VIASAT Kundservice

Viasat AB, 112 78 Stockholm — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om VIASAT Kundservice

• Svensk Fastighetsförmedling Järfälla skrev om VIASAT Kundservice
    Jag säger så här, så lite kontakt med dem som möjligt så är det bra. Usel chatt, usel kundservice, usel återkoppling. Nästan lite underhållande hur dåligt det kan bli! Fanns det en överstruken stjärna skulle jag ge det. Stackars de som arbetar där, skitföretag! Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om VIASAT Kundservice
    Jag ville byta till viasat för att jag fick ett bättre pris än hos telia.
    Jag skulle ha tillgång till samma kanaler och skulle få prova i 2 veckor.
    Jag var missnöjd med tjänsten och ville säga upp den när jag inte ens fått sakerna att fungera, dom höll inte heller vad dom lovade att jag skulle ha samma kanaler, till ex tv4.
    När jag ringer så säger dom att jag är 1 dag försenad med uppsägningen, detta efter att ha försökt dagen innan och suttit jättelänge i kö utan att komma fram.

jag säger då att jag inte fått testat abonnemanget i 14 dagar eftersom det kom på posten först flera dagar efter beställningen.
    När jag sen ska säga upp abonnemanget så säger dom att det är från dagen jag beställt abonnemanget på telefon som gäller.

Dom säger då att dom ska lyssna på ljudfilen från när jag beställt abonnemanget och se om dom kan avsluta det iallafall, detta ska ta 2-3 dagar enligt supporten.

När jag ringer 5-6 dagar senare för att dom inte har hört av sig så säger dom att dom inte fått ljudfilen ännu. Dom säger då att om vi inte har fått ljudfilen inom 5 dagar så kan vi avsluta ditt abonnemang iallafall.

Detta var den 12e juli. Idag den 25e juli så ringer jag igen och frågar om det är klart med uppsägningen osv, då jag får som svar att dom i föregående samtal inte har sagt någonting alls om att dom kan avsluta abonnemanget efter 5 dagar. Utan nu ska jag vänta i en månad till helt plötsligt, han vägrar säga ett datum med utan slingrar sig bara och säger att jag måste vänta tills ljudfilen kommer. Han påstår att jag ljuger när jag berättar att jag skulle få abonnemanget uppsagt om dom inte fått ljudfilen inom 5 dagar.

Först säger han att dom har 14 dagar på sig att få fram en ljudfil. Då säger jag att det har ju gått mer än 14 dagar sen jag ringde första gången och begärde ljudfilen, då ändrar han sig helt plötsligt till att dom har upp till en månad på sig. Då säger jag, ok, så den 4e augusti som är en månad efter jag beställde ljudfilen första gången så säger ni upp abonnemanget. Eftersom det var den informationen han precis ändrade sig till. Då säger han att jag sätter ord i munnen på honom, han har inte sagt att det är en månad som gäller, utan jag ska vänta till minst den 9 augusti men något bestämt datum uppger han inte. Sen säger han att detta samtal kommer inte komma något längre. Läs mer
  • Torbjörn N skrev om VIASAT Kundservice
    Oseriös försäljare som lovar för mycket. Hävdar att man kan hämta program 3 v till 1 år bakåt i tiden. Enligt kundtjänst rör det sig om en vecka och man måste då ha tillgång till internet. För att kunna spela in program måste man köpa boxen för 1495kr. Otrevlig personal i kundtjänst. Helt omöjliga att sänka priset på boxen som kompensation. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om VIASAT Kundservice
    *****OBS***** Handla ej av detta ruffel och båg företag****OBS******
    Finns tyvärr inte -stjärna, spenderat över 10h i deras kundtjänst blivit vidarekopplad minst 25 ggr till olika personer ingen tar ansvar.Ber att få tala med ansvariga, har till och med fått luren i örat, mejlat med önskan att bli uppringd av ansvariga inget händer. varit på postutlämnings stället 6ggr för att hämta paket. Nu dimper felaktiga fakturor upp utan specifikation vad beloppet avser. Ringer kundtjänst och ber att bestrida fakturan, blir vidarkopplat 1h 19min till 5 olika personer återigen ingen tar emot mitt bestridande.Katastrof företag tur att det "bara " är 24mån Läs mer
  • Teddy F
    Teddy F skrev om VIASAT Kundservice
    Oseriöst företag och dålig service. Beställer ett abonnemang fiber tv och internet. Dom säljer på oss en router som inte fungerar tillfredställande.. laggar hela tiden och saknar teckning i delar av huset) Jag ringer och påpekar detta direkt til viasat.Viasat hänvisar mig till producenten av routern. jag sitter i 2,5 timmar i telefon med router producenten det blir inte bättre.. När jag sedan ringer viasat då är dom så fräcka att säga att det har gått 14 dagar och att ångertiden passerat.... dom säljer alltså dåliga produkter och skickar skitprodukter som inte fungerar och sen kan dom inte ta sitt ansvar.. Mycket besviken kund Läs mer
  • Krister T skrev om VIASAT Kundservice
    Lurar folk säger ett pris får fakura som e 5gånger högre. Aldrig mer er Läs mer
  • Helene H skrev om VIASAT Kundservice
    Ett uselt företag som efter tre månader inte kan leverera trots upprepade kontakter mm. Dessutom en otrevlig kundmottagare idag när jag ringde för femtionde gången då tv: åter igen gått av. Läs mer