Wasa Parkettservice AB

Vi på Wasa Parkettservice är specialister på att slipa golv, men när det kommer till trägolv kan vi det mesta. Genom slipning, renovering, oljebehandling och lagning ger vi nytt liv till gamla golv och vid behov lägger vi nya golv som håller hög kvalitet i många år.

Våra golvläggare är professionella, noggranna och flexibla och vi strävar alltid efter en öppen dialog med dig som kund. Vi tar uppdrag i hela Stockholm och Uppsala! Kontakta oss gärna för en fri offert, råd och inspiration eller besiktning.

Välkomna till Wasa Parkettservice!

Läs vad 103 kunder tycker om Wasa Parkettservice AB 2

2021-12-04 Insamlad av företaget
    Vänligt
    å sakligt.
    Ok
    Köpte inget.
    Fick en våtskada fixad', och ett
    parkettgolv lagt.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Det var trevliga och kunniga hantverkare som la in ett nytt golv i hall och kök. Allt flöt på och blev snabbt gjort. Jag är supernöjd!
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Utmärkt produkt genomgång, hjälpte oss med helheten vid materialval mm.

Kan varmt rekommendera Wasa parkettservice.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Otroligt tacksam för den hjälp jag fick med min vattenskada. Wasa parkett skötte all kontakt med flyttfirma och magasinering av möbler. Även all kontakt med försäkringsbolaget. Oerhört professionellt skött och trevlig personal. Rekommenderar starkt Wasa parkett.
    Med vänlig hälsning Leif Edlund
  • JOHAN A
    2021-11-04 Spontant omdöme
    Wasa Parkettservice fick uppdraget att måla väggarna och slipa/vitpigmentera golven i vår lägenhet. Resultatet blev bra och kommunikationen var god. Rekommenderas!
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Reparation av fuktskadat golv
    Professionell personal och bra uppföljning
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra jobbat. Supernöjd
    2021-10-21 Spontant omdöme
    Jag kan inte rekommendera Wasa Parkettservice AB.

Vi hade kommit överens om start (slipa och behandla furugolv) kl. 14 en måndag och fick söndagen kvällen innan ett sms från en okänd person, som inte verkade ha koppling till Wasa, som skrev att de skulle komma kl. 07. Där anade vi att de hade lite dålig koll. Det blev sedan ett lilagrått, märkligt resultat av lut + hårdvaxolja på provbiten de gjorde och vi försökte därmed resonera oss fram till hur vi skulle nå önskat resultat men underentreprenören som utförde arbetet verkade inte ha kunskap om detta och vi hade mycket svårt att kommunicera. Vi upptäckte att de använt fel lut trots att vi varit otroligt tydliga vilket fördröjde arbetet med ett dygn. Vi försökte ringa Wasa som var svåra att få tag i men talade tillslut med två olika personer som svarade olika saker. Den ena sa att underentreprenören måste kunna svara på hur vi kan nå önskat resultat, vilket vi påtalade att de alltså inte kunde. Vi fick göra egna efterforskningar efter bästa förmåga och undrade ju hur resultatet skulle bli med "rätt" lut. Underentreprenören åkte till en butik för att köpa ny lut enligt ursprungligt önskemål och där fick jag prata i telefon med butikspersonal som svarade ytterligare en annan sak. Det blev något bättre av den nya luten men fortfarande inte bra, fortfarande en konstig nyans. Utifrån detta fick vi försöka fatta ett beslut eftersom de inte kom med någon lösning eller kunde säga varför det blev som det blev. Vi valde tillslut bort lut och körde endast pigmenterad hårdvaxolja, också på inrådan av uppdragsansvarig på Wasa som vi pratade i telefon med. Det var nog den enda positiva delen i kommunikationen.

Slipningen var slarvigt utförd längs alla väggar och det är vita ränder/fläckar från hårdvaxoljan på sina håll. De fläckade också ner lister utan att rengöra efter. Tittar man inte nära är resultatet som helhet fint även om det inte är som tänkt. Golvet är otroligt känsligt nu bara och så kanske det alltid är. De kom tillbaka för att åtgärda slipning och några av fläckarna och jag frågade om de kunde se över helheten så det var bra men det kunde de inte göra utan jag var tvungen att markera ut exakt alla fel i hela lägenheten för att de skulle åtgärda dem. Ni får själva avgöra om det är rimligt. Tyckte inte det blev någon skillnad efter de varit här igen, endast något bättre slipat men det kanske ska vara strävt där maskinen inte kommer åt och vita fläckar från hårdvaxolja.

Jag har full förståelse för att olika träslag reagerar olika av behandlingar och det är alltså framför allt bristen på kunskap och möjlighet att kommunicera och resonera som jag kritiserar. Utförandet hade också brister. Vi kände oss inte trygga med de som utförde arbetet och det kändes som vi fick ta den enklaste utvägen då ingen verkade ha kunskapen.
    Hej Siri .
    Det är tråkigt att ni upplever situationen som ni gör .
    Arbetet utfördes i Juli månad och många vi hade flera på semester .
    Jag bad dig och din man att maila då vi hade lite personal på kontoret . Ni fick då alltid svar omg på dessa mail .
    Vidare var det väldigt svårt att få fram den ton ni önskade på golvet och vi gjorde allt vi kunde för att nå fram .
    Efter många provstrykningar och diskussioner kom ni fram till ett val .
    Att ni nu känner att det inte är som ni önskar blir svårt för oss att åtgärda .
    Att vi bett er markera de delar ni anser dåliga beror på att de är mycket små avvikelser som enligt golvbranschens bedömningsgrunder inte är anmärkningar .
    Ni kände en otrygghet redan innan vi började att arbeta och jag och din man diskuterade detta i telefon och jag informerade vilka garantier som gällde både skriftligt och i telefon .
    Jag beklagar er upplevelse men känner att ni fått samma service som 100tals kunder som är mycket nöjda . Önska er lycka till med golvet och skulle de bli problem med slitage eller liknande så är det bara höra av sig MVh matte
    2021-07-05 Spontant omdöme
    Tack till Mattias.

Med vänliga hälsningar,
    Philip
  • Negar K
    2021-06-16 Spontant omdöme
    Kan tyvärr inte rekommendera detta bolag.
    Vårt försäkringsbolag anlitade dem pga att vi hade fått vattenskada.
    Wasa golvslipare förstörde vårt biljardbord och våra socklar. Dem förnekade allt, som tur är har jag kamera hemma. Innan jag skickade filmerna sa jag att dem måste ta sitt ansvar men dem vägrade att erkänna och nu får vi se vad dem säger efter jag skickat mina inspelningar.
    Tyvärr alldeles för oseriösa. Om något händer förväntar jag mig att dem ska komma till mig och säga det och åtgärda problemet!
    Hej Negar .
    Vi har dokumenterat dessa skador med foto innan arbetet startade och pga av detta kommer vi inte ersätta er för dessa . Filmen ni skickade påvisar inte på något vis att vi har orsakat skadorna utan endast att vi arbetar hos er .
    Situationen är beklaglig och vi försöker alltid göra rätt för oss . Men i detta fall har vi som sagt redan fotat dessa skador innan vi startade vårt arbete .
    Trevlig dag !
    2021-04-25 Insamlad av företaget
    Snabbt. Trevliga och otroligt skickliga. Väldigt nöjd med vårt nyslipade och behandlade furugolv
    2021-04-12 Insamlad av företaget
    jag köpte inte tjänsten utan det var bostadsbolaget och jag är chef för Serviceboende som finns i huset där det renoverades.
    Vattenskador i några lägenheter som behövdes renoveras.
    Mycket bra bemötande och förståelse från arbetsledning bra samarbete.
    2021-04-11 Insamlad av företaget
    Wasa parkettservice gjorde ett fantastiskt jobb med att renovera mitt parkettgolv som jag trodde var bortom räddning efter en flerårig vattenläcka från en radiator.
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Blev bemött mycket bra. Arbetet utfördes utmärkt bra.
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Parkettslipningen är jag mycket nöjd med. Målningen (beige) och vissa snickerier i vitt av vardagsrummet är jag mindre nöjd med. När målarna hade varit här upptäckte jag att den vita färgen lyste igenom den beiga färgen på flera ställen på väggarna och i vissa fall hade en av målarna målat den beiga färgen på de sedan tidigare av mig vitmålade snickerierna. En av målarna fick därför komma tillbaka dagen därpå och ordna detta och stannade några timmar för att åtgärda det. Slutresultatet av målningen blev bra till slut.
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Service och bemötande mycket bra.
    Däremot upplever jag att golvet har en mycket känsligare yta nu. Det är också några skarvar som har rest sig i det reparerade området.
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Snabba beslut om vad som skall utföras
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra jobbat och trevlig personal tack !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Claes S
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Kök: Rivning och byte av golv, diskbänkskåp och diskmaskin efter fuktskada. Duktiga och var snabbt på plats med olika kompetenser och höll sina löften. Projektledare Matte var otroligt serviceminded och höll ihop allt mycket bra. Rekommenderas!
  • Richard F
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Supernöjd med både parketten och furun. Snabbt svar, bra resultat och trevlig personal.
    2021-03-15 Spontant omdöme
    En grym golvläggare som heter Anton kan jag varmt rekomendera.
    Han är otroligt duktig och säker i sitt arbete. Bra bemötande och trevlig är han! Många som pratar bra om honom i Stockholm.
  • JASMINE H
    2021-01-21 Spontant omdöme
    Mycket bra service! Då vi var osäkra på vilken lasering vi ville ha på vår parkett efter slipning så gjorde de flera färgprover åt oss på plats så att vi kunde välja den som kändes bäst! De var mycket serviceinriktade och golvet blev jättefint! Rekommenderas varmt!
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från första början till det att golvet lades, golvläggaren kändes säker på sin sak.
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Riktigt bra arbete, slipade och oljade ett golv med fiskbensparkett åt mig som blev grymt. Gick även fort och smidigt. Tack för er hjälp!
    Mycket bra service....................
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Fick en försäkringsskada av golv åtgärdad.Arbetet utföses snabbt och smidigt
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Lagat brytskadat fönster försäkringsjobb
    Bra bemötande
    Helt OK
    Allt OK enligt förväntningar
  • 2020-09-15 Spontant omdöme
    Kort och gott gick det åt pipan med kommunikationen mellan hantverkarna, Wasa Parkett och mig klienten.
    Jag hade blivit rekommenderad av min försäkringsbolag, Folksam, efter att min lägenhet hade fått en vattenskada och skulle restoreras av Wasa Parkett. Golvet hade innan blivit lagd av ett annat bolag, bör noteras. Så när jag fick ett inflyttningsdatum om när Wasa parketts arbete skulle vara klart och mötes istället av att min kyl & frys stod i badrummet, diskmaskinen omonterad i köket med trasig slang, med mera, blev jag väldigt förbryllad och upprörd. Det hjälpte inte heller att det skulle ta dem nära dubbelt så lång tid än ärendet redan hade tagit att fixa dem saker de hade glömt göra trots att det stod i en lista av arbete som hade bestämts innan. För övrigt så var själva arbetet bra, men det är också det jag förväntar mig.

jag är djupt upprörd över hur hela detta ärende gick och känner inte för att gå igenom alla detaljer, men jag vill visa förståelse att det var svårt att göra visa saker under dessa tider, men alla felen som var kvar kan inte skyllas på corona eller på någon annan än de själva, samt så är jag själv skyldig för att inte ha tittat in i arbetet, min ända ursäkt är att jag bodde 6 timmar bilresa och min naiva tillit.

Jag vet inte hurvida min upplevelse ska representera Wasa Parketts arbete, men jag kan iallafall säga att min upplevelse av dem igenom min kontaktperson där, kan omöjligt kallas för bra. jag skulle rekommendera att de tar visuella bekräftelser, går igenom deras lista av arbeten innan hantverkarna går därifrån och meddelar klienten att det är klart, det krävs ingen geni att komma på hur de kunde kommunicera bättre mellan deras hantverkare och klienter. Samt att ni läser igenom hela mailen som skickas, det krävdes 3 mail under drygt 1 vecka för er att svara på en fråga som stod vid slutet av mailet, detta är väldigt viktigt då min kontaktperson aldrig svarade på telefon och tog lång tid att svara på mail. Givet att kontaktpersonen kanske hade mycket på bordet och hen aldrig var "direkt" otrevlig eller tjabblade, vilket är anledningen till att jag ger 2 av 5 i betyg istället för 1.

Jag hoppas att ni kommer bli bättre i framtiden, det gör jag verkligen, men att jag hoppas på att aldrig se eller höra av er.
    2020-01-13 Insamlad av företaget
    Ett försäkringsärende med byte av ett fönster som fixades på en smidigt och snyggt sätt.
    2020-01-12 Insamlad av företaget
    Kommer inte ihåg vad golvet heter? Väldigt bra och snabbt arbete av golvet. Däremot tycker jag att det ofta brast i kommunikationen med parkettservice. Informationen var oftast snabb, hafsig och inte lätt att förstå i telefon , vilket ledde till stor irritation hos mig som hade kunnat undvikits. Annars är jag än så länge nöjd med allting!
    2020-01-11 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra kontakt. Snyggt och bra arbete. Renovering del av skadad ekparkett.
    2020-01-10 Insamlad av företaget
    Vi fick läckage under kylen. Fint bemötande och
    mycket trevlig hantverkare
    2019-12-20 Insamlad av företaget
    Slipning av golv
    Bra
    Gjorde ett kanonbra arbete
    Grymt bra chef Matte👍
    2019-12-02 Insamlad av företaget
    Beställde golvslipning och är mycket nöjd med resultatet. Jag blev dessutom väldigt bra bemött i mina kontakter med bolaget och sliparna dök upp på exakt utsatt tid. Kanon!
    Hej Jesper , toppen att ni känner er nöjd med arbetet . Vill bara säkerställa att det inte blivit ett misstag med betyget 1 stjärna . Fanns det något som ni inte var nöjd med ? . Om det skulle vara ett misstag skukle vi vara mycket tacksamma om ni ändrade genom att kontakta kundservice på Reco . Trevlig dag MVh Matte Wasa Parkettservice AB
    2019-11-23 Insamlad av företaget
    Trevlig personal! Bra o snabbt. med vänliga hälsningar Edward Zetterlund.
    2019-11-02 Insamlad av företaget
    Golvläggandet var bra, men de som slipade missade att tejpa upp plastslussar. Slipdamm i hela huset. Även strul med självriskhantering på fakturan :(
    2019-10-16 Insamlad av företaget
    Återställande efter vattenskada. Bra bemötande. Första gången jag haft en skada. Det löste sig enklare än jag befarat.
    2019-09-10 Insamlad av företaget
    Så nöjd ned snabb service, snabba återkopplingar ich ett nytt fantastiskt fint golv.
    2019-06-05 Insamlad av företaget
    Bra men tog lite tid innan de hörde av dig mellan första och andra tillfället
    2019-06-05 Insamlad av företaget
    Tydliga, kunniga, ordentliga, håller tider. Jag är väldigt nöjd
    2019-05-11 Insamlad av företaget
    Golv i kök och vardagsrum fick rivas efter läcka i rör under köksgolvet. Bra och korrekt bedömning av Mattias Fransson,
    som beställde avfuktning av Polygon.
    Duktiga yrkesmän rev och återställde golven och städade efter sig. Jag är helt nöjd och kan rekommendera Wasa Parkettservice liksom företaget som magasinerade möblerna.
    Liliane Clementson
    2019-05-10 Insamlad av företaget
    Lagade/bytte 4lvm parkett, efter vattenläcka, samt slipade golvet efter. Mkt bra hantverk o resultat! Strålande bemötande o service o mind-set. Rekommenderas varmt.
  • Bengt Y
    2019-04-12 Insamlad av företaget
    Wasa parkett skötte hela försäkringsskadan. De höll tiden. Var duktiga på att höra av sig. Martin som lade golvet gjorde ett utmärkt jobb. Noggrann, punktlig och var noga med städning. Kollegan som gjorde jobb under huset, var inte fullt så skicklig. Övervägande bra ändå.
    2019-04-11 Insamlad av företaget
    2019-03-21 Insamlad av företaget
    Fick golvet reparerat efter mindre fuktskada och sedan slipades golvet.
    Inget negativt att säga, proffs!!
    2019-03-15 Insamlad av företaget
    Vattenskadt golv under diskmaskin.
    Åtgärdat snabbare än förväntat trots sjukdom bland personalen.
    Vi är nöjda och kan gärna rekommendera er.
    Vi är glada över att Folksam anlitade er.
    Hälsningar Inger och Peo
  • Ahmed S
    2019-03-13 Insamlad av företaget
    Utmärkt, snabbt och bra kvalitet
    Byt mitt vardagsrum parkett
    2019-03-13 Insamlad av företaget
    Slipning parkettgolv bra och snabbt arbete
  • Andrea H
    2019-03-13 Insamlad av företaget
    Snabb leverans, trevlig personal, beställer gärna via er igen och rekommenderar till mina vänner era tjänster. Tack
    2019-03-13 Insamlad av företaget
    Snabbt, grevligt bemötande, proffsigt.