Viasat
1.1 i betyg av av
53 omdömen
Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 31 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag53 omdömen om Viasat
-
skrev om Viasat
Gå inte på detta bondfångeri
Sämsta jag varit med om. -
skrev om Viasat
Teckna aldrig avtal med dem. Säljare som knackar på hemma och har ett riktigt bra erbjudande, lovar stort håller tunt. Ruskigt dålig bildkvalitet på eftersändningar, supporten kom med 5 olika anledningar till att det inte fungerade som det ska. NOLL känsla eller förståelse när det inte funkar utan kör på "Du har ju skrivit på avtalet" men när man vänder på det att de inte levererar vad det lovat så är svaret.. Nä det har vi inte sagt... Spela in alla kundkontakter då de bara sparar det som spelats in som passar dem. Det blev en dyr historia nu när man måste fortsätta betala för detta trots att det inte funkade och inte längre används.
-
skrev om Viasat
Rutten service. Svärmors internet slutade fungera utan förvarning (men tv:n fortsatte fungera). Efter en vecka, tre samtal till supporten, hopplöst dålig respons och en ny router (fick svärmor aldrig vid nytecknandet) så skyller viasat nu på ”stadsnätet” men vill först veta hur dioderna på medieomvandlaren blinkar för att kunna göra en felanmälan till dem. Ruttet Viasat! Tacka vet jag Telia.
-
skrev om Viasat
14/10 ringde man och gav ett erbjudande att ersätta det jag har idag med ett likvärdigt upplägg 180:- billigare i månaden. Klippt och skuret jag ingick avtalet. 1 månad uppsägning på dåvarande avtal. När jag nu ska installera det nya visar det sig att det inte alls är likvärdigt vad jag har idag och att kostnaden för att få det likvärdigt nu kommer ligga på samma som tidigare (om jag har tur) annars till och med dyrare.. Ville ångra avtalet då det inte var vad vi kom överens om men nej.. Avtalet har 14 dagars ånger rätt från det att det ingås inte träder i kraft. Vilket för Viasat är super lägligt... Pratat med dom hela dagen... Fortfarande ingen återkoppling på det sista problemet... Ingen TV... Härlig kväll... Lär bli lika tråkigt imorgon. Skulle ALDRIG valt Viasat. ALDRIG någonsin...
-
skrev om Viasat
Tecknade 2-års avtal med tv + bredband som skulle gå att ändra upp och ner i storlek under perioden. Ringer och säger att jag vill ta bort filmkanaler + byta till paket medium. Får svaret att det går bra, men innan vi är klara så säger personen i andra änden att jag kan få en månad film till på köpet för jag är en så bra kund. Frågar om jag måste säga upp det efter den fria månaden och svaret är JA, men det är bara ringa dem. Får hem en bekräftelse på ändring/nytt avtal, där det inte står något om att det är ett låst abonnemang. Ringer så upp dem för att säga upp filmkanalerna och får höra att jag nu har ett låst abonnemang som inte kan ändras. Även mediumpaketet är låst. Kundtjänst hänvisar till att det står att det är så här på deras hemsida.... anmälan till ARN på väg och samtliga avtal kommer sägas upp efter denna 2-års period. Sen aldrig mer Viasat. Kundtjänstkillen ”Simon” var också väldigt otrevlig i telefon.
-
skrev om Viasat
Jag har köpt bredband via Viasat. Fakta: Sedan 4 veckor har jag inte haft internet. Jag har ringt ca 20ggr. Pratat i otal timmar med Viasat support (bara jag som ringt). För 2 veckor sedan fick jag ett meddelande av Telia (Open fiber) att Viasat har haft problem med IP adresser sedan i våras. Nu ruttnade jag efter 4 veckor speciellt då Viasat skyller Telia. Jag ringde i morse kl 10 till Viasat och avslutade mitt bredband och nu före lunch så har jag Internet med Bahnhof... Men Viasat vägrar dock att avsluta mitt avtal så det blir en anmälan till KO. Speciellt nu när jag vet att felet ligger hos Viasat. Varför inte bara erkänna att ok vi lyckades inte lösa problemet, tack för den här tiden och lycka till.. nä.
-
skrev om Viasat
Förmodligen världens sämsta bredbands/tv leverantör. Extremt dålig service och kastar på en massa extra dolda kostnader. Sämsta ja haft o göra med i hela mitt liv!!!!!!!
-
skrev om Viasat
Viasat via open infra i Vaxholm fungerat dåligt. Luddigt avtal från början där play inte ingick fast man fick info om att det gjorde det med inloggning och strul. Flera dagar utan tv. Inte nöjd välj annan kombination om du kan.
-
skrev om Viasat
Jaha, då kan även Viasat ses som ett skumrask-företag. Deras försäljare ringde och intygade på en rak fråga att även betal- och hyrfilmer ingick i "V Film & Series" och allt ingick, så jag beställde men fick likafullt betala för hyrfilmer. När jag sedan kontaktar kundtjänst får jag till Svar "att allt ingår utom det som kostar" . Viasat kan inte rekommenderas.
-
skrev om Viasat
VARNING! Viasat borde klassas som en samhällsfara som bedriver bedrägerier på enorm skala
Det hela ser ut som en organisation som blåser folk på vad de än kan
-Lögner om priser
-Oärliga säljare
-Konstig kundtjänst
-Extremt konstiga fakturor på 800-1400kr för bredband
Har sällan blivit så lurad på bredband
Jag anser att de är helt sjuka i huvudet
Tror att större delen av deras inkomst bygger på att lura folk
Jag vet inte ens vad jag betalar för!!! Håll er borta!!! -
skrev om Viasat
En fruktansvärd kundupplevelse. Lurad på TV boxens funktionalitet och tvingades köpa extra utrustning för att få den att fungera trots säljarens garantier om att den skulle fungera utan denna. Wi-Fi fungerar inte som utlovat och garantin på routern löper ut utan att man blir informerad om det innan.
Akta er för detta LASSEMAJA företag som bedriver en OHEDERLIG och BEDRÄGLIG verksamhet. Att det sedan inte går att få kontakt för att sägs upp avtalet gör inte kundupplevelsen bättre.
Jag är förvånad över att denna typ av företag inte har sämre rykte och överlever i dagens transparenta samhälle. Vidrigt! -
skrev om Viasat
Blev uppringd av säljare på Viasat. Jag har Comhem idag för TV och bredband. Säljaren sa att jag skulle få samma erbjudande som hos Comhem till betydligt lägre pris. Visade sig vara osant när vi jämförde Kanalpaktens innehåll samt bredbandets hastighet. Motsvarande paket hos Viasat var dyrare..... Oseriöst att erbjudande minsta TV-paketet (19 kanaler) och långsammaste hastigheten (100 Mbit/s) och säga att det är motsvarande vad jag har idag, 78 TV-kanaler och 300 Mbit/s. Viasat lär sina säljare att ljuga för att lura nya presumtiva kunder - lita inte på dem.
-
skrev om Viasat
Botten säger jag. Andra gången ni lurar mig. 3268kr för att sätta upp en parabol som enligt avtal skulle kosta 1650kr. Ser fram emot att säga upp abonnemanget.
-
skrev om Viasat
När jag prata med säljaren första gången, gjorde han klart att jag kommer få ett kanonpris på Bredband och tvtjänsten. Första fakturan skulle endast bli runt 450kr. Kanon tänkte jag. Första fakturan kom. Summan var på straxt över 1300:-
Andra fakturan, månaden efter låg på 700:-
Så tro inte på att säljaren kan få till detta "kanonpris". Då det inte är förankrat med deras fakturaavdelning.
Säljaren säger att han kan ta bort vissa engångskostnader m.m. "Bara för dig" Men så är alltså inte fallet. -
skrev om Viasat
SKANDAL, VARNING för VIASAT!
Då min gamla far (den 5/11 kl17) efter att ha varit kund hos er i över 13 år ringde för att säga upp sitt abonnemang så fick han tyvärr prata med en extremt otrevlig person hos er på uppsägningsavdelningen, Oscar Berg! Allt min far ville var att avsluta sitt abonnemang men trots flertalet försök att få det bekräftat så vägrade han bekräfta att det var uppsagt utan gick istället igång och kallade min gamla far för en idiot, ej vuxen, vaknat på fel sida mm. Då min far gav Oscar flera chanser att yttra sig om Viasats stannakvar-erbjudanden så gjorde han ej detta utan fortsatte att idiotförklara min far och talade om att det minsann var han (Oscar) som var experten. Då vi var 3st till som lyssnade på samtalet och ej trodde våra öron så uppmanar jag alla att ej teckna avtal hos Viasat. Och om det mot förmodan finns någon ansvarig chef med lite vett så borde ni lyssna på inspelningen och göra er av med vissa medarbetare som skämmer ut företaget, men med tanke på kommentarerna på denna sida samt trustpilot mm så kommer nog ej detta att hända. Ni borde tänka på hur ni behandlar era kunder för nu kommer min far aldrig någonsin att bli kund hos er igen, något som han förut kunna tänkt sig då han själv skulle kolla på en övergång från parabol till villafibernätet. Skäms på er! -
skrev om Viasat
Saknar ord. SKRIV INTE PÅ NÅGOT UTAN ATT HA LÄST AVTALET 8 GÅNGER!
-
skrev om Viasat
Dom ringde upp min mor och lyckades binda henne 24 mån trooots att hon sa i telefon att hon förstod inte va dom pratade om. Hon har absolut ingen koll på sådant här, dessutom har hon tv som vi barn hjälpt henne med, jag kommer inte ge mig för än dom sagt upp detta jävla avtal. Finns ju många medier att lägga upp ljudfilen på och det kommer jag göra i morgon 🤮
-
skrev om Viasat
Ett utstuderat lurendrejeriföretag som skickar bluffakturor och ändrar i avtalsreglerna efter en viss tid, utan att skriftligen upplysa kunderna om detta, för att snuva kunder på pengar.
Dåliga TV-boxar har de också, om man jämför med exempelvis Telia och Boxer.
(Detta gäller både mjukvara/hårdvara).
Kundtjänsten ljög mig rakt upp i ansiktet inte en, utan vid två olika samtal:
"Nejdå, du har fått ett felutskick, det kommer korrigeras vid nästa faktura.." MY ASS
"Nej, du behöver inte oroa dig för att vi ska ändra villkoren, det vore ju kontraktsbrott!"
Yeah right.... har skickat ärendet till ARN nu iaf, grattis Viasat, ni har sålt er sista potatis i Sverige i och med detta.
Har gjort det till mitt livsuppdrag att upplysa hela Sverige om de vidriga affärsmetoder de bevisligen använder. -
skrev om Viasat
Efter att själv ha testat flera gånger att konfigurera uppkopplingen för TV och internet till lägenheten gav jag upp. Jag köpte deras personliga hemsupport från Tech Troopers, en tekniker kom hem till lägenheten. Han hittade ett av flera fel. De hade aktiverat signalen till fel lägenhet! Trots det kunde inte teknikern få det att fungera. Han samtalade själv med Viasat i 45 minuter på telefon. Efter nästan 1,5 timmar gav han upp. Inget fungerade, varken internet eller TV. När jag sedan ringde Viasats kundservice och försökte ångra beställningen började deras kundservcie att skuldbelägga mig för att: "inte ha ringt support speciellt mycket...".
-
skrev om Viasat
Blev nyss lurad till att byta från ComHem till Viasat. Ångrade mig så många gånger. Säljare som lurar till att skriva avtal. Skriv aldrig på! Hårdvaran som fungerar inte. Tog mig två veckor att få igång internet och TV kanalerna och ändå fick man betala för den tiden!! Inkompetent kundtjänst och väldigt otrevlig fakturaavdelning.
-
skrev om Viasat
Vänd dig om och se dig om efter annan leverantör. Mycket snack och lite verkstad är det på detta företag.
Om du vill undvika problem, vänd dig till ett annat företag. Det är bara att läsa omdömena så ser du tydligt ett oroväckande mönster.
Tyvärr.. så gjorde inte jag det innan.. och.. nu har man ett heltidsarbete med att jaga Viasat för att se till att dom uppfyller det dom lovat!!
RUN... AND DONT STOP RUNNING!! -
skrev om Viasat
Blev just kund efter bra kontakt med en säljare. Efter det har dock allting gått fel. Hårdvaran har inte fungerat och de har skickat fel grejer som ersättning. Kan också ta timmar att nå fram till support på telefon och när man väl är där för att få hjälp försöker de sälja på nya grejer istället för att avhjälpa felet. Det enda som fungerar hyfsat är chatten.
På toppen av det blev jag lovad kostnadsfritt de tre första månaderna över telefon men det visade sig sedan bara vara tv och ej bredband som är största delen av kostnaden. -
skrev om Viasat
Jag skaffade Viasat genom ett erbjudande från Elgiganten, vintern 2018/2019. TV via fiber. Boxen kom snabbt enligt överenskommelse, lite strul att få den att funka då den tappade kontakt med TV-signalen (via fiber) var 5e minut men fick hjälp av kundtjänst.
Valde boxen med wifi i hopp om att kunna få alla kanaler trådlöst, men det visar sig att det ändå inte går då inte alla kanaler har stöd för detta i boxen (exempelvis kanal 4). Så det blev att köra med tråd ändå.
Som den av erbjudandet ingick tilläggspaketet C More Sport gratis i 3 månader. Jag sade upp detta i princip direkt via mina sidor, men fick ändå en faktura framåt mars/april om att jag skulle betala för tilläggspaketet. Efter kontakt med deras kundtjänst visade det sig att uppsägningen inte registrerats via nätet, trots att det stod på mina sidor att så var fallet. Allt löste sig dock och tilläggspaketet är nu uppsagt och jag behövde inte betala något extra.
Bra att det löste sig men minus för att det blev fel från början. Kundtjänstpersonalen var mycket trevlig men det tog vääääldigt lång tid att komma fram. Hade plats 3 i kö, det tog ca 15 minuter. Viasat har av någon anledning valt att ha massor av meddelanden innan man kan börja välja vad man vill ha hjälp med, något som gör hela upplevelsen ~2-3 minuter längre än nödvändigt.
UPPDATERING:
Sänker mitt betyg en nivå. Själva TV-abonnemanget har jag inga problem med, men när mina fria månader gick ut fick jag en faktura på premiumpaketet, trots att jag ändrat abonnemangstyp via Mina Sidor. När jag nu loggar in står det bara att "något har gått fel med din beställning, var god kontakta kundtjänst". Telefonkö 39 personer. -
skrev om Viasat
Gjorde det stora misstaget att teckna Viasat Fiber-TV/Bredband när deras säljare kom och knackade på dörren. Till att börja med så ljuger säljaren om bindningstiden vid säljsamtal, på frågan "vad är bindningstiden?" svarar hon "det finns ingen bindningstid". På kontraktet står det 24 mån. Vi kom också överens om att tjänsten skulle aktiveras lite över 1 månad senare (1 jan) så att jag skulle hinna avsluta tjänsten hos min nuvarande leverantör. Man försöker då ändå koppla in tjänsten vilket inte går och vägrar sen att gå med på att flytta startdatumet trots att 1 jan står i kontraktet (men i fel ruta).
1 januari kopplas sen tv:n in men inte bredbandet. Efter många samtal till kundtjänst felanmäls bredbandet till slut vidare till Open Universe som ansvarar för fibernätet och det dröjer till den 15 januari innan det åtgärdas. Mejlar Kundtjänst för att få avdrag på fakturan för de dagar jag varit utan tjänsten. Inget svar. Måste ringa kundtjänst igen som då krediterar nästa faktura.
För övrigt funkar tv-boxen helt ok men måste kopplas in i port 2 eller 4 direkt på tjänstefördelaren (kan inte gå via bredbandsroutern som andra leverantörer tillåter). Viaplay-appen är rätt kass, hänger sig titt som tätt, tar bort offline-innehåll långt innan tiden går ut. Längtar tills att bindningstiden gått ut och man kan återgå till en leverantör som värdesätter kundnöjdhet lite mer. -
skrev om Viasat
Det är ett skämt, skaffa INTE VIASAT!!!!!! Blev lurad av säljaren. När jag ringer kundtjänst svarar dom, jaha va trist men det här är så det är. Dom är så otroligt unga och otrevliga, är inte alls intresserade av att hjälpa utan snarare att va dryga. Jag har nyss bytt från Boxer för att jag blev lovad att jag kunde pausa abonnemangen (det skulle gå så bra om jag tecknade nu, så kunde jag frysa det 6 mån tills mitt boxer gått ut sen skulle jag kunna påbörja Viasat). Det säljare sa va att även mina 6 månader Viaplay kunde pausas men dessa skulle försvinna säger kundtjänst. Ingen förståelse alls, vi var 3 personer med när jag tecknade som alla kan vittna om samma sak men va synd säger kundtjänst. När jag ber att få prata med nån chef eller någon högre så får jag inte det, du kommer inte längre än mig säger denna 20-åring. Det är ett skämt deras kundtjänst! Hade aldrig tecknat detta om dom hade lagt dom sanna korten på bordet! Hade en fungerande tjänst, gick på deras lurendrejeri :-(
-
skrev om Viasat
Sämsta företaget och kundservicen någonsin,lurar sina kunder! Så fort man skrivit avtal är dom intresserade för fem öre att hjälpa sina kunder, skriver som andra krånglat sen dag1. Att få hjälp via kundtjänst får man räkna på telefonkö minst 1 timme sedan slussas runt mellan deras kollegor och har alltid slutat med att problemet inte är löst,tar flera timmar. Teckna inga avtal med dessa!
-
skrev om Viasat
Skriv ALDRIG någonsin avtal med det här skitbolaget.
De har inget som helst kundengagemang eller vilja till kundens bästa. Vidrig kundservicepersonal som sitter och hånskrattar högt när man ringer för femte dagen i sträck för att i desperation få dem att få tjänsten att fungera. Fruktansvärt.
Vi är gisslantagna av det här bolaget utan att ens få tjänsten levererad. Gör inte om samma misstag som oss. -
skrev om Viasat
Totalt värdelöst. Tjänsten har krånglat sedan dag 1. Man kan fråga sig om det finns något sämre företag än viasat och jo det finns det... IP-only som viasat använder sig utav för att leverera sin "tjänst"!
-
skrev om Viasat
Håller med alla som fått dålig service stämmer tyvärr precis, håll er borta
-
skrev om Viasat
Jag har nyligen gått över från Telia till viasat. Jag ångrar det. Svårt att få trådlös tv att fungera och det blev till slut mycket dyrare än vad försäljaren utlovat. Avråder från detta bolag.
-
skrev om Viasat
Jag ringde viasat för att säga upp mitt tv + bredbandsabonnemang pga byte av bredbandsleverantör. Blev då övertalad att ha kvar tv abonnemangen då jag fick ett bättre pris. Jag var tydlig med att jag har telia öppen fiber och frågade om det verkligen fungerade att ha Bahnhof som bredbandsleverantör och samtidigt Viasat för tvkanalerna. Fick då svaret att det inte var några problem alls. Stort misstag av mig att lita på viasats säljare skulle det senare visa sig. Självklart fungerar det inte och självklart får jag inte häva köpet. Så nu sitter jag med 1 års bindningstid som jag inte kommer ur trots att viasat inte kan leverera tv kanaler som de lovade. De hävdar att det inte spelar någon roll vad säljaren lovar eller sagt utan det är vad som sägs i inspelningen som gäller. Så ett tips är att få med alla detaljer om vad som sagts i inspelningen eller ännu bättre att få allt som sagts skriftligt hemskickat istället. Mycket tid har lagts på felsökning + telefonköer. Har sagt upp allt hos viasat nu och kommer aldrig ingå ett avtal med dom igen.
Uppdatering: Anmälde ärendet till ARN och efter det har Viasat backat och har nu gått med på att häva köpet. -
skrev om Viasat
Jag skulle inte rekommendera Viasat till min värsta fiende. Från dag ett av användningen har vi bara haft problem. Vi blev lovade en box som kan spela in program och som vi kan pausa / se programmen när vi vill. Det de glömde meddela var att vi måste köpa en hårddisk för ca. 1100 :-. Detta får jag reda på först när jag kommer till en tyken kundservicemedarbetare, hans svar: Det borde man begripa att man måste göra, du skulle ha frågat om du skulle köpa till en hårddisk???????????. Dumt av mig...
Från början skulle allt kosta 199 kr/månaden och nu fick vi en räkning på 500:- (Plus att vi nu måste köpa en hårddisk för 1100:-, om vi ska ha någon andning av denna värdelösa produkt.)
Tyvärr har vi bundit oss till dessa skojare men om ni fundera på att göra det samma, GÖR DET INTE! Så fort vi kan kommer vi att lämna förgått. -
skrev om Viasat
Riktiga skojare, ringer och påstår saker som är helt fel. 199 kr/mån blir plötsligen 329 kr/mån. Kan verkligen inte rekommendera detta till någon.
-
skrev om Viasat
Viasat SUGER!!!
Jag har också erfarenhet av att dom plötsligt höjt priset för att dom har uppgraderat mitt TV paket utan mitt medgivande.
Blev tvungen att ringa till dom och då fixade dom till det med någon konstig ursäkt att min bindningstid löpt ut?! Nåväl, dom åtgärdade det och det var inte det jag ville dela i första hand.
TVn blev svart när boxen började att uppdatera den 5 juni 2018. Efter upprepade kontakter fram till 9 juli (5 veckor) utan åtgärd gav jag upp..
Den 15 augusti, nu har det passerat 10 veckor, ringer företaget från helvetet och undrar om jag är nöjd.
Dom får såklart veta att dom lever.
Då sätter dom jävlarna fart. Dom lovar än det ena än det andra MEN jag måste köpa en ny box av dom (min tredje på fem år, inspelningsbar) och dessutom binda mig i 24 månader. Skulle hellre ta livet av mig lät jag dom få veta. Ville först häva avtalet eftersom jag inte anser att dom uppfyllt sin del av densamma men nej det går inte. Ville då säga upp det så jag slipper ur deras grepp när bindningstiden löper ut 1:a mars 2019. Nä, går inte heller. Får nu vänta till 1:a februari med att säga upp det och kan se fram emot att betala fakturan varje månad.
I slutändan har jag betalat dom för 9 månader och kan fortsätta att njuta av min svarta TV.
Jag hoppas min anmälan till konsumentverket leder till något gott. -
skrev om Viasat
Varning för viasat!!!
De ringde upp mig säkert 20 ggr och när jag till slut tog samtalet så blev jag lovad att jag bara behöver en box som jag kopplar in i en tv-apparat och att jag via wifi skulle få upp kanalerna i alla andra tv-apparater (både smart-tv och icke smart-tv i huset) .Det skulle kosta 199:- för basutbudet/mån totalt och då skulle jag ha kanalerna i alla tv-apparater. Jag frågade specifikt om det eftersom vi idag har tvilling- och trillingkort. Säljaren tyckte att det var en onödig kostnad eftersom jag bara behöver en box och han lovade att viasat skulle vara väldigt enkelt att koppla in. Pga leveranstid och semester så gick det 17 dagar utan att vi lyckats få det att fungera. Då vi ringde kundtjänst så säger de att det inte säkert funkar så enkelt hos oss och att vi behöver en box per TV. Det blir alltså ett helt annat abbonemangspris än vad säljaren hade lovat. Det var dessutom inte säkert att vi skulle få det att fungera! När jag ville säga upp abbonemanget pga fel info om produkten så säger kundtjänst att det inte går pga inspelningen där jag tackar ja till abbonemanget och att jag är bunden i 24 månader!! Men det grundade sig ju på fel info från säljaren. Skäms på er viasat som avsiktligt lurar era kunder på detta sätt och inte tar något ansvar😡😡 Det är inte så man ska bedriva ett företag! Utbilda era säljare och ta ert ansvar om det blir fel😡 -
skrev om Viasat
Oseriösa!
Varit kund i flera år och ville säga upp mitt abonnemang. Först fick jag reda på att jag kontaktat "fel" kundtjänst om jag ville säga upp.
Ringde då upp den "rätta" kundtjänsten och fick då vänta i en timmes kö.
När jag väl kom fram så blev jag ifrågasatt varför jag ville säga upp. En påstridig person som till slut accepterade och sedan slängde på luren i örat på mig. -
skrev om Viasat
Jag ville byta till viasat för att jag fick ett bättre pris än hos telia.
Jag skulle ha tillgång till samma kanaler och skulle få prova i 2 veckor.
Jag var missnöjd med tjänsten och ville säga upp den när jag inte ens fått sakerna att fungera, dom höll inte heller vad dom lovade att jag skulle ha samma kanaler, till ex tv4.
När jag ringer så säger dom att jag är 1 dag försenad med uppsägningen, detta efter att ha försökt dagen innan och suttit jättelänge i kö utan att komma fram.
jag säger då att jag inte fått testat abonnemanget i 14 dagar eftersom det kom på posten först flera dagar efter beställningen.
När jag sen ska säga upp abonnemanget så säger dom att det är från dagen jag beställt abonnemanget på telefon som gäller.
Dom säger då att dom ska lyssna på ljudfilen från när jag beställt abonnemanget och se om dom kan avsluta det iallafall, detta ska ta 2-3 dagar enligt supporten.
När jag ringer 5-6 dagar senare för att dom inte har hört av sig så säger dom att dom inte fått ljudfilen ännu. Dom säger då att om vi inte har fått ljudfilen inom 5 dagar så kan vi avsluta ditt abonnemang iallafall.
Detta var den 12e juli. Idag den 25e juli så ringer jag igen och frågar om det är klart med uppsägningen osv, då jag får som svar att dom i föregående samtal inte har sagt någonting alls om att dom kan avsluta abonnemanget efter 5 dagar. Utan nu ska jag vänta i en månad till helt plötsligt, han vägrar säga ett datum med utan slingrar sig bara och säger att jag måste vänta tills ljudfilen kommer. Han påstår att jag ljuger när jag berättar att jag skulle få abonnemanget uppsagt om dom inte fått ljudfilen inom 5 dagar.
Först säger han att dom har 14 dagar på sig att få fram en ljudfil. Då säger jag att det har ju gått mer än 14 dagar sen jag ringde första gången och begärde ljudfilen, då ändrar han sig helt plötsligt till att dom har upp till en månad på sig. Då säger jag, ok, så den 4e augusti som är en månad efter jag beställde ljudfilen första gången så säger ni upp abonnemanget. Eftersom det var den informationen han precis ändrade sig till. Då säger han att jag sätter ord i munnen på honom, han har inte sagt att det är en månad som gäller, utan jag ska vänta till minst den 9 augusti men något bestämt datum uppger han inte. Sen säger han att detta samtal kommer inte komma något längre. -
skrev om Viasat
OBS!! VÄLJ INTE VIASAT! SÄLJARE SOM MUNTLIGT LURAR KUNDER ATT SKRIVA PÅ AVTAL!! SKRIV INTE PÅ AVTAL I HEMMET!! Ska ni skriva på läs då ALLT det finstilta OCH allmänna villkor på deras hemsida. Läs noggrant för det spelar INGEN roll vad säljaren lovat muntligt! Säljarens egna anteckningar är inte heller underlag för det han lovat!
Sämsta kundtjänst någonsin!!! Har både via flertalet samtal och mail försökt få ansvarig att kontakta oss sedan 1/1 och de ringer först idag 7/5!
Vi var även utan både internet och TV i 1 månads tid och svaret vi fick om och om igen från Viasat var att vi skulle avvakta!! Kontaktade tillslut själva tekniker hos fiberföretaget som kom ut efter 2 dagar och löste problemet!
Viasat höjde dessutom priset på vårt abonnemang utan att meddela oss trots att det stod i avtalet att vårt abonnemang inte skulle höjas under avtalstiden!
Rekommenderar alla att välja annan leverantör än Viasat! -
skrev om Viasat
Ville säga upp mitt abonnemang sökt ringa Visat kan inte komma fram, har även mejlat. Begärt att få en bekräftelse på uppsägning som tyvärr går ut 2020-01-31. Vill få ett billigare alternativ typ baspaket. Visat hävdar att man måste ringa för säga upp abonnemang samt söka billigare alternativ. Mycket märkligt omöjligt få svar. Varför kan man inte då ta emot ett vanligt mejl för uppsägning? Digital betydligt mera serviceinriktade svarar på samtal samt mejl. Missar man betalning får då sms ifrån Canal digital betalar du idag får du ingen påminnelseavgift. Jag betalar hellre en högre avgift ifrån Canal digital där man har betydligt bättre service än Viasat.
-
skrev om Viasat
Hej
Om du skall boka internet och TV samtidigt kör Viasat en fuling. Du får ett avtal och sen visar det sig att TV ligger på 27-30 månader men internet på 12 månaders avtal. Så efter ett år börjar de höja avgiften för internet och du trodde att du hade ett avtal på båda;-( Vill du ha ett bra pris på bägge så måste de ju köpas ihop vilket inte går då. Lite fult så var beredd på det för det framgår inte riktigt när du skall skriva på utan kommer efter drygt ett år. Såklart leverantörer skall tjäna på sina tjänster, men jag gillar inte dem som luras eller underhåller information för att sedan tjäna mer så undvik Viasat om du kan och inte uppskattar överraskningar som kostar dig mer.
Björn -
skrev om Viasat
Riktigt missnöjd!
Sämst internet där man som kund inte får det man betalar för. Problem med deras digitalbox med ”buggar” och fel mjukvara.
Tråkigt bemötande i telefon samt låånga köer till deras kundservice. Har haft problem ett flertal gånger med deras digitalbox. Ingen kompensation, rekommenderar verkligen INTE Viasat till någon. Är så hemskt besviken och ledsen över att jag är bunden till detta i 24 månader. -
skrev om Viasat
Vad du än gör skaffa inte Viasat!
Vi fick fiber i huset och det kom en säljare som sålde in oss på Viasats fiber Tv som lät jätte bra. Kom till och med en tekniker som hjälpte installera. Dock märkte han då han inte kunde få en bild att Viasat inte hade registrerat vårt IP hos stadsnätet vilket tog 3 dagar att fixa. Detta skulle varit min första röda flagga.
När allt kommer igång så fungerar det men använder inte dem så ofta då vi fortfarande hade vårt gamla Comhem abonnemang då det var tre månaders uppsägningstid på det. Sätter igång Viasat dosan ibland för att se filmkanalerna men märker att jag får ett felmeddelande om att jag inte har internet så kanalerna kan inte visas. Är märkligt tycker jag då jag har internet på allt annat, mobil, ps4 och datorer just då men stänger av och väntar några timmar. Då fungerar det. Några veckor senare så fungerar det inte alls hur mycket jag än väntar. Ringer deras tekniska support och får hjälp med hur jag startar om alla dosor ect. Startar om fibern, startar om Viasat dosan, startar om sändarna som sitter i de olika rummen som ska prata med varandra. Nada. testar att sätta i en 20 m lång kabel i fiberdosan i hallen direkt till Viasat dosan. Då fungerar det så de säger att det är mina mottagare det är fel på. Frågar om de kan skicka nya då eftersom jag inte kan ha en kabel dragen tvärs över golvet genom hela lägenheten och de säger nej! Jag måste testa MÅNGA gånger att återställa dem säger de. Jag gör det. MÅNGA gånger över några dagar men ingen skillnad. Ringer igen och säger att jag testat många gånger nu men det fungerar fortfarande inte. Tjejen i luren säger bara jaha men då får du ta den långa sladden. Säger att det kan jag inte för då kan jag inte stänga dörrar i min lägenhet. Hon låter så jäkla nonchalant att jag blir arg och talar om att om detta bara hade börjat fungera så hade jag tagit med detta abonnemang när jag flyttar om en månad. Hon säger då men du tecknade detta för två månader sedan. Jag visste inte att jag skulle flytta då talar jag om för henne och hon säger bara jaha men nu är du bunden på detta i två år till. Är så arg att jag frågar hur lång uppsägningstid jag har och hon säger att måste ha detta skit som inte fungerar och inte kommer kunna använda för jag ska flytta tills det går ut om 2 år!!!!
Kollar upp att jag inte har fiber i min nästa lägenhet jag ska flytta till och ringer sedan idag tillbaka till dem och ber att få säga upp mitt abonnemang pga av flytt och att jag inte har fiber där. De säger då jaha men det kan du inte. Det enda du kan göra är att överlåta till någon annan (vem fan vill ha något som inte fungerar!) eller uppgradera till en parabol för 500 kr!) Men jag vill inte ha en jävla parabol säger jag och de svarar ja men då kommer det bli dyrt för dig då du har guld paketet. Då säger jag STOPP jag har skrivit på ett avtal för silver inte guld. Säljaren har till och med ringat in silver på avtalet jag har. De svarar då att jag har en prova på tid på guld som går ut om några månader vilket jag efter det kan välja att nedgradera till silver som är billigare. (detta skulle inte ske automatiskt dock! så detta hade jag missat och fått betala mer för guld om allt fungerat) Säger åt henne att hon ska fixa på en gång så att när prövotiden går ut att jag får silver vilket hon gör efter mycket argt tjat från mig. Frågar om jag kan betala en klump summa redan nu så allt är betalt och klart för de 2 åren så de kan ta bort mitt abonnemang var på hon säger nej. Frågar om jag kommer få en påminnelse i 2019 när det börjar gå ut så jag kan säga upp det var på hon säger nej! (ska jag allvarligt hålla kolla på något som inte fungerar eller kommer kunna använda i 2 år!!!) Frågar om hon kan skriva in så att det inte fortlöper när det går ut i 2019 och får svaret nej!.
Har aldrig fått så dåligt bemötande och blivit så här behandlad någonsin. När jag hade Boxer för 9 år sedan och flyttade så kunde de avsluta bara så där. Samma med Comhem som jag sade upp för att jag skaffade Viasat. De sa bara tråkigt att du lämnar oss, det är tre månaders uppsägningstid.
Rekommenderar inte Viasat till NÅGON inte ens min värsta fiende -
skrev om Viasat
Ringer Viasat för att säga upp abonnemang. Kundtjänst person övertalar mig att byta abonnemang till billigast bas utbud Viasat silver (ingen HD kanaler o.s.v.) så att jag kommer att betala 56:- i månad för 6 månader och 279:- i 6 månader därpå. Det skulle vara billigare än att betala full pris för 3 månader under uppsägnings tid. MEN, det kom faktura på 609:- istället för 56:- ...... Ringde en gång till till Viasat. Dem korrigerat fakturan, men inte abonnemanget... Nu måste ringa en gång till.......... Uselt kund servis! Särskilt om man va kund hos dem i 10 år..................
-
skrev om Viasat
Varning. Teckna inget med dom . Fick pris på 70kr i månaden. I 12 mån . Sedan får man en räkning på över 3000kr . . Sa då när ja teckna att det inte blir mer än 70kr i mån. Försäljare på viasat lova att det inte var mer. . Deras jobb går ut på lura folk . Kund hos er o längtar till abonnemang går . Aldrig mer er igen
-
skrev om Viasat
Sämsta företaget och kundtjänsten ever! Man slussas vidare i flera timmar pga ett fel som de skapat och inte ens lyckas lösa. Hemskt dåligt, förstörde hela min dag med att lägga energi på detta till ingen nytta.
-
skrev om Viasat
Viasat försöker verkligen få mig att byta till en annan leverantör. De har försökt ringa mig flera gånger varje dag från olika nummer (jag blockar dem när de stört mig) för att sälja kanalpaket etc som jag inte vill ha och inte har bett om. De har höjt priset för mig då jag hade "silver"-paketet, för kanaler jag inte bett om och inte vill ha. Efter att ha varit kund hos Viasat i en evighet fick jag "erbjudande" om en ny box, när min gamla Nokia-box dog. De hade en "jättebra" box. En Samsung HD-box. Det är den långsammaste och mest krånglande skräpbox jag någonsin använt! Den gör mig helt j---a galen. När jag får tag i en annan så ska den sprängas, eldas upp eller krossas. Ont ska med ont förgöras.
Om de slutar telefonterrorisera sina kunder och slutar skicka reklam via posten (det senare kan jag leva med) så vore det åtminstone ett plus till. -
skrev om Viasat
Blev uppringd av säljare för två år sedan som ljög om priset då han inte inkluderade alla tjänster som jag sa att jag behövde, visade sig att jag fick lägga till fast telefoni i efterhand med diverse uppstartskostnader. Han underlät att berätta om tvååriga bindningstiden. Han sa att vi skulle kunna byta ner kanalpaketet efter provapå-tiden och han påstod att vi alltid skulle ha full tillgång till Viaplay vilket dock upphörde så snart vi bytt ner kanalpaketet. Kundtjänst har under två års tid varit helt oförstående utan hela tiden hänvisat till 24-månaders bindningstid i våra samtal. När jag nu ringde för att säga upp så visar det sig att de har 27 månaders bindningstid. Mina råd är:
1. Använd inte Viasat!
2. Använd inte Viasat!
3. Använd inte Viasat!
4. Om du inte lyssnat de till de tre första råden så lusläs avtalen och utnyttja öppet köp! -
skrev om Viasat
Uselt slö och trött TV-BOX som har provocerat fram det värsta i mig så att jag nästan kastat TVn genom förnstret - för det betalar jag nästan 700kr /månad.. kundservice helt ovilliga att hjälpa till, hävdar att boxen är som den är och att den funkar som det ska ... och just det, det tog nästan 1h att komma fram till kundtjänst. Det håller inte och de kommer tappa fler kunder än mig framöver - välj någon annan operatör är mitt tips!
-
skrev om Viasat
VARNING!
Jag fick besök hemma av en försäljare i januari och jag skrev på ett abonnemang som verkade riktigt förmånligt. Därefter har jag inte fått någon ro...
Efter ett antal dagar ringer jag och frågar vart kanalerna är och får veta att det abonnemang som sålts till mig inte existerar och att de gärna vill att jag tar ett annat! Skulle inte tro det! Jag har ett skriftligt avtal och jag kräver att få det som VIASAT sålt till mig. Efter många flera samtal och säkert ett par avskedande av både hemförsäljare och gruppledare kom kanalerna. Men det slutade inte där. Efter snart 8 månader håller jag fortfarande på att tjafsa med VIASAT.
- De slarvar bort mitt kontrakt så jag måste scanna och skicka det till dem som "bevis"
- De drar pengar från mitt konto fast de inte ska. FLERA GÅNGER! (har nu tagit bort autogiro för att de inte ska stjäla mer pengar av mig)
- De säger att dessa pengar finns "tillgodo" till nästkommande fakturor men de drar pengar ändå! De ligger nu och får ränta för 3000:- av mina pengar!
- De ringer inte tillbaka när de säger att de ska.
Vad ni än gör, välj en annan TV-leverantör! -
skrev om Viasat
En mycket allvarligt menad varning från mig, bara lägg på om de ringer, och oavsett erbjudande i reklamen, släng. Du vill. inte ha. med dem. att. göra. Har själv fått ett avtalsförslag från dem. Har inte skrivit på det. Ändå kom helt plötsligt både utrustning och en fet faktura! När jag artigt ringde och påtalade att jag inte är kunde helt enkelt och att det såklart är olagligt att skicka en faktura till en personman inte har avtal så säger de att de inte kan göra något. Sällan blivit så häpen!
De skyller på att det är åf som skickat ut avtalsförslaget (vilket stämmer) men det är ju knappast mitt problem som slutkund. Viasat har skickat en faktura till en person som inte är kund, att det skulle vara mitt problem om åf lurat de och låtsats att jag skrivit på är ju knappast mitt problem. Jag har svårt att se att åf förfalskat min underskrift på ett avtal vilket vore enda sättet som Viasat i god tror kunna skicka fakturan. De har inte kunnat visa någon sådan underskrift och nu har både påminnelse och ny faktura kommit.