Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Websupport
-
skrev om Websupport
Ska hjälp kund med uppdateringar av en Joomla-sajt, däribland ändringar i .htaccess-filen. Skickar upp ändrad fil genom FileZilla och ser att filen tmöts på innehåll när den landat på Websupports servrar. Provar skicka en enkel bild i png-format - samma sak händer! Filerna får dessutom rättigheterna 744 istället för normala 644.
Har lämnat felanmälan via mail och väntar på tekniker att återkomma.
Jag tror inte Websupport kommer klara detta framöver, och blir mörkrädd när jag får höra av supporten på Levonline att de flyttar över all teknik och kunder till Websupport??!! Varför tar inte Loopia över alla kunder från dessa gamla osäkra webhotell och gör kunderna glad och trygga, istället för att mjölka marginaler som koncern-ägare av dessa gamla trötta bolag... -
skrev om Websupport
I samband med en migration till någon sorts ny plattform hos dem raderade de alla mina skickade mail – hade ett arkiv sedan 2013 som jag hade stor nytta av att ha sökbart. Inga större ansträngningar att försöka återställa mitt konto och ingen större sympati för den enorma skada det orsakat mig. Och, förstås, ingen kompenasation. Jag vet, läser jag det finstilta så står det säkert att de inte tar ansvar för vad som lagras på deras server. men vad ska man då med en mail provider till? Håller med övriga som kommenterat, att så länge Binero drev verksamheten var de en an de bästa, nu är de en av de sämsta.
-
skrev om Websupport
Långsamt, varje klick tar flera sekunder. Har även sprungit in en hög 500 bara genom att klicka runt. Kan verkligen inte rekommendera
-
skrev om Websupport
Efter 4 år och 6 månader bestämde jag mig att lämna. Allt fungerade utan problem med Binero bakom spakarna men så fort Websupport tog över har allt varit fruktansvärt kasst. Tack vare Websupport har jag förlorat annonsintäkter eftersom att jag har varit tvungen att återkalla hemsidor och appar. De erbjöd sig att prioritera mitt konto i migrationen till deras nya miljö. WOW VAD GENERÖST! Hade de gett mig 1 års fritt webbhotell som plåster på såren efter alla deras problem man fått stå ut med hade jag stannat kvar men inte ens detta gick de med på. Anledningen att man varit kvar hos dessa så länge är för att man tappat orken att börja flytta alla hemsidor till nytt system och därav bara betalat för att hålla allt i drift. AKTA ER FÖR DESSA, fick bevisat svart på vitt att de skiter fullständigt i sina kunder. Hade de helhjärtat velat ha kvar mig som kund hade de gått med på mitt KRAV om fritt webbhotell. Kommer ALDRIG återvända eller rekommendera dessa. Hade jag kunnat ge -5 i betyg hade Websupport fått detta utan tvekan! Rekommenderar alla som ser denna recension att lämna innan det är för sent! Passa på medan ni har orken kvar, sen är det försent!
-
skrev om Websupport
Ligger nere alldeles för ofta (flera gånger per år) och vid varje tillfälle alldeles för länge, senast hela dagen idag sedan 8 timmar tillbaka - och är ännu inte åtgärdat. De verkar inte ha någon förståelse för att det blir affärskritiskt för oss kunder ganska fort då både vår hemsida och mail ligger nere.
-
skrev om Websupport
Riktigt oseriös verksamhet som enbart senaste året haft problem med att leverera flera av dom mest basala tjänster som dom tillhandahåller. Domäner och webbmail ligger ofta nere, och när man ber om information om VARFÖR det sker och NÄR det kan vara åtgärdat så får man inga svar. Som företagare skäms jag gentemot mina kunder och jag går miste om uppdrag till följd för Websupports oseriösa hantering. Inga andra leverantörer har haft så mycket problem som Websupport har haft, och till följd för det kommer jag flytta dom ca 100 domänerna jag har kontroll över.
-
skrev om Websupport
Riktigt dåligt, har betalt SSL till hemsidan för 3 veckor sedan men när jag går in på hemsidan idag så är den inte aktiverat, trots att jag ringde 2 ggr tidigare och försäkrade mig att jag betalar rätt SSL, kommer nu att flytta alla mina domäner ifrån Websupport, akta er för dem om ni inte villa ha problem!!!
-
skrev om Websupport
Som det fungerat eller snarare sagt inte fungerat de sista två veckorna är en riktig katastrof. Jag har vissa dagar inte kunnat komma in i min mail. Otroligt slöseri med min arbetstid nu är jag riktigt trött på alla dessa driftstörningar. Senast idag har jag kryssat i töntiga bilder på trafikljus för att verifiera att jag inte är en robot??? och kommer återigen inte in på min satans mail, vad fan hålledr dom på med????????????????????
-
skrev om Websupport
Akta er för Filhanteraren och kundtjänst.
Det går inte ens att radera en fil via filhanteraren.
Att arkivera / packa upp fungerar bara för "små filer" enligt deras fina kundtjänst på chat.
Det går inte att återställa data från en backup på servern. Trots deras support sidor, backup filler syns inte.
Deras support killar och tjejer (chattade med 3) rekommenderade mig att använda an FTP klient men ...
Deras webbservrar har ovanliga begränsningar för FTP uppkoppling. Jag fick en massa "Disconnected by server", "Connection refused by server", "Too many connections (10) from this IP" i Filezilla Pro, så att det tog ett par timmar att spara ner en vanlig Drupal webbsida. Pga "too many connections ..." blev min IP blockerad så att jag inte ens kunde logga in i kontrollpanelen, så jag behövde "lura" systemet.
Samma inställningar i min FTP klient använder jag för olika webbhotel utan något problem.
Det roliga ... deras support tolkade "too many connections (10) från this ip" som att det är fler inloggade users istället för "number of simultaneous connections" i min FTP klient. Ville chatta med en senior istället, men det gick inte. -
skrev om Websupport
Riktigt dåligt Binero!
Har varit kund i drygt 7 år och har inte haft mycket med support eller drift att göra tidigare. När jag nu bestämde mig för att köpa till Exchange för att smidigt administrera vissa mailkonton upplever jag ett bottennapp. Efter betalning och tre dagar har de fortfarande inte fått igång tjänsten och hänvisar bara från supporten att de tagit det vidare med utvecklarna. Hur lång tid det kan ta innan tjänsten är igång kan de inte heller svara på...
Dessutom svarar supporten via telefon med en riktigt dålig servicekänsla. Detta är en ogenomtänkt väg att vandra i en synnerligen konkurrensutsatt bransch.
Ryck upp er Binero annars ser framtiden mörk ut.
//MartinHej Martin,
Websupport
Tråkigt att höra, både vad gäller produkten och bemötandet. Jag vill bara uppmärksamma dig på att sedan 1 nov så ägs & hanteras Bineros webhotell och domänverksamhet - med kringtjänster - av Loopia. Inom kort kommer det ej heller att finnas någon sådan verksamhet under Bineros varumärke.
Detta betyder att Loopia inte får din feedback via denna kanal eftersom den tillhör den "kvarvarande" Binero-verksamheten (b2b) som inte köptes av Loopia. Jag rekommenderar dig sålunda att meddela Loopia via andra kanaler än denna, om du vill att det ska komma fram.
Mvh,
Joachim