Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala Yukikos Sushi AB

Yukikos Sushi AB

Norbyvägen 65, 752 39 Uppsala — Visa karta

Yukiko Willebrand kom till Sverige för drygt 27 år sedan då hon gifte sig med en svensk man. Sedan dess har hon aktivt bidragit till att den japanska kulturen spridits framför allt här i Uppsala.
Kista Galleria, 16491, Kista
Lord al Dente
Kristina N:
Glad trevlig,hjälpsam och uppmärksam personal

Restauranger nära Yukikos Sushi AB:

Heidenstamsgatan 75 och Fulleröbacke 101, UPPSALA och STORVRETA
Tobias H:
Stora portioner och väldigt god mat. Vi anlitade dem för bröllopsbuffe och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De kan starkt rekomm...

Läs vad 29 kunder tycker om Yukikos Sushi AB

• Pernilla S
    Pernilla S skrev om Yukikos Sushi AB
    God suschi och trevligt bemötande!
  • Laura A
    Laura A skrev om Yukikos Sushi AB
    Stora bitar och hög kvalitet. Rekommenderas!
  • HF
    HF skrev om Yukikos Sushi AB
    Kanonbra sushi, trevlig personal och snabb service. Rekommenderas starkt!
  • Jan T
    Jan T skrev om Yukikos Sushi AB
    Uppsala´s solklart bästa sushirestaurang! Maten är alltid fräsch och de har ett bra utbud (deras 12-bitars Moriawase är en favorit), men det som gör Yukiko´s sushi speciellt är deras fantastiska familjära kundbemötande! Man möts alltid med ett glatt "Hej, Janne!", så fort man kommer in genom dörren och längtar tillbaka så fort man klivit ut genom dörren...
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Yukikos Sushi AB
    Jag är lyckligt lottad att bo granne med denna sushirestaurang. Det har inte gått en fredagskväll sedan jag flyttade hit utan en god sushi från Yukikos. Jag brukar ta den vegetariska 9-bitars och den är så himla god. Jag på 80 pannor+ blir mätt på 9 bitar så det är väldigt prisvärt dessutom.
  • Ludde L
    Ludde L skrev om Yukikos Sushi AB
    En av de bästa sushi-ställena i Uppsala. Ett litet avdrag för att man får maten i plast och frigolit istället för något mer miljövänligt.
  • Mirjam G
    Mirjam G skrev om Yukikos Sushi AB
    Bäst i stan! Dessutom med äkta japansk stämning.
  • Nicklas
    Nicklas skrev om Yukikos Sushi AB
    Jättegod sushi, har ätit dä flera gånger och kan varmt rekommendera maten.
    Personalen är trevlig, men inget utöver det vanliga.
  • Nils L
    Nils L skrev om Yukikos Sushi AB
    Väldigt gott och väldigt trevlig personal.
  • martin s
    martin s skrev om Yukikos Sushi AB
    ja detta är fint, trevlig personal, yukiko får sätter en perosnlig prägel på stället. Struten är fin, men tvärr får man inte få den to-go! Stora bitar inget trams!
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Yukikos Sushi AB
    Stans bästa sushi, till och med den bästa sushi jag ätit i Sverige. Missa inte "struten", det är den bästa biten. Stora möra fina bitar. Supermysig miljö, med låga bord. Hon som äger stället är hur trevlig och glad som helst. Blir sugen på sushi bara jag tänker på det...
  • Johannes N
    Johannes N skrev om Yukikos Sushi AB
    Det är super trevlig personal som till och med tar sig tid att komma ihåg ditt namn. Dessutom har de obeskrivligt god suschi. Klart värt ett besök, så tveka inte;)
  • Sigge K
    Sigge K skrev om Yukikos Sushi AB
    Yukikos sushi är den bästa sushin i stan. Man behöver inte köpa så många bitar eftersom de är så stora och deliciösa. Personalen är alltid trevlig och bemöter en med ett leende, även om man kommer in precis före stängning.
  • Maria R
    Maria R skrev om Yukikos Sushi AB
    Kan inte annat än hålla med de flesta som redan skrivit. Underbar sushi. Du får rejält stora bitar, och man blir väldigt mätt. Kan verkligen rekommendera att sitta ner på Yukikos och äta, då man får testa lite annat än vad man får i när man köper take-away.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Yukikos Sushi AB
    sanslöst goda sushi bitar som säljs på löpande band. Helt klart det bästa sushistället i stan. Stora bitar och rikligt med tillbehör i take awayen, att äta på Yukikos är dock nästan bättre än att ta med hem.
  • Jonna
    Jonna skrev om Yukikos Sushi AB
    Jättegod sushi som antingen kan ätas på plats eller beställas och tas med hem. Bra möjlighet att byta ut bitar om det skulle vara något som man inte gillar.
  • Emma H
    Emma H skrev om Yukikos Sushi AB
    stans bästa sushi? Jättegott och trevligt inrett. Har ett mycket gott rykte vilket är välförtjänt. Tråkigt att det är sommarstängt med då blir det desto roligare när de öppnar igen.
  • Jenny
    Jenny skrev om Yukikos Sushi AB
    Bor på andra sidan stan men åker ändå alltid hit. Alltid glada och trevliga. Stor bitar vilket jag bara ser som ett plus. Generöst med wasabi och soja. Ett tips är dock att alltid beställa innan och räkna med ca 20 minuter. Alltid mycket folk, de är som sagt bäst.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Yukikos Sushi AB
    Fantastiskt bemötande, alltid glatt och personligt oavsett hur mycket de har att göra. Bitarna är stora men otroligt goda, bland de bästa i Sverige. Åker gladeligen tvärs över stan! Mycket prisvärt.
  • Trolligt
    Trolligt skrev om Yukikos Sushi AB
    Yukikos Sushi har utan tvekan Uppsalas bästa sushi. Det finns verkligen ingenting att klaga på här. Snabb service (med tanke på populariteten) och väldigt trevlig personal.

Äter man på plats gör man det i en lugn och trevlig miljö. Personalen är trevlig och maten är definitivt värd pengarna.

Skräms inte av att det är en liten bit utanför centrum, det är väl värt mödan.
  • Maria R
    Maria R skrev om Yukikos Sushi AB
    Helt underbar sushi! Helt klart värt att åka dit istället för någon annan stans, ni kommer inte ångra er! Jättetrevlig personal, och ett hett tips är att äta där, då får man lite extra. Så vill ni ha god sushi, åk dit!
  • Malin S
    Malin S skrev om Yukikos Sushi AB
    De har verkligen JÄTTEGOD sushi. Man kan ju tycka att det aksnek ligger lite avigt, eller jag hade i alla fall aldrig kommit på att gå dit om jag inte hade hört om det i förväg. SOm tur är har de ett rykte som håller vad det lovar och man blir inte besviken. Sushin är jättegod, personalen är jättetrevlig och priserna går att leva med! Så alla som tycker om sushi samt bor i Uppsala trakten borde verkligen ta tillfället i akt och trampa iväg på cykeln mot Yukikos...
  • Lovisa E
    Lovisa E skrev om Yukikos Sushi AB
    Enligt mig Uppsalas bästa sushirestaurang. Utsökt god sushi, trevlig personal och spartansk inreddning med bland annat äkta tatami-mattor från Japan. På vardagarna har de luncherbjudande mellan 11-15, med till exempel 9 bitars sushi inklusive soppa och grönt te från 70 kronor. Helt klart värt ett besök för den som tycker om sushi.
  • Louise B
    Louise B skrev om Yukikos Sushi AB
    Stans godaste sushi! Välsmakande färsk fisk i stora bitar. Har även en del lite ovanliga sushialternativ som man inte är van vid att se här i Sverige. Om man väljer att äta där så sitter man på låga bord med hål i golvet som plats för benen. Te serveras till maten och givetvis ska skorna tas av innan man går in. Läget långt borta på Norbyvägen gör ju tyvärr att besöken inte blir så frekventa som man önskat.
  • Nicklas N
    Nicklas N skrev om Yukikos Sushi AB
    Trots att jag inte är någon sushi-människa så var det ju helt klart en upplevelse att äta här. Mycket trevliga lokaler och det är ju väldigt intressant att sitta vid riktigt låga bord med hål i golvet för benen samtidigt som man äter rå fisk.
  • Sigrid K
    Sigrid K skrev om Yukikos Sushi AB
    Det hær ær det bæsta sushistællet i hela Uppsala. Vældigt fræsch mat och trevlig personal som kænner igen sina kunder! Stora hærliga maki och inte dyrt! Om man tar sig tid att sitta ner och äta där är det lugnt och mysgt i restaurantdelen också, toppen!
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Yukikos Sushi AB
    Överlägset bäst i Uppsala, en av de absolut bästa i Sverige. Vill du ha en riktig sushi-upplevelse så ska du äta där! Miljön är fantastisk och man kan sitta som en riktig japan vid ett lågt bord på golvet. Eller som en vanlig svensk :)
  • Stephanie N
    Stephanie N skrev om Yukikos Sushi AB
    Vill du äta på det bästa Sushistället i stan är detta det! De har väldigt god sushi, både att hämta och äta i deras resurang! Personalen är så trevliga och känner igen den som besöker flera gånger! Härlig atmosfär om du vill äta på plats!
  • Karl E
    Karl E skrev om Yukikos Sushi AB
    Jag bor på andra sidan stan men åker ändå alltid hit för att köpa min sushi.. det enda negativa är att det är lång kö att hämta ut maten.. men å andra sidan är det ju skönt att veta att det är rulljans på fisken! De har restaurang också, men den har jag inte provat. Deras "gravid-sushi" är grymt bra, har jag hört (av förklarliga skäl har jag svårt att själv bli gravid).

Norbyvägen 65, 752 39 Uppsala