Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 342 kunder tycker om Akono AB

• Gunnar S
    Gunnar S skrev om Akono AB
    Hej.
    En snabb och effektiv rengöring av diverse ventilationskanaler (= 40 min). Killen utförde jobbet utan att orsaka oss merarbete ifråga om städning (marginellt). Vh Gunnar Sjögren.
  • STIG W
    STIG W skrev om Akono AB
    Mycket nöjd med service av luftvärmepump. Trevlig o proffsig tekniker
  • RONNIE L
    RONNIE L skrev om Akono AB
    Blev uppringd av en säljare men med en bra attityd och inte så "på" som en del kan vara. Dessutom gick det att få info skickad till sig via mail efter samtalet så man i lugn och ro kunde besluta hur man ville göra.
    Efter bokning av tid så kom tekniker och han var service inriktad och trevlig. Svarade bar på mina frågor och förklarade bra vad han skulle göra.
    Han rengjorde frånluftskanalerna, Im-kanalen samt luft-luft värmepumpen.
    Har inga problem att använda Akono igen för fler uppdrag förutsatt att den sista delen med faktureringen fungerar lika bra som det övriga.
    Med vänlig hälsning
    Ronnie
  • Folke Allan B
    Folke Allan B skrev om Akono AB
    Rengöring av värmepump. Sammanfattning; Mycket bra
  • Christer V
    Christer V skrev om Akono AB
    Serviceteknikern Viktor Fred var mycket service-minded och noggrann vid rensning av våra im-kanaler samt underhåll på vår värmepump.
  • Sven-Åke G
    Sven-Åke G skrev om Akono AB
    Rensning av utluftskanaler i kök o badrum.
    Bra bemötande. Gav lite bra tips också.
  • Martin Andreas T
    Martin Andreas T skrev om Akono AB
    Enkel beställningsprocess, smidig och seriös hantering av själva ärendet!
  • Eva P
    Eva P skrev om Akono AB
    rensning ventilation , inte bra rengjort av huvar, tvättade dom bara i vask med vatten, blev smutsigare efter än före rengöring, ingav inget förtroende, luktade illa i hela huset efter beöket
  • Sultan B
    Sultan B skrev om Akono AB
    Vällbemötat av personal . Har Rensat ventelationen huset särskild i köket
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Akono AB
    Vad jag vet så fungerade arbetet med rensning alldeles utmärkt.
    Däremot ifrågasätter jag arbetskostnaden, så här efteråt.
    Har aldrig förut betalt 1995 kr för 40 min arbete. Det är väl för dyrt om man jämför med andra liknande arbeten.
    Nästa gång kanske jag undersöker om det finns en annan firma som kan göra det billigare.
    MVH Henrik Bergion
  • Joacim B
    Joacim B skrev om Akono AB
    Bra. Korrekta ang pris och vad jag har köpt. Killen som kom var snabb, korrekt och trevlig.
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Akono AB
    Jag tyckte att det kändes bra och att jag fick svar på de frågor jag hade.
    Hantverkaren kom på utsatt tid och var proffsig.
    Jobbet utfört och kommer att anlita dem igen.
  • Karin J
    Karin J skrev om Akono AB
    Bra jobb. Skönt att det äntligen blev av. Trevligt bemötande.
  • ULLA O
    ULLA O skrev om Akono AB
    För tidigt att utvärdera ännu. Men hittills har jag inget negativt att säga. Helt ok.
  • Malin F
    Malin F skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande genom hela processen från beställning till genomförande när vi gjorde rent ventilationskanalerna i vårat hus. Ingen tidigare erfarenhet av jobbet som utfördes men tror att det var väl genomfört, ordentligt gjort!
  • Peter G
    Peter G skrev om Akono AB
    Inga problem. Undersökningen gick ganska snabbt och var utan problem.
    Professionellt bemötande och utförande
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Akono AB
    Bra bemötande och bra arbete vid
    rensning av ventilationskanaler.
  • Emma E
    Emma E skrev om Akono AB
    Vi fick hjälp med att rengöra luftkanalerna samt mätning av luftflödet.
    Vi fick en bra känsla för företaget redan från samtalet då de ringde och erbjöd sina tjänster. De gjort ett bra jobb hos oss och vi är nöjda med slut resultatet.
  • Kristiina E
    Kristiina E skrev om Akono AB
    Det kom en trevlig ung man som utförde arbetet väl.
  • Ann-Britt K
    Ann-Britt K skrev om Akono AB
    Rensning av imkanaler. Duktig tekniker, gott bemötande
  • Britt-Louise S
    Britt-Louise S skrev om Akono AB
    Allt fungerade som man förväntade sig d.v.s bra.
  • Nils H
    Nils H skrev om Akono AB
    Arbetet gjordes snabbt och smidigt av en trevlig kille.
  • Helene S
    Helene S skrev om Akono AB
    Bra och väl utfört. Trevliga och nogrann tekniker!
  • Ola M
    Ola M skrev om Akono AB
    Bra bemötande från hantverkaren. Bra med sms för bokningen. Man skulle informerat om att man inte rengör arbetsför.
  • Kjell Ingvar E
    Kjell Ingvar E skrev om Akono AB
    Kontakt per tel om att ni var i området och jag fick besked vad en rengöring av ventilationssystemet skulle kosta. Jag beställde arbetet och vi kom överens om dag och tid. Den som utförde arbetet kom i rätt tid och utförde arbetet till belåtenhet. Jag är mycket nöjd med både telefonkontakt och utförare.
  • Ted L
    Ted L skrev om Akono AB
    Rensning av frånluftskanaler
    Trevligt och bra bemötande
  • Gert Roland F
    Gert Roland F skrev om Akono AB
    Föredömligt bemötande.
    Rengöring av ventilation och inkanal.
    Service på luft-luft värmepump
  • Arne Percy P
    Arne Percy P skrev om Akono AB
    Trevlig och duktig personal. Utförde jobbet på ett bra sätt.
  • Sebastian F
    Sebastian F skrev om Akono AB
    Trevlig tekniker som förklarade bra och verkade mån om att det skulle bli ordentligt utfört. Ingen aning om det man gjorde verkligen behövdes eller om det var i onöan. Kom ut en del damm men i övrigt verkade allt i sin ordning.
  • Leif Tommy L
    Leif Tommy L skrev om Akono AB
    Jag fick ett fint bemötande
    och arbetet utfört till belåtenhet
    jag fick rengjort mina ventilationstrummor
    MvhTommy
  • Helena R
    Helena R skrev om Akono AB
    Snabbt och enkelt. Kom i tid. God effekt.
  • Lars Erik L
    Lars Erik L skrev om Akono AB
    Blev uppringd av en representant för Akono. Han upplyste om att rengöring av ventilationssystem i villor ofta är eftersatt men behöver göras med jämna mellanrum. Jag köpte resonemanget och en tid bokades och mail med överenskommen tid och pris erhölls kort efter samtalet.
    Första tiden kunde inte nyttjas p.g.a. att teknikern blev sjuk. Fick SMS från företaget om att boka ny tid vilket gjordes och mail med ny tid och överenskommet pris erhölls. Detta fungerade smidigt.
    Teknikern infann sig exakt på utsatt tid och genomförde överenskommet arbete (rengöring av ventilation och flödesmätning) på ett smidigt sätt. Gav intrycket att kunna sitt jobb och var mycket trevlig.
    Fakturan som sedan erhölls visade sig ha ett högre pris än överenskommet. Kontaktade företaget som uppgav att ett missförstånd skett men att jag kunde bortse från fakturan och en ny skulle skickas.
    Bemötandet från företaget har varit bra, dock besviken på att inte överenskommet pris var angivet på den först utskickade fakturan.
  • Ylva S
    Ylva S skrev om Akono AB
    Känner mig lurad då jag fortfarande inte fått något ordererkännande vad gäller pris och vad som ingår. vilket jag blivit lovad både på telefon och av tekniker. Fick inte heller alla delar av vad som utlovades per telefon.
    Däremot var teknikern punktlig och gjorde ett bra arbete, av det han gjorde.
    2017-04-06 Akono AB svarar Ylva S
    Hej Ylva,

Jag ser att du använder dig av Telias mejl. Mejl till just Teliaadresser kan hamna i skräpposten, så kika gärna där. Vi jobbar på att lösa detta och under tiden så skickar vi en kopia till er av bokningsbekräftelsen som gick ut 2017-03-30.

Teodor
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Akono AB
    Väldigt väldigt dyrt med tanke på vad man fick , kostnad nästan fyra tusen kr för en knapp timmes dammsugningen av ventilation
  • Bodil H
    Bodil H skrev om Akono AB
    Säljkontakten var helt ok. Jag föll ju:-)
    Jag fick en tid veckan efter och fick rensat kökskanalen och två badrumskanaler, och det bara drösade ut skit.
    Den som utförde arbetet hade ett trevligt bemötande och gjorde arbetet fort och lätt och städade så mycket efter sig som man kunde förvänta sig. Jag är således helt nöjd.
  • Linda R
    Linda R skrev om Akono AB
    Trevlig kunnig kille som besökte oss.
    Koll och service på vårt fläktsystem i hela huset.
  • Berit H
    Berit H skrev om Akono AB
    Bemötandet var mycket gott. Vi köpte rengöring av utluftsventilationen
  • Hans K
    Hans K skrev om Akono AB
    Otroligt dyrt. Två timmar bokades per telefon. Kl 14-16. En man gjorde jobbet på 30 minuter (2 hushåll) med en viska på förlängd spiral i änden på en borrmaskin. Plus en dammsugare...
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Akono AB
    En bra genomgång av husets andningvägar!
    Bra råd till oss fastighetsägare!
  • Lene A
    Lene A skrev om Akono AB
    Bra person att prata med i telefon.
    Killen som kom var snabb och effektiv. Städade undan efter sig. Känns som ett bra slutresultat
  • Lars Staffan Z
    Lars Staffan Z skrev om Akono AB
    Vi var mycket nöjda med servicemannens besök. Kunnig och informativ.
  • Paolo Z
    Paolo Z skrev om Akono AB
    Hej, det är inte helt lätt se om det var någon mening eller inte. Vad jag ser är att Teknikern varit oaktsam och ändrat utsugens läge. Detta gör att jag nu har obalans i mitt ventilationssystem. Varje utsug behöver "kalibreras" om det av någon anledning ändras till sin yta.

I övrigt var bemötandet trevligt även om det i första omgången inte gick ut någon orderbekräftelse. Detta gjorde att det blev oklart om någon skulle dyka upp eller inte.
  • Staffan E
    Staffan E skrev om Akono AB
    Proffionellt och trevligt bemötande
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Akono AB
    Bra servise, trevliga personal!
  • Ann S
    Ann S skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Kom på annan tid än avtalat men det löste sig ändå.
    Filmade vår fläkt för reklamsyfte - skulle vilja ha filmen för egen del.
    2017-03-29 Akono AB svarar Ann S
    Hej Ann,

Mejla gärna till oss angående detta ärende så ska vi lösa så att du får filmen.
    Du når oss på info@akono.se samt tel: 020-123 900 om du skulle ha några andra frågor eller funderingar.

Teodor
  • Eva Birgitta H
    Eva Birgitta H skrev om Akono AB
    En trevlig kille kom och rensade ventilationskanalerna och fläkten. Vad jag kan bedöm så gjorde han ett gott jobb.
  • Maj-Britt L
    Maj-Britt L skrev om Akono AB
    Bra bemötande både vid telefonkontakt och hembesök.
    Rengöring av frånluftsventilation.
    Är nöjd med arbetet och kan tänka mig att använda samma firma vid nästa rengöring.
  • Elisabet G
    Elisabet G skrev om Akono AB
    Bra bemötande och bra utfört jobb
  • Ulrika Marie Elisabeth K
    Ulrika Marie Elisabeth K skrev om Akono AB
    Skatteförvaltningen rörande frågor angående avdrag på vinstbeskattningen vid försäljning av bostad.

Fick svar på mina frågor. Lite lång väntan innan de svarade annars bra bemötande.
  • Lars Erik B
    Lars Erik B skrev om Akono AB
    Jag blev uppringd av ett företag från Helsingborg som rensade ventilationskanaler.
    Jag ansåg att det fanns ett behov.
    Arbetet utfördes enligt överenskommelse.OK
    Kostnad för 1,5 timmars arbete är hög.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm