Alla kategorier Djuraffär Skåne Kristianstad Zoosmart Kristianstad AB

Marieholmsvägen 11, 298 33 Tollarp — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Zoosmart Kristianstad AB

• Stefan S
    Stefan S skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Håller fullständigt med tidigare skribent. Jag var en av de alla godtrogna personer som nu väntat 42dagar på min order. Efter många turer utan att få svar på mina frågor eller svar överhuvudtaget så bad jag om ett återköp. Då gick det 30min innan jag fick svar. De hävdar att de skickade varorna efter 5 veckor och säger att de mailat mig orderspårningsnummer som jag tydligen inte fått (fast order- och betalningsbekräftelse kom fram samt övrig mailkorrespondans och självklart kollat skräpkorgen). De ser inte att de gjort något fel överhuvudtaget heller eller vill vara de minsta hjälpsamma eller förstående.

Ett tips är att kolla deras facebooksida. Jag är långt ifrån ensam med att ha problem med detta företag...

Jag hoppas verkligen att ingen går i samma fälla som jag och många andra.
  • Olmert O
    Olmert O skrev om Zoosmart Kristianstad AB
    Webbplatsen ger ingen information om lagerstatus. Zoosmart Kristianstad AB skriver på sin hemsida följande: "Är varan inte lagervara eller tillfälligt slut kan det ta mellan 3-20 dagar innan leveransen skickas." De skriver vidare att "Om varan skulle vara slut hos vår leverantör kan det ta ytterliggare [sic] tid att få hem varan, uppskattningsvis 1-2 veckor" De skriver även att "Då vissa varor kan vara tillfälligt slut på lager kan vi ej garantera att kund får varor inom beräknad tid."

Genom att läsa företagets egenpublicerade leveransinformation behövs det inget IQ i nivå med Einstein för att räkna ut att det kan ta riktigt, riktigt, riktigt lång tid att få de produkter som du beställt och förhandsbetalt. Detta gäller även artiklar som inte är så kallade "beställningsvaror". De lagerför nämligen inte "icke beställningsvaror" heller.

På grund av leverantörens bristande förståelse för att kunder vill i regel få sina produkter betydligt snabbare än vad som beskrivits ovan blir min rekommendation är därför att i möjligaste mån undvika all form av samröre/affärer med Zoosmart Kristianstad AB.

Företaget verkar ha haft en del problem med att kunder avbeställer varor och skriver följande på sin hemsida: "Varor som tas hem som är ordinarie beställningsvaror kan avbeställas och då tillkommer avgifter såsom kostnad för lagerhållning av denna vara. För närvarande uppgår kostnaden till 10% av varans värde exkl. andra avgifter. ( exempel på andra avgifter är Faktureringskostnad (50kr), Administrativ avgift (300kr) )."

Företaget verkar då ha missat fullständigt att när man ingår ett avtal med en näringsidkare via deras webbplats så har man 14 dagars ångerrätt från det att varan emottagits. Detta gäller naturligtvis inte varor som specialtillverkats. Företaget verkar tro att varor som de själva inte lagerför räknas till kategorin specialtillverkade men det är naturligtvis fel.

Marieholmsvägen 11, 298 33 Tollarp