Alla kategorier Övrigt Västerbotten Umeå Djurkliniken i Umeå AB

Verkstadsgatan 13, 904 32 Umeå — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Djurkliniken i Umeå AB

• JP Ö
    JP Ö skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Har inget förtroende för Inger-Johanne överhuvudtaget efter hennes mycket otrevliga och oprofessionella bemötande. Vår stackars gamla katt kom in där efter att hon blivit trött och hängig, ville inte äta och dricka. Det hela slutar med att veterinären säger att katten måste avlivas, vilket så också sker.

Man kan inte så här i efterhand låta bli att undra om någon annan veterinär skulle gjort annorlunda.
    Efter denna incident har jag fått höra från flera andra katt- och hundägare att damen ute i Röbäck är ökänd. Det visste tyvärr inte vi när vi åkte dit akut.
    Varnar härmed andra för denna otrevliga och oprofessionella kvinna, gör inte misstaget att lämna era djurs liv i Inger-Johanne händer. Mycket tråkig slut för vår kära katt.
  • Johan S
    Johan S skrev om Djurkliniken i Umeå AB
    Vår katt fick problem med tandsten, och blev allmänt trött och hängig. Vi bokade därför en tid hos Veterinärn på Röbäck för att kolla upp det.

När vi kom dit kollade Inger-Johanne på henne i 2 min och sade sedan "Vi måste rycka ut en del av hennes tänder, hon har alldeles för stora problem".
    Det slutade med att vi bad att få behandla henne mot tandsten först, och fick en tid nästföljande torsdag.

Under helgen blev vår katt allt sämre, och vi åkte till akutjouren hos Distriktsveterinären i Vännäs under Söndag kväll. Efter 5 min kunde veterinären där konstatera att hon led av grav njursvikt, grav uttorkning, tappat muskler och fått sår i munnen p.g.a detta.
    Hon var så pass illa däran att hon fick somna in samma kväll.

Att Inger-Johanne inte kunde se dessa symptomer tre dagar tidigare kan ju bara ses som ett grovt tjänstefel.

Det känns hemskt att vår katt fick utstå dessa 3 extra dagar bara på grund av vårt val av veterinär.

Håll er borta djurägare!

Verkstadsgatan 13, 904 32 Umeå