Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Sundbyberg Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg — Visa karta

Är du tillsvidareanställd, egenföretagare eller har du facklig inkomstförsäkring? Accept försäkringar är ett privatägt försäkringsbolag där du kan förlänga din fackliga försäkring, teckna inkomst- eller reseförsäkring och komplettera din hemförsäkring.

Vi på Accept försäkringar har många års erfarenhet i branschen och vi försöker hålla administrationskostnader och därmed priser så låga som möjligt för dig genom att jobba med internetbaserade försäkringslösningar.

Vid starten 1998 var vi först i Sverige med att erbjuda inkomstförsäkring. Numera är inkomstförsäkring ett vanligt inslag i kollektivavtalen och vi har nischat in oss på specifika plus-försäkringar.
Mån-Tor: 10:00-12:00
13:00-16:00
Fre: 10:00-12:00
13:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 83 kunder tycker om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

• Jörgen M
    Jörgen M skrev om Loss of licence en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har varit smidigt utan problem.
  • Esther L
    Esther L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Lite krångligt, mycket fram och tillbaks. Jag tycker inte man skall betala självrisk för att man hamnat på sjukhus när man betalat för extra försäkring/avbokningsavgift.
  • Anders F
    Anders F skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Gällande avbeställningsskydd på resa i samband med att min fru gick bort. Fantastiskt bemötande i jämförelse med många andra kontakter jag haft i samband med dödsfallet.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Alltid snabb och korrekt behandling av händelserna i mitt ärende .
    Flexibel utbetalning trots att underlagen inte alltid kan levereras av mig före angivna brytdagar.
    Tydliga villkor för försäkringen vilka kommuniceras på ett bra sätt av bolagets medarbetare.
  • Richard M
    Richard M skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket nöjd med den service jag erbjöds.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Vi köpte i slutet av 2016 en avbeställningsförsäkring på en flygresa till Spanien i maj 2017. Min fru tvingades till knäoperation och vi kunde inte åka. Sedan vi försett Accept med de handlingar och läkarintyg man efterfrågade reglerade de omedelbart i enlighet med försäkringen. Min erfarenhet av andra skaderegleringar är inte rakt igenom positiva eftersom bolagen ofta åberopar undantag och begränsningar, som man inte känner till då man köper försäkringen. Den har en beteckning och man har oftast inte tid att läsa alla villkor då man tecknar försäkringen. Därför upplevde vi Accepts handläggning som snabb och effektiv.
  • Turid H
    Turid H skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg synes det var ganske ukomplisert og raskt behandlet.
  • Georgios P
    Georgios P skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Ärendet handlade om återbetalning av flygbiljett p.g.a. omöjlighet att resa efter plötslig hälsoproblem.

Blixtsnabb respons. Enkelt att fylla i formuläret för skadan.
    Utbetalning av ersättning i tid.
  • Börje A
    Börje A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra bemötande av kunnig personal. Flygbiljetten återbetalades enl. gängse regler.
    Bra och snabb handläggning av ärendet.
    Tack
  • Parviz Y
    Parviz Y skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket bra och hjälpsam bemötande, lätt och snabbt hantering av ärendet. Utmärkt betyg.
    Jätte mycket nöjd.
  • Mats L
    Mats L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Det har alltid fungerat mycket bra
  • Åke G
    Åke G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej.
    Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbolag, att mitt ärende skulle dras i långbänk. Glad att jag fick revidera min uppfattning. Som sagt, tack för en snabb och korrekt behandling.
  • Annica S
    Annica S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick snabb och korrekt information kring mitt ärende då jag fick avboka mitt flyg pga sjukdom. och ärendet gick otroligt snabbt att handlägga.
  • Per-johan S
    Per-johan S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    .Köpte en biljett som jag var tvungen avboka.Bra bemötande inga problem, ärendet behandlades snabbt, och pengarna för biljetten fick jag snabbt tillbaka.
  • Jens Peder L
    Jens Peder L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg er tilfreds med service, men det er nemmest at tale Dansk eller Engelsk.
    Jeg forstår Svensk og Norsk, men mest i tale, snakka om du vil.
    Jeg pråda en smule svenska.
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra på alla sätt både bemötande och service
  • Clas-göran F
    Clas-göran F skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Löneförsäkring vid arbetslöshet. Alla kriterier av bemötande, service och handhavande har varit klanderfritt. Dock kan jag inte bedöma om min tillfredsställelse beror på den handläggare jag hade eller om det är företagets policy. Om alla kundtjänster och myndigheter hade personal av Madeléne Fasth´s kaliber skulle livet vara enklare att leva.
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick en återbetalning av en resa jag fick lov att avboka. Det gick smidigt
  • Peter A
    Peter A skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    har varit bra. snabb respons och det har fungerat bra.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fantastisk service och bemötande.

Jag har verkligen inget att klaga på och rekomenderar varmt Accept.
  • Mohsin A
    Mohsin A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Allt var perfekt tycker jag. Tack!
  • Ndayisenga F
    Ndayisenga F skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg har vært fornøyd for en god jobb dere har gjort for meg.
  • Lars V
    Lars V skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har inte blivit riktig kund ännu. Blev uppringd av en trevlig och kunnig dam som lämnade erbjudanden som vi inte kunde tacka nej till
  • Stian S
    Stian S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fikk god hjelp og veiledning I forbindelse med skade.
  • Sinisa C
    Sinisa C skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    väldigt proffsigt och enkelt,kunnig personal.
  • Jens T
    Jens T skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fungerar utmärkt med lätt att få kontakt.
  • Maria E
    Maria E skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har fått tillbaka mina pengar o det gick snabbt, inga problem
  • Barbro B
    Barbro B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Använt avbokningsskydd för resa till New York.
    Bra bemötande, intyget var dock ej fullständigt men förstår kravet. Nytt intyg ordnades då det fanns anteckningar/journalsystem.
  • Holger B
    Holger B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Överlag positiv.
    Lite svårt att få rätt dokument, och dumt att läkarintyg inte godkänns, utan man måste använda Accepts mall, vilket läkaren tog extra betalt för att fylla i.
    2016-12-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Holger B
    Hej Holger

Vad bra att du haft en positiv upplevelse av kontakten med oss.

Jag vill bara förtydliga (för andra som läser detta) att vi inte kräver att just vår mall används, men om vi t.ex. får in ett läkarintyg som inte innehåller den information vi behöver, rekommenderar vi vår mall. Vi behöver ha underlag för att göra utbetalningar, för att underlätta för våra kunder tillhandahåller vi olika blanketter/mallar med den information vi behöver. Det är dock inget krav att använda just dessa blanketter, så länge vi har ett underlag med rätt information på.

• Tabitha K
    Tabitha K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Very kind of you to care about others.
  • Anna R
    Anna R skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Avbokade 2 resenärer på vår resa pga sjukdom och det flöt på med att få tillbaka pengar för resan på ett rätt så smidigt sätt.
  • Mattias C
    Mattias C skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    De gånger jag har hört av mig till Accept, vilket inte är många, har jag fått ett klanderfritt bemötande. Jag har inte behövt utnyttja min försäkring och således inte nyttjat någon hjälp i större omfattning. Jag är helt nöjd med företaget och rekommenderar er.
  • Eric L
    Eric L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabb och rättvis hjälp!
  • Linda B
    Linda B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag tycker att jag blivit bra bemött. snabbt svar på min fråga och vänligt ifrågasättande av mitt beslut och sedan en förklaring
  • John S
    John S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har aldrig varit i personlig kontakt med er. Mitt avtal togs över då det fanns hos ett annat bolag från början en massa år sedan.
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    bra bemötande professionellt och snabbt
  • Matz S
    Matz S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    !😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej!

Jag har inga kommentarer att ge.
  • Peter S
    Peter S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fått hjälp i ett skadeärende. Helhetsintrycket är att Accept försäkring säljer falsk trygghet och motsvarar på inget vis mina förväntningar. Skulle aldrig rekommendera, varna kollegor, vänner och bekanta för att ha med Accept Försäkringar att välja Accept Försäkringar.
    2016-09-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Peter S
    Hej Peter

Vad tråkigt att vi inte kunnat leva upp till dina förväntningar. Vi försöker naturligtvis alltid vara tydliga med vad våra försäkringar omfattar, bland annat genom att skicka hem försäkringsbrev med information på varje år.

• Faraidon A
    Faraidon A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag är inte så mycket nöjd med Accept försäkring
    Pga efter ansökan skickades till Accept fått ingen svar
    Från Accept och sedan ringde jag de ber mig att skicka läkare intyg igen o kopiera varas pass som inte fins med fösta hand när man ansöker .den var ex tra krav på oss !!!!!!
    2016-09-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Faraidon A
    Hej Faraidon

Vad tråkigt att du inte är nöjd. Vid ärenden som gäller avbokning av resa till land med krav på visum eller pass med viss giltighet begärs kopior alltid in. Att vi behöver detta framgår av villkoret och i viss mån av ansökan. Vi kommer att förtydliga på ansökan att passkopia kan komma att krävas in, med anledning av dina synpunkter.

• Kachir D
    Kachir D skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra och enkelt att få informationen som behövs för att teckna försäkring
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har inkomst försäkring som jag behövt utnyttja.
    Fått väldigt bra, snabb, trevlig och personlig service.

Ett föredöme.
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    - Mycket bra klagomålshantering och fin service allmänt sett.
  • Carina E
    Carina E skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Ett mycket hjälpsamt och trevligt bemötande!
    Ringde några ggr för att fråga om återbetalning av resa, då ena parten blivit sjuk. Båda resenärerna önskade återbetalning av flygbiljetterna. De gånger jag talade med försäkringsbolaget var de mycket tillmötesgående och hjälpsamma.
    Snabb utbetalning, efter att de fått in alla papper. Kort handläggningstid, mkt positivt!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Korrekt och bra hantering av mitt ärende. Tack!
  • Intisa Ö
    Intisa Ö skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    För mig var det en kortare sjukhusvistelse. Vid hemkomsten reglerades detta utan några problem
  • Peter J
    Peter J skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Suveränt bra service och uppföljning
  • Peter A
    Jag har en inkomstförsäkring som jag under en kort period var tvungen att utnyttja. Min uppfattning är att jag alltid blivit bemött på ett korrekt och professionellt sätt.
  • Anders V
    Anders V skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Accept hjälpte oss på ett bra sätt med vårt problem. Jag har bara positiva saker att säga om de. Tack för hjälpen!
  • Albert M
    Albert M skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabb och perfekt service.
    Bra kontakt med personalen.

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg