Akono AB

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm — Visa karta

Vi på Akono AB finns till för att skapa renare och mer hälsosamma inomhusmiljöer samtidigt som vårt arbete bidrar till en minskad energiförbrukning i ditt hem.

Vår största resurs är våra duktiga ventilationstekniker. De strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i arbetet för att du som kund ska bli riktigt nöjd och ser till att det är rent och snyggt när vi lämnar en arbetsplats.

Några av de tjänster vi på Akono AB Värme & Ventilation utför är rensning, rengöring och service av imkanaler och frånluftsventilation. Dessutom utför vi service av värmepumpar samt takvård och taktvätt. Vi rekommenderar att man kontrollerar husets luftvägar regelbundet för den bästa inomhusluften!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 553 kunder tycker om Akono AB

• Eva B
    Eva B skrev om Akono AB
    Trevlig kunnig man som kom och gjorde ett bra jobb. Förklarade vad han gjorde osv. Förtroendefull
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Akono AB
    Köpte på telefonförsäljning en rengöring av ventilation och im-kanal samt uppmätning av luftflöden i ventilationen.

Teknikern kom enligt avtal och rengöringen gick bra. Sedan krånglade det med uppmätning av luftflöden. Teknikern hänvisade till fel på fläkten till min värmepump och vi konstaterade att den inte fungerade som den skulle då.

Dock har den fungerat både före och efter rengöringstillfället. Tyvärr gjordes ingen mätning innan rengöring (hade varit bra som referens) eller något avdrag på pris för att luftmätning inte kunde göras. Jag funderar också på om teknikern kan ha kommit åt fläkten i pannan vid rengöringen och därmed satt den tillfälligt ur spel.
  • Evabritt C
    Evabritt C skrev om Akono AB
    Rengöring från och till lufts kanaler värmeåkervinnings agregat
    Bemötandet har varit utmärkt och får högsta betyg. Från
    kontakten med personal till den person som utförde
    uppdraget han var toppen bra.
  • Artur A
    Artur A skrev om Akono AB
    Fick proffesionellt hjälp med vårt ventilationen system. Trevlig och ärlig service person. Mycket nöjd med arbetet o kan därför rekommenderas
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Akono AB
    Mycket trevlig och glad tekniker! Vi pratade mycket och det kändes mycket bra... rekommenderas! Och mitt hus låter helt annorlunda nu - har ett eko i ventilationsröret. Så det måste ha hjälpt mycket....
  • Vincent F
    Vincent F skrev om Akono AB
    Trevlig och kompetent tekniker
  • Frida G
    Frida G skrev om Akono AB
    Bra, snabbt, smidigt. Serviceinriktad med känsla av trygghet och kunskap i arbetets syfte.
  • Jan S
    Jan S skrev om Akono AB
    Mycket bra, kunnig och trevlig var personen som var här och hjälpte oss.
  • Per A
    Per A skrev om Akono AB
    Snabbt och bra jobb. Trevlig personal. Verkar vara mycket kunniga.
  • Leif H
    Leif H skrev om Akono AB
    Akono tog kontakt med oss för att höra om vi var intresserade av en genomgång av vår ventialtion. Som nyinflyttad kom erbjudandet mycket lägligt. De var lätta att boka och när de dök upp i tid utfördes det planerade arbetet på bästa sätt. Trevligt och proffsigt bemötande. Har bara gott att säga om Akono och rekommenderar dem gärna!
  • Pia Å
    Pia Å skrev om Akono AB
    Han uppträdde precis som jag förväntat mej när man anlitar en hantverkare.
  • Zaher A
    Zaher A skrev om Akono AB
    Bra bemötande! !!!!Tack.
    Zaher!!!!
  • Stig Lars Olof I
    Stig Lars Olof I skrev om Akono AB
    Bra!
    Levde inte riktigt upp till våra förväntningar. Verkade alldeles för enkelt för så mycket pengar.
  • Carina Gunnel Margaretha J
    Carina Gunnel Margaretha J skrev om Akono AB
    Allt till belåtenhet. Kom avtalad tid.
  • Sten H
    Sten H skrev om Akono AB
    Jag upplevde ett bra bemötande på vid beställning och vid praktiskt genomförande på plats.
    Då det handlar om rengöring av ventilation är det svårt att veta hur arbetet levde upp till mina förväntningar. Jag känner ju ingen skillnad före o efter. Samma luft.
  • Rolf Allan Willhard L
    Rolf Allan Willhard L skrev om Akono AB
    Go gubbe! Gick fort utan problem!
  • Emiko K
    Emiko K skrev om Akono AB
    Rengöring av ventilationskanalerna i villan, jag är nöjd med bemötandet.
  • Lars P
    Lars P skrev om Akono AB
    Jag lärde mig vad jag kan göra själv och vad jag inte ska göra.
    Jag rekommenderar starkt andra att välja Akono AB.
  • Anne J
    Anne J skrev om Akono AB
    Bra bemötande och snabbt och bra jobb.
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Akono AB
    Kan bara säga att allt var kanon från början till slut!
  • Yahya C
    Yahya C skrev om Akono AB
    Mycket nöjd bra service och trevlig personal
    Mvh Yahya
  • Ylva V
    Ylva V skrev om Akono AB
    Trevlig kille som inte hade koll på vad han gjorde. Dammsög inne i ventilationsenheten och tryckte då fast kylhuset vilket medförde att remmen slirade och nöttes upp. Detta i sin tur har gjort att larmet gått upprepade gånger och när jag ringt Peter som han heter så var han helt frågande till problemet istället för att åtminstone försöka hjälpa till . Kommer inte att anlita er igen.Dyrt med merkostnader då ni inte vill kännas vid problemet.
    MvhRickard Varmin
    2017-11-03 Akono AB svarar Ylva V
    Hej Ylva och Rickard,

Så ska det givetvis inte gå till och ni ska definitivt inte behöva stå för några merkostnader som vi åsamkat.
    Kontakta gärna vår kundtjänst på 020-123 900 eller på info@akono.se så ska vi givetvis försöka lösa problemet.

Teodor
  • Göran P
    Göran P skrev om Akono AB
    Trevligt bemötande, bra service
  • Anki N
    Anki N skrev om Akono AB
    Trevligt tel samtal- införsäljning.
    Ventilationsbesiktningen/ rengörninigen utfördes på ett kunnigt och bra sätt
  • Peppe F
    Peppe F skrev om Akono AB
    Min uppfattning om ert företag har varit positivt från första stund när jag kontaktade er angående rensning/genomgång av min ventilation i min villa. Killen som var här och utförde jobbet var trevlig och proffsig. Jobbade snabbt, förklarade vad han gjorde innan han utförde något och städade rent efter sig. Jag kommer absolut att anlita er igen.
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Akono AB
    Mycket bra. Trevlig person som kom till oss. Fick hjälp att rengöra ventilationssystemet.
  • Carina A
    Carina A skrev om Akono AB
    Blev uppringd av säljare, frågade om vi var intresserade av rensning av ventilationskanaler i kök, badrum och grovkök. Bra information och bra samtal. Teknikern som kom hem till oss gjorde ett bra och noggrann jobb upplevde vi.
  • Gisela L
    Gisela L skrev om Akono AB
    Bra bemötande. Informationen om priset var dåligt. utfördes bara en av "rensningarna" då den ena inte kunde utföras pga fläkt. Ändå fick vi en räkning på två rensningar. Försökt komma i kontakt med er men efter utförandet verkar det svårt.
    2017-10-23 Akono AB svarar Gisela L
    Hej Gisela,

Har vi ej genomfört bägge rensningarna ska du givetvis ej betala fullpris.
    Kontakta gärna oss på 020-123900 eller via e-post på info@akono.se

Teodor
  • Anders H
    Anders H skrev om Akono AB
    Bra bemötande vid beställning och mycket trevlig och kunnig personal som utförde jobbet och informerade och gav tips. Jobbet som gjordes var rensning och uppmätning av ventialtion
  • Roger H
    Roger H skrev om Akono AB
    Rengjort frånluft ventilation.
    Rengöringen blev bra.
    Men på er hemsida står att ni lägger stor vikt på städning efter utfört arbete.
    Det märkte jag inte av, då jag fick städa själv
  • Bertil S
    Bertil S skrev om Akono AB
    Mycket bra bemötande från första samtalet till utförd rensning. Arbetet gällde rensning av ventilations- och imkanal.
  • Bengt Anders S
    Bengt Anders S skrev om Akono AB
    1600kr efter rotavdraget för att någon sprayar lite utblandat vatten i 50 minuter, känns inte seriöst.
  • Lynn E
    Lynn E skrev om Akono AB
    Bemötandet var bra från första samtalet. Jag är dock besviken på säljaren som tog kontakt med oss då jag vid flera tillfällen frågade om teknikern som skulle utföra arbetet skulle rengöra alla ventilationskanaler. Svaret var varje gång, att det skulle hen göra. När arbetet väl utfördes rengjordes endast kanalen som inluften kommer in i. Ingen skugga ska falla över teknikern då han var väldigt hjälpsam och gav oss flera tips och råd. Betyget blir tyvärr uselt då teknikern inte utförde det som jag och säljaren kommit överens om.
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Akono AB
    Snabbt och bra utfört arbete och Ingemar var jättetrevlig.
  • Lars Krister K
    Lars Krister K skrev om Akono AB
    Positivt bemötande från första kontakt till avslutat arbete som var tvättning av tak och kem behandling av detsamma. Snyggt och rent på alla platser efter genomfört arbete.

Vi är i nuläget mycket nöjda med arbete och resultat av detta. Hoppas det varar några år nu
  • Göran E
    Göran E skrev om Akono AB
    Bra I telefonen
    SMS

Bra besök

OK
  • Skendi J
    Skendi J skrev om Akono AB
    Bra bemötande men man undrar ju om allt gjordes som skulle göras med servicen på luftvärmepumpen eftersom det gick väldigt fort och tiden som beräknades var 2 timmar.
  • Ann-Sofi N
    Ann-Sofi N skrev om Akono AB
    Besöket gick väldigt snabbt. Trots avtalad tid står er kille på tomten 1 30 min innan avtalad tid på min uppfart. Annars ett bra besök men dyr nota.
  • Roland S
    Roland S skrev om Akono AB
    Var äckligt dyrt
    Men han som var här var väldigt noga med allt
  • Hans-Olov R
    Hans-Olov R skrev om Akono AB
    Be mötande och utförande var inget fel på.

Snabb rensning av frånluftskanaler.
    Det tog ca 45 min.

Upplevelsen blev väldigt lite för mycket pengar.
  • Britt-Inger B
    Britt-Inger B skrev om Akono AB
    Vänligt o trevligt bemötande.Men svårt att hitta tid som passade företaget o mig som kund. Miss o bortglömd vid ombokning, vilket fördröjde att servicetekniker kom. Nöjd med arbetsinsatsen.
  • Monica Jeanette A
    Monica Jeanette A skrev om Akono AB
    Jag har köpt en luftvärmepump som fick service häromdagen. Proffsigt skött service av både pump och imkanal till köksfläkt. Trevligt snack med serviceteknikern. Jag är mycket nöjd.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Akono AB
    Ni har rengjort ventilation och fläkt. Har funkat bra med bokning av tid och utförande av arbete. Killen kom i utsatt tid.
  • Helene S
    Helene S skrev om Akono AB
    Mycket trevligt bemötande !!
    Rekommenderas
  • Kaj L
    Kaj L skrev om Akono AB
    Akono gjorde service på min luftvärmepump samt rengöring av frånluft i ventilationssystemet.
    De kom exakt när de skulle var väldigt hjälpsamma bra bemötande och jag är väldigt nöjd med jobbet.
    Kaj Lindström
  • Jörgen Krister Ö
    Jörgen Krister Ö skrev om Akono AB
    Allt bra! Trevlig personal. Snabbt jobb utan problem.
  • Therese L
    Therese L skrev om Akono AB
    Trevlig personal på kundtjänst när jag bokade. Väldigt trevlig och kunnig tekniker vid hembesöket!
  • Amjed G
    Amjed G skrev om Akono AB
    Det var jätte fin och bra jobb, manen som utförde jobbet var jätte duktig och snäll ,men jobbet var jätte dyrt 3051,20 kr för en halv tima normal jobb, och det är första o sista gång göra det.
    Med vänlig hälsning
    Amjed Goro
  • Benny A
    Benny A skrev om Akono AB
    Uppringd av trevlig person ( "utan Tjat") kom vi överens om service av kök: s och badrums ventilation. Tidpunkten vi kom överens om blev en timme tidigare (inga problem), trevlig tekniker som verkade kunnig, bra och snabbt jobb. Kommer troligtvis att anlita er i framtiden.
  • Christofer N
    Christofer N skrev om Akono AB
    Var ett trevligt bemötande men utförande av jobbet var jag inte lika nöjd med. Ett av ventilations rören blev inte riktigt rensade ordentligt, dammet satt som en propp så när man öppnade dörren så släppte den och for ner. För mätningen av luftflödet var knappt godkända, och nu vet man varför.

Erik Dahlbergsgatan 21, 115 32 Stockholm