Ola Claesson

Ola Claesson

Ola Claesson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Ola Claesson har varit registrerad mäklare sedan 1997-05. Ola Claesson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 213 omdömen med ett betyg på 4.9. Ola Claesson har haft 17 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Stor möjlighet att själv styra sin tid, dock får man räkna med att en arbetsdag inte varar i 8 timmar. En dag blir oftast inte den andra lik, jag träffar så många olika människor och dom släpper in mig i deras innersta, deras hem. Dom låter mig få förtroende att hjälpa dem med att sälja deras hem.

Att sedan sammanföra säljare och köpare och båda parter slutligen är supernöjda gör mitt jobb till det bästa jobbet!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Över 20 års erfarenhet av att hjälpa människor i en av deras livs största affärer och samma långa erfarenhet av områden runt om i hela Falkenbergs kommun gör att min kunskap gör väger som ett tungt val när du väljer din mäklare. Under dessa år har jag hjälp över 1000 säljare och köpare och fått gott beröm för mitt arbete.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker personligen mycket om det äldre, lite enklare och charmiga huset, kanske en riktigt fin rödmålad Hallandslänga med vasstak, stengärdsgård och ett härligt landskap utanför tomtgränsen? Kan dock även tänka mig ett helt nybyggt & supermodernt hus så jag är kluven!

213 omdömen om Ola Claesson

Gustaf N
Köpte sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Falkenberg

Jättenöjd! Aldrig några problem med något och varit hjälpsam vid oklarheter samt frågor. Rekommenderar Ola starkt!!

Svar från Ola Claesson

Så härligt att läsa Gustaf, kul att få hjälpa till att hitta ert lilla Falkenbergs-hus!

Jörgen J
Sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Falkenberg

Saknade engagemang för köparen.

Svar från Ola Claesson

Jag tror du menar "saknar engagemang för säljaren" Jörgen? Det tycker jag är ledsamt att läsa. Din känsla är att jag har tagit ett större parti för köparen men slutsatsen är att jag/vi lyckades få ett kvadratmeterpris på över 90.000 kr vilket det näst högsta någonsin i området, så något gjorde jag nog rätt ändå?

Kjell A
Slätten

Mycket komponent fastighetsmäklare. Tydlig, drivande och allt med en stor portion humor. Saknar fikastunderna och samtalen.

Svar från Ola Claesson

Tack för fina ord och så härligt att läsa Kjell! Jag tar gärna en fika med dig när som helst! Vi hörs och hälsa Monica!

Marco A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Västra Gärdet

Ola och hans kollegor var mycket hjälpsamma, tex när det gällde det praktiska. Uppskattar deras positiva approach!

Svar från Ola Claesson

Tack Marco! Hoppas jag blir inbjuden att se det färdiga resultatet efter totalrenoveringen!

Birgitta J
Sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Hjortsberg

Fullt förtroende. Inget att klaga på👍

Svar från Ola Claesson

Förtroende är en av de viktigast egenskaper som mäklaren kan ha så det är jag mycket tacksam för, att du/ni tycker att inger! Nu hoppas vi allting fungerar bra med er egna bostadsförsäljning!

John N
Centrum

Ola har ett proffsigt bemötande mot både säljare och köpare. Han är dessutom påläst och kunnig.

Svar från Ola Claesson

Tackar John för ditt fina omdöme. Kul att kunna hjälpa dig att hitta ditt nya central boende med tjejerna!

Ninna Marie B
Centrum

En mycket trevlig mäklare Kunnig, erfaren , lyhörd Vänligen Marie

Svar från Ola Claesson

Tack Ninna för din recension av mitt arbetssätt och skönt att du känner din lyssnad på!

Kristoffer L
Västra Gärdet

Mycket bra bemötande och snabb på att svara på frågor och återkoppla. Det kändes som att det var öppna kort rakt igenom hela affären. Jag är nöjd!

Svar från Ola Claesson

Härligt att läsa Kristoffer! Nu kör vi järnet och etapp 2 med din bostad!!

Linda S
Västra Gärdet

Jag rekommenderar varmt Ola som mäklare. Stort engagemang, inkluderande och mån om oss som säljare.

Svar från Ola Claesson

Tack Linda för din rekommendation! Tillsammans löste vi försäljning så bra det gick med de förutsättningar som skedde. Huset köpte verkligen av rätt person!

Birgitta J
Hjortsberg

Trevlig, professionell och pålitlig. Håller alltid vad han lovar.

Svar från Ola Claesson

Härligt att läsa, tack för er fina rekommendation!