Alla kategorier Reparation Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda industriområde Vitvarujouren Stockholm AB

Vitvarujouren Stockholm AB

Ekbacksvägen 22, 168 69 Bromma — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Vitvarujouren Stockholm AB

• Karin L
    Karin L skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har beställt felsökning av en tvättmaskin vars centrifugering inte fungerade som den skulle. Efter ca en timme meddelade reparatören att felet var avhjälpt. När jag sedan skulle tvätta visade det sig att maskinen inte fungerar ALLS. Efter kontakt med kundservice har jag fått besked att felsökning inte kan reklameras och att fakturan ska betalas oavsett. Det var ju tur att han jobbade snabbt, för till priset av en felsökning har jag fått en oanvändbar tvättmaskin. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Otroligt snabb hjälp och trevlig reperatör . Alltid trevligt med folk som vet vad service är. Ett stor plus till kundtjänst som även dom var otroligt trevliga. Läs mer
  • Sven A
    Sven A skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har fått diskmaskinen och spisen lagade. Trevliga och duktiga reperatörer. Kommer anlita dom igen. Läs mer
  • Sabina
    Sabina skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Ringde för nästan en månad sedan för reparation av diskmaskin. Uppgav alla uppgifter, de hjälpte till att beställa ny slang osv och skulle återkomma några dagar senare. Ingen återkoppling. Ringde idag för att kolla vad som dröjde. Då säger dom att det inte finns några uppgifter om mitt ärende inlagt och att jag förmodligen ringt fel. Fel ringde jag inte då jag har deras nr i min uppringningslista och ett 10 min långt samtal ringdes då. Näsvis var hon jag pratade med också. Vänd er till ett annat företag för att få hjälp! Läs mer
  • sadik d
    sadik d skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har köpt en Whirpool tvättmaskin med 5 års garanti. Sedan januari i år har jag ringt minst 10 ggr till Vitvarujouren. De har reparerat maskinen men den fortsätter att tugga sönder kläder. Reparatörerna byter ut delar och vet inte vad det är för fel. Anlita aldrig vitvarujouren. Läs mer
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Varning, inkompetenta, otrevliga och helt ointresserade av service.
    Jag kontaktade dem då vår fläkt slutat fungera. En kille kom för att felsöka, han tittade knappt på fläkten och muttrade mest att han aldrig sett en fläkt från detta varumärke (Gram). Utan att ha tittat närmare på fläkten bestämmer han att kretskort ska beställas, de är dyra, över 5000 kr och jag tycker att man kanske ska kolla kretskorten innan man beställer nya men tydligen inte. Efter lång väntan kommer kretskorten och ny tid bokas. Då kan reparatören inte komma in i fläkten och hävdar att den är felmonterad och vägrar undersöka saken närmare. (Fläkten är fackmässigt installerad av Noblessa).
    Vi får genast en faktura på 2790 kr för två besök. Detta trots att de inte gjort ett dyft, inte ens felsökt ordentligt. Jag ifrågasatte fakturan men enligt ansvarig hos Vitvarujouren så behöver tydligen det första besöktet innebära en ordentlig felsökning, de vill bara fakturera så mycket som möjligt.
    Vi har nu beslutat att inte anlita dem igen utan köper en ny fläkt.
    Har du möjlighet, välj ett annat företag, det är min rekommendation. Läs mer
  • Annette R
    Annette R skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har ringt tre gånger för att få en reservdel till en diskmaskin av ett märke som är relativt okänt i Sverige (Fisher & Paykel). Det finns alltså inga andra återförsäljare vad jag kunnat hitta. De säger att de ska återkomma när de vet något, men återkommer aldrig. Tyvärr blev ett sk "water stop" innan diskmaskinen trasigt och det kostade mig 1380 kr för att en tekniker skulle åka ut med det och konstatera att hon inte kunde komma åt stoppet. Hon var här en kvart och hade väldigt bråttom iväg. Jag åtgärdade själv problemet. Hade de bara skickat produkten hade det blivit en tiondel av priset. Otroligt oproffesionella, okunniga och ovilliga. Och vad gäller mina reservdelar, så beställde jag dem till min far som bor i USA. Vi skulle ändå ses på annan ort och han tog med sig dem i resväskan. Man löser uppgiften bäst själv! Läs mer
  • Rob A
    Rob A skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Kundmottagningen sa att jag blir bara fakturerad för tiden service var här. Det tog 27 minuter, fakturan blev för 1 timme. Vid ny kontakt sa dom att det alltid är så. Vi fick heller inte den utlovade offerten för lagning av diskmaskinen. Känns som om dom har mycket att jobba på. Läs mer
    Annette R gillar detta
  • Linda L
    Linda L skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Obefintlig återkoppling, obefintligt ansvarstagande, långsamma, allt muntligt inget skriftligt, inkompetenta. Läs mer
    Annette R gillar detta
  • Richard E
    Richard E skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har precis samma upplevelse som de två tidigare inläggen!
    Fick faktura trots att de inte varit hos mig och åtgärda felet. Ringde men hamnade i telefonkö och gav upp efter en timme i den. Mailade dem utan återkoppling. 1 månad senare fick jag påminnelse på min faktura och då var jag tvungen att ringa och sitta i telefonkön igen. Efter drygt en timme svarade de, och hänvisade att rätt person ska ringa upp mig om ärendet???
    Detta är det största skämt till företag jag varit med om.

Jag hittade ett annat företag istället. De kom direkt och löste mitt problem och dessutom billigare. Läs mer
    Annette R, Youcef A gillar detta
  • Björn
    Björn skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Oseriösa och inkompetenta. Usel återkoppling plus att problemet aldrig löstes. Läs mer
    Annette R, Youcef A, Richard E gillar detta
  • Marie-Louise C
    Marie-Louise C skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har försökt få tag i företaget under 1½ års tid för att få tag i en ny back till min frys, tydligen är inkomsten inte tillräckligt intressant (~500:-) då de inte har bemödat sig att svara på något av mina mail.
    Märkligt nog är betygen på Rejta avstängda för åskådan, misstänker att jag inte är den enda som är missnöjd med den (obefintliga) servicen! Läs mer
    Annette R, Youcef A gillar detta

Farkostvägen 2, 18135, Lidingö