Viasat

Ringvägen 52, 118 67 Stockholm — Visa karta

Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 31 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare.

Läs vad 24 kunder tycker om Viasat

• Lars L skrev om Viasat
    Jag har nyligen gått över från Telia till viasat. Jag ångrar det. Svårt att få trådlös tv att fungera och det blev till slut mycket dyrare än vad försäljaren utlovat. Avråder från detta bolag. Läs mer
  • Magnus N skrev om Viasat
    Jag ringde viasat för att säga upp mitt tv + bredbandsabonnemang pga byte av bredbandsleverantör. Blev då övertalad att ha kvar tv abonnemangen då jag fick ett bättre pris. Jag var tydlig med att jag har telia öppen fiber och frågade om det verkligen fungerade att ha Bahnhof som bredbandsleverantör och samtidigt Viasat för tvkanalerna. Fick då svaret att det inte var några problem alls. Stort misstag av mig att lita på viasats säljare skulle det senare visa sig. Självklart fungerar det inte och självklart får jag inte häva köpet. Så nu sitter jag med 1 års bindningstid som jag inte kommer ur trots att viasat inte kan leverera tv kanaler som de lovade. De hävdar att det inte spelar någon roll vad säljaren lovar eller sagt utan det är vad som sägs i inspelningen som gäller. Så ett tips är att få med alla detaljer om vad som sagts i inspelningen eller ännu bättre att få allt som sagts skriftligt hemskickat istället. Mycket tid har lagts på felsökning + telefonköer. Har sagt upp allt hos viasat nu och kommer aldrig ingå ett avtal med dom igen.

Uppdatering: Anmälde ärendet till ARN och efter det har Viasat backat och har nu gått med på att häva köpet. Läs mer
  • Mathias P skrev om Viasat
    Jag skulle inte rekommendera Viasat till min värsta fiende. Från dag ett av användningen har vi bara haft problem. Vi blev lovade en box som kan spela in program och som vi kan pausa / se programmen när vi vill. Det de glömde meddela var att vi måste köpa en hårddisk för ca. 1100 :-. Detta får jag reda på först när jag kommer till en tyken kundservicemedarbetare, hans svar: Det borde man begripa att man måste göra, du skulle ha frågat om du skulle köpa till en hårddisk???????????. Dumt av mig...
    Från början skulle allt kosta 199 kr/månaden och nu fick vi en räkning på 500:- (Plus att vi nu måste köpa en hårddisk för 1100:-, om vi ska ha någon andning av denna värdelösa produkt.)
    Tyvärr har vi bundit oss till dessa skojare men om ni fundera på att göra det samma, GÖR DET INTE! Så fort vi kan kommer vi att lämna förgått. Läs mer
  • C h A skrev om Viasat
    Riktiga skojare, ringer och påstår saker som är helt fel. 199 kr/mån blir plötsligen 329 kr/mån. Kan verkligen inte rekommendera detta till någon. Läs mer
  • Linda K skrev om Viasat
    Viasat SUGER!!!
    Jag har också erfarenhet av att dom plötsligt höjt priset för att dom har uppgraderat mitt TV paket utan mitt medgivande.
    Blev tvungen att ringa till dom och då fixade dom till det med någon konstig ursäkt att min bindningstid löpt ut?! Nåväl, dom åtgärdade det och det var inte det jag ville dela i första hand.
    TVn blev svart när boxen började att uppdatera den 5 juni 2018. Efter upprepade kontakter fram till 9 juli (5 veckor) utan åtgärd gav jag upp..
    Den 15 augusti, nu har det passerat 10 veckor, ringer företaget från helvetet och undrar om jag är nöjd.
    Dom får såklart veta att dom lever.
    Då sätter dom jävlarna fart. Dom lovar än det ena än det andra MEN jag måste köpa en ny box av dom (min tredje på fem år, inspelningsbar) och dessutom binda mig i 24 månader. Skulle hellre ta livet av mig lät jag dom få veta. Ville först häva avtalet eftersom jag inte anser att dom uppfyllt sin del av densamma men nej det går inte. Ville då säga upp det så jag slipper ur deras grepp när bindningstiden löper ut 1:a mars 2019. Nä, går inte heller. Får nu vänta till 1:a februari med att säga upp det och kan se fram emot att betala fakturan varje månad.
    I slutändan har jag betalat dom för 9 månader och kan fortsätta att njuta av min svarta TV.
    Jag hoppas min anmälan till konsumentverket leder till något gott. Läs mer
  • Karla R
    Karla R skrev om Viasat
    Varning för viasat!!!
    De ringde upp mig säkert 20 ggr och när jag till slut tog samtalet så blev jag lovad att jag bara behöver en box som jag kopplar in i en tv-apparat och att jag via wifi skulle få upp kanalerna i alla andra tv-apparater (både smart-tv och icke smart-tv i huset) .Det skulle kosta 199:- för basutbudet/mån totalt och då skulle jag ha kanalerna i alla tv-apparater. Jag frågade specifikt om det eftersom vi idag har tvilling- och trillingkort. Säljaren tyckte att det var en onödig kostnad eftersom jag bara behöver en box och han lovade att viasat skulle vara väldigt enkelt att koppla in. Pga leveranstid och semester så gick det 17 dagar utan att vi lyckats få det att fungera. Då vi ringde kundtjänst så säger de att det inte säkert funkar så enkelt hos oss och att vi behöver en box per TV. Det blir alltså ett helt annat abbonemangspris än vad säljaren hade lovat. Det var dessutom inte säkert att vi skulle få det att fungera! När jag ville säga upp abbonemanget pga fel info om produkten så säger kundtjänst att det inte går pga inspelningen där jag tackar ja till abbonemanget och att jag är bunden i 24 månader!! Men det grundade sig ju på fel info från säljaren. Skäms på er viasat som avsiktligt lurar era kunder på detta sätt och inte tar något ansvar😡😡 Det är inte så man ska bedriva ett företag! Utbilda era säljare och ta ert ansvar om det blir fel😡 Läs mer
    Linda K gillar detta
  • Thomas V skrev om Viasat
    Oseriösa!
    Varit kund i flera år och ville säga upp mitt abonnemang. Först fick jag reda på att jag kontaktat "fel" kundtjänst om jag ville säga upp.
    Ringde då upp den "rätta" kundtjänsten och fick då vänta i en timmes kö.
    När jag väl kom fram så blev jag ifrågasatt varför jag ville säga upp. En påstridig person som till slut accepterade och sedan slängde på luren i örat på mig. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Viasat
    Jag ville byta till viasat för att jag fick ett bättre pris än hos telia.
    Jag skulle ha tillgång till samma kanaler och skulle få prova i 2 veckor.
    Jag var missnöjd med tjänsten och ville säga upp den när jag inte ens fått sakerna att fungera, dom höll inte heller vad dom lovade att jag skulle ha samma kanaler, till ex tv4.
    När jag ringer så säger dom att jag är 1 dag försenad med uppsägningen, detta efter att ha försökt dagen innan och suttit jättelänge i kö utan att komma fram.

jag säger då att jag inte fått testat abonnemanget i 14 dagar eftersom det kom på posten först flera dagar efter beställningen.
    När jag sen ska säga upp abonnemanget så säger dom att det är från dagen jag beställt abonnemanget på telefon som gäller.

Dom säger då att dom ska lyssna på ljudfilen från när jag beställt abonnemanget och se om dom kan avsluta det iallafall, detta ska ta 2-3 dagar enligt supporten.

När jag ringer 5-6 dagar senare för att dom inte har hört av sig så säger dom att dom inte fått ljudfilen ännu. Dom säger då att om vi inte har fått ljudfilen inom 5 dagar så kan vi avsluta ditt abonnemang iallafall.

Detta var den 12e juli. Idag den 25e juli så ringer jag igen och frågar om det är klart med uppsägningen osv, då jag får som svar att dom i föregående samtal inte har sagt någonting alls om att dom kan avsluta abonnemanget efter 5 dagar. Utan nu ska jag vänta i en månad till helt plötsligt, han vägrar säga ett datum med utan slingrar sig bara och säger att jag måste vänta tills ljudfilen kommer. Han påstår att jag ljuger när jag berättar att jag skulle få abonnemanget uppsagt om dom inte fått ljudfilen inom 5 dagar.

Först säger han att dom har 14 dagar på sig att få fram en ljudfil. Då säger jag att det har ju gått mer än 14 dagar sen jag ringde första gången och begärde ljudfilen, då ändrar han sig helt plötsligt till att dom har upp till en månad på sig. Då säger jag, ok, så den 4e augusti som är en månad efter jag beställde ljudfilen första gången så säger ni upp abonnemanget. Eftersom det var den informationen han precis ändrade sig till. Då säger han att jag sätter ord i munnen på honom, han har inte sagt att det är en månad som gäller, utan jag ska vänta till minst den 9 augusti men något bestämt datum uppger han inte. Sen säger han att detta samtal kommer inte komma något längre. Läs mer
  • Camilla L skrev om Viasat
    OBS!! VÄLJ INTE VIASAT! SÄLJARE SOM MUNTLIGT LURAR KUNDER ATT SKRIVA PÅ AVTAL!! SKRIV INTE PÅ AVTAL I HEMMET!! Ska ni skriva på läs då ALLT det finstilta OCH allmänna villkor på deras hemsida. Läs noggrant för det spelar INGEN roll vad säljaren lovat muntligt! Säljarens egna anteckningar är inte heller underlag för det han lovat!
    Sämsta kundtjänst någonsin!!! Har både via flertalet samtal och mail försökt få ansvarig att kontakta oss sedan 1/1 och de ringer först idag 7/5!
    Vi var även utan både internet och TV i 1 månads tid och svaret vi fick om och om igen från Viasat var att vi skulle avvakta!! Kontaktade tillslut själva tekniker hos fiberföretaget som kom ut efter 2 dagar och löste problemet!
    Viasat höjde dessutom priset på vårt abonnemang utan att meddela oss trots att det stod i avtalet att vårt abonnemang inte skulle höjas under avtalstiden!
    Rekommenderar alla att välja annan leverantör än Viasat! Läs mer
  • Hans M
    Hans M skrev om Viasat
    Ville säga upp mitt abonnemang sökt ringa Visat kan inte komma fram, har även mejlat. Begärt att få en bekräftelse på uppsägning som tyvärr går ut 2020-01-31. Vill få ett billigare alternativ typ baspaket. Visat hävdar att man måste ringa för säga upp abonnemang samt söka billigare alternativ. Mycket märkligt omöjligt få svar. Varför kan man inte då ta emot ett vanligt mejl för uppsägning? Digital betydligt mera serviceinriktade svarar på samtal samt mejl. Missar man betalning får då sms ifrån Canal digital betalar du idag får du ingen påminnelseavgift. Jag betalar hellre en högre avgift ifrån Canal digital där man har betydligt bättre service än Viasat. Läs mer
    Linda K gillar detta
  • Björn N skrev om Viasat
    Hej
    Om du skall boka internet och TV samtidigt kör Viasat en fuling. Du får ett avtal och sen visar det sig att TV ligger på 27-30 månader men internet på 12 månaders avtal. Så efter ett år börjar de höja avgiften för internet och du trodde att du hade ett avtal på båda;-( Vill du ha ett bra pris på bägge så måste de ju köpas ihop vilket inte går då. Lite fult så var beredd på det för det framgår inte riktigt när du skall skriva på utan kommer efter drygt ett år. Såklart leverantörer skall tjäna på sina tjänster, men jag gillar inte dem som luras eller underhåller information för att sedan tjäna mer så undvik Viasat om du kan och inte uppskattar överraskningar som kostar dig mer.
    Björn Läs mer
  • Ida P
    Ida P skrev om Viasat
    Riktigt missnöjd!
    Sämst internet där man som kund inte får det man betalar för. Problem med deras digitalbox med ”buggar” och fel mjukvara.
    Tråkigt bemötande i telefon samt låånga köer till deras kundservice. Har haft problem ett flertal gånger med deras digitalbox. Ingen kompensation, rekommenderar verkligen INTE Viasat till någon. Är så hemskt besviken och ledsen över att jag är bunden till detta i 24 månader. Läs mer
  • Therese B
    Therese B skrev om Viasat
    Vad du än gör skaffa inte Viasat!
    Vi fick fiber i huset och det kom en säljare som sålde in oss på Viasats fiber Tv som lät jätte bra. Kom till och med en tekniker som hjälpte installera. Dock märkte han då han inte kunde få en bild att Viasat inte hade registrerat vårt IP hos stadsnätet vilket tog 3 dagar att fixa. Detta skulle varit min första röda flagga.
    När allt kommer igång så fungerar det men använder inte dem så ofta då vi fortfarande hade vårt gamla Comhem abonnemang då det var tre månaders uppsägningstid på det. Sätter igång Viasat dosan ibland för att se filmkanalerna men märker att jag får ett felmeddelande om att jag inte har internet så kanalerna kan inte visas. Är märkligt tycker jag då jag har internet på allt annat, mobil, ps4 och datorer just då men stänger av och väntar några timmar. Då fungerar det. Några veckor senare så fungerar det inte alls hur mycket jag än väntar. Ringer deras tekniska support och får hjälp med hur jag startar om alla dosor ect. Startar om fibern, startar om Viasat dosan, startar om sändarna som sitter i de olika rummen som ska prata med varandra. Nada. testar att sätta i en 20 m lång kabel i fiberdosan i hallen direkt till Viasat dosan. Då fungerar det så de säger att det är mina mottagare det är fel på. Frågar om de kan skicka nya då eftersom jag inte kan ha en kabel dragen tvärs över golvet genom hela lägenheten och de säger nej! Jag måste testa MÅNGA gånger att återställa dem säger de. Jag gör det. MÅNGA gånger över några dagar men ingen skillnad. Ringer igen och säger att jag testat många gånger nu men det fungerar fortfarande inte. Tjejen i luren säger bara jaha men då får du ta den långa sladden. Säger att det kan jag inte för då kan jag inte stänga dörrar i min lägenhet. Hon låter så jäkla nonchalant att jag blir arg och talar om att om detta bara hade börjat fungera så hade jag tagit med detta abonnemang när jag flyttar om en månad. Hon säger då men du tecknade detta för två månader sedan. Jag visste inte att jag skulle flytta då talar jag om för henne och hon säger bara jaha men nu är du bunden på detta i två år till. Är så arg att jag frågar hur lång uppsägningstid jag har och hon säger att måste ha detta skit som inte fungerar och inte kommer kunna använda för jag ska flytta tills det går ut om 2 år!!!!
    Kollar upp att jag inte har fiber i min nästa lägenhet jag ska flytta till och ringer sedan idag tillbaka till dem och ber att få säga upp mitt abonnemang pga av flytt och att jag inte har fiber där. De säger då jaha men det kan du inte. Det enda du kan göra är att överlåta till någon annan (vem fan vill ha något som inte fungerar!) eller uppgradera till en parabol för 500 kr!) Men jag vill inte ha en jävla parabol säger jag och de svarar ja men då kommer det bli dyrt för dig då du har guld paketet. Då säger jag STOPP jag har skrivit på ett avtal för silver inte guld. Säljaren har till och med ringat in silver på avtalet jag har. De svarar då att jag har en prova på tid på guld som går ut om några månader vilket jag efter det kan välja att nedgradera till silver som är billigare. (detta skulle inte ske automatiskt dock! så detta hade jag missat och fått betala mer för guld om allt fungerat) Säger åt henne att hon ska fixa på en gång så att när prövotiden går ut att jag får silver vilket hon gör efter mycket argt tjat från mig. Frågar om jag kan betala en klump summa redan nu så allt är betalt och klart för de 2 åren så de kan ta bort mitt abonnemang var på hon säger nej. Frågar om jag kommer få en påminnelse i 2019 när det börjar gå ut så jag kan säga upp det var på hon säger nej! (ska jag allvarligt hålla kolla på något som inte fungerar eller kommer kunna använda i 2 år!!!) Frågar om hon kan skriva in så att det inte fortlöper när det går ut i 2019 och får svaret nej!.
    Har aldrig fått så dåligt bemötande och blivit så här behandlad någonsin. När jag hade Boxer för 9 år sedan och flyttade så kunde de avsluta bara så där. Samma med Comhem som jag sade upp för att jag skaffade Viasat. De sa bara tråkigt att du lämnar oss, det är tre månaders uppsägningstid.
    Rekommenderar inte Viasat till NÅGON inte ens min värsta fiende Läs mer
  • Natallia L skrev om Viasat
    Ringer Viasat för att säga upp abonnemang. Kundtjänst person övertalar mig att byta abonnemang till billigast bas utbud Viasat silver (ingen HD kanaler o.s.v.) så att jag kommer att betala 56:- i månad för 6 månader och 279:- i 6 månader därpå. Det skulle vara billigare än att betala full pris för 3 månader under uppsägnings tid. MEN, det kom faktura på 609:- istället för 56:- ...... Ringde en gång till till Viasat. Dem korrigerat fakturan, men inte abonnemanget... Nu måste ringa en gång till.......... Uselt kund servis! Särskilt om man va kund hos dem i 10 år.................. Läs mer
  • Krister T skrev om Viasat
    Varning. Teckna inget med dom . Fick pris på 70kr i månaden. I 12 mån . Sedan får man en räkning på över 3000kr . . Sa då när ja teckna att det inte blir mer än 70kr i mån. Försäljare på viasat lova att det inte var mer. . Deras jobb går ut på lura folk . Kund hos er o längtar till abonnemang går . Aldrig mer er igen Läs mer
  • Maria J skrev om Viasat
    Sämsta företaget och kundtjänsten ever! Man slussas vidare i flera timmar pga ett fel som de skapat och inte ens lyckas lösa. Hemskt dåligt, förstörde hela min dag med att lägga energi på detta till ingen nytta. Läs mer
  • Per skrev om Viasat
    Viasat försöker verkligen få mig att byta till en annan leverantör. De har försökt ringa mig flera gånger varje dag från olika nummer (jag blockar dem när de stört mig) för att sälja kanalpaket etc som jag inte vill ha och inte har bett om. De har höjt priset för mig då jag hade "silver"-paketet, för kanaler jag inte bett om och inte vill ha. Efter att ha varit kund hos Viasat i en evighet fick jag "erbjudande" om en ny box, när min gamla Nokia-box dog. De hade en "jättebra" box. En Samsung HD-box. Det är den långsammaste och mest krånglande skräpbox jag någonsin använt! Den gör mig helt j---a galen. När jag får tag i en annan så ska den sprängas, eldas upp eller krossas. Ont ska med ont förgöras.
    Om de slutar telefonterrorisera sina kunder och slutar skicka reklam via posten (det senare kan jag leva med) så vore det åtminstone ett plus till. Läs mer
  • Morgan A skrev om Viasat
    Blev uppringd av säljare för två år sedan som ljög om priset då han inte inkluderade alla tjänster som jag sa att jag behövde, visade sig att jag fick lägga till fast telefoni i efterhand med diverse uppstartskostnader. Han underlät att berätta om tvååriga bindningstiden. Han sa att vi skulle kunna byta ner kanalpaketet efter provapå-tiden och han påstod att vi alltid skulle ha full tillgång till Viaplay vilket dock upphörde så snart vi bytt ner kanalpaketet. Kundtjänst har under två års tid varit helt oförstående utan hela tiden hänvisat till 24-månaders bindningstid i våra samtal. När jag nu ringde för att säga upp så visar det sig att de har 27 månaders bindningstid. Mina råd är:
    1. Använd inte Viasat!
    2. Använd inte Viasat!
    3. Använd inte Viasat!
    4. Om du inte lyssnat de till de tre första råden så lusläs avtalen och utnyttja öppet köp! Läs mer
  • nedim b skrev om Viasat
    Uselt slö och trött TV-BOX som har provocerat fram det värsta i mig så att jag nästan kastat TVn genom förnstret - för det betalar jag nästan 700kr /månad.. kundservice helt ovilliga att hjälpa till, hävdar att boxen är som den är och att den funkar som det ska ... och just det, det tog nästan 1h att komma fram till kundtjänst. Det håller inte och de kommer tappa fler kunder än mig framöver - välj någon annan operatör är mitt tips! Läs mer
  • Marie F skrev om Viasat
    VARNING!
    Jag fick besök hemma av en försäljare i januari och jag skrev på ett abonnemang som verkade riktigt förmånligt. Därefter har jag inte fått någon ro...
    Efter ett antal dagar ringer jag och frågar vart kanalerna är och får veta att det abonnemang som sålts till mig inte existerar och att de gärna vill att jag tar ett annat! Skulle inte tro det! Jag har ett skriftligt avtal och jag kräver att få det som VIASAT sålt till mig. Efter många flera samtal och säkert ett par avskedande av både hemförsäljare och gruppledare kom kanalerna. Men det slutade inte där. Efter snart 8 månader håller jag fortfarande på att tjafsa med VIASAT.
    - De slarvar bort mitt kontrakt så jag måste scanna och skicka det till dem som "bevis"
    - De drar pengar från mitt konto fast de inte ska. FLERA GÅNGER! (har nu tagit bort autogiro för att de inte ska stjäla mer pengar av mig)
    - De säger att dessa pengar finns "tillgodo" till nästkommande fakturor men de drar pengar ändå! De ligger nu och får ränta för 3000:- av mina pengar!
    - De ringer inte tillbaka när de säger att de ska.

Vad ni än gör, välj en annan TV-leverantör! Läs mer
  • Ola G skrev om Viasat
    En mycket allvarligt menad varning från mig, bara lägg på om de ringer, och oavsett erbjudande i reklamen, släng. Du vill. inte ha. med dem. att. göra. Har själv fått ett avtalsförslag från dem. Har inte skrivit på det. Ändå kom helt plötsligt både utrustning och en fet faktura! När jag artigt ringde och påtalade att jag inte är kunde helt enkelt och att det såklart är olagligt att skicka en faktura till en personman inte har avtal så säger de att de inte kan göra något. Sällan blivit så häpen!
    De skyller på att det är åf som skickat ut avtalsförslaget (vilket stämmer) men det är ju knappast mitt problem som slutkund. Viasat har skickat en faktura till en person som inte är kund, att det skulle vara mitt problem om åf lurat de och låtsats att jag skrivit på är ju knappast mitt problem. Jag har svårt att se att åf förfalskat min underskrift på ett avtal vilket vore enda sättet som Viasat i god tror kunna skicka fakturan. De har inte kunnat visa någon sådan underskrift och nu har både påminnelse och ny faktura kommit. Läs mer
  • Erica skrev om Viasat
    Lovar att ringa tillbaka gör det inte. Mycket ojämn kompetens på supporten, från usel till dålig. Kan inte lösa de enklaste problemen. Läs mer
  • Claes skrev om Viasat
    Ringer och trackaserar mig på kvällarna. De ringer min mobiltelefon eftersom jag har Nix på den fasta. Svarade en gång och hör bara någon som sitter och fnissar. Är ni ett seriöst företag? Verkar inte så. Och förresten, jag vill INTE bli uppringd av er! Läs mer
  • Mats G skrev om Viasat
    Lysande tv-leverantör! Sade upp krångliga och bångstyriga Canal Digital, då de inte lyckats koppla in min iptv-tjänst på en månad. Viasats box anlände med posten dagen efter och fungerade smärtfritt direkt! Kunnig personal, bättre priser och trevligt bemötande. Ett undantag bland tjänsteleverantörer nu för tiden! Läs mer