Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 428 kunder tycker om Akono AB

• Carolina B
    Carolina B skrev om Akono AB
    Bra. Trevlig hantverkare. Flexibel. Bra balans. Tydlig
  • Gun-Britt Margareta J
    Gun-Britt Margareta J skrev om Akono AB
    Vi fick ett väldigt vältaimat samtal från Akono med erbjudande om rengöring av fläktkanaler.
    Vi hade nämligen haft problem med att köksfläkten inte fungerade och bokade därför rengöringen som ett första steg i att få ordning på köksfläkten.
    Servicekillen kom på avtalad tid och rengjorde allt till full belåtenhet. Han var dessutom kompetent och delade med sig av sitt kunnande och rekommenderade utbyte av vissa delar och tipsade om hur jag skulle få köksfläkten att fungera.
    Jag följde hans råd och nu fungerar allt perfekt!!
    Trevligt och professionellt bemötande!!
    //Åke Johansson
  • Lars J
    Lars J skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanaler. Blev kontaktad via telefon om jag var intresserad av tidigare nämnd tjänst och jag tackade ja. Fick då direkt via telefon veta att tjänsten skulle kosta 1495 kr efter rotavdrag. Hantverkaren anlände på avtalad tid och utförde arbetet på knappt 1 timma och jag har ingen direkt synpunkt på hur arbetet utfördes. När fakturan kom visade det sig att det kostade 1995 kr efter rotavdrag, således 30% dyrare är uppgift på telefon, dåligt!! Detta resulterar i lågt betyg.
    2017-07-21 Akono AB svarar Lars J
    Hej Lars,

Tjänsten ni bokade in per telefon gällde all frånluft (undantag imkanalen i köket) det är en tjänst som vi tar 1495:- efter skattreduktion för. Som jag förstår det så valde du sedan när vi var på plats att även lägga till imkanalen, därav att vi fakturerat er 1995:- efter skattereduktionen.
    Stämmer ej detta eller om det blivit något missförstånd så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 020-123 900 eller på info@akono.se.

Sara
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Akono AB
    Inte värt pengarna 👎 👎 👎 👎👎👎👎👎
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
  • Ann-Christin H
    Ann-Christin H skrev om Akono AB
    Mycket positivt. Tydlig o saklig information. Kom i tid vid uppdraget och var social o tillmötesgående.
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Akono AB
    Det var ett bra och trevligt möte. Manen som var hos oss för att ränsa återviningssystemet var trevlig och kunnig på sin sak.
  • Andreas d
    Andreas d skrev om Akono AB
    Har fått en väldigt positiv upplevelse av akono. Bra kommunikation med försäljare samt av tekniker som utförde jobbet. Vi fick erbjudande att regöra våran vrämeluft pump samt att även rengöra våra andra från/till lufts ventiler i huset. Nappade på båda erbjudanderna eftersom jag inte visste när dett var gjort senast. Vi har bott i huset i ca 2 och samt att vik har renoverat så det var en klok sak att få ner på papper att det är gjort.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Akono AB
    Bra bemötande av personalen både vid bokning och på plats. Rengöring ventilation .
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Akono AB
    Resnsning av Im-kanal och frånluft.

Fjorde sitt jobb på ett bra sätt!
  • Ola L
    Ola L skrev om Akono AB
    Rensning av luftkanaler i villa.
    Bra tekniker som informerade bra.
    Jag hade inte gått med på ert arbete om ni inte skickat ut informationsblad innan ni ringde upp!
  • Karin Birgitta A
    Karin Birgitta A skrev om Akono AB
    Fick genom telefonsamtal med en försäljare /Håkan Ask Morling/ som helt seriöst och på ett trevligt sätt sålde in era produkter. Vi behövde hjälp med service av luftvärmepump men nappade även på kontroll av imkanal och frånluftsventilation.
    Tekniker kom vid exakt bestämd tidpunkt. Gjorde, vad jag förstår, ett mycket bra jobb. Vi är nöjda.
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Akono AB
    Ifrågasätter i och för sig framtagandet av ringlistorna som Akono köper ifrån. Använder nummer från kontantkort eftersom vårt hemnummer tillhör NIX.
    I övrigt var det en trevlig och kunnig representant som utförde arbetet.
    Även personen som bokade tiden hade en god framtoning .
    Bilden av Akono är positiv med förbehåll för prissättningen i realitet till arbetet och tiden.
  • Lars A
    Lars A skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra! Jag tycker kanske att deras snabba arbete hos mig inte kändes värt de 2000:- jag ska betala. Men tjänsten är jag tacksam för.
  • Karin J
    Karin J skrev om Akono AB
    Det började med att jag fick ett brev med erbjudande om rensning och rengöring av frånluftskanaler i kök och alla våtutrymmen. Kort tid därefter blev jag kontaktad av firman per telefon och det bestämdes ett datum då arbetet skulle utföras. Allt bekräftades via e-post och SMS.
    Jag är mycket nöjd med arbetet. Jan, som utförde arbetet, var snabb och effektiv samt städade efter sig och sist men inte minst en mycket trevlig person. Alla kontakter och det utförda arbetet är jag helnöjd med.
  • Helena N
    Helena N skrev om Akono AB
    Bra och korrekt bemötande, rengöring av ventkanaler och spisfläkt. Bra utfört, det var behövligt.

Professionell hantering samt redogörelse varför detta är nödvändigt att göra.
  • Pontus H
    Pontus H skrev om Akono AB
    Inget att klaga på, trevlig kille som kom ut.
  • Lars Peter Daniel K
    Lars Peter Daniel K skrev om Akono AB
    Fick hjälp med rengörning av ventilation och köksfläkt. Allt gick smidigt vid bokning av tid. Och allt gick väldigt proffsigt till. Dom var klara på ca : 45 min.
  • Ann-Charlotte Gunilla H
    Ann-Charlotte Gunilla H skrev om Akono AB
    Beställning per telefon OK liksom vidarekoppling via mejl.
    Gällde rengöring av imrör i kök och badrum. Teknikern kom i god tid ( till och med lite före tiden) och utförde snabbt sitt jobb och kom med goda råd.

Nöjd kund. Kan tänka mig återkomma vid behov.
  • Arne F
    Arne F skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande vid service av värmepump. Såg ut som om mekanikern kunde sitt jobb och utförde det enligt alla konstens regler.
  • Rune Curt Henry J
    Rune Curt Henry J skrev om Akono AB
    Avtalad dag på service ,ändrades med förskjutning
    med cirka 3 veckors väntetid för beställt arbete av
    Akano, när väl jobbet utfördes ,så var servicemannen
    helt okay,jag är nöjd med hans utförda arbete
  • Emil S
    Emil S skrev om Akono AB
    Bra kille som kom. Verkade kompetent. trevligt bemötande
  • Ingrid Gunilla N
    Ingrid Gunilla N skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystemet i villa. Det är bra att ni sänder ut broschyren för då får man en "ahaa" signal att man bör se över ventilationen i sitt hus, bra bemötande från kvinnan som ringde samt mannen som utförde jobbet.
  • Märta C
    Märta C skrev om Akono AB
    Trevligt! Fick seriösa svar på alla frågor. Nöjd!
  • Basse A
    Basse A skrev om Akono AB
    Jag kontaktades av Akono på telefon och vi hade ett bra samtal - tjejen var inte så pushande vilket höjer trovärdigheten och jag fick ett positivt intryck.
    Killen som kom han kom i tid vilket är bra och han gjorde ett bra jobb vad vi kunde se. Han var trevlig och städade efter sig. Vilket är effekt det har vet jag inte men det var mycket smuts i rören i alla fall.
  • Nicolas H
    Nicolas H skrev om Akono AB
    Arbetet tog ca 30min och sen pratade han bort den andra halvtimmen. Eftersom detta var första gången jag rensat kanalerna så visste jag inte mycket. men har fått reda på att det är väldigt dyrt med 1995kr för detta. Jag fick be teknikern städa vilket han inte utförde speciellt bra samt kändes han inte riktigt kompetent. Kommer inte anlita Akono igen utan en vanlig sotare som både är billigare och mer kompetenta.
  • Saila P
    Saila P skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande vid rengöring av ventilationerna i huset.
  • Emma A
    Emma A skrev om Akono AB
    Blev kontaktad via telefonsamtal om erbjudande. Vi tackade ja till erbjudandet om helhetspaket. Vi är nöjda.
  • Björn S
    Björn S skrev om Akono AB
    Snabb service och hantverkare kom på bestäm tid. Fick bra samtal om tillstånd på ventilation
  • Ingela A
    Ingela A skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande. Rengöring av luftkanaler. Uppenbart stort behov av. Kommer att rekommendera dem till mej och tipsa till andra.
  • Per B
    Per B skrev om Akono AB
    Betyget nedan får sammanfatta helhetsintrycket, skriver ej mer.
  • Lennart Mauritz B
    Lennart Mauritz B skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanaler. Jag är helt nöjd med kontakter som jag haft i detta arbete. Allt ifrån beställning, planering av arbetet och genomförande fungerade till full belåtenhet. Plus för sympatisk, kunnig och hjälpsam servicetekniker!
  • Toni R
    Toni R skrev om Akono AB
    Mycket prifessionellt från första kontakten till sista. Jag kan verkligen tänka mig att rekommendera Akono till alla jag känner.
  • Margareta G
    Margareta G skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande. Trevlig serviceman som utförde tjänsten. Tacksam för att han inte försökte pracka på mig något som jag inte har beställt, det uppskattade jag.
    Jag kommer att anlita företaget igen.
  • Erik F
    Erik F skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande av företaget. Tydlig kostnadsbild och beskrivning av vad de skulle göra. De bokar arbeten stadsvis för vissa dagar och veckor, så det var inte helt smidigt att hitta tider som passade. Men det löste sig till slut och teknikern kunde komma ut tidigare på dagen än vad de normalt bokade in besök för att lösa att våra scheman inte gick att få ihop.

Själva besöket gick snabbt och smidigt och vi fick ett tydligt protokoll över vad som gjorts och förslag på ytterligare åtgärder. Kommande serviceintervall håller de koll på åt oss.
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Akono AB
    Trevlig reparatör. Kunnig och snabb.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Akono AB
    - Mycket trevlig säljare i telefon!
    - Mycket trevlig servicekille!
    - Mycket nöjd kund!
  • Sven-Erik R
    Sven-Erik R skrev om Akono AB
    trevligt bemötande och mycket gott utfört arbete.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Akono AB
    Vi är nöjda med arbetet som utfördes!
  • Bo & Eva-Britt L
    Bo & Eva-Britt L skrev om Akono AB
    Service av värmepump, noggrant och fint bemötande!
  • Christina N
    Christina N skrev om Akono AB
    Uppdraget utfördes professionellt och bemötandet och informationen helt ok.
  • Ingegärd Birgitta Maria N
    Ingegärd Birgitta Maria N skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande. Arbetet verkade dom vara noggranna med.
  • Nilla Maria L
    Nilla Maria L skrev om Akono AB
    Trevlig tjej som ringer och förklarar nödvändigheten av att utföra detta arbete - till ett pris av 1900, talar inget om rotavdrag.
    Fakturan baserar sig på att rotavdrag används - väldigt oproffsigt och lurande - hur vet de öht att vi har en inkomst o hur vet man att vi inte utnyttjar rotavdraget på annat sätt.

Mannen som kommer hit för att utföra uppdraget är knappt talför förklarar inte hur det gått trots frågan hur det såg ut - svaret var lite smutsigt. Får ingen upplysning om hur ofta detta bör göras eller ngn annan information, trots försök att tala med mannen tror jag han uttalade fem ord medan han var hos oss. Hans eget initiativ till konversation var att han ville ha mitt personnummer.....synnerligen tråkigt o asocialt för en person som kommer in i ens hem.
    Med vänlig hälsning,
    Nilla Lundwall
    2017-06-12 Akono AB svarar Nilla Maria L
    Hej Nilla,

Vad tråkigt att du uppfattat det så. Vi ska alltid berätta i våra samtal att priset är efter skattereduktion. För att undvika missförstånd så har vi ju även först skickat ut ett brev till er där det står att priset är efter skattereduktion samt sedan en bokningsbekräftelse via e-post där detta också står specificerat.
    Vårt mål när vi är ute hos folk är alltid att vara sociala och serviceinriktade, jag får kika med vår tekniker som var hos er vad som gått fel i detta fall.
    Vid ytterligare frågor eller funderingar hör gärna av dig till vår kundtjänst på info@akono.se eller 020-123 900

Teodor
  • Annelie A
    Annelie A skrev om Akono AB
    Jag är jättenöjd med arbetet och bemötandet Punktlig och trevlig kille Jan Karlsson Kan verkligen rekomedera er till andra Han som ringde och erbjöd tjänsten var också tillmötesgående och inte påstridig Tack för väl utfört arbete Mvh Annelie Andersson
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Akono AB
    Mkt bra ! Trevligt bemötande ! Riktiga proffs !!
  • Ingrid Margareta D
    Ingrid Margareta D skrev om Akono AB
    Bemötandet från samtliga har varit mycket bra. Tydlig information om åtgärder som utförts.
  • Lena B
    Lena B skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande men rörrensningen var för oss helt onödig. Vi hade dålig koll på det och gick med på undersökningen. Mannen som utförde den var trevlig och verkade kompetent.
  • Lena M
    Lena M skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler i villafastighet, utförd av ganska lågmäld yngling som dessvärre lämnade en del smuts efter sig. Det borde vara möjligt att få med sig mera av det utrensade materialet... i övrigt utfördes arbetet bra, på något mindre än en timme.
  • Folke P
    Folke P skrev om Akono AB
    Rensning av ventilations-kanaler i villa. Jag är nöjd med arbetet.
  • Louise A
    Louise A skrev om Akono AB
    Mycket personlig och bra bemötande av telefonist. Duktig och trevlig person som genomförde det beställda arbetet.
    Är mycket nöjd med helheten!
  • Catrin B
    Catrin B skrev om Akono AB
    Bra telefon samtal. Snabb inbokning. Besked om försening för rengöring. Bra rengöring. Nöjd.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm