ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede

Välkommen till oss på ABC Lilla Begravningsbyrån, vi hjälper er med allt inför begravningen.

Vi hoppas kunna göra begravningen till ett vackert minne av en anhörig eller nära vän, till ett pris som känns rimligt. Hos oss väljer ni själva hur mycket, eller lite, ni vill ta hand om och vad ni gärna får hjälp med. Det kan vara en viktig del i bearbetningen att få möjlighet att delta i någon del av planeringen.

Våra tjänster sträcker sig över allt som kan behövas och önskas för att göra begravningen så som ni vill ha den. Vi utgår alltid utifrån er och era önskemål. Tanken är att vi börjar från noll och arbetar oss fram till den begravning ni som anhöriga eller närstående önskar, utan att kostnaderna drar iväg.

Hör gärna av dig till oss per telefon för mer information!

Läs vad 41 kunder tycker om ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede 2

2020-12-24
    Vi kan varmt rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån i Enskede som vi anlitade vid vår make och fars bortgång. Personalen var alla väldigt trevliga, professionella och engagerade vilket gav oss en minnesvärd begravning.
    2020-11-25
    Lilla Begravningsbyrån skötte hela begravningsprocessen, inklusive annonsering mm. Jag är mycket nöjd.
    -stor empati och personligt bemötande
    -egna förbättringsförslag kring arrangemangen
    -flexibla och snabba
    -skäliga priser
    Rekommenderar dom å det varmaste
  • LEIF Ö
    2020-11-19
    Den lilla begravningsbyrån med det stora hjärtat. Dom har varit till hjälp både vid svärmor och pappas begravningar.
    Från början till slut med ett stort engagemang.
    Ett särskilt tack till Bibi som även hjälpte oss med bouppteckningarna som gick jättesmidigt till ett lägre pris än dom stora drakarna.
    Rekommenderar varmt denna begravningsbyrå..
  • BIANCA L
    2020-10-28
    Vår familj valde ABC Lilla begravningsbyrån till en kär närståendes begravning. Vi fick ett trevligt bemötande, personalen var lyssnande och kom med kreativa lösningar. Allt var ledigt men värdigt. Blomsteruppsättningar från florist som byrån rekommenderade var jättefina på alla sätt.
    Annila, Josa och Bianca
  • Mikael Vigo H
    2020-10-20
    Tack!!
    Jag och mina syskon är mycket nöjda
  • PER J
    2020-09-29
    Efter min pappas bortgång fick min mamma rekommendation att vända sig till ABC Lilla Begravningsbyrån. Det var ett trevligt och professionellt bemötande, med mycket bra rådgivning precis som vi önskade. Vi kände oss mycket trygga i era händer. Tack Bibbi och övrig personal för vägledning och fantastisk hjälp. Vi rekommenderar ABC med det varmaste.
    Med varma hälsningar
    Britta, Eva och Per
    2020-02-10
    Mycket trevligt bemötande från ABC lilla begravningsbyrå, allt gick lugnt och stilla och vackert. Vi hade en långresa planerad precis när mor gick bort plötsligt, ABC hjälpte oss med allting så att vi kunde känna oss lugna och sen hålla en begravning för mor när vi kom hem. Så av fem möjliga poäng får de fem. Vi tackar stort från oss hela familjen. ABC tog även hand om min lillasysters begravning för fyra år sen, väldigt fint anordnad och vackert även den. Så vi kan verkligen rekommendera denna lilla fina ABC Begravningsbyrå.
  • Eva Margareta S
    2020-01-22
    Tusen tack för stöd, värme och omtanke under vår svåraste tid. Ert bemötande är guld värt och utan er hjälp hade det svåra varit oöverstigligt. Jag vill verkligen rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån till alla och envar.
    2019-12-12
    Fantastiska Tord! Ditt personlig bemötande och lugna, medmänskliga mottagande var vad som fångade våran uppmärksamhet. Från och med nu till alltid kommer vi att välja dig och ditt fantastiska team och Jenny som gjorde så fina blomkransar. Från start till slut gjorde ni vårt farväl till vår mor vackert och värdigt! Du guideade oss igenom allt och lät oss välja precis det som kändes bäst för oss och gjorde vår process så mycket lättare, Enormt Tack!

Till alla som läser:
    Vi hade nämligen kontakt med en stor (tror den största) av sveriges begravningsbyrå precis 1h innan men det kändes helt fel för oss. Dom kändes oerhört opersonliga och som att dom försökte sälja på oss saker och till och med försökte få dom billigaste alternativen att låta ovärdiga eller dåliga. Hemskt var det faktiskt. Å sen försökte dom få oss att skriva på papper på samma sätt som en försäljare, fast vi bara varit på ett möte för att se hur dom arbetade och inte bestämt oss än. Människor i utsatta situationer är lätta att utnyttja och jag är säker på att dom lyckas få många att skämmas över att dom kanske inte har råd med dom dyraste alternativen. Men pengarna man spenderat är INTE vad som spelar roll eller speglar en persons avtryck på den här världen! Kom ihåg det! Å prismässigt skilde det flera flera tusen i slutfaktura!

Välj ABC Lilla Begravningsbyrå för ett personligt, medmänskligt och fint möte och varmt och värdigt farväl!
  • Tony Erik Rune M
    2019-04-01
    Efter min pappas bortgång fick vi rekommendation att vända oss till ABC Lilla Begravningsbyrån. Det ångrade vi inte. Varmt och professionellt bemötande från start till slut. Kan också vara officiant (vi hade Tord som gjorde det mycket bra) Kan verkligen rekommendera dessa. Mvh Tony Meltzer med familj
  • anders b
    2018-08-30
    Hej
    I samband med min Mors bortgång kom jag i kontakt med ABC Lilla Begravningsbyrån. Den omtanke och det stöd jag fick av personalen önskar jag att alla får som hamnar i en lika svår situation. Att få vägledning när man befinner sig i en typ av chocktillstånd är avgörande på många vis. Jag vill verkligen rekommendera ABC till alla som söker det jag sökte.
    Anders Brenner
    2018-08-30
    Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå på alla sätt , bra pris och kvalite för en värdig och betydelsefull begravning
    Tack igen !
  • Anita Björn A
    2018-02-09
    Vill lämna de varmaste rekommendationer till Tord, Tomas och Bibbi för ert varma och proffsiga bemötande
    i vår stora sorg efter min make Björn Andersson och far till Anna o Stefan, bästa extrapappa till Calle!
    Inga frågor var för svåra och ni gjorde begravningen till en så fin och vacker ceremoni!
    Tack från djupet av mitt hjärta...
    Anita Andersson
    2017-07-21
    Har tyvärr behövt anlita en begravningsbyrå två gånger inom en tid på 6 mån då båda mina föräldrar gått bort så tätt.

Anlitade ABC lilla begravningsbyrån första gången i december. Jag blev så nöjd över bemötandet av Thord och de andra på byrån, lugnt o stillsamt och framför allt ett mycket vanligt o enkelt sätt.

Så när min mamma gick bort nu i maj så var det självklart att vända sig dit igen. Det var precis lika bra denna gång. Dom gör verkligen det fint på kistan, jag valde att hyra bårtäcke som dom la så fint med blommorna på.

Kan verkligen rekommendera denna byrå.

Christina L
  • Nina P
    2017-01-13
    Mycket fint bemötande vid familjens sorg. Bra och billiga alternativ, men ändå proffessionellt. Rekommenderar varmt.
    2017-01-09
    Mitt bemötande från ABC Lilla Begravningsbyrån, och då i synnerhet från Tord, har hela vägen varit mycket bra. Alla jag har pratat med har haft en bra ton, tagit sig bra tid, gett bra rekommendationer och varit lyhörda för mina synpunkter. Till det är de angelägna om att hålla i (dödsboets) kostnader och att hela tiden bolla olika alternativ, på ett snyggt sätt. Tack!
    2016-11-02
    Från första början fick vi ett väldigt vänligt bemötande med raka svar på våra frågor o även hjälp med idéer om hur man kunde göra med en begravning, såsom ex utsmyckning o val av musik o hjälp med organist! De var väldigt lyhörda o hjälpsamma o varma i sitt sätt mot oss o man kände sig verkligen väl omhändertagen i en svår stund! Sedan vid begravningen var allt så vacker ordnat med blommor osv samt en vördnad inför alla deltagare o inte minst den bortgångne! Så trevliga med ett personligt bemötande som vi är så otroligt glada för och nöjda med! Denna begravningsbyrå kan vi varmt rekommendera. Tack!
    2016-10-31
    Jag anlitade ÁBC Lilla Begravningsbyrå när min mamma dog. De gjorde hennes begravning till ett sånt fint minne, ljust och lättsamt. Så när min morbror gick bort var det självklart att jag kontaktade ABC Lilla Begravningsbyrå igen. Denna gång fick jag förutom att planera begravningen även hjälp från boutredaren.
    2016-10-08
    Ett helt fantastiskt bemötande i en svår situation. Empatiska och mycket kunniga medarbetare gjorde att jag kände en stor trygghet. Detta utan att bli skinnad in på bara benen som med de stora aktörerna.
    2015-08-28
    Personalen på ABC Lilla begravningsbyrån, har gett oss ett lugnt och medkännande bemötande då vi behövde det som mest.
    De har väglett oss och hjälpt oss att ordna en vacker begravning av vår älskade far.
    Tack för det!
    Agneta
    2015-08-28
    Upplevelsen var väldigt positiv hela vägen, från första mötet till sista, samt även i mailkorrenspondens. Vi fick alldeles utmärkt hjälp med det svåra som en begravning.
    Jurist har vi egen, då den tjänsten köpte vi inte.
    2015-01-25
    Fin service och bemötande. Snabb och trevlig återkoppling. Lojala och pålitliga. Rätt prisnivå.

Jag kan varm rekommendera ABC Lilla Begravningsbyrån!
    2014-11-13
    I en svår stund hjälpte ABC lilla Begravningsbyrån mig till ett bra alternativ, även prismässigt. Är mycket nöjd, kan varmt rekommendera denna denna begravningsbyrå
    2014-10-23
    Korrekt,tydligt, förtjusande bemötande. Prisvärt.
    Jag är mycket nöjd.
    2014-10-21
    En liten byrå utan några tjusiga lokaler broschyrer dessutom ett personligt och bra mottagande under begravningsakten.
    Tyvärr så missade ABC en viktig detalj och det var att hålla reda på skickade blommor och kransar till kapellet där fick vi anhöriga se till att en del som skickats fanns på plats vid kistan , om inte denna incident hade uppstått så hade betyget
    blivit en 4
    Hej Keny, det var tråkigt att ni känner så. Vid Skogkyrkogårdens tre kapell som ligger i anslutning till varandra så är det vagnar utanför kapellen där floristerna ska lägga sina alster. Då ni anlitade en egen florist så har vi ingen kontroll på vilka blommor som kommer Detta hade dock aldrig inträffat om ni anlitat någon av de florister som vi rekommenderar. För det är enbart då vi kan hålla reda på vilka och hur många uppsättningar som ska till en begravning. Den floristen som ni anlitat, hade då lagt blommorna vid en annan vagn. Dock har vi nu infört nya rutiner där vi alltid kontrollerar även de andra vagnarna så att inte detta problem ska uppstå igen. Med vänlig hälsning, Tord Persson, Representant vid ABC lilla begravningsbyrån. ABC Lilla Begravningsbyrån Enskede
    2014-10-06
    Fint bemötande och väl utfört, tack Thord!
    2014-10-05
    Det gick rätt smidigt till. Bra återkopplning från byrån. Tack
    2014-10-03
    Bra bemötande snabb service allt gick fort och utan problem trevliga ,tillmötesgående utmärkt service,justa priser rekommenderas
    2014-09-20
    När en nära anhörig gått bort är man ledsen, förvirrad, i chock och synnerligen lättpåverkad. Då var det skönt att komma till ABC Lilla Begravningsbyrån till den lugna miljön, det vänliga deltagandet i sorgen, utan att gå djupet. Alla procedurer förklarades sakligt så att man fick klart för sig vad som behövde göras med de praktiska arrangemangen. När det kom till beslut om olika alternativ, kändes det lätt att välja och ingen känsla av "köptvång". Vi hann inte med att genomföra begravningsakten inom stipulerad tid, så vi fick hjälp med val av en kista avsedd för kremering före ritualen, val av en hyrkista till själva akten och en urna. Allt fungerade perfekt.
    Vi fick en del mallar för dödsannons, program för ritualen, o.s.v, samt hur man hittar lämpliga musikalternativ på nätet. Mycket användbart! Över huvud taget fick vi många goda idéer och påminnelser om vad som inte fick glömmas bort, t.ex. att meddela ABC när urnan ska gravsättas, att blommorna fanns att se ett stycke bortanför kyrkan efter begravningen. Vi var mycket nöjda med all hjälp vi fick! Tusen tack ABC Lilla Begravningsbyrån!
    2014-09-10
    Personligt och varmt bemötande där våra önskemål togs emot på ett förtroendefullt sätt. Jag rekommenderar ABC Lilla Begravningsbyrån varmt.
    2014-09-08
    Lilla begravningsbyrån hjälpte oss i en jobbig period med allt som rörde min fars bortgång. Dom har en familjär och ledig framtoning som gjorde allt mycket lättare. Vi kan varmt rekommendera dom.
    2014-08-20
    Professionellt bemötande.
    Vi har köpt begravningstjänst.
    Tjänsten levde mycket väl upp till vår förväntan. Korrekt, tydlig och snabb handläggning. Vi är mycket nöjda med företaget.
    2014-04-11
    Mycket Personligt, Varmt, Värdigt och Proffsig hjälp fick vi, av ABC Lilla begravningsbyrå på Sockenplan, i sorgen efter min pappa. Bra kvalité på deras produkter och bra priser var en extra bonus. Med deras personliga engagemang fick min pappa en mycket värdig, fin och kanske lite annorlunda begravning, med sång och musik och helt i pappas anda!! Stort Stort Tack till er för er hjälp och ert stöd !!
    2014-03-20
    Trevligt bemötande och mycket hjälpsamma. Vi anlitade denna byrå när min mor gick bort.De tar sig tid med kunden och de har humana priser. Vi är mycket nöjda och vi kan varmt rekommendera
    ABC Lilla Begravningsbyrån.
    2014-02-12
    Under 2013 har jag anlitat ABC för 2 begravningar o bara det talar ju för sig själv. Ett varmt o personligt bemötande, inkännande o lyhörda för olika önskemål. Eftersom jag vid båda tillfällena ville spela in en del musik på cd så hjälpte byrån till med det tekniska i kapellet, allt för att det skulle funka. De kollade i förväg att cd:n som jag brände fungerade o annars hade de fört över till mp3.
    Jag o de jag haft med mig har känt oss avslappnade och det är så skönt att man kan komma som man är och möta människor i "vanliga" kläder - med det menar jag att de klär sig vardagligt och inte i mörk kostym mm.
    Dessutom snabba svar på funderingar och ärlighet när man diskuterar priser på kistor o urnor. Man känner sig i nte tvingad att välja något extravagant!
    2014-01-20
    Rakt och okomplicerat, med känsla och erfarenhet, fick vi precis den hjälp vi behövde med begravningen.
    Service med känsla för människor i en tuff tid.
    2013-09-11
    Ett gott bemötande .
    Jag har tidigare anlitat Abc Lilla Begravningsbyrån ,mycket nöjd.
    Hög servicenivå ,lagom informellt.
    Full valuta för det vi betalade det vi betalade för.
    En fin begravning och trevlig personal som var mycket hjälpsam.
    2013-09-08
    - mycket servicemindat, Trevlig personal att ha och göra med i den situation när man förlorat en nära anhörig.

- Genom att presentera sin produkt helt enkelt

- Den var bra hade man ev frågor var det bara och höra av sig till dom så fick man hjälp. Även i efterhand om det skulle vara.

- Helt ok

- En bra byrå med hög servicenivå utan att det ska behöva kosta skjortan
    2013-09-08
    rekommenders med det varmaste
    mycket bra vackert
  • Olav H
    2013-06-28
    Trevlig, kompetent och deltagande personal. Försöker hitta bästa lösningen och överdebiterar inte. Snabb och adekvat service. Jag är väldigt nöjd.
    2013-04-25
    Ett underbart bemötande där vi tillsammans hittade lösningar för att min fars begravning skulle bli så personlig som möjligt. Så fint ordnat efter våra önskemål. Hade först kontaktat en större begravningsfirma men det hade blivit dubbelt så dyrt. De ordnade så att allt flöt på och var behjälpliga med kontakter och svarade på alla mina frågor. Pappas begravning blev så som han hade önskat, alla var så nöjda och det var så vackert. Nu har cowboyen fått sin sista vila.
    Tack för allt!!!