Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Är du tillsvidareanställd, egenföretagare eller har du facklig inkomstförsäkring? Accept försäkringar är ett privatägt försäkringsbolag där du kan förlänga din fackliga försäkring, teckna inkomst- eller reseförsäkring och komplettera din hemförsäkring.

Vi på Accept försäkringar har många års erfarenhet i branschen och vi försöker hålla administrationskostnader och därmed priser så låga som möjligt för dig genom att jobba med internetbaserade försäkringslösningar.

Vid starten 1998 var vi först i Sverige med att erbjuda inkomstförsäkring. Numera är inkomstförsäkring ett vanligt inslag i kollektivavtalen och vi har nischat in oss på specifika plus-försäkringar.

Läs vad 191 kunder tycker om Accept Försäkringsaktiebolag (publ) 2

2021-04-09
    mycket bra kundtjänst men skulle gilla att man kunna se sitt ärende tydligare på webben
    2021-03-08
    Jag köpte försäkringen redan 2006 men det är först nu som arbetslös som jag riktigt uppskattar denna. Jag har fått bra hjälp ev de anställda, trevligt bemötande och snabb handläggning. Jag tycker domhittills har levt upp till de förväntningar som jag ställer.
    En nöjd kund helt enkelt.
    2021-02-01
    Mycket bra bemötande och snabb handläggning. Tydlig information om processen och trevligt personligt mail när beslutet kommunicerades. Mycket nöjd!
    Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar.
    2021-02-01
    Precis börjat men det har varit en smidig process att komma igång.
    2021-01-15
    Snabba svar på mina frågor, men obefintlig specifikation av ersättningen. Så man vet inte vad beloppet man får har för grund.
    2021-01-15
    Jag köpte en inkomstförsäkring som skulle baseras å min inkomst, men istället baserades på A-kassans beslut, vilket inte tydligt framkom när försäkringen tecknades.

Vid utbetalningar så skickas varken besked på papper eller e-post vilket måste betraktas som anmärkningsvärt. Detta måste införas så att försäkringstagaren får koll på vad som betalas ut och när.

Jag hade högre förväntningar på Accept försäkringar, men efter A-kassans bruttoavdrag för löneavsättning så blev min ersättning från Accept löjligt liten i förhållande till vad jag har betalat i försäkringspremier.
    2021-01-14
    Jag har haft en inkomstförsäkring hos Accept i många år utan att behöva utnyttja den. När pandemin slog till och jag blev permitterad tog jag kontakt vilket jag verkligen inte ångrar. Jag blev väl bemött av en handläggare som guidade mig genom de intyg som behövdes. Processen gick snabbare än jag kunde drömt om och ersättning betalades ut.
    2021-01-14
    Har en inkomstförsäkring hos accept
    Väldigt bra bemötande.
    Snabb o bra service
    2021-01-13
    Jag hade en försäkring via mitt fack.
    Men höll på missa den helt för att jag trodde att den skulle betalas ut automatiskt . Men en fd kollega talade om för mig att hon fått pengar. Och att jag var tvungen att anmäla en skada.
    2021-01-12
    Har haft försäkringen i många år nu, och har kommit i ett läge där jag behöver få ersättning. Handläggaren hanterade skadeärendet snabbt och betalningen kom i rätt tid. Toppen helt enkelt.
    2021-01-12
    Det är bra försäkring. Men utbetalning processen är lång
    2021-01-12
    Mycket bra att ha med att göra.

Korrekt, snabb och proffsig handläggning.
    2020-10-31
    Bra och snabb handläggning. Tydlig info.
    2020-10-29
    inkomstförsäkringen håller inte vad den lovade när jag tog den.
    Hade jag sparat den summan hemma i madrassen hade jag fått mer.
    Bemötandet var nästan som om jag var besvärlig.
    2020-10-29
    Extremt hög premie till vad jag får för ersättning. Att betala 25% i premie/månad av mitt ersättningsbelopp är uselt. Väldigt missnöjd över denna försäkring.
    2020-10-29
    Allt har fungerat bra, alltid mycket bra service!
    2020-10-01
    Inkomstförsäkring!
    Bra bemött och väldigt snabb service!
    2020-09-30
    Bra service från kontakt.
    Tyvärr hade de missat att min inkomst jag uppgav var i lägsta laget för att ha försäkringen när jag ändrade den, och sedan ändrade jag inte tillbaka den.
    Oklart hur det fungerar vid studier/arbetslöshet/lägre inkomst.
    2020-09-29
    1. inkomstförsäkring
    2. Helt OK ( har fått ers. )
    3. Gjort som jag blivit tillsagd och allt funkar.
    4. Allt funkar enl, avtalet, så jag är nöjd.
    2020-08-27
    Inkomstförsäkring privat.

Fungerar ok.
    2020-08-27
    Bra och snabbt bemötande. Bra kundtjänst. Det är bara en sak som skaver.
    När staten höjde a-kassan till alla arbetslösa så fick inte vi försäkringstagare ta del av det. Det som var tänkt att ge arbetslösa pga Covid en möjlighet till bättre ekonomi hamnade direkt på Accepts konto. De ska ju bara betala upp till ett visst belopp och när staten ökar kan Accept minska. Samma premie för mig, mer vinst till Accept och dyrare för skattebetalarna. Inte snyggt!
    Hej Mikael Vad kul att du är nöjd med vår kundtjänst. Den sammanlagda ersättningen vid arbetslöshet får vara maximalt 80 % av tidigare lön de första 200 dagarna, därefter 70 %. När dagsersättningen från a-kassan höjs innebär det att det finns lägre utrymme för ersättning från en privat inkomstförsäkring precis som du skriver. Samtidigt innebär kraftigt ökad arbetslöshet i normalfallet att försäkringspremier höjs, det är vi glada att vi ännu inte har behövt göra i detta läge. Mvh Maria Inkomstförsäkring
  • Elisabeth J
    2020-08-25
    Hade en inkomstförsäkring i många år, och när jag behövde den, så hade jag inte uppdaterat min inkomst i tid, så försäkringen gav lite mindre än förväntat, men såklart bra ändå. Hade inga förväntningar, men kontakten var suverän och jag fick snabbt en tydlig prognos och utbetalningsplan som var mycket bra. Tydlig, rak och personlig kommunikation.
    2020-08-25
    Inkomstförsäkring. Bra, trevlig och snabb service, tydlig info i all kommunikation. Mycket bra!
    2020-08-25
    Allt bra, fungerar som aviserat.
    2020-08-25
    Inkomstförsäkring! Mycket gott bemötande. Enkla att ha att göra med. Lite ”sen” utbetalning varje månad.
    2020-08-25
    Köpte inkomstförsäkring. Fungerade utmärkt. Bra bemötande och allt har fungerat felfritt.
    2020-01-31
    Bra hjälp vi avbokning pga sjukdom
    Mycket bra bemött
    Smidig hantering osv.
    2019-12-19
    Ett mänskligt bemötande och personlig service, rekommenderas varmt.
    2019-12-19
    Har fått bra hjälp av Accept. Allt har fungerat bra.
    2019-09-05
    Tecknade inkomstförsäkring för ett antal år sedan utöver den försäkringen som man har via Unionen om arbetssituationen förändras. Det har fungerat klockrent och jag rekommenderar alla att skaffa sig en extra inkomstförsäkring.
    2019-09-05
    Jag köpte accepts inkomstförsäkring och det har fungerat med utbetalningar. Vad som jag inte tycker har fungerat är storleken på summan som är baserad på lönen, jag ändrade min inkomst och fick ett nytt försäkringsbrev och premie. Men när jag anmälde att jag skulle utnyttja försäkringen baserades den på tidigare lön
    Hej Michael, Vad tråkigt att du inte är helt nöjd med ditt beslut från oss gällande din inkomstförsäkring. Vi har en kvalifikationstid på 12 månader vi ändring av inkomst, och under kvalifikationstiden måste man arbeta minst 80 timmar i månaden. Därför går det inte att t.ex. höja upp inkomsten i samband med att man blir varslad. Mvh Stefanie Inkomstförsäkring
    2019-07-09
    Trenger norsk ansetter for å bli bra språk forståelse.
    2019-07-08
    Inga problem med kontakterna Accept och det har funkat bra.
    det enda är väl att man kan vara lite tydligare redovisningen så man har lite bättre koll på avslut och början.
    2019-07-08
    Jeg fikk hjelp med å få tilbakebetalt et beløp for en Pakkereise som ble avlyst pga et samlivsbrudd. Her ga accept tydelig informasjon om hvilken informasjon de trengte fra meg, og ga meg raske og gode svar per mail. Tusen takk for hjelpen!
  • Hans H
    2019-07-08
    Det var en inställd resa och de gjorde ett excellent jobb för att fixa ärendet.
    2018-12-30
    Utnyttjade min avbokningsförsäkring pga sjukdom. Blev väl bemött av företaget som återbetalde kostnaden för resan utan problem,
  • Kenneth B
    2018-12-29
    Super service på tilbagebetaling på billet til Sydafrika. Flygpoolen var usel, men accept var på direkte og ingen problem når lægeerklæring og det hele var indsendt. På 3 arbejdsdage var alt klaret og pengene på vej til firmaets konto.

Tak
    2018-12-28
    Professionella i bemötandet, inga oklarheter tydlighet. Snabb hantering.
    2018-12-28
    Jag blev glatt överraskad när jag behövde deras hjälp.
    Har betalat i över 17 år, utan att ha gnällt och trodde aldrig att jag skulle behöva detta, men det funkar.
    Tack för att det finns inkomstförsäkring.
    Alla borde ha det!
    Valentina Wintholm
  • Stefan R
    Inkomstförsäkring
    Den hjälp jag fick var jätte bra jag tackar alla för all information.
    Jag önskar dom ett Gott Nytt år.
    2018-12-01
    Köpte avbeställningsbara flygbiljetter till och från USA. Blev sjuk och begärde återbetalning. Mycket proffsigt bemötande från försäkringsbolaget och dessutom mycket snabb handläggning.
    Sammantaget mycket nöjd med nämnda försäkringsbolag.
    2018-11-04
    Det tog ett bra tag tills jag fick pengarna . Användarvillkoren var lite oklart i början men nu verkar har det blivit mer definierad .
    Kontaktpersonen var inte nåbar så ofta via tel .
    2018-09-30
    Enkelt och bekvämt, man får utbetalt med valuta för det man har satt in under ett antal år.
  • Anto K
    2018-09-02
    Hej!
    Det gäller om flygbiljetter som jag var tvungen och avboka, så fick jag underbart service av accept försäkringsbolag. Det var utmärkt och snabbare än vad jag trodde.
    Anto Krikor.
    2018-08-31
    Krångligt när man vill ha hjälp att få ersättning först skall alla andra inkomstförsäkringar redovisas som Sekos samt trygghetsrådet sedan går accept eventuellt in med ersättning hade jag vetat det hade jag aldrig haft denna försäkring
    Hej Jan Vi beklagar att du upplevt det som krångligt. Om man har valt en försäkring som förlänger en facklig försäkring, är det alltid en förutsättning att vi får in deras beslut innan vi kan börja betala ut ersättning. Den sammanlagda ersättningsgraden är reglerad i lag om arbetslöshetsförsäkring och våra villkor vilket innebär att man inte kan få mer än 80 % resp. 70 % av sin lön i ersättning. Vi måste därför enligt lag om arbetslöshetsförsäkring säkerställa att vi inte betalar ut dubbel ersättning för samma tid om man omfattas av flera försäkringar. Mvh Maria Inkomstförsäkring
    2018-08-30
    Snabb o effektiv hanläggning, när väl hanläggaren svarar personligen (via e-post). Sjukdomsintyget Accept sänder ut har förbättringspotential. Sjukdom finns med, men inte skada...
    2018-08-30
    Bokat resa och tecknat avbokningsskydd via accept. Fick ett sjukfall i hushållet så vi var tvugna att avboka resan.
    Var i kontakt via telefon, fick snabba tydliga svar.
    Lämnade in skadeanmälan via e-tjänst. Snabbt handläggande.
    Har inget att klaga på.
  • skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    2018-08-02
    Allting gått smidigt och utan krångel. Väldigt nöjd med att ha gjort reseförsäkring hos Accept.
  • Monica E
    2018-07-10
    Jag har betalat för denna försäkring i ganska många år och nu när jag behöver "hjälpen" då jag blivit arbetslös så uppfyller jag inte kraven, d.v.s. jag tjänar för lite för att kunna få ut något från försäkringen. Dåligt tycker jag, det är väl vi med låg inkomst som behöver hjälp när vi blir arbetslösa?! Väldigt trevlig och hjälpsam handläggare jag pratade med, men vad hjälper det. Självklart borde jag väl läst det "finstilta" när jag tecknade försäkringen men det känns surt att man betalat i så många år utan att kunna hjälp när man som bäst behöver den! Så jag kan ju lugnt säga att företaget INTE levde upp till mina förväntningar.
    Hej Monica Vad tråkigt att försäkringen inte levde upp till dina förväntningar. Ersättningen från oss baseras på inkomstbortfallsprincipen och grundar sig i uppgift om inkomst från a-kassan. Vilken lön som har försäkrats framgår av försäkringsbrev som skickas hem en gång om året. Vi har, precis som du skriver, trevliga och hjälpsamma handläggare. Dessa gör sitt bästa för att alltid fatta korrekta beslut, det är därför inte möjligt att lämna ersättning som baseras på en högre lön än den a-kassan fastställt. Mvh Maria Inkomstförsäkring