Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 732 kunder tycker om Akono AB

• Lina P skrev om Akono AB
    Jag beställde ventilation och imkanal och personen i fråga som kom var mycket trevlig i sitt bemötande, tålmodig med barnen och förklarade hur saker och ting fungerade. Mycket bra! Läs mer
  • Yngve A skrev om Akono AB
    Rengöring av frånluftskanalerna och imkanal. Trevlig personal vid beställning och utförande. Kunnig tekniker. Tvekar inte att använda företaget igen. Läs mer
  • Marlon W skrev om Akono AB
    Proffesionell tydiga i kund kontakt
    Känns tryggt att de gör som de Läs mer
  • Hans M skrev om Akono AB
    Bra service! Bra återkoppling efter utfört arbete. Engagerat bemötande som uppskattas. Läs mer
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Akono AB
    Hade inte så mycket förväntningar men blev glatt överraskad över fint bemötande både över telefon o sedan hantverkare Thomas. Fick avlopp o golvbrunnar rensade o väl städat efteråt. Jag fick även kunniga tips o råd som jag verkligen behövde! Så verkligen ett företag jag ger toppbetyg o kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Mikael M skrev om Akono AB
    Köpte rensning av avloppsrör i huset. Jag blev uppringd av företaget då jag var tidigare kund och fick ett affärsförslag. Killen kom exakt på utlovad tid och var klar en kvart snabbare än förväntat. Mycket nöjd med servicen. Läs mer
  • Peter E skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp
    Kunnig och trevlig personal Läs mer
  • Honzik S skrev om Akono AB
    Kom i tid. Tig sig tid att besvara mina frågor. Effektiv, trevlig och kunnig på sitt jobb. Rekommenderar er till alla jag känner Läs mer
  • Eva M skrev om Akono AB
    Avloppsrensning. Bra bemött, ankomst helt enligt överenskommelse. Förväntning att allt skulle bli helt rensat. Köket visade sig dock inte bli helt ok, varför jag fick efterarbeta med gummisug, men då släppte det. Läs mer
  • Adnan S skrev om Akono AB
    Det var enkelt och bra

Bra

Absolut

Det var som det skulle vara, utan krångel. Läs mer
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Akono AB
    Vi har blivit väl bemötta, har fått meddelanden i god tid om kommande aktiviteter, som sedan utförts av vänlig och trevlig personal. Läs mer
  • Ann-Charlotte E skrev om Akono AB
    Rengöring av luftkanaler. Priset motsvarande min förväntan. Men eftersom priset trots allt justerades så ger jag inte bottenbetyg Läs mer
  • Linus A skrev om Akono AB
    Ventilation. Mycket bra, trevlig och kompetent tekniker på plats. Läs mer
  • Birgitta A skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationsanläggningen i mitt hus. Där fanns mycket smuts som blev borttaget i både badrummet och köket.
    Är nöjd med besöket och hade utvecklande samtal med personen som gjorde allt här hos mig. Läs mer
  • Rada P skrev om Akono AB
    Jag är väldigt nöjd med Akono dem är bra,snabba och utför ett arbete med kvalitet. Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Akono AB
    Rensning av imkanal och utgående luftkanaler. Trevlig kille som utförde jobbet enligt uppdrag. Kom i tid även om jag hade glömt av att de skulle komma, ringde upp och påminde mig om att han var hemma hos oss. Var jättetrevlig fast jag hade glömt av det. Det löste sig då jag kom ca 15 min för sent.
    Det jag vill anmärka på är att priset i förhållande till tjänsten kanske ligger lite högt. Men annars tummen upp. Läs mer
  • Britt B
    Britt B skrev om Akono AB
    rengöring av golvbrunnar och avlopp
    omdöme: se betyg Läs mer
  • Helena G skrev om Akono AB
    Det ringde i telefonen som på beställning. Hade helstopp i köksvasken. Fick hjälp av en mkt vänlig man 1 timma senare. För första gången sen jag köpte huset har jag en virrvel när vasken töms. Läs mer
  • Joakim B skrev om Akono AB
    Förebyggande spolning av samtliga avlopp i huset. Arbetet väl utfört av trevlig tekniker. Läs mer
  • Sven C skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete,men uj uj vad det kostade!2500 kr för en timmes jobb utan dyrbar utrustning. Läs mer
  • Kaveh T
    Kaveh T skrev om Akono AB
    Blir inte lurad av dem!!!!

Rent Bedrägeri!!!! Läs mer
    2018-11-26 Akono AB svarar Kaveh T
    Hej Kaveh,

Vad tråkigt att du känner så. Jag kan ej se att vi varit hos er och utfört något arbete?
    Hör gärna av dig till mig på pr@akono.se så er jag fram emot att höra dina åsikter om vad vi gör för fel och varför du anser att de tjänster vi utför är bedrägeri.

Teodor
    2018-11-26 Kaveh T svarar Akono AB
    Hej,

Det har gått 1 månad nu!
    Ni skulle städa efter: min fru har städat!
    Skulle byta/rengöra röret övanpå spisen: tekniker har inte rört det alls!
    Skulle rengöra fläkten/filtret: han har sagt att han har inte hittat fläkten på taket och jag själv ska gå upp med en dammsugare /skruvmejsel och rengöra den själv!
    Jag har ringt Verksamhets ansvarig nu i 3 veckor och han vågar inte svara mig! Kuntjänst: vad ska jag säga, fusktjänst!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Gunilla S skrev om Akono AB
    Trodde att rensningen skulle gälla ut till tomtgränsen också.
    Annars är vi nöjda. Läs mer
  • Tord Ingmar S skrev om Akono AB
    Bra bemötande o lärorikt det var mycket jag inte viste om fläkten Läs mer
  • Thomas Erik B skrev om Akono AB
    Rensning av alla avlopp
    Mycket vänligt
    Att det skulle bli rent i avloppen och det verkar som det har blivit det
    Företaget verkar mycket seriöst. Den uppfattningen har jag fått.
    Allt kändes bra. Läs mer
  • Jenny skrev om Akono AB
    Vi beställde ventilationsrengöring där luftmätning ingick. Det visade sig när arbetet skulle utföras att det bara var två ventilationskanaler att rengöra vilket tog max 30min och det inte var lönt att göra luftmätning. Detta fick vi reda på när han var här och vi blev fakturerade 1295 kr!! Även om han inte sa något märktes det att han undrade vad han gjorde hos oss. Vi frågade om tips för bättre ventilation men fick inte mycket till svars. Dessutom var han försenad från kunden innan och var jäktad för att hinna till nästa efter oss. Arbetet med rengöringen i sig var inget att klaga på men frågan är hur nödvändigt det var och för det priset...Vi blev mycket besvikna då vi bokade med Akono för att kunna få luftmätning gjord. Hade vi vetat att det endast var rengöring av två kanaler hade vi kunnat göra det själva eller ta in annat företag. Tycker att säljaren borde ha tagit reda på mer information eller informerat oss att det inte var lönt med luftmätning. Läs mer
  • Ralph L skrev om Akono AB
    Hej,service på luft anläggning ventilation, bra utfört/ Läs mer
  • Lena P skrev om Akono AB
    Rengöring utförd på ett smidigt sätt av en trevlig tekniker. Läs mer
  • Malin E skrev om Akono AB
    Gjorde rent i våra avlopp. Thomas som utförde jobbet var skicklig och tillmötesgående. Förklarade vad han gjorde och vad vi bör tänka på. Över förväntan. Läs mer
  • Vivi Q skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation i fastighet. Bra service hela vägen och trevligt bemötande samt gött recept på tomatsås. Bättre kan det väl knappast bli? Läs mer
  • Andreas B skrev om Akono AB
    De var här för underhåll av min luftvärmepump. Han som var här gjorde ett bra jobb och var trevlig. Läs mer
  • Pia P skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanal och luftvärmepumpar

Blev väl bemött

Stod väl upp till förväntningarna

Trevlig tekniker som gjorde ett bra jobb Läs mer
  • Marie B skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande både i telefon och personal som kom ut och utförde arbetet. Mycket nöjd med resultat. Läs mer
  • Krister S skrev om Akono AB
    Bra bokning. Bra service. Bra arbete. Lite smutsigt efteråt men ingen fara. Läs mer
  • Inga Elisabeth G skrev om Akono AB
    Villapaket rengöring avlopp/golvbrunn.
    Bra bemötande och service.
    Jag förväntade mig att få avlopp och golvbrunn rengjorda och jag fick detta utfört.
    Jag är nöjd med arbetet. Läs mer
  • Gunnar A skrev om Akono AB
    Vi hade fått punktering i Stockholm och väntade på bärgare när Pontus kom och hjälpte oss byta till reservhjulet och sökte upp närmsta däckverkstad.
    Vi kunde på grund av honom åka vidare innan det blev stopp i trafiken.
    Jättetrevlig och hjälpsam kille! Läs mer
  • Lena S skrev om Akono AB
    Trevlig personal utmärkt arbete Läs mer
  • Urban P skrev om Akono AB
    Jag köpte kontroll och rengöring av husets ventilation.
    Teknikern som besökte oss ar mycket tillmötesgående och trevlig, berättade om fakta.
    Sammanfattningsvis mycket positiv behandling. Läs mer
  • Karl M skrev om Akono AB
    Avloppsrening
    Trevligt bemötande och som vi ser det ett bra arbete, kort sagt det vi väntade oss fick vi gjort Läs mer
  • Carin C skrev om Akono AB
    ventilationsrengöring. Bra bemötande, bra jobbat! Läs mer
  • Christer G skrev om Akono AB
    Ventilationskoll.
    Mycket trevligt bemötande av kunnig personal.
    Toppen, fick det jag förväntade mig och kan lätt rekommendera företaget. Läs mer
  • Sören P
    Sören P skrev om Akono AB
    Jag köpte rengöring av avloppsledningar, och den servicekille Ingemar Malmberg som var hos oss var mycket trevlig att ha att göra med, och han gjorde ett snabbt och bra arbete. Läs mer
  • Eva L skrev om Akono AB
    Det var ett vänligt bemötande och levererade enligt spec. Läs mer
  • Christina A skrev om Akono AB
    Proffsigt och vänligt bemötande! Redan från första kontakten med Er då er kunniga medarbetare ringde upp oss, fram till avslutat arbete blev vi otroligt nöjda.Kan varmt rekommendera Er och vi kommer att anlita er till även era andra tjänster! Denna gången valde vi avloppsledning. Läs mer
  • Mats J skrev om Akono AB
    Mycket trevlig kille som kom och som var mycket proffessionell. Läs mer
  • Jessica E skrev om Akono AB
    Glada och trevliga. i tid och uppdraget utfört väldigt snabbt. Läs mer
  • Monica K skrev om Akono AB
    Rengöring av luftvärmepump, jättenöjd med bemötande och resultat. Läs mer
  • Irene V skrev om Akono AB
    jättefint bemött av både telefonist som bokade och den person som utförde arbetet.
    Vår värmepump blev ordentligt rengjord och fungerar nu fint. Läs mer
  • Jesper N skrev om Akono AB
    serviceteknikkeren var noggrann, hurtig och mycket trevelig, alt udfört til vor tilfredshed. Läs mer
  • Samuel S skrev om Akono AB
    Vebtilationsrengöring
    Oerhört proffsigt bemött av både telefonkontakt/säljare och av den som utförde arbetet!
    Eftersom vi ganska precis har flyttat in ville jag ha fläktsystemet enkelt demonstrerat, och det fick jag plus ett antal tips utöver det. Läs mer
  • Ylva K skrev om Akono AB
    Punktlig och ett professionellt genomförande. Vi är nöjda! Läs mer