Vitvarujouren Stockholm AB

1.4

29 omdömen om Vitvarujouren Stockholm AB

Viktor B
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Kunde inte fixa reservdel. Dålig eller ingen återkoppling. Till slut, efter flera veckor med uppskjuten leverans, vände vi oss till en annan firma som kom samms dag och fixade det på en timme.

Hot Help
4.8/5 i betyg av 588 omdömen 4.8 av 588 omdömen

Snabb service och kunnig personal.

Lars Rune Mattias I
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Håll er borta från detta företag. Riktiga skojare. Tar betalt för arbete som ej utförts och skickar påminnelser på redan betald faktura. ”Arbetet” de utförde bestod i att på tre minuter konstatera att vår kyl var trasig. Tre minuters arbete för 1810kr. Hur den skulle lagas kunde de däremot inte fastslå.

Bawan Y
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Katastrof, kommer och demonterar produkten och monterar inte tillbaka. Fick ingen hjälp, dålig service, svarar inte på samtal, vill bara ha betalt, tar även dolda avgifter. Håll er borta. Katastrof

ARVID B
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Bland de värsta upplevelser jag varit med om som kund. 8 månader, 5 besök och fortfarande ingen fungerande fläkt. HÅLL ER BORTA

NIKLAS B
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Vi hade under 2020 ett långvarigt problem med en takfläkt vilket Vitvarujouren uthålligt(beställa reservdelar från seg leverantör) hjälpte oss att lösa. Dom dök upp på avtalad tid och tog sig tid att undersöka den trasiga maskinen.

Viktor M
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

BLUFF! UNDVIK! Det här företaget står för den sämsta upplevelsen jag har haft av ett företag. De dök aldrig upp under avtalad dag/tid. Ringer dem och de bokar in ett nytt besök. Personen kommer och säger efter 1 min att det inte går att reparera en kompressor som är sönder - detta beskrev jag redan när jag bokade in besöket, så varför sa man inte det redan då? Jag skulle få underlag till försäkringsbolaget dagen efter. Jag får ingen återkoppling. Jag både mailar och pratar över telefon med dem två gånger, för att få underlaget....

Maria Ö
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Detta företag har noll koll på sina faktureringsrutiner. Kom överens med tekniker om faktura utan RUT för att ärendet skulle tas till försäkringsbolag. Sen kommer så klart faktura med RUT. Ringer. Det ska korrigera fakturan. Ingenting händer. 7 månader senare får jag en svindyr faktura - med RUT avdrag. Sedan en faktura 2 med ytterligare kostnader. Nu en tredje faktura med inkassorkrav. Total kostnad för reparation av spis = 3 fakturor och 7 950 SEK. Dessutom väldigt otrevliga.

Alexander C
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Beställer service av diskmaskin med modellbeteckning etc vid beställning och att ”jadå dom där lagar vi” Tekniker på plats - ”Aldrig sett den där förut, de är bara köpa ny” Får faktura för felsökning som vi självklart bestrider för någon felsökning har inte skett. Bestrider fakturan hör ingenting utav dom, 1år senare vid bokslut kommer krav från kronofogden! Svarar inte i telefon, svarar inte per mail, verkar inte ha någon som helst koll på kundreskontran, skickar fakturor till kronofogden utan att ens veta varför. Otroligt dåligt skött.

FANNY F
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Alltså jag blir så extremt j-a förbannad på er. Jag försöker nå er ang en faktura. Då jag fått två lika dana. Både på Mail och telefon men får aldrig något svar. Då jag inte vet vad det är för faktura så vill jag inte betala. Men dom vägrar ändå att svara på Mail och telefon. Detta för att se till att jag hamnar hos inkasso så att dom ska tjäna mera. J-a sjuka företag. Ska aldrig mera använda er och verkligen inte tipsa om er till någon.

JOHANNA C
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Riktiga skojare, stannade 10 min, kände lite på kylen, sa att kompressorn nog var trasig. Hörde aldrig av dem, ingen återkoppling, ingen kommunicerad lösning eller offert på att laga kylen. UNDVIK!

SOFIE L
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Trots påminnelser via mail, försökt ringa så återkommer dem aldrig! Fick efter mycket om och men till ett besök, skulle återkomma när dem hade reservdelar och nu är det ca 3 månader sedan. Trevliga servicetekniker men tyvärr urusel logistik, organisation. Drar ner hela varunamnet att jobba med liknande leverantörer, både för Elgiganten och Whirlpool

Yvonne S gillar detta
THOMAS E
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Behövde hänga om dörren på min nya kyl/frys från höger till vänster. Bokade service på Garantgruppens hemsida. Efter ett antal veckor blev jag kontaktad per telefon av Vitvarujouren. Reparatören kom ett par dagar senare! Trots att jag fyllt i noga vilken kylskåpsmodell det gällde i min anmälan så hade han inte med sig rätt verktyg, som tur var hade jag en fast nyckel som passade som jag lånade ut. Inte heller hade de meddelat mig att jag måste tömma kylen pga att man behövde luta hela skåpet eftersom man skulle behöva skruva...

MOKHALAD K
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Vitvarujourens reparatör konstaterade en trasig display på vår induktionshäll. Detta skulle kosta ca 4800 kr att reparera! Kontaktade istället tillverkaren av hällen och de konstaterade direkt att det inte alls var displayen utan induktionsmodulerna. De bytte modulerna på endast ett besök och allt fungerade normalt igen (dvs inget fel på displayen...). Detta kostade 3800 kr! Alltså 1000 kr mindre! Vitvarujouren skickade en faktura på 820 kr för deras 'felsökning' trots att det står väldigt tydligt i deras hemsida 790...

Daniel S
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Anmälde en trasig ugn med förhoppning att de skulle hinna reparera denna inför en stundande lägenhetsvisning. Problemet var att fogningen hade lossnat i ugnsluckan vilket gjorde att dem hängde löst. De hämtade luckan med löfte om att hinna klart innan visningen. Detta löfte hölls inte utan när luckan väl sattes dit igen så lossnade fogningen omedelbart, något som fick mig att ifrågasätta hela arbetsinsatsen. Detta resulterade i att jag fick visa min lägenhet med en trasig ugn vilket man kan spekulera i sänkte det slutgiltiga...

INGER W
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Väldigt trevlig reparatör som kom när han skulle och förklarade vad han gjorde. Däremot var besöket tyvärr bortkastat eftersom min hushållsmaskin inte gick att laga. Det mest irriterande var fakturan. Vitvarujouren skrev på hemsidan och gjorde reklam för att ett hembesök bara kostade 790:- efter RUT-avdrag, men fakturan var stället på 820:- eftersom de har mage att ta 30:- betalt för hanteringen av ansökan om RUT-avdraget. Har aldrig varit med om det tidigare. Vitvarujouren utgår förstås från att de flesta kunder inte...

Johnny I
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Efter kontakt med Gram avseende får trasiga spis beställdes reparatör ifrån detta företag. När de väl ringde upp mig för att boka tid efterfrågades en sak: datum för besök. När väl reparatören skall komma till oss missar jag hans samtal, varpå jag ringer upp så snabbt jag kan (inom någon minut). Då möts jag av världens sämsta attityd om hur han var på väg att åka hem och om de finns portkod är det mitt ansvar att de fått den information. Visst, om samtalet där tiden för besöket vararat längre än 30s kanske man kunnat återge...

Kristina L
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Blev hänvisad till företaget av Whirlpool då min ugn slutat värma. Ringde och kom till en telefonsvarare som uppgav att företaget hade stängt vecka 29-30. Det är nu torsdag i vecka 31. Ringde flera gånger - enbart telefonsvarare. Ringde Whirlpool igen och de hade ingen annan att anvisa i Stockholmsområdet då Vitvarujouren skulle vara öppen.

Karin L
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Jag har beställt felsökning av en tvättmaskin vars centrifugering inte fungerade som den skulle. Efter ca en timme meddelade reparatören att felet var avhjälpt. När jag sedan skulle tvätta visade det sig att maskinen inte fungerar ALLS. Efter kontakt med kundservice har jag fått besked att felsökning inte kan reklameras och att fakturan ska betalas oavsett. Det var ju tur att han jobbade snabbt, för till priset av en felsökning har jag fått en oanvändbar tvättmaskin.

Anna K
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Otroligt snabb hjälp och trevlig reperatör . Alltid trevligt med folk som vet vad service är. Ett stor plus till kundtjänst som även dom var otroligt trevliga.

Sven A
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Har fått diskmaskinen och spisen lagade. Trevliga och duktiga reperatörer. Kommer anlita dom igen.

Sabina H
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Ringde för nästan en månad sedan för reparation av diskmaskin. Uppgav alla uppgifter, de hjälpte till att beställa ny slang osv och skulle återkomma några dagar senare. Ingen återkoppling. Ringde idag för att kolla vad som dröjde. Då säger dom att det inte finns några uppgifter om mitt ärende inlagt och att jag förmodligen ringt fel. Fel ringde jag inte då jag har deras nr i min uppringningslista och ett 10 min långt samtal ringdes då. Näsvis var hon jag pratade med också. Vänd er till ett annat företag för att få hjälp!

sadik d
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Jag har köpt en Whirpool tvättmaskin med 5 års garanti. Sedan januari i år har jag ringt minst 10 ggr till Vitvarujouren. De har reparerat maskinen men den fortsätter att tugga sönder kläder. Reparatörerna byter ut delar och vet inte vad det är för fel. Anlita aldrig vitvarujouren.

Ylva S
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Varning, inkompetenta, otrevliga och helt ointresserade av service. Jag kontaktade dem då vår fläkt slutat fungera. En kille kom för att felsöka, han tittade knappt på fläkten och muttrade mest att han aldrig sett en fläkt från detta varumärke (Gram). Utan att ha tittat närmare på fläkten bestämmer han att kretskort ska beställas, de är dyra, över 5000 kr och jag tycker att man kanske ska kolla kretskorten innan man beställer nya men tydligen inte. Efter lång väntan kommer kretskorten och ny tid bokas. Då kan reparatören...

Annette R
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Jag har ringt tre gånger för att få en reservdel till en diskmaskin av ett märke som är relativt okänt i Sverige (Fisher & Paykel). Det finns alltså inga andra återförsäljare vad jag kunnat hitta. De säger att de ska återkomma när de vet något, men återkommer aldrig. Tyvärr blev ett sk "water stop" innan diskmaskinen trasigt och det kostade mig 1380 kr för att en tekniker skulle åka ut med det och konstatera att hon inte kunde komma åt stoppet. Hon var här en kvart och hade väldigt bråttom iväg. Jag åtgärdade själv problemet....

Rob A
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Kundmottagningen sa att jag blir bara fakturerad för tiden service var här. Det tog 27 minuter, fakturan blev för 1 timme. Vid ny kontakt sa dom att det alltid är så. Vi fick heller inte den utlovade offerten för lagning av diskmaskinen. Känns som om dom har mycket att jobba på.

Annette R gillar detta
Linda L
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Obefintlig återkoppling, obefintligt ansvarstagande, långsamma, allt muntligt inget skriftligt, inkompetenta.

Annette R gillar detta
Richard E
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Har precis samma upplevelse som de två tidigare inläggen! Fick faktura trots att de inte varit hos mig och åtgärda felet. Ringde men hamnade i telefonkö och gav upp efter en timme i den. Mailade dem utan återkoppling. 1 månad senare fick jag påminnelse på min faktura och då var jag tvungen att ringa och sitta i telefonkön igen. Efter drygt en timme svarade de, och hänvisade att rätt person ska ringa upp mig om ärendet??? Detta är det största skämt till företag jag varit med om. Jag hittade ett annat företag istället. De kom direkt och löste mitt problem och dessutom billigare.

Annette R och Youcef A gillar detta
Björn
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Oseriösa och inkompetenta. Usel återkoppling plus att problemet aldrig löstes.

Annette R och 2 andra gillar detta
Marie-Louise C
Skrev om Vitvarujouren Stockholm AB

Har försökt få tag i företaget under 1½ års tid för att få tag i en ny back till min frys, tydligen är inkomsten inte tillräckligt intressant (~500:-) då de inte har bemödat sig att svara på något av mina mail. Märkligt nog är betygen på Rejta avstängda för åskådan, misstänker att jag inte är den enda som är missnöjd med den (obefintliga) servicen!

Annette R och Youcef A gillar detta