Visma Spcs

Sambandsvägen 5, 352 36 Växjö — Visa karta

1.3 i betyg av av 3 omdömen

Visma Spcs - säljer program för redovisning, bokföring, lön, skatt och annan administration. Våra kunder är små och mellanstora företag samt revisions- och redovisningsbranschen

Läs vad 3 kunder tycker om Visma Spcs

• 2020-06-10

Hans N skrev om Visma Spcs
    Visma höjde kostnaden för mina tjänster med 51% vid årsförfallodagen.

När jag frågar varför de gjort denna ansenliga prishöjning så svarar Visma att de är väldigt nöjda med sin tjänst, samt att de behöver pengar för att kunna utveckla sina tjänster vidare.

Jag talar då om för dem att Visma uttryckligen försäkrat mig om ett visst pris när jag valde deras tjänst, att deras hemsida fortfarande marknadsför det ”gamla” priset för tjänsten, samt att jag anser att de skall följa vår överenskommelse.

Visma svarar att de enligt användarvillkoren har rätt att göra vilka prisjusteringar de önskar, så länge de gör detta maximalt 2 gånger per år.

De säger också att de tycker att det är jättetråkigt att jag känner som jag gör. Det senare förvånade mig eftersom jag inte hade uttryckt några känslor alls. Jag hade endast redogjort för mina åsikter och observationer.

Jag frågar om de tänker höja priset ytterligare. Visma försäkrar mig om att de inte har några planer på detta, men medger senare att de inte kan garantera detta. Istället försöker de släta över den 51-procentiga prishöjningen genom att jämföra den med normala prisjusteringar som sker årligen.

När jag ifrågasätter detta resonemang så slutar de att svara på mina email.

Efter att under en veckas tid förgäves ha väntat på svar så sade jag upp Visma. Läs mer
  • Fredrik S

2019-02-13

Fredrik S skrev om Visma Spcs
    Tyvärr hänger det här företaget inte med i utvecklingen av smart bokföring. Här måste man fortfarande hålla på med debit och kredt, moms, konton och en massa krångel. Jag som inte direkt är förtjust i bokföring måste lägga timmar varje vecka på att bokföra och tyvärr är min bokföring helt katastrof efter 12 månader. Supporten verkar inte ens förstå programmet. Har bytt till Speedledger där debit och kredit, moms, fakturor, verifikationer och allt sköts automatiskt. Jag behöver bara berätta vem som betalad vad eller vad jag köpt för hur mycket, resten fixar det själv. Idag lägger jag kanske 30 minuter i månaden på bokföring. Speedledger hjälpte mig till och med att fixa bokföringen som Visma hade rört till.
    Designen är dessutom modern, Visma ser ut att ha skapat sitt sent 90-tal och kört på det se dess. Som webbutvecklare sticker det i ögon av gamla Windows 95-knappar.
    När jag sedan ska avsluta mitt abonnemang 3 dagar försent måste jag såklart betala 12 månader ytterligare. Läs mer
  • Marcus A

2012-08-12

Marcus A skrev om Visma Spcs
    Vismas program är långt ifrån så enkla som de själva påstår. Du kommer tvingas betala för support, alternativt tvingas ha en revisor som förstår sig på detta, trots att du redan betalar dyra pengar för Vismas system.

Opedagogiska system och obegripliga begrepp, heltrötta videor som "förklarar steg för steg hur du gör".

Nej, lägg pengarna på en revisor istället, och skippa detta dyra och väldigt krångliga system. Läs mer