Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 859 kunder tycker om Akono AB

• 2019-11-23

Mattias H skrev om Akono AB
    Kom vid avtalad tid, och utförde jobbet helt utomordentligt bra! Rekommenderar starkt Akono
    till mina vänner, Läs mer
  • 2019-11-05

Bo N skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring
    Mycket bra bemötande
    Mycket bra bemötande
    Det blev bra efter mina förväntningar Läs mer
  • 2019-10-31

Toni N skrev om Akono AB
    Jag trodde att frånventiler också skulle kontrolleras, så ganska mycket pengar bara för att kolla i kanalen, tycker jag. Läs mer
  • 2019-10-25

Karl Gustav J skrev om Akono AB
    Avloppsrengöring. Det funkade bra, trevligt och proffsigt bemött. Uppdraget utfört enligt beställning. Läs mer
  • 2019-10-24

Bo H skrev om Akono AB
    Köpte tjänsten avloppsrensning.
    Mycket Trevligt bemötande.
    Förväntade mig ett trevligt och proffessionellt utförande vilket uppfylldes.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-23

Patric L skrev om Akono AB
    Service av luftvärmepump.
    Trevlig personal både på kontoret och servicetekniker. Läs mer
  • 2019-10-23

Karin Elisabet Charlotte P skrev om Akono AB
    Utomordentlig och trevlig service! Läs mer

Sten L skrev om Akono AB
    Avöoppsrensning. Bra utfört arbete. Mycket trevligt bemötande.
    Kan rekommenderas! Läs mer

Bhima M skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring.

Bra sätt. Läs mer

Eva Gille G skrev om Akono AB
    Rensning och mätning av frånluftssystem.
    Mycket positivt bemötande.
    Duktig och trevlig operatör
    Företaget levde mer än väl upp till mina förväntningar.
    Blivit tipsad om företaget av granne.

MYCKET POSITIVT Läs mer
  • 2019-10-16

Anita P skrev om Akono AB
    Hade små förväntningar på resultatet, men blev positivt överraskad
    All dålig lukt från avloppen försvann efter rengöringen
    Bra bemötande. Läs mer

Totalintryck mycket bra 👍 Läs mer
  • 2019-10-02

Åsa K skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationen.
    Mycket serviceinriktad personal som gav ett proffsigt intryck och gjorde ett bra jobb. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-10-01

Dan Anders E skrev om Akono AB
    Service man kom till avtalad tid. Trevlig och service inställd. Han jobbat gott och effektivt. Jag/vi kommer till att bruka Akono vid senare anledningar. Läs mer
  • Amie B

2019-10-01

Amie B skrev om Akono AB
    Vi köpte rengöring av avloppen (5 punkter).

Super trevlig kille (Johan Skoglund) som kom till oss och gjorde ett toppenjobb.

Avloppsavrinningen fungerar nu som förväntat efter rengöring men servicen från teknikern var över förväntan! Läs mer
  • 2019-10-01

Jörgen D skrev om Akono AB
    Falsk marknadsföring! I telefonsamtal hette det att "då vi ska arbeta åt flera av dina grannar undrar vi om du också vill passs på att få avloppet rensat". Då kan du vfå ett rabatterat ptis eftersom ni är flera. Vid samtal med killen som var här fick vi reda på att inga andra var anlitade. Om någon vecka eller två skulle han hit i närheten.
    Lite drygt 3000kr är mycket för en knapp halvtimmes arbete.
    Det som var positivt var killen som var här, mycket trevlig och verkade kunna sin sak. Läs mer
  • 2019-09-20

Peter S skrev om Akono AB
    Vi fick våra avlopp och vattenlås rensade. Det hela gick snabbt och effektivt. Bemötande från företaget var utmärkt, både vid beställning och utförande.

Generellt sätt är vi nöjda på alla sätt. Läs mer
  • 2019-09-19

Robert V skrev om Akono AB
    Avloppsrensning (5 p)

Bra.

Ett bra arbete. Ja.

Arbetet verkade bli välgjort och professionellt utfört. Läs mer
  • 2019-09-19

Lena O skrev om Akono AB
    Akano gjorde avloppsrensningar hos mig. Trevlig och kompetent service. Läs mer

Birgit S skrev om Akono AB
    Vi har blivit trevligt bemötta o är helt nöjda. Rensning av köksfläkt. Läs mer

Kristina H skrev om Akono AB
    Jag köpte rengöring av imkanal och frånluftsventilation med en central fläkt och tre utsugspunkter. Beställningen gick bra med prisuppgift direkt. Förhandsinformationen var bra. Jag var bara osäker på om det behövdes stege till imkanalens utgång på taket. Genomförandet gick bra på alla sätt.
    Nu återstår bara faktureringen och betalning, som jag hoppas går lika bra. Läs mer

Lars B skrev om Akono AB
    * Rensning av avloppsrör
    * Uppringd av försäljare, överenskommelse av tid och pris.
    * Uppdraget genomfördes på överenskommen tid på ett smidigt sätt.
    * Genomförandet smidigare än beräknat Läs mer

Lars L skrev om Akono AB
    Kontroll och rengöring av fläktsystem.

Är nöjd Läs mer

Carl E skrev om Akono AB
    Rensa alla mina husens rör med en specialrensare - effektivt och mycket trevlig serviceman Läs mer

Flemming C skrev om Akono AB
    Snabbt, effektivt och bra. Så kan man beskriva de tjänster jag köpt från Akono, både rengöring av ventilationskanaler och avloppsrör.
    De kommer i tid, gör ett bra jobb och skickar korrekt faktura. Läs mer
  • 2019-09-12

Ida K skrev om Akono AB
    Toppen, de var trevliga och glad och gjorde ett mycket bra jobb. Kommer definitivt använda dem i framtiden :-) Läs mer
  • 2019-09-12

Annika E skrev om Akono AB
    Avloppsrening- Trevligt bemötande. Proffsigt jobb. Tips om hur jag kan sköta vissa saker på egen hand.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-11

Erik W skrev om Akono AB
    Avloppsrensning.
    Bra bemötande.
    Trevlig och kunnig samt hjälpsam personal som kom hem till oss och agerade föredömligt! Läs mer
  • 2019-09-11

Fredrik K skrev om Akono AB
    Fick kvitto på att våra gamla golvbrunnar är ok, skönt att veta att det fungerar som det ska. Läs mer

Ludvig T skrev om Akono AB
    Rensade avlopp och ventilation. Jättebra, väldigt trevlig och bra kille som utförde arbetet! Kanon! Läs mer

Ann-Mari C skrev om Akono AB
    Rensning av avloppsrör.
    Bra bemötande från både säljare och utförare.
    Förväntade mig att få en bild av statusen på avloppsrören i huset samt att i förekommande fall få dem rensade. Förväntningarna infriades fullt ut.
    Sammantaget en mycket positiv upplevelse. Läs mer

Mona S skrev om Akono AB
    Alamo ringde upp och ville komma och rengöra fläkten.Akano undrade om jag ville rengöra och rensa avloppen.
    Jag tycker att man borde rengöra det som är närmast spisen och inte bara kanalen.
    Det gjorde sotaren förr.Det blir ett minus till det priset. Läs mer

Mona S skrev om Akono AB
    Utförde ett utmärkt arbete av mycket trevlig personal ... Läs mer
  • 2019-08-26

Mattias A skrev om Akono AB
    Priset 2500 kr för 10 min jobb är nog den dyraste timkostnaden jag någonsin betalat för någonting. Ever. Hoppas hitta en billigare leverantör nästa gång.
    Detta gällde ventilation. Läs mer
  • 2019-08-21

Jan S skrev om Akono AB
    Teknikern var väldigt bra men han som bokade besöket informerade inte att priset han sa var exklusive moms. Läs mer
    2019-08-21 Akono AB svarar Jan S
    Hej Jan,

Alla våra priser är inklusive moms. Vänligen kontakta vår kundtjänst på 020-123 900 eller info@akono.se om du har några frågor kring din faktura.

Teodor
    Akono AB
  • 2019-08-20

Urban A skrev om Akono AB
    Rengöring av Imkanaler, bra bemötande, lite dyrt men nu blev det gjort, nästa gång gör jag det själv efter att köpt samma utrustning. Läs mer
  • 2019-08-19

Leif M skrev om Akono AB
    Rensning av 5 avloppsbrunnar.
    Eftersom jag hade tidigare erfarenhet av Akono, och dessutom fick samma "konsult" som året innan så hade jag goda förväntningar.
    Snabb och effektiv insats. Läs mer
  • 2019-08-19

Kerstin C skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp och bedömer att jobbet blivit bra utfört men har ff inte fått någon faktura trots tt den ska vara betald inom 14 dagar.?? Läs mer

Camilla K skrev om Akono AB
    Proffsigt och trevligt bemötande.
    Kom enligt överenskommen tid Läs mer

Iman A skrev om Akono AB
    Jag köpte rensning av ventilation och im kanaler ,samt avloppet i huset , rubbet, beställningen via telefon, man har gjort bara im kanaler och avloppet utan en som är mycket viktig som är i tvättstugan, efter flera omgången telefon samtal fick de att göra det. Men den person som arbetade inte gjort ventilation , och bara köket im kanal. Tråkigt trots att jag pratade med honom på telefon , min son 24 årig var hemma med honom , han sa , jag fick bara im kanaler i beställningen dvs köket ventilation , och andra gång han säger att ventilation behövs inte göras då den skulle gjorts var tredje år, och vårt hus redan gjort det för 2 år ., mycket dåligt , tänker inte betala hela summan inte heller någonsin beställa via Akono någon tjänst. Läs mer

Micke R skrev om Akono AB
    Det är stopp på avloppet fortfarande, frågan är vad har ni gört?
    Inget tack Läs mer
    2019-08-15 Akono AB svarar Micke R
    Hej Micke,

Har du hört av dig till vår kundtjänst gällande det? Gör gärna det, så bokar vi in ett kostnadsfritt återbesök och åtgärdar problemet.

Teodor
    020-123 900
    info@akono.se

Erica M skrev om Akono AB
    Bra service och arbete som utfördes Läs mer
  • 2019-08-14

Stefan W skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp. Kom i tid och rent o fint efteråt. Läs mer
  • 2019-08-13

Sara S skrev om Akono AB
    Genomspilning
    av rör, rensning. Noggrant och kunnigt utfört. Vi fick också hjälp med att byta gammal vattenlås av gjutjärn till ett av plast. Det känns väldigt bra att det är gjort. Läs mer
  • 2019-08-13

Fredrik N skrev om Akono AB
    Bra utfört arbete! Och på plats i rätt tid! Läs mer
  • 2019-08-10

Fredrik W skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanaler Läs mer
  • 2019-08-06

Ingalill J skrev om Akono AB
    Rengöring av avlopp, ej luftutsläpp. Allt var mycket igensatt. Vi förstod först under arbetets gång hur viktigt det var. Jobb och bemötande var perfekt. Läs mer
  • 2019-07-31

Ann-Louise B skrev om Akono AB
    Beställde rengörning av avlopp
    Blev mycket bra bemött av killen som utförde arbetet han var mycket profsig och vill verkligen utföra ett bra jobb

Bra från början till slut Läs mer
  • Rezak M

2019-07-31

Rezak M skrev om Akono AB
    Köpte tjänst ( tjänst: imkanal frånluftsventilation) .

De ringde flera ggr för att sälja tjänsten och beskrev hur viktig är deras tjänst och det skyddar även från brand och jag får bra pris p.g.a. fyra stycken i området har beställt tjänsten samtidigt ( vi ar bara sju hus och när jag frågade grannarna efter ut ingen av de hade beställt tjänsten.

Väldigt slarvigt arbete. Man fortfarande ser smuts och dam på frånluftsventil som han inte ens kollat eller rensat.

Planerat att arbete tar en timme men det blev klart på bara 17 minuter han kom kl 09:00 och åkte kl 09:17.

När jag ringde kundtjänst och skickade bildar på frånluftsventil bekräftade de att arbetet tåg 20 minuter och de ska minska pris från 2500 kr efter rut avdrag
    till 1700 kr men de skickade faktura på 1900 kr efter rut avdrag.

Väldigt besviken

R. Mahdi
    Sandviken Läs mer
  • 2019-07-28

Peter W skrev om Akono AB
    Det var en bra upplevelse. Teknikern verkade kunnig och noggrann, och förklarade bra när jag undrade om lämplig skötsel av avloppen. Läs mer

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm