Al Dente

Al Dente

www.aldentestockholm.com
  • BadgeTwoYears

På Al Dente anordnar vi matlagningsevent för företag och privata sällskap. I över 20 år har vi lockat matintresserade till våra italienska matlagningskurser. Ta med dina vänner eller kollegor och upplev det italienska köket på riktigt! På Al Dente lagar alla maten tillsammans under lättsamma former med stöd av våra italienska...

119 omdömen om Al Dente

Sedan starten hos Reco 2020

Angela T
Skrev om Al Dente

Underbar upplevelse att erbjuda som teambuilding. Fantastisk personal och härlig miljö.

Jonas V
Skrev om Al Dente

Jag var på ett liknande event som ni höll för ett par år sedan. Jag tycker både mat och bemötande då var mycket bättre, kändes mer genuint och maten var bättre.

Malcolm H
Skrev om Al Dente

Mycket trevlig matlagningskurs med bra upplägg, charmig personal & riktigt god mat! Rekommenderas varmt och bra introduktion till det italienska köket

Svar från Al Dente

Hej Malcolm, Det glädjer oss att höra att ni hade en trevlig kväll tillsammans med oss . Hoppas vi ses i det italienska köket igen!

Lina E
Skrev om Al Dente

Personlig och varm upplevelse. Vi var i lokalen på Alströmergatan,. Gör gärna om detta, både med företaget och familj/vänner.

Svar från Al Dente

Hej Lina, vad roligt att du blev nöjd med kvällen, det glädjer oss verkligen att höra. Du är alltid varmt välkommen tillbaka!

Fe 1
Skrev om Al Dente

10 poäng! Väldigt trevlig personal och vi på PwC var mycket nöjda.

Svar från Al Dente

Tack så mycket för de fina orden. Det glädjer oss att höra att ni blev nöjda med aktiviteten!

Thomas V
Skrev om Al Dente

väl bemötta och bra information innan Vi upplevde att det blev lite stressigt när vi skulle laga mat. Mellan förrätt och pizzabakning Alla hann inte äta upp förrätten klart innan det var dax för undanplock och pizzabakning Sen när vi hade ätit upp så var det gott om tid kvar för ingenting Troligtvis var det för att samma personal som hade oss ( dom var bra) hade ett annat större sällskap som gjorde att vårat blev påskyndat... Vi hade AW med aperol och pizzabak i 3h Mvh Thomas

Svar från Al Dente

Hej Thomas, Tack för du tagit dig tiden att recensera oss. Att höra att kvällen kändes ganska stressig är absolut något värt att ta vidare för så ska det givetvis inte vara! Hoppas vi får möjligheten att laga italienskt tillsammans mer er igen!

Vision B
Skrev om Al Dente

Vi blev väl omhändertagna och instruerade. Kvällen i sin helhet var både rolig och lärorik för oss, och de vi tillagade samkade väl. Vi köpte även med oss varor när vi lämnade, vilket talar för att vi uppskattade utbud och innehåll.

Svar från Al Dente

Så roligt att ni uppskattade aktiviteten ni hade hos oss. Ni är välkomna tillbaka när som helst!!

Nicola S
Skrev om Al Dente

Duktig & trevlig kock som lärde oss knepen för åtta olika rätter i trevliga lokaler

Svar från Al Dente

Hej Nicola, Tack så mycket för din vänliga recension!

Britt Carina Liliann Ö

En jättekul och lärorik kväll med Italiensk matlagning från grunden. Som att komma in i mormors kök med dofter och underbara smaker. Bra steg för steg beskrivning och härlig stämning i köket. Denna kväll gjorde vi en femrättersmeny som vi avnjöt ihop med gott vin och hemgjord gelato till efterrätt . Nu vill familjen att vi går tillsammans, så det ska vi boka in. En riktigt rolig aktivitet att göra både med jobbet, vänner och familj. Vill varmt rekommendera.

Svar från Al Dente

Hej, Det gläder mig att höra att ni hade en trevlig matlagningskväll tillsammans med oss! Vi är så glada för dina fina ord och hoppas på ett kärt återseende i köket!

Jesper V
Skrev om Al Dente

Goda och samtidigt relativt enkla maträtter att laga och smaka på! Kul med så mycket som lagas från grunden. Det känns inte uppstyrd alls utan man kommer verkligen in i en avslappnad miljö där denna kurs står ut mot andra

Svar från Al Dente

Hej Jesper, Vi är så glada för dina fina ord och hoppas på ett kärt återseende i köket!

Pia L
Skrev om Al Dente

Att samla goda vänner och tillsammans laga mat på Al Dente är den perfekta matlagningsupplevelsen! Supergott och kul!

Svar från Al Dente

Hej Pia, Tack så mycket för din fina recension! Vi är glada att höra att du hade en härlig matlagningsupplevelse hos oss. Vi uppskattar verkligen din feedback och ser fram emot att välkomna dig och dina vänner tillbaka snart för ännu mer god mat och skoj!

Sofie S
Skrev om Al Dente

Vi var ett kompisgäng som firade en i gänget som fyllt 50 år. Vi hade en väldigt rolig och härlig kväll på Al Dente. Stämningen var på topp, duktig och engagerad personal, mycket skratt och otroligt god mat och dryck. Jag kan varmt rekommendera en matlagningskväll på Al Dente.

Svar från Al Dente

Hej Sofie, vilken härlig kväll det blev tillsammans med ert goa gäng! Vi är så glada för dina fina ord och hoppas på ett kärt återseende i köket!

Ann-Kristin C

Jättetrevligt bemötande. Vi fick en jättemysig lunch där alla kunde delta. Pastan blev supergod och glassen likaså. Vi köpte Nduja och pistagecreme (som tog slut efter 2 dagar). Väldigt nöjd med att vår julklappsaktivitet med familjen blev så bra. Stort tack till Al Dente med personal.

Svar från Al Dente

Hej Ann-Kristin, tack för en härlig lunch med dig och familjen! Den där pistagekrämen är farligt god... Du får testa på våra andra söta krämer som kommer efter säsong :) Tack för dina fina ord, hoppas att vi ses i köket snart igen!

Helga E
Skrev om Al Dente

Tack för fantastisk matlagningskväll! Trevlig italiensk personal, god mat och väldigt mysig miljö. Vi var nio kollegor som hackade, stekte, kokade och vispade tillsammans. Så trevligt!

Svar från Al Dente

Hej Helga, Det gläder mig att höra att ni hade en fantastisk matlagningskväll! Vi uppskattar era vänliga ord om vår personal och jag kommer att se till att de får veta om er positiva feedback. Vi hoppas att ni kommer att besöka oss igen för fler kul matlagningsaktiviteter och trevliga stunder tillsammans!

Agneta B
Skrev om Al Dente

Ambitiösa glada trevliga och organiserade

Svar från Al Dente

Hej Agneta, Tack så mycket för din positiva recension! Vi är glada att höra att du uppskattade vår ambition, glädje, trevlighet och organisation. Det är vårt mål att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen, och det är alltid uppmuntrande att höra att vi lyckas uppfylla det målet. Vi välkomnar dig tillbaka när som helst. Tack igen för dina vänliga ord!

Viktor L
Skrev om Al Dente

Otroligt trevligt upplägg och välkomnande av personalen. Väl värt besök!

Svar från Al Dente

Hej Viktor, Tack så mycket för din vänliga recension! Vi är glada att höra att du uppskattade vårt upplägg och den välkomnande atmosfären som vår personal strävar efter att skapa. Det betyder mycket för oss att höra att ditt besök var väl värt det. Vi ser fram emot att få välkomna dig tillbaka igen snart! :)

Ragnar E
Skrev om Al Dente

Trevlig miljö. Bra mix mellan att göra själv och få coachning. Gästen gör festen. Rolig och kunniga coacher. Tips:Knivarna behöver slipas.

Svar från Al Dente

Hej Ragnar, Tack så mycket för din recension och för att du delar dina tankar med oss! Vi är glada att höra att du tyckte om den trevliga miljön och att du uppskattade balansen mellan att få göra själv och att få coachning. Det gläder oss också att höra att våra coacher var roliga och kunniga. Vi tar din feedback angående knivarna till oss och ska se till att åtgärda det så att framtida gäster kan njuta av en ännu bättre upplevelse. Tack igen för dina kommentarer och vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka igen!

Maria S
Skrev om Al Dente

Mycket trevligt bemötande av kunnig personal. Våra förväntningar var att få mer kunskap om hur man lagar italiensk mat och att ha en trevlig kväll. Vi är mycket nöjda med hela kvällen och kommer rekommendera detta till våra vänner.

Svar från Al Dente

Det glädjer oss att höra att ni hade en trevlig kväll! Ni är så varmt välkoma till oss i framtiden:)

Elsa S
Skrev om Al Dente

We ended our company event at Al Dente’s Pasta baking activity, and loved every second of it. The food was delicious and customisable to our needs. The staff was friendly and helpful and overall the activity was perfectly organized. We enjoyed making the food and eating it together in the big table with our whole group. Would definitely recommend!

Svar från Al Dente

Hi Elsa, Thank you very much for your kind words! We're delighted to hear that you enjoyed your experience at Al Dente. We always strive to offer delicious food and a pleasant atmosphere for our guests and it's fantastic to hear that you had a positive experience. Thank you for recommending us and we look forward to welcoming you back again in the future! :)

Bengt Ola H
Skrev om Al Dente

En både professionell och familjär matlagningskurs, där kursledaren och hennes två kollegor tog väl hand om, och med tydliga instruktioner, ledde oss genom matlagningspassen. Kurslokalen på Roslagsgatan 32 var också perfekt för ändamålet, för oss tio kursdeltagare.

Svar från Al Dente

Hej Bengt! Vad roligt att du blev nöjd med upplevelsen, det glädjer oss att höra! Du är varmt välkommen till oss i framtiden :)

ANDERS W
Skrev om Al Dente

Trevlig personal, bra lokaler och bra upplägg gjorde denna upplevelse oförglömlig.

Svar från Al Dente

Hej Anders, Tack så mycket för din recension! Det gläder oss att höra att ni uppskattade vår trevliga personal, våra bra lokaler och det välfungerande upplägget. Vi hoppas att få se er igen snart! :)

Pernilla K
Skrev om Al Dente

Att delta i en teambuildingaktivitet som involverar gemensam matlagning och middag hos Al Dente var en fantastisk upplevelse. Det var inte bara en möjlighet att lära sig nya matlagningsfärdigheter utan också en chans att skapa starka band och förbättra samarbete inom teamet. Från första stund var upplevelsen personlig och välkomnande. Personalen på företaget som anordnade evenemanget tog sig tid att lära känna var och en av oss och skapade en atmosfär av öppenhet och samarbete. Vi fick möjlighet att dela våra förväntningar...

Svar från Al Dente

Stort tack för de fina orden Pernilla! Vad roligt att höra att ni fick en sådan fin kväll hos oss. Det gör oss så himla glada att er aktivitet hos oss var så uppskattad och vi hoppas verkligen att vi får möjligheten att träffa er igen i framtiden!

Olivera B
Skrev om Al Dente

Jag är så glad att jag hittade er! Kvällen var fantastisk från början till slut. Maten gudomlig. Upplägget proffsigt och pedagogiskt. Giovanna och Pina, säger bara WOW! Vilka stjärnor. Team Enrico och Olivia (våra italienska namn)

Svar från Al Dente

Hej Olivera, stort tack för en underbar kväll tillsammans i köket. Det glädjer oss att höra att ni hade en sådan trevlig upplevelse, ni är såklart varmt välkomna till oss i framtiden<3

Monica J
Skrev om Al Dente

Från start till slut, proffsigt bemötande, bra recept, fina råvaror o god mat

Svar från Al Dente

Så roligt att ni blev nöjda med aktivteten Monica, hoppas vi ses igen i vårat italienska kök!

Roca E
Skrev om Al Dente

Mkt bra, proffsigt,familjärt och gott

Svar från Al Dente

Så roligt att höra att kvällen var uppskattad, ni är varmt välkomna tillbaka!

Kerstin W
Skrev om Al Dente

Hela familjen lagade jättegoda italienska rätter tillsammans i mysiga lokaler under ledning av den supertrevliga personalen! En minnesvärd kväll med mycket prat och skratt! Det gör vi gärna om fler gånger!

Svar från Al Dente

Åhh det glädjer oss att höra! Vi på Al dente hoppas få möjligheten att laga mat tillsammans med er i framtiden!

Eva R
Skrev om Al Dente

Superkul, mysig och kulinarisk aktivitet! Över alla förväntningar. Fantastiskt trevligt bemötande!

Svar från Al Dente

Hej Eva! Att ni fick en sådan trevlig upplevelse glädjer oss att höra. Ni är varmt välkoma tillbaka!

Arne E
Skrev om Al Dente

Jag, barn och barnbarn, (20 pers), firade min hustrus 75 årsdag på Al Dente. Ett perfekt sätt att göra en gemensam aktivitet. Laga maten tillsammans och sedan äta den. Mycket trevligt och gott! Vi blev bemötta på ett väldigt trevligt och proffsigt sätt av tre unga kvinnor. Förberedelserna var perfekta. Genom deras proffsiga arbete i bakgrunden fick de oss att känna oss som riktiga superkockar. Vi var i åldrarna 7-76 år. Personalen var verkligen omtänksam och hade på eget initiativ i förväg lagat extra glass, eftersom de...

Mathilda H
Skrev om Al Dente

Vi är överlag väldigt nöjda, det var trevlig stämning och vi hade verkligen en bra upplevelse. Det som var tråkigt var att vi inte blev insläppta förens 17:59. Jag förstår att aktiviteten börjar 18:00 men min uppfattning är att man kommer något förre 18:00 för att verkligen komma i tid och att man gör det för att respektera den som arrangerar eventet. Vi var på plats något före och hade önskat ett bli insläppta för att kunna värma oss. Vi kunde bara hängt av oss jackorna och sen stått och väntat. Därför får ni en 4:a istället för en 5:a.

Svar från Al Dente

Hej Mathilda! Vad roligt att höra att ni fick en fin kväll! Jag beklagar det du beskriver med insläppet, så ska det verkligen inte vara. Med italienskor i köket brukar det vara tvärtom där alla är välkomnas in långt innan start! Jag anar att det är den hektiska perioden här innan jul med många olika grupper som gjort att det blivit en miss. Vi beklagar givetvis detta och välkomnar er gärna in i värmen snart igen! God jul och gott slut!

Tommy A
Skrev om Al Dente

Mycket trevligt bemötande och väl organiserat! Upplevelsen överträffade våra förväntningar!

Svar från Al Dente

Hej Tommy! Så roligt att höra att kvällen var uppskattad, välkomna tillbaka!

Svenska K
Skrev om Al Dente

Verkar vara bra verksamhet med relevant uppdrag

Svenska S
Skrev om Al Dente

Vi hela bolaget tyckte att det var en av de roligaste vi har gjort i år. Maten blir jätte god och vin var super. Vi vill tacka Sal och Marco. Vi rekommenderar varmt mat studio på Al Dente.

Lennart H
Skrev om Al Dente

Bemötandet var mycket hjärtligt och välkomnande. Kocken var mycket medryckande på ett positivt sätt. Jag hade inte bildat mig någon speciell uppfattning tidigare, trodde att det kanske skulle vara lite mer formellt men det blev en fantastisk upplevelse. Det kändes som man hamnat direkt hemma i ett kök i Italien. Alla blev mycket engagerade. Jag köpte lagning av en 6-rättersmeny som julklapp till mina barn och barnbarn

Ann I
Skrev om Al Dente

Vi tyckte det var trevligt men blev besvikna då personalen var manisk på att vi skulle gå klockan 21,00 trots att det fanns ett annat sällskap i rummet bredvid. Kändes då lite för mycket att det bara vara buisness då personalens trevliga bemötande blev näst intill otrevligt. Synd. Men själva upplägget med matlagningen var trevligt men när vi skulle äta blev stressig tyvärr.

Svar från Al Dente

Hej Ann, Vad roligt att höra att ni hade en trevlig kväll! Vår personal berömde ert sällskap och den härliga stämningen ni bidrog med! Vad gäller tiderna har vi fasta start och slut -tider som vi håller extra hårt på nu under vår hektiska julsäsong. Precis som alla restauranger och företag i vår bransch måste vi förhålla oss till dessa för vår personals skull samt för lokalens hålltider. Övriga sällskap i lokalen har sin personal och sina tider att följa. Vi beklagar att ni upplevde det som stressigt, vår mening var att...

Marit N

Så otroligt bra koncept. Bra och rolig personal 🌟

Svar från Al Dente

Hej Marit! Så roligt att höra, tack för din feedback! Välkomna tillbaka!

Stefan S
Skrev om Al Dente

Otroligt vänliga och kompetenta. Fantastisk familjär stämning och kärlek.

Svar från Al Dente

Hej Stefan! Tack för du tog dig tiden att skriva, vi önskar er varmt välkomna tillbaka!

Mette U
Skrev om Al Dente

Det var en fantastisk kväll med matlagning, så bra upplägg. Mycket trevligt bemötande och det var så gott! Stort tack för att vi fick vara med på detta. Rekommenderas varmt.

Svar från Al Dente

Hej Mette! Stort tack för din feedback! Så roligt att höra att kvällen var uppskattad, det gör oss glada att höra! Varmt välkomna tillbaka till oss!

Wikmans V
Skrev om Al Dente

Vi hade en kanonkväll och lagade fantastiskt god mat med hjälp av underbar personal som guidade oss. mvh Christiano

Svar från Al Dente

Hej! Så roligt att höra om den goda maten ni lagade! Ni är så välkomna tillbaka!

Catharina D
Skrev om Al Dente

Vi är så nöjda med kvällen hos er och allt i lokalen och under kvällen levde verkligen upp till de förväntningar vi hade. I vissa fall till och med överträffades förväntningarna tack vare er personal och deras fantastiska kunskap och engagemang. Det som gör att ni inte får toppnbetyg är att det varit väldigt rörigt inför kvällen, från början hade vi en kontakt, fick mail från någon annan osv, strul med lokal och om vi kunde ha med eget vin eller inte. Helt medveten om att jag också vara rörig men jag är faktiskt er kund...

Mats H
Skrev om Al Dente

Trevlig miljö, fantastisk personal och väldigt god mat!

Svar från Al Dente

Hej Mats! Stort tack för din feedback, så roligt att kvällen var uppskattad!

Bo L
Skrev om Al Dente

Väldigt bra ledsagare i köket, trevligt kök och bra koncept.

Svar från Al Dente

Hej Bo! Stort tack för din feedback! Varmt välkomna tillbaka!

Ref 6
Skrev om Al Dente

Vi har ännu inte haft vår matupplevelse där men bemötande hittills med bokning, fakturering etc har varit helt lysande och vi ser verkligen fram emot vårt event hos dem. Vi ska ha ett matlagningsevent med jobbet som team building och valde matlagning med kock. Vi valde mellan 3 offerter där Al Dente vann med meny och upplevelse.

Svar från Al Dente

Hej! Stort tack för din feedback! Hoppas att ni får en trevlig aktivitet hos oss!:)

Catharina N
Skrev om Al Dente

Vi hade bokat 3 rätters middag och det blev en fantastisk upplevelse. Personalen var glada och trevliga, hjälpte oss under matlagningen med tålamod och glädje. Alla vi 6 personer var mer än nöjda. Vi fick tips som blir användbara i vår egen matlagningen. Tusen tack för en fantastisk matupplevelse. Vi köpte med oss olivolja, arrabbiata samt hasselnötskräm och apelsin och citronkräm

Svar från Al Dente

Hej Catharina! Stort tack för dina fina ord, det gör oss så himla glada att höra att er aktivitet hos oss var uppskattad! Hoppas att vi får träffa er igen i framtiden!

H50 M
Skrev om Al Dente

Vi var 17 kollegor av blandad nationalitet som tillbringade en underbar kväll i det vackra köket på Roslagsgatan 33. Vi möttes av den helt fantastiska personalen, som med en underbar energi och stort tålamod, introducerade oss till den italienska matlagningen. Det var många skratt men också mycket ny kunskap och kvällen avslutades med en läcker middag. Vi kan varmt rekommendera Al Dente för Team building men det skulle även vara väldigt kul att boka en kväll med familj och vänner. Rekommenderas varmt!

Svar från Al Dente

Hej! En sånt fint omdöme, det gläder oss att höra att ni hade det trevligt hos oss! Ni är så varmt välkomna tillbaka till oss på Al Dente!

Rebecca M
Skrev om Al Dente

Proffsigt hela vägen från idé till utförande! Vi blev så väl omhändertagna och fick en genuin kväll med många skratt och fantastisk mat och minnen för livet. Kan varmt rekommendera Al Dente för både privata sällskap eller företag

Svar från Al Dente

Hej Rebecca! Tack så hemskt mycket för dina fina ord, det glädjer oss att höra! Ni är varmt välkomna tillbaka till oss!

Jenny H
Skrev om Al Dente

Härlig aktivitet med god mat och väldigt roliga underhållande personal. Rekommenderar varmt att boka in både som företagsaktivitet eller med vänner.

Svar från Al Dente

Så roligt att höra Jenny! Stort tack för din fina recension, varmt välkomna tillbaka!

Allan N
Skrev om Al Dente

Mycket bra . Christina var super trevlig och duktig ! Helt igenom en super bra upplevelse / Git

Svar från Al Dente

Hej Git! Stort tack för att din feedback, det gör oss glada! Ska meddela Kristina, hon kommer att bli superglad!

Ingrid B
Skrev om Al Dente

Vi blev mycket väl omhändertagna av den supertrevliga personalen. Allt var förberett på ett jättefint sätt. Det var lätt att ha kontakt innan själva eventet och väldigt enkelt med faktura som betalas efter själva eventet.

Svar från Al Dente

Hej Ingrid, stort tack för du tagit dig tiden att recensera oss, varmt välkomna tillbaka till oss!

Marie P
Skrev om Al Dente

Ett mycket varmt och personligt välkomnande av Martina och hennes kollegor. Vi fick en intressant och rolig lektion i italiensk matlagning.

Svar från Al Dente

Hej Marie! Så roligt att kursen var uppskattad, jag ska hälsa Martina och co! Varmt välkomna tillbaka!

Torbjörn W
Skrev om Al Dente

Vi var en stor familj som blev familjärt bemötta med varm och glad stämning. Vi fick lära oss mycket och resultatet blev jättegott! Personalen med Salvatore i spetsen gav oss en kväll att minnas med mycket skratt och intressanta berättelser!

Svar från Al Dente

Hej Torbjörn! Så roligt att höra att ni hade det bra hos oss, det glädjer oss att höra! Varmt välkomna tillbaka!