Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 892 kunder tycker om Akono AB

• 2020-06-28

Jan Erik L skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp gick snabbt och effektivt. Resultats blev mycket bra. Problem med avlopp i källaren försvann med rensningen som Johan gjorde. Läs mer

Hanne L skrev om Akono AB
    Köpte rengöring avlopp 5 . Nöjd med arbetet . Trevlig personal . Snabbt och effektivt utfört. Perfekt faktiskt. Väldigt nöjd !! Läs mer

Peter O skrev om Akono AB
    Rengöring av till och frånluftskanaler. Gjorde jobbet, men var inte så beskrivande i vad han skulle gör, vad han gjorde eller vad han gjort. Fick ett papper på vad som var gjort när han var klar. Hade förväntat mig lite kommentarer om hur det hade sett ut och vad läget var. Läs mer

Peter R skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp och golvbrunnar.
    Trevligt bemötande.
    Allt klart inom avsedd tid och resultat blev bra. Läs mer

Per-eric T skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanal och all annan ventilation i huset. Företaget skötte kontakten med oss som kund på ett bra sätt vad gäller tid etc. Dock fick vi instruktioner om hur vi skulle förbereda oss, plocka undan, ta bort hyllor i skåp över spisfläkt, etc. som sedan inte alls behövdes enligt teknikern som var där. Trevlig tekniker som förklarade på ett bra sätt. Snabbt grejat och som jag bedömer proffsigt, men till en hög kostnad. Ca 2500 efter ROT-avdrag för ett jobb som tog mindre än en timma känns som lite överpris. Läs mer

Linda B skrev om Akono AB
    Utmärkt arbete med ventilationsmätning och avloppsrensning väl och punktigt utfört och motsvarade alla förväntningar. Rekommederar era tjänster och tack för supertrevligt bemötande både i telefon och på plats. Läs mer

Enisa H skrev om Akono AB
    Fantastisk jobb,trevligt,kunnig,kan sitt jobb! Läs mer

Per-arne F skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler samt imkanal.
    Beskärningen om ett fast Max pris på 2495 kr efter Rotavdrag är lurendrejeri. Tidsåtgången var Max 1 h och att då ha en timkostnad på 3500kr är mycket magstarkt! Läs mer

Malin J skrev om Akono AB
    Vi hade hjälp att rensa avloppet. Trevligt och professionellt bemötande och nu rinner vattnet ner perfekt överallt.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-12

Hans P skrev om Akono AB
    Avloppsrening.
    Inga förväntningar
    Trevligt bemötande samt snyggt och städat efter utfört arbete. Läs mer
  • 2020-06-12

Carl Ragnar David P skrev om Akono AB
    Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.
    Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker. Läs mer
  • 2020-06-10

Thorvald B skrev om Akono AB
    Rengöring av avlopp.
    Bra bemötande och väl utfört arbete av trevlig personal. Min förväntningar överträffades och jag fick dessutom bra tips på hur jag kunde underhålla mitt system framöver.
    Tack Läs mer
  • 2020-06-10

Cecilia W skrev om Akono AB
    avloppsrensning
    det gick snabbt och han berättade vad han gjorde och kom med tips.
    Så jag är nöjd, inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-06-08

LARS H skrev om Akono AB
    Spamringer NIXat telefonnummer tillhörandes icke-kund flera gånger om dagen. Läs mer
    2020-06-15 Akono AB svarar LARS H
    Hej Lars,

Vi beställer våra listor från Bisnode och alla listor är NIX-kollade från deras sida. Skicka gärna ett mejl med ditt telefonnummer till pr@akono.se så ska jag undersöka det närmare.

Uppdatering: Har fått svar från NIX som bekräftar att ditt nummer ej är med i NIX-registret, se ytterligare info i det svar du fått på din mejl.

Teodor
  • 2020-06-04

Leif B skrev om Akono AB
    Bra utfört arbete av ventilationsrengöring av vårt luftvärmesystem. Läs mer
  • 2020-06-04

Johan S skrev om Akono AB
    Vi köpte rengöring av ventilationen. Det gick smidigt, personalen var trevlig och helt klart värt priset. Läs mer
  • 2020-06-02

Svante P skrev om Akono AB
    Har för andra gången använt Akono dels rensning av luftkanaler i huset och dels till avloppsrening. Båda gångerna till full belåtenhet genom Johan Skoglunds utförda arbeten. Kom punktligt till uppgjord adress. Bokning via telefon av en ödmjuk kvinna utan den vanliga försäljarchargången . Läs mer
  • 2020-06-02

Peter T skrev om Akono AB
    Rengöring imkanal frånluftsventilation. Bra bemötande och mycket trevlig tekniker Läs mer
  • 2020-05-09

Eva S skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-07

Samaam I skrev om Akono AB
    Avloppsrensning
    Tog hänsyn till att vi lever i Corona tider.
    Höll distans till en "70 plussare".
    Bra resultat. Läs mer
  • 2020-03-20

Staffan W skrev om Akono AB
    Fixar sådantdär som bara måste funka i ett hus och som är jobbigt när det börjar krångla - i detta fall rensa avloppen.
    mycket trevlig kille som jag träffat tidigare ( rensat frånluftsventilationen). Läs mer
  • 2020-03-20

Mikael H skrev om Akono AB
    Kom på utsatt tid och gjorde ett bra jobb. Trevlig tekniker. Läs mer

Mahbub S skrev om Akono AB
    Bra bemötande, snabb återkoppling och bra service. Läs mer

Ulla L skrev om Akono AB
    Rengöring av luftkanaler. Nöjd med utförandet. Tack! Läs mer

Lindberg Margareta L skrev om Akono AB
    Jag hade beställt service av ventilationssystemet. Både till-luft och frånluft.
    Det var ett mycket trevligt bemötande av den som utförde servicen. Han var dessutom mån om att visa på sådant som jag själv kunde tänka på vad gäller underhåll.
    Förväntningarna uppfylldes då jag väntat mig ett professionellt utförande av uppdraget.

Bra kompetens - snabbt och skckliget utfört Läs mer

Valentin-nicolae R skrev om Akono AB
    imkanaler rengjorda men pannan inte..är besviken.
    Tekniker har gett mig känsla att han hade bråtom och kommit ganska sen sedan jag har fått brevet.
    Vill gärna att, nästa gång ska få i ett brev:
    - allt som jag tycker/behöver göras skall kunna kryssa och skicka tillback till akono
    - bokning av hembesök skall kunna göras online
    - skippa telefon kontakt vid bokning Läs mer

Magnus L skrev om Akono AB
    Bra service och killen som var hos mig var otroligt trevlig.

Magnus Laurin
    Moas väg 3
    Sollentuna Läs mer

Yau H skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation fungerade väldig smidig, tog knappt en timme. Hade det varit billigare hade jag gjort oftare.Tekniker
    Johan var jätte trevlig. Läs mer

Rickard L skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp, mycket bra montör på plats med tips och råd för framtiden.

Tackar

Med vänlig hälsning,
    Rikard Lindén Läs mer

Allan V skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp.
    Trevlig personal som löste uppgiften föredömligt. Fick även lite tips på förebyggande åtgärder.
    Förväntningarna på resultatet uppfylldes.

Totalt en väldig bra arbetsinsats av Akono:s personal. Läs mer
  • 2020-02-13

Peter T skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsrör.
    Bra utfört jobb och bemötande, men mycket hög kostnad i förhållande till arbetsinsats/tidsåtgång Läs mer
  • 2020-02-11

Claes Göran V skrev om Akono AB
    Ett mycket bra genomfört arbete. Läs mer
  • 2020-02-11

Robert S skrev om Akono AB
    Avloppsrensning samt rengöring av imkanal. Hade inte helt greppat vad de skulle göra rent praktiskt, och fick inte hjälp att förstå det vid beställningen. Vet dock att de behövdes rensning och när det är gjort, som nyinflyttad i hus. Annars är jag väldigt nöjd med själva tjänsten i sig. Trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2019-11-23

Mattias H skrev om Akono AB
    Kom vid avtalad tid, och utförde jobbet helt utomordentligt bra! Rekommenderar starkt Akono
    till mina vänner, Läs mer
  • 2019-11-05

Bo N skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring
    Mycket bra bemötande
    Mycket bra bemötande
    Det blev bra efter mina förväntningar Läs mer
  • 2019-10-31

Toni N skrev om Akono AB
    Jag trodde att frånventiler också skulle kontrolleras, så ganska mycket pengar bara för att kolla i kanalen, tycker jag. Läs mer
  • 2019-10-25

Karl Gustav J skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring. Det funkade bra, trevligt och proffsigt bemött. Uppdraget utfört enligt beställning. Läs mer
  • 2019-10-24

Bo H skrev om Akono AB
    Köpte tjänsten avloppsrensning.
    Mycket Trevligt bemötande.
    Förväntade mig ett trevligt och proffessionellt utförande vilket uppfylldes.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-23

Patric L skrev om Akono AB
    Service av luftvärmepump.
    Trevlig personal både på kontoret och servicetekniker. Läs mer
  • 2019-10-23

Karin Elisabet Charlotte P skrev om Akono AB
    Utomordentlig och trevlig service! Läs mer

Sten L skrev om Akono AB
    Avöoppsrensning. Bra utfört arbete. Mycket trevligt bemötande.
    Kan rekommenderas! Läs mer

Bhima M skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring.

Bra sätt. Läs mer

Eva Gille G skrev om Akono AB
    Rensning och mätning av frånluftssystem.
    Mycket positivt bemötande.
    Duktig och trevlig operatör
    Företaget levde mer än väl upp till mina förväntningar.
    Blivit tipsad om företaget av granne.

MYCKET POSITIVT Läs mer
  • 2019-10-16

Anita P skrev om Akono AB
    Hade små förväntningar på resultatet, men blev positivt överraskad
    All dålig lukt från avloppen försvann efter rengöringen
    Bra bemötande. Läs mer

Totalintryck mycket bra 👍 Läs mer
  • 2019-10-02

Åsa K skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationen.
    Mycket serviceinriktad personal som gav ett proffsigt intryck och gjorde ett bra jobb. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-01

Dan Anders E skrev om Akono AB
    Service man kom till avtalad tid. Trevlig och service inställd. Han jobbat gott och effektivt. Jag/vi kommer till att bruka Akono vid senare anledningar. Läs mer
  • Amie B

2019-10-01

Amie B skrev om Akono AB
    Vi köpte rengöring av avloppen (5 punkter).

Super trevlig kille (Johan Skoglund) som kom till oss och gjorde ett toppenjobb.

Avloppsavrinningen fungerar nu som förväntat efter rengöring men servicen från teknikern var över förväntan! Läs mer
  • 2019-10-01

Jörgen D skrev om Akono AB
    Falsk marknadsföring! I telefonsamtal hette det att "då vi ska arbeta åt flera av dina grannar undrar vi om du också vill passs på att få avloppet rensat". Då kan du vfå ett rabatterat ptis eftersom ni är flera. Vid samtal med killen som var här fick vi reda på att inga andra var anlitade. Om någon vecka eller två skulle han hit i närheten.
    Lite drygt 3000kr är mycket för en knapp halvtimmes arbete.
    Det som var positivt var killen som var här, mycket trevlig och verkade kunna sin sak. Läs mer
  • 2019-09-20

Peter S skrev om Akono AB
    Vi fick våra avlopp och vattenlås rensade. Det hela gick snabbt och effektivt. Bemötande från företaget var utmärkt, både vid beställning och utförande.

Generellt sätt är vi nöjda på alla sätt. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm