Alla kategorier Övrigt Västerbotten Umeå Djurkliniken i Umeå AB

Verkstadsgatan 13, 904 32 Umeå — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Djurkliniken i Umeå AB

• J D
    J D skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Trots att det är lättare att få en tid på djurkliniken Umeå, skulle jag starkt avråda från att ta ditt djur till dem. Veterinär inger johanne vägde min katt och sedan glömde vad den vägde, frågade mig om jag kom ihåg. Fick min nedsövd katt tillbaka med en spruta och instruktioner att ta hem katten och väcka den själv om en timme!!!! Jag vägrade såklart ta detta ansvar. Läs mer
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Fd Veterinärn på Röbäck. Hon tog 500kr för att klämma på katten i ett par minuter. Sa att katten gått in i svält så musklerna förtvinat. Ansåg att det var "onödigt" att ta prover på en gammal katt & uppmanade oss att inte vänta för länge med avlivning. Gick till en annan klinik som tog blodprov & konstaterade förhöjda värden. Katten fick specialfoder och är idag frisk. Sätter aldrig min fot här igen!

Facebooksidan fick för dåliga recensioner så de skapade en ny där kunder inte kan skriva inlägg på sidan eller sätta betyg. Läs mer
  • Patrik  L
    Patrik L skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Rekommenderar ingen att besöka denna klinik. Vår lilla hund blev lite hängig så vi bokade en tid. Veterinären var vårdslös och hårdhänt med vår hund. När hon skulle ta temp på hunden hade hon inget glidmedel på termometern så vår hund skrek allt den kunde. Sedan fick den även stora blåmärken på mage och revben efter ultraljudsundersökning. Veterinären konstaterade att vår hunds njurar var helt förstörda och att enda alternativet var avlivning. Vi kände att vi ville ge våran lilla hund en chans till så vi bokade en tid på en annan klinik. Där såg de direkt på blodprover och ultraljud att njurarna var helt friska och att hunden inte behövde avlivas. Har hört från väldigt många i Umeå området att de varit otroligt missnöjda med Djurkliniken. Avrekommderas starkt. Läs mer
  • JP Ö
    JP Ö skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Har inget förtroende för Inger-Johanne överhuvudtaget efter hennes mycket otrevliga och oprofessionella bemötande. Vår stackars gamla katt kom in där efter att hon blivit trött och hängig, ville inte äta och dricka. Det hela slutar med att veterinären säger att katten måste avlivas, vilket så också sker.

Man kan inte så här i efterhand låta bli att undra om någon annan veterinär skulle gjort annorlunda.
    Efter denna incident har jag fått höra från flera andra katt- och hundägare att damen ute i Röbäck är ökänd. Det visste tyvärr inte vi när vi åkte dit akut.
    Varnar härmed andra för denna otrevliga och oprofessionella kvinna, gör inte misstaget att lämna era djurs liv i Inger-Johanne händer. Mycket tråkig slut för vår kära katt. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Vår katt fick problem med tandsten, och blev allmänt trött och hängig. Vi bokade därför en tid hos Veterinärn på Röbäck för att kolla upp det.

När vi kom dit kollade Inger-Johanne på henne i 2 min och sade sedan "Vi måste rycka ut en del av hennes tänder, hon har alldeles för stora problem".
    Det slutade med att vi bad att få behandla henne mot tandsten först, och fick en tid nästföljande torsdag.

Under helgen blev vår katt allt sämre, och vi åkte till akutjouren hos Distriktsveterinären i Vännäs under Söndag kväll. Efter 5 min kunde veterinären där konstatera att hon led av grav njursvikt, grav uttorkning, tappat muskler och fått sår i munnen p.g.a detta.
    Hon var så pass illa däran att hon fick somna in samma kväll.

Att Inger-Johanne inte kunde se dessa symptomer tre dagar tidigare kan ju bara ses som ett grovt tjänstefel.

Det känns hemskt att vår katt fick utstå dessa 3 extra dagar bara på grund av vårt val av veterinär.

Håll er borta djurägare! Läs mer