Vikströms Bygg & Kakel AB

Välkommen till Vikströms Bygg & Kakel!

Vi renoverar i Knivsta- och Uppsalaområdet med gedigen yrkesstolthet inom yrket. Vi hjälper dig oavsett privatperson eller företag med renovering, ombyggnad, tillbyggnad eller nybyggnationer.
Vikströms Bygg & Kakel drivs av Fredrik Vikström och Joakim Fredlund som båda har många års erfarenhet inom branschen. Vi är våtrumscertifierade och medlemmar i PER PlattsättningsEntreprenörernas Riksförbund och har som mål som att du som kund ska kunna lita på att det arbete vi utför är utfört på rätt sätt enligt branschpraxis och känna dig trygg i all kommunikation med oss. Vi utför alla våra arbeten enligt överenskommen tidsram och överenskomna priser.

Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert eller läs mer om vad våra kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 54 kunder tycker om Vikströms Bygg & Kakel AB 2

2022-09-27 Verifierad kund
    Trevliga och bra att ha göra. Vi är mycket nöjda med jobbet och resultatet.
    Problem längs vägen löstes smidigt.
    Tack för det fina omdömet!
    Hälsningar Fredrik och Jiakim
    2022-08-08 Verifierad kund
    Alltid lika trevliga och tillmötesgående. Byte parkettgolv i vardagsrum. Snabbt, noggrant och snyggt utfört arbete. Mer än nöjd med resultatet!
    2022-08-05 Verifierad kund
    Vi fick genomgående ett professionellt och trevligt bemötande från Fredrik och hans kollegor. De var alltid tillmötesgående och kommunikationen var problemfri. Precis den sorts hantverkare man vill jobba med, som kommer med goda råd och man kan bolla idéer med, och resultatet blev super! Jag rekommenderar varmt Vikströms Bygg & Kakel!
    Tack för den fina recensionen! Vikströms Bygg & Kakel AB
    2022-06-26 Verifierad kund
    Badrum. Mycket nöjd.Trevligt bemötande.
    Tack för den fina recensionen! Vikströms Bygg & Kakel AB
    2022-06-07 Verifierad kund
    Mycket professionella ,
    Har haft dom på 2 större jobb
    Det är ordning o reda
  • Elisabeth O
    2022-05-28 Verifierad kund
    Vi fick bra information och snabb och bra hjälp.
    2022-05-17 Verifierad kund
    Bra bemötande, otroligt fint utförande, bra dialog under arbetets gång.
    Jätteroligt att ni är nöjda. Och tack för det fina omdömet! Vikströms Bygg & Kakel AB
    2022-04-23 Verifierad kund
    Det är ett bra företag. Bra hantverk snabba attt utföra jobben.
    Kunniga och snabba på att lösa problem.
    2022-03-16 Verifierad kund
    Gott bemötande och kompetenta. Kommer med kloka synpunkter och samordnar jättebra mellan de olika hantverkarna.
    Har bara positiva erfarenheter!
    2022-02-25 Verifierad kund
    Mycket nöjd med allt jobb dom gjort i badrum tidigare och tvättstuga med groventré nu.
    Lätta att ha och göra med. Rekommenderas varmt.
    2022-01-26 Verifierad kund
    Fredrik och Jocke var otroligt trevliga redan från första mötet då vi diskuterade vårt badrum som behövde göras om.
    De har hela tiden varit tydliga med återkoppling och tagit en bra dialog med oss om att nu kommer vi och gör det här samt hur vill ni ha det.
    Vi fick rekommendation av en granne att de var bra hantverkare och att ha att göra med.
    De är professionella, kunniga, kompetenta och har ett fantastiskt bemötande.
    Hittills är vi supernöjda och kan varmt rekommendera dem.
    Tusen tack för fina ord!
    //Jocke/fredrik
    2022-01-20 Verifierad kund
    Vi som kund lärde oss att det är viktigt att noga läsa offerten och att båda parter menar samma sak med dom ord som står. Kommer anlitas igen!
    2021-12-12 Verifierad kund
    Professionellt och strukturerat. Lyhört för våra önskemål.
    Vi hade mycket höga förväntningar och de uppfylldes helt.
    Kan med glädje rekommendera Vikströms Bygg & Kakel till våra vänner.
  • Fredrik C
    2021-10-22 Verifierad kund
    Bästa hantverkarna. De kommer i tid och går alltid att nå. Väldigt noggranna och någon som man kan diskutera med och bolla idéer. Sen jobbar de snabbt i alla moment. Från offert, genom jobbet och till fakturering.
    2021-10-20 Verifierad kund
    Har blivit bra bemött hela tiden.
    Lätta att kommunicera med.
    Gör det dom utlovat på ett utmärkt sätt.
    Kommer när dom säger, med små avvikelser.
    Kan absolut tänka mig att anlita dom igen.
    2021-09-03 Verifierad kund
    Vi tycker att Vikströms Bygg & Kakel AB motsvarat våra förväntningar!
    Allt har gått enligt plan & vi ser framemot att få börja använda vårt fina badrum igen!
    Vi kommer att rekommendera Vikströms Kakel & Bygg AB till vänner, släkt & bekanta vi fick själva rekommendation av närboende.

Med vänlig hälsning,
    Gerd & Gerth Ohlsson
    2021-08-27 Verifierad kund
    Vi har i stort sett börjat vår renovering av badrum men hittills har vi bara positivt att säga. De kommer på utsatt tid och jobbar på bra. Vi är nöjda så här långt.
    2021-06-22 Verifierad kund
    Vi anlitade Vikströms för att totalrenovera ett badrum 2018 och under våren 2021 har de byggt om vår tvättstuga.

Vid båda tillfällena har de överträffat våra förväntningar med råge:
    - Lösningsorienterat förhållningssätt
    - Trevligt bemötande
    - Snabbt utförande
    - Imponerande resultat
    - Rimliga priser

Vi planerar nu ytterligare renoveringsprojekt och kan i princip inte tänka oss att anlita någon annan :)
    2021-06-05 Verifierad kund
    Renoverar badrummet. Snabba, noggranna och trevliga - från offert och genom hela genomförandet.
    2021-05-26 Verifierad kund
    Trevliga och duktiga hantverkare som renoverade vårt badrum.
    Snyggt jobb dessutom!
    Vi kan absolut och gärna rekommendera Vikströms.
    2021-02-26 Verifierad kund
    Vi anlitade företaget för renovering av ett mindre badrum med dusch och vi är väldigt nöjda både med slutresultatet och med hela processen. Tidsplanen hölls utan problem och vi blev riktigt imponerade av att de har ett så effektivt system för badrumsrenoveringar med underentrepenörer som avlöser varandra med olika moment. Samtliga hantverkare vi träffade var både kunniga och trevliga.

Vi rekommenderar företaget varmt!
    2021-02-18 Verifierad kund
    Bra respons och bra jobb, även om det endast handlade om rivning.
  • Sören H
    2021-01-27 Verifierad kund
    Vi gör en badrumsrenovering i en villa. Entreprenören svarade snabbt och till ett bra pris. Jobbar snabbt och noggrant. Håller bra koll på alla led i arbetet.
    Vi kan rekommendera Entreprenören.
  • Sabina W
    2020-12-19 Verifierad kund
    Totalrenovering av badrum. Trevliga och duktiga killar som gav bra ärliga råd när vi planerade vad som skulle göras. Man kan se att hantverket är noggrant utfört och av hög kvalitet. Tidsramarna hölls och fick intryck av bra samordning mellan dom och rör/el.
    Är otroligt nöjd. Förväntade mig ett bra resultat men det blev ännu bättre än så. Kommer varmt rekommendera Vikströms bygg & kakel till vänner och bekanta.
    2020-12-18 Verifierad kund
    De hjälpte mig att lägga klinkers i hallen, proffsigt och bra bemötande från första stund.
    2020-12-08 Verifierad kund
    Renoverat badrum.

Mycket positivt, Joakim lyssnade på våra önskemål och var noga med att ge professionell input i våra idéer, vad som var möjligt och inte samt vad som var en bra idé och inte.

Förväntningarna var att badrummet skulle vara klart på 4 veckor. Vi blev lite besvikna över att planen inte kunde hållas. Det var inte Vikströms personal fel, utan under entreprenörer. Men vi ansåg att allt borde kunna bokas upp och planeras så att planen kan hållas. Vi vill inte bli undan prioriterade mitt under renovering för att entreprenörerna har ett annat objekt samtidigt.

Vikströms rekommenderas starkt!
    2020-12-02 Verifierad kund
    Vi bytte kakel och satte upp en vägg i köket. Vi blev mycket nöjda med arbetet. De var mycket snabba och noggranna och lätta att kommunicera med. Kan starkt rekommendera Vikströms.
    2020-11-16 Verifierad kund
    Vi anlitade Vikströms Bygg & Kakel AB för byte av kakel och diskbänk i vårt kök. Allt har fungerat utmärkt från offertförfrågan till slutfört arbete. Priser var helt ok, och den personliga kontakten gör att vi kommer att anlita Fredrik och Joakim igen.
    2020-09-20 Verifierad kund
    Lagning av altandörr samt byte av karusell i ett köksskåp.
    Trevliga och korrekta, tydliga i offert. Bra i kommunikationen med mig inför att jag gav dem uppdraget.
    2020-09-13 Verifierad kund
    Upphängning av skåp i badrum. Mycket bra bemötande och utförande av uppdrag.
    2020-09-08 Verifierad kund
    Bra service!
    Bra utfört arbete!
    Rekommenderar!!!
    2020-08-29 Spontant omdöme
    Mycket nöjda med Vikströms Bygg & Kakel AB. Snabb service, flexibla, trevliga och väldigt lösningsfokuserade.
    2020-07-05 Verifierad kund
    Renovering av badrum.
    Trevliga, kunniga, lösningsorienterade!
    Kom när de hade lovat att komma.. Blev klara i tid.
    Bra resultat enligt förväntan!
  • Fredrik C
    2020-07-03 Verifierad kund
    Proffigt på alla sätt. Kommer när han ska, gör ett jättebra jobb och så är han trevligt.
    2020-07-01 Verifierad kund
    Arbetet är slarvigt gjort med fel som var mycket amatörmässiga. Tyvärr så blev resultatet ett par detaljer som man verkligen inte kan förvänta sig av ett bolag som lägger golv. Synliga fel som blev riktigt fult. Vi är mycket missnöjda och kommer verkligen varna för Vikströms Bygg & Kakel AB.
    2020-06-09 Verifierad kund
    jag beställde renoveringen av en groventré samt byggande av nytt badrum. Vikströms var bland dem 2 billigaste av 5 tillfrågade. planeringen och beställningen av material var mycket smidigt och genomförandet var riktig bra. samordning med rörmokare , målare och elektriker gick riktig bra och badrummet levererades exakt enligt önskemål och inom överenskommit tid.
    jag rekommenderar varmt Vikströms som total entreprenör vid byggande av badrum.
    2020-05-22 Verifierad kund
    Wikström hjälpte mig att sätta upp en innervägg. Tog även i en elektriker för strömbrytare och vägguttag.

De är lätta att få kontakt med. Återkommer. Håller vad de lovar. Ställer relevanta frågor och kommer med tips. Fakturerar direkt. Gör ett bra jobb.

Har anlitat dem tidigare och skulle anlita dem igen.
    2020-04-07 Spontant omdöme
    Mycket nöjda med renoveringen av vårt badrum!
    2020-02-12 Verifierad kund
    Vikströms byggde om vårt badrum till ett duschrum. Det var mycket trevligt att ha och göra med både de två "Vikströms", men också med de övriga hantverkarna. Logistiken med VVS, el och målare fungerade utmärkt.
    Ombyggnaden gick snabbare än vi förväntade oss.
    Utmärkt!
    Brita o Håkan i Sunnersta, Uppsala
    2019-12-13 Verifierad kund
    Vi anlitade Vikströms Bygg och Kakel för en totalrenovering av badrum, hall och tvättstuga. Vi är jättenöjda med resultatet och att projeketet trots problem med gamla rör etc. gick smidigt och snabbt.
  • Anne M
    2019-12-02 Verifierad kund
    Detta företag kan jag verkligen rekommendera! Här sker ingenting på en höft utan på rätt sätt under ansvar. Trevliga killar som levererar det dom åtagit sig!
    2019-11-12 Verifierad kund
    Byte av ytterdörr. Vi är mycket nöjda med utförandet.
    2019-10-27 Verifierad kund
    Renovering av badrum. Bemötandet var väldigt bra.
    Förväntningarna uppfylldes till 100%.
    Jag upplevde att de var kunniga hantverkare.
    2019-10-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, bra kvalitet i arbetet. Kommunicera tydligt och snabbt. Kommer när de lovat. Mycket bra.
    2018-12-12 Insamlad av företaget
    Alltid i tid, lovat är lovat, löser problemen och timmarna stämmer exakt. Samt goa killar som vet vad de håller på med, känns skönt för en byggamatör som jag att anlita😀
  • David
    2018-11-24 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Vikströms Bygg & Kakel för att renovera vårt nyköpta hus från 1989. Kök, två badrum, samtliga ytskikt, byte av dörrar, lister med mera. Jättebra bemötande från första samtalet hela vägen igenom. Duktiga och seriösa, höll alla tider och överenskommelser. Väldigt enkla att prata med. Vi är extremt nöjda med både själva processen och resultatet.

Kan varmt rekommendera Vikströms Bygg & Kakel!
    2018-10-21 Insamlad av företaget
    Vi har tidigare anlitat Vikströms Bygg o Kakel för renovering av badrum samt en tvättstuga. Vi är mycket nöjda med hur arbetet utfördes samt slutresultatet. Nu gällde det ett mindre arbete utvändigt med gott resultat.
    Fredrik är lätt att bra med och man får vad man kommer överens om.
    2018-10-19 Insamlad av företaget
    Renoverade vårt badrum, vi är jättenöjda och kan rekommendera
    2018-10-17 Insamlad av företaget
    Restaurering av badrum, blev bemött på ett bra sätt och kan på alla sätt rekommendera företaget till andra. Företaget levde upp till mina förväntningar med råge.
    2018-10-16 Insamlad av företaget
    Vi köpte helt badrum.
    Vi hade uttryckt önskemål om att de skulle bli klara i tid eftersom vi inte kunde bo hemma.
    Tidsplanen hölls och arbetet gick väldigt smidigt och blev mycket nr utfört
    Vi är mycket nöjda