Rekommenderat företag 2016 - Akono AB

Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 231 kunder tycker om Akono AB

• Ingela G
    Ingela G skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Rensade rör i badrum och fläkt. Han visade bilder innan och efter då jag inte var hemma just när han gjorde rensningen.
    Jag är nöjd
  • Anders B
    Anders B skrev om Akono AB
    En servicetekniker servade min luftvärmepump
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Akono AB
    Hej, trevligt bemötande i telefon, och jag brukar inte gilla erbjudanden per telefon. Det gällde rensning av mitt ventilationssystem i villan. På plats helt i linje med vad jag förväntade, och trevligt.
  • David S
    David S skrev om Akono AB
    Tog kontakt för hjälp med rensning av ventilationskanaler. Fick förslag på tid som jag tackade ja till dagen efter. Fick då svar efter två dagar att tiden inte längre fanns kvar. Fick istället förslag på två nya tider som jag tackade ja till den ena med vändande mail. Fick inget svar men utgick ifrån att de skulle komma. Ingen kom och jag gjorde ett sista försök att kontakta dem för att boka en tid men har inte ens fått svar på mitt mail efter nästan två veckor.. Ser på deras tidigare ratings här på reco att det ser ganska okay ut men något måste ha hänt för i min kontakt med dem har det varit fullständigt opålitliga.
  • Jan Erik J
    Jan Erik J skrev om Akono AB
    Proffsigt bemötande
    från det första samtalet till en färdig utförd tjänst har det varit till belåtenhet
  • Roland A
    Roland A skrev om Akono AB
    Fungerade mycket bra och snabbt.
  • Weine H
    Weine H skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande från första stund
    Kom exakt på utgiven tid,fick många tips
    Ja allt till belåtenhet
  • Annika W
    Annika W skrev om Akono AB
    Det behövdes en rensning då det var länge sedan det gjordes!
  • Anna Katarina Maria J
    Anna Katarina Maria J skrev om Akono AB
    Återkom när min beställning är klar
  • Åsa Margareta P
    Åsa Margareta P skrev om Akono AB
    Trevlig personal. God service.
    Rensning av imkanaler.
    Kan rekomenderas.
  • Bernt H
    Bernt H skrev om Akono AB
    Jag är het nöjd båd med bemötandet och utförandet på plats.
  • Jonas Birger B
    Jonas Birger B skrev om Akono AB
    Jomenvisst, det var väl bra!
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Akono AB
    Jag tycker att om man kan stödja en god sak så ska man göra det!
  • Benny R
    Benny R skrev om Akono AB
    Teknikern som utförde jobbet gjorde det bra men informerade inte om att han lämnat massa skräp efter sig!
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Akono AB
    Blev uppringd av en trevlig person som beskrev tjänsten som ni gör på ett väldigt bra sätt .Fick ett kostnadsförslag som jag tyckte var rimligt
    Kom överens om ett datum för detta jobb
    Personen som kom o utförde detta var väldigt sympatisk o trevlig
    Kan bara rekommendera fler till ert företag
    MVH
    Lennart Nordh
  • Roger T
    Roger T skrev om Akono AB
    Hej . Bara bra Trevlig kille som gjorde jobbet. Behövdes verkligen göras Mvh Roger
  • Karl-Gunnar Evert D
    Karl-Gunnar Evert D skrev om Akono AB
    Bra försäljning, trovärdig, bra utförande, mycket trevlig förtroendeingivande personal - Jan Kahju! Utförde rengöring och rensning av imkanaler frånluftsventilation samt flödesmätning: Kan varmt rekommenderas!
  • Martin F
    Martin F skrev om Akono AB
    Vi är nöjda på alla sätt o vis, o kan givetvis rekommendera Akano till våra vänner
  • Kari F
    Kari F skrev om Akono AB
    Jag blev uppringd av en säljare som sa att Akono just nu utförde rensning och rengöring av imkanaler och frånluftsventilation i området där vi bor. En sökning på internet gjorde mig först tveksam eftersom de tidigare fått kritik för tveksamma införsäljningsmetoder. Jag hade dock läst om företaget i vår lokala dagstidning i en mer neutral artikel och kände därför igen namnet. Jag tidigare aldrig rengjort vår frånluftsventilation så det kunde vara dags för en genomgång. Teknikern som kom (i god tid) var trevlig och verkade kunnig. Efter rensning och flödesmätning gjordes en mindre injustering av luftflöden. Jag fick ett intyg på arbetet som utfördes inklusive de dokumenterade flödena.
    Min slutsats är att företaget levererar enligt förväntan eller något över förväntan.
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om Akono AB
    Trevlig man som var här. Värmepannan slutade dock fungera dagen efter ... överbelastning efter rensningen?? Blev dyrt för oss... fläktrengöring behövdes inte eftersom det räcker att göra rent filtrena regelbundet. Kunde de ha upplyst om innan...
  • Helle A
    Helle A skrev om Akono AB
    Ett mycket proffsigt job och en mycket trevlig kille ( Johan Skoglund ) så det blir fem 😄😄😄😄😄 av fem.
  • Mats N
    Mats N skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem.
    Snabbt agerande från bokning till utförande.
    Trevlig,effektiv personal,förklarade bra o jag fick svar på mina frågor.
  • Åke E
    Åke E skrev om Akono AB
    Jag tycker att jag fick ett gott bemötande, och en fin respons från personal.
    Kunnandet om ventilationssystem, ritningsläsning och rengöring av spiskanalen kunde ha varit bättre. Har dock inget negativt att anföra.
  • Susanne T
    Susanne T skrev om Akono AB
    Trevlig kille kunnig !!! Kom i tid.
  • Kicki F
    Kicki F skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilations kanaler i villa.
  • Ingrid Margareta R
    Ingrid Margareta R skrev om Akono AB
    Trevlig kille, hoppas det gick bra. Det är svårt att kolla.
  • Inger H
    Inger H skrev om Akono AB
    Jag är fullt nöjd med såväl bemötande som arbetets utförande.
  • Pär E
    Pär E skrev om Akono AB
    Vi beställde rengöring och service på vår luftvärmepump, som vi misstänkte inte fungerade så bra efter 8 års drift. Visserligen hade vi dammsugit filter någorlunda regelbundet men det syntes att den var smutsiginuti. Jag beställde service och fick tid ett par dar senare, servicemannen kom och nu fungerar allt fint.
  • Pasi S
    Pasi S skrev om Akono AB
    Köpte rengöring av ventilation. Det blev bra genomfört av trevlig tekniker.
  • Per Christer W
    Per Christer W skrev om Akono AB
    Rengöring och rensning av imkanaler och flödesmätning, bra och trevligt bemötande.
  • Maud Kristina Zorita S
    Maud Kristina Zorita S skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande både per tel och personligen vid besöket.
    Tjänsten utfördes lugnt och trevligt.
    Tiden för ankomsten passades verkligen på minuten, vilket inte är
    alltför vanligt i vissa fall.
    Sammanfattningsvis mycket trevligt besök.
  • Claes-Göran R
    Claes-Göran R skrev om Akono AB
    Eftersom jag inte vet så mycket om företaget, kan jag heller inte bilda någon uppfattning om det.Däremot var teknikern trevlig och utförde jobbet bra.
  • Kurt R
    Kurt R skrev om Akono AB
    jag köpte rengöring av till och frånluftkanaler
    jag är mycket nöjd med allt
  • Lars Bertil A
    Lars Bertil A skrev om Akono AB
    Helt ok
    Teknikern verkade kunnig
  • Stig Sven Roberto R
    Stig Sven Roberto R skrev om Akono AB
    Trevlig försäljare som ringde först och bra kille som genomförde jobbet. Svarade på uppkomna frågor och gjorde rent efter sig.
  • Dan E
    Dan E skrev om Akono AB
    Servicekillen upplevdes som att han ägnade mer tid pt att marknadsföra sig själv än att göra jobbet. Bokningsfirman kunde inte i bekräftelsemail skriva ner det jag kommit överens om med säljare/bokare utan jag fick skriva speciellt till dem om det.
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Akono AB
    Snabbt och väl genomfört! Smutsigt som fan i badrummet. Som nytt efteråt. Teknikern höll allt som säljaren lovade.
  • Ingegerd Monika H
    Ingegerd Monika H skrev om Akono AB
    Den person som ringde upp oss för att erbjuda företagets tjänster förklarade väldigt bra vad det var fråga om. Även teknikern som kom sedan var mycket trevlig. Han jobbade effektivt samtidigt som han förklarade vad han höll på med och gav oss värdefulla förslag till förbättringar.
  • Irma Astrid Emilia S
    Irma Astrid Emilia S skrev om Akono AB
    Professionell o trevlig kille som gjorde ett bra jobb.
  • Peter S
    Peter S skrev om Akono AB
    Kom på utsatt tid,bra utfört arbete av sympatisk tekniker som också gav goda råd om skötsel av frånluftsystem.
    Kunde dock inte göra luftflödesmätning pga. trasigt verktyg.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Akono AB
    Ett mycket bra bemötande och mycket bra service.
    Punktlighet, noggrannhet.
    Proffsig och noggrann rengöring av frånluftkanaler i vårat hus.
  • Jeanette C
    Jeanette C skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande. Bra utfört jobb.tog sej tid.
  • Bengt Herbert Tommy S
    Bengt Herbert Tommy S skrev om Akono AB
    Gjorde rent i fläktkanalen.
    Visade ett bra intryck
    Städade upp efter sig
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Akono AB
    Snabbt och proffsigt bemötande och utförande
  • Björn Axel G
    Björn Axel G skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler ,kök o badrum-
  • Anders O
    Anders O skrev om Akono AB
    Rengöring av köksfläkt och ventilationsrör badrum.
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Akono AB
    Bra bemötande och snabbt utfört arbete.
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Akono AB
    Trevlig kille som besökte oss😃
  • Anna Brita Margareta F
    Anna Brita Margareta F skrev om Akono AB
    Kändes bra var nog välbehövligt.
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Akono AB
    Nöjd med arbetet i kanalerna. Speciellt bra med ett utskick o sedan telefonuppföljning. Priset gör att jag inte ger högsta betyg. Nära 3 tusen för 1 timmas jobb. Bara att gratulera! Intyget gällande luftcirkulationen var onödig för det gick inte att utföra.
    Jag skulle göra rengöringen om 10 år igen, dock inte för det priset och nu vet jag ju att det inte går att göra cirkulationskontroll.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm