Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Sundbyberg Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
Rekommenderat företag 2016 - Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg — Visa karta

Är du tillsvidareanställd, egenföretagare eller har du facklig inkomstförsäkring? Accept försäkringar är ett privatägt försäkringsbolag där du kan förlänga din fackliga försäkring, teckna inkomst- eller reseförsäkring och komplettera din hemförsäkring.

Vi på Accept försäkringar har många års erfarenhet i branschen och vi försöker hålla administrationskostnader och därmed priser så låga som möjligt för dig genom att jobba med internetbaserade försäkringslösningar.

Vid starten 1998 var vi först i Sverige med att erbjuda inkomstförsäkring. Numera är inkomstförsäkring ett vanligt inslag i kollektivavtalen och vi har nischat in oss på specifika plus-försäkringar.
Mån-Tor: 10:00-12:00
13:00-16:00
Fre: 10:00-12:00
13:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

• Anna R
    Anna R skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Avbokade 2 resenärer på vår resa pga sjukdom och det flöt på med att få tillbaka pengar för resan på ett rätt så smidigt sätt.
  • Mattias C
    Mattias C skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    De gånger jag har hört av mig till Accept, vilket inte är många, har jag fått ett klanderfritt bemötande. Jag har inte behövt utnyttja min försäkring och således inte nyttjat någon hjälp i större omfattning. Jag är helt nöjd med företaget och rekommenderar er.
  • Eric L
    Eric L skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabb och rättvis hjälp!
  • Linda B
    Linda B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag tycker att jag blivit bra bemött. snabbt svar på min fråga och vänligt ifrågasättande av mitt beslut och sedan en förklaring
  • John S
    John S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har aldrig varit i personlig kontakt med er. Mitt avtal togs över då det fanns hos ett annat bolag från början en massa år sedan.
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    bra bemötande professionellt och snabbt
  • Matz S
    Matz S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    !😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej!

Jag har inga kommentarer att ge.
  • Peter S
    Peter S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fått hjälp i ett skadeärende. Helhetsintrycket är att Accept försäkring säljer falsk trygghet och motsvarar på inget vis mina förväntningar. Skulle aldrig rekommendera, varna kollegor, vänner och bekanta för att ha med Accept Försäkringar att välja Accept Försäkringar.
    2016-09-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Peter S
    Hej Peter

Vad tråkigt att vi inte kunnat leva upp till dina förväntningar. Vi försöker naturligtvis alltid vara tydliga med vad våra försäkringar omfattar, bland annat genom att skicka hem försäkringsbrev med information på varje år.

• Faraidon A
    Faraidon A skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag är inte så mycket nöjd med Accept försäkring
    Pga efter ansökan skickades till Accept fått ingen svar
    Från Accept och sedan ringde jag de ber mig att skicka läkare intyg igen o kopiera varas pass som inte fins med fösta hand när man ansöker .den var ex tra krav på oss !!!!!!
    2016-09-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Faraidon A
    Hej Faraidon

Vad tråkigt att du inte är nöjd. Vid ärenden som gäller avbokning av resa till land med krav på visum eller pass med viss giltighet begärs kopior alltid in. Att vi behöver detta framgår av villkoret och i viss mån av ansökan. Vi kommer att förtydliga på ansökan att passkopia kan komma att krävas in, med anledning av dina synpunkter.

• Kachir D
    Kachir D skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra och enkelt att få informationen som behövs för att teckna försäkring
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har inkomst försäkring som jag behövt utnyttja.
    Fått väldigt bra, snabb, trevlig och personlig service.

Ett föredöme.
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    - Mycket bra klagomålshantering och fin service allmänt sett.
  • Carina E
    Carina E skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Ett mycket hjälpsamt och trevligt bemötande!
    Ringde några ggr för att fråga om återbetalning av resa, då ena parten blivit sjuk. Båda resenärerna önskade återbetalning av flygbiljetterna. De gånger jag talade med försäkringsbolaget var de mycket tillmötesgående och hjälpsamma.
    Snabb utbetalning, efter att de fått in alla papper. Kort handläggningstid, mkt positivt!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Korrekt och bra hantering av mitt ärende. Tack!
  • Intisa Ö
    Intisa Ö skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    För mig var det en kortare sjukhusvistelse. Vid hemkomsten reglerades detta utan några problem
  • Peter J
    Peter J skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Suveränt bra service och uppföljning
  • Peter A
    Peter A skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har en inkomstförsäkring som jag under en kort period var tvungen att utnyttja. Min uppfattning är att jag alltid blivit bemött på ett korrekt och professionellt sätt.
  • Anders V
    Anders V skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Accept hjälpte oss på ett bra sätt med vårt problem. Jag har bara positiva saker att säga om de. Tack för hjälpen!
  • Albert M
    Albert M skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabb och perfekt service.
    Bra kontakt med personalen.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bemötandet var ok. Dålig försäkring då ersättningen var lägre pga att den som dödsfallet gällde var över en viss ålder, ers blev då lägre. Krångligt då intyget från läkaren ang dödsfallet måste vara på en viss blankett, att skicka över den speciella blanketten kändes som att man tog för mkt tid från läkaren. Försäkringen är dessutom helt onödig vidåsade det sig, om man har reseförsäkring i sin hemförsäkring. Det som ni gjorde avdrag för täckte Folksam upp. Rekommenderar alla att inte ta er försäkring då,den är sämre en den man har i sin hemförsäkring.
    2016-08-09 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Kerstin A
    Hej Kerstin

Tråkigt att du känner att försäkringen inte innehöll det du förväntade dig. Hemförsäkringar innehåller en resedel, men avbeställningsskydd är ofta en tilläggsförsäkring. Har man redan en avbeställningsförsäkring, som även ersätter flygskatter (vanligt undantag i andras försäkringar), finns det ingen anledning att teckna ytterligare en, men annars är man naturligtvis välkommen att teckna en hos oss.

Vi behöver ha underlag för att göra utbetalningar, för att underlätta för våra kunder tillhandahåller vi olika blanketter med den information vi behöver. Det är dock inget krav att använda just dessa blanketter, så länge vi har ett underlag med rätt information på.

• Mattias G
    Mattias G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Lätt och komma i kontakt med. Hjälpsamma.
  • Leif G
    Leif G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Inkomstbortfallsförsäkring.
    Handläggarna är förstklassiga! De regelbundna kontakterna fungerade utmärkt! Om det inte vore för det usla jobb som gjorts inom marknadsföring, information och avtal skulle det blivit högsta poäng. Det var mycket otydligt och till och med vilseledande vad försäkringen omfattade både i tid och nivå. Handläggarna hade ett väldigt sjå att försöka förklara för att man inte skall känna sig lurad.
    2016-08-09 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Leif G
    Hej Leif

Tack, våra handläggare är verkligen bra! Det är klurigt att förklara hur våra försäkringar hänger ihop med lagstiftning och om man har andra försäkringar. Vi jobbar ständigt med att bli bättre på det. Vi uppdaterade vår hemsida med mer information för några månader sedan, vi hoppas att informationen blivit tydligare för befintliga och kommande kunder i och med det.

• Bengt-åke G
    Bengt-åke G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Utfallet motsvarade mina förväntningar
  • Maria L
    Maria L skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Lätt och smidigt!! Funkar kanon, snabba svar om man mailar frågor 😀
  • Helén L
    Helén L skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Då jag blev arbetslös (pga flytt av kontor utomlands) aktiverade jag min löneförsäkring. Jag hade haft min försäkring i många år. Bemötandet var korrekt men ganska opersonligt. Inga problem med utbetalningar. Det tråkiga är att jag nu när jag har vikariat inom skolan (kan inte få fast tjänst pga jag inte har formell lärarutbildning) inte kan ha försäkringen kvar, för det krävs fast tjänst. Jag går på vikariat 1 eller 2 terminer i taget, fn 2 terminersvikariat.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket bra service och hjälp med diverse frågor under tiden jag har haft kontakt med företaget. Rekommenderas varmt.
  • Bo-göran S
    Bo-göran S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Samtliga kontakter har blivit mycket väl bemötta. Viljan att hjälpa till ligger på topp!
  • Elin T
    Elin T skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Felfritt bemötande och snabbt gick det
  • Rune E
    Rune E skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hurtig og nem erstatning for rejse afbud. Tak Accept
  • Leif P
    Leif P skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mitt ärende gällde återbetalning av flygresa pga sjukdom. Viss information saknades, bra bemötande från kundtjänst om hur jag skulle göra. Kompletterade med de handlingar som skulle skickas in och pengarna återbetalades snabbt till mitt konto. Bra service! Tack!
  • Johannes D
    Johannes D skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Kan varit rekommendera Accepts inkomstförsäljning till dig som driver företag.
  • Eva W
    Eva W skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket smidig behandling av mitt ärende, med snabb återkoppling och utbetalning.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabbt och professionellt behandling av mitt fall. Mycket nojd med Accept och om jag bokar en resa igen sa kommer veta nar jag fyller in Reseforsakring och behover anvanda den igen jag kommer fa den hjalp jag behover. Overtraffar forvantingar helt klart.
  • susanne h
    susanne h skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fick mycket snabb och bra respons vid återbetalning av flygbiljetter.Fin service!
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag hade ett försäkringsärende gällande en reseförsäkring. Skickade in krav på återbetalning. Då det saknades viss information fick jag ett snabbt svar från kundtjänst med nödvändig information. Ändrade och sedan var ärendet avklarat.
  • Johan H
    Johan H skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Helt ok. Inget speciellt. Pengarna återbetalades men inte den trevligaste servicen över telefon och inte heller full förståelse för vad som sades.
  • Kim T
    Kim T skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Accept är ett pålitligt försäkringsföretag. snabbt svar på vårt ärende. Inget krångel och snabb utbetalning.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra hantering av mitt ärende gällande ersättning för flygbiljetter. Accept handläggare återkom inom några dagar, och återbetalningen var på mitt konto inom några dagar från att hade lämnat in kompletterande information.
  • Tico V
    Tico V skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Vill tacka Accept och dess personal för hanteringen av mitt ärende.
    Service i hög nivå!!!
    Effektivt och professionellt!!
    Rekommenderas varmt!!!
    Vänligast,
    Ernesto Vargas
  • Johan H
    Johan H skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Vill tacka Accept för den hjälp jag fått när jag blev arbetslös. Hade arbetat 30 år i sträck och trodde aldrig att jag skulle bli arbetslös.
    Hade t.o.m. glömt bort att jag hade inkomstförsäkring hos Accept. Kom på det efter några månader och det gick smidigt lösa ut försäkringen. Hade kontakt med en och samma handläggare vilken hade en fin ton.
  • Victor J
    Victor J skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Genom en snabb återkoppling och en tydlig kommunikation kan jag starkt rekommendera Accept. Jag är mycket nöjd med utfallet av mitt ärende!
  • Victor J
    Victor J skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Genom en snabb feedback och en tydlig kommunikation kan jag starkt rekommendera Accept. Jag är väldigt nöjd med utfallet av mitt ärende!
  • Martin K
    Martin K skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Nöjd med snabb hantering av ärendet samt att jag telefonledes fick svar på de frågor jag hade i den uppkomna situationen. Så sammantaget mycket nöjd.
  • Peter M
    Peter M skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hanteringen av mitt ärende har gått bra. En mer interaktiv hemsida där ärenden kan skötas vore att föredra. Alltid någon som svarat snabbt på mail.
  • Gitte S
    Gitte S skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Accept har alltid behandlat och besvarat mina ärenden på ett proffsigt och skyndsamt sätt. Jag har mejlat mina frågor och alltid fått svar inom kort. När det någon gång blivit ngt fel, så har man åtgärdat det på en gång utan knussel. Jag är jättenöjd över infon och bemötande jag fått när jag behövt använda mig av min inkomstförsäkring!
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har fått bra bemötande hela vägen, och snabba svar på eventuella frågor. Dessutom tips om vart jag bör vända mig, Trygghetsrådet t ex. Och snabb utbetalning.
  • Myntha G
    Myntha G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick ett bra bemötande och upplevde personalen som trevlig. Jag fick ut min ersättning utan problem. Fort gick det också :)
  • Myntha G
    Myntha G skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fick ett bra bemötande och ut pengar från min reseförsäkring utan problem :)

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg