Viasat

Ringvägen 52, 118 67 Stockholm — Visa karta

Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 31 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare.

Läs vad 6 kunder tycker om Viasat

• nedim b
    nedim b skrev om Viasat
    Uselt slö och trött TV-BOX som har provocerat fram det värsta i mig så att jag nästan kastat TVn genom förnstret - för det betalar jag nästan 700kr /månad.. kundservice helt ovilliga att hjälpa till, hävdar att boxen är som den är och att den funkar som det ska ... och just det, det tog nästan 1h att komma fram till kundtjänst. Det håller inte och de kommer tappa fler kunder än mig framöver - välj någon annan operatör är mitt tips!
  • Marie F
    Marie F skrev om Viasat
    VARNING!
    Jag fick besök hemma av en försäljare i januari och jag skrev på ett abonnemang som verkade riktigt förmånligt. Därefter har jag inte fått någon ro...
    Efter ett antal dagar ringer jag och frågar vart kanalerna är och får veta att det abonnemang som sålts till mig inte existerar och att de gärna vill att jag tar ett annat! Skulle inte tro det! Jag har ett skriftligt avtal och jag kräver att få det som VIASAT sålt till mig. Efter många flera samtal och säkert ett par avskedande av både hemförsäljare och gruppledare kom kanalerna. Men det slutade inte där. Efter snart 8 månader håller jag fortfarande på att tjafsa med VIASAT.
    - De slarvar bort mitt kontrakt så jag måste scanna och skicka det till dem som "bevis"
    - De drar pengar från mitt konto fast de inte ska. FLERA GÅNGER! (har nu tagit bort autogiro för att de inte ska stjäla mer pengar av mig)
    - De säger att dessa pengar finns "tillgodo" till nästkommande fakturor men de drar pengar ändå! De ligger nu och får ränta för 3000:- av mina pengar!
    - De ringer inte tillbaka när de säger att de ska.

Vad ni än gör, välj en annan TV-leverantör!
  • Ola G
    Ola G skrev om Viasat
    En mycket allvarligt menad varning från mig, bara lägg på om de ringer, och oavsett erbjudande i reklamen, släng. Du vill. inte ha. med dem. att. göra. Har själv fått ett avtalsförslag från dem. Har inte skrivit på det. Ändå kom helt plötsligt både utrustning och en fet faktura! När jag artigt ringde och påtalade att jag inte är kunde helt enkelt och att det såklart är olagligt att skicka en faktura till en personman inte har avtal så säger de att de inte kan göra något. Sällan blivit så häpen!
    De skyller på att det är åf som skickat ut avtalsförslaget (vilket stämmer) men det är ju knappast mitt problem som slutkund. Viasat har skickat en faktura till en person som inte är kund, att det skulle vara mitt problem om åf lurat de och låtsats att jag skrivit på är ju knappast mitt problem. Jag har svårt att se att åf förfalskat min underskrift på ett avtal vilket vore enda sättet som Viasat i god tror kunna skicka fakturan. De har inte kunnat visa någon sådan underskrift och nu har både påminnelse och ny faktura kommit.
  • Erica
    Erica skrev om Viasat
    Lovar att ringa tillbaka gör det inte. Mycket ojämn kompetens på supporten, från usel till dålig. Kan inte lösa de enklaste problemen.
  • Claes
    Claes skrev om Viasat
    Ringer och trackaserar mig på kvällarna. De ringer min mobiltelefon eftersom jag har Nix på den fasta. Svarade en gång och hör bara någon som sitter och fnissar. Är ni ett seriöst företag? Verkar inte så. Och förresten, jag vill INTE bli uppringd av er!
  • Mats G
    Mats G skrev om Viasat
    Lysande tv-leverantör! Sade upp krångliga och bångstyriga Canal Digital, då de inte lyckats koppla in min iptv-tjänst på en månad. Viasats box anlände med posten dagen efter och fungerade smärtfritt direkt! Kunnig personal, bättre priser och trevligt bemötande. Ett undantag bland tjänsteleverantörer nu för tiden!

Ringvägen 52, 118 67 Stockholm