Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 372 kunder tycker om Akono AB

• Marita N
    Marita N skrev om Akono AB
    Jag har haft service av min Panasonic luftvärmepump. Både utvändig o invändig service av proffsiga, trevliga killar. Dessutom rengjorde de köksfläkten. Var uppe på taket o sotade skorstenen. Arbetet gick snabbt och jag fick också skriftlig protokoll och intyg på vad som hade utförts.
    Jag är nöjd. Hälsning Marita Nelin
  • Helga G
    Helga G skrev om Akono AB
    Servicen började som planerad; arbetaren kom tidigt, jobbade utan paus och vill inte heller drycka kaffe. Jobbet verkade vara omsorgsfullt utfört. Men priset är alldeles för högt. Ca 40 minuter arbetstid beräknades med 2.850 kronor (utan moms)
  • Majken Kerstin Elisabeth B
    Majken Kerstin Elisabeth B skrev om Akono AB
    Rengöring frånluftsventilation & Mätning av luftflöde
    Först ett brev att läsa igenom, därefter telefonsamtal, respekterade att vi skulle kolla lite först innan de ringde tillbaka. Inte tjatiga. Mailinstruktion inför besöket
    Besöket bra, verkade vara en kunnig tekniker och vi fick protokoll.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Akono AB
    Tre kanaler skulle rengöras. Nåt tekniskt gjorde att endast två gick att rengöra. När tekniker återställde köksfläkten hade en kabel åkt ur så fläkten fungerade inte. Kontentan blir ju att jag inte är helt nöjd och undrar om någon korrigering på fakturan kan göras?
  • Maria P
    Maria P skrev om Akono AB
    Ventilationskontroll o rengöring. Fick intrycket och var klart avgörande att jag valda Akono AB att "luftdraget" i sovrum och vardagsrum skulle ingå i mätningen och jag blev besviken att det inte ingick. Jag rekommenderar Sotarna istället då Akono är 500 kr för dyra för samma tjänst.
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Akono AB
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet från samtliga jag varit i kontakt med.
    Tjänsten som utfördes gjordes oklanderligt
  • Jenny Ö
    Jenny Ö skrev om Akono AB
    Bra service, trevlig och väldigt bra pris!
  • Marie E
    Marie E skrev om Akono AB
    Bra kompetent och noggrann tekniker ned bra bemötande. Snabbt och rent jobb och bra information när jag ställde frågor.
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Akono AB
    Inge särskilt bemötande.
    Service mannen var
    trevlig och verkade nordgrann.
    Arbete, rengöring av frånluftsventilationen
    i kök och alla våtutrymmen samt mätning
    av luftflödet för att säkerställa rätt cirkulation
    i hemmet.
    MvH.
    Jan o Anneli
  • Claes Ola M
    Claes Ola M skrev om Akono AB
    Bra och snabbt jobbat, men städade inte upp efter sig trots att de skulle göra det.
  • Lars Olof K
    Lars Olof K skrev om Akono AB
    Endast tilluften på ventilationsanläggning blev rengjord, vilket är mindre än halva anläggningen då vi har ett system med värmeväxlare.
    Arbetet utfördes på en timme och för detta betalar man 1995:- kr.
    Man får väldigt lite för pengarna.
  • Kennert K
    Kennert K skrev om Akono AB
    Trevligt och Gott bemötande och inte minst en bra service!
    Mvh från en helnöjd kund!!
  • Suzanne C
    Suzanne C skrev om Akono AB
    Helt ok! Dom gör jobbet snabbt och effektivt å jävlar va skit det va i rören innan men nu är det rent!
  • Gun H
    Gun H skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationen i villan. Snabbt effektivt.
  • Arne J
    Arne J skrev om Akono AB
    Beställde rensning/funktionstest av i min villa. Teknikern kom på överenskommen tid. Han utförde uppdraget metodiskt och ,tror jag, på ett proffsigt sätt. Han gav mig ett protokoll ang. de rensningar och tester han utfört. Värdena visade att ventilationen fungerar på avsett sätt. Det var just det jag ville veta.
    Jag tyckte att undersökningen helt motsvarade mina förväntningar.
  • Tewelde A
    Tewelde A skrev om Akono AB
    Fick hjälp rengöra ventlationen

bra bemötande, men luft mätare var trasig och hoppas att han kommer och mätta från luften,
    Jag är inte nöjd än.
  • Jimmy O
    Jimmy O skrev om Akono AB
    Bra införsäljning utan för mkt push, snabbt och trevligt bemötande av ventilationskillen vid hembesök.
  • Per B
    Per B skrev om Akono AB
    Akono gjorde ett bra jobb med att rengöra våra luftkanaler en riktigt trevlig servicekille som gjorde ett snabbt och gott arbete.
  • Ralf L
    Ralf L skrev om Akono AB
    Blev uppringd och bokade då rengöring av våra kanaler i huset. Bemötande av kundbokaren var bra, servicekillen dök upp på utsatt tid och jobbet var utfört på knappt en timma.

Förvånad över hur lite smuts han fick ur våra kanaler då vi aldrig under våra 25 år i huset rensat våra kanaler.

När man nu haft en serviceman hemma kan jag notera att detta jobb utför man ganska enkelt själv, nu till en kostnad av 1995:- som jag tycker är ganska hög när jag noterar arbetsinsatsen samt nedlagd tid.
  • Åke H
    Åke H skrev om Akono AB
    rengöring av ventilationstrummor o filter
    rengöring av köks-spisfläkt
    väldigt bra tekniker jobbade bra , förklarade bra
  • Gunnar W
    Gunnar W skrev om Akono AB
    Hej
    Jag vet inte vilken kundkontakt jag har haft och kan därför inte ge något betyg. G Wickman
  • Eva F
    Eva F skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande vid samtal och bokning. Välgjort arbete och trevlig personal som utförde ventilations rengöringen . Är mycket nöjd.
  • Anders Lennart L
    Anders Lennart L skrev om Akono AB
    Mekanisk rensning av IMkanal till spisfläkt de övriga frånluftskanalerna.
    Det hela gjordes snabbt och på ett som jag bedömer bra sätt.
  • Tasso M
    Tasso M skrev om Akono AB
    Rengöring av FTX aggregat. Kom punktligt på avtalad tid och utförde jobbet.
  • Aina Lisbeth Margareta H
    Aina Lisbeth Margareta H skrev om Akono AB
    Kontakt via telefon för att få besök för att rengöra IM-kanal och samtliga andra från lufts kanaler. Tidsåtgången för att genomföra åtgärderna (ca 45 min) visar att pris sättningen för uppdraget är väl högt (2850 kr). Genom rotavdraget kommer priset ner till under 2000 kr, men jag finner ändå att priset är betydligt högre än arbetsinsatsen. Detta gör att jag inte kan rekommendera detta uppdrag till andra villaägare. Besökande tekniker utförde uppdraget enligt instruktionerna och inga klagomål på arbetsinsatsen kan framföras. Enbart prissättning gör att jag inte känner mig nöjd.
  • Henric M
    Henric M skrev om Akono AB
    Sämsta någonsin.3600 utan ROT och RUT för en halv timmes jobb. Luftflödesmätningen under all kritik. Hade köpt nya frånluftsdon (ej injusterade) de monterades utan justering och mättes av. Värdena mellan 1.3 till 2.4 blev godkända ska ligga mellan 10 och 15 beroende i vilket utrymme. Det tjöt i badrummet så det gick knappt att vara där. Nä ska göra allt för attvidare föra detta så inga andra blir drabbade av detta företag.
  • Sven Tomas S
    Sven Tomas S skrev om Akono AB
    IMIN UPPLEVELSE VAR POSITIV. kÖKSFLÄKTEN SUGER BÄTTRE, NU FATTAS BARA NÄTET ÖVER LUFTINTAGET I SKORSTEN
  • Inga Yvonne M
    Inga Yvonne M skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och allt gick smärtfitt
  • Klas Bengt Erik N
    Klas Bengt Erik N skrev om Akono AB
    Helt ärligt är jag djupt besviken och känner mig grundlurad att man kan ta över 3000:- för en knapp timmes arbete och dessutom ta i anspråk skattepengar. Det fanns ju överhuvudtaget ingenting i de rör som man förväntades rengöra.
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Akono AB
    Hej.
    En snabb och effektiv rengöring av diverse ventilationskanaler (= 40 min). Killen utförde jobbet utan att orsaka oss merarbete ifråga om städning (marginellt). Vh Gunnar Sjögren.
  • STIG W
    STIG W skrev om Akono AB
    Mycket nöjd med service av luftvärmepump. Trevlig o proffsig tekniker
  • RONNIE L
    RONNIE L skrev om Akono AB
    Blev uppringd av en säljare men med en bra attityd och inte så "på" som en del kan vara. Dessutom gick det att få info skickad till sig via mail efter samtalet så man i lugn och ro kunde besluta hur man ville göra.
    Efter bokning av tid så kom tekniker och han var service inriktad och trevlig. Svarade bar på mina frågor och förklarade bra vad han skulle göra.
    Han rengjorde frånluftskanalerna, Im-kanalen samt luft-luft värmepumpen.
    Har inga problem att använda Akono igen för fler uppdrag förutsatt att den sista delen med faktureringen fungerar lika bra som det övriga.
    Med vänlig hälsning
    Ronnie
  • Folke Allan B
    Folke Allan B skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump. Sammanfattning; Mycket bra
  • Christer V
    Christer V skrev om Akono AB
    Serviceteknikern Viktor Fred var mycket service-minded och noggrann vid rensning av våra im-kanaler samt underhåll på vår värmepump.
  • Sven-Åke G
    Sven-Åke G skrev om Akono AB
    Rensning av utluftskanaler i kök o badrum.
    Bra bemötande. Gav lite bra tips också.
  • Martin Andreas T
    Martin Andreas T skrev om Akono AB
    Enkel beställningsprocess, smidig och seriös hantering av själva ärendet!
  • Eva P
    Eva P skrev om Akono AB
    rensning ventilation , inte bra rengjort av huvar, tvättade dom bara i vask med vatten, blev smutsigare efter än före rengöring, ingav inget förtroende, luktade illa i hela huset efter beöket
  • Sultan B
    Sultan B skrev om Akono AB
    Vällbemötat av personal . Har Rensat ventelationen huset särskild i köket
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Akono AB
    Vad jag vet så fungerade arbetet med rensning alldeles utmärkt.
    Däremot ifrågasätter jag arbetskostnaden, så här efteråt.
    Har aldrig förut betalt 1995 kr för 40 min arbete. Det är väl för dyrt om man jämför med andra liknande arbeten.
    Nästa gång kanske jag undersöker om det finns en annan firma som kan göra det billigare.
    MVH Henrik Bergion
  • Joacim B
    Joacim B skrev om Akono AB
    Bra. Korrekta ang pris och vad jag har köpt. Killen som kom var snabb, korrekt och trevlig.
  • STIG- ROLAND S
    STIG- ROLAND S skrev om Akono AB
    Kunnig personal. Servic inriktad. Bra bemötande.
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Akono AB
    Jag tyckte att det kändes bra och att jag fick svar på de frågor jag hade.
    Hantverkaren kom på utsatt tid och var proffsig.
    Jobbet utfört och kommer att anlita dem igen.
  • Karin J
    Karin J skrev om Akono AB
    Bra jobb. Skönt att det äntligen blev av. Trevligt bemötande.
  • ULLA O
    ULLA O skrev om Akono AB
    För tidigt att utvärdera ännu. Men hittills har jag inget negativt att säga. Helt ok.
  • Malin F
    Malin F skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande genom hela processen från beställning till genomförande när vi gjorde rent ventilationskanalerna i vårat hus. Ingen tidigare erfarenhet av jobbet som utfördes men tror att det var väl genomfört, ordentligt gjort!
  • Peter G
    Peter G skrev om Akono AB
    Inga problem. Undersökningen gick ganska snabbt och var utan problem.
    Professionellt bemötande och utförande
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Akono AB
    Bra bemötande och bra arbete vid
    rensning av ventilationskanaler.
  • Emma E
    Emma E skrev om Akono AB
    Vi fick hjälp med att rengöra luftkanalerna samt mätning av luftflödet.
    Vi fick en bra känsla för företaget redan från samtalet då de ringde och erbjöd sina tjänster. De gjort ett bra jobb hos oss och vi är nöjda med slut resultatet.
  • Kristiina E
    Kristiina E skrev om Akono AB
    Det kom en trevlig ung man som utförde arbetet väl.
  • Ann-Britt K
    Ann-Britt K skrev om Akono AB
    Rensning av imkanaler. Duktig tekniker, gott bemötande

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm