Wasa Parkettservice AB

Wasa Parkettservice AB

Vi på Wasa Parkettservice är specialister på att slipa golv, men när det kommer till trägolv kan vi det mesta. Genom slipning, renovering, oljebehandling och lagning ger vi nytt liv till gamla golv och vid behov lägger vi nya golv som håller hög kvalitet i många år.

Våra golvläggare är professionella, noggranna och flexibla och vi strävar alltid efter en öppen dialog med dig som kund. Vi tar uppdrag i hela Stockholm och Uppsala! Kontakta oss gärna för en fri offert, råd och inspiration eller besiktning.

Välkomna till Wasa Parkettservice!

Läs vad 94 kunder tycker om Wasa Parkettservice AB 2

• Negar K
    2021-06-16
    Kan tyvärr inte rekommendera detta bolag.
    Vårt försäkringsbolag anlitade dem pga att vi hade fått vattenskada.
    Wasa golvslipare förstörde vårt biljardbord och våra socklar. Dem förnekade allt, som tur är har jag kamera hemma. Innan jag skickade filmerna sa jag att dem måste ta sitt ansvar men dem vägrade att erkänna och nu får vi se vad dem säger efter jag skickat mina inspelningar.
    Tyvärr alldeles för oseriösa. Om något händer förväntar jag mig att dem ska komma till mig och säga det och åtgärda problemet!
    2021-04-25
    Snabbt. Trevliga och otroligt skickliga. Väldigt nöjd med vårt nyslipade och behandlade furugolv
    2021-04-12
    jag köpte inte tjänsten utan det var bostadsbolaget och jag är chef för Serviceboende som finns i huset där det renoverades.
    Vattenskador i några lägenheter som behövdes renoveras.
    Mycket bra bemötande och förståelse från arbetsledning bra samarbete.
    2021-04-11
    Wasa parkettservice gjorde ett fantastiskt jobb med att renovera mitt parkettgolv som jag trodde var bortom räddning efter en flerårig vattenläcka från en radiator.
    2021-04-09
    Blev bemött mycket bra. Arbetet utfördes utmärkt bra.
    2021-04-09
    Parkettslipningen är jag mycket nöjd med. Målningen (beige) och vissa snickerier i vitt av vardagsrummet är jag mindre nöjd med. När målarna hade varit här upptäckte jag att den vita färgen lyste igenom den beiga färgen på flera ställen på väggarna och i vissa fall hade en av målarna målat den beiga färgen på de sedan tidigare av mig vitmålade snickerierna. En av målarna fick därför komma tillbaka dagen därpå och ordna detta och stannade några timmar för att åtgärda det. Slutresultatet av målningen blev bra till slut.
    2021-04-09
    Service och bemötande mycket bra.
    Däremot upplever jag att golvet har en mycket känsligare yta nu. Det är också några skarvar som har rest sig i det reparerade området.
    2021-04-09
    Snabba beslut om vad som skall utföras
    2021-04-09
    Mycket bra jobbat och trevlig personal tack !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Claes S
    2021-04-09
    Kök: Rivning och byte av golv, diskbänkskåp och diskmaskin efter fuktskada. Duktiga och var snabbt på plats med olika kompetenser och höll sina löften. Projektledare Matte var otroligt serviceminded och höll ihop allt mycket bra. Rekommenderas!
  • Richard F
    2021-04-09
    Supernöjd med både parketten och furun. Snabbt svar, bra resultat och trevlig personal.
    2021-03-15
    En grym golvläggare som heter Anton kan jag varmt rekomendera.
    Han är otroligt duktig och säker i sitt arbete. Bra bemötande och trevlig är han! Många som pratar bra om honom i Stockholm.
  • JASMINE H
    2021-01-21
    Mycket bra service! Då vi var osäkra på vilken lasering vi ville ha på vår parkett efter slipning så gjorde de flera färgprover åt oss på plats så att vi kunde välja den som kändes bäst! De var mycket serviceinriktade och golvet blev jättefint! Rekommenderas varmt!
    2020-12-04
    Bra bemötande från första början till det att golvet lades, golvläggaren kändes säker på sin sak.
    2020-12-04
    Riktigt bra arbete, slipade och oljade ett golv med fiskbensparkett åt mig som blev grymt. Gick även fort och smidigt. Tack för er hjälp!
    Mycket bra service....................
    2020-12-04
    Fick en försäkringsskada av golv åtgärdad.Arbetet utföses snabbt och smidigt
    2020-12-03
    Lagat brytskadat fönster försäkringsjobb
    Bra bemötande
    Helt OK
    Allt OK enligt förväntningar
  • 2020-09-15
    Kort och gott gick det åt pipan med kommunikationen mellan hantverkarna, Wasa Parkett och mig klienten.
    Jag hade blivit rekommenderad av min försäkringsbolag, Folksam, efter att min lägenhet hade fått en vattenskada och skulle restoreras av Wasa Parkett. Golvet hade innan blivit lagd av ett annat bolag, bör noteras. Så när jag fick ett inflyttningsdatum om när Wasa parketts arbete skulle vara klart och mötes istället av att min kyl & frys stod i badrummet, diskmaskinen omonterad i köket med trasig slang, med mera, blev jag väldigt förbryllad och upprörd. Det hjälpte inte heller att det skulle ta dem nära dubbelt så lång tid än ärendet redan hade tagit att fixa dem saker de hade glömt göra trots att det stod i en lista av arbete som hade bestämts innan. För övrigt så var själva arbetet bra, men det är också det jag förväntar mig.

jag är djupt upprörd över hur hela detta ärende gick och känner inte för att gå igenom alla detaljer, men jag vill visa förståelse att det var svårt att göra visa saker under dessa tider, men alla felen som var kvar kan inte skyllas på corona eller på någon annan än de själva, samt så är jag själv skyldig för att inte ha tittat in i arbetet, min ända ursäkt är att jag bodde 6 timmar bilresa och min naiva tillit.

Jag vet inte hurvida min upplevelse ska representera Wasa Parketts arbete, men jag kan iallafall säga att min upplevelse av dem igenom min kontaktperson där, kan omöjligt kallas för bra. jag skulle rekommendera att de tar visuella bekräftelser, går igenom deras lista av arbeten innan hantverkarna går därifrån och meddelar klienten att det är klart, det krävs ingen geni att komma på hur de kunde kommunicera bättre mellan deras hantverkare och klienter. Samt att ni läser igenom hela mailen som skickas, det krävdes 3 mail under drygt 1 vecka för er att svara på en fråga som stod vid slutet av mailet, detta är väldigt viktigt då min kontaktperson aldrig svarade på telefon och tog lång tid att svara på mail. Givet att kontaktpersonen kanske hade mycket på bordet och hen aldrig var "direkt" otrevlig eller tjabblade, vilket är anledningen till att jag ger 2 av 5 i betyg istället för 1.

Jag hoppas att ni kommer bli bättre i framtiden, det gör jag verkligen, men att jag hoppas på att aldrig se eller höra av er.
    2020-01-13
    Ett försäkringsärende med byte av ett fönster som fixades på en smidigt och snyggt sätt.
    2020-01-12
    Kommer inte ihåg vad golvet heter? Väldigt bra och snabbt arbete av golvet. Däremot tycker jag att det ofta brast i kommunikationen med parkettservice. Informationen var oftast snabb, hafsig och inte lätt att förstå i telefon , vilket ledde till stor irritation hos mig som hade kunnat undvikits. Annars är jag än så länge nöjd med allting!
    2020-01-11
    Trevligt bemötande och bra kontakt. Snyggt och bra arbete. Renovering del av skadad ekparkett.
    2020-01-10
    Vi fick läckage under kylen. Fint bemötande och
    mycket trevlig hantverkare
    2019-12-20
    Slipning av golv
    Bra
    Gjorde ett kanonbra arbete
    Grymt bra chef Matte👍
    2019-12-02
    Beställde golvslipning och är mycket nöjd med resultatet. Jag blev dessutom väldigt bra bemött i mina kontakter med bolaget och sliparna dök upp på exakt utsatt tid. Kanon!
    Hej Jesper , toppen att ni känner er nöjd med arbetet . Vill bara säkerställa att det inte blivit ett misstag med betyget 1 stjärna . Fanns det något som ni inte var nöjd med ? . Om det skulle vara ett misstag skukle vi vara mycket tacksamma om ni ändrade genom att kontakta kundservice på Reco . Trevlig dag MVh Matte Wasa Parkettservice AB
    2019-11-23
    Trevlig personal! Bra o snabbt. med vänliga hälsningar Edward Zetterlund.
    2019-11-02
    Golvläggandet var bra, men de som slipade missade att tejpa upp plastslussar. Slipdamm i hela huset. Även strul med självriskhantering på fakturan :(
    2019-10-16
    Återställande efter vattenskada. Bra bemötande. Första gången jag haft en skada. Det löste sig enklare än jag befarat.
    2019-09-10
    Så nöjd ned snabb service, snabba återkopplingar ich ett nytt fantastiskt fint golv.
    2019-06-05
    Bra men tog lite tid innan de hörde av dig mellan första och andra tillfället
    2019-06-05
    Tydliga, kunniga, ordentliga, håller tider. Jag är väldigt nöjd
    2019-05-11
    Golv i kök och vardagsrum fick rivas efter läcka i rör under köksgolvet. Bra och korrekt bedömning av Mattias Fransson,
    som beställde avfuktning av Polygon.
    Duktiga yrkesmän rev och återställde golven och städade efter sig. Jag är helt nöjd och kan rekommendera Wasa Parkettservice liksom företaget som magasinerade möblerna.
    Liliane Clementson
    2019-05-10
    Lagade/bytte 4lvm parkett, efter vattenläcka, samt slipade golvet efter. Mkt bra hantverk o resultat! Strålande bemötande o service o mind-set. Rekommenderas varmt.
  • Bengt Y
    2019-04-12
    Wasa parkett skötte hela försäkringsskadan. De höll tiden. Var duktiga på att höra av sig. Martin som lade golvet gjorde ett utmärkt jobb. Noggrann, punktlig och var noga med städning. Kollegan som gjorde jobb under huset, var inte fullt så skicklig. Övervägande bra ändå.
    2019-04-11
    2019-03-21
    Fick golvet reparerat efter mindre fuktskada och sedan slipades golvet.
    Inget negativt att säga, proffs!!
    2019-03-15
    Vattenskadt golv under diskmaskin.
    Åtgärdat snabbare än förväntat trots sjukdom bland personalen.
    Vi är nöjda och kan gärna rekommendera er.
    Vi är glada över att Folksam anlitade er.
    Hälsningar Inger och Peo
  • Ahmed S
    2019-03-13
    Utmärkt, snabbt och bra kvalitet
    Byt mitt vardagsrum parkett
    2019-03-13
    Slipning parkettgolv bra och snabbt arbete
  • Andrea H
    2019-03-13
    Snabb leverans, trevlig personal, beställer gärna via er igen och rekommenderar till mina vänner era tjänster. Tack
    2019-03-13
    Snabbt, grevligt bemötande, proffsigt.
    2018-12-21
    Parkettläggaren var utmärkt bra på alla sätt vi är mycket nöjda
    2018-12-17
    Bra bemötande och kunnig personal. Kan varmt rekommendera denna firma
    2018-12-11
    Punktliga och väl utfört arbete. 😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀🧟‍♂️
    2018-12-07
    Grymt seriösa och proffsiga. Riktigt nöjd med arbete, kommunikation och uppföljning. Rekommenderas varmt.
    2018-12-07
    Effektiva och trevliga golvläggare, som höll ordning och reda under golvläggare. Några små synpunkter vi haft på arbetet har bemötts professionellt och vänligt av Wasa parkett.
    2018-12-07
    Lätta att ha att göra med, snabb service
    2018-12-07
    Fick hjälp med att lägga ny parkett under kylen som läckt. Trevlig service och ett bra jobb. Tack för hjälpen
    2018-10-12
    Proffsigt gjort av hantverkare.
    Bra uppföljning
  • Mats J
    2018-10-11
    Professionella, höll alla tider och gjorde en utmärkt golvslipning