123ink AB
2.1 i betyg av av
7 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om 123ink AB
-
skrev om 123ink AB
Beställde toner för min skrivare med deras egna märke. Fick en toner som skriver ut så sidorna blir nästan helt svart, så man knappt ser texten. Kontaktar kundtjänst och får efter en del test en ny produkt av deras egna märke hemskickat. Samma visa med den också. Inte okej! Avråder andra från att beställa.
-
skrev om 123ink AB
Avrådes om du behöver support. Kundtjänsten letar argument för att slippa ta emot returer eller reklamationer - och nekar till slut retur och återbetalning. Uselt!
-
skrev om 123ink AB
Beställde en originaltoner till en HP laserjet, blev uppringd dagen efter av företaget som på ett ödmjukt och trevligt sätt undrade varför jag inte valt deras eget märke. Förklarade att jag vid ett tidigare tillfälle blivit "bränd" när jag köpte ett icke-original. Personen sa att de inte haft några problem med detta och att det inte skulle vara några problem alls att byta om jag inte skulle bli nöjd, så jag valde deras märke. Tonern kom typ dagen efter, funkade utmärkt, och jag sparade 250 kr. Kommer säkerligen beställa härifrån igen om behov uppstår.
Mvh Rikard -
skrev om 123ink AB
Tänk er för när ni väljer att köpa deras egna märke för lasertorner, är det värt risken för de få hundralappar ni kan spara?. Det kan bli dyrt och förväntar inte stöd, kundtjänst kommer bara trixa, vara oförstående, helt enkelt dåligt.
-
skrev om 123ink AB
Jättenöjd med deras produkter och service. Har prövat andra företag innan men inte varit nöjd. Det har alltid fattas något. Fick utlovad produkt på utsatt tid och är mycket nöjd.
-
skrev om 123ink AB
Värför ska man inte köpa färgpatroner från små okända firmor:
1) för att man vet aldrig vad är det för kvalitet man får,
2)för att om du är missnöjd med varan som motsvarade dina förväntningar - du kommer ALDRIG att få rätt
3) för att servicenivå på kundbemötande är obefintligt.
Jag bedömer firman 123INK.se till service nivå "0".
Jag är inte arg , men vill inte slösa min tid genom att försöka att få "rätt" dvs kommer aldrig köpa ngt mer från dem och kommer att försöka meddela så många jag kan att deras produkter motsvarar inte beskrivningen.
För att om det seriös firma - så tror den på när kunden klagar och mailar bilder , ersätter felaktiga varan samt tar sen vidare ärende till leverantör.
Värför bedömer jag 123INK till "negativ" -
Jag köpte två patroner från dem, order nummer är Nr. 15461103,
Ett kontakt via deras sida, tre mail senare med kundservice jag känner mig felbehandlat och mentalt "bespottad" av den som tar hand om kunder och klagomål på denna företag.
Jag behöver inte förbruka 1/3 del av 4 ml patron genom att den skriver defekta sidor...
Och om jag kontaktar en firma som jag betalade pengar till så vill jag att dem tror på mig.
Då jag ljuger inte. Och har bildbevis.
Slutsats -
Försök inte spara 40 kr i pengar när det ska förstöra dina nerver för mer än vad du skulle har sparat.
Följder - jag ska nu ringa sjalv till HP för att berätta om den defekta HP (?) patronen , och berätta att min HP Envy 7640 (som är inköpt genom Elgiganten) har meddelat mig att HP patronen jag köpte från 123INK - är inte "äkta" vara.
Trots att den kom i HP emballage.
För när jag installerade den så 10 första A4 sidor var defekt utskrivna...
Jag har använd många färgpatroner på min ENVY och dem tigare alla var köpta på Elgiganten.
Har aldrig haft problem - utom med den färgpatron jag köpte frå 123INK.
Bedöm själv - vill du ha problem ( 123INK ) eller vill du ha en färgpatron som är utan defekter (Elgiganten) -
skrev om 123ink AB
Jag sökte efter färgpatroner till min HP-skrivare när jag hittade ink123 via en sponsrad Google Shopping träff och vad gäller hemsidan och priserna såg allting bra ut. Dessutom startades en chatt helt automatiskt varpå jag fick chansen att prata med kundtjänst. Det är först då jag började stöta på varningsflaggor, specifikt när jag började rådfråga personalen gällande deras egna färgpatroner. Först fick jag till svar att det inte gick att svara på för hur skulle han kunna veta om jag menar helsvarta A4 sidor (jag undrar om någon någonsin gjort det genom dyrköpta färgpatroner) eller en sida med en bokstav på.
Jag förklarade att alla andra patroner jag tittat på och läst om/rådfrågat tillverkare och försäljare har kunnat ge en uppskattning på hur många sidor diverse patroner uppskattningsvis räcker för och att även de som inte tillverkar egna hade inga problem att varken förstå eller ge en uppskattning.
När jag frågade om de hade någon annan jag kunde tala med fick jag som svar att skriva till deras E-postadress och att de tillverkar patroner specifikt avsedda för skrivaren jag har men att de inte genomför några tester.
Så när priset är lägre än alla konkurrenter och informationen är otydlig, personalen otydlig och medvetet undvikande både i frågor gällande deras egna produkter och hur de presterar i samverkan med produkterna de är specifikt avsedda för.
Så om det kostar 29:- extra att köpa en patron som faktiskt är testad med personal som är trevlig och saknar skäl att undvika relevanta frågor så är det värt det.
Jag hade inte köpt tändstift av ett annat märke för min bil om de inte kunde uppskatta hur många mil jag borde byta vid och varför skulle jag acceptera mindre av ett företag som sätter sitt namn på produkter de ej vet eller berättar något om.
Det ska tilläggas att de avbröt chatten mitt i en konversation samt att de läste min text innan jag valt att skicka den och svarade innan jag fått formulera klart mina meningar. Det motsvarar att avbryta eller tala över en kund som besöker en butik och det var också en av flera handlingar personalen på ink123 använde sig av i syfte att "dumförklara" kunder som kanske ställer en fråga de ej vill ge svaret på?
Handla någon annanstans, definitivt ett no-no tills de förfinar sin kundtjänst och information kring sina egna produkter, oavsett pris, är mitt råd!