Viasat

Ringvägen 52, 118 67 Stockholm — Visa karta

Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 31 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare.

Läs vad 12 kunder tycker om Viasat

• Therese B
    Therese B skrev om Viasat
    Vad du än gör skaffa inte Viasat!
    Vi fick fiber i huset och det kom en säljare som sålde in oss på Viasats fiber Tv som lät jätte bra. Kom till och med en tekniker som hjälpte installera. Dock märkte han då han inte kunde få en bild att Viasat inte hade registrerat vårt IP hos stadsnätet vilket tog 3 dagar att fixa. Detta skulle varit min första röda flagga.
    När allt kommer igång så fungerar det men använder inte dem så ofta då vi fortfarande hade vårt gamla Comhem abonnemang då det var tre månaders uppsägningstid på det. Sätter igång Viasat dosan ibland för att se filmkanalerna men märker att jag får ett felmeddelande om att jag inte har internet så kanalerna kan inte visas. Är märkligt tycker jag då jag har internet på allt annat, mobil, ps4 och datorer just då men stänger av och väntar några timmar. Då fungerar det. Några veckor senare så fungerar det inte alls hur mycket jag än väntar. Ringer deras tekniska support och får hjälp med hur jag startar om alla dosor ect. Startar om fibern, startar om Viasat dosan, startar om sändarna som sitter i de olika rummen som ska prata med varandra. Nada. testar att sätta i en 20 m lång kabel i fiberdosan i hallen direkt till Viasat dosan. Då fungerar det så de säger att det är mina mottagare det är fel på. Frågar om de kan skicka nya då eftersom jag inte kan ha en kabel dragen tvärs över golvet genom hela lägenheten och de säger nej! Jag måste testa MÅNGA gånger att återställa dem säger de. Jag gör det. MÅNGA gånger över några dagar men ingen skillnad. Ringer igen och säger att jag testat många gånger nu men det fungerar fortfarande inte. Tjejen i luren säger bara jaha men då får du ta den långa sladden. Säger att det kan jag inte för då kan jag inte stänga dörrar i min lägenhet. Hon låter så jäkla nonchalant att jag blir arg och talar om att om detta bara hade börjat fungera så hade jag tagit med detta abonnemang när jag flyttar om en månad. Hon säger då men du tecknade detta för två månader sedan. Jag visste inte att jag skulle flytta då talar jag om för henne och hon säger bara jaha men nu är du bunden på detta i två år till. Är så arg att jag frågar hur lång uppsägningstid jag har och hon säger att måste ha detta skit som inte fungerar och inte kommer kunna använda för jag ska flytta tills det går ut om 2 år!!!!
    Kollar upp att jag inte har fiber i min nästa lägenhet jag ska flytta till och ringer sedan idag tillbaka till dem och ber att få säga upp mitt abonnemang pga av flytt och att jag inte har fiber där. De säger då jaha men det kan du inte. Det enda du kan göra är att överlåta till någon annan (vem fan vill ha något som inte fungerar!) eller uppgradera till en parabol för 500 kr!) Men jag vill inte ha en jävla parabol säger jag och de svarar ja men då kommer det bli dyrt för dig då du har guld paketet. Då säger jag STOPP jag har skrivit på ett avtal för silver inte guld. Säljaren har till och med ringat in silver på avtalet jag har. De svarar då att jag har en prova på tid på guld som går ut om några månader vilket jag efter det kan välja att nedgradera till silver som är billigare. (detta skulle inte ske automatiskt dock! så detta hade jag missat och fått betala mer för guld om allt fungerat) Säger åt henne att hon ska fixa på en gång så att när prövotiden går ut att jag får silver vilket hon gör efter mycket argt tjat från mig. Frågar om jag kan betala en klump summa redan nu så allt är betalt och klart för de 2 åren så de kan ta bort mitt abonnemang var på hon säger nej. Frågar om jag kommer få en påminnelse i 2019 när det börjar gå ut så jag kan säga upp det var på hon säger nej! (ska jag allvarligt hålla kolla på något som inte fungerar eller kommer kunna använda i 2 år!!!) Frågar om hon kan skriva in så att det inte fortlöper när det går ut i 2019 och får svaret nej!.
    Har aldrig fått så dåligt bemötande och blivit så här behandlad någonsin. När jag hade Boxer för 9 år sedan och flyttade så kunde de avsluta bara så där. Samma med Comhem som jag sade upp för att jag skaffade Viasat. De sa bara tråkigt att du lämnar oss, det är tre månaders uppsägningstid.
    Rekommenderar inte Viasat till NÅGON inte ens min värsta fiende
  • Natallia L
    Natallia L skrev om Viasat
    Ringer Viasat för att säga upp abonnemang. Kundtjänst person övertalar mig att byta abonnemang till billigast bas utbud Viasat silver (ingen HD kanaler o.s.v.) så att jag kommer att betala 56:- i månad för 6 månader och 279:- i 6 månader därpå. Det skulle vara billigare än att betala full pris för 3 månader under uppsägnings tid. MEN, det kom faktura på 609:- istället för 56:- ...... Ringde en gång till till Viasat. Dem korrigerat fakturan, men inte abonnemanget... Nu måste ringa en gång till.......... Uselt kund servis! Särskilt om man va kund hos dem i 10 år..................
  • Krister T
    Krister T skrev om Viasat
    Varning. Teckna inget med dom . Fick pris på 70kr i månaden. I 12 mån . Sedan får man en räkning på över 3000kr . . Sa då när ja teckna att det inte blir mer än 70kr i mån. Försäljare på viasat lova att det inte var mer. . Deras jobb går ut på lura folk . Kund hos er o längtar till abonnemang går . Aldrig mer er igen
  • Maria  J
    Maria J skrev om Viasat
    Sämsta företaget och kundtjänsten ever! Man slussas vidare i flera timmar pga ett fel som de skapat och inte ens lyckas lösa. Hemskt dåligt, förstörde hela min dag med att lägga energi på detta till ingen nytta.
  • Per
    Per skrev om Viasat
    Viasat försöker verkligen få mig att byta till en annan leverantör. De har försökt ringa mig flera gånger varje dag från olika nummer (jag blockar dem när de stört mig) för att sälja kanalpaket etc som jag inte vill ha och inte har bett om. De har höjt priset för mig då jag hade "silver"-paketet, för kanaler jag inte bett om och inte vill ha. Efter att ha varit kund hos Viasat i en evighet fick jag "erbjudande" om en ny box, när min gamla Nokia-box dog. De hade en "jättebra" box. En Samsung HD-box. Det är den långsammaste och mest krånglande skräpbox jag någonsin använt! Den gör mig helt j---a galen. När jag får tag i en annan så ska den sprängas, eldas upp eller krossas. Ont ska med ont förgöras.
    Om de slutar telefonterrorisera sina kunder och slutar skicka reklam via posten (det senare kan jag leva med) så vore det åtminstone ett plus till.
  • Morgan A
    Morgan A skrev om Viasat
    Blev uppringd av säljare för två år sedan som ljög om priset då han inte inkluderade alla tjänster som jag sa att jag behövde, visade sig att jag fick lägga till fast telefoni i efterhand med diverse uppstartskostnader. Han underlät att berätta om tvååriga bindningstiden. Han sa att vi skulle kunna byta ner kanalpaketet efter provapå-tiden och han påstod att vi alltid skulle ha full tillgång till Viaplay vilket dock upphörde så snart vi bytt ner kanalpaketet. Kundtjänst har under två års tid varit helt oförstående utan hela tiden hänvisat till 24-månaders bindningstid i våra samtal. När jag nu ringde för att säga upp så visar det sig att de har 27 månaders bindningstid. Mina råd är:
    1. Använd inte Viasat!
    2. Använd inte Viasat!
    3. Använd inte Viasat!
    4. Om du inte lyssnat de till de tre första råden så lusläs avtalen och utnyttja öppet köp!
  • nedim b
    nedim b skrev om Viasat
    Uselt slö och trött TV-BOX som har provocerat fram det värsta i mig så att jag nästan kastat TVn genom förnstret - för det betalar jag nästan 700kr /månad.. kundservice helt ovilliga att hjälpa till, hävdar att boxen är som den är och att den funkar som det ska ... och just det, det tog nästan 1h att komma fram till kundtjänst. Det håller inte och de kommer tappa fler kunder än mig framöver - välj någon annan operatör är mitt tips!
  • Marie F
    Marie F skrev om Viasat
    VARNING!
    Jag fick besök hemma av en försäljare i januari och jag skrev på ett abonnemang som verkade riktigt förmånligt. Därefter har jag inte fått någon ro...
    Efter ett antal dagar ringer jag och frågar vart kanalerna är och får veta att det abonnemang som sålts till mig inte existerar och att de gärna vill att jag tar ett annat! Skulle inte tro det! Jag har ett skriftligt avtal och jag kräver att få det som VIASAT sålt till mig. Efter många flera samtal och säkert ett par avskedande av både hemförsäljare och gruppledare kom kanalerna. Men det slutade inte där. Efter snart 8 månader håller jag fortfarande på att tjafsa med VIASAT.
    - De slarvar bort mitt kontrakt så jag måste scanna och skicka det till dem som "bevis"
    - De drar pengar från mitt konto fast de inte ska. FLERA GÅNGER! (har nu tagit bort autogiro för att de inte ska stjäla mer pengar av mig)
    - De säger att dessa pengar finns "tillgodo" till nästkommande fakturor men de drar pengar ändå! De ligger nu och får ränta för 3000:- av mina pengar!
    - De ringer inte tillbaka när de säger att de ska.

Vad ni än gör, välj en annan TV-leverantör!
  • Ola G
    Ola G skrev om Viasat
    En mycket allvarligt menad varning från mig, bara lägg på om de ringer, och oavsett erbjudande i reklamen, släng. Du vill. inte ha. med dem. att. göra. Har själv fått ett avtalsförslag från dem. Har inte skrivit på det. Ändå kom helt plötsligt både utrustning och en fet faktura! När jag artigt ringde och påtalade att jag inte är kunde helt enkelt och att det såklart är olagligt att skicka en faktura till en personman inte har avtal så säger de att de inte kan göra något. Sällan blivit så häpen!
    De skyller på att det är åf som skickat ut avtalsförslaget (vilket stämmer) men det är ju knappast mitt problem som slutkund. Viasat har skickat en faktura till en person som inte är kund, att det skulle vara mitt problem om åf lurat de och låtsats att jag skrivit på är ju knappast mitt problem. Jag har svårt att se att åf förfalskat min underskrift på ett avtal vilket vore enda sättet som Viasat i god tror kunna skicka fakturan. De har inte kunnat visa någon sådan underskrift och nu har både påminnelse och ny faktura kommit.
  • Erica
    Erica skrev om Viasat
    Lovar att ringa tillbaka gör det inte. Mycket ojämn kompetens på supporten, från usel till dålig. Kan inte lösa de enklaste problemen.
  • Claes
    Claes skrev om Viasat
    Ringer och trackaserar mig på kvällarna. De ringer min mobiltelefon eftersom jag har Nix på den fasta. Svarade en gång och hör bara någon som sitter och fnissar. Är ni ett seriöst företag? Verkar inte så. Och förresten, jag vill INTE bli uppringd av er!
  • Mats G
    Mats G skrev om Viasat
    Lysande tv-leverantör! Sade upp krångliga och bångstyriga Canal Digital, då de inte lyckats koppla in min iptv-tjänst på en månad. Viasats box anlände med posten dagen efter och fungerade smärtfritt direkt! Kunnig personal, bättre priser och trevligt bemötande. Ett undantag bland tjänsteleverantörer nu för tiden!

Ringvägen 52, 118 67 Stockholm