VIASAT Kundservice
1.0 i betyg av av
14 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag14 omdömen om VIASAT Kundservice
-
skrev om VIASAT Kundservice
As dålig service ringer för att säga upp(37minuter kö ) 2020-12-21 abonnemanget går ut 2021-03-01 och blir nekad att lägga in ett avslut vid bindningstiden slut. med hänvisning att det inte går fram till 30dagar innan. FInns ingen annan anledning till det än att dom hoppas jag glömmer så dom låser in mig ännu längre...... dra åt H........
-
skrev om VIASAT Kundservice
Världens sämsta service, det är inte en gång ja talar om utan varenda gång! Och de är många gånger ja behövt ringa !!!!
-
skrev om VIASAT Kundservice
Söker kundtjänst för att säga upp abonnemang. 20 personer i kö, väntar 40 min och kommer fram. Uppger mitt ärende, handläggaren ber mig vänta och kopplar vidare till "rätt" avdelning. Där hamnar jag i ny kö på 39 personer. Hur fan kan det vara lagligt att bedriva verksamhet på det sättet.
-
skrev om VIASAT Kundservice
Åter igen ett riktigt uselt betyg...
Fruktansvärt otrevlig o dryg kundservice, ville avsluta mitt Abonnemang som slutade med att jag fick be dem vara tysta o bara avsluta abonnemanget då dom ville sälja nya prylar istället. Kan inte förstå att ett sånt företag kan gå runt. Aldrig mer viasat!!! -
skrev om VIASAT Kundservice
Har du inte problem skaffa dig de via Viasat.
Jag har ingått avtal med Viast på den 05-06-2019. Två dagar efter jag har blivit varnad av en bekant, ”du kommer att få problem”. I avtalet ingick att efter 10 dagar skall postas till mig packet med de som behövs för att kunna motta sändningen. 10 dagar.
• På den 11-06-2019 sa jag upp avtalet med Viasat. Jag har till och med fått bekräftat via mail. Allt detta inom den uppsägnings tid jag hade till förfogande enligt lag och förre 10 dagar för att de skall inte behöva posta packetet.
• Viasat postar paketet två(2) dagar efter ingått avtal, ca 13-06-2019. Jag kontaktar kundtjänst och frågar vad vi skall göra för att jag har sagt upp avtalet. Svaret var att gör inget, då packetet åter postas till Viasat. Packetet blev tillbaka postat till Viast.
• På den 20-08-2019 får jag en faktura att jag skall betala retur avgiften på 269sek plus 49sek i faktureringsavgift och det är specificerat att 63.60sek är moms. Totalt 318sek. Allt detta efter en i tid uppsagt avtal.
• Jag kontaktar kundtjänst och de påstår att jag har godtagit att jag skall stå för returkostnaden i den inspelade ljudfilen på den 05-06-2019. Jag var faktiskt tveksamt över detta och önskade lyssna på den inspelade filen.
• Vi skall skicka via mail ljudinspelningen. Jag får då via mail två(2) gånger från olika kundtjänst anställda en och samma faktura.pdf fil istället för ljud fil, som inte går att öppna varken med Acrobat Rider eller andra PDF läsare kan inte öppna denna fil. Betraktas man verkligen korkad? Eller något annat? Det gör de faktiskt.
• Kort sagt, Viasat meddelade mig att:
”du kommer inte lyssnar på den inspelade filen. Du får en PDF fil det kan du göra vad du ville med den filen”
Har de det över huvud taget?
• Ingen kan göra något, jag har kontaktat konsumentverket, men nej ingen kan göra något åt denna. Viast vet detta och utnyttjar möjligheten tillfullo.
• Detta är mailet jag har fått som ljud fil:
Viasat <noreply@viasat.se>
21 aug. vid 14:53
Returavgift
Faktura.pdf
493.9kB -
skrev om VIASAT Kundservice
Ett utstuderat lurendrejeriföretag som skickar bluffakturor och ändrar i avtalsreglerna efter en viss tid, utan att skriftligen upplysa kunderna om detta, för att snuva kunder på pengar.
Dåliga TV-boxar har de också, om man jämför med exempelvis Telia och Boxer.
(Detta gäller både mjukvara/hårdvara).
Kundtjänsten ljög mig rakt upp i ansiktet inte en, utan vid två olika samtal:
"Nejdå, du har fått ett felutskick, det kommer korrigeras vid nästa faktura.." MY ASS
"Nej, du behöver inte oroa dig för att vi ska ändra villkoren, det vore ju kontraktsbrott!"
Yeah right.... har skickat ärendet till ARN nu iaf, grattis Viasat, ni har sålt er sista potatis i Sverige i och med detta.
Har gjort det till mitt livsuppdrag att upplysa hela Sverige om de vidriga affärsmetoder de bevisligen använder. -
skrev om VIASAT Kundservice
Vänd dig om och se dig om efter annan leverantör. Mycket snack och lite verkstad är det på detta företag.
Om du vill undvika problem, vänd dig till ett annat företag. Det är bara att läsa omdömena så ser du tydligt ett oroväckande mönster.
Tyvärr.. så gjorde inte jag det innan.. och.. nu har man ett heltidsarbete med att jaga Viasat för att se till att dom uppfyller det dom lovat!!
RUN... AND DONT STOP RUNNING!! -
skrev om VIASAT Kundservice
Jag säger så här, så lite kontakt med dem som möjligt så är det bra. Usel chatt, usel kundservice, usel återkoppling. Nästan lite underhållande hur dåligt det kan bli! Fanns det en överstruken stjärna skulle jag ge det. Stackars de som arbetar där, skitföretag!
-
skrev om VIASAT Kundservice
Jag ville byta till viasat för att jag fick ett bättre pris än hos telia.
Jag skulle ha tillgång till samma kanaler och skulle få prova i 2 veckor.
Jag var missnöjd med tjänsten och ville säga upp den när jag inte ens fått sakerna att fungera, dom höll inte heller vad dom lovade att jag skulle ha samma kanaler, till ex tv4.
När jag ringer så säger dom att jag är 1 dag försenad med uppsägningen, detta efter att ha försökt dagen innan och suttit jättelänge i kö utan att komma fram.
jag säger då att jag inte fått testat abonnemanget i 14 dagar eftersom det kom på posten först flera dagar efter beställningen.
När jag sen ska säga upp abonnemanget så säger dom att det är från dagen jag beställt abonnemanget på telefon som gäller.
Dom säger då att dom ska lyssna på ljudfilen från när jag beställt abonnemanget och se om dom kan avsluta det iallafall, detta ska ta 2-3 dagar enligt supporten.
När jag ringer 5-6 dagar senare för att dom inte har hört av sig så säger dom att dom inte fått ljudfilen ännu. Dom säger då att om vi inte har fått ljudfilen inom 5 dagar så kan vi avsluta ditt abonnemang iallafall.
Detta var den 12e juli. Idag den 25e juli så ringer jag igen och frågar om det är klart med uppsägningen osv, då jag får som svar att dom i föregående samtal inte har sagt någonting alls om att dom kan avsluta abonnemanget efter 5 dagar. Utan nu ska jag vänta i en månad till helt plötsligt, han vägrar säga ett datum med utan slingrar sig bara och säger att jag måste vänta tills ljudfilen kommer. Han påstår att jag ljuger när jag berättar att jag skulle få abonnemanget uppsagt om dom inte fått ljudfilen inom 5 dagar.
Först säger han att dom har 14 dagar på sig att få fram en ljudfil. Då säger jag att det har ju gått mer än 14 dagar sen jag ringde första gången och begärde ljudfilen, då ändrar han sig helt plötsligt till att dom har upp till en månad på sig. Då säger jag, ok, så den 4e augusti som är en månad efter jag beställde ljudfilen första gången så säger ni upp abonnemanget. Eftersom det var den informationen han precis ändrade sig till. Då säger han att jag sätter ord i munnen på honom, han har inte sagt att det är en månad som gäller, utan jag ska vänta till minst den 9 augusti men något bestämt datum uppger han inte. Sen säger han att detta samtal kommer inte komma något längre. -
skrev om VIASAT Kundservice
Oseriös försäljare som lovar för mycket. Hävdar att man kan hämta program 3 v till 1 år bakåt i tiden. Enligt kundtjänst rör det sig om en vecka och man måste då ha tillgång till internet. För att kunna spela in program måste man köpa boxen för 1495kr. Otrevlig personal i kundtjänst. Helt omöjliga att sänka priset på boxen som kompensation.
-
skrev om VIASAT Kundservice
*****OBS***** Handla ej av detta ruffel och båg företag****OBS******
Finns tyvärr inte -stjärna, spenderat över 10h i deras kundtjänst blivit vidarekopplad minst 25 ggr till olika personer ingen tar ansvar.Ber att få tala med ansvariga, har till och med fått luren i örat, mejlat med önskan att bli uppringd av ansvariga inget händer. varit på postutlämnings stället 6ggr för att hämta paket. Nu dimper felaktiga fakturor upp utan specifikation vad beloppet avser. Ringer kundtjänst och ber att bestrida fakturan, blir vidarkopplat 1h 19min till 5 olika personer återigen ingen tar emot mitt bestridande.Katastrof företag tur att det "bara " är 24mån -
skrev om VIASAT Kundservice
Oseriöst företag och dålig service. Beställer ett abonnemang fiber tv och internet. Dom säljer på oss en router som inte fungerar tillfredställande.. laggar hela tiden och saknar teckning i delar av huset) Jag ringer och påpekar detta direkt til viasat.Viasat hänvisar mig till producenten av routern. jag sitter i 2,5 timmar i telefon med router producenten det blir inte bättre.. När jag sedan ringer viasat då är dom så fräcka att säga att det har gått 14 dagar och att ångertiden passerat.... dom säljer alltså dåliga produkter och skickar skitprodukter som inte fungerar och sen kan dom inte ta sitt ansvar.. Mycket besviken kund
-
skrev om VIASAT Kundservice
Lurar folk säger ett pris får fakura som e 5gånger högre. Aldrig mer er
-
skrev om VIASAT Kundservice
Ett uselt företag som efter tre månader inte kan leverera trots upprepade kontakter mm. Dessutom en otrevlig kundmottagare idag när jag ringde för femtionde gången då tv: åter igen gått av.