Wasa Parkettservice AB

Årsta skolgränd 16, 117 43 Årsta — Visa karta

Vi på Wasa Parkettservice är specialister på att slipa golv, men när det kommer till trägolv kan vi det mesta. Genom slipning, renovering, oljebehandling och lagning ger vi nytt liv till gamla golv och vid behov lägger vi nya golv som håller hög kvalitet i många år.

Våra golvläggare är professionella, noggranna och flexibla och vi strävar alltid efter en öppen dialog med dig som kund. Vi tar uppdrag i hela Stockholm och Uppsala! Kontakta oss gärna för en fri offert, råd och inspiration eller besiktning.

Välkomna till Wasa Parkettservice!

Läs vad 76 kunder tycker om Wasa Parkettservice AB

• Chun-Yeung Alexander P

2020-09-15

Chun-Yeung Alexander P skrev om Wasa Parkettservice AB
    Kort och gott gick det åt pipan med kommunikationen mellan hantverkarna, Wasa Parkett och mig klienten.
    Jag hade blivit rekommenderad av min försäkringsbolag, Folksam, efter att min lägenhet hade fått en vattenskada och skulle restoreras av Wasa Parkett. Golvet hade innan blivit lagd av ett annat bolag, bör noteras. Så när jag fick ett inflyttningsdatum om när Wasa parketts arbete skulle vara klart och mötes istället av att min kyl & frys stod i badrummet, diskmaskinen omonterad i köket med trasig slang, med mera, blev jag väldigt förbryllad och upprörd. Det hjälpte inte heller att det skulle ta dem nära dubbelt så lång tid än ärendet redan hade tagit att fixa dem saker de hade glömt göra trots att det stod i en lista av arbete som hade bestämts innan. För övrigt så var själva arbetet bra, men det är också det jag förväntar mig.

jag är djupt upprörd över hur hela detta ärende gick och känner inte för att gå igenom alla detaljer, men jag vill visa förståelse att det var svårt att göra visa saker under dessa tider, men alla felen som var kvar kan inte skyllas på corona eller på någon annan än de själva, samt så är jag själv skyldig för att inte ha tittat in i arbetet, min ända ursäkt är att jag bodde 6 timmar bilresa och min naiva tillit.

Jag vet inte hurvida min upplevelse ska representera Wasa Parketts arbete, men jag kan iallafall säga att min upplevelse av dem igenom min kontaktperson där, kan omöjligt kallas för bra. jag skulle rekommendera att de tar visuella bekräftelser, går igenom deras lista av arbeten innan hantverkarna går därifrån och meddelar klienten att det är klart, det krävs ingen geni att komma på hur de kunde kommunicera bättre mellan deras hantverkare och klienter. Samt att ni läser igenom hela mailen som skickas, det krävdes 3 mail under drygt 1 vecka för er att svara på en fråga som stod vid slutet av mailet, detta är väldigt viktigt då min kontaktperson aldrig svarade på telefon och tog lång tid att svara på mail. Givet att kontaktpersonen kanske hade mycket på bordet och hen aldrig var "direkt" otrevlig eller tjabblade, vilket är anledningen till att jag ger 2 av 5 i betyg istället för 1.

Jag hoppas att ni kommer bli bättre i framtiden, det gör jag verkligen, men att jag hoppas på att aldrig se eller höra av er. Läs mer
  • 2020-01-13

Åsa J skrev om Wasa Parkettservice AB
    Ett försäkringsärende med byte av ett fönster som fixades på en smidigt och snyggt sätt. Läs mer
  • 2020-01-12

Thomas H skrev om Wasa Parkettservice AB
    Kommer inte ihåg vad golvet heter? Väldigt bra och snabbt arbete av golvet. Däremot tycker jag att det ofta brast i kommunikationen med parkettservice. Informationen var oftast snabb, hafsig och inte lätt att förstå i telefon , vilket ledde till stor irritation hos mig som hade kunnat undvikits. Annars är jag än så länge nöjd med allting! Läs mer
  • 2020-01-11

Solvig W skrev om Wasa Parkettservice AB
    Trevligt bemötande och bra kontakt. Snyggt och bra arbete. Renovering del av skadad ekparkett. Läs mer
  • 2020-01-10

Emelie B skrev om Wasa Parkettservice AB
    Vi fick läckage under kylen. Fint bemötande och
    mycket trevlig hantverkare Läs mer

Gjorde ett kanonbra arbete
    Grymt bra chef Matte👍 Läs mer
  • 2019-12-02

Jesper D skrev om Wasa Parkettservice AB
    Beställde golvslipning och är mycket nöjd med resultatet. Jag blev dessutom väldigt bra bemött i mina kontakter med bolaget och sliparna dök upp på exakt utsatt tid. Kanon! Läs mer
    2019-12-21 Wasa Parkettservice AB svarar Jesper D
    Hej Jesper , toppen att ni känner er nöjd med arbetet . Vill bara säkerställa att det inte blivit ett misstag med betyget 1 stjärna . Fanns det något som ni inte var nöjd med ? . Om det skulle vara ett misstag skukle vi vara mycket tacksamma om ni ändrade genom att kontakta kundservice på Reco . Trevlig dag MVh Matte
  • 2019-11-23

Edward Z skrev om Wasa Parkettservice AB
    Trevlig personal! Bra o snabbt. med vänliga hälsningar Edward Zetterlund. Läs mer
  • 2019-11-02

Ulf V skrev om Wasa Parkettservice AB
    Golvläggandet var bra, men de som slipade missade att tejpa upp plastslussar. Slipdamm i hela huset. Även strul med självriskhantering på fakturan :( Läs mer
  • 2019-10-16

Katarina Ö skrev om Wasa Parkettservice AB
    Återställande efter vattenskada. Bra bemötande. Första gången jag haft en skada. Det löste sig enklare än jag befarat. Läs mer
  • 2019-09-10

Pia O skrev om Wasa Parkettservice AB
    Så nöjd ned snabb service, snabba återkopplingar ich ett nytt fantastiskt fint golv. Läs mer
  • 2019-06-05

Carlsson M skrev om Wasa Parkettservice AB
    Bra men tog lite tid innan de hörde av dig mellan första och andra tillfället Läs mer
  • 2019-06-05

Peter B skrev om Wasa Parkettservice AB
    Tydliga, kunniga, ordentliga, håller tider. Jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-05-11

Lilian C skrev om Wasa Parkettservice AB
    Golv i kök och vardagsrum fick rivas efter läcka i rör under köksgolvet. Bra och korrekt bedömning av Mattias Fransson,
    som beställde avfuktning av Polygon.
    Duktiga yrkesmän rev och återställde golven och städade efter sig. Jag är helt nöjd och kan rekommendera Wasa Parkettservice liksom företaget som magasinerade möblerna.
    Liliane Clementson Läs mer
  • 2019-05-10

David L skrev om Wasa Parkettservice AB
    Lagade/bytte 4lvm parkett, efter vattenläcka, samt slipade golvet efter. Mkt bra hantverk o resultat! Strålande bemötande o service o mind-set. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Bengt Y

2019-04-12

Bengt Y skrev om Wasa Parkettservice AB
    Wasa parkett skötte hela försäkringsskadan. De höll tiden. Var duktiga på att höra av sig. Martin som lade golvet gjorde ett utmärkt jobb. Noggrann, punktlig och var noga med städning. Kollegan som gjorde jobb under huset, var inte fullt så skicklig. Övervägande bra ändå. Läs mer
  • 2019-04-11

Cheder S skrev om Wasa Parkettservice AB
  • 2019-03-21

Frida B skrev om Wasa Parkettservice AB
    Fick golvet reparerat efter mindre fuktskada och sedan slipades golvet.
    Inget negativt att säga, proffs!! Läs mer
  • 2019-03-15

Inger P skrev om Wasa Parkettservice AB
    Vattenskadt golv under diskmaskin.
    Åtgärdat snabbare än förväntat trots sjukdom bland personalen.
    Vi är nöjda och kan gärna rekommendera er.
    Vi är glada över att Folksam anlitade er.
    Hälsningar Inger och Peo Läs mer
  • Ahmed S

2019-03-13

Ahmed S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Utmärkt, snabbt och bra kvalitet
    Byt mitt vardagsrum parkett Läs mer
  • 2019-03-13

Siv-britt A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Slipning parkettgolv bra och snabbt arbete Läs mer
  • Andrea H

2019-03-13

Andrea H skrev om Wasa Parkettservice AB
    Snabb leverans, trevlig personal, beställer gärna via er igen och rekommenderar till mina vänner era tjänster. Tack Läs mer
  • 2019-03-13

Erik D skrev om Wasa Parkettservice AB
    Snabbt, grevligt bemötande, proffsigt. Läs mer
  • 2018-12-21

Anders O skrev om Wasa Parkettservice AB
    Parkettläggaren var utmärkt bra på alla sätt vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2018-12-17

Susanne D skrev om Wasa Parkettservice AB
    Bra bemötande och kunnig personal. Kan varmt rekommendera denna firma Läs mer
  • 2018-12-11

Mikael F skrev om Wasa Parkettservice AB
    Punktliga och väl utfört arbete. 😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀👍😉😁😀🧟‍♂️ Läs mer

Erik A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Grymt seriösa och proffsiga. Riktigt nöjd med arbete, kommunikation och uppföljning. Rekommenderas varmt. Läs mer

Uno S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Effektiva och trevliga golvläggare, som höll ordning och reda under golvläggare. Några små synpunkter vi haft på arbetet har bemötts professionellt och vänligt av Wasa parkett. Läs mer

Sara S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Lätta att ha att göra med, snabb service Läs mer

Andre F skrev om Wasa Parkettservice AB
    Fick hjälp med att lägga ny parkett under kylen som läckt. Trevlig service och ett bra jobb. Tack för hjälpen Läs mer
  • 2018-10-12

Janne F skrev om Wasa Parkettservice AB
    Proffsigt gjort av hantverkare.
    Bra uppföljning Läs mer
  • Mats J

2018-10-11

Mats J skrev om Wasa Parkettservice AB
    Professionella, höll alla tider och gjorde en utmärkt golvslipning Läs mer
  • 2018-09-24

Linnéa D skrev om Wasa Parkettservice AB
    Istället för att lägga nytt valde jag att beställa golvslip plus inoljning och reparation av ett slitet parkettgolv i vardagsrum. Blev toknöjd med resultatet! Fullkomligt kär i golvet och så himla nöjd med mitt beslut.

Första gången för mig med detta och jag fick ett fantastiskt bemötande! TACK! Läs mer
  • 2018-09-06

Petter A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Superbra resultat! Trevliga och höll utlovad tidsgräns. Läs mer
  • Lena H

2018-07-21

Lena H skrev om Wasa Parkettservice AB
    Jag hade en gammal vattenskada på min parkett, jag ringde mitt försäkringsbolag och frågade var jag skulle vända mig och dom rekommenderade Wasa Parkettservice. Allting har flytit på med tidsbokning, hembesök och återkoppling!
    Jag är fantastiskt nöjd med en vacker parkett:) Läs mer
  • 2018-06-12

Daniel A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Köpte parkettslipning, allt flöt på med bra slutresultat. Läs mer

Cecilia T skrev om Wasa Parkettservice AB
    Superbra och snyggt. Trodde inte det var möjligt att laga parkett så bra! Läs mer

Martina M skrev om Wasa Parkettservice AB
    Jättebra och snabb service, lätta att ha och göra med. Läs mer

Per S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Perfekt slipning samt lackning av ekparkettgolv. Kan varmt rek. företaget.
    Per Skoglund Läs mer
  • 2018-04-05

Anders S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Toppenbra hantverk och bemötande. Läs mer
  • 2018-04-05

Jan-erik R skrev om Wasa Parkettservice AB
    Hej
    Jag är mycket nöjd med både kontakten före och under arbetet. Upplevde de som utförde arbetet som mycket kunniga som dessutom engagerade sig för att resultatet skulle bli bra - vilket det blev. Dessutom ringde de upp mig efter arbetet var slutfört för att kontrollera att jag var nöjd, mycket proffsigt. Läs mer
  • Jhonny  A

2018-03-26

Jhonny A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Snyggt jobbat! jag anlitade er för golvslipning
    mvh Jhonny Arteaga Läs mer
  • 2018-03-15

Martin D skrev om Wasa Parkettservice AB
    Snabb respons både på offert och frågor. De hjälpte oss att lägga ny parkett som vi blev mycket nöjda med. Snabba, kunniga, flexibla och en service över förväntan. Wasa parkett kan vi verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2018-03-10

Ann Charlotte M skrev om Wasa Parkettservice AB
    Trevligt men något förvirrat om nycklar och lämnad information. Löste sig i god anda. Arbetet med golvslipning och vaxning överträffade våra förväntningar! Läs mer
  • 2018-02-21

Gunnar S skrev om Wasa Parkettservice AB
    Mycket smidig samordning mellan olika yrkesgrupper i samband med fuktskadeärende. Bra utfört arbete . Läs mer
  • Orlando C

2018-01-30

Orlando C skrev om Wasa Parkettservice AB
    Parkettservice bemötande gav en känsla av trygghet och ansvar , personalen kommunikation under arbetesgång fungerade klanderfri och effektiv. Läs mer
  • 2018-01-29

Björn P skrev om Wasa Parkettservice AB
    Jag har fått parketten bytt i köket, ett väl utfört arbete, rent å snyggt efter och ett vänligt bemötande från början till slut! Läs mer
  • 2018-01-29

Andreas F skrev om Wasa Parkettservice AB
    Bra service, bra hantverkare. Kom utlovad dag och tid och utförde ett bra jobb. Läs mer
  • 2018-01-22

Aydin A skrev om Wasa Parkettservice AB
    Vi är mycket nöjd med arbete och arbetsre
    Tack för wasaparket Läs mer
  • 2018-01-07

Ann-mari L skrev om Wasa Parkettservice AB
    Allt fungerade perfekt och golvet jättefint ! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte