Aktiv på Reco.se sedan 2014

Läs vad 54 Läs vad Inkomstförsäkring

• Mikael B skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2019-07-08

Inga problem med kontakterna Accept och det har funkat bra.
    det enda är väl att man kan vara lite tydligare redovisningen så man har lite bättre koll på avslut och början. Läs mer
  • Anders T skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-12-28

Professionella i bemötandet, inga oklarheter tydlighet. Snabb hantering. Läs mer
  • Valentina W skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-12-28

Jag blev glatt överraskad när jag behövde deras hjälp.
    Har betalat i över 17 år, utan att ha gnällt och trodde aldrig att jag skulle behöva detta, men det funkar.
    Tack för att det finns inkomstförsäkring.
    Alla borde ha det!
    Valentina Wintholm Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

Inkomstförsäkring
    Den hjälp jag fick var jätte bra jag tackar alla för all information.
    Jag önskar dom ett Gott Nytt år. Läs mer
  • Mitra K skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-11-04

Det tog ett bra tag tills jag fick pengarna . Användarvillkoren var lite oklart i början men nu verkar har det blivit mer definierad .
    Kontaktpersonen var inte nåbar så ofta via tel . Läs mer
  • Pål S skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-09-30

Enkelt och bekvämt, man får utbetalt med valuta för det man har satt in under ett antal år. Läs mer
  • Jan-erik P skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-08-31

Krångligt när man vill ha hjälp att få ersättning först skall alla andra inkomstförsäkringar redovisas som Sekos samt trygghetsrådet sedan går accept eventuellt in med ersättning hade jag vetat det hade jag aldrig haft denna försäkring Läs mer
    2018-09-03 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Jan-erik P
    Hej Jan

Vi beklagar att du upplevt det som krångligt. Om man har valt en försäkring som förlänger en facklig försäkring, är det alltid en förutsättning att vi får in deras beslut innan vi kan börja betala ut ersättning.

Den sammanlagda ersättningsgraden är reglerad i lag om arbetslöshetsförsäkring och våra villkor vilket innebär att man inte kan få mer än 80 % resp. 70 % av sin lön i ersättning. Vi måste därför enligt lag om arbetslöshetsförsäkring säkerställa att vi inte betalar ut dubbel ersättning för samma tid om man omfattas av flera försäkringar.

Mvh Maria
  • Monica E
    Monica E skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-07-10

Jag har betalat för denna försäkring i ganska många år och nu när jag behöver "hjälpen" då jag blivit arbetslös så uppfyller jag inte kraven, d.v.s. jag tjänar för lite för att kunna få ut något från försäkringen. Dåligt tycker jag, det är väl vi med låg inkomst som behöver hjälp när vi blir arbetslösa?! Väldigt trevlig och hjälpsam handläggare jag pratade med, men vad hjälper det. Självklart borde jag väl läst det "finstilta" när jag tecknade försäkringen men det känns surt att man betalat i så många år utan att kunna hjälp när man som bäst behöver den! Så jag kan ju lugnt säga att företaget INTE levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-07-16 Accept Försäkringsaktiebolag svarar Monica E
    Hej Monica

Vad tråkigt att försäkringen inte levde upp till dina förväntningar.

Ersättningen från oss baseras på inkomstbortfallsprincipen och grundar sig i uppgift om inkomst från a-kassan. Vilken lön som har försäkrats framgår av försäkringsbrev som skickas hem en gång om året.

Vi har, precis som du skriver, trevliga och hjälpsamma handläggare. Dessa gör sitt bästa för att alltid fatta korrekta beslut, det är därför inte möjligt att lämna ersättning som baseras på en högre lön än den a-kassan fastställt.

Mvh Maria
  • Peter L
    Peter L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-05-25

Vill inte vara med på "jippon"/tvingande undersökningar som denna men ni ger er inte innan ni fått svar så här är mitt. Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Inkomstförsäkring en del av Accept Försäkringsaktiebolag (publ)

2018-05-25

Smidiga utbetalningar men saknar en inloggnings sida där man ser info om inbetalningar, utbetalningar, antal dagar m.m. Nu vet man knappt om inskickade dokument har kommit fram Läs mer