ViPo Säkerhetstjänster

Välkommen till ViPo Säkerhetstjänster!

Sedan starten 2016 har vi arbetat för att skapa ett tryggare samhälle med hjälp av tidseffektiva och enkla tjänster. Vi arbetar dagligen med säkerhetstjänster riktat mot både privatpersoner och företag. Vårt utbud består av företagsskyddet Bolagskollen (riktat mot aktiebolag), ID-Larm Prio, Spärrservice, Stöldskyddsdekaler, RFID-Blocker kort, Nyckelbrickor samt Mobila brandlarm.

Enligt en undersökning genomförd av SIFO sker det ett försök till ID-kapning var fjärde minut i Sverige. Vår idé är att jobba förebyggande. Med hjälp av ViPo's ID-Larm blir du meddelad direkt vid förändring i ditt personnummer. Om du blir utsatt för ett bedrägeri i form av ID-kapning hjälper vi dig avbryta bedrägeriet och spärra ditt personnummer så snabbt som möjligt. Tack vare att du agerar snabbt kan vi hindra bedragaren från att fortsätta nyttja ditt personnummer, och hindra köpet från att gå igenom innan produkterna lämnat lagret.

Vi menar att en viktig del i arbetet mot ID-kapningar är att lämna bedragaren lottlös.
Läs mer om vårt populära ID-Larm Prio på https://www.vipo.se/id-skydd/
eller besök https://www.vipo.se för att läsa mer om oss.

ViPo - Vi prioriterar din trygghet

Ps. Vill är du nyfiken på hur vi arbetar bakom kulisserna?
Besök https://www.instagram.com/vipo.se/ för att få en inblick i vårt dagliga arbete.

200 omdömen om ViPo Säkerhetstjänster

Sedan starten hos Reco 2020
    2023-01-27 Insamlad av företaget
    Kunnig personal och trevligt bemötande
    2023-01-26 Insamlad av företaget
    Till synes komplicerade saker blev tydligt förklarade.
    Jag blev bra bemöt också.
    2023-01-09 Insamlad av företaget
    Hej jag blev bemött väldigt bra och fick mina frågor besvarade.Det var trevlig personal.
    2022-12-16 Insamlad av företaget
    Jag köpte id bevakning och det har redan besannats att företaget vipo tagit mig på allvar. Har redan haft kontakt och hjälp med en uppsägning av mitt förra bevakningsföretag Alltrygg numeraSkyndsam AB detta avtal verkade inte så seriöst
    2022-11-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Vi resonerade om nyttan med avtalet. Jag köpte inget den här gången. Ren information.
    Hej Helena,
    Tack för din kommentar, det glädjer mig att du är nöjd med vårt bemötande ☺️
    Jag passar på att önska en fortsatt fin vecka!
    2022-11-05 Insamlad av företaget
    Blev vänligt bemött då jag tänkte säga upp tjänsten men under samtalets gång ändrade jag mig. Jag blev lyssnad på och mitt abonnemang justerades till bättre förmån för mig. Mycket trevlig personal 😊
    Hej Ann-Charlott,
    Vad glad jag blir av att läsa detta! Stort tack för att du tagit dig tid att lämna ett så fint omdöme ☺️
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Får alltid hjälp av Max på kundtjänsten, superbra service!
    Hej Bassem,
    Tack för din kommentar och fina omdöme!
    Jag önskar en fortsatt fin vecka☺️
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Pratade med Max Falkman - ViPo Säkerhetstjänster. Mycket vänlig och hjälpsam med att förklara och guida mig genom min registrering via datorn. Stort tålamod. Trevligt bemötande. Miriam S
    Hej Miriam,
    tack för din kommentar. Jag ska föra vidare detta till Max☺️
    2022-10-19 Insamlad av företaget
    Max Fahlman informerade på ett trevligt tydligt och tillmötesgående sätt
    Jag hade inga förväntningar men överträffades
    Jag hade redan vid ett tidigare tillfälle köpt idéstöld och ville ha en årsfaktura
    Hej Elisabet,
    Jag ska föra dina fina ord vidare till Max☺️
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna den fina kommentaren.
    2022-10-16 Insamlad av företaget
    Blev otroligt fint bemött, mannen som hjälpte mig., ordnade till allt, så det blev bra. Förstående, tog hand om mitt ärende, till 100%
    Hälsningar Britt-Marie
    Hej Eva Britt-Marie,
    Tack för din fina kommentar!
    Jag önskar dig en fortsatt härlig vecka☺️
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Var i kontakt med kundtjänst. Problem löst på smidigt och bästa tänkbara sätt. 👍👍
    Hej Per,
    Tack för ditt omdöme, vad härligt att du är nöjd☺️
    Jag önskar en fortsatt fin dag!
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Hej det var ett bra o trevligt samtal med Max. Jätte nöjd 🤗
    Hej Inger,
    Tack för din feedback!
    Jag ska föra vidare dina varma ord till Max :)
    Ha en fortsatt fin dag!
    2022-10-08 Insamlad av företaget
    När jag sa att jag inte kunde lägga 129 kr/månad pga det ekonomiska läget just nu, sänkte de priset till 79 kr/mån för de ville att jag skulle ha kvar tjänsten. Bra service!
    Hej Anna,
    vad bra att vi kunde mötas och hitta en bra lösning för dig!
    Tack för din feedback, jag önskar en fortsatt fin vecka :)
    2022-10-05 Spontant omdöme
    Isak Bengtsson hjälpte mig. Han gjorde ett jättebra jobb. Tydlig, lugn och svarade på mina frågor. Vanligtvis är jag inte förtjust i att signa upp via telefon men det kändes väldigt bra. Sedan kommer alltid fler frågor upp när man lagt på. Jag ska se mer ingående i denna produkt vad det täcker juridiskt. Jag hoppas på att detta är en bra produkt jag investerar i.
    Hej Stina,
    Vad kul att läsa! Jag ska hälsa Isak dina varma ord :)

Jag är hoppfull över att du kommer känna dig trygg med din investering. Skillnaden mellan vårt ID-Larm och andra liknande tjänster, är främst den aktiva bevakningen som meddelar dig direkt när en förändring görs i ditt eller ditt företags uppgifter. Den gör det helt enkelt möjligt att avbryta ett pågående bedrägeri, innan ens produkterna hinner skickas från lagret, eller lån betalats ut etc. Detta i sin tur sparar både tid och pengar för den som blivit utsatt.

Dyker det upp några frågor är du givetvis varmt välkommen att kontakta oss!
    Jag önskar dig en fin dag!
    2022-09-19 Spontant omdöme
    Är väldigt nöjd med hur Max hjälpte mig när jag hade faktura problem.
    Id skyddet är vettigt det med
    Hej Erik,
    Tack för ditt fina omdöme! Jag önskar dig en fin vecka!
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Kände mig trygg i kontakten och flera företag har via telefon erbjudit mig skydd för id-kapning men när jag svarade att jag redan har sådant skydd frågade en försäljare vilket. När jag svarade ViPo la han på luren! ViPo är faktiskt det enda företag som skickat mig sms när något nytt kopplat till mitt personnummer hänt. Senast gällde det nya inkomsttaxeringen.
    Hej Kathrin,
    Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva detta omdöme. Det uppskattas mycket, av både mig och mina kollegor!

Jag passar på att önska dig en fin höst :)
    2022-08-31 Insamlad av företaget
    Utmärkt! Bra säljarg. Mycket nöjd!
    Hej Acki,
    tack för ditt fina omdöme!

Jag önskar dig en härlig höst.
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Efter lång väntetid i telefon fick jag en väldigt fin kontakt med kundmottagaren!
    Samtliga mina frågetecken besvarades och löstes på ett lugnt och informativt sätt!!
    Från småirriterad till mkt nöjd kan jag summera kontakten!
    Hej Eibert,
    Tack för ditt ärliga omdöme! Det glädjer mig att du är nöjd trots väntetiden.

Varmt välkommen till ViPo!
    Jag önskar dig en vacker och mysig höst :)
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Säljaren som ringde upp mig i en stressad situation var väldigt aggressiv varpå jag svarade ja för att få lugn vilket jag senare ångrade och bestred .någon vecka senare blev jag uppringd av ägaren till vipo o vi hade ett väldigt trevligt o förtroendegivande samtal under trettio minuter efter det ändrade jag helt uppfattning o är i dag jättenöjd med att att ha vipo som extra säkerhet . Björn martelius firma b. Bil o maskin
    Hej Björn,
    Ibland blir det fel, tyvärr... Jag är glad att det löste sig och att vi fick möjlighet att visa vilka vi är på riktigt!
    Varmt välkommen till oss.

Jag önskar dig en härlig höst!
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    2018 blev jag utsatt för bedrägeri och fick en skuld på över 1miljon.Hade jag haft Vipo då hade det aldrig behövt hänt. Men nu har jag Vipo Prio och känner mej trygg.
    Hej Lillemor,
    Det är tråkigt att läsa vad du varit med om. Tack för att du delar med dig.

Ditt fina omdöme är mycket uppskattat av mig och mina kollegor. Jag önskar dig varmt välkommen till oss och en fin höst!

2022-07-28 Insamlad av företaget
    Personligt
    Lugnt och vänligt
    Sakligt informativt
    Lyssnande
    Mina frågor blev bra besvarade
    Han vägde in en eventuell ändring av lagen på ett bra sätt
    Hej Tomas,
    stort tack för din feedback!
    Vad bra att din upplevelse varit positiv, det glädjer mig.

Jag vill passa på att önska en fortsatt fin sommar!
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    Jag pratade med Max, en trevlig man hos ViPo ID-skydd som förklarade skillnaden mellan hemförsäkringens ID-skydd och deras skydd, nämligen ViPos ID-Larm Prio. Man bevakar mitt personnummer dygnet runt, så man kan förhindra bedrägeri om någon använder min identitet och erbjuder juridisk hjälp vid allvarliga fall. Hemförsäkringens ID-skydd hjälper mig när bedrägeriet redan hänt. Känner mig tryggare. Mvh Barbro Borgström
    Hej Barbro,
    Först och främst - stort tack för din vänliga och utförliga recension.
    Du har helt rätt i det du skriver och det glädjer mig att du känner dig tryggare med ViPo.

Jag önskar dig en fin vecka och fortsatt trygg sensommar!
    2022-07-24 Insamlad av företaget
    Hade ett jättefint telefonsamtal med en person på ViPo, där jag från början tänkt säga upp mitt abonnemang. Men tack vare denna person, med ett trevligt sätt och ett bra bemötande, valde jag att stanna kvar som kund.
    Hej Maria,
    Vad kul att du känner dig nöjd med vår medarbetare! Stort tack för att du tagit dig tid för att lämna feedback till oss :)

Jag önskar dig en jättefin vecka!
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande . Fick stor hjälp vid köp av id-larm. Kunnig i sakfrågan.
    Hej Carina,
    Stort tack för din feedback!

Jag önskar dig en fantastisk vecka!
    Vänlig hälsningar,
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Jag har fått ett professionellt mottagande med kunden i fokus.
    Jag har förväntningar med snabb återkoppling och trygg verksamhet och det har personalen upplevt till.
    Trygghets aspekten med tjänsten är det jag är mest nöjd med även fast jag ej har behövt utnyttja tjänsten till follo så är jag en nöjd kund till id kapningskyddet, försäkring.
    Hej Kevin,
    Jag vill verkligen tacka för att du skrivit ett så fint och utförligt omdöme om oss och tjänsten. Din feedback betyder mycket för oss och det glädjer mig att du känner dig nöjd med såväl tjänsten som vår service.

Stort tack! Jag önskar dig en jättefin sommar!
    2022-07-21 Spontant omdöme
    Talade med en kille som heter William Söderman och han va så himla trevlig och rolig att prata med att jag nog hade köpt vad han än hade sålt.
    Hej Michelle,
    William kommer bli så glad när jag berättar om din fina recension! Tack snälla för att du tagit dig tiden att skriva så varma ord, det uppskattas mycket.

Jag önskar dig en fin och mysig sommar!
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Otroligt duktig och hjälpsam säljare 👍👍👍
    Hej Mats,
    Tack snälla du för din fina recension. Det glädjer mig verkligen att din upplevelse varit så bra och att du vill dela med dig!

2022-07-21 Insamlad av företaget
    De var mycket trevliga och hjälpsamma ,har skaffat ID-skydd genom dem
    Hej Ann-Charlotte,
    Tack för ditt förtroende och din fina feedback!

Jag är glad att din upplevelse av oss varit positiv och vill hälsa dig varmt välkommen som kund. Om det dyker upp några frågor eller funderingar framöver är det bara att ringa :)

Jag önskar dig en fin och trygg sommar!
  • Mariah G
    skrev om ViPo Säkerhetstjänster
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Blev positivt bemött och fick prata med en kille jag pratat med innan. Riktigt trevlig och hjälpsam. Hön löste mitt ”problem” på bästa tänkbara sätt och hade kundservice i världsklass 😊 super nöjd med allt och fick en god inblick i företagets mentalitet som verkligen fått mig att överväga förlängning av mitt medlemskap
    Hej Mariah,
    Stort tack för att du lämnat ett så utförligt och fint omdöme om oss. Det betyder verkligen mycket att du tagit dig tiden att dela så fina ord!

Det glädjer mig mycket att din upplevelse av oss är positiv, och att vi kunnat hjälpa dig när frågor dykt upp. Jag ska genast springa in till kundtjänsten och berätta om ditt betyg - de kommer bli superglada!
    Jag hoppas att vi får behålla ditt förtroende i framtiden.

Jag önskar dig en mysig och skön sommar!
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött av först William men sedan även av Emil. Han förklarade på ett sätt så jag förstod och tänkte om.
    Mycket trevlig att prata med
    Hej Eva,
    Vad glad jag blir av att läsa att killarna varit trevliga mot dig! Det ska jag genast föra vidare till dem!
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna ett så fint omdöme till oss, det betyder mycket.

Jag önskar dig en lugn och mysig sommar!
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Jag köpte ”enkla firman” bolagsbevakning, men ångrade mej. Genom ett bra bemötande av säljaren så behöll jag tjänsten.
    Hej Lars-Göran,
    Tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback! Det glädjer mig att du valde att stanna som kund hos oss.
    Din feedback är viktig och uppskattad!

Jag önskar dig en riktigt fin sommar!
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra kundnemötande och rekommenderar dom gärna för mina vänner
    Hej Maria,
    Tack snälla du för ditt betyg och din feedback!

Det glädjer mig att att du gett oss ditt förtroende och att du trivs med oss. Dina vänner är hjärtligt välkomna de med!

Jag hoppas du får en riktigt mysig och härlig sommar!
    Vänliga hälsningar, Caroline och vännerna på ViPo
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande med stor engagemang
    Hej Petra,
    Stort tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
    Dina fina ord betyder verkligen mycket för oss!

2022-07-20 Insamlad av företaget
    Mycelet välbemöt jag är inte så bra på det här med telefon men det gick utmärkt ville ha min räkning på autogiro mycket trevligt samtal tackar 👍
    Hej Ingela,
    Vad bra att det löste sig och att du kunde få autogiro istället.
    Som tur är behöver man inte vara bra på allt här i livet! Behöver du någon hjälp framöver är du varmt välkommen att ringa till oss.

Jag önskar dig en mysig sommar!
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    väl bemött och tydlig förklaring av fördelarna med id-skydd
    Hej Eva-Britt,
    tack snälla du för din fina recension!

Jag blir så glad av att läsa att du blivit väl bemött och fått bra information. Tack för att du tagit dig tiden att dela med dig av din upplevelse. Jag önskar dig en jättefin sommar!

2022-07-19 Insamlad av företaget
    Bra bemötande trevlig personal. Kan inte svara riktigt men har fått svar på dom frågor vi hade. Vi har köpt spärrtjänst och hoppas vi ska slippa att använda den någon gång. Många sommar kramar till er. Hälsningar Siv o Börje
    Hej Siv och Börje,
    stort tack för er varma och fina recension!
    Det glädjer mig att ni gett oss ert förtroende och att vi kunnat svara på de frågor som dykt upp. Ni är alltid varmt välkomna att kontakta oss!

Många varma kramar tillbaka!
    Vänliga hälsningar, Caroline och vännerna på ViPo
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Bra och tydlig information. Har precis skaffat deras tjänst så mer kan jag inte säga i nu läget
    Hej Linus,
    Välkommen till ViPo, och tack för ditt förtroende!
    Det glädjer mig att du upplever att kommunikationen varit bra och tydlig. Har du några fågor framöver är du alltid välkommen att kontakta oss.

Jag önskar dit en fortsatt fin och trygg sommar!
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Vi pratade om att hemförsäkringen tar kostnaden om det ändå skulle bli någon
    Kapning
    Hej Roger,
    Tack för ditt omdöme!

Har du några frågor eller funderingar mellan ViPo's ID-Larm och vad som ingår i din hemförsäkring är du varmt välkommen att kontakta oss.

2022-07-15 Insamlad av företaget
    Fick ett bra bemötande av företaget trevligt personal.
    När jag gick in på mina sidor så förväntade jag mig att det skulle vara tydliga och enkelt. Jag upplever att det är svårt att hitta information som sin kontrakt, det borde man kunna se på mina sidor.
    Hej Mohamed,
    Tack för din feedback!

Det är väldigt uppskattat att du ger oss denna information. Jag ska föra det vidare och se vad vi kan göra för att bättre leva upp till dina förväntningar!
    Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss om du behöver support eller har frågor.

2022-07-14 Insamlad av företaget
    Blev bemött på vänligt o respektfullt sätt. Hade tänkt säga upp avtalet då jag tyckte det var dyrt. Hade ett liknande men billigare avtal med ett annat företag tidigare. Eftersom jag är pensionär och har mycket begränsat med pengar, det gick att lösa, så jag är mycket nöjd. Det är ett id- skydd.
    Hej Gunilla,

Först och främst: Stort tack för att du tagit tiden att skriva en så fin och utförlig recension! Din feedback är mycket uppskattad och viktig för oss.
    Det glädjer mig att vi kunde hitta en lösning som fungerar för dig!

Jag önskar dig en mysig sommar!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Fick ett väldigt trevligt och proffesionellt bemötande 👍🏻
    Hej Sara,
    Stort tack till dig som tagit dig tiden att skriva en så fin recension!

2022-07-14 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande på alla sätt och vis
    Hej Ulf,
    Tack snälla för dina fina ord och din recension.
    Det glädjer mig att du blivit väl bemött av oss.

Jag önskar dig en fortsatt fin helg och sommar!
    2022-07-13 Insamlad av företaget
    Jag har blivit trevligt bemött av två säljare v id två tillfällen som utförligt har beskrivit och besvarat på mina frågor. Jag har köpt en tjänst för ID skydd.
    Hej Christina,
    Vad kul att du valt att ge oss ditt förtroende!
    Det glädjer mig att läsa att våra säljare gett dig ett bra bemötande och information.

Tack snälla du för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme!
    Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!
    2022-07-13 Spontant omdöme
    Bedömer inte tjänsten eftersom jag inte är kund.
    Blev nyss uppringd av en försäljare från Vipo. Likadan som alla telefonförsäljare fast dubbelt så påstridig, onaturlig, lyssnade inte på när jag sa att jag inte var intresserade och satt på jobbet. Någon ung stackars kille som bara kör på som en robot och gör som han har blivit tillsagd. Hans chef säger "Va duktig du är, fortsätt så". FYI så är det obehagligt när en främmande person tilltalar en som att man var gamla polare.
    Hej Mats,
    Tack för du tog dig tid att ge oss feedback.

Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse inte varit positiv. Oavsett om man väljer att bli kund eller ej hos oss, är vårat mål att alla samtal ska avslutas med en trevlig känsla för dig som blivit uppringd. Trots att vi misslyckats med det denna gång vill jag tacka för ditt omdöme. Vi arbetar dagligen för att förbättras, och din feedback är viktig i arbetet framåt!

Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!
    2022-07-04 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande och service.
    Bra tjänster som ger trygghet.
    Meddelande skickas ut med en imponerande snabbhet.
    Hej Tomas,
    Tack för dina varma ord!

Jag är glad att både tjänsten och vår service lever upp till dina förväntningar. Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme om oss.

Jag önskar dig en fortsatt härlig sommar!
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Trevligt bemött med ett övertygande om att tjänsten behövs.
    Hej Anne-Charlotte,
    tack snälla du för ditt fina omdöme!

Det glädjer mig att du blivit väl bemött och gett oss ditt förtroende.

2022-06-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra service, funderade på att säga upp men så fick jag larm om en konstig transaktion så behåller det.
    Hej Philip,
    Tack för att du tagit dig tid att lämna ett så fint omdöme!
    Jag är glad över att du väljer att stanna som kund hos oss, och att tjänsten ger dig nytta.

Jag önskar en fin helg och sommar!
    Vänliga hälsningar, Caroline på Vipo
    2022-06-14 Spontant omdöme
    Har pratat med William ,en fantastisk trevlig trovärdig, kille om allt som är viktigt vad gäller ID kapningar, fick mycket bra förklaring hur man bäst skyddar sig mott detta därför väljer jag ViPo säkerhetstjänst
    Tack för en underbar pratstund William S
    Hej Ewa,
    Tack för dina fina ord. Det glädjer mig att William gav dig en trevlig pratstund och att du upplever att du tagit emot viktig information. Jag ska genast föra dina ord vidare till honom! :)

Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg.
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Det blir lite tröttsamt när man vill säga upp tjänsten att ständigt försöka bli övertalad om att stanna kvar, både el och två gånger.
    Annars var det trevlig service.
    Hej Harriet!
    Tack för recensionen! Vi ska absolut ta till oss det det du skriver.

Kul att du tycker servicen är bra :)!

Vännerna på ViPo!
    2022-05-26 Insamlad av företaget
    Bra argument och bra bemötande
    Hej Marita, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att vi kunde hjälpa dig och att du är nöjd med vårt bemötande. Vid frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo ViPo Säkerhetstjänster