Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rengöring av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt rensning av avlopp. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!

Läs vad 914 kunder tycker om Akono AB

• 2020-11-26

Ola L skrev om Akono AB
    Service av luftvärmefläkt. Gott bemötande som stämde med mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-11-26

Denice D skrev om Akono AB
    Köpte både ventilation och avloppsrengöring. Fick ett bra bemötande men tycker att priset på nästan 5000 för 1,5 timmes arbete var väldigt högt. Läs mer
  • 2020-11-25

Sven L skrev om Akono AB
    Ventilations rengöring och flödesmätning, mycket nöjd med utförande och trevlig personal. Läs mer
  • 2020-11-24

Kenneth O skrev om Akono AB
    I feb rensa ni mitt avlopp, där jag är jättenöjd. I nov rensa ni köksfläkten och frånluften, också där väldigt nöjd. Mvh Kenneth Ohlsson Läs mer
  • Mikael L

2020-11-22

Mikael L skrev om Akono AB
    Jag blev uppringd av en säljare!!!!! (Brukar ALDRIG köpa, men lyssnar alltid) och de hade precis vad jag behövde. En genomgång av ventilationen och rengöring av alla dessa kanaler.

En vecka senare står det en väldigt glad och trevlig herre i hallen som sätter igång med arbetet att gå igenom detta.

Han visslade och nynnade var väldigt glad då han upptäckte att det verkligen(som jag också misstänkte) fanns behov av rengöring och visade mig gärna hur det såg ut.

Det ganska exakt 1h och sedan var det klart.

Jag har köpt denna tjänst tidigare, men har svårt att se hur man skulle kunna göra det på ett bättre sätt.

Ventilationen i huset är renare och bättre än på många år. Läs mer
  • 2020-11-21

Lena S skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation. Engagerad och kunnig ventilationstekniker. Rent och fint i rören efter besöket. Läs mer
  • 2020-11-18

Tobias B skrev om Akono AB
    Alla mina förväntningar var uppfyllda. Bra jobbat! Läs mer
  • 2020-11-16

Maria S skrev om Akono AB
    Rengöring av tilluftkanaler. Utmärkt bemötande och proffsigt utfört. Informerad om det som behövde åtgärdas av mig som kund. Rent och snyggt efter att uppdraget blivit utfört. Läs mer
  • 2020-11-14

Urban F skrev om Akono AB
    Vi har nyttjat dem till ventilationsrengöring samt avloppsrörspolning.

Bemötandet var informativt och trevligt.

Sammanfattning: effektivt, informativt, samt trevliga med nyfikna barn. Läs mer
  • 2020-11-11

Tomas N skrev om Akono AB
    Enkelt, förtroendeingivande och proffsigt Läs mer
  • 2020-11-10

Dag A skrev om Akono AB
    Grymt bra och trevlig och kunnig kille som kom Läs mer

Marie E skrev om Akono AB
    Avloppsrensning. Fantastiskt arbete. Snabbt och noggrant. Trevlig och proffsig person. Kändes tryggt. Läs mer
  • Roland N

2020-11-09

Roland N skrev om Akono AB
    Avloppskoll - tror jag. Var lite otydligt. Och dokumentet som teknikern lämnade efter sig blev jag inte klokare av. Den delen bara ärligt talat bedrövlig.
    Dessutom bokades jobbet via min fru medan jag fick fakturan. Vi är visserligen delägare i huset båda men det känns ändå oseriöst.
    Så det är nog tveksamt om jag anlitar dem igen. Läs mer
    2020-11-13 Akono AB svarar Roland N
    Tack för din feedback Roland!

Då ditt personnummer angivits för skattereduktionen så behöver även ditt namn stå på fakturan för att den ska bli godkänd av skatteverket.
    Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara 100% nöjda med de tjänster vi utför, så har du några frågor gällande arbetet som utförts eller protokollet du fått så är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på info@akono.se eller 020-123 900.

Teodor Lindén
    PR & Kommunikation
    Akono AB

Bosse D skrev om Akono AB
    Rengöring utedel/innedel på en luft/luft värmepump.
    Bra bemötande och bra utfört arbete. Läs mer

Lars R skrev om Akono AB
    Helt nöjd faktiskt! Noggrant utfört arbete och trevligt bemötande både av den administrativa personalen och personalen på plats. Läs mer

Mikael J skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler. Snabbt och effektivt arbete av mycket trevlig och professionell anställd. Supernöjd! Läs mer
  • 2020-11-02

Stefan B skrev om Akono AB
    Rengörning utav ventilation,
    Bra bemötande,
    Snabba och effektiva,
    Alltigenom Bra, Läs mer
  • 2020-10-28

Dragana L skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp, bra utfört jobb.
    Mycket proffesionellt bemötande och super trevlig tekniker! Läs mer
  • 2020-10-28

Peter J skrev om Akono AB
    Rengöring av luftvärmepump.
    Trevlig tekniker, kom i tid, utförde arbetet på angiven tid. Läs mer

Kim D skrev om Akono AB
    Avloppsrensning 2-5 brunnar. Jättebra service och bemötande då vi behövde skjuta upp tiden ett par gånger. Snabba och trevliga svar.
    Genomförandet var grymt bra. Johan som kom förbi (samma som 1 år tidigare rensade vår ventilation) gav rejält bra service, tips och hjälp. Otroligt nöjd med Johan, en klippa! Levde upp till förväntningarna och mer därtill.

/ Nöjd kund Läs mer

Sven-olof A skrev om Akono AB
    Bra jobbat av en fantastisk trevlig utförare av jobbet. Läs mer

Per S skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanaler, blev rent och fint. Läs mer
  • 2020-06-28

Jan Erik L skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp gick snabbt och effektivt. Resultats blev mycket bra. Problem med avlopp i källaren försvann med rensningen som Johan gjorde. Läs mer

Hanne L skrev om Akono AB
    Köpte rengöring avlopp 5 . Nöjd med arbetet . Trevlig personal . Snabbt och effektivt utfört. Perfekt faktiskt. Väldigt nöjd !! Läs mer

Peter O skrev om Akono AB
    Rengöring av till och frånluftskanaler. Gjorde jobbet, men var inte så beskrivande i vad han skulle gör, vad han gjorde eller vad han gjort. Fick ett papper på vad som var gjort när han var klar. Hade förväntat mig lite kommentarer om hur det hade sett ut och vad läget var. Läs mer

Peter R skrev om Akono AB
    Rensning av avlopp och golvbrunnar.
    Trevligt bemötande.
    Allt klart inom avsedd tid och resultat blev bra. Läs mer

Per-eric T skrev om Akono AB
    Rengöring av imkanal och all annan ventilation i huset. Företaget skötte kontakten med oss som kund på ett bra sätt vad gäller tid etc. Dock fick vi instruktioner om hur vi skulle förbereda oss, plocka undan, ta bort hyllor i skåp över spisfläkt, etc. som sedan inte alls behövdes enligt teknikern som var där. Trevlig tekniker som förklarade på ett bra sätt. Snabbt grejat och som jag bedömer proffsigt, men till en hög kostnad. Ca 2500 efter ROT-avdrag för ett jobb som tog mindre än en timma känns som lite överpris. Läs mer

Linda B skrev om Akono AB
    Utmärkt arbete med ventilationsmätning och avloppsrensning väl och punktigt utfört och motsvarade alla förväntningar. Rekommederar era tjänster och tack för supertrevligt bemötande både i telefon och på plats. Läs mer

Enisa H skrev om Akono AB
    Fantastisk jobb,trevligt,kunnig,kan sitt jobb! Läs mer

Per-arne F skrev om Akono AB
    Rensning av ventilationskanaler samt imkanal.
    Beskärningen om ett fast Max pris på 2495 kr efter Rotavdrag är lurendrejeri. Tidsåtgången var Max 1 h och att då ha en timkostnad på 3500kr är mycket magstarkt! Läs mer

Malin J skrev om Akono AB
    Vi hade hjälp att rensa avloppet. Trevligt och professionellt bemötande och nu rinner vattnet ner perfekt överallt.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-12

Hans P skrev om Akono AB
    Avloppsrening.
    Inga förväntningar
    Trevligt bemötande samt snyggt och städat efter utfört arbete. Läs mer
  • 2020-06-12

Carl Ragnar David P skrev om Akono AB
    Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.
    Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker.Det var inga konstigheter. Trevlig tekniker. Läs mer
  • 2020-06-10

Thorvald B skrev om Akono AB
    Rengöring av avlopp.
    Bra bemötande och väl utfört arbete av trevlig personal. Min förväntningar överträffades och jag fick dessutom bra tips på hur jag kunde underhålla mitt system framöver.
    Tack Läs mer
  • 2020-06-10

Cecilia W skrev om Akono AB
    avloppsrensning
    det gick snabbt och han berättade vad han gjorde och kom med tips.
    Så jag är nöjd, inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-06-08

LARS H skrev om Akono AB
    Spamringer NIXat telefonnummer tillhörandes icke-kund flera gånger om dagen. Läs mer
    2020-06-15 Akono AB svarar LARS H
    Hej Lars,

Vi beställer våra listor från Bisnode och alla listor är NIX-kollade från deras sida. Skicka gärna ett mejl med ditt telefonnummer till pr@akono.se så ska jag undersöka det närmare.

Uppdatering: Har fått svar från NIX som bekräftar att ditt nummer ej är med i NIX-registret, se ytterligare info i det svar du fått på din mejl.

Teodor
  • 2020-06-04

Leif B skrev om Akono AB
    Bra utfört arbete av ventilationsrengöring av vårt luftvärmesystem. Läs mer
  • 2020-06-04

Johan S skrev om Akono AB
    Vi köpte rengöring av ventilationen. Det gick smidigt, personalen var trevlig och helt klart värt priset. Läs mer
  • 2020-06-02

Svante P skrev om Akono AB
    Har för andra gången använt Akono dels rensning av luftkanaler i huset och dels till avloppsrening. Båda gångerna till full belåtenhet genom Johan Skoglunds utförda arbeten. Kom punktligt till uppgjord adress. Bokning via telefon av en ödmjuk kvinna utan den vanliga försäljarchargången . Läs mer
  • 2020-06-02

Peter T skrev om Akono AB
    Rengöring imkanal frånluftsventilation. Bra bemötande och mycket trevlig tekniker Läs mer
  • 2020-05-09

Eva S skrev om Akono AB
    Ventilationsrengöring. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-05-07

Samaam I skrev om Akono AB
    Avloppsrensning
    Tog hänsyn till att vi lever i Corona tider.
    Höll distans till en "70 plussare".
    Bra resultat. Läs mer
  • 2020-03-20

Staffan W skrev om Akono AB
    Fixar sådantdär som bara måste funka i ett hus och som är jobbigt när det börjar krångla - i detta fall rensa avloppen.
    mycket trevlig kille som jag träffat tidigare ( rensat frånluftsventilationen). Läs mer
  • 2020-03-20

Mikael H skrev om Akono AB
    Kom på utsatt tid och gjorde ett bra jobb. Trevlig tekniker. Läs mer

Mahbub S skrev om Akono AB
    Bra bemötande, snabb återkoppling och bra service. Läs mer

Ulla L skrev om Akono AB
    Rengöring av luftkanaler. Nöjd med utförandet. Tack! Läs mer

Lindberg Margareta L skrev om Akono AB
    Jag hade beställt service av ventilationssystemet. Både till-luft och frånluft.
    Det var ett mycket trevligt bemötande av den som utförde servicen. Han var dessutom mån om att visa på sådant som jag själv kunde tänka på vad gäller underhåll.
    Förväntningarna uppfylldes då jag väntat mig ett professionellt utförande av uppdraget.

Bra kompetens - snabbt och skckliget utfört Läs mer

Valentin-nicolae R skrev om Akono AB
    imkanaler rengjorda men pannan inte..är besviken.
    Tekniker har gett mig känsla att han hade bråtom och kommit ganska sen sedan jag har fått brevet.
    Vill gärna att, nästa gång ska få i ett brev:
    - allt som jag tycker/behöver göras skall kunna kryssa och skicka tillback till akono
    - bokning av hembesök skall kunna göras online
    - skippa telefon kontakt vid bokning Läs mer

Magnus L skrev om Akono AB
    Bra service och killen som var hos mig var otroligt trevlig.

Magnus Laurin
    Moas väg 3
    Sollentuna Läs mer

Yau H skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilation fungerade väldig smidig, tog knappt en timme. Hade det varit billigare hade jag gjort oftare.Tekniker
    Johan var jätte trevlig. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte