Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 690 kunder tycker om Akono AB

• Christina A skrev om Akono AB
    Proffsigt och vänligt bemötande! Redan från första kontakten med Er då er kunniga medarbetare ringde upp oss, fram till avslutat arbete blev vi otroligt nöjda.Kan varmt rekommendera Er och vi kommer att anlita er till även era andra tjänster! Denna gången valde vi avloppsledning. Läs mer
  • Mats J skrev om Akono AB
    Mycket trevlig kille som kom och som var mycket proffessionell. Läs mer
  • Jessica E skrev om Akono AB
    Glada och trevliga. i tid och uppdraget utfört väldigt snabbt. Läs mer
  • Monica K skrev om Akono AB
    Rengöring av luftvärmepump, jättenöjd med bemötande och resultat. Läs mer
  • Irene V skrev om Akono AB
    jättefint bemött av både telefonist som bokade och den person som utförde arbetet.
    Vår värmepump blev ordentligt rengjord och fungerar nu fint. Läs mer
  • Jesper N skrev om Akono AB
    serviceteknikkeren var noggrann, hurtig och mycket trevelig, alt udfört til vor tilfredshed. Läs mer
  • Samuel S skrev om Akono AB
    Vebtilationsrengöring
    Oerhört proffsigt bemött av både telefonkontakt/säljare och av den som utförde arbetet!
    Eftersom vi ganska precis har flyttat in ville jag ha fläktsystemet enkelt demonstrerat, och det fick jag plus ett antal tips utöver det. Läs mer
  • Ylva K skrev om Akono AB
    Punktlig och ett professionellt genomförande. Vi är nöjda! Läs mer
  • Roy S
    Roy S skrev om Akono AB
    Jätte braa jobb och jätte trevlig personal( Rickard ) Läs mer
  • Dan Joel Valdemar L skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring. Helt ok bemötande. Bra att ventilationsrören har blivit rengjorda med Intyg. Läs mer
  • Stig Kurt Ingemar S skrev om Akono AB
    rengöring ventilationssystem inkl köksfläkt
    mycket bra beötande både via tfn samt vid hembesöket så jag är inte på något sätt missnöjd med vad man gjorde Läs mer
  • Ahmed M skrev om Akono AB
    Positivt! Bra dialog och tips vid besöket. Kunnig och villig att bidra till det lilla extra.

Nöjd i det stora hela. Läs mer
  • Emy Christina S skrev om Akono AB
    Genomgång av ventiler.
    På ett föredömligt sätt.
    Hade inga förväntningar, men de gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Anders C skrev om Akono AB
    Rensning och kontroll av ventilationen gick väldigt smidigt. Trevlig tekniker som kom med tips. Rent och snyggt efteråt. Läs mer
  • Kent A
    Kent A skrev om Akono AB
    Beställde rengöring av köksfläkt och frånluftsventiler, hit kom en mycket trevlig man som heter Ingemar, Bra service, bra tips, och ren och fin fläkt efter besöket, har ingenting att klaga över. Läs mer
  • Peder A skrev om Akono AB
    Kom på utsatt tid och gjorde sin uppgift bra.
    mvh
    Peder Läs mer
  • Kristian A skrev om Akono AB
    Service av ventilation och luftvärmepump. Grymt bra service tekniker:-) Läs mer
  • Ann-Charlotte H skrev om Akono AB
    Trevliga, hjälpsamma inte alltför dyra. Proffsiga 👍 Läs mer
  • Åsa K skrev om Akono AB
    Jag beställde en rensning av frånluftskanalerna och en mätning av värdena.

Jag var väldigt krånglig när vi skulle hitta en tid, men en väldigt tålmodig säljare/bokare på kontoret ringde tillbaka till mig flera gånger.

Sen kom servicen på utsatt tid, det gick snabbt och effektivt och jag fick precis vad jag beställt.

Får jag bara fakturan också och den är på beloppet vi kom överens om kunde jag inte vara mer nöjd med hela förloppet! Läs mer
  • Sabah A skrev om Akono AB
    Vill du betala 2 195 SEK efter RUT för en 40 minuters arbete?

Säljaren som ringade oss sa i telefonen, att det vill ta 2 timmar, när jag frågade om de kan göra det med en timme tidigt på morron, så kan jag köra på jobbet...! Därmed fick jag tid kl.14, som inte passade..! Jag fick mer spillt arbetstid.

Teknikern gjorde ingen injusteringar i ventilationsspalterna och det vill han inte utan en extra timmesarbete. Det tar 2-3 minuters injustering för varje rum/ventilationsspalt. Vi har 6 spalter. Så är det 12 till 18 minuters tid som vi har gjort två gånger tidigare (Med värmepumpsrengöring och justering) för mycket lägre pris än 2 195 SEK i 40 minuter efter RUT!
    Han ska bara injustera spalterna i 18 minuters tid, som det står i projektprotokollen för vårt hus (Som han fick), som är byggt i 2010. Det vill han inte utan en timmes betalning, men han ville helst spiller 20 minuters diskussion om det…!!!

Detta är fusk!... Säljaren ger missvisande info. Vad ska man göra med flödesmätning utan injustering av ventilationsspalterna?!
    Spillt tid, arbetstid och kostnad för att vänta och öppnar dörren och sen resultatet är en 40 minuters arbete med 2 195 SEK efter RUT… Resultatet är at vi nu vet att våra ventilationsspalter inte är justerade och därmed är där brist i vår ventilation i huset, som vi bor i..!

Teknikern är hövlig och flitig, men han förstår inte hur hans flödemetare funkar och vad den mättade enheten är. Han tar talet och insätter det i ett program. Han vill ge intyget med dåligt resultat, diskuterar 20 minuter istället för att göra sitt jobb, som tar samma tid och vinner en nöjd kund samt ville han inte ringa på kontoret för att bekräfta vad han tvivlar om i sina svar. Han ber om att jag ringer på kontoret, när han har rest.

Senare ringer jag till Akono (Tel.: 020-123 900) på kontoret och beteendet var inte så tillfredsställande med två telefonsamtalar…!

Jag kunna själv göra hela arbetet förutan ventilationsinjusteringar, som var viktigast för mig.

Jag tycker, det är dyrt, dålig attityd och service samt vi fick inte vad vi har beställt…! Läs mer
  • Jenny I skrev om Akono AB
    Imkanalervrengöring, bra bemötande Läs mer
  • Leena A skrev om Akono AB
    Inspektion och rensning av ventilation gick finfint. Bra utfört arbete och dessutom tips för andra åtgärder som kan förbättra inomhusklimatet ännu mer. Trevligt bemötande dessutom. Läs mer
  • Hans Peter H skrev om Akono AB
    Effektivt arbete med trevligt bemötande. Läs mer
  • Ulf D skrev om Akono AB
    Ventilations rengöring , bra kille, bra gjort, visade resultatet, punktlighet, Läs mer
  • Nancy L skrev om Akono AB
    Min kontakt med Akono AB var väldigt bra. Jag är helt nöjd med vår kontakt. Läs mer
  • Fredrik G skrev om Akono AB
    Funkade bra. Trevlig och noggrann. Läs mer
  • Anna N skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanal genomförd. Märkbar effekt efteråt.
    Trevlig personal. Läs mer
  • Kajsa V skrev om Akono AB
    Bra info innan telefonsamtalet. Bra med namn, tel.nr och hemsideadress. Bra arbete utfört (tror jag). Läs mer
  • Tina K
    Tina K skrev om Akono AB
    Ventilrengöring. Smidig bokning, bra att få priserna mailade så vi kunde tänka först och boka sen istället för att behöva ta beslut vid första uppringningen. Läs mer
  • Ralf Göran S skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump, mycket väl bemött samt fick tips och råd om användning och skötsel kan verkligen varmt rekommendera den montör som besökte oss. Läs mer
  • Ann Barbro F skrev om Akono AB
    Imkanalrensning
    Övertygande bokning via telefonsamtal
    Representanterna via tel. och vid jobbets utförande utförde det jag förväntade bra Läs mer
  • Carl-Magnus E skrev om Akono AB
    Köpte rensning av imkanaler i badrum och kök. Tog längre tid än vad som var planerat pga att det låg mer "bös" i kanalerna än vad vi kunnat tro. Men allt fixades och vi är nöjda. Hoppas killen hann till nästa kund i tid :) Läs mer
  • Gert C skrev om Akono AB
    Service ventilation och köksfläkt.
    Bra bemötande och nödvändiga åtgärder. Läs mer
  • Sara E skrev om Akono AB
    Trevlig, kunnig och punktlig kille gjorde ett bra jobb hos oss. Rekommenderas. Läs mer
  • Birger L skrev om Akono AB
    Rensning av ventilation som gick bra. Det blev lite dock finsand som kom ner när man använde fläkten några dagar. Läs mer
  • Marjo F skrev om Akono AB
    Otroligt vänlig och proffsig bemötande. Kände verkligen att jag kunde lita på företaget helt och hållet. Rekommenderar företaget gärna till mina vänner och bekanta. Läs mer
  • Agneta A
    Agneta A skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring i hela huset. De var proffsiga och jag blev bemött på ett bra sätt. Läs mer
  • Gunilla V skrev om Akono AB
    Rensning av ventilation.
    Trevlig personal med bra bemötande. Läs mer
  • Malin T skrev om Akono AB
    Vi beställde rensning av ventilation d.v.s. utsug och tilluft samt rensning av imkanal. Vi fick trevligt bemötande och är nöjd med den del de de utförde, hälften av uppdraget, rensning av tilluften uteblev trots extra beställning då de sa att det inte behövdes. Kommer inte ta diskussionen denna gång men kommer inte att nyttja Akono igen Läs mer
  • Johan H skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftskanaler och rensning av luftvärmepump.

Jag blev uppringd med en förfrågan av att utföra rensning av frånluftskanaler och luftvärmepump av en trevlig försäljare som även tog tiden att ringa tillbaka för att bestämma en tid för att utföra arbetet.

Förväntade mig ett bra och snabbt arbete.

Arbetet utfördes snabbt och effektivt av en trevlig kille. Jag tyckte att arbetet sköttes effektivt och inga spår efteråt. Läs mer
  • Stefan D skrev om Akono AB
    Beställning: Rengöring av alla fläktkanaler i kök och badrum
    Vi fick ett mycket snabbt och effektivt utfört arbete, med endast väldigt lite städjobb efteråt.
    Proffsigt bemötande Läs mer
  • Niclas U skrev om Akono AB
    Rengöring och kontroll av imkanaler.
    Gick snabbt och smidigt.
    Väldigt renliga, inget att städa efter. Läs mer
  • David K skrev om Akono AB
    Trevlig tekniker, punktlig och klar inom en timme.

Missförstånd angående tjänsten. Trodde att det skulle handla om min luftvärmepump och att ventilation skulle vara en bonus tjänst.

Annars en positiv upplevelse.

David Kellman Läs mer
  • Per-Haakon S skrev om Akono AB
    Rengöring av köksfläkt samt luftvärnefläkt.
    Bra
    Bra
    Bra Läs mer
  • Peter G skrev om Akono AB
    Rengöring av spisfläkt kanal och även service av luftvärmepump.
    Allt funkade jätte bra så jag är super nöjd. Läs mer
  • Monica H skrev om Akono AB
    Rensning av tilluft.
    Mycket bra.
    Hade inga och han gjorde som det var beställt.
    Bra. Läs mer
  • Jessica T skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluftskanaler. Jättetrevligt bemötande av tekniker. Läs mer
  • Per W skrev om Akono AB
    Köpte rengöring av ventilation
    Enkelt att beställa och trevligt bemött av både planeringsteamer samt personalen som kom ut
    Arbetet väl utfört Läs mer
  • Erik N skrev om Akono AB
    Fick hjälp med att rensa ventilationskanalerna i huset. Vi hade lite bekymmer med att borsten fastnade, men det ordnade sig till sist. Hjälpsam och trevlig kille som utförde arbetet. Skitade dock ner en hel del. Annars var det bra. Kom i tid och höll tiden. Läs mer
  • Bo S
    Bo S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsrör, tilluft och frånluft och köksfläktens rör. System Nibe fighter 410.
    Trevlig tekniker som arbetade utan att smutsa ner.
    Hade förväntat mig mer rengöring av tilluftdelen med "borstning"som av frånluftrören. Tilluftsystemet dammsögs från en ventil.
    Känner mig lite osäker på om rengöringen var tillräcklig. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm