Villatakexperten, sid 2

Box 491, 191 24 Sollentuna — Visa karta

Villatakexperten utför takläggning och reparation i hela Stockholmsregionen och Uppsala. Vi har som målsättning att alltid leverera högkvalitativa till ett konkurrenskraftigt pris, något som i slutändan ger nöjda kunder. Vi erbjuder flexibla lösningar, punktlighet och tak av högsta kvalitet med gedigen erfarenhet av yrket och branschen. En tydlig arbetsprocess finns utformad, med avslutande kontroll och garanti, detta för att skapa trygghet för kunden.

Välkommen att kontakta oss för ett inledande kostnadsfritt hembesök!
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-15:00

Läs vad 161 kunder tycker om Villatakexperten

• 2020-03-01

Robert E skrev om Villatakexperten
    Vi har i februari fått vårt tak renoverat med ny papp och plåtarbeten.
    Villatakexperten har varit väldigt proffsiga och med ett genomgående trevligt bemötande.
    Arbetet gick väldigt snabbt och vi fick löpande rapporter på arbetets status.
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Villatakexperten Läs mer
  • 2020-02-11

HENRIK J skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten lade om vårt tak i Älvsjö i juli/augusti 2019 och jobbet utfördes med bravur. Rent och snyggt på arbetsplatsen, trevlig personal och lätt att ha kontakt med företaget (Martin) och hans anställda. Jag kan inte göra annat än att rekommendera företaget till er som funderar på att lämna offert. En speciallösning hos oss med bygget av en takkupa genomfördes också utan några problem. Läs mer
  • 2020-02-09

MATTIAS S skrev om Villatakexperten
    Om du letar efter en takläggare så behöver du inte leta längre . Jag kan varmt rekommendera Villatakexperten. Ni kommer få trevligt och proffsigt bemötande från början till slut . Min kontakt med arbetsledare Martin var exakt så som man vill ha det. Martin höll mig löpande informerad under hela veckan och det var bara att ringa om man undrade något. Martin återkopplar alltid. Killarna som jobbar på taket är rena arbetsmaskiner från tidig morgon till kväll. Ni får proffsigt bemötande , proffsig och tydlig offert. Efter slutfört arbete och besiktning fick jag garantibevis och fullständig produktbeskrivning på vilka material dom använt och vilka leverantörer. Jag fick även en USB sticka med massor av bilder som killarna tagit under arbetets gång. Jag är så nöjd att jag valde Villatakexperten 👍🏻 Läs mer
  • 2020-01-19

JAN B skrev om Villatakexperten
    Med Villatakexperten får man verkligen ett proffesionellt och serviceinriktat bemötande samt utförande från början till slut. Kombinationen av Martin som i rollen av arbetsledare löpande håller en uppdaterad med information om projektets olika steg och takläggarna som jobbar hårt från tidig morgon till kväll och samtidigt gör det där "lilla extra plus lite till" ger ett väldigt bra slutresultat och en väldigt nöjd kund. Kan inte annat än att varmt rekommendera Villatakexperten. Läs mer
  • 2019-12-24

Bosse B skrev om Villatakexperten
    Allt toppenbra
    Rek starkt
    Allt fungerade perfekt Läs mer
  • 2019-12-23

Solveig A skrev om Villatakexperten
    Täby dec -19

Omläggning av papptak på garage/förråd och vad därtill hör. Trevligt bemötande, snabbt och proffsigt utfört.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Villatakexperten!

//Solveig Läs mer
  • 2019-12-19

Jonas M skrev om Villatakexperten
    Omläggning av tak. Vi är mycket nöjda med resultatet: kvaliteten, leveranstiden, mycket bra bemötande, snabba svar och en kontinuerlig dialog kring tidsplanen och hur det gick i projektet. Kanonbra. Läs mer
  • 2019-12-12

SARA S skrev om Villatakexperten
    Kan varmt rekommendera Villatakexperten! Från offert till avslutande av de sista detaljerna - mycket genomtänkt, professionellt och pålitligt intryck från Martin och övriga i teamet. Vi har känt oss trygga och är så nöjda med resultatet. Läs mer
  • CAMILLA S

2019-12-11

CAMILLA S skrev om Villatakexperten
    Jag är väldigt nöjd med Villatakexperten. Jag fick nytt tak på min villa på en vecka! Proffsiga, kunniga och generösa. Fint kundbemötande och jag kände mig trygg genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Villatakexperten! Läs mer
  • 2019-12-02

Kerstin Gunilla E skrev om Villatakexperten
    Vi anlitade Villatakexperten för att lägga om vårt tak och kunde inte gjort ett bättre val. Vi ger företaget våra allra bästa rekommendationer! Professionellt bemötande, fackmannamässigt arbete, kvalitet i alla moment! Martin är alltid tillgänglig; stämmer av och uppdaterar, Matti är en ”arbetsmaskin” utöver det vanliga, kvick och professionell, Pawel och hans killar arbetar snabbt och effektivt. En utomstående besiktningsman kvalitetssäkrar arbetet. Som sagt: Villatakexperten REKOMMENDERAS VARMT!
    Kerstin & Tommy E, Järfälla Läs mer
  • 2019-11-19

Nora T skrev om Villatakexperten
    Fick hjälp med ett nytt tegeltak med jättefint resultat. Själva processen var genomgående mycket välorganiserad från start till slut. Trevlig och kompetent personal. Bra pris. Kan helhjärtat rekommenderas. Läs mer
  • 2019-11-10

Hans B skrev om Villatakexperten
    Jag anlitade Villatakexperten för att jag följt deras arbete med
    omläggning av tak hos några grannar . Då jag som byggn.tekniker
    direkt kunde avgöra att det här är ett företag jag vågade anlita.
    Allt flöt på precis enl. avtal . Trevlig personal, lätt att komma i kontakt med , tekniskt korrekt utförande. mao rekommenderas
    helhjärtat.

Hasse B Åkersberga Läs mer
  • Lars & Marie N

2019-11-04

Lars & Marie N skrev om Villatakexperten
    Utbyte av tak. Utmärkt bemötande, god kompetens, bra feedback. Snyggt och snabbt jobb. Duktiga och trevliga medarbetare. Läs mer
  • 2019-11-02

Lars Jesper B skrev om Villatakexperten
    Har renoverat ett tak med Villatakexperten och har bara positiva erfarenheter.
    De frågetecken som dök upp löstes smidigt genom samtal.
    Kan absolut rekommendera Villatakexperten till andra och kommer utan minsta tvekan anlita dem igen om behovet uppstår. Läs mer
  • 2019-10-22

Sara R skrev om Villatakexperten
    Vi anlitade Villatakexperten för att lägga om taket på vår villa och vi är mycket nöjda med hanteringen från offert till färdigt resultat. För oss var det viktigt att hålla oss informerade om arbetets fortskridande och kommunikationen fungerade mycket bra. Vi kan varmt rekommendera Villatakexperten för liknande uppdrag. Läs mer
  • Bo J

2019-10-12

Bo J skrev om Villatakexperten
    Plåtarbetet kring skorsten, ventilationsrör samt det nya taket inklusive vindskivor är mycket proffsigt utfört. Hela starten med upphandling, offert och utförande överträffade mina förväntningar.
    Det blir så här med en engagerad, kunnig personal och ledning.
    Jag kan varmt rekommendera Villatakexperten för dem som behöver renovera tak. Läs mer
  • 2019-10-03

Daniel S skrev om Villatakexperten
    Anlitade Villatakexperten för byte av tak på mindre villa. Är mycket nöjd från första kontakt till avslutat arbete. Vi fick löpande information och uppdateringar under hela processen och Martin var alltid tillgänglig om vi hade några frågor. Slutresultatet blev mycket bra och det kändes tryggt att taket efter att det var klart även blev besiktigat av tredje part. Inga överraskningar på slutfakturan utan allt stämde med offerten. Läs mer
  • 2019-08-27

Bengt Z skrev om Villatakexperten
    Bra jobb. Kom på utsatt tid och klara i tid
    Bra städat och kalkylen höll. Läs mer
  • 2019-08-05

Anders E skrev om Villatakexperten
    Snabbt och proffsigt med trevlig personal. Ansvarig kontaktperson ALLTID tillgänglig på telefon. Läs mer
  • 2019-08-04

Lars B skrev om Villatakexperten
    Lagt om tak på villa o garage med betongpannor plus byte av takfönster. Tog in tre offerter. Martins bemötande och den detaljerade offerten var mycket positivt jmf med de andra. Kontinuerlig uppföljning av Martin via telefon.
    Proffsigt från start, under arbetet och vid avslut. Läs mer
  • Anita W

2019-07-31

Anita W skrev om Villatakexperten
    Vi beställde nytt plåttak till vårt hus och gäststuga och är mycket nöjda med resultatet.
    Proffsigt och effektivt arbete.
    Trevliga, mycket flitiga killar som utförde arbetet.
    Ett företag som vi gärna rekommenderar.
    Anita och Sven-Erik Westling. Läs mer
  • 2019-07-29

Bo H skrev om Villatakexperten
    Renovering av tegeltak på mindre villa i Enskede.
    Begärde offerter från fyra olika leverantörer i Stockholmsområdet. Alla svarade på samma kravlista.
    Villatakexperten var inte billigast men låg en bra bit under de dyraste.
    Jag bestämde mig för Villataksexperten för att de gav ett seriöst intryck, de anlitar externa kontrollanter och de gav bra förslag på olika detaljlösningar.
    Då man hört mycket om oseriösa företag så var det med stor tillfredsställelse som jag kunde konstatera att Villataksexpertens personal gjorde en mycket snabbt och proffsigt arbete.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-07-22

Mats F skrev om Villatakexperten
    La om taket på villan, bra bemötande från Villatskexperten, höll tider och offererat pris. Läs mer
  • Carl S

2019-06-23

Carl S skrev om Villatakexperten
    Byte av tak, papp, läkt, tegel, hängrännor, vindskivor och ställvis råspont.
    Jätteduktiga och flitiga grabbar. Dessutom glada och trevliga. Jobbade snabbt och noggrant. Chefen förhörde sig per telefon minst varannan dag och undrade om vi var nöjda.
    När jobbet var gjort var det rent och undanröjt överallt. Läs mer
  • 2019-06-20

Peter S skrev om Villatakexperten
    Vi la om vårt tak och blev jättebra bemött från första besöket! Svarade alltid supersnabbt på alla frågor och la taket perfekt.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-06-17

Calle S skrev om Villatakexperten
    Vi fick ett nytt tak på 1 vecka.

Allting utfördes enligt överenskommelse och det var dessutom snyggt och prydligt städat.

Det kan inte bli bättre! Läs mer
  • Nicklas B

2019-06-07

Nicklas B skrev om Villatakexperten
    Vi behövde en omläggning av hela vårt tak på sommarnöjet -- 100 m2 tak - och takexperten kom ut, inspekterade, gav olika offerter på dellösningar och lyssnade noga på våra behov. Sedan genomförde man arbetet på tid, med god kvalitet och bra kostnadseffektivitet -- och faktiskt litet snabbare än vad jag hade trott. Nu har vi ett tak som håller i trettio år till och plötsligt har blivit nästa generations problem -- en underbar känsla. Mycket nöjda kunder, med väldigt höga krav! Läs mer
  • 2019-06-01

Christian K skrev om Villatakexperten
    Grymt proffsig och detaljerad offert, gav ett bra intryck från start. Bra hantering genom hela projektet, takbyte med ny papp, läkt och nya betongpannor samt en hel del plåtarbete. En kontinuerlig uppföljning av Martin hela vägen genom projektet för att säkerställa att kunden (jag) var nöjd med det som utfördes. Kan verkligen rekomendera Villatakexperten till andra som ska göra takrenoveringar. Läs mer
  • 2019-05-28

Peter L skrev om Villatakexperten
    Snabba, kunniga och kundmedvetna. Vi använde Villatakexperten för att byta tak på vår villa från 1976 och rekommenderar varmt andra att använda dem. Vi är mycket nöjda med kontakterna med dem och jobbet de utförde. Läs mer
  • 2019-05-27

Hans Z skrev om Villatakexperten
    Vi beställde komplett takrenovering som utfördes till full belåtenhet! Läs mer
  • 2019-05-25

Helmi F skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten har på mitt uppdrag lagt om taket på min mammas villa samt fungerat som entreprenör för ommålning av husets hela exteriör. Villatakexperten är kunnig, professionell, hantverksskicklig, ansvarstagande och pålitlig. Villatakexperten har noggrant informerat mig om arbetets fortskridande steg för steg. Problem som dykt upp under arbetets gång har Villatakexperten löst på ett effektivt och smidigt sätt. Jag rekommenderar varmt Villatakexpertens tjänster! Läs mer
  • 2019-05-12

Frank J skrev om Villatakexperten
    Jag och mina grannar i radhuslängan hade kollat med bla Reco och sett att de hade fina omdömen när det gällde takarbeten så 4 av 5 hus beställde pappläggning av taken. Vi blev trevligt och proffsigt bemötta och fick en offert som vi accepterade och snart var de ingång med arbetet som gick snabbt och blev välgjort.
    Frank Läs mer
  • 2019-05-09

Marie O skrev om Villatakexperten
    Vi beställde tak renovering.
    Vi fick mycket bra kontakt och fick svar på våra frågor som vi hade.
    Jag är jättenöjd med deras arbete och mina förväntningar var att det skulle bli ett bra slutresultat.
    Vi är jättenöjda med allting och skulle gärna rekommendera er till andra. Läs mer
  • 2019-05-08

Ingegerd Å skrev om Villatakexperten
    Omläggning av papptak m.m på radhus
    Bra bemötande hela vägen till det blev klart.
    Tur med vädret så det gick fort.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-04-19

Roger F skrev om Villatakexperten
    Takomläggning på tips från grannar. De hade enbart positiva
    omdömen. Därför hade jag stora förväntningar på företaget.
    Dessa förväntningar har uppfyllts både vad avser trevligt bemötande, materiel och leveranstider.
    Är till 100% nöjd och vill gärna rekommendera företaget till
    andra som står i begrepp att byta tak. Läs mer
  • 2019-04-09

Jarmila A skrev om Villatakexperten
    Jag vill varmt rekommendera den firma. Mycket väl genomfört arbete. Väldigt trevliga kunniga hantverkare.Bra kontakt med deras ledare Martin. Alltid tillgänglig på telefon.Vi är nöjda också med materialet som de använder. Nu behöver vi inte vara oroliga till nästa vinter.
    Stor tack killar. Familjen Alvindi Uppsala Läs mer
  • 2019-03-28

Nicklas H skrev om Villatakexperten
    Har lagt om både garage & villataket. Med tanke på vilket bra jobb som gjordes med garagetaket så var valet att välja Villatakexperten för villan självklartt. Allt har skötts väldigt bra i allt från första kontakten med offereringen och ett kanonjobb från snickarna. Till och med grannarna har varit imponerade över resultatet och framförallt hur effektivt snickarna arbetet. Kan varmt rekomendera Villatakexperten. Kanske inte den allra billigaste firman på marknaden Men det gör ingenting när leveransen är 110% Läs mer
  • Åsa N

2019-03-25

Åsa N skrev om Villatakexperten
    Tack för det fantastiska arbete ni har gjort med både taket hemma i Sundbyberg och på landet under vintern. Ledning, utförande och bemötande alltid med hög kvalitet och servicekänsla. Vi kan varmt rekommendera villatakexperten! Mvh Åsa och Peter Läs mer
  • Fredrik L

2019-03-10

Fredrik L skrev om Villatakexperten
    Mycket bra hela vägen. Bra kontakt, kontinuerlig uppdatering, professionellt utförande. Läs mer
  • 2019-03-03

Peter Sandwall skrev om Villatakexperten
    Jag kan utan tvekan rekommendera Villatakexperten:
    - Bra och tät kontakt under både offertperioden och genomförandet (även på kvällar och helger när det behövdes).
    - Uppkommande problem (dålig takstol och dåligt råspont på ett ställe) hanterades snabbt och till helt rimlig kostnad.
    - Ett mindre återstående problem efter avslutat arbete åtgärdades på helgen utan diskussion eller extra kostnad.
    Snyggt jobbat! Läs mer
  • 2019-02-24

Anders M skrev om Villatakexperten
    Kan inte annat än mycket varmt rekommendera Villtakexperten! Mycket proffsigt arbete, kanonbra bemötande och ett mycket väl genomfört arbete. Alla överenskomna kostnader hölls på pricken. Trevliga och mycket duktiga killar som utförde arbetet. Dessutom alltid med säkerhet för hantverkarna som prio. Proffsigt genomfört, allt från offert till avslut. Städat och snyggt efteråt dessutom. Läs mer
  • 2019-02-06

Göran Larsson skrev om Villatakexperten
    Taket började läcka ,panik nytt tak behövs helst imorgon. SnabbtTryggt och bra med bra projektledning och skickliga hantverkare. Nu har vi torrt och varmt igen.
    Tack ; Martin med medarbetare. Läs mer
  • Peter L

2019-01-29

Peter L skrev om Villatakexperten
    När vi skulle lägga om vårt tak med betongpannor på ett hus från -65 tog vi in många offerter. Villataksexperten var de som bemötte oss bäst och gav oss bäst råd och mest trovärdig information under offerereringsprocessen. De var dessutom bäst på att anpassa sig efter våra speciella behov. Deras hantverkare var mycket erfarna, yrkesskickliga och dessutom trevliga. Dessutom har det alltid varit mycket lätt att få kontakt med Villataksexperten när det har behövts. De har varit mycket lätta att samarbeta med. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Christian J

2019-01-27

Christian J skrev om Villatakexperten
    Ett företag med hög service nivå , alltid tillgängliga på telefon . Väldigt tydliga med vad som behövde göras då vårat hus blev utsatt för stormen och vettiga priser !

Jag rekommenderar villatakexperten starkt !

Och jag kommer rekommendera dom till alla jag känner . Läs mer
  • 2019-01-03

Jennie F skrev om Villatakexperten
    Trevligt bemötande och väl utfört jobb! Läs mer
  • 2018-12-28

Erik K skrev om Villatakexperten
    Villatakexperten anlitades för att byta tak på vårt hus. Arbetet tog ca 8 arbetsdagar och utfördes av mellan 1 till 4 personer samtidigt. Jag var hela tiden närvarande under byggnationen och kunde hela tiden övervaka arbetet. Men så här i efterhand var det inte nödvändigt. Arbetet utfördes på ett bra vis och de synpunkter jag lade fram justerades utan diskussion. Helnöjd helt enkelt! Läs mer
  • 2018-12-27

Martin S skrev om Villatakexperten
    Vi bytte tak och är väldigt nöjda med allt från förhandsinformationen, arbetets gång och resultatet.

Det var från dag ett en mycket god kommunikation och ett stort engagemang under hela arbetets gång.

Vi kan verkligen rekommendera Villatakexperten. Läs mer
  • 2018-11-14

Elisabeth K skrev om Villatakexperten
    Fick tips av min granne som lagt om sitt tak i somras.
    Tog kontakt med företaget och hade en väldigt bra kontakt med dem.
    Kunde alltid ringa om jag hade frågor och fick svar omgående.

Arbetet gick väldigt bra och jag är jättenöjd med taket och det blev som jag ville ha det.

Kan rekommendera detta företag för arbete med tak. Läs mer
  • 2018-11-10

Lillemor F skrev om Villatakexperten
    Vårt nya tak blev precis som vi tänkt oss. Allt gick helt smärtfritt och på gjordes på den tid som var beräknad, trots att vi la till ett extra stuprör och ränna under tiden. Projektledare Martin var tillgänglig och lätt att ha att göra med, ”gubbarna” på taket var kompetenta, noggranna och hårt arbetande.
    Tack! Läs mer
  • 2018-11-08

Tobias N skrev om Villatakexperten
    Vi anlitade Villatakexperten för att göra ett villatak i Åkersberga. Dom levererade ett mycket bra jobb, faktiskt en dag snabbare än planerat, och till ett fast och bra pris. Rekommenderas! Läs mer

Box 491, 191 24 Sollentuna