Rekommenderat företag 2016 - Akono AB

Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 146 kunder tycker om Akono AB

• Håkan D
    Håkan D skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump
    Bra, korrekt och trevligt, enda missen att de kom en kvart för sent, men de hade kört lång.t
  • Lars A
    Lars A skrev om Akono AB
    Var nöjd med arbetet. Men dyrt för 45 minuters arbete.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Akono AB
    Bra pris, trevligt bemötande, tveksam kvalitet, 2st saker gick sönder vid service, 1 sak åtgärdad efter 1v, en har efter tre veckor inte blivit åtgärdad
  • Lars Göran Gustaf B
    Lars Göran Gustaf B skrev om Akono AB
    Vi fick vår ventilation rengjord på ett som jag tror bra sätt. Vi har ju ingen möjlighet att kontrollera graden av renhet och kan därför inte bedöma hur bra tjänsten har utförts.

Lars Bertén
  • Ann-Sofi J
    Ann-Sofi J skrev om Akono AB
    Underbar kille som var hos oss och utförde jobbet.
  • Lars T
    Lars T skrev om Akono AB
    Både värmepumpen och internet slutade att fungera efter ert besök.
  • Sven Börje K
    Sven Börje K skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra. Trevliga grabbar. Sedan kan fundera på nödvändigheten att borsta ventilerna
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Akono AB
    Professionellt genomfört arbete.
  • Sverker L
    Sverker L skrev om Akono AB
    Mycket bra företag fin snabb leverans
  • Barbro G
    Barbro G skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftsventilationen
    Bemötandet vart mycket bra. Trevligt att ha kontakt med företaget.
  • Hans Evert L
    Hans Evert L skrev om Akono AB
    Finns inget att anmärka på.Allt var till belåtenhet.Mycket trevlig personal.
  • Britt Ingegerd F
    Britt Ingegerd F skrev om Akono AB
    Vi har fått rensat IM-kanal samt frånluft
  • Ingemar O
    Ingemar O skrev om Akono AB
    Jag fick hjälp med att rengöra ventilationskanalerna. Det blev väldigt lite arbete för jättemycket pengar. Förväntningen var att man även såg över fläktmotorn på taket. Dammsugare och sotarviskare har jag själv.
  • Anna F
    Anna F skrev om Akono AB
    Tjänsten motsvarade förväntningarna!
  • Kent Birger S
    Kent Birger S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation.
    Trevlig och kunnig. Fick lite tips och råd.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Akono AB
    Via telefon ett trevligt bemötande. Fick dock inte någon bekräftelse via e-post när detta skulle ske, utan fick ringa tillbaka för att få datum bekräftat via telefon.
  • Ola S
    Ola S skrev om Akono AB
    Jag tycker det var ohyggligt dyrt med ca 3500kr för att en person kommer hit och dammar ur ventilationen på 35min. Och mätningen som skulle ingå påstod han va meningslös med en sådan ventilation som jag hade. Men nu i efterhand så vet jag att den va katastrofalt dålig. Jag frågade även han som kom om det beror på ventilationen att det flyter vatten i fönstrerna när det är kallt som det var då. Det visste han inte. Nu när jag bytt fläktarna i aggregatet så funkar allt bra. Tycker att för det priset så bör väl service killen kunna något mer än att dammsuga och köra en skruvdragare med en visp på.
  • Mathias H
    Mathias H skrev om Akono AB
    Besöket fungerade bra och delar av tjänsten utfördes enligt plan, dock återstår luftmätning.
    Jag har påtalat det redan dagen efter besöket, men inte fått någon reaktion.
    Det drar ner betyget!
    2017-01-16 Akono AB svarar Mathias H
    Hej Mathias,
    Ber om ursäkt för det, vi kommer kontakta dig i veckan för att stämma av en ny tid där vi kan genomföra resterande del av arbetet.
    Johan
  • Dordi S
    Dordi S skrev om Akono AB
    Rensning av im-KANALER.

Företaget kom exakt på aviserad tidpunkt och det verkade göre ett snabbt och effektivt jobb.
  • Conny K
    Conny K skrev om Akono AB
    Kom, fixade,städade upp, åkte. Gjorde att bra jobb med sånt som aldrig blir gjort annars.
  • Eva-Lena E
    Eva-Lena E skrev om Akono AB
    Otroligt bra tekniker med god service känsla och ett kompetent intryck!
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Akono AB
    Bra och trevligt bemötande från alla!
    Men ett väldigt högt pris för att torka lite och köra en roterande borste upp och ner i en slang ett par gånger....
  • Peter M
    Peter M skrev om Akono AB
    Väldigt irriterad av Sveas fakturering. Man han inte komma hem ifrån semestern innan man kom hem och fick ett krav.
  • Olof C
    Olof C skrev om Akono AB
    Arbetet utfört enligt offert till full belåtenhet.
    Trevligt bemötande av personalen
    Företaget kan rekommenderas till vänner och bekanta

Olof Claesson Jönköping
  • Malin H
    Malin H skrev om Akono AB
    Mycket trevligt och professionellt, förtroendeingivande.
    Rengöring av ventilationsrör.
    Mycket nöjd med arbetet och den extra servicen.
  • Jörgen T
    Jörgen T skrev om Akono AB
    Snabbt och professionellt. Kanonbra.
  • Olov Gunnar G
    Olov Gunnar G skrev om Akono AB
    Bra och snabbt utfört arbete, dock kanske i dyraste laget. Det finns billigare alternativ som gör samma jobb i trakten.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Akono AB
    Oklanderligt utfört arbete och trevlig personal. Pris i överkant.
  • Peter G
    Peter G skrev om Akono AB
    Ett väl utfört arbete ....Men en för stor kostnad för den tid arbetet tog o enkla utförandet .
  • Mats Z
    Mats Z skrev om Akono AB
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
  • John Evert J
    John Evert J skrev om Akono AB
    det var bra med rengöringen av ventilationen så den fungerar bättre. hällsningar John.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Akono AB
    Mycket bra! trevlig personal! Punklig!
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Akono AB
    Ett mycket trevligt bemötande, bra service och ett gott utfört arbete.
    rengöring av ventilation i våtutrymme, och köksfläkt.
  • Ulf P
    Ulf P skrev om Akono AB
    Trevlig service både vid bokning och utförande.
    Hade dock problem med missljud från fläkten efteråt
  • Christer A
    Christer A skrev om Akono AB
    Rensning av imkanal. Allt bra, trevlig personal
  • Marie L
    Marie L skrev om Akono AB
    Bra service trevlig personal snabbt utfört.
  • Nicholas H
    Nicholas H skrev om Akono AB
    Ett trevligt bemötande och han förklarade bra det han gjorde.
  • Anita E
    Anita E skrev om Akono AB
    Sålde in tjänsten med rengöring av imkanaler via telefon. Tydlig information, bekräftade tidsbokningen via mail. Påminde t o m om tiden via telefon dagen innan. Namngiven person infann sig punktligt och utförde sitt jobb på ett bra sätt, Gav även råd om när nästa rengöring bör ske.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och det blev drag i ventilationen
  • Sven-Åke Lennart L
    Sven-Åke Lennart L skrev om Akono AB
    Kunnig personal och trevligt bemötande.
  • Anne G
    Anne G skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Alldeles för dyrt. En timmas arbete för 2000 kr + att rot och rutavdraget redan var gjort. Det användes ju ingen kostsam utrustning. Trevlig
    person som gjorde sitt arbete. Tveksam till någon fortsättning på grund av kostnad.
    Rengöring av ventilation samt köksfläktskanal.
  • Anders G
    Anders G skrev om Akono AB
    Jag köpte rensning av imkanal och frånluftskanaler, vilket inte var gjort på 12 år. Allt fungerade mycket bra. Trevlig tekniker som utförde jobbet.
  • Malin S
    Malin S skrev om Akono AB
    Bra service tekniker som var behjälplig och kunnig.
  • Anders Rolf J
    Anders Rolf J skrev om Akono AB
    Hej!
    Ringde och beställde enligt ett utskickat brev angående rengöring och luftmängdsmätning av ventilationskanalerna. Priset skulle vara 1995 kr. Resultatet av arbetsbesöket blev inte vad jag förväntat mig. Ingen luftmängdsmätning och vad tog föroreningarna vägen när man kört med viskan i rören? Fakturan kom med de 1995 kronorna. Jag har nu via telefon bestridit fakturan 2 ggr och blivit lovad ett reducerat pris till halva den ursprungliga kostnaden/beloppet.
  • Hans N
    Hans N skrev om Akono AB
    Bemötandet och tjänsten var alldeles utmärkt. Däremot är jag kritisk till prissättningen - 2000:- för 20 minuters arbete.
    Nästa gång vänder jag mig nog någon annanstans.
  • Eva S
    Eva S skrev om Akono AB
    Bra vänligt bemötande städar efter sig
  • Dick W
    Dick W skrev om Akono AB
    Allt bemötande bra, trevlig och kunnig kille som kom, men åt helve för dyrt för 40 min jobb, och tydligen var det subventionerat via rotavdrag, men mycket beroende att jag har en fru som inte använder fläkten och därför kändes uppdraget som helt onödigt, men det var ju vårt eget fel att inte hajade detta förväg.

//Dick W
  • Zoltan D
    Zoltan D skrev om Akono AB
    Helt ok inga problem killen som var här va hel go kollade ventilationen o gjorde rent dom
  • Truls Eric B
    Truls Eric B skrev om Akono AB
    Rensning av imkanal samt ventilationsrör och tallrikar till frånluftsvärmepump.
    Bra bemötande av både säljare och utförare, trevliga och kunniga.
    Tycker dock att pris i förhållande till arbetsinsats var lite högt.
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Akono AB