Aleo Care AB

Aleo Care AB

Välkommen till Aleo Care - Omsorg från hjärtat!

Din trygghet är vårt största ansvar. Vi på Aleo Care AB erbjuder dig hjälp helt anpassat efter dina behov och önskemål. Vi tror på respekt och delaktighet i det arbete vi gör och bjuder därför in dig till att vara en del av oss.

Våra tjänster: Hemtjänst, demensvård, funktionshinder, hushållsnära tjänster, ledsagning samt hjälp vid livets slutskede.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor angående vårt arbete eller verksamhet. Eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 26 kunder tycker om Aleo Care AB 2

2022-05-16 Insamlad av företaget
    Min numera avlidna mamma blev mycket väl bemött när hon tog emot dagliga matportioner, vilket var den enda tjänst hon behövde från ALEO. Man ändrade matleverantör så hon blev väldigt nöjd med maten.
    Även jag som hennes dotter har bara positiva upplevelser av ALEO.
    Hej Eivor! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Har haft hemtjänst för min mamma, som hade ASIH i hemmet i några månader. Ringde ett par företag innan, men fastnade för Aleo, på deras sätt att bemöta frågor och önskemål, bla om man kunde få önska kvinnliga vårdare, då mamma skulle behöva hjälp med intimhygien. Det fick man, men så småningom så kom det manliga personal ändå, lite olika men det gick faktiskt väldigt bra. De flesta var väldigt fina och bra. Sammantaget måste jag säga att vi är otroligt nöjda med Aleo. Nästan alla personal vi har haft har varit väldigt bra, och sedan har det varit några som har varit outstanding, fantastiskt fina och engagerade och man upplevde att de verkligen brydde sig och bemötte mamma på finaste sätt.
    Hej Berit! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Lätt att nå ansvariga på kontoret. Bra bemötande och engagemang av erfaren personal. Under Corona perioden har det dock kommit in nya som inte fått full intro. Nu flyttar mamma in på äldreboende. Tack för all hjälp och stöd under de här åren.
    Hej Torleif! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    Ett varmt och engagerande företag, vilket märktes redan under första mötet med arbetsledaren.
    Våra förväntningar var höga, och vi blev inte på något vis besvikna.
    Otroligt engagerande och proffisionell personal, alltid glada och hjälpsamma.
    Vi har själva sagt upp tjänsten då min mor nu klarar sig själv, men behövs hjälp igen så kommer vi garanterat att vända oss till samma företag, Aleo.
    Hej Peggy! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Bra orfanisation med bra personal,
    enkla flexibla vid behov, bra bemötande hela vägen o snabba återkopplingar vid frågeställningar!
    Hej Stefan! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Personligt och vänligt bemötande och alltid snabba att notera ändringar i behovet av hjälp.
    Hej Elisabet! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Hej,

Tycker att Alero haft ett mycket bra bemötande, varit tillgängliga, alltid återkopplat!

Ordnat med bra mat, köpt hem det som saknas och tagit hand om mors hygien!

Däremot är det svårt med regeringen bestämmelser över hur lång tid personalen kan ägna åt dem äldre och städningen !

Mvh/
    Eva Carlsson
    Hej Eva! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Mkt engagerade och omvårdande.
    Ställer alltid upp med det lilla extra trots att tidsschemat ibland är tajt.
    Lyssnar och tar till sig önskemål.
    Mycket nöjda 😊
    Hej Per-ola! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Vi bytte hemtjänst till min morbror och ni var betydligt bättre. Gick från misär till ok.
    När jag ringde er fick jag alltid bra mottagande, men jag hade önskat en dialog från er sida.
    Denna omdömesförfrågan är det enda jag fått från er förutom samtal om att min morbror åkt in på sjukhus.
    Hej Lena!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Vi strävar alltid efter att förbättra-och utveckla vår verksamhet och tar med oss din feedback.

Önskar dig en God Jul och ett gott nytt år!

Med vänlig hälsning, Jonas på Aleo
    Hemtjänst
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Bästa bemötande, hjälp och förståelse.
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Dom är helt underbara.Lugna ,trygga.Företaget levde upp till förväntningarna.Det jag köpte har verkligen varit guld värd
    Hej Catharina! Tack för fin rekommendation. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
  • 2021-11-30 Insamlad av företaget
    Aleo var mycket omtänksamma och tillmötesgående och gjorde allt de kunde för att tillgodose mina föräldrars behov. Jag kände att mina föräldrar var i trygga händer.
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Hej Aleo Care AB!
    Tack så mycket för väldig bra service och omtänke! Ert företag skall jag rekommendera gärna.
    Mvh, Janina Nordgren
    Hej Janina! Tack för fin rekommendation. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas Hemtjänst
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    -Insatsen var 5 ggr/dag, stöd i tvätt, hygien, städ, inhandling, matlagning samt sällskap vid måltider.
    -Bemötandet var mycket gott vid kontakt med personal på plats samt chefer per telefon.
    -Vår mamma tyckte mycket om de flesta i personalen.
    -God setvice, flexibla utöver, t.ex inköp av underkläder, vin etc.
    -Vid några tillfällen fanns det översvämmad papperskorg i badrummet, och det var något ofräscht, fick lyfta med personal.
    -När vi anhöriga tog kontakt för att fråga hur det var med olika delar alternativt ge info om mamma, togs det alltid emot väl, vi fick svar och chefer var tillgängliga.
    -I takt med att mamma blev sämre i sitt fungerande, blev mer otrygg, hade det varit bra om hemtjänsten tog kontakt med oss anhöriga för att informera om deras perspektiv, vad de såg, tänkte om det samt ifall de tyckte att insatserna var tillräckliga kopplat till mammas behov.
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Alla utom en eller två personer hade trevligt
    bemötande. De var tillmötesgående och
    dom flesta hade kristna värderingar. Jag
    menar inte religion utan deras humanistiska
    synsätt och social kompetens. De ville mer
    men tiden räckte inte till. Att tvätta kroppen
    på alla ställen blev ibland bristfälligt. Aleo
    har kunnig ledning och bra sammanhållning
    vilket påverkar personal ” på golvet ”
    positivt och kommer på så sätt brukarna
    tillgodo. Jag kastade maten för ofta och
    önskar att Aleo tittar på möjlighet
    att byta matleverantör. Det finns bättre
    mat för samma pris !
    Jag hade låga förväntningar och blev
    positivt överraskad. Jag fick behålla min
    städhjälp Lily. Lily är mycket duktig och
    hon arbetar privat för mig. På så sätt
    håller jag kontakten med Aleo tills jag
    behöver hemhjälp åter igen.
    Vänligen
    Maija
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Alldeles utmärkt hjälp för både min mor Inga och min far Ulf under deras sista levnadsår. Vi är helt nöjda med den hjälp som Aleo Care givit.

Björn lch Kristina Waltré
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötta.
    Vi förväntade oss en bra omsorg av en gammal tant.
    Dom skötte sitt jobb så bra det gick efter
    omständigheterna.
    Full hemtjänst.
    Vi är nöjda med den hemtjänsten vi fick.
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    De ringde alltid och frågade om det var några tveksamheter om vad de skulle handla åt mig. Tidigare hade jag städning oxå och det var jag väldigt nöjd med oxå.
    2021-01-30 Insamlad av företaget
    Detta borde min mor svara på, men jag tror att hon var nöjd.
    2021-01-11 Insamlad av företaget
    Mycket bra! Kom igång snabbt med alla omsorgstjänster och levererade den service som man bara kan önska! Var även behjälpliga för oss som anhöriga. Rekommenderas varmt!
    2020-10-29 Insamlad av företaget
    Morgonhjälp till min demente man när jag inte var hemma. Det fungerade bra för oss båda två.
  • Leif L
    skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB
    2020-10-29 Insamlad av företaget
    Allt bra och mycket fin personal. Kan inte bli bättre. Tacksam för deras insats
    2020-10-27 Insamlad av företaget
    Mycket bra! Lätt att få kontakt med
    2020-10-27 Insamlad av företaget
    Mamma och pappa bor på Norrgårdshöjden i Åkersberga. Fantastiskt personal och bemötande. Allt är toppen. Dom lämnar bra information om vad som händer och sker.
    100% nöjd, med allt.
  • Mikael S
    skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB
    2020-09-21 Insamlad av företaget
    Aleo Care hanterar den hemtjänst som mina föräldrar har. De är alltid tillgängliga, tillmötesgående och anpassningsbara och har en total förståelse för mina föräldrars behov. Som man önskar att en hemtjänst ska vara helt enkelt!
    2020-09-19 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, väl utförda tjänster.