Alla kategorier Jurist Skåne Lund Advokatbolaget Claes Blåe

Advokatbolaget Claes Blåe

Lilla Fiskaregatan 23, 222 22 Lund — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Advokatbolaget Claes Blåe

• david l skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Vi fick ett mycket kompetent, vänligt och bra mottagande. Igenom en mycket lång och trist process kring ett husköp kände vi att vi fick 100% stöd och hjälp av vår advokat. Hela affären avlöpte till vår förmån, något som skedde helt genom vår advokats försorg. Vi fick snabbt svar på viktiga frågor och alla praktiska moment avlöpte mycket smidigt. Vi är kort sagt mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Claes Blåe! Läs mer
  • Madeleine D
    Madeleine D skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Kompetent, inkännande, lyhörd och kunnig i ärendet han företräder. Skötte uppdraget excellent. Rekommenderas varmt!
    /Madeleine Läs mer
  • Cornelia B
    Cornelia B skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Ingen kommentar, förtjänar inte ens 1 stjärna. Läs mer
  • Jocke J skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Aldrig igen, hörde av sig en gång var 3 månad o sen skickar en faktura på 13.000 ? blåste oss duktigt gjorde han iallafall, la inget inget vidare större intresse för vårt ärende iheller. EN gång Claes blåe aldrig igen. Får till svars när jag skriver att jag är missnöjd
    "bra då vet jag" cb, Läs mer
    Cornelia B, Jocke J gillar detta
  • Göran S
    Göran S skrev om Advokatbolaget Claes Blåe

domen T1787-10

ANKLAGELSER MOT BRÅE KAN INTE BELÄGGAS. JAG BESTÄLLDE DOMEN T1787-10 FRÅN YSTAD TINGSRÄTT. DU KAN LÄSA DEN HÄR: Läs mer
  • eric b skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Hade Claes i ett skadeståndsfall förra hösten och han skötte ärendet kanon. Inga klagomål alls att skriva. Målet gick kanon och Claes skötte allt väldigt bra. Fixade in skadeståndet på kontot snabbt och inget strul alls. // Eric Läs mer
  • Lars B

2014-09-26

Omdömet har granskats och är verifierat

Lars B skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Vi är så nöjda med advokat Claes Blåe! Som hjälpte oss med vårt skadestånd. Han fixade allt från rättsskydd till att skadeståndet fanns på kontot!! Vi rekommenderar honom!
    Lars Bengtsson Läs mer
    eric b gillar detta
  • Hampus B skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Jag förstår inte vad Gun B pratar om... Han ordnade vårt skadeståndsärende på ett effektivt sätt. Han fixade till och med rättsskyddet från början av ärendet. Kan varmt rekommendera denne advokat. Läs mer
    eric b gillar detta
  • Gun B skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Kaos! Saknar enligt MIN åsikt metodiskt arbessätt. JAG ANSER att han inte visste vad han själv skrivit eller varför. Kunde inte hålla tidplanen, begärde anstånd gång på gång. Rapporterade/återkopplade inte till klienten. Enligt min åsikt : Gjorde inget för att aktivt leta bevis till förmån för klienten. Semestrade när synpunkter till tingsrätten skulle lämnas in. Avsade sig uppdraget mitt under processen i tingsrätten. Ärendet gällde tvist/skadestånd. Rekommenderas inte!

...Då advokat Blåe hotat med åtal pga min tidigare text så har jag nu ändrat så att det tydligt skall framgå att åsikterna gällde i mitt specifika fall och endast är mina privata.
    Jag gör inga anspråk på absolut sanning, såvitt jag tolkat reco så gäller det "vad kunden anser" och inget annat.

Jag har inga synpunkter på advokaten rent generellt. Det är trevligt att andra uppenbarligen är nöjda!

Jag kan, PERSONLIGEN, anse det sorgligt att min fd advokat vill väcka åtal mot mig för att jag inte anser att han skött sitt uppdrag på det metodiska, analytiska och väl planlagda sätt som JAG förväntat mig.

Förmodligen är inga inlägg i detta forum att se som generella eller absoluta sanningar. Mitt inlägg är, som sagt, endast en personlig uppfattning av handläggningen.

Den absoluta sanningen är att tingsrätten upprepade gånger fick påminna advokat Blåe att skicka in begärda svar, att advokaten gång på gång begärde uppskov, att han anmälde kräksjuka samma dag som muntlig förhandling skulle hållas (motparterna redan på plats), att han till den senarelagda muntliga förhandlingen kom med dokument (som fick läsas på plats)som skulle ha varit tingsrätten tillhanda ca 6 månader tidigare, att han därefter begärde uppskov med fler klargöranden, att han inte lämnade in enligt beviljat uppskov, att klienten begärde ytterligare uppskov, att advokaten inte lämnade in enligt det uppskov som klienten beviljades, att klienten därefter själv lämnade in begärda upplysningar efter bästa förmåga, att advokaten efter telefonkontakt med rådmannen avsade sig uppdraget med hänvisning till att han inte hade klientens förtroende längre och för att ingen advokat skulle behöva utsättas för det som jag hade utsatt honom för.
    För närmare kontroll av sanningshalten: Målnr T 1787-10 i Ystads tingsrätt. Dagboken, som tingsrätten för, innehåller datum för begärda upplysningar, beviljade anstånd osv.

MIN tolkning av ett väl analyserat uppdrag och ett metodiskt arbetssätt sammanfaller inte med det som JAG ANSER MIG ha sett i DETTA tvistemål. Jag har bakgrund från handelshögskola (redovisare) och är därmed INTE kvalificerad som jurist eller juridiskt sakkunnig. Läs mer
    Jocke J gillar detta
  • P skrev om Advokatbolaget Claes Blåe
    Kan mycket varmt rekommendera denna otroligt trevliga och mycket proffsiga advokat! Väldigt Bra! Läs mer
    eric b, Hampus B gillar detta