Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Sundbyberg Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg — Visa karta

Är du tillsvidareanställd, egenföretagare eller har du facklig inkomstförsäkring? Accept försäkringar är ett privatägt försäkringsbolag där du kan förlänga din fackliga försäkring, teckna inkomst- eller reseförsäkring och komplettera din hemförsäkring.

Vi på Accept försäkringar har många års erfarenhet i branschen och vi försöker hålla administrationskostnader och därmed priser så låga som möjligt för dig genom att jobba med internetbaserade försäkringslösningar.

Vid starten 1998 var vi först i Sverige med att erbjuda inkomstförsäkring. Numera är inkomstförsäkring ett vanligt inslag i kollektivavtalen och vi har nischat in oss på specifika plus-försäkringar.
Mån-Tor: 10:00-12:00
13:00-16:00
Fre: 10:00-12:00
13:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 142 kunder tycker om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

• Monica E
    Monica E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har betalat för denna försäkring i ganska många år och nu när jag behöver "hjälpen" då jag blivit arbetslös så uppfyller jag inte kraven, d.v.s. jag tjänar för lite för att kunna få ut något från försäkringen. Dåligt tycker jag, det är väl vi med låg inkomst som behöver hjälp när vi blir arbetslösa?! Väldigt trevlig och hjälpsam handläggare jag pratade med, men vad hjälper det. Självklart borde jag väl läst det "finstilta" när jag tecknade försäkringen men det känns surt att man betalat i så många år utan att kunna hjälp när man som bäst behöver den! Så jag kan ju lugnt säga att företaget INTE levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-07-16 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Monica E
    Hej Monica

Vad tråkigt att försäkringen inte levde upp till dina förväntningar.

Ersättningen från oss baseras på inkomstbortfallsprincipen och grundar sig i uppgift om inkomst från a-kassan. Vilken lön som har försäkrats framgår av försäkringsbrev som skickas hem en gång om året.

Vi har, precis som du skriver, trevliga och hjälpsamma handläggare. Dessa gör sitt bästa för att alltid fatta korrekta beslut, det är därför inte möjligt att lämna ersättning som baseras på en högre lön än den a-kassan fastställt.

• Ulla J
    Ulla J skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag bokade en resa men blev sjuk och kunde tyvärr inte resa. Jag fick pengarna tillbaka och är väldigt nöjd. Läs mer
  • Grete S
    Grete S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    3 flybilletter til Bali
    .fin og tålmodig betjening ( jeg havde svært med det svenske)
    .Mine forventninger var, at jeg fik refunderet billetterne uden problemer, da vi grundet akut sygdom, desværre var nød til at aflyse..

Med venlig hilsen

Grete Skatka
    . Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Vill inte vara med på "jippon"/tvingande undersökningar som denna men ni ger er inte innan ni fått svar så här är mitt. Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Smidiga utbetalningar men saknar en inloggnings sida där man ser info om inbetalningar, utbetalningar, antal dagar m.m. Nu vet man knappt om inskickade dokument har kommit fram Läs mer
  • David P
    David P skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Reseförsäkring. Var tvungen att avbeställa min resa, det gick snabbt och lätt. Läs mer
  • Anna-lena N
    Anna-lena N skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket bra kundbemötande och kundservice. Har enbart använd min inkomstförsäkring under en kortare tid hitintills, men är mycket nöjd med Accept. Läs mer
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Inkomstförsäkring, funkar bra. Trevligt bemötande och pengar på kontot på utbetaliningsdatum. Läs mer
  • Margareta P
    Margareta P skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket nöjd med försäkringens innehåll och bemötandet. Endast saknat bekräftelse på inskickat mail vid inskick av underlag. Förutom detta allt perfekt. Läs mer
  • Pontus Å
    Pontus Å skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra bemötande och hantering. Allt flöt smidigt. Läs mer
  • Lennart V
    Lennart V skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    inkomstförsäkring- fungerat bra med utbetalningar.
    Bra kontaktperson och snabba svar. Läs mer
  • Abdullah K
    Abdullah K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    I have ver positive reviews Läs mer
  • Alexandra M
    Alexandra M skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Köpte avbeställniingsskydd på resa för hela sällskapet 4+4+1 personer.
    Olyckligtvis blev vår 15åriga dotter mycket sjuk och läkaren lät henne inte åka pga öppna sår i ansiktet. Halva familjen (2 personer) stannade hemma.
    Trots läkarintyg och bevis för avbeställningsskydd ville Accept inte ta tag i ärendet utan hänvisade till vår hemförsäkring. Vårt hemförsäkringsbolag var villiga att ta tag i det men menade att eftersom vi betalat avbeställningsskydd så måste de två bolagen på något sätt komma överens och dela på kostnaderna. Först efter att vår handläggare på hemförsäkringsbolaget tagit kontakt med Accept började saker hända och ärendet kunde avslutas. Vi fick ersättning för den del av resan som ej kunde nyttjas pga sjukdom.
    Accepts handläggare hade kanske kunnat vara lite mer tillmötesgående och kunnat förklara på ett lite trevligare sätt. Inte nog med att halva vår familj gått miste om en fantastisk resa (och övriga familjen varit mycket ledsna över detta) utan att möta motstånd, negativ attityd och icke förståelse gjorde att man helt förlorade all energi. Vi fick lida såväl FÖRE, som UNDER, och nu: EFTER resan. Hade vi kunnat, så hade vi gjort ALLT för att alla skulle ha fått följa med! Läs mer
    2018-05-07 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Alexandra M
    Hej Alexandra

Vi beklagar att du inte är nöjd med kontakten med oss och att resan inte blev som det var tänkt.

Eftersom man aldrig kan få ersättning för samma sak från två bolag, måste vi säkerställa att vi inte betalar ut dubbel ersättning. Det brukar gå smidigt och enligt våra noteringar så utbetalades din ersättning inom en vecka från första kontakt. Dock verkar vår kommunikation kring våra rutiner ha brustit och vi beklagar detta.

• Carina E
    Carina E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har inte behövt använda mig av försäkringen, men har blivit hjälpt på ett trevligt sätt. Läs mer
  • Olga P
    Olga P skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag är mycket nöjd med bemötandet från företaget, både från kundservice och handläggare. Var tvungen att avboka flygbiljetter pga sjukdom, fick pengarna tillbaka inom 2 v.
    Rekommenderar ! Läs mer
  • Vincent S
    Vincent S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    För ett par månader sen så åkte vi till Indonesien och blev 49 timmar försenad. Vi sökte en kompensation för detta och fick det utan alldeles för mycket besvär.

Allt var hanterat i god tid och med ett positiv resultat tycker jag. Det som är viktigt är att du har koll på allt dokumentation, kvitto och rapporter från flygbolag så blir det ganska enkelt för accept att hantera. Läs mer
  • Sven N
    Sven N skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Måtte sende papirene pr post, dette burde vært ordnet pr mail.
    men.... meget god service og kjempegod hjelp underveis.
    rask behandling, som er langt bedre enn hos mange andre.

Tusen takk! Läs mer
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag var tvungen att avbeställa en flygresa bokad med "Flightfinder". Jag fick en länk till rätt Accept-sida där jag fyllde i och laddade upp alla uppgifter. Mycket användarvänligt! Jag fick återkopplling inom 48h och pengarna tillbaka ytterligare några dagar senare.
    Jag är mycket nöjd och har faktiskt redan rekommenderat Accept till vänner och kollegor. Läs mer
  • Frank H
    Frank H skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Accent gav en hurtig og professionel service. Jeg er fuldt tilfreds med svar- og tilbagebetalingstiden. Läs mer
  • Karl-erik H
    Karl-erik H skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag hade köpt en avbeställningsförsäkring till en planerad resa
    som blev inställd.
    Vid kontakt med försäkringsbolaget så fick jag en väldigt snabb återkoppling och handläggning av mitt ärende. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Var smidigt att söka ersättning och servicen på mina frågor under utbetalningstiden var snabb och okomplicerad. Ett mycket bra flrsäkringsbolag. Läs mer
  • Ameyo Z
    Ameyo Z skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    snabb att svara och alltid redo att hjälpa Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Helena A
    Helena A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Något krångligt med alla olika försäkringspapper som måste fyllas i. I övrigt tycker jag att det fungerat helt ok. Mycket bra att det fungerar att skanna och skicka in allt elektroniskt! Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag mailade in mitt ärende och det blev väldigt snabbt hanterat och jag fick utbetalt min ersättning. Läs mer
  • Nadereh P
    Nadereh P skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hurtigt , nemt og pålideligt
    Jeg er meget tilfreds med behandling af min sag Läs mer
  • Samir I
    Samir I skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Det är en riktig bra reseförsäkring utan konstiga frågor enkelt och smidigt. Läs mer
  • Vibeke G
    Vibeke G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Helt utrolig bra. De tok kontakt tilbake med en gang å de behandlet saken raskt og fint. Bare pengene kommer denne uken 😊👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Daniel Z
    Daniel Z skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra men lite omständigt med det speciella läkarintyget. Och lite väl mycket självrisk Läs mer
  • Pernilla I
    Pernilla I skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Kanon sevice! Smidigt och enkelt!! Läs mer
  • Jessica D
    Jessica D skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Att skicka in anmälan var lite krångligt, hade fungerat bättre att göra det via pappersblankett istället för digitalt, men handläggningen och bemötandet var långt över förväntan! Läs mer
  • Christina R
    Christina R skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag är mycket positiv till det bemötande jag har fått när jag varit i kontakt med accept. Klara besked och proffesionellt. Läs mer
  • Lars-åke Ö
    Lars-åke Ö skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Allt har fungerat jättebra. Trevligt bemötande och snabb hantering. Ett stor tack till Madelene Fasth som är otroligt kompetent och har ett fantastiskt bemötande. Läs mer
  • Merili T
    Merili T skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    We got positive answer. Decision making took some hours and money came over with some days Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hela grejen med ett avbeställningsskydd va väl att man skulle få pengarna tillbaka? nu råkade en bli sjuk och då behöver man trots avbeställningsskydd betala självrisk och skit! Skandal Läs mer
    2017-12-29 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Stefan S
    Hej Stefan

Vad tråkigt att du inte är nöjd. Det stämmer att avbeställningsförsäkringen innehåller en självrisk på 10 %. Villkoren finns tillgängliga på Accepts hemsida och i samband med köp via resebyråns hemsida.

• Jesper V
    Jesper V skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fin og hurtig betjening Läs mer
  • Per Morten B
    Per Morten B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg er meget godt fornøyd med forsikringen og behandlingstiden av søknaden.

Eneste dere burde ha er norske skjemaer til legeerklæring. Svensk skjemaer er litt vanskelige å forstå. Läs mer
    2017-12-04 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Per Morten B
    Hej Per Morten

Det finns mallar för läkarintyg på flera olika språk, vi ska se över om vi kan placera dem tydligare på vår hemsida så att andra kan hitta dem lättare.

• Björn C
    Björn C skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket snabb och korrekt hantering. Snabba mailsvar och trevligt bemötande. Snabb utbetalning, positivt överraskad! Läs mer
  • Irfan K
    Irfan K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra men alldeles för dyrt självrisk som man är inte medveten om när man betalar försäkring.
    Biljeter kostade 4600 kr och självrisk var 1400 kr. Orymligt!!!
    Om man skulle försäkra billen eller huset med samma vilkor då skulle man inte ha försäkring alls.
    Man trodde att ni har rymliga nivå på självrysk men det blev inte så - tyvärr! Läs mer
  • Piyumi S
    Piyumi S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej,
    Jag skickade alla papper som kvävdes för reseersättning och jag fick mina pengar tillback ganska snabb. Bra service.
    Tack. Läs mer
  • Clara N
    Clara N skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Det var smidigt att fylla i uppgifterna på blanketten på nätet och enkelt att ta kontakt med er både per mejl och chatten på hemsidan. Läs mer
  • Morgan A
    Morgan A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fungerade mycket bra, snabb respons och utbetalning. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick ersättning, vilket var bra.

Jag upplevde kraven från Accept som krångliga.

Jag fick ingen information om varför jag fick just det belopp som betalades ut. Läs mer
    2017-11-13 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Mats S
    Hej Mats

Kontakta oss på info@accept.se med ditt ärendenummer så tar vi fram en utförligare beskrivning av vad ersättningen omfattar.

• Aziza R
    Aziza R skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    När jag reste med mitt barn, var försenad min barnvagn 9 dagar. Jag kontaktade med Accept Försäkringsaktibolaget och de svarade snabbt med ersättningen. Läs mer
  • Sallah G
    Sallah G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hi, you the best.
    Br
    Sallah Gattan Läs mer
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Tjänsten levde upp till mina förväntningar till 100%. Bemötandet var mycket bra och proffsigt med snabba och tydliga svar. Kan inte vara annat än nöjd! Läs mer
  • Ferhat C
    Ferhat C skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag tyckte att allt var fantastisk, allf från service till handläggningstid var utmärkt! Läs mer
  • Per Kristian J
    Per Kristian J skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg fikk ikke alle pengene fra flybillettene tilbake. Accept har en 10% egenrisiko som gjorde at jeg fikk 2500 mindre tilbake på min avbestilling. Dette er veldig dårlig. Jeg brukte flightfinder ved mitt kjøp av flybilletter noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen. Läs mer
    2017-10-11 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Per Kristian J
    Hej Per

• Jan B
    Jan B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Min uppfattning är att jag fick ett korrekt och professionellt bemötande samt en snabb handläggning.
    Att Accept också anger namn på handläggaren och telefonnummer till densamma - uppskattas.
    Jag föredrar att kunna prata direkt med den som handlägger ärendet.
    Frånsett den stora mängden dokument, som efterfrågades och måste sändas till Accept, så fungerade allt perfekt.

Detsamma kan jag inte säga om Flightfinder. Att komma i kontakt med dem var "rätt snårigt". När kommunikationen väl upprättats, via mail, var det tur att man behärskar engelska, svenska och norska.
    Flightfinder har dock valt ett kompetent försäkringsbolag vilket hedrar dem. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket positiv,enkel hantering Läs mer

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg