Vimed Tak & Bygg AB

Välkommen till Vimed Tak&Bygg AB!

Vi är specialister på tak, fasader samt olika typer av snickeri och är väldigt måna om våra kunder. Grundpelare i Vimed Tak&Bygg AB är bästa möjliga kommunikationen, utmärkt kvalitet samt resultat enligt dina önskemål och visioner.

I dagens läge är vi inne på 3 året på marknaden och under tiden vi har arbetat med kunder har vi samlat på oss väldigt många goda referenser samt glada och lojala kunder. Behöver du hjälp med ditt tak, fasad eller snickeri? Bli en av oss!

54 omdömen om Vimed Tak & Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande samt tydlig och snabb respons. Välstädat efter genomfört uppdrag . Vissa kommunikationsproblem pga språkbarriär men vänlig attityd. Uppdraget bestod av takrengöring samt byte av vindskivor.
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Vänligt och proffesionellt bemötande.
    Före beställning gjordes en överflygning med drönare som tog bilder av taket så att jag själv kunde bedöma nödvändiga åtgärder.
    Genomförande av rengöring av taket utfördes i en följd med utmärkt resultat.
    Dagen efter gjordes en ny drönarflygning med nya bilder så att man kan se resultatet av rengöringen. Mycket bra och seriöst.
    Tack för ditt omdöme Göran och fina samarbetet! Mvh Lukas Vimed Tak & Bygg AB
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Trevliga och snabba, allt ser bra ut.
    2022-08-29 Insamlad av företaget
    ViMed Tak och bygg gjorde en taktvätt&målning hos oss av taket. Vi är jätteglada och tycker att det blev bra gjort. Tack!
  • 2022-08-18 Spontant omdöme
    Vi bytte tak i våras från shingel till betongpannor och är mycket nöjda med resultatet och att vi anlitade Vimed. Fick direkt ett bra intryck då man var noggrann i offertförfarandet och dessutom offererade två olika takmaterial så att vi kunde jämföra kostnad. Genomförandet gjordes av två yrkeskunniga takläggare. Jag har en fuktmätare på vinden och direkt efter takbytet så märkte jag en markant förbättring. (Takläggarna upptäckte en liten läcka i det gamla taket och bytte lite av råsponten). Har också kollat all vattenavrinning från taket och det ser mycket bra ut, perfekt lutning på rännor. Dessutom så hjälpte de till med tv antennen som nu pga av det nya materialet behöver sitta på "ventialtionsskorstenen". Och antennfästet målades i svart så att det smälter in mot taket, blev toppen :)
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Vi Med sällar oss till hyllningskören.
    Professionellt och noggrant utfört arbete av genomgående trevliga och positiva människor.
    Kundorientering är ett värdeord. Här fick vi också uppleva det.
    Som vi förstår det också ett prisvärt genomförande
    Lars o Monica
    2022-05-13 Insamlad av företaget
    Vi anlitade dem för ett fasadbyte inkl målning samt staketbygge till en balkong och är väldigt nöjda med jobbet. Det blev proffesionellt utfört inom tidsplanen och kommunikationen under arbetets gång fungerade riktigt bra. Vi är glada att vi valde just Vimed Tak & Bygg!
    Stort tack för fina samarbetet Jocke och Lise-Lott! Med vänliga hälsningar Hanna, Vimed Tak&Bygg AB Vimed Tak & Bygg AB
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Vi bad om målning av gavlar etc på vår villa. Offert kom snabbt-jobbet gjordes oxå. Bra och effektivt, med trevliga målare och avstämning efter att jobbet var klart.
    Mkt bra att Lukas ringer och stämmer av hur vi tyckte att resultatet blev.
    Mvh Tiina och Thomas
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Vi fick taket (takpannor) rengjort.
    Det var ett trevligt bemötande vid bokningen.
    De gjorde vad vi kommit överens om inom avtalad tid, och gjorde dessutom ett mycket bra jobb. Prisvärt. Vi är mycket nöjda.
  • 2022-04-12 Insamlad av företaget
    Vimed har bytt ut vår över femtioåriga terrass till en ny och även inklädnad av tak runt ett vidbyggt garage. En grannes goda rekommendationer visade sig stämma helt. Ett första snabbt besök följdes av offert inom någon dag och omedelbar igångsättning. Duktiga arbetsamma snickare utan kunskaper i svenska blev inget problem. Många besök av företagets ägare, administratör och projektledare gav svar på alla frågor. Att mars månad i år också var en av de soligaste underlättade både för entreprenör och beställare. Tack för ett fint utfört jobb!
    Gunnar och Monika B
    Stort tack för ert fina omdöme Gunnar och Monika! Vi önskar er en trevlig sommar samt härligt firande av Gunnars födelsedag på den nya altanen med hela familjen! Med vänliga hälsningar Vialetta&Lukas, Vimed Tak&Bygg AB Vimed Tak & Bygg AB
    2022-03-16 Insamlad av företaget
    Företaget bytte tak på vårat garage och tvättade taket på huset. Både arbetet och resultatet är vi väldigt nöjda med. Trevliga byggare och projektledare som såg till att arbetet utfördes efter våra önskemål. Vi är tacksamma och nöjda.
    2022-03-16 Insamlad av företaget
    Jag var lite halvskeptisk och orolig när jag märkte att de som utförde jobbet på plats inte kunde svenska och knappt någon engelska. Det blev ju även rejält smutsigt på fasaderna. Men hon på kontoret var bra , tydlig och serviceminded och hon kommunicerade med dom och det allra mesta blev rent igen. Och taket blev fritt från mossa. VIMED verkar mån om sina kunder.Tack för hjälpen VIMED.
    Tack för ditt omdöme Kristina! Vi hoppas att ni är nöjda med taktvätten! I rådande situation i världen vill vi som företag stötta nyanlända till Sverige från Ukraina och erbjuda dem en jobbmöjlighet, nu i våras har vi rekryterat flertals stycken duktiga och arbetsvilliga ukrainare som gör ett super bra jobb i vårat företag. Vi hoppas att de kommer lära sig svenska språket i framtiden. Vi önskar dig en super fin sommar
    Med vä
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Vann en taktvätt😉🙏superfint resultat och mkt trevligt bemötande av företaget,kan varmt rekommendera 🥰
    2021-12-20 Insamlad av företaget
    1 Bästa bemötande
    2 Jag förväntar mig som beställare att få det som vi kom överens om - att Vimed tak & bygg Ab skulle bygga ett staket med egen ingång med höjd på 180 cm och utseende som skulle passa in enligt min beskrivning -
    Jag fick precis som vi kom överens om
    Bra kommunikation och bra pris
    Topp betyg från mig
    2021-11-22 Insamlad av företaget
    Vimed tvättade vårt tak och det ser nu nytt ut! De var enkla att ha att göra med och kommunicerade föredömligt. Kan rekommenderas!
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Utförd jobbet I tid och noggrant. Nöjd.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Vi valde Vimed för att få utförd en extern total renovering av vårt 1 1/2 plans hus.
    Ommålning av fasad och tak samt byte av dålig panel och vindskivor. Vi blev mycket positiva till utfört arbete samt till ett rimligt pris.
    Samarbete med hantverkare och ledning
    fungerade på bästa sätt.
    Vi kan på det varmaste rekommendera dem.
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Vi anlitade ViMed att byta vårt tak och vi kan inte säga att vi är annat än väldigt nöjda. Från början till slut var de väldigt bra i kommunikationen. De kändes seriösa och kompetenta från början och vad jag kunnat bedöma så även i utförandet. Även med det lilla extra i de små detaljerna som snygga anslutningar av pannorna mot och över plåtrännorna. Arbetet genomfördes också på utlovad tid.
    Stort tack för ditt omdöme och fina samarbetet!
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Nöjd med bemötande och resultatet
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    De höll det de lovade och blev klara med spolningen av takpannor på en dag med fantastiskt fint resultat.
    Stort tack för ditt omdöme Per!
  • 2021-09-04 Insamlad av företaget
    Punktliga och professionella. Kan rekommenderas.
    Tack så mycket för ditt omdöme!
    2021-07-19 Insamlad av företaget
    Jag anlitade företaget för att byta tak och några andra mindre projekt. Jag blev mycket positivt överraskad av såväl priset som kvaliteten på arbetet. Dessutom var såväl arbetarna som ledningen mycket smidiga att ha att göra med och priset i särklass billigast av dem jag begärt offert från. Jag kan på det varmaste rekommendera dem
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Vimed la ett nytt tegeltak på vårt hus och renoverade fasaden. Vi gick genom offerter från andra företag och valde Vimed pga att deras offert var mycket detaljerad, deras arbetsledare åkte ut till oss innan offerten skulle göras och gick tydligt genom hela arbetet. Allt var glasklart och vi valde dem.

Jobbet var gjort som inom tidsplanen som hade utlovats. Både takläggarna och fasadarbetarna hade jag bra kommunikation med då de talade svenska och engelska. Allt var även rent och de lämnade ej förens allt var städat varje dag. Trotts att vi gjorde ett omfattande jobb med vårt hus kunde vi ha gäster över och ”leva som vanligt”. Annat som var utmärkt med Vimed är kommunikationen. Som husägare har vi anställt flera byggföretag och det har inte alltid varit så enkelt att kommunicera med byggarna som med Vimeds killar. Det blev aldrig några missförstånd och vi blev även uppdaterade om allt.

Vi vet att det är ett företag som vi kommer att anlita i framtida fix med hemmet och det tvekar vi verkligen inte på.
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Fantastisk service och bemötande! Vi fick hjälp med att göra ventileringshål i väggarna och ett staket, och är supernöjda med resultatet!! Rekommenderar dem verkligen!
    Stort tack Ebba för ditt omdöme! mvh Hanna Vimed Tak & Bygg AB
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Anlitate Vimed två gånger i rad för taktvätt och plåtmålning och båda gånger blev nöjd med resultatet. Jobbet avslutades i tid och tiil priset vi kom överens från början. Under tiden hade vi tät och bra kommunikation runt planering och hur jobbet skulle göras.
    Tack så mycket för ditt omdöme Constantin! Mvh Hanna Vimed Tak & Bygg AB
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Beställde fasad arbete. Väldigt bra utfört jobb. Tillmötesgående säljare, allt gjordes efter mina önskemål. Rekommenderar!
    2021-06-15 Spontant omdöme
    Vi lade om taket på vår villa. Innan fick vi besök av företaget och fick en tydlig och bra genomgång av taket i dagens läge, inkl fotografier osv som visade vad de hittat som behöver åtgärdas, främst var det dåligt under pannorna. När vi beslutade att anlita dem gick det bra, de gjorde allt väl från grunden. Nu känns det tryggt och säkert.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Ett bra företag att vända sig till när man vill ha saker gjort snabbt samtidigt som dom höll kvalitet
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Offerten stämde bra överens med fakturan och blev väl informerad under hela arbetets gång
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Fasadbyte och takbyte. Duktiga specialister, bra gjort från början till slut. Gick även snabbt. Gjorde även räcken samt staket. Nu är huset i bra skick med ny tak, fasad, räcken och staket. Fint fint, tack!
    2021-06-04 Spontant omdöme
    Nytt tak, hängrännor, plåtarbeten, nytt takfönster, två stegar till skorstenen.
    Allt blev som vi förväntat oss, stort tack.
  • Denas V
    skrev om Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-31 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete med mitt tak och fasad! Trevligt med bra kommunikation och att alla mina önskemål blev uppfyllda. Tackar stort Vimed. Särskilt tack till säljarna Lukas och Vialetta som svarade på alla mina frågor och hjälpte under hela processen, de var lyhörda och gjorde sitt arbete väl! Rekommenderar!
    2021-05-31 Spontant omdöme
    Väldigt detaljerad genomgång av takets kondition och hur projektet genomförs. Väldigt proffsigt bemötande och genomförande genom hela projektet i mars månad. Resultatet blev väldigt bra.
    2021-05-31 Spontant omdöme
    Tack så mycket för ett bra jobb med mitt tak! Allt ser fint och bra ut! Rekommenderar
    2021-05-31 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och super trevliga arbetare, de gav mig ett proffsigt intryck från början till slut av arbetet. Allt från besiktning av gammalt tak till nytt tak med tegelpannor och nya hängrännor osv fungerade perfekt. Rekommenderar verkligen Vimed.
    2021-05-29 Insamlad av företaget
    Bra service och genomfört arbete. Är nöjd med resultatet, har ett nytt tak och fasad nu. Tack.
    2021-05-29 Insamlad av företaget
    Bra info innan arbetet påbörjade samt bra uppdatering under arbetets gång. Snyggt resultat och bra städat efter arbetet!
    2021-05-28 Insamlad av företaget
    Sjukt bra jobbat. Takbyte skedde enligt tidsplanen som var presenterad, skickliga arbetare som var även väldigt härliga att prata med och svarade väl på mina frågor, jag lärde mig mycket nytt om hur man vårdar taket. Tack för ett bra arbete!
    2021-05-28 Insamlad av företaget
    Takrenovering av 60 år gammalt hustak ny läkt, underlagsduk, betongtakpannor, vindskivor, vindskiveplåt, skorstensplåt, tak-rännor och stuprör, snörasskydd.
    Trevligt och pålitligt bemötande.
    Befintligt underlag demonterat och nya takpannor monterade på en dag.
    Ställningar snabbt monterade före takarbetet och demonterat efter takarbetet, väldigt bra städat runt huset.
    Jag ser en stor fördel med ett snabbt, effektivt och väl genomfört arbete av takbyte.
    Tack så mycket Olga för ditt omdöme! Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-28 Insamlad av företaget
    Behövde byta tegeltak. Kontaktade ViMed AB, blev överraskad med bra service, arbete samt bemötande från arbetarna. Tydlig offert, allt jobb var klar i tid, inga förseningar. Trotts dåliga väder jobbade de på. Vi hade bra avstämningar under pågående jobb, samt efter. Rekommenderar!
    Tack Sandra för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme! Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-27 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med arbete Vimed utförde. De var väldigt snabba med att svara på min förfråga som jag lämnade på deras hemsida, de kom och gjorde hembesök till mig samma dag, deras arbetare tittade på taket samt runt huset och samma dag fick jag offerten. Jag beställde ett takbyte för mitt hus samt dränering. Grabbarna gjorde allt smidigt och effektivt och det kändes tryggt. Priset för arbetet var också bra, jag jämförde med andra. Kort och gott så är jag en väldigt nöjd kund med ett nytt tegeltak och dränering!
    Tack så mycket för ditt omdöme Linus! Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande. Väldigt prisvärda och utförde arbetet snabbt. Rekommenderar!
    2021-05-25 Insamlad av företaget
    Gick fort från att jag skickade min förfrågan om offert till genomfört arbete. Bra kommunikation under hela processens gång. Samt inte minst ett hållbart och snyggt tak.
    2021-05-16 Insamlad av företaget
    Skulle byta takbeläggning på två hus. Fick en mycket beskrivande och tydlig offert. Rimliga siffror, duktiga hantverkare och med en ledning som följer upp resultat. Känns riktigt seriöst. Tack!
    Tack så mycket för ditt omdömme av vårat arbete! Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och superfint engagemang med kund i fokus. Väldigt uppskattat!
    Tack så mycket för ditt omdömme! Vimed Tak & Bygg AB
    2021-05-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och mycket nöjd med resultatet!
    2021-05-13 Insamlad av företaget
    Bytte tak.
    Blev väldigt bra bemött, alla som jag hade kontakt med från Vimed var mycket trevliga!
    Hade höga förväntningar då de gjorde en bra presentation av hur bytet av taket skulle gå till. De uppfyllde mina förväntningar.
    2021-05-12 Insamlad av företaget
    Bra service, arbetet var utfört enligt tidsplanen. Bra resultat samt kommunikation med arbetsledaren och arbetarna.
    2021-05-12 Insamlad av företaget
    Vi bestämde oss för ett helt takbyte och valde Vimed och var väldigt nöjda med valet. De rev hela taket och jobbade på bra samt la ett nytt tak, resultatet blev perfekt. Bra kommunikation på svenska och skickliga takläggare. Rekommenderar stark.
    2021-05-12 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera detta företag, vi är otroligt nöjda och glada med arbetet. Vimeds arbetarna var professionella och hade ett väldigt bra kundbemötande, från första kontakt tills avslutningen av jobbet, då hörde även av sig veckor senare för att se till att vi är nöjda och glada vilket var väldigt positivt. Otroligt bra uppföljning av arbetet. Vi bytte tegeltak på vårt hus i Nacka och alla grannar samt våra besökare kommenterade på hur nya taket gjorde huset som nytt. Tack så mycket för ert arbete! Bra jobbat!
    Tack så mycket för ditt omdöme! Vi blir otroligt glada när våra kunder är glada! Vimed Tak & Bygg AB