Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Sundbyberg Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg — Visa karta

Är du tillsvidareanställd, egenföretagare eller har du facklig inkomstförsäkring? Accept försäkringar är ett privatägt försäkringsbolag där du kan förlänga din fackliga försäkring, teckna inkomst- eller reseförsäkring och komplettera din hemförsäkring.

Vi på Accept försäkringar har många års erfarenhet i branschen och vi försöker hålla administrationskostnader och därmed priser så låga som möjligt för dig genom att jobba med internetbaserade försäkringslösningar.

Vid starten 1998 var vi först i Sverige med att erbjuda inkomstförsäkring. Numera är inkomstförsäkring ett vanligt inslag i kollektivavtalen och vi har nischat in oss på specifika plus-försäkringar.
Mån-Tor: 10:00-12:00
13:00-16:00
Fre: 10:00-12:00
13:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 94 kunder tycker om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

• Jan B
    Jan B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Min uppfattning är att jag fick ett korrekt och professionellt bemötande samt en snabb handläggning.
    Att Accept också anger namn på handläggaren och telefonnummer till densamma - uppskattas.
    Jag föredrar att kunna prata direkt med den som handlägger ärendet.
    Frånsett den stora mängden dokument, som efterfrågades och måste sändas till Accept, så fungerade allt perfekt.

Detsamma kan jag inte säga om Flightfinder. Att komma i kontakt med dem var "rätt snårigt". När kommunikationen väl upprättats, via mail, var det tur att man behärskar engelska, svenska och norska.
    Flightfinder har dock valt ett kompetent försäkringsbolag vilket hedrar dem.
  • Lars G
    Lars G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket positiv,enkel hantering
  • Jan H
    Jan H skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har blivit väldigt bra bemött när jag behövt hjälp.
  • jennie e
    jennie e skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Godtyckligt sänkte de min ersättning efter att jag fått flera utskick om att de nya reglerna skulle förbättra ersättningsnivån. Min slutsats är att Accept står för rena lögner.
    2017-08-22 Accept Försäkringsaktiebolag svarar jennie e
    Hej Jennie

Vad tråkigt att du inte är nöjd.

Ersättningen från oss är aldrig godtycklig utan baseras på försäkringsvillkor och uppgifter om inkomst de senaste 12 månaderna från a-kassan. När det gäller inkomstförsäkring är även mycket reglerat i lagstiftning. Ersättningen från a-kassan höjdes 2015, i samband med det förändrades inkomstförsäkringen i motsvarande mån. En gång om året skickas nytt försäkringsbrev hem där lön m.m. framgår, är någon uppgift felaktig finns det flera sätt att kontakta oss och ändra försäkringen på (inloggning, e-mail, chatt, telefon, brev).

• Christian K
    Christian K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick bra service och bra vägledning. Väntetiden på morgonen tog ca 45min då jag var först på kö men det är vägledningen och hjälpen som egentligen räknas.
  • Mahnaz S
    Mahnaz S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej
    Jag tycker bra och snabbt svara kunden.
    De ger bra information till kunden
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Loss of licence en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Väldigt snabb behandling och bemötande var mycket bra. Min handläggare Bert-Åke Olsson är mycket bra.
  • Per-erik L
    Per-erik L skrev om Loss of licence en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har varit mycket på sista tiden, så det enda jag kan relatera till är att jag fått brev per post med lite info...
    Betyget jag skull vilja ge ligger mellan "inte alls bra" och "Helt Ok", dvs endast "OK". Det alternativet finns dock inte...
  • Torsten T
    Torsten T skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har blivit väl omhändertagen och allt har fungerat klanderfritt.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Okomplicerat och effektivt. Samarbetet med a-kassan har fungerat utan att man behöver bli inblandad
  • Jonatan M
    Jonatan M skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Quick response. No problems with communications. I was very satisfied.
  • Jörgen M
    Jörgen M skrev om Loss of licence en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har varit smidigt utan problem.
  • Esther L
    Esther L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Lite krångligt, mycket fram och tillbaks. Jag tycker inte man skall betala självrisk för att man hamnat på sjukhus när man betalat för extra försäkring/avbokningsavgift.
  • Anders F
    Anders F skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Gällande avbeställningsskydd på resa i samband med att min fru gick bort. Fantastiskt bemötande i jämförelse med många andra kontakter jag haft i samband med dödsfallet.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Alltid snabb och korrekt behandling av händelserna i mitt ärende .
    Flexibel utbetalning trots att underlagen inte alltid kan levereras av mig före angivna brytdagar.
    Tydliga villkor för försäkringen vilka kommuniceras på ett bra sätt av bolagets medarbetare.
  • Richard M
    Richard M skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket nöjd med den service jag erbjöds.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Vi köpte i slutet av 2016 en avbeställningsförsäkring på en flygresa till Spanien i maj 2017. Min fru tvingades till knäoperation och vi kunde inte åka. Sedan vi försett Accept med de handlingar och läkarintyg man efterfrågade reglerade de omedelbart i enlighet med försäkringen. Min erfarenhet av andra skaderegleringar är inte rakt igenom positiva eftersom bolagen ofta åberopar undantag och begränsningar, som man inte känner till då man köper försäkringen. Den har en beteckning och man har oftast inte tid att läsa alla villkor då man tecknar försäkringen. Därför upplevde vi Accepts handläggning som snabb och effektiv.
  • Turid H
    Turid H skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg synes det var ganske ukomplisert og raskt behandlet.
  • Georgios P
    Georgios P skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Ärendet handlade om återbetalning av flygbiljett p.g.a. omöjlighet att resa efter plötslig hälsoproblem.

Blixtsnabb respons. Enkelt att fylla i formuläret för skadan.
    Utbetalning av ersättning i tid.
  • Börje A
    Börje A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra bemötande av kunnig personal. Flygbiljetten återbetalades enl. gängse regler.
    Bra och snabb handläggning av ärendet.
    Tack
  • Parviz Y
    Parviz Y skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Mycket bra och hjälpsam bemötande, lätt och snabbt hantering av ärendet. Utmärkt betyg.
    Jätte mycket nöjd.
  • Mats L
    Mats L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Det har alltid fungerat mycket bra
  • Åke G
    Åke G skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej.
    Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbolag, att mitt ärende skulle dras i långbänk. Glad att jag fick revidera min uppfattning. Som sagt, tack för en snabb och korrekt behandling.
  • Annica S
    Annica S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick snabb och korrekt information kring mitt ärende då jag fick avboka mitt flyg pga sjukdom. och ärendet gick otroligt snabbt att handlägga.
  • Per-johan S
    Per-johan S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    .Köpte en biljett som jag var tvungen avboka.Bra bemötande inga problem, ärendet behandlades snabbt, och pengarna för biljetten fick jag snabbt tillbaka.
  • Jens Peder L
    Jens Peder L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg er tilfreds med service, men det er nemmest at tale Dansk eller Engelsk.
    Jeg forstår Svensk og Norsk, men mest i tale, snakka om du vil.
    Jeg pråda en smule svenska.
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Bra på alla sätt både bemötande och service
  • Clas-göran F
    Clas-göran F skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Löneförsäkring vid arbetslöshet. Alla kriterier av bemötande, service och handhavande har varit klanderfritt. Dock kan jag inte bedöma om min tillfredsställelse beror på den handläggare jag hade eller om det är företagets policy. Om alla kundtjänster och myndigheter hade personal av Madeléne Fasth´s kaliber skulle livet vara enklare att leva.
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag fick en återbetalning av en resa jag fick lov att avboka. Det gick smidigt
  • Peter A
    Peter A skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    har varit bra. snabb respons och det har fungerat bra.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fantastisk service och bemötande.

Jag har verkligen inget att klaga på och rekomenderar varmt Accept.
  • Mohsin A
    Mohsin A skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Allt var perfekt tycker jag. Tack!
  • Ndayisenga F
    Ndayisenga F skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jeg har vært fornøyd for en god jobb dere har gjort for meg.
  • Lars V
    Lars V skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har inte blivit riktig kund ännu. Blev uppringd av en trevlig och kunnig dam som lämnade erbjudanden som vi inte kunde tacka nej till
  • Stian S
    Stian S skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fikk god hjelp og veiledning I forbindelse med skade.
  • Sinisa C
    Sinisa C skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    väldigt proffsigt och enkelt,kunnig personal.
  • Jens T
    Jens T skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fungerar utmärkt med lätt att få kontakt.
  • Maria E
    Maria E skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Har fått tillbaka mina pengar o det gick snabbt, inga problem
  • Barbro B
    Barbro B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Använt avbokningsskydd för resa till New York.
    Bra bemötande, intyget var dock ej fullständigt men förstår kravet. Nytt intyg ordnades då det fanns anteckningar/journalsystem.
  • Holger B
    Holger B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Överlag positiv.
    Lite svårt att få rätt dokument, och dumt att läkarintyg inte godkänns, utan man måste använda Accepts mall, vilket läkaren tog extra betalt för att fylla i.
    2016-12-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Holger B
    Hej Holger

Vad bra att du haft en positiv upplevelse av kontakten med oss.

Jag vill bara förtydliga (för andra som läser detta) att vi inte kräver att just vår mall används, men om vi t.ex. får in ett läkarintyg som inte innehåller den information vi behöver, rekommenderar vi vår mall. Vi behöver ha underlag för att göra utbetalningar, för att underlätta för våra kunder tillhandahåller vi olika blanketter/mallar med den information vi behöver. Det är dock inget krav att använda just dessa blanketter, så länge vi har ett underlag med rätt information på.

• Tabitha K
    Tabitha K skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Very kind of you to care about others.
  • Anna R
    Anna R skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Avbokade 2 resenärer på vår resa pga sjukdom och det flöt på med att få tillbaka pengar för resan på ett rätt så smidigt sätt.
  • Mattias C
    Mattias C skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    De gånger jag har hört av mig till Accept, vilket inte är många, har jag fått ett klanderfritt bemötande. Jag har inte behövt utnyttja min försäkring och således inte nyttjat någon hjälp i större omfattning. Jag är helt nöjd med företaget och rekommenderar er.
  • Eric L
    Eric L skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Snabb och rättvis hjälp!
  • Linda B
    Linda B skrev om Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag tycker att jag blivit bra bemött. snabbt svar på min fråga och vänligt ifrågasättande av mitt beslut och sedan en förklaring
  • John S
    John S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Jag har aldrig varit i personlig kontakt med er. Mitt avtal togs över då det fanns hos ett annat bolag från början en massa år sedan.
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Reseförsäkringar en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    bra bemötande professionellt och snabbt
  • Matz S
    Matz S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    !😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Hej!

Jag har inga kommentarer att ge.
  • Peter S
    Peter S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    Fått hjälp i ett skadeärende. Helhetsintrycket är att Accept försäkring säljer falsk trygghet och motsvarar på inget vis mina förväntningar. Skulle aldrig rekommendera, varna kollegor, vänner och bekanta för att ha med Accept Försäkringar att välja Accept Försäkringar.
    2016-09-12 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Peter S
    Hej Peter

Vad tråkigt att vi inte kunnat leva upp till dina förväntningar. Vi försöker naturligtvis alltid vara tydliga med vad våra försäkringar omfattar, bland annat genom att skicka hem försäkringsbrev med information på varje år.

Kavallerivägen 24, 174 58 Sundbyberg