Alla kategorier Djuraffär Skåne Kristianstad Zoosmart Kristianstad AB

Marieholmsvägen 11, 298 33 Tollarp — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Zoosmart Kristianstad AB

• frida
    frida skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Har idag tagit emot min första order från Zoosmart.

+ Låga priser och enkel sida att besöka både på datorn och i mobilen.
    + Sortimentet såg något annorlunda ut, mot andra sidor, vilket var kul!
    + Ordern gick iväg en vecka efter att jag la beställdningen, vilket betyder att den varan som inte fanns i lager beställdes omgående när jag la ordern.
    + Skickade ett mejl till kundservice som artigt besvarades inom några få timmar.
    + Varorna stämde överens med förväntningarna.

- Telefontiden är mycket begränsad och jag önskar att orderbekräftelsen hade kommit via mejlen.
    - Beställde tung sand och postnord hade inte varit speciellt försiktiga med kartongen så den hade fått några smällar. Varorna hade klarat sig bra ändå men en stabilare låda hade behövts baserat på vikten.

Ser att många är missnöjda med sina beställningar. I mitt fall vet jag inte om det handlade om tur eller om det lilla företaget rustat upp, personalmässigt, men jag kommer beställa därifrån igen. Läs mer
  • Carina M skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Beställde OCH betalde 17 dec, har inte hört något från dem till dags datum (22 jan), trots jag sökt dem 5 gånger... Mycket tråkigt o oseriöst. Meddelade dem idag att förväntar mig svar o leverans idag eller pengarna tillbaka. Spännande fortsättning följer... Läs mer
  • Isa N skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Ja detta är att betrakta som ett blufföretag. Liksom de flesta sådana finns även här en och annan nöjd kund men de verkar vara få... Efter många turer fick jag till sist mina varor men då fick jag tjata och hota med anmälan. "De" (enmansföretag) körde samma vals med mig som med flera andra, påstod att de redan skickat mig mina varor, att de var slut etc, ect. Mycket trist. Företagets priser är väldigt låga men får man inga varor så blir det ju dyrt. De går med förlust, telefonnumret leder ingenstans, de svarar sällan på mail... VARNING! :( Läs mer
  • Stefan S skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Håller fullständigt med tidigare skribent. Jag var en av de alla godtrogna personer som nu väntat 42dagar på min order. Efter många turer utan att få svar på mina frågor eller svar överhuvudtaget så bad jag om ett återköp. Då gick det 30min innan jag fick svar. De hävdar att de skickade varorna efter 5 veckor och säger att de mailat mig orderspårningsnummer som jag tydligen inte fått (fast order- och betalningsbekräftelse kom fram samt övrig mailkorrespondans och självklart kollat skräpkorgen). De ser inte att de gjort något fel överhuvudtaget heller eller vill vara de minsta hjälpsamma eller förstående.

Ett tips är att kolla deras facebooksida. Jag är långt ifrån ensam med att ha problem med detta företag...

Jag hoppas verkligen att ingen går i samma fälla som jag och många andra. Läs mer
  • Olmert O skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Webbplatsen ger ingen information om lagerstatus. Zoosmart Kristianstad AB skriver på sin hemsida följande: "Är varan inte lagervara eller tillfälligt slut kan det ta mellan 3-20 dagar innan leveransen skickas." De skriver vidare att "Om varan skulle vara slut hos vår leverantör kan det ta ytterliggare [sic] tid att få hem varan, uppskattningsvis 1-2 veckor" De skriver även att "Då vissa varor kan vara tillfälligt slut på lager kan vi ej garantera att kund får varor inom beräknad tid."

Genom att läsa företagets egenpublicerade leveransinformation behövs det inget IQ i nivå med Einstein för att räkna ut att det kan ta riktigt, riktigt, riktigt lång tid att få de produkter som du beställt och förhandsbetalt. Detta gäller även artiklar som inte är så kallade "beställningsvaror". De lagerför nämligen inte "icke beställningsvaror" heller.

På grund av leverantörens bristande förståelse för att kunder vill i regel få sina produkter betydligt snabbare än vad som beskrivits ovan blir min rekommendation är därför att i möjligaste mån undvika all form av samröre/affärer med Zoosmart Kristianstad AB.

Företaget verkar ha haft en del problem med att kunder avbeställer varor och skriver följande på sin hemsida: "Varor som tas hem som är ordinarie beställningsvaror kan avbeställas och då tillkommer avgifter såsom kostnad för lagerhållning av denna vara. För närvarande uppgår kostnaden till 10% av varans värde exkl. andra avgifter. ( exempel på andra avgifter är Faktureringskostnad (50kr), Administrativ avgift (300kr) )."

Företaget verkar då ha missat fullständigt att när man ingår ett avtal med en näringsidkare via deras webbplats så har man 14 dagars ångerrätt från det att varan emottagits. Detta gäller naturligtvis inte varor som specialtillverkats. Företaget verkar tro att varor som de själva inte lagerför räknas till kategorin specialtillverkade men det är naturligtvis fel. Läs mer