Rekommenderat företag 2016 - Akono AB

Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 65 kunder tycker om Akono AB

• Sören S
    Sören S skrev om Akono AB
    Företaget upplevs seriöst och även verkställande personal på plats skötte sig bra.
    I detta fall gällde det rengöring av ventilationskanaler.
  • Gun Elisabet Ö
    Gun Elisabet Ö skrev om Akono AB
    Rengöring av våtutrymmesventiler är vad jag fick gjort
    Det fungerade utmärkt
  • Rolf F
    Rolf F skrev om Akono AB
    Själva tjänsten var helt OK och genomfördes på ett bra och trevligt sätt.

Men jag gillar inte att man säljer fakturan till Svea Ekonomi. Den som utför en tjänst bör även fakturera tjänsten. Jag lämnar uppgifter om min ekonomi till Akono och vill inte att Svea Ekonomi. Kommer alltså inte att anlita Akono igen.
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Akono AB
    Telefonsäljaren var trevlig, men får se upp med att inte blandas ihop med alla oseriösa som ringer. Ordning och reda med tydlig bekräftelse och betalning efter genomfört arbete. Mycket bra utfört arbete med rensning av imkanal och frånluftsventilation och ventilationsaggregat. Gott om samlat damm som Janne tog med sig i sin dammsugare. Nu mår både vi och huset bättre, ventilationen i badrummet är påtagligt förbättrad.
  • Rahim J
    Rahim J skrev om Akono AB
    Mkt bra bemötande med mkt duktig personal
  • Jozsef B
    Jozsef B skrev om Akono AB
    Mycket trevlig personal - Snabbt och väl utfört arbete - Väldigt dyra 25 minuter för arbetet med den icke avancerade eller dyra utrustning (borrmaskin med viska på förlängd vajer) som krävdes för att utföra arbetet.
    Att beakta prissättningen: Det var en drive i Kopparberg vilket måste ha påverkat reseersättningen om det så vore bara fem hus under en dag så är 1995:-/ hus efter rotavdrag oskäligt mycket.
  • Nils-Ivar N
    Nils-Ivar N skrev om Akono AB
    Trevligt o förtroendegivande bemötande från kontaktman till service-
    killen som ombesörjde rengöringen av köksfläktens spirorör + ventilationssystemets utsugningsrör.
    Mycket nöjd med den rengöring som gjordes enl. ök.
  • Erika P
    Erika P skrev om Akono AB
    Jättebra de var hemma hos oss och rensa ventilationsrören. De har gjort vad som förväntades av dem
  • Brita H
    Brita H skrev om Akono AB
    Bra bemötande både från killen som ringde upp samt killen som utförde jobbet.
    Fick hjälp med rengöring av IM-kanalen.
    Han kom punktligt samt utförde jobbet proffsigt.
  • Bo L
    Bo L skrev om Akono AB
    Imkanaler rensades. Utmärkt bemötande. Inget att klaga på.
  • Johan N
    Johan N skrev om Akono AB
    Ok. De dammade ner onödigt mycket tycker jag.
  • Hans H
    Hans H skrev om Akono AB
    I tid, trevliga och utförde ett bra jobb. Jag är nöjd.
  • Dennis I
    Dennis I skrev om Akono AB
    Vi skulle aldrig anlita dom igen. De hade sönder en av våra ventiler i badrumstaket, de skulle köpa en ny men den var för liten. Så då sa han att vi skulle köpa en själva och få ett presentkort som plåster på såret. Vi har fortfarande inte sett något presentkort. Aldrig mer att de får komma hit!!
    Anlita någon annan firma!
    2016-12-05 Akono AB svarar Dennis I
    Hej Dennis,
    Efter att kikat med kundservice som fick reda på händelsen 30/11 så är det precis som du säger att teknikern köpte en ny ventil som tyvärr inte passade. Där på så kom vi överens om att tillsända er ett presentkort som skickades 2/12. Så det bör dyka upp nu i veckan. Ha en fortsatt trevlig dag!
    //Johan
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Akono AB
    Hej

Rengörning av köksfläkt , som funkade bra. Han som skulle utföra arbetet kom på utsatt tid.
  • Christine W
    Christine W skrev om Akono AB
    Bra förklaring/ argument varför man bör göra en rengöring av ventilationen.
    Var lätt att fråga ventilations teknikern om man hade några frågor
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Akono AB
    Helt OK. Bemötandet bra. Visste inte att sotarna inte hade ansvaret längre.
  • Karin Gunnel K
    Karin Gunnel K skrev om Akono AB
    Hej min fru och jag har bara positiv erfarenhet av besöket och det arbete som utfördes, behövdes.
    Jan-Olof
  • Jennica S
    Jennica S skrev om Akono AB
    Trevligt att ni ringer å berättar om era tjänster, visste inte att man behövde rengöra kanalerna. Bra service å tydlig beskrivning vad ni gör å vad det kostar.
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Akono AB
    Mycket bra service.trevligt bemötande
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Akono AB
    Jättebra och proffsigt bemötande av Akonos servicetekniker. Visade, förklarade och delade med sig av tips och kunskap.
  • Mehdi I
    Mehdi I skrev om Akono AB
    Hade en bra samtal dem var i tid och jordde en bra jobb var nugrama och tysta
  • Viola K
    Viola K skrev om Akono AB
    Väldigt effektiva i telefon ochproffsigt utfört arbete med rensning av frånluftskanalerna
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Akono AB
    Tycker att de gjorde ett bra jobb samt hade en kunnig personal som gav lite tips.
  • Anne-Marie L
    Anne-Marie L skrev om Akono AB
    Jag tyckte att bemötandet vara mycket bra. Jag fick hjälp med att rensa bort fett från röret från fläkten. Badrum och toalett gick inte att åtgärda p.g.a.asbett.
    Jag har inget negativt att säga om varken försäljaren eller utföraren
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Akono AB
    Mkt trevlig o kunnig kille som kom och kollade IM-kanalerna i mitt radhus.
  • Inga-Britt T
    Inga-Britt T skrev om Akono AB
    Jag fick ett vänligt bemötande redan vid första kontakten. Killen som var här var trevlig o hjälpsam.
  • Katarina Elisabet Margareta R
    Katarina Elisabet Margareta R skrev om Akono AB
    Jag har fått hjälp med att rengöra en köksfläkt och är nöjd med bemötande och resultat.
  • Samuel R
    Samuel R skrev om Akono AB
    Bra och proffsigt utfört. Trevlig hantverkare som gjorde ett bra jobb. Dock dyrt. 2000 kronor efter avdrag för en timmes arbete är inte ok. Pratade med lokala sotare som tar dryga 600 kronor i timmen före rot/rutavdrag. Kommer att rekommendera arbetet men inte priset!
  • Anette R
    Anette R skrev om Akono AB
    Trevlig personal och bra information.
    Har rekommenderat till andra personer i området.
  • Karin F
    Karin F skrev om Akono AB
    En mycket trevlig man som utförde uppdraget. Han var noga med allt, städade bort efter sig och hade alla nödvändiga verktyg och hjälpmedel med sig som han behövde!
  • Monica M
    Monica M skrev om Akono AB
    Jag undrade varför jag skulle ta bort tavlor och möbler under värmepump??
    Fick en offert på att alla kanaler skulle rensas. Det är bara en kanal med fläkt i huset så jag fick ett kostnadsförslag på 2000 kr och den verkliga kostnaden blev 1000. Dåligt.
    Bemötande från person som utförde uppdraget var mycket bra.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Akono AB
    Inte så informativt som jag hoppats på
  • Karin Inger A
    Karin Inger A skrev om Akono AB
    Mycket nöjd ,trevligt bemötande .
  • Peter R
    Peter R skrev om Akono AB
    Tack för trevligt bemötande och bra och billig service
  • Sonja E
    Sonja E skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande och saklig information från första kontakten till han som utförde jobbet. Rensning av immkanaler från tvättstuga toletter o kök Rensningen jordes på ett profsigt sätt och överträffade mina förväntningar Synd att man bara ringde runt och tog upp beställningar.Då många som jag pratat med inte svarar när det är okänt nummer man är trött på telefonförsäljare Killen som var här fick 3 grannar till medan han var här.
  • Carl-axel H
    Carl-axel H skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler
    Telefonkontakten känns inte 100%
    Arbetet utfördes perfekt
    Utförare av arbetet var mycket duktig och hade ett mycket gott bemötande
  • Anna-lena W
    Anna-lena W skrev om Akono AB
    Jättebra service och Daniel som var hos mig kollade verkligen på allt och hade bra koll.Jag kommer absolut att anlita er igen.
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande och gav god information.
  • Sören P
    Sören P skrev om Akono AB
    Bra bemötande.
    Bra utfört arbete. Rengöring av ventilationskanaler.
    Skicka gärna ut information om era tjänster via brev.
    Telefonförsäljare är man misstänksam emot.Tänkte först tacka nej.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Akono AB
    Bra kontakt och utförlig information
  • Sebastian O
    Sebastian O skrev om Akono AB
    Har nog aldrig betalat så mycket för något så enkelt och snabbt utfört. 3500 kr för 15-20 minuters jobb, trodde helt klart att det handlade om mer omfattande rengöring/service av frånluftsaggregat, tur att ni var i området??
  • Karin N
    Karin N skrev om Akono AB
    Seriöst och trevligt bemötande.
  • Anders K
    Anders K skrev om Akono AB
    Kunnig och trevlig tekniker.
    Mycket bra utfört arbete.
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation. Sköttes gott. Trevligt bemötande.
  • Karl A
    Karl A skrev om Akono AB
    Ett bra utfört arbete av Jan Karlsson
  • Ingela L
    Ingela L skrev om Akono AB
    Jag är glad över att jag tackade ja till att anlita Akono. Det visade sig vara väldigt välbehövligt - det rasade ner mängder av smuts! Trots det syntes det knappt ett spår efteråt - killen som gjorde jobbet städade oerhört noggrant efter sig!
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Akono AB
    Trevlig och kunnig servicekille, vi är nöjda
  • Lars W
    Lars W skrev om Akono AB
    Bemötandet från företaget vid erbjudandet av tjänsten var bra.
    Utförandet av personen som utförde jobbet var proffsigt och han informerade vad
    han skulle göra och visade foto från ventilationsrör före och efter ren görning.
    Jag är väldigt nöjd.
  • Rolf M
    Rolf M skrev om Akono AB
    Trevlig service och snabbt jobbat. Gjorde även rent efter sig.
  • Eric W
    Eric W skrev om Akono AB
    Proffsigt bemötande i alla led. Dock hög kostnad i förhållande till arbetsinsatsen om ca 40min för en normalstor villa.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm