Min fru har precis flyttat in på ett sjukhem, jag kommer med bil och släp med möbler för henne, parkerar på angiven besöksparkeringen, kopplar bort släpet och ställer det bredvid bilen för att lasta av och bära in möblerna till hennes boende, när jag kommer ut så sitter en kontrollavgift på släpet, kontaktar AIMO park som säger att jag måste kontrollera skyltningen och följa parkeringsvilkoren vilket jag anser att jag gjort.Det står bara P för besökare 2 tim på skylten.Ingenting om att parkering av släpvagn är förbjuden...
Aimo Park Sweden AB
40 omdömen om Aimo Park Sweden AB
Det fanns ett parkeringshus i en byggnad, det fanns en skylt för det parkeringshuset utanför. Jag parkerar i parkeringshuset. Jag laddar ned appen och det står i appen att parkering börjar automatiskt. Jag ser ingen biljett och gör om allt igen. Jag ringer och får besked att det är kamerabetalning som sker automatiskt. Jag får böter. Jag stod tydligen på en gata och inte i parkeringshuset. D.v.s. i parkeringshuset fanns platser som hörde till något annat, som varken gick att se i google maps, på skyltar utanför, eller i appen. Det går inte att göra rätt. Jag känner mig lurad.
Totalt värdelösa idioter, har en parkering som blir tagen 1-2 gånger i veckan. I början fick man ett nummer av dem så man kunnde ställa sig på Besökare parkering. Men detta har dem slutat med, lovar att skicka ut bil för att ge böter 12 timmar senare kan bilen som felparkera glatt stå kvar. Utan böter!
Rekommenderar starkt att alltid begära kvitto i deras betalautomater via sms eller mail. Har ni inte det så kan ni räkna med att de passar på att bötfälla er. Fruktansvärt dålig kundmottagning. Uppdrag gransking borde ta en titt på det här bolaget och deras bokföring. Har haft ett styvt jobb med att få fram kvitton på betalningen och trots att jag har visat kvitton från betalautomaten och även utbetalningar från min bank till Aimo där det tydligt visar att betalning är erlagd för parkeringen så framhärdar de med sina aggressiva krav. Jan
Hej Hans Felix Junior Fuchs, Jag skriver detta inte bara som kund utan också som företagare som förstår värdet av ett gott rykte. När jag ser att Aimo Park har 1,1 stjärna på Reco känns det tyvärr som att min erfarenhet bekräftar bilden av ett företag som tappat kontakten med sina kunder. Jag betalade för parkering via er app på Valhallavägen 91, men eftersom jag precis hade bytt bil råkade jag ange det gamla registreringsnumret. Parkeringen var betald, men eftersom numret inte stämde utfärdades en kontrollavgift på 900...
Deras affärsplan är solklar. Installerade deras app. Stod på parkering utanför ett 3 vånings parkeringshus. Så många zoner att välja på så tog fel zon. Betalade parkeringen utan att ha märkt att jag stod i fel zon 500 kr . Överklagade, såklart så gick inte den igenom. Skickar direkt till ett inkassobolag som som skrev att all kontakt skulle ske via min mail. Inga svar så gick in på inkassobolgets sida och där låg den räkningen att den inte gick igenom och skulle betalas inom 10 dagar. 1 dag kvar tur jag hann se den annars...
Parkerade på sjukhuset Hudiksvall. Använde betalkort. Knappade in 3 timmar, fullföljde med reg.nr osv. Till slut kom ”köp medges ej” ( eller liknande besked) upp. Provade detta 3 ggr. Annan kund kom och knappade in 2 timmar och det gick igenom. Jag gjorde då likadant och det fungerade. Kunde ingenstans läsa att 3 timmar var för mycket, finns t.o.m. knapp för 3 timmar. Checkade ut efter ca 1,5 timme. Draget från mitt konto: 18kr, 18kr, 18kr, 12kr. Dagen efter fick jag tillbaka 12kr och 9kr drogs, dvs för 1,5 timme ( priset...
Parkerade bilen på Karlwardsgata i Klockaretorpet Norrköping. Sambon betalade avgiften via appen som hon haft i ca 2 år och använt den några gånger. Trots att vi betalade så fick jag en betalnings anmärkning på 700 kr. De påstår att vi ska ha fått ett felparkerings kvitto på plats, men det är en lögn. Vi har även kvitto i appen att de är betalt. På kvittot så är en siffra på regnummret fel, regnummret är förifyllt efterssom vi använt appen tidigare. så mycket märkligt att regnummret kan ändras. Tror att de håller på med...
Jag o många turistande resenärer i Mora stod länge o försökte betala parkeringen.Tog faktiskt längre tid att komma in i appen än själva ärendet.Dåliga erfarenheter även fr t ex Uppsala då appen förstörde stor del av dagen.Undviker om det bara går.Väljer annan plats i möjligaste mån.
Försökte nå dem ang parkerinsgbot De hänvisar till formulär . Allt annat en bra kundservice !. Även inte så bra öppettider om man försöker ringa via tel ! Se upp!.
Skurk företag råkade skriva in en siffra fel i automaten fick givetvis böter,kunde bevisa med kvitton o allt jag betalat , gick ej häva boten 🤬 hoppas nån som jobbar råka få med sig ett bugg el nåt i självskanning blir stöld anmälan då
1065kr/mån för en dålig MC plats på Hagagatan 27! En av de dyraste månadshyra i stan. Jag fick ingen möjlighet att titta på platsen innan första hyrs perioden hade börjat (2025-05-10) och när jag hade sett den då såg jag upp platsen dagen efter. Trots det ska jag betala 2 månader + behålla (?) inpasseringskortet som kostar 250kr. Varför? Ingen flexibilitet av kundservice när jag ringde. Ingen kund bemötande. Nej, jag rekommenderar inte garaget och Aimo park.
Aimo Subscription VARNING! 🚨 @aimosubscription 🚨 Aimo marknadsför sin tjänst som något ”generöst” och flexibelt: ”Bind inte upp dig med leasing – hyr i stället, med bara en månads uppsägning. Allt ingår.” Lät smidigt, tyckte vi. Men det visade sig vara helt vilseledande. Det här är vad vi fick uppleva: Punktering på bilen? Kostade oss 9.700 kr Mindre repor eller märken? Knappt synliga, ändå debiteras vi 10.000 kr per så kallad ”skada” – se bild. Vid återlämning går de runt bilen och pekar på varenda liten repa, stenskott...
Rekommenderar inte AIMO PARK AINTE ÄVEN deras personal vill inte vara Hjälpligt . Dom bry sig inte om vad händer eller hur kan dom lösa problem behålla kunden . Instället erbjuder säg upp avtalet.
Parkerade bilen och kunde inte betala avgift pga av nätstörningar. Försökte betala senare men appen hade hängt sig. Lyckades tillslut starta om appen och telefonen så att jag kunde betala, men hann få en böter. Inte helt robust app! Utöver detta så uppdaterades appen för en tid sedan så att default inställning "parkering med tillstånd" försvann och man fick betala standardtaxa. Detta innebar att jag och flera kollegor betalade 200-300 kr istället för 60 kr. Inte helt stabilt. Verkar vara en bra affärsidé. Jag undviker aimo så mycket jag kan.
Foten bruten och bilen bredvid parkerat fel så jag måste ha däcken på kantstenen för att ta mig ut betalade parkeringen ,fick 650kr i böter nus parkering. Hyenor!!
Rörig och lätt att göra fel vilket resulterar i böter för än själv och inkomster för Aimo park. Välj om möjligt ett annat seriöst bolag.
Större tekniskt avbrott i Aimo park appen 21/3 2025 som medförde att appen var ur funktion och det gick inte att registrera psrkering i Eskilstuna, det gick heller inte att betala i automat som var avstängd. Vid telsamtal med Aimo på plats gavs besked att jag kunde parkera men om parkeringsvakt kommer skulle böter utfärdas som då fick överklagas. Samtalet skulle ev. kunna utgöra bevis för att avskriva boten men det var inte säkert. Mycket märklig hantering av Aimos egna problem med tekniken. Givetvis avstod jag helt parkering hos Aimo och kommer så också att göra framöver.
Skitbolag 👎🏻 gick inte att avsluta parkering eftersom apparaten var ”ur funktion” så dom drog hela summan ändå, fast jag ringde upp och han som svarade sa åt mej att slänga parkeringsbiljetten,(behöll den ändå) skulle få en ny och nu är det moment 22 eftersom jag behöver ha biljetten man får, vid avslutad parkering för att redovisa, när jag var där på jobb, betvivlar att detta kommer att lösas 🤬
Parkerade på NUS i Umeå. Betalade enligt alla konstens regler enligt min tro. Visade sig att numret som visades på mobilen var fel vilket jag upplevde var till stor glädje för amio park:s personal. Har försökt vid två tillfällen förklara att det var inte tid för någon större undersökning. En vänligare inställning till äldre hederliga människor som måste besöka sjukhus skulle vara klädsamt.
Riktigt uselt! Betalade dygnsavgift och fick trots det parkeringsavgift. Överklagade flera gånger men fick samma svar varje gång. Jag fick inga svar på mina frågor och ingen kontakt med en person att prata med. Parkera inte på deras parkeringsplatser!
De svarar inte alls på min samtal, två timmar och halv utan nån svar. Nån som tog min parkering och jag kunde inte få kontakt med de.
Verkar som man satt i system att skicka ut fakturan för sent. Fick påminnelsen samma dag som fakturan. Aldrig i livet att PostNord tar fyra veckor för att leverera ett brev., även om de är urusla de också. Det ser ut som det är samma företag som printat ut påminnelsen samma dag som man skickat fakturan som är bakdaterad. Bedrägeri!
Sjukt hur ett bolag kan ha så dålig kundservice samt inte ha koll på när avslutat abonnemang går ut samt skickar ut fakturor 2-3månader efter avslutat abonnemang för 49kr avgift och man får sitta i telefonkö i 1-2h för att få prata med kundtjänst för att lösa problemet
Hur fan Karolinska Sjukhuset kan använda detta bolag förstår jag inte. På ett sjukhus när man är stressad över något akut. Appen är en katastrof!!! Jag skulle snabbt flytta bilen från barnakuten ner i garaget. Sprang därifrån och ska betala med appen. Enda betalmetod är kort. När jag till slut skrivit in kortnummer osv. (Efter att inte fått upp nästa knappar, hela kortinformationen försvann så jag fick börja om 2 ggr.). Så ska jag verifiera med Bank id. Då kommer en QR kod upp. Startade Bank Id, tänkte att det också ska...
Hade jag kunnat lämna en nolla hade jag gjort det 😡 Har aldrig vart med om så dålig service som hos er. Ni svarar inte i telefon. Ni svarar inte på mail när man vill ha svar. Efter ca 10 dagar kanske man kan få svar. Så hur ska man kunna nå er. Tyvärr finns det inget annat alternativ för parkeringsavgifter. Urusel service 😡
Jag parkerade i Lund i Lördags 23/11 och fick parkeringsböter 500:- för att hag glömt ett - i mitt födelsenummer. Har AIMO en gammaldags avläsare. På alla andra ställen man behöver lämna ifrån sig detta så fungerar det utan -. Jag får absolut använda mig av andra bolag/parkeringsplatser i fortsättningen. Ni måste förbättra era avläsare eller era parkeringsvakter.
Ett jävla skit företag jag svär dem är det största mafian. Man snackar om bedrägeri, det är rent bedrägeri. Ger folk massa böter även om de själva gör fel eller fucking deras app strular till. Jag har använt amio park i två år och har köpt veckor parkering. En gång har råkat köpa fel eller appen fungerade inte som det skulle men ändå fick ett bekräftelse på mitt mail då tänkte då har köpt parkering. Ändå fick tre st parkeringsböter. Som sagt när de gör fel då är inte fel när andra råka göra fel då är det bara betala. Systematiskt...
En riktigt dålig kundupplevelse. De vägrar lämna ut kvitton på transaktioner för parkeringsavgifter betalade med mobilen. Funktionen att ”få kvitto via mejl” finns i appen, men fungerar inte! Och när jag hör av mig till kundtjänst för att be om ett kvitto säger de att det inte är möjligt att få kvitton utan man måste betala för det. Även de kvitton som jag har betalat för har jag inte fått och hela systemet verkar ur funktion på alla sätt. Efter en veckas konversation med kundtjänst visade sig att de inte ens har möjlighet...
Försökte ladda ner appen men gav upp efter en halvtimme. Dåligt med reklam som dyker upp i appen under tiden men laddar ner. Råkade flera gånger hamna på reklamermas hemsidor. Tidsödande och irriterande
det är det värsta företag som med fusk försöker suga pengar till sig
Ett riktigt uselt parkeringsföretag. De annonserar parkeringsplatser som de inte kan erbjuda. Det står tydligt att "För att få tillträde till anläggningen behöver du ett nyckelkort som tar 7 dagar att beställa. Därför kan du tidigast välja startdatum 7 dagar från dagens datum" men de ger sedan avslag på ansökan med motiveringen att "alla passeringsmedel är utdelade". Enligt mig har de då annonserat om platser som de inte har och "delat ut" passeringsmedel som skulle ta 7 dagar att beställa. Kan poängtera att de har extremt dåligt rykte och gör sig absolut förtjänta av det.
Riktigt skitföretag. Ena gången får man hjälp efter mycket om och men och nästa gång hittar de inte ens oss som kund I deras registrer trots att vi skrev på deras avtal 2019. Känns väldigt oseriösa.
Efter att jag har ringt till Aimo problemet var löst.
Jag skriver aldrig recensioner men det här är den sämsta service jag fått i hela mitt liv. Någon hade ställt sig på min garageplats (1650kr/mån) så jag ringde direkt Aimo Park. Ingen kom ut för att åtgärda problemet eller delge böter. Var tvungen ringa igen några timmar senare och INGEN kom ut då heller. Fick tillslut själv ta reda på vem som ställt sig på min plats då de inte kunna dela med sig av detta heller. Fick med andra ord åtgärda problemet själv då inte inte gjort något alls på en halv dag. Visade sig att personen...
Så fruktansvärt dålig app- Och Minus till De parkeringar som Använder denna totalt oseriösa service!! Vid bad i Skevik Ingarö badplats- krånglar ca 30 minuter innan det fungerar??? Föräldrar står där med sina småbarn som är badsugen och vill gå- men appen fungerar Ej!! Flera går — och får p- böter , såååå oseriöst!! Så fruktansvärt dålig app!! Skäms
Egentligen har de -1 stjärna. Mycket oseriös verksamhet. Bedrövligt rent ut sagt. Först har de en betalningsautomat som är ur funktion. När man sedan ringer och anmäler detta så skickar de ut ett SMS där man då skall betala parkering. När detta är gjort debiterar de 10 kr i serviceavgift för att de inte sköter underhåll av sina automater! FRUKTANSVÄRT!!!!
Aimo har börjat ta bort sin parkeringsautomater samtidigt som man inte kan erbjuda en företagsapp. Tidigare betalade våra medarbetare parkeringen med bensinkortet i automaten, men när automaterna försvinner går inte det. Lösningen enligt Aimo är alla som parkerar ska betala privat och sedan lämna in kvitton som sedan ska administreras och betalas ut till den anställde. Att 2024 inte kunna erbjuda en app där man som arbetsgivare kan se till att sina medarbetare kan betala för parkering under arbetstid är för dåligt!
Synd att när man krånglat sig installation av appen visar de sig att företaget gömt Parkster skylten som också gäller. Parkerade dubbrlt. Ringde Aimo och sa att jag vill inte parkera med A men inte kunde avsluta. Ville att Aimo skulle avsluta. ”Experten” på andra sida luren hos Aimo hade ingen aaning att Parkster också gällde. Inte bra. Vill inte ha dubbla parkeringar och inte parkera m Aimo.
Bluff företag 🤮 Det kommer kosta dig dyrt att stå på deras parkeringar, hur du än gör kommer du inte komma undan med att enbart betala för parkeringen. Skickar ”faktura” på sms så att du lätt ska kunna missa den, går direkt till oseriöst inkasso företag. Ett bra system för oseriösa företag som Aimo Park/ Riverty som dom också kallar sig, att verkligen säkerställa ordentliga bonusar till sig själva 👎🏻