Bra arrangerat och kul upplevelse. Uppskattades som present.
Al Dente
Om företaget
På Al Dente anordnar vi matlagningsevent för företag och privata sällskap. I över 20 år har vi lockat matintresserade till våra italienska matlagningskurser. Ta med dina vänner eller kollegor och upplev det italienska köket på riktigt! På Al Dente lagar alla maten tillsammans under lättsamma former med stöd av våra italienska...
419 omdömen om Al Dente
Sedan starten hos Reco 2020
Underbar kväll för att fira mamma 60 år!
Fantastiskt rolig och inspirerande bubbelprovning ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Superb! Great staff, selection, and facilities.
We're so glad that you had a great experience with us. You're always welcome back. Alla prossima! Julia and the team at Al Dente
Jättebra upplevelse för teamet. God mat och härlig atmosfär där personalen var fantastisk!
Det glädjer oss att höra att ni hade en härlig kväll tillsammans med oss. Vi blir extra glada över att ni uppskattade både maten och vår personal. Varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Hittills har det varit bra, men själva matupplevelsen blir inte förrän i augusti.
Det verkar som att du har fått ett utskick lite i förväg, vilket vi ber om ursäkt för. Vi kommer att justera detta. Vi ser verkligen fram emot att få välkomna dig vid ditt besök i augusti. Varmt välkommen då! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jätte trevlig stund och bra personal. Rekommenderar starkt! Generöst med ostar, chark och tillbehör
Tack för din fina recension. Det gläder oss verkligen att du uppskattade både besöket och vår charkbricka. Vi hoppas få välkomna dig tillbaka snart igen. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jag och mina kollegor hade en så trevlig kväll tillsammans med Al Dente. Fantastisk personal och super god mat. Rekommenderar starkt!
Vad härligt att du hade en lyckad kväll hos oss tillsammans med dina kollegor. Vi blir extra glada över att ni uppskattade både maten och vår personal, jag ska se till att hälsa teamet, de kommer att bli väldigt glada. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jag gjorde en italiensk matlagningskurs med mina två tonårsbarn och det blev en fantastisk upplevelse! Stort tack!
Vad roligt att höra att ni hade en så härlig upplevelse hos oss, det gör oss verkligen glada. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss för fler trevliga och smakrika stunder i köket. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Trevligt upplägg med att laga egen pasta i mysig miljö. Hade kanske sett att fyllningen i ena pastan kunde varit lite roligare/matigare (var någon typ av potatismos).
Vad roligt att du uppskattade upplägget med att laga egen pasta hos oss. Tack också för din feedback kring fyllningen. Vi erbjuder flera olika typer av fyllningar och rätter, och hoppas att något av våra andra alternativ faller dig ännu bättre i smaken. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
ett mycket trevligt sätt att ha en teambuilding aktivitet på. sedan var det väldigt hemtrevligt och proffesionell personal
Vad glada vi blir att höra att ni hade en lyckad aktivitet hos oss. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss för fler trevliga och smakrika stunder i köket. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Supertrevlig aktivitet med kollegorna, bra personal på Al Dente som hela tiden fanns i närheten och resultatet av matlagningen blev långt över förväntan gott. Ett mycket uppskattat tillfälle att göra en rolig kickoff eller liknande.
Tack snälla för din fina recension, det gör oss så glada. Vad roligt att höra att ni hade en lyckad aktivitet med kollegorna och att både maten och upplevelsen uppskattades. Ni är varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och hela teamet på Al Dente
Fantastiks kväll med mycket inspiration och god mat. Tack för denna kväll! Vi syns igen....
Vad kul att höra att ni hade en härlig kväll hos oss. Ni är varmt välkomna tillbaka för fler trevliga och smakrika stunder! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Stort, stort tacka för i fredags! Vi hade en en fantastisk kväll hos er. Det var fantastiskt att få komma till er och laga och äta god mat. Stort, stort tack till Mitch och Pina som tog hand om oss på ett föredömligt sätt😀 Vi var en levnadsglad grupp på 25 pers med mycket prat och skratt som Mitch guidade hela kvällen på ett bästa sätt och vi kände oss verkligen hemma hos i köket, mycket gemytligt🤩
Stort tack för era fina ord, det betyder mycket för hela teamet. Vad roligt att höra att ni hade en lyckad kväll hos oss och att ni uppskattade matlagningen. Vi blir väldigt glada att höra att kvällen blev fylld av skratt, god mat och härlig gemenskap i gruppen. Ni är varmt välkomna tillbaka! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Familjärt, närvarande, mysigt och en bra kunnig vinkännare som guidade oss igenom många av italiens viner Fint uppdukat och goda ostar och chark, även oliver och mandlar. Tack för en fin kväll :)
Vad glada vi blir att höra att ni hade en lyckad kväll hos oss med goda viner och gott tilltugg! Ni är varmt välkomna tillbaka. Grazie e alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Tack för en supertrevlig kväll! ”AW i köket med färsk pastabakning” mycket uppskattat av kollegorna! Hans T
Vad kul att höra att ni hade en lyckad kväll hos oss! Vi hoppas att ni fick med er både nya kunskaper och fina minnen från kvällen. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Supertrevligt upplägg och mycket kunnig värd.
Vad härligt att höra. Tack för de fina orden. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Var en sån där över förväntan upplevelse där allt var genomtänkt! Vår italienska chef ledde oss genom allt med hög service och glimten i ögat, och alla ingredienser var av toppkvalitet Rekommenderas!
Vi blir så glada över att höra att ni fick en härlig upplevelse hos oss. Det gläder oss att vår personal tog väl hand om er. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Vi hade en fantastisk kväll tillsammans med Fabiana. Det var ett varmt mottagande, vänlig guidning i recepten och en härlig familjär stämning. Maten var utomordentligt god och vi fick en härlig kväll tillsammans med mycket skratt och glädje!
Så härligt att höra att ni hade en fantastisk kväll tillsammans med Fabiana. Vi blir också väldigt glada över att höra att ni tyckte om maten och att kvällen bjöd på mycket skratt och glädje. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jätteroligt och gott! Trevlig lokal och jätteduktig och trevlig personal. Så kul att laga mat ihop och sedan äta tillsammans med alla nya bekantskaper. Hade aldrig klarat att tillaga något sådant själv. Vi har redan börjat planera för nästa kurs!
Så roligt att höra att ni hade en så härlig och god upplevelse hos oss. Det gläder oss också att ni tyckte om att laga maten tillsammans och dela måltiden med nya bekantskaper. Ni är varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Mycket trevlig upplevelse i avslappnad miljö. God chark bricka. Det bjöds på grissini på slutet som var god. Vi köpte ett paket grissini och blev överraskade av att bäst före datum redan hade gått ut. Alltså bäst före den 15 maj vilket vad tråkigt.
Vad roligt att höra att ni hade en trevlig upplevelse och uppskattade både charkbrickan och grissinin. Samtidigt är det beklagligt att ni fick med er en produkt med passerat bäst före-datum. Det ska självklart inte hända och vi ber om ursäkt för detta. Vi ser över våra rutiner för att undvika att det sker igen. Ni är välkomna att kontakta oss så löser vi gärna kompensation. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Igår var jag och 3 andra kollegor på Al Dente, Karlbergsvägen och fick laga en otrolig middag med fina råvaror. Det var så roligt att få laga mat tillsammans ihop med olika rätter och sen hade vi 2 st otroligt gulliga och trevliga instruktörer som heter Gaia och Alicia. Vi blev varmt välkomna när vi kom och visade oss under kvällen hur vi skulle göra. Till slut kändes det som man hade lärt känna varandra. Sedan miljön i lokalen, vi klev rakt in i Italien. Så mysigt! Kan varmt rekommendera detta.
Vad roligt att höra, vi blir väldigt glada att ni fick en härlig middag tillsammans med era kollegor hos oss. Tack för er fina recension, det betyder mycket för hela teamet och särskilt för Gaia och Alicia. Ni är varmt välkomna tillbaka! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Had a great time making gelato with Anna and it came out delicious! It was really nice that we got to customise our flavours instead of just following some "basic" recipes. Now I only need a gelatiera at home 🥲 Highly reccomended!
We’re so glad to hear that you had a great time making delicious gelato with us. We hope you get the chance to make some gelato at home. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Gav bort denna upplevelse som present till min mamma och vilken succé det blev! Det hela känns väldigt genuint, speciellt eftersom våra matlagningscoacher var från Italien. Oerhört trevligt sätt att lag mat på då man får göra allt som är kul och slipper det tråkiga (städa och diska). Min mamma var mer än nöjd över sin present.
Vad glada vi blir att presenten till din mamma blev så lyckad hos oss. Tack för er fina recension, det betyder mycket för oss. Ni är varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jag har bokat en matlagning aktivitet för det första gång hos AI Dente och upplever att bokningen har gått hur smidigt som helst.
Det gläder oss att höra att bokningen har gått smidigt och enkelt inför ditt första besök hos oss på Al Dente. Vi ser verkligen fram emot att få välkomna dig till en härlig matlagningsupplevelse. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Vi hade en riktigt trevlig kväll med proffsigt och karismatiskt bemötande, glad stämning och en njutbar matstund med berättelser och allmän värme! Matlagningen gick som på en dans. Det var aldrig några frågetecken som inte löstes på några sekunder. Resultated blev utsökt! Salvatore är en stjärna som hittat helt rätt!
Vi blir så glada för er fina recension och att ni hade en trevlig kväll tillsammans med oss och Salvatore. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss för att laga mat tillsammans igen och uppleva fler härliga stunder i köket. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Vi hade en toppenkväll med god mat och väldigt trevlig personal, jag återkommer gärna.
Vad kul att höra att ni hade en fin kväll hos oss. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss för fler trevliga och smakrika stunder! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Så här långt upplever jag att servicen är hög. Har bara bokat än så länge.
Vad roligt att höra, vi ser fram emot att få välkomna dig till oss på Al Dente. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Jag har inte varit där än. Oklart varför jag får denna enkät över en månad innan jag ska dit.
Det låter som att du har fått ett lite för tidigt utskick, vilket vi ber om ursäkt för. Vi ser verkligen fram emot att få välkomna dig vid ditt besök längre fram. Varmt välkommen då. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Vi bokade detta som en företagsaktivitet, otroligt lyckat! Vi valde pastakursen. Både chef och anställda var väldigt nöjda. Kul att lära sig från grunden och hur gott allt blev. Extra plus är den riktigt autentiska italienska viben man får när instruktörerna själva är från Italien.
Vi blir så glada över att ni hade en härlig upplevelse tillsammans med era kollegor och att alla var nöjda. Vi hoppas att ni fick med er nya kunskaper om pasta och att ni testar att laga god pasta hemma också. Grazie e alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Bra umgänge med grymma kockar/personal. Vi lärde oss en hel del och njöt av kvällen
Vad härligt att höra att ni fick en lyckad kväll hos oss tillsammans med vårt team. Det gläder oss att ni trivdes och hade en fin upplevelse i köket. Ni är varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
En härlig och charmig italienare berättade om vinerna vi provade på ett inspirerande sätt, mycket goda viner fick vi prova.
Tack så mycket för din fina recension och för att ni hade en härlig vinprovning hos oss. Ni är varmt välkomna tillbaka för fler smakupplevelser. Grazie e alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Really good place good food and exelemt tutors. I made tortellini for the first time in my life. Christina was a great tutor and at the same time serving wine.
We’re so glad to hear you had a great time making tortellini and enjoyed the experience with our team. We look forward to welcoming you back for more cooking and good wine. Alla prossima! Julia and the team at Al Dente
Jag firade min födelsedag på Al Dente och vi hade det supertrevligt hela kvällen. Julia var otroligt förstående och hjälpsam med alla mina önskemål inför kvällen, vilket gjorde planeringen så mycket enklare. Alicia var dessutom en fantastisk kock, både maten och hennes bemötande var verkligen på topp och det var verkligen autentisk. Jag kan varmt rekommendera Al Dente till alla som vill ha en riktigt härlig upplevelse!
Vi blir så glada över att höra att ditt födelsedagsfirande blev lyckat! Julia och Alicia kommer att bli så glad över att höra era fina recensioner. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss. Grazie e alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Trevligt bemötande av provningsledaren, allt hölls på engelska vilket fungerade bra men för full pott hade jag föredragit svenska. Då tror jag att ännu mer kunskap hade kunna förmedlats och fler frågor ställts. Var dock medveten om att det troligen inte skulle bli på svenska när vi gick dit så blev inte överraskad.
Så fint att höra att ni fick ett trevligt bemötande hos oss på Al Dente. Vi förstår er synpunkt, vår personal är från Italien och lär sig svenska lite mer för varje dag som går. Vi hoppas ändå att ni kände er väl omhändertagna och fick en fin upplevelse hos oss. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Fantastiskt trevlig och inspirerande personal! Ett sätt att umgås med andra helt okända människor, en helt enkelt mycket bra dag! Presenten”Pizzabakandet” var uppskattad!
Så roligt att höra att ert pizzabak hos oss blev så lyckat och att ni fick möjlighet att träffa nya människor. Vi är glada att ni uppskattade upplevelsen och att dagen blev minnesvärd. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Fantastic and warm place ! Sal is the best host, you'll be lucky if he is the one to take care of you. We went there to surprise our friend for her Bday and it was a success. Can recommend!
So happy to hear that your friend’s birthday surprise was a successful night with us. We’re really glad the evening felt special and memorable. You are always welcome back! Alla prossima! Julia and the team at Al Dente
Detta var en 40års present till min sambo. OJ vilken upplevelse! Maten var jätte god som vi lagade. Salvatore som vi hade som vår lärare var otrolig! Vi ville inte gå hem. Vi lagade mat och drack vin samtidigt. Stämningen mellan oss var som när vi var nykära. Ingen stress bara roligt och mysigt! Jag är också glad över att jag fotade så mycket för det kommer komma med i vårat 2026 fotoalbum. Så vi kan visa alla och minnas för alltid! Tack tack tack!
Så härligt att höra att ert 40-års firande blev lyckat hos oss. Tack för er fina recension, det betyder mycket för hela teamet. Så kul att minnena ni skapade hos oss sparas. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka! Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Mycket trevlig upplevelse. Väldigt italienskt. Intim provning med bara ett annat par vilket möjliggjorde att vi kunde få ställa massor av frågor. Kunnig personal som också kom med sina egna åsikter, det gillades! Rekommenderar verkligen att köpa till charkbrickan. Bra urval av viner, den enda sorgen är att vinerna som fick prövas inte går att få tag på via Systembolaget. Tack för en fin upplevelse!
Vad roligt att höra att ni hade en lyckad kväll tillsammans med oss. Vår charkbricka adderar det där lilla extra. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss för att avnjuta våra viner igen. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente
Verkligen trevligt, välsmakande och fantastiskt trevliga kockar 🇮🇹 Lycka till i Göteborg 💪💯
Vad roligt att höra och tack så mycket för dina värmande ord. Så kul att både maten och kockarna gjorde kvällen till något extra. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka till oss! Alla prossima! Malin och alla vi på Al Dente
Tredje gången nu, lika dunder som alla andra gånger
Tack Siavash, det är en fantastisk ära att få laga mat med er så många gånger. Tack för förtroendet att göra er kväll minnesvärd. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka! Blir spännande att se vad vi ska hitta på nästa gång som kan trumfa det ni redan lagat. Grazie ancora e a prestissimo från Malin och alla vi på Al Dente
Stort tack för en mycket trevlig kväll där vi fick lära oss att göra pasta och tiramisu, vi kommer absolut att bjuda på detta i sommar!
Vad härligt att höra att vi lyckades göra er kväll så lyckad! Då ser vi framför oss en sommar med egenbakad färsk pasta och tiramisu på bordet. Det låter inte helt fel 🍝 Kul att ni tar med er det hem till familj och vänner och gör det till ert eget. Alla prossima! Malin och alla vi på Al Dente
Mycket trevlig och familjär upplevelse på företagsevent med matlagning. Underbar personal
Hej Jonas! Så fint att höra och extra roligt att ni fick den där avslappnade italienska känslan tillsammans, även som ett större sällskap. Det är precis så vi vill att ett företagsevent ska kännas hos oss. Som att kliva in genom vår dörr och resa till Italien för en stund! Hälsa gärna teamet från oss och varmt välkomna tillbaka när det är dags igen. Glad påsk! Malin och alla vi på Al Dente.
Vi var ett gäng på 7 personer som hade en fantastisk kväll på Al Dennte Haga...Grazie mille Mario e Francesco :-)
Vilken kväll det låter som, underbart att höra! Mario och Francesco kommer bli väldigt glada att läsa det här. Hoppas vi får samla er i vårt kök igen framöver. Grazie e alla prossima! Malin och alla vi på Al Dente
Väldigt nöjd med upplevelsen på Al Dente. Lokalen var trevlig, personalen var väldigt service orienterad och råvarorna utmärkta!
Härligt att höra! Helheten - råvarorna, känslan hos oss och hur man blir omhändertagen under kvällen är jätteviktiga och det värmer att höra att vi lyckats fixa en minnesvärd stund i köket. Grazie di cuore! Malin och alla vi på Al Dente.
Härlig stund i kök med 3-generationer som samarbetade. Trevligt för alla åldrar. Tyvärr störde ljudet från glassmaskinen väl mycket under måltiden.
Det är något alldeles extra fint med att ni var 3 generationer som lagade mat tillsammans. Det är så roligt att höra att ni fick en bra upplevelse hos oss. Tack för att du säger till om ljudet från glassmaskinen det ska såklart inte ta över upplevelsen. Vi har köpt in nya glassmaskiner som är både mer proffessionella och gjorda för hemmabruk som vi kommer jobba med framöver. Och de är tystare! Så ni är varmt välkomna tillbaka för mer kulinariska äventyr i köket och kanske får vi en gelatorevansch då? Buona Pasqua, glad påsk! Malin och alla vi på Al Dente.
Christian som hade vinprovning var mycket kunnig och skapade berättelser om varje vindistrikt. Han gjorde så att alla deltagare kände sig delaktiga.
Det låter som Christian i sitt esse 🍷 Han är grym på att få alla att känna sig sedda och göra varje vin lite mer levande genom berättelser. Det blir opretentiöst och avslappnat. Kul att ni fick en sådan kväll tillsammans. A presto! Malin och alla vi på Al Dente
Mysig kväll med nya kunskaper och maträtter att ta med oss hem!
Så fint att höra Inger! Det är något särskilt när man går härifrån med både minnen från själva aktiviteten och att man kan laga recepten igen hemma för familj och vänner 🍝 Alla prossima! Malin och alla vi på Al Dente
Mycket härlig stämning, trevlig personal och god mat
Vad kul att höra att ni fick en fin upplevelse tillsammans med oss på Al Dente. Ni är alltid varmt välkomna tillbaka. Alla prossima! Julia och hela teamet på Al Dente
Vi fick en fantastisk trevlig kväll med hjälp av Salvatore. Han var kunnig. Roligt och mycket trevlig. Maten blev fantastiskt god. Denna aktivitet kan varmt rekommenderas.
Så härligt att ni fick en minnesvärd kväll tillsammans med oss. Vi är väldigt glada att höra att kvällen blev lyckad och att ni uppskattade både maten och upplevelsen. Alla prossima! Julia och alla vi på Al Dente