Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts AB

Välkommen till Albin Mur & Puts AB!

Vi är ett byggföretag som hjälper dig med småhusentreprenader och andra ROT-arbeten. Vi är åtta anställda men har även samarbeten med flera andra entreprenader vilket gör att vi känner oss trygga i de flesta typer av både mindre och större projekt.

När du anlitar oss får du ett miljötänkande företag som står för kvalitét och noggrannhet.
Vi skriver alltid tydliga avtal när vi påbörjar ett nytt projekt för att du ska känna dig trygg med oss.

Läs gärna vad våra kunder säger om oss här, och tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor!

Läs vad 33 kunder tycker om Albin Mur & Puts AB 2

2021-05-28
    Helt fantastiskt upplevelse från början till slut. Klart och tydligt offert trots att jag ändrade på beställningens omfattning ett par gånger. Bra kommunikation. Höll tidsschemat trots dåligt väder några dagar. Oerhört noggrannt arbetet genomgående det finns ett stolthet i Izo (chefen) som ibland saknas i hantverks branschen.
    Vi putsade om hela huset, byt ut plåt samt rengjorde hela taket.
    Vi är jättenöjda och rekomendera detta företag utan minsta tvekan.
    Hej Tack för fantastiska samarbete , Hälsning Albin Mur & Puts Albin Mur & Puts AB
    2021-05-26
    Vår höga sockel på huset blev fantastiskt fint reparerad, putsad och målad. Gänget ifrån Albins var lätta att komma i kontakt med, trevliga, professionella och effektiva i sitt arbete. Dessutom hjälpte de oss utan att tveka då ett helt annat problem med en översvämning inträffade. Riktigt sjyssta killar!

Vi är supernöjda och jag kommer definitivt att vända mig till dem igen för arbeten.
    2021-05-21
    Tilläggsisolerat, putsat sockel och bytt källarfönster samt putsning av murstock/öppen spis.

Duktiga killar som gjorde ett bra jobb, höll utsatt tid och såg till att städa efter sig.

Enda minus var att det var lite svårt att få ett besked när de skulle komma och göra jobbet.
    Hej Tack för alla fina ord och samarbete Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2021-05-13
    Mycket serviceminded och med ett fint slutresultat. Upplevde att de var väldigt måna om att vi skulle bli nöjd med arbetet och höll både tid och budget.
    Hej Tack för det fina samarbete, Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-11-25
    Bytte fasad på vårat hus. Bra pris och snabbt och snyggt jobb. Vi blev jättenöjda och det blev jättefint. De lyssnad på våra önskemål och kom med förslag på förbättringar och alternativ. Lätta att komma i kontakt med och svarar snabbt.
    5 av 5!
    Stor tack George Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-11-09
    Mycket nöjd med en renovering av en tröskel till en garagedörr.
    Stort tack Anders Hälsning Albin Mur Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-10-21
    Anlitade Albin mur och puts för renovering och ommålning av putsfasad. Det gjorde ett mycket bra arbete, kommunikationen med firman funkade bra på alla sätt och vis. I de fall då vi hade synpunkter på arbetet åtgärdades de på ett smidigt sätt.
    Stort Tack Ulrika Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-10-20
    Albin Mur & Puts hjälpte oss med att renovera och måla om putsen på ett reverterat trähus från förra sekelskiftet.
    Vi valde dem bland flera andra tack vare ett mycket proffsigt första bemötande från Asko och deras positiva kundomdömen på bl.a. reco.
    Arbetet genomfördes av mycket kunnig, snabb och skicklig personal som var/är måna om att resultatet ska bli bra och kunden nöjd.
    Frågor som uppkommit under jobbet har bemötts och besvarats snabbt av Izo och Asko.
    Kommer att anlita dem för framtida jobb och rekommenderar dem starkt.
    Stort tack Per Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • 2020-10-19
    Putsen på en vägg rasade i somras. Kontaktade Albin Mur & Puts och de utförde jobbet snabbt och på ett bra sätt som vi är nöjda med.
    Stort tack Bengt Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • Johan A
    2020-10-14
    De tog bort gammalt silikon, murade igen sprickor och satte in nya vita mexitegel där det tidigare var fula spacklade hål och gamla ventiler jag inte längre behöver. Sen skrapade och målade de om en vit balkongpelare.

Jag råkade sen, tokigt nog, trycka hål på murbruket när jag skulle släta till lite men det fixade de utan extra kostnad när de skulle hämta sina saker samma dag.

De är supersnabba på att svara och trevliga att ha att göra med. Det blev riktigt fint resultat också, speciellt pelaren, borde ha gjort hela balkongen nu i efterhand.

Supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.
    Stor tack Johan för fint samarbete Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-10-04
    De putsade om min skorsten utvändigt där färgen flagnat. De kom på tiden de utlovat och jobba på i två dagar. Jag är mycket nöjd med resultatet och bemötande (trevliga, noggranna och gjorde det lilla extra). Inte bara det att de putsade om skorstenen utan de målade även plåten så gamla färgstänk försvann - mycket snyggt !.
    Stor tack Mikael Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-09-21
    Företaget gav gott intryck, var trevliga och utförde jobbet med gott resultat. Kommunikationen var bra också. Jag skulle anlita de igen. De hade egentligen inte tid med mitt lilla jobb, men efter två veckor, så lyckades de hitta en lucka. Jobbet avsåg att knacka ner puts som släppt från underlaget och putsa om en innervägg.
    Stor tack Tobias Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-08-17
    Albin mur och puts anlitades för att renovera husfasad. Under arbetet tillkom dessutom annat, på vårt initiativ, som t ex byte av altandörr.
    Albin mur och puts var proffsiga och flexibla i sitt bemötande. Jobbade fokuserat och var angelägna om vår nöjdhet.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar varmt att anlita Albin mur och puts!
    Stor tack Caroline Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-08-17
    Arbetet utförs på överenskommen tid med hög kvalitet och till det pris som angivits. Dessutom är dem trevliga 👍
    Stor Tack Magnus Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-06-16
    Vi anlitade ”Albin” för ett större renoveringsprojekt där vi putsade om och målade fasaden, målade om takfötter, vindskivor, fönster och sula. I tillägg bytes några fönster ut samt att hängrännor och stuprör byttes ut. De var väldigt bra att ha att göra med och flexibla då bla de nya fönstrens blev lite försenade så projektet drog ut lite på tiden. Jag ger dem mina varmaste rekommendationer!
    /Joakim
    Stor tack Joakim Hälsning Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • Lars C
    2020-04-21
    Företaget utförde arbetet med att putsa vår stenmur och gjöt en ny trappa. Arbetet utfördes mycket proffsigt.
    Vi är mycket nöjda med kontakten inför arbetet, under arbetet och när arbetet var klart.
    Albin Mur & Puts AB kan vi verkligen rekommendera.
    Stort tack Lars Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2020-04-05
    Snabbt och bra utförande. Jag är mycket nöjd.
    Tack för ett fint samarbete - Hälsning Albin mur & puts ab Albin Mur & Puts AB
    2020-03-27
    Vi fick hjälp med putsning av vårat tegelhus. Resultatet var oslagbart och vi kan inte vara mer nöjda med detta företag. Rekommenderas varmt!
    Tack, Tack, Marcel för dina fina ord. Albin Mur & Puts AB
    2019-10-25
    Snabba, ordentliga och trevliga gubbar. Utförde jobbet snabbt och till full belåtenhet. Rekommenderas.
    Putsning av grundmur.
    Tack Bertil Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2019-10-23
    Lagning, förstärkning, målning av mur, trappa, grund. Det gick inte fort och de var inte särskilt noggranna med detaljer, men det var ett gediget arbete och det blev fint och bra till slut. Om jag behöver liknande hjälp framöver skulle jag nog anlita dem igen.
    Tack Gabriela Mvh Albin Mur Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • 2019-09-23
    Jag behövde en putsfirma för putsning av skarvar och insida av mitt poolbygge. Ringde på måndag runt kl 0830 fick snabbt svar och vi diskuterade timpris och vad jag ville ha gjort. Kl 10.00 samma dag var vi överens om pris och vad som skulle utföras. Kl 13.00 SAMMA DAG dyker två trevliga killar upp och sätter igång. Kl 18.00 var arbetet utfört och klart. Det var tunnputsning av fiberarmerad betong 40m2 och även en trappa som putsades. Mycket rimlig prisnivå och arbetet extremt väl utfört!
    Rekommenderas och ska jag använda en murare igen blir det Albin Mur och Puts igen.
    Tack Lars Henrik Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • Lars S
    2019-08-30
    Supertrevliga och riktigt duktiga yrkesmän. Bra prisnivå, kommer att rekommendera Albin mur & puts till alla jag känner som behöver bra hantverkare. Lars Stener / Lidingö
    Tack Lars Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2019-08-23
    Gjorde ett superbra jobb med vår stödmur.
    Var dessutom trevliga att ha att gör med, serviceminded och tillmötesgående.

Rekommenderas varmt
    Tack Joakim Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
  • Elke W
    2019-04-26
    Albin Mur & Puts renoverade min husfasad. Mycket trevlig bemötande, snabb service. Resultatet överträffade stort mina förväntningar. Utmärkt jobb!! Jag har faktiskt aldrig upplevt så bra bemötande, så snabbt och nogrant arbete av en hantverkare. Jag är mycket tacksam. MVH Elke Westlund.
    Tack fina du Mvh Albin Mur Puts Ab Albin Mur & Puts AB
    2019-04-08
    Toppenkillar som putsade om vårt hus.
    Effektiva och trevliga. "Det fixar vi" inställning. MYCKET nöjd.
    Tack Bengt S hälsning Albin Mur Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2019-03-27
    Stödmur
    Trevliga
    Hantverkare bra jobb
    Utmärkt utfört
    Tack Jan Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2019-03-08
    Trevliga och kunniga killar.
    Gör en hel del jobb åt mig och alltid med ett fint slutresultat
    2018-05-30
    Anlitade Albin Mu & Puts för reparation av garagegrund.
    Många plus i kanten:
    + Mycket bra bemötande, snabbt, redigt och klart
    + Svarar i telefon, lätt att komma i kontakt med
    + Inget strul, trevliga och kändes proffsiga
    + Lämnat snyggt efter sig!
    Så länge huset vilar tryggt på nya, fina grunden, är jag nöjd!
    Tack Kerstin Mvh Albin Mur & Puts AB Albin Mur & Puts AB
    2018-03-28
    Mycket proffsiga och duktiga killar som jag varmt kan rekommendera !
    2018-03-26
    Albin Mur & Puts är mkt trevliga och tillmötesgående samt deras arbeten håller hög klass. Har använt dom till ett antal ombyggnadsprojekt med bra resultat.
    2018-03-26
    Otroligt bra känsla för service .
    Dom lämnar bra jobb.
    Kommer på utsatt tid.
    Använder dom som Puts entreprenör inom bygg
    2018-03-26
    Murning, putsning och betongarbeten.
    Trevlig, väldigt kunnig och lätt att kommunicera med. Bra och nöjd med resultatet.
    Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎