Al Dente

Roslagsgatan 33 BBV, 113 54 Stockholm — Visa karta

På Al Dente anordnar vi matlagningsevent för företag och privata sällskap. I snart 20 år har vi lockat matintresserade till våra italienska matlagningskurser. Ta med dina vänner eller kollegor och upplev det italienska köket på riktigt! På Al Dente lagar alla maten tillsammans under lättsamma former med stöd av våra italienska pastakvinnor!

Al Dente erbjuder bland annat:

5 rätter - Italiensk matlagning för företag
Gelatokurs- Gör äkta italienks glass med oss
Möhippematlagning - Laga mat på möhippan/svensexan
Sön: Stängt

Läs vad 26 kunder tycker om Al Dente

• 2020-09-16

Magnus P skrev om Al Dente
    Har betalt men inte varit på Al Dentes kurs ännu, varför svårt att göra en bedömning. Mao kanske för tidigt att skicka ut en förfrågan om bedömning ! Läs mer
  • 2020-09-11

Sofia A skrev om Al Dente
    Jätterolig och lärorik upplevelse i fantastisk mat och kök miljö. Lärarna på Al Dente är varma, generösa och enormt kunniga! Rekommenderas starkt till barnfamiljer, företag och kompisgäng! Läs mer
  • 2020-09-03

Kerstin H skrev om Al Dente
    Snabb och trevlig kontakt. Xxxxxx Läs mer
  • 2020-08-28

Per-olle H skrev om Al Dente
    Vi fick lära oss laga himmelsk god glass av en passionerad italienska. Kunde inte bli bättre. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-08-25

Lise K skrev om Al Dente
    Dotterns gelatokalas blev en succé hos 7 stycken 11-åriga tjejer! Läs mer
  • 2020-08-19

Maria S skrev om Al Dente
    Köpte en middag till min son. Det var i semestertider så kontakten med varandra tog lite tid. Den första gick snabbt men sen tog det längre tid. Kostnader som tillkom efter att bokningen var lagd hade jag velat ha tydligt från början. Middagen har inte ägt rum än så jag kan inte utvärdera den än. Läs mer
  • 2020-07-05

Kerstin R skrev om Al Dente
    Avser picknickkorg med Albatrosutflykten i Bellmansro parken.

Service av personalen var trivsam och trevlig. Maten mycket god. De bjöd på god info om sitt företag😉 på ett trevligt sätt. Blev inspirerad att gå på matlagningskurser. Läs mer
  • 2020-06-26

Nils S skrev om Al Dente
    Mycket trevlig och roligt. Maten smakade utmärkt Läs mer
  • 2020-06-26

Negar R skrev om Al Dente
    Otrolig mysig miljö med trevligt bemötande. Avslappnat och vänligt.Vi köpte paketet Team cooking för företaget och var mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-11

201004 G skrev om Al Dente
    Mkt trevlig personal och bra koncept. Rekommenderas Läs mer
  • 2020-06-05

Klara M skrev om Al Dente
    Al Dente var allt det jag hoppades och lite till! Vi var 10 pers som firade min fru som fyllt 50, genom att boka in oss på en matlagningskurs. Otroligt bra service innan eventet, de gjorde allt för att vi skulle få en fantastisk upplevelse, och det blev det. God, mat, härlig lokal med "hemma-hos-känsla", pedagogisk personal som hjälpte oss att laga riktig italiensk mat från grunden. Otroligt häftiigt!!
    Tack Al Dente! Hoppas få göra om detta någon gång framöver! Läs mer
    2020-06-11 Corsi Di Cucina Italiana svarar Klara M
    Vilken otroligt fin recension, tack snälla för dina varma ord! Vi hoppas verkligen att ni får anledning att komma tillbaka och fira med oss snart igen! Det finns så mycket mer i det Italienska köket vi gärna lagar ihop med er. Tack för en jättetrevlig kurs!
  • 2020-06-02

Ref. 1 skrev om Al Dente
    Med ett varmt och välkomnande bemötande fick vi lära oss att laga den godaste italienska maten - som jag därefter även har tillagat själv hemma. Otroligt trevligt, roligt och gott. Något jag gärna vill göra igen! Läs mer
    2020-06-11 Corsi Di Cucina Italiana svarar Ref. 1
    Tack för att ni kom och lagade italienskt med oss! Vi är så glada att aktiviteten blev som ni tänkt er. Varmt välkomna åter så snart som möjligt!
  • 2020-06-01

Niclas D skrev om Al Dente
    En härlig kväll med trevliga kollegor och mycket engagerad personal. Vill varmt rekommendera detta gemytliga evenemang och ser gärna att vi kommer tillbaka. Redan vid första kontakten med Al Dentes kundbokare kändes jag prioriterad och har blivit omhändertagen hela vägen. Det var väldigt kul att göra sin egen mat med mycket kärlek och skratt tillsammans med kollegorna.
    Rekommenderas varmt!! Läs mer

Johan-olof D skrev om Al Dente
    Italiens matlagningskurs medbgod mat
    Mycket trevligt, informativt och smakligt.
    Väldigt trevligt mottagande genom hela kurskvällen.
    Levde helt upp till höga förväntningar.
    Recepten i efterskott kunde ha varit lite fler och tydliga.
    Men sammanfattningsvis mycket lyckad kurs. Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Johan-olof D
    Härligt att du hade en trevlig kväll hos oss och att matlagningen levde upp till förväntningarna! Låt mig veta om det är något recept du saknar så skickar jag gärna det om det kommit på vift! Tack för dina fina ord :)

Alyce B skrev om Al Dente
    Al Dente ran a distributed team building event - it all happened using Zoom. They were such a delight and a pleasure to work with, they were so helpful and went above and beyond my expectations. It was such a great experience, and I can't wait to run the next one. Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Alyce B
    We had a blast with you guys at Spotify! You are such a great team and we enjoyed cooking online with all of you. Welcome back at any time!

Christer L skrev om Al Dente
    Ordnade sextioårskalaset för min kompis Håkan. fantastiskt bemötande och service av Al Dente. Översteg högt ställda förväntningar, kvällen blev minnesvärd för oss alla. Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Christer L
    Härligt att ni var så nöjda Christer! Hörde så gott om ert gäng efter matlagningen hos oss! Hoppas vi får möjlighet att fira fler kvällar med er framöver. Tack för fina ord!

Jonas A skrev om Al Dente
    Fantastiskt bemötande, mysiga lokaler och man får verkligen känslan av ett italienskt kök.
    Kunniga instruktörer med rötterna i Italien själva.

Alla borde testa detta som gillar mat! Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Jonas A
    Tack till dig Jonas som kom och lagade mat med oss! Kul att du gillade upplägget och den italienska känslan. Vi hoppas få se dig i köket snart igen!

Anna- L skrev om Al Dente
    Mkt trevlig personal och lyckat upplägg som gav vårt Team en superhärlig kväll! Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Anna- L
    Vad glada vi blir för dina fina ord! Hoppas det blir matlagning med teamet snart igen!

Lina W skrev om Al Dente
    Thank you for a wonderful night at Al dente. We had teambuilding with our company. It was so much fun and the food was delicious! Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Lina W
    Thank you, Lina! Happy to hear you enjoyed the Italian food, welcome back anytime!
  • 2020-05-25

Anna P skrev om Al Dente
    Vilken härlig kväll! Var på matlagningskurs med Halloweentema på Al Dente, med min 10-åriga dotter med kompis och kompisens mamma. Vi fick så trevligt bemötande, lagade jättegod mat tillsamnans är och lärde oss nya recept. Båda tjejerna ville komma tillbaka! Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-24

Gina L skrev om Al Dente
    Supertrevlig familjematlagningskurs med god mat och härlig atmosfär i köket. Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Gina L
    Vad kul att det blev som ni tänkt er! Vi hade jätteroligt i köket tillsammans med er, varmt välkomna åter!

Peter H skrev om Al Dente
    Kul och inspirerande!

Köpte god olja. Läs mer

Johan Q skrev om Al Dente
    Vårt företag letade efter den perfekta team-building aktiviteten och hittade då matlagningskurs hos Al Denté. Vi hade fått rekommendationen från ett annat bolag att undersöka detta.

Det var en jättetrevlig upplevelse och passar perfekt för alla som gillar att äta och laga mat och samtidigt skapa en bra teamkänsla.

Stort tack till Elise som var kursledare och övriga gänget på Al Denté för en super rolig kväll! Dom levde verkligen upp till våra förväntningar och vi skulle rekommendera andra att boka en kurs. Läs mer

Charlotte T skrev om Al Dente
    Al Dente har ett genuint intresse att jag som kund ska få det allra bästa!
    Service på topp och produkter som är fantastiska! Läs mer
  • 2020-05-19

JESPER P skrev om Al Dente
    Superproffsig personal, fantastisk mat och riktigt mysiga lokaler! Rekommenderas varmt som team-building event eller bara för att handla italienska specialiteter! Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar JESPER P
    Vad roligt att du tycker om det vi gör! Tack för att du besökte oss och för dina fina ord. Hoppas vi ses i köket snart igen!
  • 2020-05-19

Inga V skrev om Al Dente
    Jag köpte en kasse Amore Mio med ingredienser och recept till två kompletta middagar för två personer samt två glass-kit.

Alla på företaget jag haft kontakt med har varit positiva och trevliga.

Jag tyckte kassen lät så lockande. Men den överträffade mina förväntningar. Det ingick så många goda maträtter. Det gick bra att följa recepten och resultatet blev jättebra.

Jag vill varmt rekommendera Al dente. Läs mer
    2020-06-01 Corsi Di Cucina Italiana svarar Inga V
    Tack Inga för dina fina ord. Det har varit jättetrevligt att få leverera matkassar till er och höra om allt ni lagat. Vi ser fram emot att se er hos oss snart igen!

Roslagsgatan 33 BBV, 113 54 Stockholm