Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Stureby ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Skönviksvägen 244, 122 42 Enskede — Visa karta

Vänd Er med förtroende till oss, på ABC Lilla begravningsbyrån. Vi hjälper Er med allt som hör begravningen till.

Hos oss på ABC Lilla begravningsbyrå Stockholm väljer du själv hur mycket eller lite du vill ta hand om vid en begravning.

Begravningar från 5.900:-

Läs vad 25 kunder tycker om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

• Susanne Ö
    Susanne Ö skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Från första början fick vi ett väldigt vänligt bemötande med raka svar på våra frågor o även hjälp med idéer om hur man kunde göra med en begravning, såsom ex utsmyckning o val av musik o hjälp med organist! De var väldigt lyhörda o hjälpsamma o varma i sitt sätt mot oss o man kände sig verkligen väl omhändertagen i en svår stund! Sedan vid begravningen var allt så vacker ordnat med blommor osv samt en vördnad inför alla deltagare o inte minst den bortgångne! Så trevliga med ett personligt bemötande som vi är så otroligt glada för och nöjda med! Denna begravningsbyrå kan vi varmt rekommendera. Tack!
  • Catarina F
    Catarina F skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Jag anlitade ÁBC Lilla Begravningsbyrå när min mamma dog. De gjorde hennes begravning till ett sånt fint minne, ljust och lättsamt. Så när min morbror gick bort var det självklart att jag kontaktade ABC Lilla Begravningsbyrå igen. Denna gång fick jag förutom att planera begravningen även hjälp från boutredaren.
  • Alex V
    Alex V skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Ett helt fantastiskt bemötande i en svår situation. Empatiska och mycket kunniga medarbetare gjorde att jag kände en stor trygghet. Detta utan att bli skinnad in på bara benen som med de stora aktörerna.
  • Agneta P
    Agneta P skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Personalen på ABC Lilla begravningsbyrån, har gett oss ett lugnt och medkännande bemötande då vi behövde det som mest.
    De har väglett oss och hjälpt oss att ordna en vacker begravning av vår älskade far.
    Tack för det!
    Agneta
  • Åsa S
    Åsa S skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Upplevelsen var väldigt positiv hela vägen, från första mötet till sista, samt även i mailkorrenspondens. Vi fick alldeles utmärkt hjälp med det svåra som en begravning.
    Jurist har vi egen, då den tjänsten köpte vi inte.
  • Hampus F
    Hampus F skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Fin service och bemötande. Snabb och trevlig återkoppling. Lojala och pålitliga. Rätt prisnivå.

Jag kan varm rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån!
  • Tina D
    Tina D skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    I en svår stund hjälpte ABC lilla Begravningsbyrån mig till ett bra alternativ, även prismässigt. Är mycket nöjd, kan varmt rekommendera denna denna begravningsbyrå
  • Annabella H
    Annabella H skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Korrekt,tydligt, förtjusande bemötande. Prisvärt.
    Jag är mycket nöjd.
  • Keny B
    Keny B skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    En liten byrå utan några tjusiga lokaler broschyrer dessutom ett personligt och bra mottagande under begravningsakten.
    Tyvärr så missade ABC en viktig detalj och det var att hålla reda på skickade blommor och kransar till kapellet där fick vi anhöriga se till att en del som skickats fanns på plats vid kistan , om inte denna incident hade uppstått så hade betyget
    blivit en 4
    2016-11-03 Tord P svarar Keny B
    Hej Keny, det var tråkigt att ni känner så.
    Vid Skogkyrkogårdens tre kapell som ligger i anslutning till varandra
    så är det vagnar utanför kapellen där floristerna ska lägga sina alster.
    Då ni anlitade en egen florist så har vi ingen kontroll på vilka blommor som kommer
    Detta hade dock aldrig inträffat om ni anlitat någon av de florister som vi rekommenderar.
    För det är enbart då vi kan hålla reda på vilka och hur många uppsättningar som ska till en begravning.
    Den floristen som ni anlitat, hade då lagt blommorna vid en annan vagn.
    Dock har vi nu infört nya rutiner där vi alltid kontrollerar även de andra vagnarna
    så att inte detta problem ska uppstå igen.

Med vänlig hälsning, Tord Persson, Representant vid ABC lilla begravningsbyrån.
  • Christer D
    Christer D skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Fint bemötande och väl utfört, tack Thord!
  • Ragnhild
    Ragnhild skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Det gick rätt smidigt till. Bra återkopplning från byrån. Tack
  • Lennart N
    Lennart N skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Bra bemötande snabb service allt gick fort och utan problem trevliga ,tillmötesgående utmärkt service,justa priser rekommenderas
  • Eva T
    Eva T skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    När en nära anhörig gått bort är man ledsen, förvirrad, i chock och synnerligen lättpåverkad. Då var det skönt att komma till ABC Lilla Begravningsbyrån till den lugna miljön, det vänliga deltagandet i sorgen, utan att gå djupet. Alla procedurer förklarades sakligt så att man fick klart för sig vad som behövde göras med de praktiska arrangemangen. När det kom till beslut om olika alternativ, kändes det lätt att välja och ingen känsla av "köptvång". Vi hann inte med att genomföra begravningsakten inom stipulerad tid, så vi fick hjälp med val av en kista avsedd för kremering före ritualen, val av en hyrkista till själva akten och en urna. Allt fungerade perfekt.
    Vi fick en del mallar för dödsannons, program för ritualen, o.s.v, samt hur man hittar lämpliga musikalternativ på nätet. Mycket användbart! Över huvud taget fick vi många goda idéer och påminnelser om vad som inte fick glömmas bort, t.ex. att meddela ABC när urnan ska gravsättas, att blommorna fanns att se ett stycke bortanför kyrkan efter begravningen. Vi var mycket nöjda med all hjälp vi fick! Tusen tack ABC Lilla Begravningsbyrån!
  • Tina N
    Tina N skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Personligt och varmt bemötande där våra önskemål togs emot på ett förtroendefullt sätt. Jag rekommenderar ABC Lilla Begravningsbyrån varmt.
  • Jörgen T
    Jörgen T skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Lilla begravningsbyrån hjälpte oss i en jobbig period med allt som rörde min fars bortgång. Dom har en familjär och ledig framtoning som gjorde allt mycket lättare. Vi kan varmt rekommendera dom.
  • Göran S
    Göran S skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Professionellt bemötande.
    Vi har köpt begravningstjänst.
    Tjänsten levde mycket väl upp till vår förväntan. Korrekt, tydlig och snabb handläggning. Vi är mycket nöjda med företaget.
  • Cindy L
    Cindy L skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Mycket Personligt, Varmt, Värdigt och Proffsig hjälp fick vi, av ABC Lilla begravningsbyrå på Sockenplan, i sorgen efter min pappa. Bra kvalité på deras produkter och bra priser var en extra bonus. Med deras personliga engagemang fick min pappa en mycket värdig, fin och kanske lite annorlunda begravning, med sång och musik och helt i pappas anda!! Stort Stort Tack till er för er hjälp och ert stöd !!
  • Ann Charlotte N
    Ann Charlotte N skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Trevligt bemötande och mycket hjälpsamma. Vi anlitade denna byrå när min mor gick bort.De tar sig tid med kunden och de har humana priser. Vi är mycket nöjda och vi kan varmt rekommendera
    ABC Lilla Begravningsbyrån.
  • Anne B
    Anne B skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Under 2013 har jag anlitat ABC för 2 begravningar o bara det talar ju för sig själv. Ett varmt o personligt bemötande, inkännande o lyhörda för olika önskemål. Eftersom jag vid båda tillfällena ville spela in en del musik på cd så hjälpte byrån till med det tekniska i kapellet, allt för att det skulle funka. De kollade i förväg att cd:n som jag brände fungerade o annars hade de fört över till mp3.
    Jag o de jag haft med mig har känt oss avslappnade och det är så skönt att man kan komma som man är och möta människor i "vanliga" kläder - med det menar jag att de klär sig vardagligt och inte i mörk kostym mm.
    Dessutom snabba svar på funderingar och ärlighet när man diskuterar priser på kistor o urnor. Man känner sig i nte tvingad att välja något extravagant!
  • Karin W
    Karin W skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Rakt och okomplicerat, med känsla och erfarenhet, fick vi precis den hjälp vi behövde med begravningen.
    Service med känsla för människor i en tuff tid.
  • Inger W
    Inger W skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Ett gott bemötande .
    Jag har tidigare anlitat Abc Lilla Begravningsbyrån ,mycket nöjd.
    Hög servicenivå ,lagom informellt.
    Full valuta för det vi betalade det vi betalade för.
    En fin begravning och trevlig personal som var mycket hjälpsam.
  • Janne S
    Janne S skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    - mycket servicemindat, Trevlig personal att ha och göra med i den situation när man förlorat en nära anhörig.

- Genom att presentera sin produkt helt enkelt

- Den var bra hade man ev frågor var det bara och höra av sig till dom så fick man hjälp. Även i efterhand om det skulle vara.

- Helt ok

- En bra byrå med hög servicenivå utan att det ska behöva kosta skjortan
  • Ann-Christin A
    rekommenders med det varmaste
    mycket bra vackert
  • Olav H
    Olav H skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Trevlig, kompetent och deltagande personal. Försöker hitta bästa lösningen och överdebiterar inte. Snabb och adekvat service. Jag är väldigt nöjd.
  • Jeanette N
    Jeanette N skrev om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    Ett underbart bemötande där vi tillsammans hittade lösningar för att min fars begravning skulle bli så personlig som möjligt. Så fint ordnat efter våra önskemål. Hade först kontaktat en större begravningsfirma men det hade blivit dubbelt så dyrt. De ordnade så att allt flöt på och var behjälpliga med kontakter och svarade på alla mina frågor. Pappas begravning blev så som han hade önskat, alla var så nöjda och det var så vackert. Nu har cowboyen fått sin sista vila.
    Tack för allt!!!

Skönviksvägen 244, 122 42 Enskede