Vitvarujouren Stockholm AB

Läs vad 17 kunder tycker om Vitvarujouren Stockholm AB

• MOKHALAD K

2020-04-07

MOKHALAD K skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Vitvarujourens reparatör konstaterade en trasig display på vår induktionshäll. Detta skulle kosta ca 4800 kr att reparera!
    Kontaktade istället tillverkaren av hällen och de konstaterade direkt att det inte alls var displayen utan induktionsmodulerna.
    De bytte modulerna på endast ett besök och allt fungerade normalt igen (dvs inget fel på displayen...). Detta kostade 3800 kr! Alltså 1000 kr mindre!
    Vitvarujouren skickade en faktura på 820 kr för deras 'felsökning' trots att det står väldigt tydligt i deras hemsida 790 kr!
    30 kr för ansökan om RUT! Jag bestred fakturan vitvarujouren skickade och berättade att de utfört tjänsten jag beställde väldigt felaktigt och oansvarsfullt.
    Och vad får jag för svar? Inget svar!
    Sammanfattning:
    1. Fel diagnos!
    2. Kostar mycket mer än tillverkarens reperation!
    3. Missledande pris på felsökning!
    4. Svarar inte när man kräver rättvisa!
    Det är väldigt orättvist att betala för en tjänst som inte utförs rätt!
    Vitvarujouren, ni har förlorat en eventuell kund och fått ett kasst omdöme! Väldigt oprofessionellt att ha missnöjda kunder... Läs mer
  • Reco tipsar!
    Hot Help
    4.9 / 5 i betyg — 65 omdömen
    Badge2020
    "Toppen tycker vi båda i hushållet. Duktig, pedagogisk och rimligt pris."
    Susanne T
  • 2020-02-01

Daniel S skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Anmälde en trasig ugn med förhoppning att de skulle hinna reparera denna inför en stundande lägenhetsvisning. Problemet var att fogningen hade lossnat i ugnsluckan vilket gjorde att dem hängde löst. De hämtade luckan med löfte om att hinna klart innan visningen. Detta löfte hölls inte utan när luckan väl sattes dit igen så lossnade fogningen omedelbart, något som fick mig att ifrågasätta hela arbetsinsatsen. Detta resulterade i att jag fick visa min lägenhet med en trasig ugn vilket man kan spekulera i sänkte det slutgiltiga priset.

I brist på alternativ och under rådande omständigheter, dvs jag hade sålt lägenheten med löfte att ordna ugnen, så valde jag att åter ge de en chans och lämna in luckan för reparation. Efter ett antal veckor hade jag fortfarande inte fått någon återkoppling och hörde därför av mig. Förklaringen jag fick var att ugnstillverkaren hade skickat fel delar till dem. En förklaring jag inte köper då det var fogningen som hade lossnat och alltså inga delar som hade kommit bort. Ytterligare tid går och jag får återigen kontakta dem för att ta reda på vad som egentligen händer med min ugn. När jag då får tala med en av era hantverkare så förklarar han att de nu reparerat ugnen men att "det saknats en del som tillverkaren inte skickade med". Något som får mig att reagera och jag undrar hur de har kunnat reparera en ugn när det fattats delar, delar som jag ifrågasätter hade behövts från första början. En fråga han säger sig inte kunna svara på.

Jag kommer då i kontakt med en av deras projektledare. Hennes "förklaring" på att det dragit ut på tiden är något som låter mer som en bortförklaring, "Vi har lagt ner en massa arbetstimmar på detta så vi har antagligen förlorat pengar på det". Ett argument som knappast är logiskt utan snarare visar på att de inte vet hur man sköter ett företag och tar ut det på kunden. Jag som kund beställde en tjänst och de har inte levererat, vad detta sedan beror på är helt irrelevant. Den 13:e december, över två månader efter första inlämningen, skickar de en installatör för att sätta in ugnsluckan... det visar sig att den fortfarande är trasig. Silikonlagret som satts dit är för tjockt vilket gör att luckan inte går att stänga.

Citat från sms-konversation med projektledaren:

"Hej, Tyvärr var det så att silikonlagret var ngn mm för tjockt därav gick det inte. Vi har verkligen försökt rädda den. Det gick helt enkelt inte att lösa luckan..."

Jag får därefter rådet att köpa en ugn via Blocket el kolla i butik där de kan ordna rabatt. När jag väl hittar ett alternativ messar jag åter projektledare den 15:e december, samma vecka som den nya lägenhetsinnehavaren ska flytta in (något jag förklarat för projektledaren ett flertal gånger). Det tar tre dagar för henne att svara men efter det har all kommunikation uteblivit både via mejl och telefon. Det hela slutade med att jag fick betala 4000 kr kontant till den nya lägenhetsinnehavaren och även hyra en lastbil för att slänga ugnen på tippen, totalt 4650 kr. Räknar vi in den initiala besökskostnaden på 870 kr som de debiterade är vi uppe i 5520 kr för ingenting.

Efter detta utlägg behöver jag nog inte förklara vad jag tycker om deras service. De har inte bara brustit i er kommunikation utan även i kvalité. Ett företag jag aldrig skulle rekommendera till någon, tvärtom. Läs mer
  • INGER W

2020-01-15

INGER W skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Väldigt trevlig reparatör som kom när han skulle och förklarade vad han gjorde. Däremot var besöket tyvärr bortkastat eftersom min hushållsmaskin inte gick att laga. Det mest irriterande var fakturan. Vitvarujouren skrev på hemsidan och gjorde reklam för att ett hembesök bara kostade 790:- efter RUT-avdrag, men fakturan var stället på 820:- eftersom de har mage att ta 30:- betalt för hanteringen av ansökan om RUT-avdraget. Har aldrig varit med om det tidigare. Vitvarujouren utgår förstås från att de flesta kunder inte orkar kontakta dem och bråka om 30:- men jag tycker att det är rätt fult och bra om man vet om från början innan man anlitar dem. Läs mer
  • Johnny I

2019-10-21

Johnny I skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Efter kontakt med Gram avseende får trasiga spis beställdes reparatör ifrån detta företag. När de väl ringde upp mig för att boka tid efterfrågades en sak: datum för besök.
    När väl reparatören skall komma till oss missar jag hans samtal, varpå jag ringer upp så snabbt jag kan (inom någon minut). Då möts jag av världens sämsta attityd om hur han var på väg att åka hem och om de finns portkod är det mitt ansvar att de fått den information. Visst, om samtalet där tiden för besöket vararat längre än 30s kanske man kunnat återge mer information.
    Jag tror killen åtgärdade felet, men har egentligen ingen aning. Han gick 100% på information so än vi gett till Gram och tog det som dagens sanning (missljud som vi inte visste vart det kom ifrån, men jag spekulerade att det var fläkten). Han vägrade starta spisen för att återskapa felet. Bara bytte fläkten och drog.

Tragikomiskt dåligt. Läs mer
  • 2018-08-02

Kristina L skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Blev hänvisad till företaget av Whirlpool då min ugn slutat värma. Ringde och kom till en telefonsvarare som uppgav att företaget hade stängt vecka 29-30. Det är nu torsdag i vecka 31. Ringde flera gånger - enbart telefonsvarare. Ringde Whirlpool igen och de hade ingen annan att anvisa i Stockholmsområdet då Vitvarujouren skulle vara öppen. Läs mer
  • Karin L

2018-06-19

Karin L skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har beställt felsökning av en tvättmaskin vars centrifugering inte fungerade som den skulle. Efter ca en timme meddelade reparatören att felet var avhjälpt. När jag sedan skulle tvätta visade det sig att maskinen inte fungerar ALLS. Efter kontakt med kundservice har jag fått besked att felsökning inte kan reklameras och att fakturan ska betalas oavsett. Det var ju tur att han jobbade snabbt, för till priset av en felsökning har jag fått en oanvändbar tvättmaskin. Läs mer
  • Anna K

2018-05-16

Anna K skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Otroligt snabb hjälp och trevlig reperatör . Alltid trevligt med folk som vet vad service är. Ett stor plus till kundtjänst som även dom var otroligt trevliga. Läs mer
  • Sven A

2018-04-26

Sven A skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har fått diskmaskinen och spisen lagade. Trevliga och duktiga reperatörer. Kommer anlita dom igen. Läs mer
  • 2018-01-12

Sabina H skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Ringde för nästan en månad sedan för reparation av diskmaskin. Uppgav alla uppgifter, de hjälpte till att beställa ny slang osv och skulle återkomma några dagar senare. Ingen återkoppling. Ringde idag för att kolla vad som dröjde. Då säger dom att det inte finns några uppgifter om mitt ärende inlagt och att jag förmodligen ringt fel. Fel ringde jag inte då jag har deras nr i min uppringningslista och ett 10 min långt samtal ringdes då. Näsvis var hon jag pratade med också. Vänd er till ett annat företag för att få hjälp! Läs mer
  • 2017-06-14

sadik d skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har köpt en Whirpool tvättmaskin med 5 års garanti. Sedan januari i år har jag ringt minst 10 ggr till Vitvarujouren. De har reparerat maskinen men den fortsätter att tugga sönder kläder. Reparatörerna byter ut delar och vet inte vad det är för fel. Anlita aldrig vitvarujouren. Läs mer
  • Ylva S

2017-04-19

Ylva S skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Varning, inkompetenta, otrevliga och helt ointresserade av service.
    Jag kontaktade dem då vår fläkt slutat fungera. En kille kom för att felsöka, han tittade knappt på fläkten och muttrade mest att han aldrig sett en fläkt från detta varumärke (Gram). Utan att ha tittat närmare på fläkten bestämmer han att kretskort ska beställas, de är dyra, över 5000 kr och jag tycker att man kanske ska kolla kretskorten innan man beställer nya men tydligen inte. Efter lång väntan kommer kretskorten och ny tid bokas. Då kan reparatören inte komma in i fläkten och hävdar att den är felmonterad och vägrar undersöka saken närmare. (Fläkten är fackmässigt installerad av Noblessa).
    Vi får genast en faktura på 2790 kr för två besök. Detta trots att de inte gjort ett dyft, inte ens felsökt ordentligt. Jag ifrågasatte fakturan men enligt ansvarig hos Vitvarujouren så behöver tydligen det första besöktet innebära en ordentlig felsökning, de vill bara fakturera så mycket som möjligt.
    Vi har nu beslutat att inte anlita dem igen utan köper en ny fläkt.
    Har du möjlighet, välj ett annat företag, det är min rekommendation. Läs mer
  • 2017-04-12

Annette R skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Jag har ringt tre gånger för att få en reservdel till en diskmaskin av ett märke som är relativt okänt i Sverige (Fisher & Paykel). Det finns alltså inga andra återförsäljare vad jag kunnat hitta. De säger att de ska återkomma när de vet något, men återkommer aldrig. Tyvärr blev ett sk "water stop" innan diskmaskinen trasigt och det kostade mig 1380 kr för att en tekniker skulle åka ut med det och konstatera att hon inte kunde komma åt stoppet. Hon var här en kvart och hade väldigt bråttom iväg. Jag åtgärdade själv problemet. Hade de bara skickat produkten hade det blivit en tiondel av priset. Otroligt oproffesionella, okunniga och ovilliga. Och vad gäller mina reservdelar, så beställde jag dem till min far som bor i USA. Vi skulle ändå ses på annan ort och han tog med sig dem i resväskan. Man löser uppgiften bäst själv! Läs mer
  • 2017-04-06

Rob A skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Kundmottagningen sa att jag blir bara fakturerad för tiden service var här. Det tog 27 minuter, fakturan blev för 1 timme. Vid ny kontakt sa dom att det alltid är så. Vi fick heller inte den utlovade offerten för lagning av diskmaskinen. Känns som om dom har mycket att jobba på. Läs mer
    Annette R gillar detta
  • Linda L

2017-03-29

Linda L skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Obefintlig återkoppling, obefintligt ansvarstagande, långsamma, allt muntligt inget skriftligt, inkompetenta. Läs mer
    Annette R gillar detta
  • Richard E

2016-02-25

Richard E skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har precis samma upplevelse som de två tidigare inläggen!
    Fick faktura trots att de inte varit hos mig och åtgärda felet. Ringde men hamnade i telefonkö och gav upp efter en timme i den. Mailade dem utan återkoppling. 1 månad senare fick jag påminnelse på min faktura och då var jag tvungen att ringa och sitta i telefonkön igen. Efter drygt en timme svarade de, och hänvisade att rätt person ska ringa upp mig om ärendet???
    Detta är det största skämt till företag jag varit med om.

Jag hittade ett annat företag istället. De kom direkt och löste mitt problem och dessutom billigare. Läs mer
    Annette R, Youcef A gillar detta
  • 2016-01-26

Björn skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Oseriösa och inkompetenta. Usel återkoppling plus att problemet aldrig löstes. Läs mer
    Annette R, Youcef A, Richard E gillar detta
  • Marie-Louise C

2014-12-02

Marie-Louise C skrev om Vitvarujouren Stockholm AB
    Har försökt få tag i företaget under 1½ års tid för att få tag i en ny back till min frys, tydligen är inkomsten inte tillräckligt intressant (~500:-) då de inte har bemödat sig att svara på något av mina mail.
    Märkligt nog är betygen på Rejta avstängda för åskådan, misstänker att jag inte är den enda som är missnöjd med den (obefintliga) servicen! Läs mer
    Annette R, Youcef A gillar detta

Bästa reparatörerna i Stockholm:

Susanne T Susanne T tycker:
“Toppen tycker vi båda i hushål...” Läs mer