Alla kategorier Förskola Västra Götaland Lerum Ylleförskolan i Lerum AB

Ekollonvägen 12, 443 50 Lerum — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Ylleförskolan i Lerum AB

• Reine j
    Reine j skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Vi har bara haft problem med denna förskola, går inte in på detaljer. Ägaren är otrevlig o fruktansvärt pengakåt. Alla föräldrar har fått mail om att dom söker vikarier och det ENDA KRAVET ÄR ATT DOM SKA VARA 18år! Så vilken dåre som helst kan få jobba med mitt barn! Outbildad personal. Vid problem så lägger dom över allt ansvar på föräldrarna, och vill inte hjälpas åt med problem då detta kostar pengar. Detta är bara för att nämna några saker som denna förskolan ägnar sig åt. VARNING FÖR DENNA FÖRSKOLA!! Den bedrivs endast i lönsamhetssyfte utan tanke på vad som är bäst för barnen.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Båda våra barn har gått på Ylleförskolan och vi har varit otroligt nöjda - underbara pedagoger, barnen blir sedda och får utvecklas och må bra i ett lugn som jag tror är väldigt ovanligt på övriga förskolor. Jag rekommenderar varmt Ylleförskolan!
    Susanne
  • Åsa T
    Åsa T skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Vi har haft våra barn på Ylle och är supernöjda med förskolan! Kan varmt rekommendera den! Härliga pedagoger och fina utrymmen! Stort tack till alla som jobbar och har jobbat på Ylle!
    Frida S gillar detta
  • charlotte h
    charlotte h skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Vi har varit och är mycket nöjda med Ylleförskolan. De gör ett fantastiskt jobb. Vår upplevelse är att barnen får vara delaktiga, blir sedda och får möjlighet att skapa och utvecklas i alla dess former och efter behov. Ett extra plus för det lugn som råder även då det är en massa olika aktiviteter på gång och den fantastiska maten. Så ett stort och varmt tack till er alla! / Charlotte och Patrik Hurtig
    Åsa T, Frida S gillar detta
  • Frida S
    Frida S skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Jag kan varmt rekomendera denna förskola. Jag är mer än nöjd och har aldrig varit med om det som
    "Monique S" skriver. Håller fullt med "Helene".
    När man kommer in på avdelningen så är det alltid så tyst och harmoniskt, ibland lugnt härlig musik. Jag upplever aldrig att det är stökigt. På våren står det oftast fina färska blommor på barnens bord, det ser alltid så trevligt ut. På de små barnens innergård finns det massa pallkragar där de odlas smultron, jordgubbar samt massa olika örter som används vid matlagningen. Maten är fantastisk och det är aldrig något halvfabrikat. Alla gör ett fantastiskt bra jobb. Nybakat bröd varje morgon. Var glad över att tiden läggs på barnen istället för att den läggs på att hålla på att plantera. Om detta görs så är jag övertygad om att barnen får vara delaktiga i de arbetet.
    Att personal blir sjuk kan ju bero på att en del föräldrar lämnar sitt/sina barn då de fortfarande är lite småkrassliga, detta medför ju i sin tur att personalen också blir smittad, detta är svårt att komma ifrån. Förövrigt så är alla vikarier jättebra och de brukar oftast vara samma person som kommer.
    Att kläder kommer bort kan ju bero på att de inte är namnade. Det är ju rätt många kläder att hålla reda på, det är ju den mänskliga faktorn.
    Åsa T gillar detta
  • Helen
    Helen skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Hej!

Jag har också haft mina barn på flera förskolor i Lerum och Ylleförskolan är den absolut bästa av dem. Vi har under två års tid kört vår dotter hit istället för att hon skulle vara på samma ställe där hennes storebror är. Tycker det är tråkigt med dina erfarenheter men jag måste säga att jag VERKLIGEN UPPSKATTAR PERSONALEN som alltid gör sitt allra bästa för barnen (och föräldrarna). Min dotter har varit på förskolan sedan 2007 och hon vill fortfarande aldrig gå hem när man hämtar henne. Personalen har alltid varit uppmärksam och haft koll på barnen och har det hänt något särskilt under dagen så blir man alltid informerad. Lokalerna är stora med gott om utrymme för alla kreativa aktiviteter som arrangeras både musik, konst, pyssel och slöjd samtidigt som barnen får lära sej väldigt mycket saker tex om djur, natur, jordens utveckling mm. Att barnen får mat som lagas på plats tycker jag också är ett stor plus.
    Jag vill ge Anna Öberg en stor eloge för allt det arbete hon lägger ner på att organisera verksamheten men ochså för att hon deltar i barnens aktviteter. Problematiken med vikarier verkar finnas i all barnomsorg men jag tycker det brukar lösa sej till det bästa på Ylleförskolan. De vikarier som kommit dit tycker jag gör ett bra jobb utefter sina möjligheter. Så sammantaget vill jag absolut rekommendera Ylleförskolan till alla föräldrar :) !
    Åsa T, Frida S gillar detta
  • Monique S
    Monique S skrev om Ylleförskolan i Lerum AB
    Som fyrabarnsmamma har man sett några förskolor och har en del erfarenhet och denna skola är URDÅLIG! Jag var tvungen att välja denna skola pga platsbrist på förskolor i Lerum och mitt stora misstag var att hoppas att den skulle fungera trots min dåliga känsla.Redan vid första besöket kändes skolan inte rätt. Stökigt, skräpigt.Rektorn och ägaren Anna Öberg, skyller på att en personal varit sjukskriven länge.Under första stunden vid inskolningen går en pedagog iväg och lämnar mitt barn för att tala i telefon ang. hennes katt som ligger på djursjukhus en längre stund. Senare blir man bortchasad av rektorn såfort tiden är slut för att man inte skall ¨uppröra¨ barnen. Det visar sig att det är ständigt vikarier som byter ut den sjuka fasta personalen (förstår nu varför) och det är därför man skall avlägsna sig så fort som möjligt så att barnen inte blir stressade.
    Senare visar det sig att barnens kläder inte hålls reda på (på småbarnsavdelningen). Ett par nanookvantar som jag hade var borta i 4 veckor. Senare hittades de i ett annat barns korg trots att personalen påstått att de letat genom alla korgar. Sedan hade de mage att skylla på barnen och påstå att de lägger sakerna i korgarna fast de inte ens når upp dit!!Andra vantar försvann ständigt med. Barnkläder och leksaker ligger kvar ute på gården under nätterna. En dag kom jag till skolan och då var en hund bunden på INSIDAN av skolans stängsel på barnens lekplats. När jag sade något om det så fick man sura blickar.Överallt inomhus finns hängande halvdöda plantor, och på utsidan stod en grupp med misskötta stora plantor vid grinden (ingången) till skolan hela hösten och såg otrevliga ut.
    Anna Öberg rektorn har en otrevlig attityd. Hon tror att hennes skola är mer än andra skolor. Hon fäller skarp kritik mot kommunala skolor och tror att för att barnen får musikundervisning att hennes kaotiska skola är överlägsen. Jag skulle vilja säga motsatsen.Hon har en attityd som säger¨Jag vet bäst jag äger skolan och bestämmer här punkt slut¨.Många av hennes anställda springer runt omkring henne och fjäskar. Det råder ingen öppen stämning över huvud taget. Detta gäller dock inte för avdelningen för de äldre barnen där mer erfaren personal inte verkar dansa efter hennes pipa, det är också en bra bättre avdelning. När man hämtar sitt barn får man för det mesta själv fråga hur dagen har varit för ens barn. Vid ingången till de större barnens ingång finns en mur som är kanske 1.20-1.30 hög, bakom finns ett stup på 4-5 meter!! Vad kan hända när ett barn klättrar på muren? Svaret från skolan är att de alltid har uppsyn, men jag har ofta sett barn ensamma där.
    På de äldre barnens avdelning finns några bra pedagoger som verkar köra sitt eget lopp mitt i kaoset. Det är nog tack vare dem att skolan existerar över huvud taget. En av de få som var montessoriutbildade har nyligen hoppat av dock vilket är förståeligt. Varenda förälder man tilltalar om skolan har en berättelse om något negativt de upplevt på Ylleförskolan. Nej jag kan verkligen inte rekommendera denna skola, bespara dig problemen och sök till en rejäl skola.

Ekollonvägen 12, 443 50 Lerum