Albin Mur & Puts AB

Välkommen till Albin Mur & Puts AB!

Vi är ett byggföretag som hjälper dig med småhusentreprenader och andra ROT-arbeten. Vi är åtta anställda men har även samarbeten med flera andra entreprenader vilket gör att vi känner oss trygga i de flesta typer av både mindre och större projekt.

När du anlitar oss får du ett miljötänkande företag som står för kvalitét och noggrannhet.
Vi skriver alltid tydliga avtal när vi påbörjar ett nytt projekt för att du ska känna dig trygg med oss.

Läs gärna vad våra kunder säger om oss här, och tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor!

Läs vad 43 kunder tycker om Albin Mur & Puts AB 2

2022-06-24 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Albin Mur & Puts under maj-juni 2022 för att göra om fasaden på vårt 20-tals hus. Det befintliga huset samt en 3-vånings-tillbyggnad.
    Arbetet utfördes noggrant och efter tidsplan. Iso och hans bröder arbetade hängiven för att åstadkomma det finast möjliga resultat. De erbjöd goda förslag där valmöjligheter i utförandet av arbetet fanns. Och det städades på platsen när de var klara.
    Vi kommer att anlita de igen för Mur-och Fasadarbete.
    Stort tack flr det fina huset vi fick!
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket kunniga, pålitliga, levererar hög kvalité, håller tidplanen och är dessutom trevliga. Rekommenderas varmt!
    Hej Adriana
    Tack för fantastiskt samarbete
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Trevliga och professionella killar som hjälpte mig att putsa husgrunden. Rekommenderar varmt.
    Hej Lennart

Tack tack fö förtroende
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Albin mur & och puts då ena gaveln på vårt hus var i bedrövligt skick. Bra i kontakten men vi fick vänta ett tag men när dom väl kom igång flöt det på fint. Mycket bra resultat, vi hoppas det håller länge.
    Tack så mycket ska ni ha för ett trevlig samarbete. Albin Mur & Puts AB
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Snabbt utfört arbete med väldigt gott resultat. Bra bemötande från första möte till färdigt arbete.
    Tack själva! Albin Mur & Puts AB
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    Mycket proffsiga genom hela arbetet och vi är supernöjda med resultatet och deras bemötande!
    Tack Malin, vi är glada att ni är nöjda med er nya fasad. Albin Mur & Puts AB
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Albin Mur & Puts AB tog på sig uppdraget att hjälpa oss förbättra puts, färg och måla om fönster på vår villa. Samarbetet med bolaget var allt man kan önska som kund både inför - under och efter utfört arbete. Vi kan varmt rekommendera Albin Mur & Puts AB.
    Hej Louise
    Tack själv för ett fantastisk samarbete.
    Albin Mir & Puts AB
    2021-08-23 Insamlad av företaget
    Tog hjälp av Albin mur och puts för en omputsning av vår relativt stora husgrund vilket också inkluderade borttagning av gammal puts och igenmurning av två fönster.
    Dom stort intresse vid första kontakt och kunde starta arbetet inom dom ca 2,5 mån. som vi kom överens om.
    Lämnade dock mitt i arbetet ett par dagar då annat akut kom emellan men inget som störde.
    Dom visade stor proffsighet i arbetet så jag kan varmt rekommendera dom.
    Hej Anders, Det är vi som ska tacka er för visat förtroende.
    Tack så mycket!

Albin Mur & Puts AB.
  • Joakim E
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Albin Mur och Puts gav oss en bra offert på fönsterbyte och reparation av puts samt ommålning av puts och sockel.

Bemötandet har varit bra från offert till slutförtarbete. Pris och tidsramarna höll och vi är mycket nöjda med utförandet och det har varit lätt att ha dialog med arbetsledaren under projektet.
    Alltid kul att få hjälpa till, tack själva för ett fint samarbete!
    MVH Albin Mur & Puts AB
    2021-06-29 Insamlad av företaget
    Vi har putsat om hela vårt hus med hjälp av Albin Mur & Puts.

Slutresultatet översteg förväntan. Allt är välgjort och med känsla.

Vi var i dialog med flera olika putsföretag och Albin M & P gav bästa intrycket och mycket riktigt, de var lätta att prata med under hela projektet och de höll tiden galant. Vi är så nöjda och rekommenderar dem varmt!
    Hej Madalen

Tack för en bra samarbete,
    2021-05-28 Spontant omdöme
    Helt fantastiskt upplevelse från början till slut. Klart och tydligt offert trots att jag ändrade på beställningens omfattning ett par gånger. Bra kommunikation. Höll tidsschemat trots dåligt väder några dagar. Oerhört noggrannt arbetet genomgående det finns ett stolthet i Izo (chefen) som ibland saknas i hantverks branschen.
    Vi putsade om hela huset, byt ut plåt samt rengjorde hela taket.
    Vi är jättenöjda och rekomendera detta företag utan minsta tvekan.
    Hej

Tack för fantastiska samarbete ,

Hälsning Albin Mur & Puts
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Vår höga sockel på huset blev fantastiskt fint reparerad, putsad och målad. Gänget ifrån Albins var lätta att komma i kontakt med, trevliga, professionella och effektiva i sitt arbete. Dessutom hjälpte de oss utan att tveka då ett helt annat problem med en översvämning inträffade. Riktigt sjyssta killar!

Vi är supernöjda och jag kommer definitivt att vända mig till dem igen för arbeten.
    2021-05-21 Insamlad av företaget
    Tilläggsisolerat, putsat sockel och bytt källarfönster samt putsning av murstock/öppen spis.

Duktiga killar som gjorde ett bra jobb, höll utsatt tid och såg till att städa efter sig.

Enda minus var att det var lite svårt att få ett besked när de skulle komma och göra jobbet.
    Hej Tack för alla fina ord och samarbete

Hälsning Albin Mur & Puts AB
    2021-05-13 Insamlad av företaget
    Mycket serviceminded och med ett fint slutresultat. Upplevde att de var väldigt måna om att vi skulle bli nöjd med arbetet och höll både tid och budget.
    Hej

Tack för det fina samarbete,

Hälsning Albin Mur & Puts AB
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Bytte fasad på vårat hus. Bra pris och snabbt och snyggt jobb. Vi blev jättenöjda och det blev jättefint. De lyssnad på våra önskemål och kom med förslag på förbättringar och alternativ. Lätta att komma i kontakt med och svarar snabbt.
    5 av 5!
    Stor tack George

2020-11-09 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med en renovering av en tröskel till en garagedörr.
    Stort tack Anders

Albin Mur Puts AB
    2020-10-21 Insamlad av företaget
    Anlitade Albin mur och puts för renovering och ommålning av putsfasad. Det gjorde ett mycket bra arbete, kommunikationen med firman funkade bra på alla sätt och vis. I de fall då vi hade synpunkter på arbetet åtgärdades de på ett smidigt sätt.
    Stort Tack Ulrika

2020-10-20 Insamlad av företaget
    Albin Mur & Puts hjälpte oss med att renovera och måla om putsen på ett reverterat trähus från förra sekelskiftet.
    Vi valde dem bland flera andra tack vare ett mycket proffsigt första bemötande från Asko och deras positiva kundomdömen på bl.a. reco.
    Arbetet genomfördes av mycket kunnig, snabb och skicklig personal som var/är måna om att resultatet ska bli bra och kunden nöjd.
    Frågor som uppkommit under jobbet har bemötts och besvarats snabbt av Izo och Asko.
    Kommer att anlita dem för framtida jobb och rekommenderar dem starkt.
    Stort tack Per
  • 2020-10-19 Spontant omdöme
    Putsen på en vägg rasade i somras. Kontaktade Albin Mur & Puts och de utförde jobbet snabbt och på ett bra sätt som vi är nöjda med.
    Stort tack Bengt

• Johan A
    2020-10-14 Insamlad av företaget
    De tog bort gammalt silikon, murade igen sprickor och satte in nya vita mexitegel där det tidigare var fula spacklade hål och gamla ventiler jag inte längre behöver. Sen skrapade och målade de om en vit balkongpelare.

Jag råkade sen, tokigt nog, trycka hål på murbruket när jag skulle släta till lite men det fixade de utan extra kostnad när de skulle hämta sina saker samma dag.

De är supersnabba på att svara och trevliga att ha att göra med. Det blev riktigt fint resultat också, speciellt pelaren, borde ha gjort hela balkongen nu i efterhand.

Supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.
    Stor tack Johan för fint samarbete

2020-10-04 Insamlad av företaget
    De putsade om min skorsten utvändigt där färgen flagnat. De kom på tiden de utlovat och jobba på i två dagar. Jag är mycket nöjd med resultatet och bemötande (trevliga, noggranna och gjorde det lilla extra). Inte bara det att de putsade om skorstenen utan de målade även plåten så gamla färgstänk försvann - mycket snyggt !.
    Stor tack Mikael

2020-09-21 Insamlad av företaget
    Företaget gav gott intryck, var trevliga och utförde jobbet med gott resultat. Kommunikationen var bra också. Jag skulle anlita de igen. De hade egentligen inte tid med mitt lilla jobb, men efter två veckor, så lyckades de hitta en lucka. Jobbet avsåg att knacka ner puts som släppt från underlaget och putsa om en innervägg.
    Stor tack Tobias

2020-08-17 Insamlad av företaget
    Albin mur och puts anlitades för att renovera husfasad. Under arbetet tillkom dessutom annat, på vårt initiativ, som t ex byte av altandörr.
    Albin mur och puts var proffsiga och flexibla i sitt bemötande. Jobbade fokuserat och var angelägna om vår nöjdhet.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar varmt att anlita Albin mur och puts!
    Stor tack Caroline

2020-08-17 Insamlad av företaget
    Arbetet utförs på överenskommen tid med hög kvalitet och till det pris som angivits. Dessutom är dem trevliga 👍
    Stor Tack Magnus

2020-06-16 Insamlad av företaget
    Vi anlitade ”Albin” för ett större renoveringsprojekt där vi putsade om och målade fasaden, målade om takfötter, vindskivor, fönster och sula. I tillägg bytes några fönster ut samt att hängrännor och stuprör byttes ut. De var väldigt bra att ha att göra med och flexibla då bla de nya fönstrens blev lite försenade så projektet drog ut lite på tiden. Jag ger dem mina varmaste rekommendationer!
    /Joakim
    Stor tack Joakim

• Lars C
    2020-04-21 Insamlad av företaget
    Företaget utförde arbetet med att putsa vår stenmur och gjöt en ny trappa. Arbetet utfördes mycket proffsigt.
    Vi är mycket nöjda med kontakten inför arbetet, under arbetet och när arbetet var klart.
    Albin Mur & Puts AB kan vi verkligen rekommendera.
    Stort tack Lars

2020-04-05 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra utförande. Jag är mycket nöjd.
    Tack för ett fint samarbete - Hälsning Albin mur & puts ab Albin Mur & Puts AB
    2020-03-27 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med putsning av vårat tegelhus. Resultatet var oslagbart och vi kan inte vara mer nöjda med detta företag. Rekommenderas varmt!
    Tack, Tack, Marcel för dina fina ord. Albin Mur & Puts AB
    2019-10-25 Insamlad av företaget
    Snabba, ordentliga och trevliga gubbar. Utförde jobbet snabbt och till full belåtenhet. Rekommenderas.
    Putsning av grundmur.
    Tack Bertil

2019-10-23 Insamlad av företaget
    Lagning, förstärkning, målning av mur, trappa, grund. Det gick inte fort och de var inte särskilt noggranna med detaljer, men det var ett gediget arbete och det blev fint och bra till slut. Om jag behöver liknande hjälp framöver skulle jag nog anlita dem igen.
    Tack Gabriela

Mvh Albin Mur Puts AB
  • 2019-09-23 Spontant omdöme
    Jag behövde en putsfirma för putsning av skarvar och insida av mitt poolbygge. Ringde på måndag runt kl 0830 fick snabbt svar och vi diskuterade timpris och vad jag ville ha gjort. Kl 10.00 samma dag var vi överens om pris och vad som skulle utföras. Kl 13.00 SAMMA DAG dyker två trevliga killar upp och sätter igång. Kl 18.00 var arbetet utfört och klart. Det var tunnputsning av fiberarmerad betong 40m2 och även en trappa som putsades. Mycket rimlig prisnivå och arbetet extremt väl utfört!
    Rekommenderas och ska jag använda en murare igen blir det Albin Mur och Puts igen.
    Tack Lars Henrik
  • Lars S
    2019-08-30 Insamlad av företaget
    Supertrevliga och riktigt duktiga yrkesmän. Bra prisnivå, kommer att rekommendera Albin mur & puts till alla jag känner som behöver bra hantverkare. Lars Stener / Lidingö
    Tack Lars

2019-08-23 Insamlad av företaget
    Gjorde ett superbra jobb med vår stödmur.
    Var dessutom trevliga att ha att gör med, serviceminded och tillmötesgående.

Rekommenderas varmt
    Tack Joakim

• Elke W
    2019-04-26 Insamlad av företaget
    Albin Mur & Puts renoverade min husfasad. Mycket trevlig bemötande, snabb service. Resultatet överträffade stort mina förväntningar. Utmärkt jobb!! Jag har faktiskt aldrig upplevt så bra bemötande, så snabbt och nogrant arbete av en hantverkare. Jag är mycket tacksam. MVH Elke Westlund.
    Tack fina du

Albin Mur Puts Ab
    2019-04-08 Insamlad av företaget
    Toppenkillar som putsade om vårt hus.
    Effektiva och trevliga. "Det fixar vi" inställning. MYCKET nöjd.
    Tack Bengt S
    Hantverkare bra jobb
    Utmärkt utfört
    Tack Jan
    2019-03-08 Insamlad av företaget
    Trevliga och kunniga killar.
    Gör en hel del jobb åt mig och alltid med ett fint slutresultat
    2018-05-30 Insamlad av företaget
    Anlitade Albin Mu & Puts för reparation av garagegrund.
    Många plus i kanten:
    + Mycket bra bemötande, snabbt, redigt och klart
    + Svarar i telefon, lätt att komma i kontakt med
    + Inget strul, trevliga och kändes proffsiga
    + Lämnat snyggt efter sig!
    Så länge huset vilar tryggt på nya, fina grunden, är jag nöjd!
    Tack Kerstin

2018-03-28 Insamlad av företaget
    Mycket proffsiga och duktiga killar som jag varmt kan rekommendera !
    2018-03-26 Insamlad av företaget
    Albin Mur & Puts är mkt trevliga och tillmötesgående samt deras arbeten håller hög klass. Har använt dom till ett antal ombyggnadsprojekt med bra resultat.
    2018-03-26 Insamlad av företaget
    Otroligt bra känsla för service .
    Dom lämnar bra jobb.
    Kommer på utsatt tid.
    Använder dom som Puts entreprenör inom bygg
    2018-03-26 Insamlad av företaget
    Murning, putsning och betongarbeten.
    Trevlig, väldigt kunnig och lätt att kommunicera med. Bra och nöjd med resultatet.
    Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎