att ni har fått Yale låset och Arlo kameror i Verisure är super bra.
snabbt och tydligt svar när det gäller låssystemet
Trevlig o hjälpsam personal . Snabb uppkoppling när larmet går.
En upplevelse är för mej ett teaterbesök, en konsert eller något annat kulturellt. Mina kontakter med Verisure hör inte hit! Dock! Man blir alltid trevligt bemött av Verisure! Jag är utomordentligt nöjd!!!
Bra bemötande och känsla av trygghet. Lätt att kommunicera - gäller bara att hålla koll på sin kod. Aldrig varit något problem. Kontakt via mail, telefon och larmet direkt i bostad.
Det är smidigt att kontakta er och bemötandet är både trevligt och "lyser" kunskap. Inget mer att tillägga /Dennis
👍👍👍👍👍👍😁😁😁😁😁😁😁😢😢😢👏👏👏🥂🥂🥂🥂🥂🥂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂👌👌👌👌👌❤️🎉🎉❤️🌹🎉🎉🎉🎉🎉
Ett trevligt och sakligt bemötande. Ett snabbt svar. Får alltid hjälp med mitt ärende. Tack!
Vi är nöjda men tycker dock att det är dyrt
Fungerar bra. Man hör av sig via sms om vi glömt något. Vi fortsätter med Verisure!
Mycket nöjd med larmet och bemötandet om det skulle uppstå problem. Men det är dyrt!
Fungerade mycket bra och effektivt