Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts AB

www.albinmurputs.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till Albin Mur & Puts AB! Vi är ett byggföretag som hjälper dig med småhusentreprenader och andra ROT-arbeten. Vi är åtta anställda men har även samarbeten med flera andra entreprenader vilket gör att vi känner oss trygga i de flesta typer av både mindre och större projekt. När du anlitar oss får du ett miljötänkande...

66 omdömen om Albin Mur & Puts AB

Sedan starten hos Reco 2018

Elisabet A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Under en lång planeringsprocess för dränering av betongmur och anslutning till dagvattensystemet har Albin Mur och Puts, spec Ibro, varit oss behjälpliga med goda råd och gett ett förtroendegivande och kompetent intryck. Arbetet har sedan utförts på ett föredömligt sätt, på utlovad tid och med noggrann förplanering av Ibro. Återställande av mark, grusgång och häck har skett på bra sätt och enl våra önskemål.Samarbetet med Albin Mur och Puts och fr.a. med Ibro har varit mycket gott och vi vill rekommendera Albin Mur och Puts på det varmaste.

Timmy K
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Lätta att ha att göra med. Trevligt bemötande, rimliga offerter och tar helhetsansvar. Har hjälpt oss med renovering av vår källare, inkl. invändig och utvändig putsning, slipning, isolering, målning, flytspackling och plattläggning, med gott resultat. Snabba och duktiga på att putsa upp plana ytor med fin slät struktur och håller rent efter sig. Kommer definitivt att anlita dem igen. Blir 4/5 pga lite brister på lite mer utmanande underlag (tex blandade material och tidigare sprickor). Även lite språkförbistring...

Ragnar S
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Det var gjort med god vilja och gott humör, och felen rättades till så snabbt det gick.

Melker W
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Jag anlitade Albin Mur & Puts för att tilläggsisolera, putsa och måla grundmuren samt montera nya källarfönster. Även om arbetet blev försenat pga att de hade mycket att göra hos andra kunder var kommunikationen alltid transparent och frekvent. När arbetet sattes igång ställdes alltid frågor om genomförandet så att resultatet skulle bli det önskade. Vi hade ett väldigt bra samarbete och jag blev mycket nöjd med resultatet. Kan varmt rekommendera Albin Mur & Puts. Melker / Bromma

Carina E
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Renovering av gavel med kalkbruk, knacka ner allt gammalt och bygga upp gaveln på nytt. inklusive målning av gavel Mycket trevlig och kunnig personal, god ordning Ett nöje att följa deras arbete, resultatet blev mycket bra!

Sofia U
Skrev om Albin Mur & Puts AB

De gjorde ett seriöst intryck på oss från första besök till sista email. Ett ordentligt utfört arbete av ny puts på sockeln till vår villa. Tack!

Simon I
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Friendly crew; good attention to detail - renovated a concrete balcony back to 'as new' quickly and with minimum fuss. Highly recommended!

Eva A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Jobbet ser fint ut och man städade upp jättebra efteråt. Enda skälet till att det inte blev högsta betyg var att det var svårt att få klarhet i när jobbet skulle utföras. Efter att jag hade tackat ja till offerten blev det många mail om startdatum

Hej Eva Koll att höra att utfört arbete blev fint

Fredrik A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts med trevlige Izo i spetsen putsade vår grund och källarväggar. Oerhört nöjd med slutresultatet.Snabbt gick det också. "Övervakade" även delar av jobbet och bedömer det som oerhört fackmannamässigt och professionellt. Rekommenderas alla dagar i veckan och två gånger på söndagar.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Hej Fredrik Det är vi som ska tacka er för visat förtroende,/ Alltid trevligt med ny puts

Robert W
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts hjälpte oss, via BraByggare, med taktvätt och putsning/målning av två skorstenar. Vi är generellt mycket nöjda med allt från platsbesök, anbud/offert, genomförande, städning efter slutfört arbete och faktura. Mycket trevliga killa som var här och jobbade! Det enda som kunde ha varit bättre var information om vilken tid på de överenskomna dagarna de planerade att komma och gå.

Patrik O
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albins Mur & Puts har varit huvudentreprenör när vi byggt till vårt hus 50-talshus i betong och lättbetong. Rivningsarbete, murning och gjutning av nya husdelar, bygge av nytt tak och takterrass m.m. Andra hantverkare har de plockat in via sitt kontaktnät och alla arbeten har utförts på ett väldigt bra sätt. Asko och Izo och teamet på Albins har varit väldigt bra att jobba med. Hjälpsamma, noggranna, tydliga och trevliga samt kommer i tid när möten bokats. Tack, för väl utfört arbete! Mvh Patrik Olsson, Älvsjö

Robert H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi tog in flera offerter där alla låg på ungefär samma pris men valde sen Albin Mur & Puts. Det har vi inte ångrat. Vi köpte ett hus utan puts, med en grund som hade en mix av sockelskivor och frigolitblock, ojämna lager och gulnad frigolit. Skillnaden blev enorm, Arbetet utfördes mycket proffsigt och med en allt-är-möjligt-attityd. t.ex hade andra företag massa krav(ska ha mikro, montera ner förstukvist m.m m.m) Albin-gänget sa bara, detta löser vi, vi kommer åt bakom pelarna och under bron, inga problem. ...

Sanna H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Trevligt bemötande hela vägen, både före och under arbetets gång. Bra beskrivning ang utförande och pris för jobb (fogning och byte av tegelsten på fasad). Levererade det vi förväntade oss.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Hejsan Alltid trevligt med nöjda kunder, Det är vi som ska tacka er för visat förtroende, Mvh Albi Mur & Puts AB

Esmer M
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts är en självklar partner till oss då vi bygger hus med putsfasad. Det är alltid rak och tydlig kommunikation och resultatet är alltid 100%. Trevlig personal som vet vad de gör.

Hej Esmer vi är glada att ni är nöjda med er nya fasad. Mvh Albin Mur & Puts AB

Sara L
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Jag är supernöjd med Izo och hans gäng!

Hej Sara Tack för ett fint samarbete Mvh Albin Mur & Puts AB

Christina S
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Mycket bra utfört arbete ? Vi är mycket nöjda med resultatet

Fredrik G
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Kan definitivt rekommendera Albin Mur & Puts AB. Vi putsade om sockeln på huset och resultatet är superfint och kommunikationen var jättebra rakt igenom.

Daniel H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Väl utfört arbete till rätt pris.

Sylva P
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Bemötta på bästa sätt Hoppades att dom skulle utföra arbetet på ett bra sätt och vi blev inte besvikna Höll tidsramar Vi anlitade Albin Mur & Puts för att mura och putsa om vår husgrund samt panela och måla en gavelspets. Snyggt och proffsigt utfört arbete Belåtna! Sylva & Berra

Judit G
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Pålitliga, skickliga och trevliga. Håller vad de lovar. Rekommenderas varmt!

Hej Judit Tack för förtroende och underbar samarbete. Mvh Albin Mur & Puts AB

Stefan I
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Välgenomfört arbete. Bra i dialogen och Inget att klaga på.

Louise L
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Trevliga, prisvärda och noggranna! Som arkitekt är man mån om att saker blir hantverksmässigt utförda. Bra rutin från platsbesök inför offert till snabb hantering av fakturering. Jag rekommenderar dem varmt!

Hej Louise Det är vi som ska taka för förtroende / Mvh Albin Mur & Puts

Lars B
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi anlitade Albin Mur & Puts för att renovera vår fasad våren 2022. Efter en försenad start har vi nu ett nytt fint hus. Många tack för det. Förutom det har vi hela tiden haft en jättebra dialog under arbetets gång. Asko, Iso och hans bröder med flera, har kommit med bra idéer som lett fram till det fina resultatet. Tack för hjälpen och jag kommer rekommendera er för framtida arbeten.

Benedikt F
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi anlitade Albin Mur & Puts under maj-juni 2022 för att göra om fasaden på vårt 20-tals hus. Det befintliga huset samt en 3-vånings-tillbyggnad. Arbetet utfördes noggrant och efter tidsplan. Iso och hans bröder arbetade hängiven för att åstadkomma det finast möjliga resultat. De erbjöd goda förslag där valmöjligheter i utförandet av arbetet fanns. Och det städades på platsen när de var klara. Vi kommer att anlita de igen för Mur-och Fasadarbete. Stort tack flr det fina huset vi fick!

Adriana T
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Mycket kunniga, pålitliga, levererar hög kvalité, håller tidplanen och är dessutom trevliga. Rekommenderas varmt!

Hej Adriana Tack för fantastiskt samarbete

Lennart N
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Trevliga och professionella killar som hjälpte mig att putsa husgrunden. Rekommenderar varmt.

Hej Lennart Tack tack fö förtroende

Olle B
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi anlitade Albin mur & och puts då ena gaveln på vårt hus var i bedrövligt skick. Bra i kontakten men vi fick vänta ett tag men när dom väl kom igång flöt det på fint. Mycket bra resultat, vi hoppas det håller länge.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Tack så mycket ska ni ha för ett trevlig samarbete.

Hannes H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Snabbt utfört arbete med väldigt gott resultat. Bra bemötande från första möte till färdigt arbete.

Tack själva!

Malin T
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Mycket proffsiga genom hela arbetet och vi är supernöjda med resultatet och deras bemötande!

Svar från Albin Mur & Puts AB

Tack Malin, vi är glada att ni är nöjda med er nya fasad.

Louise A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts AB tog på sig uppdraget att hjälpa oss förbättra puts, färg och måla om fönster på vår villa. Samarbetet med bolaget var allt man kan önska som kund både inför - under och efter utfört arbete. Vi kan varmt rekommendera Albin Mur & Puts AB.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Hej Louise Tack själv för ett fantastisk samarbete. Hälsning Albin Mir & Puts AB

Anders V
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Tog hjälp av Albin mur och puts för en omputsning av vår relativt stora husgrund vilket också inkluderade borttagning av gammal puts och igenmurning av två fönster. Dom stort intresse vid första kontakt och kunde starta arbetet inom dom ca 2,5 mån. som vi kom överens om. Lämnade dock mitt i arbetet ett par dagar då annat akut kom emellan men inget som störde. Dom visade stor proffsighet i arbetet så jag kan varmt rekommendera dom.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Hej Anders, Det är vi som ska tacka er för visat förtroende. Tack så mycket! Albin Mur & Puts AB.

Joakim E
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur och Puts gav oss en bra offert på fönsterbyte och reparation av puts samt ommålning av puts och sockel. Bemötandet har varit bra från offert till slutförtarbete. Pris och tidsramarna höll och vi är mycket nöjda med utförandet och det har varit lätt att ha dialog med arbetsledaren under projektet.

Svar från Albin Mur & Puts AB

Alltid kul att få hjälpa till, tack själva för ett fint samarbete! MVH Albin Mur & Puts AB

Magdalena B
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi har putsat om hela vårt hus med hjälp av Albin Mur & Puts. Slutresultatet översteg förväntan. Allt är välgjort och med känsla. Vi var i dialog med flera olika putsföretag och Albin M & P gav bästa intrycket och mycket riktigt, de var lätta att prata med under hela projektet och de höll tiden galant. Vi är så nöjda och rekommenderar dem varmt!

Hej Madalen Tack för en bra samarbete,

Justin S
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Helt fantastiskt upplevelse från början till slut. Klart och tydligt offert trots att jag ändrade på beställningens omfattning ett par gånger. Bra kommunikation. Höll tidsschemat trots dåligt väder några dagar. Oerhört noggrannt arbetet genomgående det finns ett stolthet i Izo (chefen) som ibland saknas i hantverks branschen. Vi putsade om hela huset, byt ut plåt samt rengjorde hela taket. Vi är jättenöjda och rekomendera detta företag utan minsta tvekan.

Justin S gillar detta

Hej Tack för fantastiska samarbete , Hälsning Albin Mur & Puts

Jerker E
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vår höga sockel på huset blev fantastiskt fint reparerad, putsad och målad. Gänget ifrån Albins var lätta att komma i kontakt med, trevliga, professionella och effektiva i sitt arbete. Dessutom hjälpte de oss utan att tveka då ett helt annat problem med en översvämning inträffade. Riktigt sjyssta killar! Vi är supernöjda och jag kommer definitivt att vända mig till dem igen för arbeten.

Ulf T
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Tilläggsisolerat, putsat sockel och bytt källarfönster samt putsning av murstock/öppen spis. Duktiga killar som gjorde ett bra jobb, höll utsatt tid och såg till att städa efter sig. Enda minus var att det var lite svårt att få ett besked när de skulle komma och göra jobbet.

Hej Tack för alla fina ord och samarbete Hälsning Albin Mur & Puts AB

Sebastian F
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Mycket serviceminded och med ett fint slutresultat. Upplevde att de var väldigt måna om att vi skulle bli nöjd med arbetet och höll både tid och budget.

Hej Tack för det fina samarbete, Hälsning Albin Mur & Puts AB

George G
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Bytte fasad på vårat hus. Bra pris och snabbt och snyggt jobb. Vi blev jättenöjda och det blev jättefint. De lyssnad på våra önskemål och kom med förslag på förbättringar och alternativ. Lätta att komma i kontakt med och svarar snabbt. 5 av 5!

Stor tack George Hälsning Albin Mur & Puts AB

Anders H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Mycket nöjd med en renovering av en tröskel till en garagedörr.

Stort tack Anders Hälsning Albin Mur Puts AB

Ulrika B
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Anlitade Albin mur och puts för renovering och ommålning av putsfasad. Det gjorde ett mycket bra arbete, kommunikationen med firman funkade bra på alla sätt och vis. I de fall då vi hade synpunkter på arbetet åtgärdades de på ett smidigt sätt.

Stort Tack Ulrika Hälsning Albin Mur & Puts AB

Per A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin Mur & Puts hjälpte oss med att renovera och måla om putsen på ett reverterat trähus från förra sekelskiftet. Vi valde dem bland flera andra tack vare ett mycket proffsigt första bemötande från Asko och deras positiva kundomdömen på bl.a. reco. Arbetet genomfördes av mycket kunnig, snabb och skicklig personal som var/är måna om att resultatet ska bli bra och kunden nöjd. Frågor som uppkommit under jobbet har bemötts och besvarats snabbt av Izo och Asko. Kommer att anlita dem för framtida jobb och rekommenderar dem starkt.

Stort tack Per Hälsning Albin Mur & Puts AB

Nils Bengt Gunnar W
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Putsen på en vägg rasade i somras. Kontaktade Albin Mur & Puts och de utförde jobbet snabbt och på ett bra sätt som vi är nöjda med.

Stort tack Bengt Hälsning Albin Mur & Puts AB

Johan A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

De tog bort gammalt silikon, murade igen sprickor och satte in nya vita mexitegel där det tidigare var fula spacklade hål och gamla ventiler jag inte längre behöver. Sen skrapade och målade de om en vit balkongpelare. Jag råkade sen, tokigt nog, trycka hål på murbruket när jag skulle släta till lite men det fixade de utan extra kostnad när de skulle hämta sina saker samma dag. De är supersnabba på att svara och trevliga att ha att göra med. Det blev riktigt fint resultat också, speciellt pelaren, borde ha gjort hela balkongen nu i efterhand. Supernöjd och kan verkligen rekommendera dem.

Stor tack Johan för fint samarbete Hälsning Albin Mur & Puts AB

Mikael A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

De putsade om min skorsten utvändigt där färgen flagnat. De kom på tiden de utlovat och jobba på i två dagar. Jag är mycket nöjd med resultatet och bemötande (trevliga, noggranna och gjorde det lilla extra). Inte bara det att de putsade om skorstenen utan de målade även plåten så gamla färgstänk försvann - mycket snyggt !.

Stor tack Mikael Hälsning Albin Mur & Puts AB

TOBIAS REINO H
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Företaget gav gott intryck, var trevliga och utförde jobbet med gott resultat. Kommunikationen var bra också. Jag skulle anlita de igen. De hade egentligen inte tid med mitt lilla jobb, men efter två veckor, så lyckades de hitta en lucka. Jobbet avsåg att knacka ner puts som släppt från underlaget och putsa om en innervägg.

Stor tack Tobias Mvh Albin Mur & Puts AB

Carolina E
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Albin mur och puts anlitades för att renovera husfasad. Under arbetet tillkom dessutom annat, på vårt initiativ, som t ex byte av altandörr. Albin mur och puts var proffsiga och flexibla i sitt bemötande. Jobbade fokuserat och var angelägna om vår nöjdhet. Vi är mycket nöjda och rekommenderar varmt att anlita Albin mur och puts!

Stor tack Caroline Hälsning Albin Mur & Puts AB

Magnus G
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Arbetet utförs på överenskommen tid med hög kvalitet och till det pris som angivits. Dessutom är dem trevliga 👍

Stor Tack Magnus Hälsning Albin Mur & Puts AB

Joakim E
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Vi anlitade ”Albin” för ett större renoveringsprojekt där vi putsade om och målade fasaden, målade om takfötter, vindskivor, fönster och sula. I tillägg bytes några fönster ut samt att hängrännor och stuprör byttes ut. De var väldigt bra att ha att göra med och flexibla då bla de nya fönstrens blev lite försenade så projektet drog ut lite på tiden. Jag ger dem mina varmaste rekommendationer! /Joakim

Stor tack Joakim Hälsning Albin Mur & Puts AB

Lars C
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Företaget utförde arbetet med att putsa vår stenmur och gjöt en ny trappa. Arbetet utfördes mycket proffsigt. Vi är mycket nöjda med kontakten inför arbetet, under arbetet och när arbetet var klart. Albin Mur & Puts AB kan vi verkligen rekommendera.

Stort tack Lars Mvh Albin Mur & Puts AB

Gdom A
Skrev om Albin Mur & Puts AB

Snabbt och bra utförande. Jag är mycket nöjd.

Tack för ett fint samarbete - Hälsning Albin mur & puts ab