Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 488 kunder tycker om Akono AB

• Peter D
    Peter D skrev om Akono AB
    Försäljaren vid telefonkontakt sa ett pris och maxpris 2195:-... När väl "sotarn" gjort sitt 20-minutersjobb så hette det 2195:-! När räkningen kom stod det 3051,20 minus rot och rut på 330:- och 1289:-. Förbaskat dyrt för lite rensning av fläktkanaler från källare och kök.
  • Karl Fredrik S
    Karl Fredrik S skrev om Akono AB
    Suveränt!
    Trevligt bemötande både i telefon och i verkligheten.
    Bokade en rengöring av frånluftskanaler.
    Detta gjordes rent och snyggt, utan stress och med gott resultat.
  • Lena Christina O
    Lena Christina O skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande från från första telefonsamtalet till sista handslaget. Arbetet utfört till full belåtenhet. Särskild eloge till Johan Skoglund som rensade ventilationskanalerna.
  • Milan N
    Milan N skrev om Akono AB
    Tvätt och kembehandling av tak, bra bemötande och väl utfört från början till slut.
  • Mats N
    Mats N skrev om Akono AB
    Rensade frånluftskanalerna och köksfläkten.
    Genomgående bra.
  • Michelle S
    Michelle S skrev om Akono AB
    Jättebra bemötande. Både telefonsamtal och mannen som kom ut och rensade vår ventilation. Jättepedagogisk man som bl a visade och förklarade hur vi håller rent ventilationen mellan "rensningarna".
  • Geyza H
    Geyza H skrev om Akono AB
    Mycket duktiga , koniga ,politliga.
    Tack
  • Lisbeth G
    Lisbeth G skrev om Akono AB
    Bra kontakt innan arbetet utfördes. Nöjd som helhet.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationssystem. Bra service, väldigt nöjd med resultatet.
  • Benjamin James K
    Benjamin James K skrev om Akono AB
    Bra och snabb, förklar och visa, vad han gjorde, toppen.
  • Lorentz H
    Lorentz H skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation. Bra killar som kom. Fick snurr på ventilationen och blev av med en massa damm.
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Akono AB
    jag fick hjälp med sanering av ventilationen som utfördes men jag vet inte om det gjordes på rätt sätt det jag blev förvånad över var att inte fläkten för återvinningen inte stängdes av när jobbet utfördes då jag efteråt var på vinden för inspektion av aggregatet där var helt tätt i filtrena som nyss var rengjorda allt damm var i filtren och i fläkthjulen
  • Bengt & Monica B
    Bengt & Monica B skrev om Akono AB
    Kom i tid, helt annan service och genomgång av utrustningen än vad vi haft av andra leverantörer. Fick dessutom bra tips att tänka på för att allt skall fungera bra i framtiden.
    Trevlig kille som kom också!
  • Stefan V
    Stefan V skrev om Akono AB
    Förtroendeingivande och informativ var Ulf Mårder som rengjorde vår imkanal och frånluftsventilation.
  • Antero M
    Antero M skrev om Akono AB
    Fungerade bra, allt ifrån beställning, tidsbokning till genomförandet.
  • Gerd S
    Gerd S skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande och genomfört jobb.
  • Sandra K
    Sandra K skrev om Akono AB
    Mycket bra service,bra bemötande.
  • Jan Olle Christer K
    Jan Olle Christer K skrev om Akono AB
    det var mycket bra och trevlig montör
  • Siv T
    Siv T skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump ut-/invändigt. Servicen genomfördes snabbt och proffsigt som vi upplevde. Setvicekillen gav också goda råd om skötseln och svarade på våra frågor och undringar
  • Ebba Malena Å
    Ebba Malena Å skrev om Akono AB
    Jag fick hjälp med rengöring av ventiler. Det var en mycket trevlig och hjälpsam man, men jag blev förvånad över att han sa att han inte hade någon utbildning, att han bara jobbat med detta i tre månader, och att han lärde sig lösa problem under tiden han jobbade. Det var tyvärr inte så förtroendeingivande, även om jag uppfattade det som att han visste vad han gjorde. Nästa gång jag anlitar hantverkare ska jag se till att de har adekvat utbildning!
  • Nils Åke W
    Nils Åke W skrev om Akono AB
    Bra förhandsinformation .
    Bra bemötande av utföraren.
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande! Städade upp allt skräp så det inte blev några ventilationsrester kvar på golvet.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande från mannen som kontaktade oss när deras tekniker var ute i vårat område. Bokningen gick smidigt och bra. Vi fick en bekräftelse på arbetet som skulle utföras och teknikern gjorde ett utmärkt arbete. Kan rekommenderas varmt eftersom vi är mycket nöjda.
  • Arpad B
    Arpad B skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra, sen när dem kom hit för att kontrollera ventilationen var bra också. Vi fick förklarat vad dem skulle göra och hur dem skulle höra det.
  • Mikael Ove L
    Mikael Ove L skrev om Akono AB
    Bra. Rengöring ventilation......................................................
  • Carina C
    Carina C skrev om Akono AB
    vi har fått hjälp med rensning av frånluftskanaler och fläkt. Trevligt bemötande och bra resultat. Ordnig och reda och städade upp efter jobbet.
  • Jens Christer F
    Jens Christer F skrev om Akono AB
    Bra!
  • Mats E
    Mats E skrev om Akono AB
    Bra bokning, uppföljning på bokning. Ok service tekniker, men lite virrigt samt hade glömt mätutrustning så det blev inte mätt
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Akono AB
    Kunnig och proffsig servicetekniker.
  • Greger L
    Greger L skrev om Akono AB
    Bemötande I telefon,helt OK.
    Vid själva arbetet,kolla luftflödet för frånluft I huset,då var jag inte hemma,men enligt min fru helt OK.Resultatet fick jag ned-
    skrivet helt enligt vad jag förväntat mig.
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Tydligt. Ventilationsunderhåll.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Akono AB
    Säljaren va bra och var tillmötesgående. jag beställde rengöring av luftvärmepump. Teknikern va också bra och gjorde det han skulle.
    Dock så sa säljaren att de skulle mäta upp effekten, verkningsgrad och så på pumpen så man viste att det blev bra och att den funkar som den ska. Men det va inget som gjordes och teknikern sa att de va inget de gjorde alls. så det viste han inte vad säljaren fått ifrån.
    Det va lite därför jag tog beställde. För att se att pumpen är i bra kondition.
  • Claes M
    Claes M skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanaler i huset. Vet inte när detta gjordes senast, jag har bara bott där drygt ett år. Men det var massor av skräp som kom ut. Uppenbarligen något som bör utföras med 4 - 5 års mellanrum. (här hade det bog gått mycket längre.
  • Ann H
    Ann H skrev om Akono AB
    Lite mer information före besöket om vad jag som kund ska tänka på. Förberedelse Mm.
  • Anders B
    Anders B skrev om Akono AB
    Bra telefonkontakt. Snyggt i förväg tala om vem som kommer inkl kontaktuppgifter. Profesionellt o trevligt bemötande från er konsult.
  • Sten V
    Sten V skrev om Akono AB
    Helt ok,från början till slut (sen kom fakturan ☺) . Killen från Gamleby var en stjärna
  • Lena P
    Lena P skrev om Akono AB
    Bra bemötande både på tfn och av den som kommer hem och rengjorde alla kanaler.
  • Christina S
    Christina S skrev om Akono AB
    Bokade ventilrengöring. Trevliga killar som presenterade sig när de kom. Informerade mig vad de gjort och lämnade inget skräp efter sig.Kan rekommendera dem .
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Akono AB
    Fungerade bra""......."......................
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftventilation.
  • Folke L
    Folke L skrev om Akono AB
    Jag kontaktade själv Akono efter att ha blivit rekommenderad dem av vänner. Mycket trevlig och hjälpsam kundtjänst. Allt gick smidigt och fick en bekräftelse på min bokning via email. Teknikern kom på utsatt tid och gjorde ett otroligt bra jobb med min FTX ventilation. Med tanke på hur mycket smuts som kom ut så var detta en mycket bra investering i huset. Vi har nu en fräschare inomhus luft och köksfläkten får ut stekoset bättre. Jag kan varmt rekommendera Akono.
  • Hariz D
    Hariz D skrev om Akono AB
    Jag blev uppringd och fick erbjudande om rengöring av ventilationsrör och uppmätning av luftflöde. Arbetet utfördes enligt avtalet.
    Upplevelse: korrekt bemötande, inget speciellt
  • Jimmy K
    Jimmy K skrev om Akono AB
    Jag har köpt rengöring av ventilations kanaler till en villa.

Mitt första intryck var att service tekniker klampar omkring inne hos mig med skor utan att fråga om det är ok.
    Han slog emot sina verktyg i allt man kan tänka sig. (Klumpig ovarsam).

Jag trodde att arbetet skulle utföras med mer finess och inte endast köra en rengörings viska fram och tillbaka och sedan vara var det klart.

Jag kommer ej rekommendera detta företag till mina vänner.
  • Irene L
    Irene L skrev om Akono AB
    Blev mycket besviken. Tycker att jag har normala förhållanden med gick inte att rengöra mer än spisfläkten. mannen som var här stod och petade lite med en tandborste på fläktbladen det var allt. tyckte det varväldigt dyrt för det lilla jag fick gjort. Kände mig grundlurad och kan absolut inte rekommendera företaget!
  • Endel Kari Tomas E
    Endel Kari Tomas E skrev om Akono AB
    Det finns ingen korrelation mellan priset på den utförda tjänsten och tiden att utföra densamma. Jag betalade 1995:- för rengöring av imkanaler. Tidsåtgång 20 minuter. Men jag får skylla mig själv som bokade det större paketet av telefonförsäljare (det är självdrag i huset)hade räckt med det mindre då jag nu har betalt för tjänster som ej utförts. Jag kommer aldrig anlta Akono igen
  • Emil E
    Emil E skrev om Akono AB
    Var ej hemma men allt verkar ha gått bra.
  • Annika N
    Annika N skrev om Akono AB
    Bra bemötande från första telefonsamtal till arbetsutförandet.
    Frånluftsventiler samt fläktsystemet blev rensat och mätning av luften i huset gjordes. Vi är mycket nöjda med företagets insats.
  • Lars-Åke L
    Lars-Åke L skrev om Akono AB
    Trevlig personal ett bra utfört arbete
  • Anette L
    Anette L skrev om Akono AB
    Hjälpsamma, trevliga och ett bra utfört arbete.
  • Lena L
    Lena L skrev om Akono AB
    Bemötandet från Akono var bra men själva arbetsinsatsen hade vi förväntat oss mer av. I bekräftelsemailet står det typ av tjänst: från- och tilluftsventilation varför vi förväntade oss en rensning/dammsugning av både från- och tilluftsdon. Rensningen som nu utfördes omfattade inte tilluften vilket vi inte hade noterat i arbetsbeskrivningen i mailet. Någon dammsugning av rören gjordes ju inte heller utan endast en rensning så det kan ju fortfarande finnas damm kvar i kanalerna?!
    Den utlovade luftflödesmätningen omfattade tre snabba mätningar i badrum, toalett och klk vilket kändes som en ganska liten och osäker arbetsinsats.
    Vi kommer givetvis att betala enligt faktura men nästa gång vi beställer en rensning kommer vi att vända oss till det lokala, seriösa företaget i Höör för att kunna beställa exakt vilken arbetsinsats vi vill ha utförd oavsett pris. Vi anser att utförandet är viktigare än priset!
    Med vänlig hälsning
    Lena och Bengt Larsson