Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 293 kunder tycker om Akono AB

• Lars Erik B
    Lars Erik B skrev om Akono AB
    Jag blev uppringd av ett företag från Helsingborg som rensade ventilationskanaler.
    Jag ansåg att det fanns ett behov.
    Arbetet utfördes enligt överenskommelse.OK
    Kostnad för 1,5 timmars arbete är hög.
  • Göran S
    Göran S skrev om Akono AB
    Helt okej. Dåligt att man inte fick tag i dom på telefon.
  • Kjell Allan K
    Kjell Allan K skrev om Akono AB
    Bra säljförfarande med brev först och telefonsamtal därefter.
    Gjorde att man kunde kontrollera innehållet i egen takt.
    Eftersom jag visste och kunde dubbelkontrollera efter brevet, att mina ventilationskanaler innehöll mycket damm, var det ett bra erbjudande Akono kom med till ett bra pris.
    Teknikern kom på avtalad tid (tom 5 min innan) och med legitimation.
    Han rensade och dammsög hela frånluftsystemet på tre våningar inkl frånluftfläkten samt den separata spisfläktkanalen ut i skorstenen.
    Han avslutade med att kontrollmäta luftflödet vid samtliga 10 frånluftventiler och kunde konstatera att samtliga nu låg helt rätt enligt standard. Lämnade ett intyg.
    Kort sagt ett mycket proffesionellt arbete med ett bra bemötande från beställning till leverans samt ett bra pris.
  • Hans L
    Hans L skrev om Akono AB
    Det var okej . Montören kom på utsatt tid. Arbetet med ventilationen tog den tid som sades dvs ca 1 tim.
  • Krister L
    Krister L skrev om Akono AB
    Ett helt OK bemötande. jag har fått hjälp med rengöring av ventilkanaler och imkanal.
  • Terry Kari Allan L
    Terry Kari Allan L skrev om Akono AB
    Mycket bra tekniker, kunde sin sak, kvinnan spm tog kontakt med mig var mycket trevlig, rekommenderas!
  • Catharina N
    Catharina N skrev om Akono AB
    Jag blev fullt nöjd.Peter var mycket social och trevlig.
    Tack
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Akono AB
    En bra påminnelse om att det ska ses över och hur mycket det betyder för inomhusklimatet!
    Snabbt enkelt till ett acceptabelt pris!
  • Ingvar Vilhelm A
    Ingvar Vilhelm A skrev om Akono AB
    Osäker prisuppgift vid försäljning. Rättades till efter påstötning. Bra service vid besök och rensning.
  • Attila B
    Attila B skrev om Akono AB
    Uppringd av en trevlig tjej för bokning.
    Lite ofräsch tekniker! Sög upp filtret från värmeväxlaren utan att säga något.
    Som tur var gick jag in för att dammsuga filtret direkt efter att han lämnat. Han kunde inte komma tillbaks förrän han var klar med alla dagens bokningar för att lokalisera var i systemet filtret hade fastnat. Jäkla tur att jag upptäckte det, annars hade vi kört systemet utan filter!!!
  • Leonard D
    Leonard D skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem och luftvärmepumpar. Utför jobbet bra, är kunniga och ger bra råd.
  • Annica K
    Annica K skrev om Akono AB
    Vi anlitade Akono AB till att rensa våra ventilationsrör i huset. Vi blev uppringda och valde att köpa tjänsten, redan veckan därpå fick vi tid och i 1½ timme hade vi en kille hemma som jag en hel del tips och råd samtidigt som han rensade alla kanaler inklusive fläktkanalen. Jag är mycket nöjd.
  • Peter B
    Peter B skrev om Akono AB
    telefonsäljaren som bokade mötet var lite otydlig. Uppfattade inte om han arbetade på AKano eller var ombud. Teknikerna som kom ut var trevliga, snabba, noggranna och gjorde ett bra jobb
  • Ingrid Birgitta F
    Ingrid Birgitta F skrev om Akono AB
    Trevliga killar, men så snabba att jag egentligen inte hann se vad de gjorde eller om något egentligen blev gjort. Jag har förstås inget skäl att inte lita på dem, men visst är väl två tusen kronor dyrt för 2 x 10 minuters jobb?
  • Rolf Stefan S
    Rolf Stefan S skrev om Akono AB
    Försäljare i telefon mycket trevlig. Den som var hemma och rensade var inte lika glad och trevlig. Jobbet som gjordes klarar jag själv utan problem. Sannolikt sitter det mer damm kvar i kanalerna längre in.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Akono AB
    Riktigt trevliga. Tog sig tid och var väldigt noga. Tummen upp.
  • Heinrich Josef W
    Heinrich Josef W skrev om Akono AB
    Professionellt arbete, bra rådgivning
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Akono AB
    Det var bra bemötande. skulle haft videokamera med sig som kör i kanaler och se inne av ventiler och kanaler med tycker jag för att säker ställa att allt är rensat och fri från damm.
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Akono AB
    Bra, men trodde ni skulle ställa in flödet efter mätningen. Ni har missat att fylla i på intyget om de nivåerna som ni mätte var godkända eller inte. Slarv eller ovilja? Ofullständigt!!! Skönt att ha rena kanaler iaf.
  • Maria H
    Maria H skrev om Akono AB
    Jag tyckte inte om att resultatet på mätningen var gränsfall efter utförd arbete speciellt i klädkammsre och badrum. Jag förväntade bättre resultat. Er medarbetare sa att han behövde inte föra upp redskapen hela vägen i klädkammmaren för att det var ren i öppningen. Han sa om jag vill ha bättre resultat då behövs andra redskaper men det har inte Ni, För två tusen kronor som gick på Max en timmes arbete jag är inte riktig nöjd med resultatet.
  • Jörgen M
    Jörgen M skrev om Akono AB
    Bra jobb gjort och fick goda råd
  • Birgitta Elisabet F
    Birgitta Elisabet F skrev om Akono AB
    Positivt med snabb tjänst efter telefonsamtal. Trevligt bemötande av serviceman.
    Bra effekt vid service av värmepump.
    Jag har svårt att avgöra effekten av service i ventilationsrör
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Akono AB
    Har köpt rensning av imkanaler och frånluftsventiler. Akono ringde upp på eget initiativ för att sälja in tjänst. Uppringaren pratade mycket och lyssnade mindre. Den som gjorde arbetet gjorde det bra och utan att skräpa ner. Kommer nog att anlita dem igen.
  • Bengt Gustaf Vilhelm N
    Bengt Gustaf Vilhelm N skrev om Akono AB
    Första kontakten / besöket
    fick hjälp med rengöring imkanal, frånluftkanal, luftflödesmätning
    sammanfattningsvis helt ok.
  • Jerker E
    Jerker E skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande och tydlig information och återkoppling om vad man gjort. Dessutom rekommendationer hur man ska underhålla osv
  • Sven Helge Ragnar P
    Sven Helge Ragnar P skrev om Akono AB
    Killen som kom och gjorde jobbet var trevlig och gjorde sitt jobbet bra enligt min mening.
    Dock anser jag att kostnaden är på tok för dyrt.
    Killen var här 35 minuter.
    Kostnaden jag fick betala var 1995 kronor.
    Helt enligt uppgörelse. Men dessutom 1568 kronor i skattereduktion. Alltså 3563 kronor för 35 minuters arbete.
    Dessutom ingen dyr utrustning.
    1 borrmaskin med roterande borste samt en dammsugare.
  • Sven Ejnar E
    Sven Ejnar E skrev om Akono AB
    Först ett utskick och några dagar senare ett telefonsamtal om vad Akano gör . Det tycker jag va bra att först läsa lite och sedan få telefonkontakt. Vi fick rengöring av frånluft på toa, kök och tvättstuga plus rengörning an filtret i luftvärmepumpen.
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Akono AB
    Gott bemötande och kom i tid. Snabba
  • Annika F
    Annika F skrev om Akono AB
    Teknikern utförde ett kanon jobb!
    Var ordentlig, städade efter sig och förklarade vad han hade gjort.
  • Sara K
    Sara K skrev om Akono AB
    Ventilations- och värmepumpunderhåll. Bra bemötande och information i telefon samt trevlig och hjälpsam tekniker på plats. Dock kunde inte utföra rensning av köksfläkt pga svårighet att ta bort kåpa eller gå via taket. Arbetet sköts på till våren.
    Med tanke på mängden timmar lagt och arbetets komplexitet känns paketet för dyrt.
  • Florian A
    Florian A skrev om Akono AB
    Jag har fått hjälp med min värmepump och nöjd den. Allting har fungerat bra
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Akono AB
    Bra från början till slut. Trevlig och kunnig person som gjorde rent våra frånluftskanaler och köksfläkt. Jag är nöjd!
  • Carolina B
    Carolina B skrev om Akono AB
    Akono är väldigt trevliga att ha och göra med och ger ett professionellt intryck, MEN i samband med deras besök gick vår värmepump sönder, så det blev en dyr historia för oss. Kommer tyvärr inte att anlita detta företag igen.
    2017-03-14 Akono AB svarar Carolina B
    Hej Carolina,

Vår ventilationstekniker utförde rensning av frånluftsventilationen, vilket ej har något att göra med värmepumpen. Därför har defekten uppkommit från annat håll.

Har du några frågor angående ärendet är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Med vänliga hälsningar,
    Sara
  • vahid r
    vahid r skrev om Akono AB
    Kunnig personal och bra jobb
    Jag är mycket nöjd
  • Jan J
    Jan J skrev om Akono AB
    Ett företag jag kommer att anlita igen.
    Rensning av imkanaler bla.
    Trevligt bemötande
  • Niklas M
    Niklas M skrev om Akono AB
    Det var trevligt bemötande vid upprinning och besök.
    Frågan är vilken nytta tjänsten gör.
    Akono borde jobba på en faktureringspartner som inte tar en vecka på sig från fakturadatum till fakturaleverans när man har 10 dagar på sig att betala från faktura datum.
  • Laila L
    Laila L skrev om Akono AB
    Jag är jättenöjd, professionellt från början till slut. Och de städade upp allt efter sig. Killarna som kom var vänliga och trevliga.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Akono AB
    Funkade väldig bra bra personal och så gick det smidigt
  • Börje G
    Börje G skrev om Akono AB
    Servicemannen kom i tid och gjorde ett jättebra jobb.
    MEN en fläns blev felmonterad och rörde sig inte vilket jag upptäckte efter ett tag.
    Blev per telefon lovad att en ansvarig skulle höra av sig. Ingen har ännu ringt efter flera dagar. RIKTIGT DÅLIGT.
    Det angivna priset vansinnigt högt för en timmes arbete.
    Börje Gavér 070-3733105
    2017-03-06 Akono AB svarar Börje G
    Hej Börje,
    Ber om ursäkt för dålig återkoppling. Jag ber teknikern som var hos er ringa omedelbart.
    Om fler frågor eller funderingar skulle uppstå så når du oss på 020-123900 eller info@akono.se
    //Johan
  • Hans H
    Hans H skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluft ventilation
  • Arne Bertil Å
    Arne Bertil Å skrev om Akono AB
    Vi har fått hjälp med rengöring och rensning av imkanal frånluftsventilation samt flödesmätning. Teknikern Magnus Jonsson utförde arbetet på ett utmärkt sätt. Ingen nedsmutsning av aktuella utrymmen och ett lugnt och förtroendefullt arbete.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Akono AB
    Vi är nöjda med rensning av kanaler och fläktar.Arbetet gick fort och bra.
  • Yvonne K
    Yvonne K skrev om Akono AB
    Oerhört bra bemötande hela vägen från telefonsamtalet till besöket.
    Rengöring och rensning av imkanal.
    Det har varit sotare hos oss några ggr tidigare men de har bara rensat i köksfläkten. Nu blev det rengjort på alla ställen.
  • Heinz K
    Heinz K skrev om Akono AB
    rensning av imkanaler
    positivt
  • Leif Roger L
    Leif Roger L skrev om Akono AB
    Hej Akono jag är väldigt nöjd med samarbetet med er,fick bra svar på mina frågor med personen jag pratade i telefonen med.Jag beställde dragning av alla kanaler som vi har i huset, tvätt av den vid spisen en mätning av flödet?eller vad det kallas.Teknikern som var här var mycket trevlig,jag hade lite frågor till honom okså han svarade på dessa,på ett tillfredställande sätt.m.v.h.roger
  • Lars-Erik H
    Lars-Erik H skrev om Akono AB
    Bra genomfört arbete. Trevligt bemötande.
  • Blerim Z
    Blerim Z skrev om Akono AB
    Trevlig personal. Bra information.
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Akono AB
    Kvinnan som sålde besöket till mig sa att personen som kommer visar legitimation, du får ett intyg och de städar efter sig. Ingen legitimation visades, städade gjorde de delvis. Efter de gått och jag skulle köra igång torktumlaren så fylldes rummet med de luddet som lossnat i röret men inte sugits ut. De skräpet som kom ut i badrummet städades inte undan. Intyget, vilket skämt, skaffa ett papper med bättre kvalitet om ni ska verka seriösa. Att få ett skrynkligt papper som varit vikt två gånger i fickan, är det som ni vill sälja in till kunder?
  • Annika C
    Annika C skrev om Akono AB
    Noggrann genomgång. Svårt att bedöma om det blivit bättre / förändring.
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Akono AB
    Bra bemötande o proffsigt utfört.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm