Websupport

Läs vad 3 kunder tycker om Websupport

• MARTIN S

2020-05-11

MARTIN S skrev om Websupport
    Som det fungerat eller snarare sagt inte fungerat de sista två veckorna är en riktig katastrof. Jag har vissa dagar inte kunnat komma in i min mail. Otroligt slöseri med min arbetstid nu är jag riktigt trött på alla dessa driftstörningar. Senast idag har jag kryssat i töntiga bilder på trafikljus för att verifiera att jag inte är en robot??? och kommer återigen inte in på min satans mail, vad fan hålledr dom på med???????????????????? Läs mer
  • 2020-01-10

Augustin alexandru D skrev om Websupport
    Akta er för Filhanteraren och kundtjänst.
    Det går inte ens att radera en fil via filhanteraren.
    Att arkivera / packa upp fungerar bara för "små filer" enligt deras fina kundtjänst på chat.
    Det går inte att återställa data från en backup på servern. Trots deras support sidor, backup filler syns inte.

Deras support killar och tjejer (chattade med 3) rekommenderade mig att använda an FTP klient men ...

Deras webbservrar har ovanliga begränsningar för FTP uppkoppling. Jag fick en massa "Disconnected by server", "Connection refused by server", "Too many connections (10) from this IP" i Filezilla Pro, så att det tog ett par timmar att spara ner en vanlig Drupal webbsida. Pga "too many connections ..." blev min IP blockerad så att jag inte ens kunde logga in i kontrollpanelen, så jag behövde "lura" systemet.
    Samma inställningar i min FTP klient använder jag för olika webbhotel utan något problem.

Det roliga ... deras support tolkade "too many connections (10) från this ip" som att det är fler inloggade users istället för "number of simultaneous connections" i min FTP klient. Ville chatta med en senior istället, men det gick inte. Läs mer
    Viktor H gillar detta
  • MARTIN G

2019-12-03

MARTIN G skrev om Websupport
    Riktigt dåligt Binero!
    Har varit kund i drygt 7 år och har inte haft mycket med support eller drift att göra tidigare. När jag nu bestämde mig för att köpa till Exchange för att smidigt administrera vissa mailkonton upplever jag ett bottennapp. Efter betalning och tre dagar har de fortfarande inte fått igång tjänsten och hänvisar bara från supporten att de tagit det vidare med utvecklarna. Hur lång tid det kan ta innan tjänsten är igång kan de inte heller svara på...

Dessutom svarar supporten via telefon med en riktigt dålig servicekänsla. Detta är en ogenomtänkt väg att vandra i en synnerligen konkurrensutsatt bransch.

Ryck upp er Binero annars ser framtiden mörk ut.

//Martin Läs mer
    2019-12-03 Binero svarar MARTIN G
    Hej Martin,
    Tråkigt att höra, både vad gäller produkten och bemötandet. Jag vill bara uppmärksamma dig på att sedan 1 nov så ägs & hanteras Bineros webhotell och domänverksamhet - med kringtjänster - av Loopia. Inom kort kommer det ej heller att finnas någon sådan verksamhet under Bineros varumärke.
    Detta betyder att Loopia inte får din feedback via denna kanal eftersom den tillhör den "kvarvarande" Binero-verksamheten (b2b) som inte köptes av Loopia. Jag rekommenderar dig sålunda att meddela Loopia via andra kanaler än denna, om du vill att det ska komma fram.
    Mvh,
    Joachim