ViPo Säkerhetstjänster

Välkommen till ViPo Säkerhetstjänster!

Sedan starten 2016 har vi arbetat för att skapa ett tryggare samhälle med hjälp av tidseffektiva och enkla tjänster. Vi arbetar dagligen med säkerhetstjänster riktat mot både privatpersoner och företag. Vårt utbud består av företagsskyddet Bolagskollen (riktat mot aktiebolag), ID-Larm Prio, Spärrservice, Stöldskyddsdekaler, RFID-Blocker kort, Nyckelbrickor samt Mobila brandlarm.

Enligt en undersökning genomförd av SIFO sker det ett försök till ID-kapning var fjärde minut i Sverige. Vår idé är att jobba förebyggande. Med hjälp av ViPo's ID-Larm blir du meddelad direkt vid förändring i ditt personnummer. Om du blir utsatt för ett bedrägeri i form av ID-kapning hjälper vi dig avbryta bedrägeriet och spärra ditt personnummer så snabbt som möjligt. Tack vare att du agerar snabbt kan vi hindra bedragaren från att fortsätta nyttja ditt personnummer, och hindra köpet från att gå igenom innan produkterna lämnat lagret.

Vi menar att en viktig del i arbetet mot ID-kapningar är att lämna bedragaren lottlös.
Läs mer om vårt populära ID-Larm Prio på https://www.vipo.se/id-skydd/
eller besök https://www.vipo.se för att läsa mer om oss.

ViPo - Vi prioriterar din trygghet

Ps. Vill är du nyfiken på hur vi arbetar bakom kulisserna?
Besök https://www.instagram.com/vipo.se/ för att få en inblick i vårt dagliga arbete.

Läs vad 114 kunder tycker om ViPo Säkerhetstjänster 2

2022-01-09 Spontant omdöme
    Pålitligt säkerhetsbolag.
    Jag tar min säkerhet på allvar givet samhällsutvecklingen.
    Jag har hemlarm mm då jag önskar att det som är mitt förblir mitt.
    Med dem digitala brotten har bolag som sector, securitas helt tappat bollen då dem än idag bara jobbar med hemlarm.
    Därav är Vipo ett bra komplement för att säkerställa att jag även är skyddad online.

Önskemål till antingen Vipo eller dem stora larmbolagen är att snurra ihop en komplett lösing.
    Hej Charles,
    Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med tjänsten du har hos oss samt oss som bolag. Vi önskar dig ett fortsatt säkert 2022. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo.
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Helt ok
    Jag tecknade om denna.
    Så en tre bör det bli.
    Hej Jonny, Tack för din recension! Det glädjer oss att du fortsätter att vara kund hos oss. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka och en god jul! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Mycket bra info,trevligt bemötande.
    Allmänt nöjd.
    Ha det bra, Trevlig Helg.
    Hej Michael, Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt bemötande i kundtjänsten och att du väljer att vara kund hos oss. Vid eventuella frågor eller funderingar i framtiden är du alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Trevlig telefonist och fick ett bra deall
    Hej Susanne, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt bemötande i kundtjänsten samt att vi kunde hjälpa dig med ett tjänsteupplägg som passar dig bättre. Önskar dig en fortsatt fin dag och en god jul! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-22 Insamlad av företaget
    bra bemött efter problem med inlogning till vipo
    Hej Lars, Tack för din recension! Det glädjer oss att vi kunde lösa dina svårigheter med att logga in på mina sidor. Uppstår det frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-20 Insamlad av företaget
    Var fägad av deras dåliga omdömen p hemsidan.
    Men har nu bestämt mig att fortsätta med deras tjänst.
    Hej Karin, Tack för din recension! Det glädjer oss att du väljer att fortsätta vara kund hos oss. Uppstår det några frågor eller funderingar i framtiden så tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande och hjälpsam.
    Företaget hjälpte mig med mitt dilemma.
    Jag fick hjälp att lägga om mitt medlemskap och fick bättre pris för jag varit kund länge.
    Hej Jenny, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att vi kunde lösa ditt dilemma och att du fortsätter att vara kund hos oss. Vi önskar dig en fin vecka! Med vänlige hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    På ett behagligt sätt, vart inte arga när de förklara
    Hej Håkan, Tack för din recension! Skulle det uppstå några frågor eller funderingar i framtiden är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Trevlig kille!
    Köpte inget ( redan kund)
    Hej Ingela, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt bemötande i kundtjänsten. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Har varit väldigt missnöjd med deras intensiva övertalningstaktik, lång bindningstid och har inte riktigt förstått nyttan med tjänsten.
    Senaste kontakten, där jag fick tillfälle att diskutera upplägget med en trevlig kille, gjorde att jag ändrade uppfattning.
    Hej Kristina, Tack för din recension! Det glädjer oss att vi kunde hitta ett upplägg som passar dig bättre. Tack för att du fortsätter att vara kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Trevlig personal bra grejer vad ska jag mer säja
    Hej Rolf, Stort tack för din recension! Vi på ViPo önskar dig en fortsatt trygg vinter. Med vänliga hälsningar Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Hade tänkt säga upp vårt avtal, men träffade på en trevlig person som fick mig att förlänga avtalet ett år. Han var duktig!
    Hej Margot, Tack för din recension! Tack för att du väljer att fortsätta vara kund hos oss. Uppstår det några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att kontakta oss på kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Ett mycket trevligt bemötande.
    Hej Eva,
    Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo.
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Blev uppringd av en nitisk o trevlig försäljare. Erbjuden ”ID-LARM PRIO”
    Efter fler kontakter med kundtjänst kom vi fram till ett bra avtal.
    Hej Ulla, Tack för din recension! Det glädjer oss att vi kunde hitta ett tjänsteupplägg som passar dig. Dyker det upp några frågor eller funderingar i framtiden är du alltid varmt välkommen att kontakta kundtjänsten på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-11-02 Insamlad av företaget
    Trevlig personal
    Bra produkt
    Hej Börje, Tack för din recension! Det glädjer oss att du valt att vara kund hos oss och att du gillar tjänsten ID-larm prio. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-31 Insamlad av företaget
    Killen gav saklig information i en lagom fart, så att jag hann uppfatta vad han sa. De flesta pratar alldeles för fort och otydligt.Trevlidt bemötande.
    Hej Lena, Tack för din recension! Det glädjer oss att du finner vårt kundbemötande pedagogiskt samt trevligt och att vi kunde besvara dina frågor och funderingar. Önskar dig en fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-26 Insamlad av företaget
    Klart proffsigt och trevligt bemötande. Lyssnar på vad kunden säger och önskar.
    Hej Rickard, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst om du har några frågor eller funderingar. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och seriösa svar på frågor man har
    Hej Peter, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande samt att vi kunde hjälpa dig med dina frågor och funderingar. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    👍toppen service, har inget att utsätta på vare sig service och bemötandet.
    Hej Grethe, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med servicen och bemötandet du fick av oss på kundtjänsten. Uppstår några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till oss på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    Hej
    Fick ett vänligt mottagande och ett bra erbjudande.
    Men jag anser att väntetiden var för lång innan jag fick svar från Er.
    Hej Yvonne, Tack för din feedback! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande i kundtjänsten samt att vi hittade ett tjänsteupplägg som passar dig bättre. Önskar dig en fortsatt fin dag! med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Jag blev, på ett engagerat och trevligt sätt
    ” övertalad” att behålla försäkringen somjag tänkt säga upp.
    Hej Yvonne, Tack för din recension! Det glädjer oss att du väljer att fortsätta vara kund hos oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Genomgång av tjänsterna och vid ändringar är bara positiv. Inget rundsnack och avbrytande medarbetare som hos vissa andra som bara har en sak att göra, och det är att sälja tjänster. Här blir man hörsammar och det leder till bra avtal i slutänden.
    Hej Kjell, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande. Uppstår det några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst på 042-121911. Önskar dig en fortsatt fin höst! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-21 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabba svar
    Hej Lennart, Tack för din recension! Det glädjer oss att vi snabbt kunde hjälpa dig i ditt ärende. Önskar dig en trevlig helg! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Ett tryggt och bra bemötande där det fanns en uppriktig vilja att rätta till uppkomna fel. Kunden är viktig
    Hej May-Louise, Tack för din recension! Det gläder oss att du är nöjd med vårt bemötande i kundtjänsten och att vi kunde hjälpa dig i ditt ärende. Stort tack för att du väljer att vara kund hos oss. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Hej! Vipo har mitt ide skydd under kontroll och jag känner mig trygg hos dom, vänligt bemötande samt professionellt upplägg för tjänsten. De tar sig tid för oss kunder och vi slipper känna att vi missat något lugnt och tryggt. Därför var var placering av ytterliga en tjänst naturlig nämligen brandlarm via mobilen mycket bra inslag i vardagen till ett vettigt pris.
    Hej Yngve Roland, Tack för din fina recension! Det gör oss mycket glada att du som kund känner dig trygg med, samt uppskattar upplägget, av de säkerhetstjänster vi förser dig med. Vi arbetar ständigt med våra kunder i fokus och tycker det är viktigt att varje kund blir sedd. Vid eventuella frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på 042-121911. Önskar dig en trevlig helg! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Vid de tillfällen jag haft kontakt med ViPo har bemötandet varit mycket professionellt och tillmötesgående.
    Hej Agneta, Tack för din fina recension! Det glädjer oss på kundtjänst att du är nöjd med vårt kundbemötande. Uppstår några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Via telefon. Jag köpte id skydd
    Hej Mireille, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med din tjänst. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-15 Insamlad av företaget
    Fick ett trevligt & proffsigt bemötande av Max som kunde ge mig svar på det jag behövde veta.
    Ville veta vad Vipo kunde ge mig & leva upp till kontra ett liknade företag vad gäller Id-skydd & allt som medföljer där. Blev erbjuden ett lägre pris med kortare bindningstid för att leva upp till samma villkor som konkurenterna, vilket är en väldigt bra service!👍🏻
    Hej Maria, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande, tjänster samt att du väljer att fortsätta vara kund hos oss. Vid frågor eller funderingar rörande din tjänst är du alltid välkommen att höra av dig till kundtjänst på 042-121911. Önskar dig en trevlig helg! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra information
    Hej Niclas, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vår service i kundtjänsten. Vid frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på 042-121911. Önskar dig en trevlig helg! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo ViPo Säkerhetstjänster
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Tanken var att säga upp tjänsten, men dem sänkte istället mitt abonnemang så man kunde fortsätta. Många bäckar små.
    Han jag pratade med tror han hette Max var tillmötesgående och rolig att prata med lätt till skratt.
    Hej Malin, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är fortsatt kund hos oss. Vi lägger stor betydelse vid att våra kunder ska vara nöjda och ha ett tjänsteupplägg som är passar varje enskild person. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-09-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande till mig som kund. Väldigt hjälpsam och förstående. Såg bara möjligheter och villig att hjälpa till.
    Hej Angela, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande i kundtjänsten och att vi kunde vara till hjälp för dig. Uppstår det några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till kundtjänsten på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Det har varit enkelt att komma i kontakt kommunicera med dem
    Köpte brandlarm i våras, inatt kl 05 ringde de o sa att larmet lösts ut Det är i mitt torp där ingen bor nu, ringde o väckte grannen men detvar ingen brand Det var inte ok
    Har nu hört att fukt kan utlösa brandlarm, det är verkligen inte bra i såfall
    Övriga tjänster har fungerat bra
    Hej Ulla, Tack för din recension! Brandvarnare upptäcker och reagerar på rökpartiklar i luften, och inte på värme och gas som många tror. Brandvarnare kan även reagera på faktorer såsom ex. dammpartiklar och fukt. För att undvika falsklarm rekommenderas därmed att brandvarnare rengörs med jämna mellanrum samt att man ser över placeringen av sin brandvarnare. Vid placering nära fönster, dörrar, ventilationssystem utsätts brandvarnare för mer ånga, fukt samt kondensering av temperatursvängningar vilket kan resultera i falsklarm. Det glädjer oss att du enkelt kunde komma i kontakt med vår larmcentral och att de var till hjälp. Önskar dig en fortsatt säker höst! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-09-09 Spontant omdöme
    Trevligt mottagande och känner mig trygg i deras tjänster efter bra och tydlig genomgång. Förstod precis vad jag köpt och varför.
    Hej Eric, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med oss och de tjänster vi erbjuder. Önskar dig en fortsatt fin och säker höst! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    mycket trevligt. inga förväntningar,men blev mycket nöjd . jag behöll min tjänst.
    Hej Jörgen, Stort tack för din recension! Det glädjer oss att höra att vårt bemötande i kundtjänsten överträffade dina förväntningar och att du väljer att fortsätta som kund hos oss. Vid frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjänsten. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-08-17 Insamlad av företaget
    Fantastisk kundtjänst och förstående personal som sätter kunden i fokus!

Rekommenderar ViPo Säkerhetstjänster väldigt starkt!
    Hej Daniel, Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt bemötande i kundtjänsten. Vi lägger stor betydelse vid att våra kunder ska vara nöjda och ha ett tjänsteupplägg som är passar varje enskild person. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo ViPo Säkerhetstjänster
    2021-08-13 Insamlad av företaget
    Tveksam först. Efter uppringning, fick jag bättre koll, och mer info. Bra.
    Hej Jan-Olof, Tack för din recension! Det glädjer oss att vi kunde hjälpa dig med dina frågor i kundtjänsten. Vid frågor eller funderingar går det alltid bra att kontakta vår kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-07-29 Insamlad av företaget
    Jag ringde angående en faktura. Jag fick mycket bra service och en utmärkt kundupplevelse. Tack för hjälpen. Fick ett mycket bra intryck av ViPo.
    Fick hjälp med autogiro
    Hej Gry Helena, Tack för din recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vår service och din kundupplevelse. Om det dyker upp några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-07-20 Insamlad av företaget
    Mycket varmt mottagande.
    Goda, mycket bra.
    Härligt mottagande å trevliga att prata med.
    Har köpt trygghets försäkring.💐
    Hej Rosita, Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Påstridiga säljare som inte håller vad som lovas
    Hejsan Urban,

Tack för du har tagit dig tid att skriva en recension. Eftersom vi arbetar ständigt för att bli ännu bättre så uppskattar vi din feedback.
    Att det blivit fel med ditt tjänsteupplägg när det gäller din faktureringsavgift är något vi beklagar och vi tar detta med oss i vårt ständiga förbättringsarbete. Vi är även glada för att du nu valt att förlänga din tjänsteperiod hos oss som privatperson. Om det skulle uppstå några frågor eller funderingar i framtiden är du varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänsten så hjälper vi dig gärna.
    Vi önskar dig en fortsatt fin vecka och ett tryggt 2021. Med vänliga hälsningar, Max och Vännerna på ViPo.
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Personen jag talade med kändes ärlig, kunnig och mån om att jag skulle få det abonnemang jag är nöjd med, inte nödvändigtvis ett dyrare, samtidigt som det skulle vara möjligt för mig att justera efter behov framöver. Dessutom hade han en väldigt trevlig röst och ett fint bemötande.
    Hej Mia, Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt kundbemötande i kundtjänsten. Vi ligger stor betydelse vid att våra kunder ska vara nöjda och ha ett abonnemang som passar varje enskild person. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänsten om du skulle vilja justera ditt abonnemang i framtiden. Vi vill passa på att önska dig en trevlig midsommar! Med vänliga hälsningar,
    Julia och vännerna på ViPo.
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Det blev ett bra resultat att få mindre att betala
    Hej Diana, Tack för din recension! Det glädjer mig att du är nöjd med oss och ditt tjänsteupplägg. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka och ett tryggt 2021. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-21 Spontant omdöme
    Lurendrejeri. De ringde min syster som inte är så duktig på att avgöra om det är en scam eller inte, hon blev inlurad i ett 12 månaders olagligt avtal som dom inte säger upp, trots att hon aldrig skrifligt gått med på något. Jävla avskum är ni.
    Hej Anders Viktor, Vad tråkigt att du fått en negativ bild av oss. Vi arbetar ständigt för att förbättra och utveckla kundupplevelsen, varför feedback (oavsett karaktär) är viktig och värdefull för oss. För att säkerställa att avtal sker på ett korrekt sätt har vi ett utökat led i kvalitetskontroll och av godkännande av avtal. Givetvis har konsumenter alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med svensk lag. Som företag följer ViPo alla de riktlinjer som krävs för distansavtal och jag vill vänligt men bestämt framföra att vi inte under några omständigheter utför bedrägerier. Anklagelsen är både allvarlig och falsk. Vi förhåller oss till de ramar och regler som finns, och är även transparenta med våra allmänna villkor och tjänster på vår hemsida.

Att det kan ske missförstånd över telefon är tyvärr oundvikligt. För att undvika detta ser vår process ut enligt följande:
    1. En muntlig sammanfattning spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om.
    2. Ett SMS skickas ut med allmänna villkor och avtalet i sin helhet. Detta SMS (skriftligt anbud) behöver kund svara Ja/Ok på.
    3. Kunden har från det att hen svarat Ja/ok på SMSet 14 dagars ångerrätt.
    4. Kunden får ett bekräftelse-SMS med "Tack för ditt köp" strax efter att avtalet godkänns.
    6. Samtliga sammanfattningar avlyssnas och kontrolleras av vår kvalitetsavdelning för att säkerställa att kund är införstådd i vad avtalet och tjänsten innebär.
    5. Kunden får ett välkomstbrev hemskickat med allmänna villkor samt en broschyr som överskådligt förklarat tjänsten.

Efter det att 14 dagar har gått är avtalet ett bindande avtal där bägge parter har godkänt att fullfölja avtalet som löper under 12 månader (konsument).

För vidare frågor och funderingar gällande din systers tjänst är hon varmt välkommen att höra av sig till vår kundtjänst på 042-12 19 11.

Med vänliga hälsningar,
    Julia och vännerna på ViPo
    2021-06-18 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande när jag ringde den 18/6-21. Fick snabbt hjälp med mina frågor.
    Jag har tjänsten : Bevakning av mitt personnr som jag haft i flera år och det har fungerat bra .
    Hej Elisabeth, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vår tjänst ID-larm Prio samt vårt bemötande i kundtjänsten. Uppstår det några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst på 042-121911. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-18 Insamlad av företaget
    Pratade med en supertrevlig kille som vad mycket informativ och hjälpte mig när jag hade fått ett larm om att någon hade försökt att adressändra i mitt namn.

Ser fram imot en trygg vardag med ViPo!
    Kan rekommendera starkt 🥳
    Hej Max, Stort tack för din recension! Det glädjer mig att du är nöjd med vår tjänst och vår service när du blev larmad om en händelse. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka och ett tryggt 2021. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Energisk och fokus på att få nöjda kunder
    Hej Lars,
    Tack för din recension! Vi önskar dig en fortsatt fin vecka. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och kunskap om vad som erbjuds, är min erfarenhet efter kontakt med Vipo.
    Känns mycket säkrare, sedan jag bytt från ett annat företag till Vipo.
    Jag har köpt en id -larm Prio, till både mig själv och min dotter.
    Tror inte att jag ångrar det.
    Hej Else-Marie, Stort tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med vårt företag och tjänst. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om det skulle dyka upp några andra frågor eller funderingar. Jag önskar er ett tryggt 2021. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-15 Insamlad av företaget
    Stort tack till kundtjänst(Max) för utmärkt bemötande och hjälp med funderingar och ändring av betalsätt. Monica☺️
    Hejsan, Tack för din fina recension! Det glädjer oss att du är nöjd med den hjälp och information som du fått av oss på kundtjänst. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om det skulle dyka upp några andra frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo ViPo Säkerhetstjänster
  • Marie-Louice B
    skrev om ViPo Säkerhetstjänster
    2021-06-14 Insamlad av företaget
    Den dam som ringde mig den 9 juni '21 och förklarade sitt ärende, var så trevligt, kunnig i sitt ärende och inte minst, hade hon humor. Uppskattas av mig.
    Då jag idag 14 juni '21 ringde till ViPo, här jag fick samtalat med en man, visade det sig att även denne man, innehade samma och trevliga egenskaper som nyss nämnda kvinna.
    Känner glädje över en nsvarstagande Övervaknin av min Identitet.
    Tack. 💐
    Hej Marie-Louice,
    Stort tack för din fina recension! Det glädjer mig att du är nöjd med oss och vår tjänst. Vi önskar dig en fortsatt fin vecka och ett tryggt 2021. Med vänliga hälsningar, Julia och vännerna på ViPo.
    2021-04-21 Insamlad av företaget
    Id larm
    Jag har blivit väl bemött i telefon.
    Jag har inte något omdöme om tjänsten eftersom den bara har börjat.
    Hej Ann-Marie Astrid, Tack för din recension! Genom att använda vår tjänst ID-larm prio får du koll och kontroll på vad som händer i ditt personnummer och kan därmed agera direkt om olyckan är framme. Om vi larmar om en händelse du inte känner igen är du välkommen att ringa in till Spärrtjänsten på 042-121951 så hjälper vi dig. Önskar dig en fortsatt fin vecka! Med vänliga hälsningar, Julia och Vännerna på ViPo. ViPo Säkerhetstjänster
    2021-04-20 Spontant omdöme
    Dyrt dyrt dyrt!

Spelar på folks rädsla för ID-kapning, lurar på folk dyra tjänster med lång bindningstid.
    Ingen ångerrätt ges till företagare.
    Tjänsterna köps in utav tre part och säljs vidare till ett pris som är c:a 3 gånger högre.

Är man intresserad av denna typ av tjänster bör man kolla hos någon utav företagen som erbjuder kreditupplysning där man kan få exakt samma tjänster (då Vipo köper in sina tjänster från ett utav dessa bolagen är tjänsterna identiska) till en tredjedel av kostnaden utan onödigt långa bindningstider.
    Hej Per,
    Tack för din feedback!

Som i de flesta branscher finns det flera aktörer med olika erbjudanden. Skillnaden mellan ViPo’s ID-Larm och många andra är just den aktiva bevakningen som larmar direkt vid upplysning hos både Creditsafe och Bisnode, samt att tjänsten även innefattar stöldskydd för kort- och värdehandlingar och spärrservice dygnet runt. Det innebär att om du förlorar din väska med plånbok och mobil kan du spärra dessa med ett enda samtal – vi beställer dessutom nya kort i den mån det är möjligt. Vår företagstjänst innefattar dessutom bevakning av bolagsengagemang, kreditstatus och övriga företagsintressen – vi berättar gärna mer ingående vad tjänsten innehåller och fördelarna med ViPo om du känner dig osäker!

Har du fler frågor du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på 042-12 19 11 eller via mail till info@vipo.se.

Jag önskar dig en fortsatt fin dag! / Julia på ViPo