Zoom Fotoresor

Zoom Fotoresor

zoomfotoresor.se
  • Badge2024
4.1

Zoom Fotoresor är Skandinaviens ledande arrangör av fotoresor och kurser. Vi erbjuder ett brett utbud från korta weekendkurser i Sverige till långresor runt om i världen. Alla resor och kurser leds av en känd och prisbelönt fotograf vars uppgift är att hjälpa dig att utvecklas som fotograf.

22 omdömen om Zoom Fotoresor

Sedan starten hos Reco 2024

Helen L
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag deltog på kurshelgen Hallands väderö och Hovs hallar. Är på det stora hela mycket nöjd - bra upplägg och trevliga platser att fotografera. Trevlig, duktig och mycket hjälpsam fotograf, Patrik, och zoomvärd, Magnus. Bra hotell med god mat. Som vanligt lite trassligt med betalningen när man bokat för två personer och vill betala med varsitt kort, men som alltid fick vi bra hjälp från kontoret med att lösa det. Jag har några förbättringsförslag: - Bättre om vi fått en av övernattningarna på vandrarhemmet på ön, nu missade...

Anki N
Skrev om Zoom Fotoresor

Zoom har lite att arbeta med bla annat i sina utskick. Fel datum och tid angavs i ett av info-utskicken. Inte heller hade man chans att välja dubbel eller enkelrum på plats trots att man hade skrivit att man kunde dela rum med någon annan ur gruppen. Sura miner när två av oss (som inte kände varandra när vi kom) inte ville betala extra för enkelrum utan dela med varandra som vi uppgett i beställningen av kursen. Utebliven Zoom värd var kanske anledningen till detta. Maria är en fantastik människa och lärare. Hon var välplanerad...

Carina Ö
Skrev om Zoom Fotoresor

En fantastiks helg med makrofotografering med inspirerande och kreativa Anki Hammar som kursledare. En helg där jag fått lära mig mycket dels av bästa Anki men även från härliga kursdeltagare. Carina Öberg

Maria N
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag var på fotoweekend med Patrik Leonardsson vid Hovs Hallar och Hallands väderö. Mottagandet var bra liksom Zoomvärden Magnus. Tänker ändå att jag vill ge lyfta ett par saker. En fotoresa skiljer sig från andra resor, vi är alla fotointresserade med olika mycket erfarenhet och kunskap men jag förväntar mig att resan ska vara anpassad för fotografering. För mig är ljuset en mycket viktig komponent och därför har jag svårt att förstå varför vi tog turistbåten ut till Hallands Väderö 10-16, den tid på dagen då ljuset...

Svar från Zoom Fotoresor

Hej Marie, Tack för dina synpunkter. Vår tanke från början var och kommer även nästa år att vara övernattning på ön. I år gick det tyvärr inte på grund av att det redan var bokat. Anledning till båttiderna är att det under försäsong inte finna några andra tider. När det gäller sälsafari så finns det RIB-båtar som gör dessa turerna. Dessa är dock mycket dyra och skulle vi kört med dessa hade det fördyrat resan med ca 1300:- vilket vi inte ansåg vara försvarbart Med vänlig hälsning, Zoom Fotoresor Hans Elmqvist

Therese E
Skrev om Zoom Fotoresor

En väldigt bra fotokurs med en otroligt engagerad och duktig kursledare. Fint ställe, god mat, trevliga kurskamrater och väldigt roligt!

Helena S
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag blev väl bemött, både vid bokning och av zooms resevärd. Vår fotograf var både kunnig och trevlig och delade gärna med sig av sina tips. Jag hade köpt en helgkurs, så det är intensiva dagar. Det som skulle kunna förbättras är att man får en vecka på sig att lämna in bild till helgens resa. Ibland blit det ont om tid att hiinna titta och arbeta med bilderna, då man är ute i naturen största tiden.

Bengt K
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag har rest med Zoom ett flertal gånger, främst i Sverige men även i Frankrike. Anmälan, betalning och information inför resa har alltid fungerat bra. Om jag behövt göra någon ändring har det gått utan problem. Förväntningarna på resorna är att det finns en fotograf med som både har ett sätt och en attityd som är positivt och pedagogiskt och samtidigt är kunnig inom sitt område. I vissa fall behövs också förmågan att planera och organisera utifrån gruppens önskemål, väder, ljus och annat som kan dyka upp. Fotograferna har...

Gunnel A
Skrev om Zoom Fotoresor

Senaste workshopen jag deltog i var toppenbra! På en del resor lite för många deltagare för att upplevelsen ska vara optimal, annars inga klagomål alls

Thomas W
Skrev om Zoom Fotoresor

Lärde mig mycket under kursen. Kursledaren var pedagogisk och tillgänglig för alla våra frågor. Känner mig super sugen att fortsätta vidare med makro fotografering. Kan varmt rekommendera kursen

Ulrika I
Skrev om Zoom Fotoresor

Dåligt att man inte fick någon återkoppling när man inte kunde komma på kursen,

Svar från Zoom Fotoresor

Hej Ulrika, Vi skickade ett svar till dig samma kväll som du avbokad. Mailet skickades kl. 22.11 som ett svar på ditt mail. Jag vidarebefordrar mailet en gång till. Med vänliga hälsningar, Zoom Fotoresor Hans Elmqvist

Magnus V
Skrev om Zoom Fotoresor

Hallands Väderö med Patrik Leonardsson En väldigt givande helg med mycket fotograferande, trevligt sällskap och god mat. Patrik tog hand om oss på bästa sätt och gav många värdefulla råd. Jag fick några bilder som jag säkert aldrig hade fått utan Patrik. Zooms representant Magnus Mårtensson bidrog också på alla sätt till att maxa upplevelsen. Jag hade inga speciella förväntningar, utan såg det mest som en trevlig fotoutflykt. Det blir säkert fler resor med Zoom Fotoresor.

Anna S
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag har varit på en workshop med Maria Lindberg. Kontakten m Zoom funkade bra. Jag fick bra information och snabb återkoppling när jag undrade över betalningen. Kursen var superbra och jag har varit på tidigare kurser som varit lika bra. ( Therese Asplund) Kommer definitivt titta på nya utmaningar/kurser m Zoom Kunde kanske satt högsta betyg men då finns inte utrymme för ”det lilla extra”, oväntade ( som jag inte ens vet vad det skulle kunna vara🙃) Summasummarum: Zoom fotoresor nådde upp till mina förväntningar

Christina S
Skrev om Zoom Fotoresor

Makro Bergianska Anki Hammar var en mycket bra kursledare- inspirerande, kunnig med härlig energi. Det blev många bra tips att testa i Bergianska. Kanske lite för många deltagare

Inge H
Skrev om Zoom Fotoresor

Bemötandet på hotellet var under kritik. En värd från Zoom fanns inte som lovade, personalen på hotellet talade bara Svenska och var röriga och tiderna plus datumen på utskicket stämde inte. Maria var som vanlig underbar! Jag hade förväntat mig fler shoots med människamodell och häst All med all var det väldigt lärorikt!

Göran S
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag gick en kurs i macro fotografering med Anki Hammar som kursledare. Det var en jättebra kurs som lärde mig att se och våga tänja på gränserna. Fick även tekniktips. Upplägget av kursen var också väldigt bra. Jag sov inte över men Hotellet Hoom var inte toppen. Kursen rekommenderas starkt!!!

Jonas H
Skrev om Zoom Fotoresor

Bra upplägg och framförallt mycket bra kursledare i Makrofoto med Anki Hammar.

Martin L
Skrev om Zoom Fotoresor

Jag har deltagit på fyra övergivet kurser och har fått möjlighet till spännande fotografering i olika miljöer. Det har bl,a varit bil o båtkyrkogård, öde hus,nedlagda fabriker,gruvor, en krutfabrik med tillhörande bergrum.Kursledaren Mikael Gustafsson har lett kurserna på ett intensivt och trevligt sätt med mycket tips. Man lär sig också mycket genom umgänget av kursdeltagarna. Jag kommer säker deltaga fler gånger. Jag tycker att Zoom har ett varierande utbud och känner mig sugen på att prova på nån annan inriktning också! Martin Larsson

Jan L
Skrev om Zoom Fotoresor

Bra program. Bra reseledare . Halvbra boende. Ibland mycket bra mat, ibland dålig mat

Dick N
Skrev om Zoom Fotoresor

Har gjort tre resor med zoom Costa Rica bra lite för många deltagare i regnskogen annars bra Varanger mycket bra få deltagare lagom lång. Island bra intressant Ö lagom många deltager Och längd. Avslutnings middagen kunde varit bättre . Jag kan rekommendera dem!

Hans Å
Skrev om Zoom Fotoresor

Mycket bra upplägg med rundtur. Niclas är kunnig, engagerad , pedagogisk och social.. Bra tempo med tidiga morgnar och sena kvällar. Bra stopp med mycket fågel och intryck. Niclas delar med sig av sin erfarenhet på inspirerande sätt.. Inkvarteringarna ok. Bilen bör vara mer anpassad för fotografering- två bakdörrar, nedfällbara fönster på alla sittplatser. Finns mycket kvar att utforska på Island.

Kenneth F
Skrev om Zoom Fotoresor

Deltog i Okända platser i Dalarna. Det mesta var absolut toppen. Hotell och mat kanon. Platserna vi besökte var helt OK med en topp med ljusshow i gruvan. Namnlappar på deltagarna skulle vara ett plus... vet fortfarande inte vem som var vem. Dessutom en lista med de platser vi skulle besöka... en del av oss blev lite vilsna och hittade inte fram direkt... Med i stort sätt en bra tillställning med proffsigt ledarteam.

Rolf S

Övergivet i Dalarna Bra upplägg, hotell och ledare