ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

abclillabegravningsbyran.se
  • Badge2014

Välkommen till oss på ABC Lilla Begravningsbyrån, vi hjälper er med allt inför begravningen. Vi hoppas kunna göra begravningen till ett vackert minne av en anhörig eller nära vän, till ett pris som känns rimligt. Hos oss väljer ni själva hur mycket, eller lite, ni vill ta hand om och vad ni gärna får hjälp med. Det kan vara...

59 omdömen om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Sedan starten hos Reco 2014

Attila S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

1. Vi blev snabbt och väl bemötta av ABC Lilla Begravningsbyrån. 2. Vi ville få tydlig information och hjälp i denna svåra situation och acceptabla priser för deras tjänster. 3. Vi köpte en enkel men värdig begravning med kyrklig begravningsgudstjänst och urnsättning. Sammanfattningsvis är vi nöjda med byråns arbete.

Teresa W
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vi blev väldigt väl bemötta, mitt i den kaos och sorg som uppstår vid en nära anhörigs bortgång. Det var en stor trygghet att de kunde ta hand om så mycket av detaljerna kring begravningen, och att vi inte var helt utlämnade och ensamma att hantera detta i vår sorgeprocess.

Anna Stina A
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Jag kan varmt rekommendera Lilla Begravningsbyrån ABC. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal, som hjälpte mej och mina barn i en svår tid när min man lämnat mej Begravning och allt som hör till ett dödsbo ordnades snabbt och smidigt. Vi är mycket nöjda. Tack alla på Lilla ABC för att ni fanns för oss. Med vänlig hälsning från en Sturebybo.

Caroline L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Positivt överraskad! Fantastisk service! Kan verkligen varmt rekommendera denna begravningsbyrå som varit oerhört hjälpsam och varit lätt att ha att göra med. De är väldigt kunniga, erfarna, tänker på alla detaljer och så är de proaktiva. De är lätta att nå och enkla att samarbeta med. De svarade också snabbt på mail. Allt detta blir jätteviktigt när man inte riktigt är sig själv och man känner att man är i goda händer. Begravningsbyråns namn kanske inte låter mycket för världen men de är toppen bra. Jag tycker att de är...

JACK P
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Var i kontakt med företaget 2020 och fick ett superbra bemötande. Upplevde dem som väldigt prisvärda i jämförelse med andra byråer jag hade kontaktat.

Annette W
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vi blev varmt och mkt omtänksamt bemötta. Mycket hjälpsamma och lyhörda för hur vi ville ha vår minnesstund för vår son , bror, pappa, nära släkting och god vän. Det blev en känslosam och väldigt fin stund ❤️

Jimmy Ulf J

Supernöjd med hela processen!!! Stort tack från Fam. Jordel

Christian Karl L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Ett stort tack för en fantastisk insats och ert ödmjuka och varma bemötande ni visade på min farbrors begravning! Att få det bemötande som ni hade förmågan att ge i en ledsam stund är otroligt betydelsefullt. Stort tack från hela släkten Lagström!

CILLA L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Fick ett fint och varmt bemötande. Snabba svar på mail och telefon. Hjälpte till med kontakt för blomsterarrangemang. Vi har använt dem tidigare så självklart gjorde vi det igen. Den här begravningsbyrån överprisar inte. Vi tog även hjälp med boupptäckningen och samma där, snabba svar och trevligt bemötande.

DICK W
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Anlita INTE Abc Lilla Begravningsbyrån vid era käras frånfällen. På annat ställe har jag givit en detaljerad skildring av varför, men kan tyvärr inte länka till den. Men kort: Officianten höll inte måttet på långa vägar. Han talade för lågt och hade inte förberett sig. Stakningarna och felläsningarna var många. Arvodet var 2900 kr för knappt 20 minuters insats. Ett gigantiskt överpris med tanke på den låga kvaliteten. Defileringen skyndades på för att korta begravningen. Namn missades på den efterföljande blomsterlistan. Enda positiva var arrangerandet av blomstren.

Åsa B
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vi blev bra bemötta och var nöjda efter besöket. Vi har anlitat dem förut och tycker att de levde upp till våra förväntning. Vi anlitade dem för att få hjälp med begravningen av min pappa. Sammanfattningsvis var allt till belåtenhet.

MICHAEL R
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Kollade runt på en rad olika begravningsbyråer i Stockholmsområdet och insåg relativt omgående att det är en bransch som , ja, utnyttjar folks känslomässigt utsatta läge. Fick fort förtroende för ABC som inte höll på med "merförsäljning" och var kristallklara med vad de tog betalt för. Mötet var konkret, tydligt och vänligt. Allt funkade som förväntat och utlovat. Nu, ett halvår senare när vi behövde hjälp inför transporten av askan till Estland så var hjälpen omedelbar samt också kunnig. Det här är otroligt uppskattat och...

Per S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Ett mycket proffsigt bemötande från första stunden. Allt smidigt och problemfritt. Dom fixade allt till en mycket rimlig kostnad. Allt blev precis som vi och den avlidne önskade. Anlitad präst var också mycket proffsigt.

YVONNE A
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Jag kan varmt rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån som var lyhörda och engagerade och mycket trevliga under hela processen. Än en gång tusen tack! Med vänlig hälsning Yvonne Ahlberg

Inga S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

ABC Lilla Begravningsbyrån var mycket lyhörda för våra önskemål. Under hela processen visade de oss ett varmt engagemang, svarade på många frågor och såg till att inga viktiga detaljer glömdes bort. Det blev en fin och värdig begravning för vår mor. Vi kan varmt rekommendera denna begravningsbyrå.

Lars L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vi uppskattade den hjälp och stöd vi fick vid planering och genomförande av vår pappas begravning. Speciellt det fina sätt som Anders genomförde officiantuppdraget på. Vi kan varmt rekommendera ABC lilla begravningsbyrån.

SOFIA S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Varma rekommendationer till denna fantastiska begravningsbyrå. Tack till Tord för fint bemötande vid planering av begravning, tack till Anders - en proffsig och varm officiant vid begravning och stort tack till fina Bibi med bouppteckningen. Utöver detta till ett bra pris. Rekommenderar ABC varmt!

Pär Sten Åke W
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Mycket nöjd med både begravningsbyrå och speciellt Bibi som hjälpte oss med allt rörande bouppteckning etc.

EWA K
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vi kan varmt rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån i Enskede som vi anlitade vid vår make och fars bortgång. Personalen var alla väldigt trevliga, professionella och engagerade vilket gav oss en minnesvärd begravning.

Catharina B
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Lilla Begravningsbyrån skötte hela begravningsprocessen, inklusive annonsering mm. Jag är mycket nöjd. -stor empati och personligt bemötande -egna förbättringsförslag kring arrangemangen -flexibla och snabba -skäliga priser Rekommenderar dom å det varmaste

LEIF Ö
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Den lilla begravningsbyrån med det stora hjärtat. Dom har varit till hjälp både vid svärmor och pappas begravningar. Från början till slut med ett stort engagemang. Ett särskilt tack till Bibi som även hjälpte oss med bouppteckningarna som gick jättesmidigt till ett lägre pris än dom stora drakarna. Rekommenderar varmt denna begravningsbyrå..

BIANCA L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vår familj valde ABC Lilla begravningsbyrån till en kär närståendes begravning. Vi fick ett trevligt bemötande, personalen var lyssnande och kom med kreativa lösningar. Allt var ledigt men värdigt. Blomsteruppsättningar från florist som byrån rekommenderade var jättefina på alla sätt. Annila, Josa och Bianca

Mikael Vigo H
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Tack!! Jag och mina syskon är mycket nöjda

PER J
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Efter min pappas bortgång fick min mamma rekommendation att vända sig till ABC Lilla Begravningsbyrån. Det var ett trevligt och professionellt bemötande, med mycket bra rådgivning precis som vi önskade. Vi kände oss mycket trygga i era händer. Tack Bibbi och övrig personal för vägledning och fantastisk hjälp. Vi rekommenderar ABC med det varmaste. Med varma hälsningar Britta, Eva och Per

EVA YVONNE H
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Mycket trevligt bemötande från ABC lilla begravningsbyrå, allt gick lugnt och stilla och vackert. Vi hade en långresa planerad precis när mor gick bort plötsligt, ABC hjälpte oss med allting så att vi kunde känna oss lugna och sen hålla en begravning för mor när vi kom hem. Så av fem möjliga poäng får de fem. Vi tackar stort från oss hela familjen. ABC tog även hand om min lillasysters begravning för fyra år sen, väldigt fint anordnad och vackert även den. Så vi kan verkligen rekommendera denna lilla fina ABC Begravningsbyrå.

Eva Margareta S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Tusen tack för stöd, värme och omtanke under vår svåraste tid. Ert bemötande är guld värt och utan er hjälp hade det svåra varit oöverstigligt. Jag vill verkligen rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån till alla och envar.

CRISTINA H
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Fantastiska Tord! Ditt personlig bemötande och lugna, medmänskliga mottagande var vad som fångade våran uppmärksamhet. Från och med nu till alltid kommer vi att välja dig och ditt fantastiska team och Jenny som gjorde så fina blomkransar. Från start till slut gjorde ni vårt farväl till vår mor vackert och värdigt! Du guideade oss igenom allt och lät oss välja precis det som kändes bäst för oss och gjorde vår process så mycket lättare, Enormt Tack! Till alla som läser: Vi hade nämligen kontakt med en stor (tror den...

Tony Erik Rune M
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Efter min pappas bortgång fick vi rekommendation att vända oss till ABC Lilla Begravningsbyrån. Det ångrade vi inte. Varmt och professionellt bemötande från start till slut. Kan också vara officiant (vi hade Tord som gjorde det mycket bra) Kan verkligen rekommendera dessa. Mvh Tony Meltzer med familj

anders b
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Hej I samband med min Mors bortgång kom jag i kontakt med ABC Lilla Begravningsbyrån. Den omtanke och det stöd jag fick av personalen önskar jag att alla får som hamnar i en lika svår situation. Att få vägledning när man befinner sig i en typ av chocktillstånd är avgörande på många vis. Jag vill verkligen rekommendera ABC till alla som söker det jag sökte. Mvh Anders Brenner

Petra V
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå på alla sätt , bra pris och kvalite för en värdig och betydelsefull begravning Tack igen !

Anita Björn A
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Vill lämna de varmaste rekommendationer till Tord, Tomas och Bibbi för ert varma och proffsiga bemötande i vår stora sorg efter min make Björn Andersson och far till Anna o Stefan, bästa extrapappa till Calle! Inga frågor var för svåra och ni gjorde begravningen till en så fin och vacker ceremoni! Tack från djupet av mitt hjärta... Anita Andersson

Anita Björn A gillar detta
Christina L
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Har tyvärr behövt anlita en begravningsbyrå två gånger inom en tid på 6 mån då båda mina föräldrar gått bort så tätt. Anlitade ABC lilla begravningsbyrån första gången i december. Jag blev så nöjd över bemötandet av Thord och de andra på byrån, lugnt o stillsamt och framför allt ett mycket vanligt o enkelt sätt. Så när min mamma gick bort nu i maj så var det självklart att vända sig dit igen. Det var precis lika bra denna gång. Dom gör verkligen det fint på kistan, jag valde att hyra bårtäcke som dom la så fint...

Nina P
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Mycket fint bemötande vid familjens sorg. Bra och billiga alternativ, men ändå proffessionellt. Rekommenderar varmt.

Eveline T
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Mitt bemötande från ABC Lilla Begravningsbyrån, och då i synnerhet från Tord, har hela vägen varit mycket bra. Alla jag har pratat med har haft en bra ton, tagit sig bra tid, gett bra rekommendationer och varit lyhörda för mina synpunkter. Till det är de angelägna om att hålla i (dödsboets) kostnader och att hela tiden bolla olika alternativ, på ett snyggt sätt. Tack!

Susanne Ö
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Från första början fick vi ett väldigt vänligt bemötande med raka svar på våra frågor o även hjälp med idéer om hur man kunde göra med en begravning, såsom ex utsmyckning o val av musik o hjälp med organist! De var väldigt lyhörda o hjälpsamma o varma i sitt sätt mot oss o man kände sig verkligen väl omhändertagen i en svår stund! Sedan vid begravningen var allt så vacker ordnat med blommor osv samt en vördnad inför alla deltagare o inte minst den bortgångne! Så trevliga med ett personligt bemötande som vi är så otroligt...

Catarina F
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Jag anlitade ÁBC Lilla Begravningsbyrå när min mamma dog. De gjorde hennes begravning till ett sånt fint minne, ljust och lättsamt. Så när min morbror gick bort var det självklart att jag kontaktade ABC Lilla Begravningsbyrå igen. Denna gång fick jag förutom att planera begravningen även hjälp från boutredaren.

Alex V
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Ett helt fantastiskt bemötande i en svår situation. Empatiska och mycket kunniga medarbetare gjorde att jag kände en stor trygghet. Detta utan att bli skinnad in på bara benen som med de stora aktörerna.

Agneta P
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Personalen på ABC Lilla begravningsbyrån, har gett oss ett lugnt och medkännande bemötande då vi behövde det som mest. De har väglett oss och hjälpt oss att ordna en vacker begravning av vår älskade far. Tack för det! Agneta

Åsa S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Upplevelsen var väldigt positiv hela vägen, från första mötet till sista, samt även i mailkorrenspondens. Vi fick alldeles utmärkt hjälp med det svåra som en begravning. Jurist har vi egen, då den tjänsten köpte vi inte.

Hampus F
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Fin service och bemötande. Snabb och trevlig återkoppling. Lojala och pålitliga. Rätt prisnivå. Jag kan varm rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån!

Tina D
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

I en svår stund hjälpte ABC lilla Begravningsbyrån mig till ett bra alternativ, även prismässigt. Är mycket nöjd, kan varmt rekommendera denna denna begravningsbyrå

Annabella H
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Korrekt,tydligt, förtjusande bemötande. Prisvärt. Jag är mycket nöjd.

Keny B
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

En liten byrå utan några tjusiga lokaler broschyrer dessutom ett personligt och bra mottagande under begravningsakten. Tyvärr så missade ABC en viktig detalj och det var att hålla reda på skickade blommor och kransar till kapellet där fick vi anhöriga se till att en del som skickats fanns på plats vid kistan , om inte denna incident hade uppstått så hade betyget blivit en 4

Svar från ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Hej Keny, det var tråkigt att ni känner så. Vid Skogkyrkogårdens tre kapell som ligger i anslutning till varandra så är det vagnar utanför kapellen där floristerna ska lägga sina alster. Då ni anlitade en egen florist så har vi ingen kontroll på vilka blommor som kommer Detta hade dock aldrig inträffat om ni anlitat någon av de florister som vi rekommenderar. För det är enbart då vi kan hålla reda på vilka och hur många uppsättningar som ska till en begravning. Den floristen som ni anlitat, hade då lagt blommorna...

Christer D
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Fint bemötande och väl utfört, tack Thord!

Ragnhild

Det gick rätt smidigt till. Bra återkopplning från byrån. Tack

Lennart N
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Bra bemötande snabb service allt gick fort och utan problem trevliga ,tillmötesgående utmärkt service,justa priser rekommenderas

Eva T
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

När en nära anhörig gått bort är man ledsen, förvirrad, i chock och synnerligen lättpåverkad. Då var det skönt att komma till ABC Lilla Begravningsbyrån till den lugna miljön, det vänliga deltagandet i sorgen, utan att gå djupet. Alla procedurer förklarades sakligt så att man fick klart för sig vad som behövde göras med de praktiska arrangemangen. När det kom till beslut om olika alternativ, kändes det lätt att välja och ingen känsla av "köptvång". Vi hann inte med att genomföra begravningsakten inom stipulerad tid, så vi...

Tina N
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Personligt och varmt bemötande där våra önskemål togs emot på ett förtroendefullt sätt. Jag rekommenderar ABC Lilla Begravningsbyrån varmt.

Jörgen T
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Lilla begravningsbyrån hjälpte oss i en jobbig period med allt som rörde min fars bortgång. Dom har en familjär och ledig framtoning som gjorde allt mycket lättare. Vi kan varmt rekommendera dom.

Göran S
Skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Professionellt bemötande. Vi har köpt begravningstjänst. Tjänsten levde mycket väl upp till vår förväntan. Korrekt, tydlig och snabb handläggning. Vi är mycket nöjda med företaget.