Alla kategorier Jurist Uppsala Uppsala Advokatfirman Wigert & Placht AB

Drottninggatan 2, 753 10 Uppsala — Visa karta

Kindstugatan 1, 11131, STOCKHOLM
Anna Rinman Familjerättsbyrå
Bonnie L:
Det är inte jag utan min syster som varit klient hos Anna Rinman. Min syster är numera dement och kan tyvärr inte svara på en sådan här förf...

Läs vad 1 kund tycker om Advokatfirman Wigert & Placht AB

• Mangle
    Mangle skrev om Advokatfirman Wigert & Placht AB
    De lyckades klanta till ett solklart reklamationsfall då vi köpt hus genom att skriftligt beskriva ärendet fullständigt inkorrekt för säljarens advokat. Det trots att vi beskrivit i text, muntligt, med bilder och video(!) vad felet vi vill reklamera var. Detta skadade såklart trovärdigheten i vårt fall oerhört. Jag skrev själv påföljande brev till säljarens advokat för att beskriva reklamationen korrekt. Wigert & Placht signerade och skickade dessa med skadan var redan skedd. De hade dock inga problem att ta rejält betalt för sitt usla arbete. Slutresultatet blev att vi fick betala en mycket dyr renovering av en skada som säljaren bevisligen känt till (=bedrägeri).

Försäkringsbolaget, deras skadereglerare, byggfirmorna, hantverkarna, bekanta som är advokater/jurister och alla andra som fått fallet beskrivet för sig har aldrig hört en mer solklar reklamation och begriper inte hur en advokatfirma kunde misslyckas.

En komisk detalj är att juristen hos Wigert & Placht som skötte fallet åt advokaten Tom Placht ger juridiska råd i Villatidningen som ges ut i Uppsala.

Drottninggatan 2, 753 10 Uppsala