Villarelining

Villarelining

Välkommen till Villarelining!

Vi har handplockat de bästa människorna i branschen efter många års erfarenhet. Vi kan därför erbjuda den absolut bästa tjänsten inom relining.

- Alltid kostnadsfria avloppsinspektioner.

Relining är egentligen ett samlingsnamn för ett antal metoder för att invändigt restaurera eller renovera gamla rörledningar. Vi använder oss av “Strumpmetoden som ger dina rör en livslängd på över 50 år.

Läs vad 76 kunder tycker om Villarelining 2

2022-09-02 Verifierad kund
    Bemöttes väl.
    Företaget överträffade mina förväntningar.
    Mycket nöjd med både hantverkarna och det utförda arbetet.
    Relinade dagvattenledningar och utsläpp från golvbrunn utomhus.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Vi köpte relining.
    Lite dåligt städat och ett lock till avlopp som inte passar. Men de ska komma och fixa det, bra.
    I övrigt levde de upp till förväntningarna
    2022-08-22 Verifierad kund
    professionell, snabb, det lila extra
  • Lotta L
    2022-08-15 Verifierad kund
    Väldigt duktiga, bra dokumentation, trevliga killar som var här och jobbade. Bra överlämning med filmer på alla rör och kopplingar. Rekommenderar varmt!
    2022-08-02 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande.

Stora förväntningar som företaget levde upp till

Jag köpte avloppsrelining till full belåtenhet
    2022-07-11 Verifierad kund
    Allt gjordes enligt plan och utfördes professionellt av trevlig och tillmötesgående personal. Jag är helt nöjd med Villarelining
    2022-06-14 Verifierad kund
    Vi är helnöjda med både hur vi blivit bemötta av företaget och de förväntningar vi haft gällande relining av vårt avlopp.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bemötande: seriöst - kunniga och trovärdiga. Lätta att ha och göra med - smidiga.
    Förväntningar: Ja de svarade upp mot förväntningarna
    2022-05-30 Verifierad kund
    Alltid mycket vänliga och tjänstvilliga.

Informationen inför etapp 1 var inte bra. Det gjordes fler ingrepp i vår fastighet än vad som förutskickats, vilket vi inte hade evakuerat och förberett inför.

Faktura skickades innan restaureringen var helt klar.

Sammanfattningsvis är vi nöjda.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Vi behövde få en relining av våra rör i vårt hus och kontaktade Villarelining. Vi blev professionellt bemött från början. Arbetet löpte enligt plan. Våra önskemål blev tillgodosedda med råge. Lugn och vänlig personal och mycket kunnig. Vid överlämning fick vi en bra dokumentation och mycket bra genomgång av allt arbete som hade gjorts. Vi kan varmt rekommendera företaget. Pålitliga, trevliga, servicemindida, kunniga och professionella.
    2022-05-13 Verifierad kund
    Jättebra företag. Arbetet drog ut på tiden 1v men det var inte deras fel.
    Jobbade på bra hela tiden. Trevliga och tillmötesgående.
    Blev en liten skada på en vägg som dem lagade jättesnyggt.
    Kan varmt rekommendera dem för framtida relining.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande. Ordentlig genomgång innan offert.
    Kom när de skulle och gjorde jobbet på utsatt tid.
    Jag kan inte bedöma kvaliteten men med den noggrant de genomförde jobbet känner jag mig trygg. Dokumentation och avlämnande efter avslutat arbete. Lars E
    2022-05-07 Verifierad kund
    Vi tvekade aldrig att skriva avtal om relining med Villarelining efter att dom varit här och filmat rören. Dom gjorde ett sympatiskt och kompetent intryck. Vi hade först tänkt lämna huset under dom tre arbetsdagarna, men ändrade oss och var efteråt nöjda med det. Det blev inte alls så stökigt som vi trott utan det gick väldigt smidigt med en tekniker som var förtroendegivande och trygg och lätt att ha att göra med. Det verkade som att han trivdes väldigt bra med att arbeta på Villarelining. Vi kan absolut tänka oss att rekommendera företaget till andra.
    Lena
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra. Reliniing. Radhus 3 våningar
    2022-04-06 Verifierad kund
    Företaget har ett synnerligen proffsigt mottagnde av dig som ny kund med utförlig info om vad som kommer hända och hur det går till.
    Vi fick förmånen att träffa Jonas - Jimmy - Benjamin för utförande av installation, en helt outstanding kombination otroligt kompetenta. Dessutom ett otroligt hänsynstagande till oss boende - detta var trots allt ett hyfsat stort arbete hus med 3 st plan - huset byggt 1921.
    Huset var lika välstädat som innan när det var klart!
    Dessutom en trygghetskänsla av både personal samt utförande.
    Vi kommer givetvis rekommender företaget för Relining

Mvh Thomas Resander - Susanne Hjulström
  • Erik H
    2022-04-06 Verifierad kund
    Bra bemötande av företaget
    Stora förväntningar. Pga av dålig film, dokumentation, av det arbete som utförts kan jag inte göra en bedömning om vad som gjorts eller kvaliteten på arbetet
    2022-04-04 Verifierad kund
    Proffsiga, snabba och väldigt trevliga. Jag är supernöjd.
    2022-03-29 Verifierad kund
    Trevliga att ha att göra med! Höll tidsramen.
    2022-03-29 Verifierad kund
    Nöjd med hur arbetet blev presenterat o sedan utfört. Helt korrekt
    2022-03-23 Verifierad kund
    Väldigt bra och proffsigt bemötande. Väldigt tillmötesgående gällande att de faktiskt arbetar och verkar i någons hem.
    De blev klara före utsatt tid och de få skador som uppkommit på interiör/underlag har de åtgärdat utan problem.
    Vi är väldigt nöjda!
    /Tobias och Terese, Tyresö
    2022-03-09 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, begriplig och saklig info, stor tjänstvillighet. Kände stort förtroende och fick mycket snabb åtgärd. Också mycket snabb och bra återkoppling vid kontakt. Vi köpte relining av avloppet från huset till kommunens rör i gatan pga problem med en golvbrunn. Rören är snart 50 år gamla, huset byggt 1973. De fixade också den trasiga brunnen och kollade andra golvbrunnar utan extra kostnad. Arbetet överträffade våra förväntningar.
    2022-03-07 Verifierad kund
    Snabb respons och snabbt utförande. Bra kontakt innan, under och efter utfört arbete. Allt har känts väldigt tryggt och jag är mycket nöjd.
    2022-02-28 Verifierad kund
    Företaget utförde reliniguppdraget med bra kvalitet till offererat pris och inom utsatt tidsram. Mycket trevligt bemötande genom hela processen.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Trevligt bemötande! Levde upp till mina förväntningar och arbetet blev klart i tid. Kan rekommendera firman.
    2022-02-24 Verifierad kund
    Vi blev rekommenderade av grannar som använt sig av Villarelining och var nöjda.
    Bemötandet vi fått har varit helt outstanding! Första mötet med Patrik ingav ett härligt förtroende och lugn. Det intrycket befäste sedan killarna som kom och gjorde reliningen. De var helt fantastiska. De levde upp till förväntningarna 100%. Det är läskigt att lämna över sitt hem men så här i efterhand hade vi inget att oroa oss för. Vi relinade alla våra rör (i stort sett) och det skulle ta 6-8 dagar då vi har ett stort hus men då allt flöt på utan några problem var de klara på 5 dagar vilket var underbart. Vi skulle verkligen rekommendera dem till andra.
  • Roland H
    2022-02-16 Verifierad kund
    Tjänsten vi beställde var relining av större delen av husets rör, medan en del – källare och del av gatuplan – redan var åtgärdade.
    Vi fick en bra presentation av det kommande arbetet och kunde ta del av en första översyn via kamera.
    Installatörerna som genomförde arbetet hade fullt fokus på detta, från skyddsövertäckning av berörda ytor, utförande av relining och avslutande städning och bortforslande av restmateriel. Företaget ordnade också anskaffande och installation av en ny toastol. Arbetet tog knappt tre dagar som planerat.
    Alla inblandade uppträdde hela tiden på ett bra, trevligt och informativt sätt.
    2022-02-14 Verifierad kund
    Villarelining förstjäna en ’nöjd kund i ädelmetall av mig’.
    Teamet med Jimmy,Benian & Andreas överträffade mina
    förväntningar under hela renoveringstiden,d.v.s. med sitt
    tekniska kunnande och hanteringen av dito!
    Allt från källaren med garage tvättstuga pannrum o.s.v samt på mellanvåningen med badrum toalett och köket fick rörsystemet utbytt dessutom på vinden byta av avluftningen
    Till slut ett ”Tack” till Anders som träffade ” The Bullaey” med
    sitt anbud för att få hela arbete gjort.
    Jag kommer framöver rekommendera Villarelining i min
    omgivning i Kungsängen, på återseende, Rolf Tekolf
    2022-02-14 Verifierad kund
    Bra beskrivning av produkt och hur man går tillväga. Bra utförande av installation. Vi åkte iväg under en vecka och när vi kom tillbaka märktes det inte på ytan att en renovering under huset var gjort. Bra kommunikation med hantverkare och säljare. Samtliga rör är nu uppdaterade och fungerar perfekt. //Patrik i Täby.
    2022-02-10 Verifierad kund
    Vi anlitade Villarelining efter att ha beställt och genomfört relining med en annan firma där resultatet inte riktigt blev som utlovat. Villarelining erbjöd sig att korrigera de fel och brister som den tidigare firman inte ville ta ansvar för.
    Vi rekommenderar Villarelining starkt då de var lätta att nå för frågor höll tider som avtalats höll rent och snyggt under arbetet och väldigt trevliga bemötande från början till slut, högsta betyg och vi kommer rekommendera de till våra vänner.
    2022-02-08 Verifierad kund
    Snabbt och förhållandevis smärtfritt (jämfört med alternativen)!
    Bra kommunikation inför, under och efter med trevligt bemötande.
    2022-02-06 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda. Grymt bra jobb och trevliga människor som genomförde jobbet trots att flera i teamet blev sjuka och de fick pussla ihop jobbet. Rekommenderar! 🌷
    2022-02-03 Verifierad kund
    Hjälpte oss på kort varsel under
    pågående renovering när det uppdagats att stambyte inte kunde göras. Vi är nöjda med arbetet och kontakten med Villarelining. Upplevdes som proffsiga och noggranna.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Trevlig personal och allt fungerade som det skulle enligt avtalet.
    2021-12-26 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande av företagets ledning och senare personal. Inga förväntningar, vi var nyinflyttade och samfälligheten hade gjort allt förarbete. Även om företaget sagt att det skulle ta en vecka så tog det dubbelt så lång tid, men vi förstod att det skulle ta längre tid även om de hävdade att det inte skulle det. Hur resultatet blivit på längre sikt kan vi inte uttala oss om ännu, men det ser ut som att arbetet är väl utfört!
    2021-12-24 Verifierad kund
    Väldigt trevligt gäng som vet vad de gör.

Professionellt intryck från början vid offert genomgång. Bra filmdokumentation efter genomfört arbete.

Rekommenderas!
    2021-12-22 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Villareling!
    Tommy Lundell
    2021-11-22 Verifierad kund
    Lätt att nå och ett trevligt bemötande. Kom på utsatt tid samt klart enligt beräkning. Vi köpte relining av gjutjärnrör.
    2021-11-19 Verifierad kund
    Allt var bra. Stor skillnad mot övriga som kontaktades
    2021-11-16 Verifierad kund
    Vi relinade ett stort 115 år gammalt hus med gamla rör samt ett annex. Vi blev från start mycket professionellt och vänligt bemötta och så var det genom hela processen. Vi hade höga förväntningar och Villarelining överträffade dessa med råge. Vi hade problem p.g.a gamla och slitna rör men genom hög kunskap och stor arbetsinsats lyckades man genomföra arbetet.

Har sällan mött ett så vänligt och professionellt företag
  • Johan A
    2021-11-08 Verifierad kund
    Då stammarna i vårt radhus började närma sig 60 år och en av våra grannar fått problem med trasiga rör tog jag beslutet att kolla upp möjligheterna till en relining. Det visade sig vara en riktig djungel där jag är oerhört glad att jag tillslut hittade Villarelining.

Jag fick snabbt ett stort förtroende för Patrik och Jonas som är oerhört kunniga och engagerade. Upplevelsen blev bra från start till mål. Vi reste bort på helgen och när vi kom hem på torsdagskvällen så var reliningen klar (snabbare än utlovat) och huset var rent och snyggt. Dagen efter granskade vi resultatet i lugn och ro tillsammans och hade möjlighet att ställa alla våra frågor innan jobbet godkändes för fakturering.

Utöver det ovannämnda så var de främsta anledningarna till att vi valde Villarelining att de gav oss ett fast pris oavsett vad som skulle ske under processen (där många andra reserverar sig för merkostnader om de t.ex. slipar sönder rören) samt att de kunde relina vårt hus utan att ta ett accesshål i husgrunden, vilket alla andra vi var i kontakt med hävdade att de skulle behöva göra för att kunna relina vårt kök.

Det enda jag ångrar är att jag inte hittade Villarelining från början. Initialt nappade vi på en offert från ett annat reliningsföretag. När de kom för att utföra jobbet så visade det sig dock snart att säljaren som filmade för det företaget inte hade någon koll så vi fick avbryta projektet då de inte kunde utföra utlovad relining. Vi betalade då ett annat företag för att få en oberoende filmning av stammarna. De hävdade dock att reliningen skulle ta veckor att utföra och kräva accesshål i husgrunden. Så vi letade vidare. Vid det här laget började jag kunna vårt avlopp bättre än en del av de som kom och filmade, så det blev lätt att avfärda de som inte hade koll. Det var därför en stor lättnad när Patrik från Villarelining kom hit och istället för säljfloskler erbjöd oss en bra och trovärdig reliningslösning.

Jag rekommenderar sällan hantverkare då jag alltför ofta har haft dåliga upplevelser när det gällt process, pristillägg eller slutresultat. Med Villarelining hade jag dock en bra upplevelse hela vägen, och det är min övertygelse att de verkligen bryr sig om att leverera ett bra resultat till sina kunder. Att göra en relining är ett stort beslut och tyvärr verkar det finnas många aktörer i den här branschen som inte bryr sig om kundens bästa. Jag har gått igenom många av dessa företag och kan därför på mycket goda grunder rekommendera att du kontaktar Villarelining direkt om du vill genomföra en relining. Du kommer inte att hitta ett bättre alternativ.
    2021-11-07 Verifierad kund
    Bra förarbete, med personlig touch. Under arbetets gång har allt löpt utan problem.
    Återkoppling av arbetet både i skrift och digitalt, bra utfört
    Relining av detta företag rekommenderas
    2021-10-26 Verifierad kund
    Väl bemött. Arbetsansvarig var tillmötesgående och gav intryck av att vara kunnig.
    Dock, Villarelining bör lägga in mer luft i planeringen för att hantera uppkommande strul.

Sammanfattningsvis nöjd med resultatet.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Seriöst företag. Håller tider och bra kommunikation före, under och efter slutfört arbete. Arbetet tog lite längre tid än beräknat men det var inget som påverkade det offererade priset. Vi har inget att klaga på.
    2021-10-08 Verifierad kund
    Mkt trevlig personal, lyhörda o hjälpsamma. Från offert till klart arbete tog det en månad, ingen utdragen process. Skönt med fast pris. Inga extrakostnader fast vi fick lite extra gjort som vi inte bett om. Alla rör i hela husets har fått ny strumpa, har fått USB-minne som bekräftar det. Känns skönt att slippa oroa sig för fler översvämningar.
    2021-09-23 Verifierad kund
    Företaget var väldigt seriöst från dag ett.
    Dom höll tidsplanen, trots att dom fick jobba över sena kvällar.
    Allting gick över förväntan smidigt.
    Alla var väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Företaget relinade alla mina rör inuti huset.
    Allting gick oerhört smidigt :)
    2021-09-14 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemö-
    tande och snabba och duktiga
    tekniker som gjorde superbra
    jobb. Vi fick bra kontakt med
    killarna och en trevlig stämning.
    Dom relinade alla våra avlopps-
    ledningar och böt även ett par
    rör och golvbrunnar. Perfekt.
    Mvh. Björn Andersson
    2021-08-30 Verifierad kund
    Vi har relinat vårat avlopp från källaren och på tomten med VillaRelining efter upprepade stopp. Proffsigt, seriöst och pedagogiskt bemötande. Ordentlig genomgång av vårt avlopp för att bedöma om relining var en möjlig åtgärd innan offert lämnades. Vi fick arbetet gjort inom en månad från att första kontakt togs. Själva jobbet tog tre dagar. Bra garantier, 20 års garanti på arbetet och material lämnades, men förväntad livslängd på avloppet är 50 år eller mer.
    2021-08-30 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med villarelining i vårt gamla hus. Ett professionellt utfört arbete och ett gott bemötande från första mötet tills arbetet var avslutat. Rekomenderar varmt detta företag. Dessutom städade de fint efter sig efter avslutat arbete.
    2021-08-30 Verifierad kund
    Grabbarna skötte sig på ett profesionelt och vänligt sätt, det var snygt och städat efter jobbet var klart!
    2021-08-20 Verifierad kund
    Vi har mycket goda erfarenheter av företaget, proffsigt bemötande från första till sista kontakt.