Vikströms Bygg & Kakel AB

Vikströms Bygg & Kakel AB

Välkommen till Vikströms Bygg & Kakel!

Vi renoverar i Knivsta- och Uppsalaområdet med gedigen yrkesstolthet inom yrket. Vi hjälper dig oavsett privatperson eller företag med renovering, ombyggnad, tillbyggnad eller nybyggnationer.
Vikströms Bygg & Kakel drivs av Fredrik Vikström och Joakim Fredlund som båda har många års erfarenhet inom branschen. Vi är våtrumscertifierade och medlemmar i PER PlattsättningsEntreprenörernas Riksförbund och har som mål som att du som kund ska kunna lita på att det arbete vi utför är utfört på rätt sätt enligt branschpraxis och känna dig trygg i all kommunikation med oss. Vi utför alla våra arbeten enligt överenskommen tidsram och överenskomna priser.

Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert eller läs mer om vad våra kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 39 kunder tycker om Vikströms Bygg & Kakel AB 2

2021-09-03
    Vi tycker att Vikströms Bygg & Kakel AB motsvarat våra förväntningar!
    Allt har gått enligt plan & vi ser framemot att få börja använda vårt fina badrum igen!
    Vi kommer att rekommendera Vikströms Kakel & Bygg AB till vänner, släkt & bekanta vi fick själva rekommendation av närboende.

Med vänlig hälsning,
    Gerd & Gerth Ohlsson
    2021-08-27
    Vi har i stort sett börjat vår renovering av badrum men hittills har vi bara positivt att säga. De kommer på utsatt tid och jobbar på bra. Vi är nöjda så här långt.
    2021-06-22
    Vi anlitade Vikströms för att totalrenovera ett badrum 2018 och under våren 2021 har de byggt om vår tvättstuga.

Vid båda tillfällena har de överträffat våra förväntningar med råge:
    - Lösningsorienterat förhållningssätt
    - Trevligt bemötande
    - Snabbt utförande
    - Imponerande resultat
    - Rimliga priser

Vi planerar nu ytterligare renoveringsprojekt och kan i princip inte tänka oss att anlita någon annan :)
    2021-06-05
    Renoverar badrummet. Snabba, noggranna och trevliga - från offert och genom hela genomförandet.
    2021-05-26
    Trevliga och duktiga hantverkare som renoverade vårt badrum.
    Snyggt jobb dessutom!
    Vi kan absolut och gärna rekommendera Vikströms.
    2021-02-26
    Vi anlitade företaget för renovering av ett mindre badrum med dusch och vi är väldigt nöjda både med slutresultatet och med hela processen. Tidsplanen hölls utan problem och vi blev riktigt imponerade av att de har ett så effektivt system för badrumsrenoveringar med underentrepenörer som avlöser varandra med olika moment. Samtliga hantverkare vi träffade var både kunniga och trevliga.

Vi rekommenderar företaget varmt!
    2021-02-18
    Bra respons och bra jobb, även om det endast handlade om rivning.
  • Sören H
    2021-01-27
    Vi gör en badrumsrenovering i en villa. Entreprenören svarade snabbt och till ett bra pris. Jobbar snabbt och noggrant. Håller bra koll på alla led i arbetet.
    Vi kan rekommendera Entreprenören.
  • Sabina W
    2020-12-19
    Totalrenovering av badrum. Trevliga och duktiga killar som gav bra ärliga råd när vi planerade vad som skulle göras. Man kan se att hantverket är noggrant utfört och av hög kvalitet. Tidsramarna hölls och fick intryck av bra samordning mellan dom och rör/el.
    Är otroligt nöjd. Förväntade mig ett bra resultat men det blev ännu bättre än så. Kommer varmt rekommendera Vikströms bygg & kakel till vänner och bekanta.
    2020-12-18
    De hjälpte mig att lägga klinkers i hallen, proffsigt och bra bemötande från första stund.
    2020-12-08
    Renoverat badrum.

Mycket positivt, Joakim lyssnade på våra önskemål och var noga med att ge professionell input i våra idéer, vad som var möjligt och inte samt vad som var en bra idé och inte.

Förväntningarna var att badrummet skulle vara klart på 4 veckor. Vi blev lite besvikna över att planen inte kunde hållas. Det var inte Vikströms personal fel, utan under entreprenörer. Men vi ansåg att allt borde kunna bokas upp och planeras så att planen kan hållas. Vi vill inte bli undan prioriterade mitt under renovering för att entreprenörerna har ett annat objekt samtidigt.

Vikströms rekommenderas starkt!
    2020-12-02
    Vi bytte kakel och satte upp en vägg i köket. Vi blev mycket nöjda med arbetet. De var mycket snabba och noggranna och lätta att kommunicera med. Kan starkt rekommendera Vikströms.
    2020-11-16
    Vi anlitade Vikströms Bygg & Kakel AB för byte av kakel och diskbänk i vårt kök. Allt har fungerat utmärkt från offertförfrågan till slutfört arbete. Priser var helt ok, och den personliga kontakten gör att vi kommer att anlita Fredrik och Joakim igen.
    2020-09-20
    Lagning av altandörr samt byte av karusell i ett köksskåp.
    Trevliga och korrekta, tydliga i offert. Bra i kommunikationen med mig inför att jag gav dem uppdraget.
    2020-09-13
    Upphängning av skåp i badrum. Mycket bra bemötande och utförande av uppdrag.
    2020-09-08
    Bra service!
    Bra utfört arbete!
    Rekommenderar!!!
    2020-08-29
    Mycket nöjda med Vikströms Bygg & Kakel AB. Snabb service, flexibla, trevliga och väldigt lösningsfokuserade.
    2020-07-05
    Renovering av badrum.
    Trevliga, kunniga, lösningsorienterade!
    Kom när de hade lovat att komma.. Blev klara i tid.
    Bra resultat enligt förväntan!
  • Fredrik C
    2020-07-03
    Proffigt på alla sätt. Kommer när han ska, gör ett jättebra jobb och så är han trevligt.
    2020-07-01
    Arbetet är slarvigt gjort med fel som var mycket amatörmässiga. Tyvärr så blev resultatet ett par detaljer som man verkligen inte kan förvänta sig av ett bolag som lägger golv. Synliga fel som blev riktigt fult. Vi är mycket missnöjda och kommer verkligen varna för Vikströms Bygg & Kakel AB.
    2020-06-09
    jag beställde renoveringen av en groventré samt byggande av nytt badrum. Vikströms var bland dem 2 billigaste av 5 tillfrågade. planeringen och beställningen av material var mycket smidigt och genomförandet var riktig bra. samordning med rörmokare , målare och elektriker gick riktig bra och badrummet levererades exakt enligt önskemål och inom överenskommit tid.
    jag rekommenderar varmt Vikströms som total entreprenör vid byggande av badrum.
    2020-05-22
    Wikström hjälpte mig att sätta upp en innervägg. Tog även i en elektriker för strömbrytare och vägguttag.

De är lätta att få kontakt med. Återkommer. Håller vad de lovar. Ställer relevanta frågor och kommer med tips. Fakturerar direkt. Gör ett bra jobb.

Har anlitat dem tidigare och skulle anlita dem igen.
    2020-04-07
    Mycket nöjda med renoveringen av vårt badrum!
    2020-02-12
    Vikströms byggde om vårt badrum till ett duschrum. Det var mycket trevligt att ha och göra med både de två "Vikströms", men också med de övriga hantverkarna. Logistiken med VVS, el och målare fungerade utmärkt.
    Ombyggnaden gick snabbare än vi förväntade oss.
    Utmärkt!
    Brita o Håkan i Sunnersta, Uppsala
    2019-12-13
    Vi anlitade Vikströms Bygg och Kakel för en totalrenovering av badrum, hall och tvättstuga. Vi är jättenöjda med resultatet och att projeketet trots problem med gamla rör etc. gick smidigt och snabbt.
  • Anne M
    2019-12-02
    Detta företag kan jag verkligen rekommendera! Här sker ingenting på en höft utan på rätt sätt under ansvar. Trevliga killar som levererar det dom åtagit sig!
    2019-11-12
    Byte av ytterdörr. Vi är mycket nöjda med utförandet.
    2019-10-27
    Renovering av badrum. Bemötandet var väldigt bra.
    Förväntningarna uppfylldes till 100%.
    Jag upplevde att de var kunniga hantverkare.
    2019-10-11
    Trevligt bemötande, bra kvalitet i arbetet. Kommunicera tydligt och snabbt. Kommer när de lovat. Mycket bra.
    2018-12-12
    Alltid i tid, lovat är lovat, löser problemen och timmarna stämmer exakt. Samt goa killar som vet vad de håller på med, känns skönt för en byggamatör som jag att anlita😀
  • David
    2018-11-24
    Vi anlitade Vikströms Bygg & Kakel för att renovera vårt nyköpta hus från 1989. Kök, två badrum, samtliga ytskikt, byte av dörrar, lister med mera. Jättebra bemötande från första samtalet hela vägen igenom. Duktiga och seriösa, höll alla tider och överenskommelser. Väldigt enkla att prata med. Vi är extremt nöjda med både själva processen och resultatet.

Kan varmt rekommendera Vikströms Bygg & Kakel!
    2018-10-21
    Vi har tidigare anlitat Vikströms Bygg o Kakel för renovering av badrum samt en tvättstuga. Vi är mycket nöjda med hur arbetet utfördes samt slutresultatet. Nu gällde det ett mindre arbete utvändigt med gott resultat.
    Fredrik är lätt att bra med och man får vad man kommer överens om.
    2018-10-19
    Renoverade vårt badrum, vi är jättenöjda och kan rekommendera
    2018-10-17
    Restaurering av badrum, blev bemött på ett bra sätt och kan på alla sätt rekommendera företaget till andra. Företaget levde upp till mina förväntningar med råge.
    Vi köpte helt badrum.
    Vi hade uttryckt önskemål om att de skulle bli klara i tid eftersom vi inte kunde bo hemma.
    Tidsplanen hölls och arbetet gick väldigt smidigt och blev mycket nr utfört
    Vi är mycket nöjda
    2018-10-16
    Jag fock hjälp att bygga en altan till vårt hus. Arbetet utfördes föredömligt och har gjort våra utevistelser i trädgården till en helt ny upplevelse.

Vi är mycket nöjda!
  • Sanna L
    Badrumsrenovering
    Köksrenovering
    Fantastiska kommunicerande innovativa killar. De mer än lever upp till förväntningarna. Har rekommenderat dem till minst 5 till familjer
    2018-10-16
    Vi fick hjälp med att lägga golv och sätta upp socklar. Vi blev trevligt bemötta med mycket tålamod och fick ett utmärkt jobb utfört på utsatt tid. Det blev dessutom billigare än offerten.
    De var flexibla och började lägga golv i ett av rummen och nu väntar vi på att de ska komma och lägga golv i övriga rum.
    2018-10-16
    Mycket bra utfört arbete till en rimlig kostnad