Vikströms Bygg & Kakel AB

Vikströms Bygg & Kakel AB

www.vikstromsbygg.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till Vikströms Bygg & Kakel! Vi renoverar i Knivsta- och Uppsalaområdet med gedigen yrkesstolthet inom yrket. Vi hjälper dig oavsett privatperson eller företag med renovering, ombyggnad, tillbyggnad eller nybyggnationer. Vikströms Bygg & Kakel drivs av Fredrik Vikström och Joakim Fredlund som båda har många års erfarenhet...

76 omdömen om Vikströms Bygg & Kakel AB

Sedan starten hos Reco 2018

Natalie B
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi totalrenoverade ett badrum samt en toalett och bytte allt vatten i huset med Vikströms Bygg och Kakel. Allting har gått enligt plan avsaeende både tid och utgifter, och såväl Vikströms själva som målare och elektriker har varit exceptionellt duktiga, trevliga och proffsiga. Sämre har det varit med rörmockarna, så där hoppas vi att Vikströms byter samarbete i framtiden. Under projektets gång har vi stött på en del oväntade problem, baserat på oväntade fynd i vårt hus, men Fredrik Vikström har varit en trygg hamn i stormen...

Jenny L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi anlitade Vikströms för totalrenovering av vårt badrum. Trevligt och proffsigt bemötande genom hela processen. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet!

Lotta J
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Kan varmt rekommendera Vikströms. Trevligt bemötande, lätta att ha att göra med. Totalrenoverat kök och badrum med fint resultat. Mycket nöjd!

Arash Emam .
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Första gången vi anlitade Vikström Bygg & Kakel, och det kommer inte bli sista gången! Vi är extremt nöjda med bemötandet, hur professionella de är, hjälper till med problemlösning och håller tiderna. Detsamma gäller El/Mål/VVS personerna de jobbar med. Vi kände att vi kunde lita på dom helt med allt från organisation till att de tex kom med tips på att badrummet skulle bli så bra som möjligt. Vi är jättenöjda! Med vänlig hälsning, Arash och Sofie

Bengt A
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Det är nu tredje gången som vi har anlitat Vikströms Bygg & Kakel AB. Vi hade höga förväntningar och firman levde som vanligt upp till allt. Inte bara att allt blir proffsigt utfört - de håller tiderna och kommer på den dag de har lovat. Det gäller även de underentreprenörer de anlitar som elkillar, rörmontörer och målare. Stort tack igen från Bengt och Marie.

Roselius A

Snabbt och proffsig handläggning

Angelica H
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Trevligt bemötande från första mötet. Smidig renovering av vårt badrum, allt flöt på med alla entreprenörer. Bra underentreprenör. Lättsamma att diskutera idéer med. Vid nästa större renovering så ska vi absolut fråga Vikströms.

Margareta M
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Rekommenderas varmt! Noggranna, håller tider och lätta att komma i kontakt med vid frågor och funderingar under renoveringstiden. Uppstår problem så löser dom det. Har fått hjälp att renovera ett badrum och nu även anlitat dom för golvläggning samt renovering av kök

Victoria E
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi är tyvärr missnöjda med Vikströms Bygg & Kakel AB. De är jättetrevligt men utförandet och slut finishen är vi inte nöjda med. När de kom och gjorde offerten kändes de bra och proffsiga men när arbetet satte igång var det bara kaos. De kändes som att de hade noll koll på vad som skulle göras och hur det skulle utföras. Vi fick påpeka flera grejer som de fick göra om och som blivit fel. Vi ångrar att vi inte tog in en annan firma, det hade besparat oss mycket huvudvärk och ångest. Och då har vi renoverat två badrum tidigare...

Jenny R
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Mycket nöjda med badrumsrenoveringen. Bra kommunikation, seriösa, pålitliga och punktliga. Väl utfört arbete och snyggt slutresultat.

Veijo Kalevi V
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Allt har fungerat perfekt, från första mötet med planering av jobbet, till slutprodukten. Allt blev precis som vi hade tänkt oss så vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Vikströms Bygg & Kakel. Dom renoverade vår tvättstuga från golv till tak, med ny golvbrunn och bytte alla gamla rör till nya.

Göran H
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Arbetet som Vikströms har utfört hos oss är bra. Vi är mycket nöjda med dialogen innan under och efter projektet. Kvaliteten och finishen är bra. Vi är helnöjda och ser fram emot nästa steg i vår renovering tillsammans med Vikströms.

Tobias Å
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Proffesionellt och smidigt genomfört med ett mycket snyggt slutresultat.

Ulrika D
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Mycket seriösa. Lyhörda, lyssnade på våra önskemål. Proffsigt utfört jobb. Toppbetyg på utförandet och resultatet. Vi är supernöjda med allt. Rekommenderas starkt! Stort tack!

Svar från Vikströms Bygg & Kakel AB

Tack så mycket för det fina omdömet!

Johan L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Med ett väldigt gott bemötande, smarta lösningar och lyhördhet för våra önskemål färdigställde Vikströms Bygg & Kakel vårt nya grovkök och vi är supernöjda. Snabba att lösa hastigt uppkomna problem och det med gott resultat. Snart hugger dom tag i vårat kök och det ser vi fram emot.

Svar från Vikströms Bygg & Kakel AB

Stort tack för det fina omdömet!

Tommi S
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Totalrenovering av vårt badrum. Trevligt bemötande från offert till slutfaktura. Arbetet väldigt bra utfört lyhörda för våra önskemål.

Anders S
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Bra bemötande. Företaget levde upp till de förväntningar jag hade. Jag köpte en tjänst att renovera vår tvättstuga Mycket nöjd med resultatet

Tack för den fina recensionen! /Fredrik & Joakim

David L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Allt fungerat kanon under hela projektet. Nytt badrum på övervåningen. Supernöjda med slutresultatet. Kan rekommendera Vikströms Bygg och Kakel Ab till alla som funderar på att bygga badrum.

Tack för det fina omdömet! Hälsningar Fredrik & Jocke

Bengt A
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

I slutet av april 2022 ringde jag till Vikströms Kakel och ville ha hjälp med ett nytt kök. Det visade sig att de var fullbokade fram till november. Men de kom på besök och före sista april hade vi fått en offert. I oktober mejlade jag och de ringde tillbaka och vi bestämde datum i november. Arbetet gick snabbt och smidigt och de hade skickliga elkillar, VVSare, plattsättare och golvläggare. Att vänta från april till november är det bästa vi har gjort. Vi är helnöjda med det nya köket och fått en del tips om diverse ändringar...

Tack så mycket för den jättefina recensionen! Hälsningar Fredrik & Jocke

Patrik H
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vikströms renoverade vårt badrum. Mycket trevligt bemötande. Bra kommunikation hela vägen. En del utmaningar på vägen innebar viss försening i färdigställandet men löstes till slut. Vi är nöjda med vårt nya badrum.

Svar från Vikströms Bygg & Kakel AB

Tack för recensionen. Ja det var skönt att "utmaningen" löste sig på ett bra sätt även för oss. Hälsningar Fredrik & Jocke

Andreas L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Mycket bra bemötande och professionellt utfört arbete.

Tack så mycket för det fina omdömet! /Fredrik och Joakim

Kristian G
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Stabilt och bra rakt igenom. Rak och tydlig kommunikation genom alla små beslut som följer en badrumsrenovering

Ulf E
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Trevliga och bra att ha göra. Vi är mycket nöjda med jobbet och resultatet. Problem längs vägen löstes smidigt.

Tack för det fina omdömet! Hälsningar Fredrik och Jiakim

Jan L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Alltid lika trevliga och tillmötesgående. Byte parkettgolv i vardagsrum. Snabbt, noggrant och snyggt utfört arbete. Mer än nöjd med resultatet!

Karin R
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi fick genomgående ett professionellt och trevligt bemötande från Fredrik och hans kollegor. De var alltid tillmötesgående och kommunikationen var problemfri. Precis den sorts hantverkare man vill jobba med, som kommer med goda råd och man kan bolla idéer med, och resultatet blev super! Jag rekommenderar varmt Vikströms Bygg & Kakel!

Solveig S
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Badrum. Mycket nöjd.Trevligt bemötande.

Göran L

Mycket professionella , Har haft dom på 2 större jobb Det är ordning o reda

Elisabeth O
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi fick bra information och snabb och bra hjälp.

Sofia O
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Bra bemötande, otroligt fint utförande, bra dialog under arbetets gång.

Svar från Vikströms Bygg & Kakel AB

Jätteroligt att ni är nöjda. Och tack för det fina omdömet!

carl-erik a
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Det är ett bra företag. Bra hantverk snabba attt utföra jobben. Kunniga och snabba på att lösa problem.

Therese F
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Gott bemötande och kompetenta. Kommer med kloka synpunkter och samordnar jättebra mellan de olika hantverkarna. Har bara positiva erfarenheter!

Fredrica A
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Mycket nöjd med allt jobb dom gjort i badrum tidigare och tvättstuga med groventré nu. Lätta att ha och göra med. Rekommenderas varmt.

Catarina W
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Fredrik och Jocke var otroligt trevliga redan från första mötet då vi diskuterade vårt badrum som behövde göras om. De har hela tiden varit tydliga med återkoppling och tagit en bra dialog med oss om att nu kommer vi och gör det här samt hur vill ni ha det. Vi fick rekommendation av en granne att de var bra hantverkare och att ha att göra med. De är professionella, kunniga, kompetenta och har ett fantastiskt bemötande. Hittills är vi supernöjda och kan varmt rekommendera dem.

Svar från Vikströms Bygg & Kakel AB

Tusen tack för fina ord! //Jocke/fredrik

Danny B
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi som kund lärde oss att det är viktigt att noga läsa offerten och att båda parter menar samma sak med dom ord som står. Kommer anlitas igen!

Claes M
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Professionellt och strukturerat. Lyhört för våra önskemål. Vi hade mycket höga förväntningar och de uppfylldes helt. Kan med glädje rekommendera Vikströms Bygg & Kakel till våra vänner.

Fredrik C
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Bästa hantverkarna. De kommer i tid och går alltid att nå. Väldigt noggranna och någon som man kan diskutera med och bolla idéer. Sen jobbar de snabbt i alla moment. Från offert, genom jobbet och till fakturering.

Ewy J
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Har blivit bra bemött hela tiden. Lätta att kommunicera med. Gör det dom utlovat på ett utmärkt sätt. Kommer när dom säger, med små avvikelser. Kan absolut tänka mig att anlita dom igen.

Gerd O
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi tycker att Vikströms Bygg & Kakel AB motsvarat våra förväntningar! Allt har gått enligt plan & vi ser framemot att få börja använda vårt fina badrum igen! Vi kommer att rekommendera Vikströms Kakel & Bygg AB till vänner, släkt & bekanta vi fick själva rekommendation av närboende. Med vänlig hälsning, Gerd & Gerth Ohlsson

Henrik H
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi har i stort sett börjat vår renovering av badrum men hittills har vi bara positivt att säga. De kommer på utsatt tid och jobbar på bra. Vi är nöjda så här långt.

Jonas P
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi anlitade Vikströms för att totalrenovera ett badrum 2018 och under våren 2021 har de byggt om vår tvättstuga. Vid båda tillfällena har de överträffat våra förväntningar med råge: - Lösningsorienterat förhållningssätt - Trevligt bemötande - Snabbt utförande - Imponerande resultat - Rimliga priser Vi planerar nu ytterligare renoveringsprojekt och kan i princip inte tänka oss att anlita någon annan :)

Maria S
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Renoverar badrummet. Snabba, noggranna och trevliga - från offert och genom hela genomförandet.

Inga-lill R
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Trevliga och duktiga hantverkare som renoverade vårt badrum. Snyggt jobb dessutom! Vi kan absolut och gärna rekommendera Vikströms.

Stina K
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi anlitade företaget för renovering av ett mindre badrum med dusch och vi är väldigt nöjda både med slutresultatet och med hela processen. Tidsplanen hölls utan problem och vi blev riktigt imponerade av att de har ett så effektivt system för badrumsrenoveringar med underentrepenörer som avlöser varandra med olika moment. Samtliga hantverkare vi träffade var både kunniga och trevliga. Vi rekommenderar företaget varmt!

Kjell B
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Bra respons och bra jobb, även om det endast handlade om rivning.

Sören H
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi gör en badrumsrenovering i en villa. Entreprenören svarade snabbt och till ett bra pris. Jobbar snabbt och noggrant. Håller bra koll på alla led i arbetet. Vi kan rekommendera Entreprenören.

Sabina W
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Totalrenovering av badrum. Trevliga och duktiga killar som gav bra ärliga råd när vi planerade vad som skulle göras. Man kan se att hantverket är noggrant utfört och av hög kvalitet. Tidsramarna hölls och fick intryck av bra samordning mellan dom och rör/el. Är otroligt nöjd. Förväntade mig ett bra resultat men det blev ännu bättre än så. Kommer varmt rekommendera Vikströms bygg & kakel till vänner och bekanta.

Maria L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

De hjälpte mig att lägga klinkers i hallen, proffsigt och bra bemötande från första stund.

Danny B
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Renoverat badrum. Mycket positivt, Joakim lyssnade på våra önskemål och var noga med att ge professionell input i våra idéer, vad som var möjligt och inte samt vad som var en bra idé och inte. Förväntningarna var att badrummet skulle vara klart på 4 veckor. Vi blev lite besvikna över att planen inte kunde hållas. Det var inte Vikströms personal fel, utan under entreprenörer. Men vi ansåg att allt borde kunna bokas upp och planeras så att planen kan hållas. Vi vill inte bli undan prioriterade mitt under renovering...

Linus D
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi bytte kakel och satte upp en vägg i köket. Vi blev mycket nöjda med arbetet. De var mycket snabba och noggranna och lätta att kommunicera med. Kan starkt rekommendera Vikströms.

Jan L
Skrev om Vikströms Bygg & Kakel AB

Vi anlitade Vikströms Bygg & Kakel AB för byte av kakel och diskbänk i vårt kök. Allt har fungerat utmärkt från offertförfrågan till slutfört arbete. Priser var helt ok, och den personliga kontakten gör att vi kommer att anlita Fredrik och Joakim igen.