Aleo Care AB

Aleo Care AB

www.aleocare.se
  • BadgeThreeYears
4.5

Välkommen till Aleo Care - Omsorg från hjärtat! Din trygghet är vårt största ansvar. Vi på Aleo Care AB erbjuder dig hjälp helt anpassat efter dina behov och önskemål. Vi tror på respekt och delaktighet i det arbete vi gör och bjuder därför in dig till att vara en del av oss. Våra tjänster: Hemtjänst, demensvård, funktionshinder,...

55 omdömen om Aleo Care AB

Sedan starten hos Reco 2020

Annika K
Skrev om Aleo Care AB

Vår familj har haft Aleo Care som hemtjänst under många år. Under dessa år har vi haft en väldigt bra kommunikation med ledningen. De har varit tillgängliga och vi har haft en bra dialog omkring olika behov. Det har varit mycket bra personal genom åren. De har visat omsorg, respekt, flexibilitet och kunnighet. Särskilt vill vi tacka Mabel som har varit fantastisk! Med bra personal och bra dialog med ledningen så har det känts tryggt!

Svar från Aleo Care AB

Hej Annika! Tack för ert förtroende under alla dessa år 💙 Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Marcis S
Skrev om Aleo Care AB

Kunnig personal som var kontinuerlig vilket skapar trygghet

Svar från Aleo Care AB

Hej Marcis! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Ulf B
Skrev om Aleo Care AB

Kundorienterat företag med proffsiga och dedikerade medarbetare. Förväntningarna om hemtjänster var låga men Aleo Cate överträffade dem med råge. Jag fick hjälp med förflyttningar från säng, rullstol, toalett etc fyra gånger per dag under tre veckor. Samtliga medarbetare var proffsiga och trevliga!

Svar från Aleo Care AB

Hej Ulf! Tack för din recension :) Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Maija M
Skrev om Aleo Care AB

Jag är nöjd med administrationen och resultatet av tjänsten som jag har köpt.

Svar från Aleo Care AB

Hej Maija! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Annika L
Skrev om Aleo Care AB

Pappa och mamma har varit nöjd med den omvårdnad de fått

Svar från Aleo Care AB

Hej Annika! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Tomas O
Skrev om Aleo Care AB

Vår pappa hade först hemtjänst några månader från ett annat företag och det blev väldigt mycket fel. Vi bytte då till Aleo och blev väldigt väl bemötta redan från början med ett genomtänkt introduktionsmöte. Sedan dess fungerade hemtjänsten jättebra. Pappa var väldigt nöjd och pratade ofta om hur snäll och hjälpsam personalen var. Vi anhöriga hade en bra kontakt med Aleo och kände oss trygga med den hjälp pappa fick. Vid några tillfällen tog Aleo även initiativ till utökad hjälp utifrån pappas ökande behov. Nu har pappa...

Svar från Aleo Care AB

Hej Tomas! Tack för din recension. Önskar dig ett Gott Nytt År! Med vänlig hälsning, Jonas

Malin N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Väldigt rara, trevliga och tillmötesgående all personal vi träffade. Det är inte deras fel att de har ont om tid. Men ibland var det svårt för mamma att göra sig förstådd

Svar från Hemtjänst

Hej Malin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Nina W
Skrev om Aleo Care AB

Det fanns en som va helt underbar, som gick in o gjorde vad som behövdes göras.utan att fråga, hon va helt underbar. Hade ett mycket respektfullt sätt. Alltid kunden i fokus- titta i pärmen innan du går in ..inte efter, som om dom gjort allt, även om dom inte gjort ngt, så kryssar dom i allt...fast endast hallen blev besökt. Jag tackade nej, för jag ville inte att dom kom in, kände mig inte trygg Sen, dyk aldrig upp på andra tider..eller ej bokade .det har skapat stor o svår ångest att arbeta med. Det kändes inte trÿggt...

Svar från Aleo Care AB

Hej Nina! Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Vi strävar alltid efter att förbättra-och utveckla vår verksamhet och tar med oss din feedback. Allt gott, Med vänlig hälsning, Jonas

Carin K
Skrev om Aleo Care AB

Personalen var omtänksam och de betydde mycket för min mor att det mer eller mindre var samma person som utförde tjänsten. De kom 3 ggr per dag. Serverade mat till min mor, städade, tvättade och inhandlade mat.

Svar från Aleo Care AB

Hej Carin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Lennart Hjalmar B
Skrev om Aleo Care AB

Glada, vänliga, tillmötesgående och proffsiga.

Svar från Aleo Care AB

Hej Kerstin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Per-anders Å
Skrev om Aleo Care AB

Bra och snabbt städarbete. Har ingen annan tjänst just nu av aleo

Svar från Aleo Care AB

Hej Per! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Assefeh N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

It was a good experience, everyone was nice, polite and helpful, specially Harry who was doing the main help, thank you all for your help 🙏🏼

Svar från Hemtjänst

Hej Assefeh! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Liselotte N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Med stort engagemang, värme , tålamod och omsorg tar personalen hand om våra föräldrar. Oftast är det samma personal som gör det lilla extra som gör vardagen lite lättare för dom och oss. Cheferna är lyhörda och det är aldrig några problem när vi ber om något.

Svar från Hemtjänst

Hej Liselotte! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Kristina W
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Mycket positivt bemötande från personalen. Särskilt Eisha?? Ska framhållas. Hon visade både värme och empati mot min man och mot oss i familjen.

Svar från Hemtjänst

Hej Kristina! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Karl Gunnar R
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Trevligt bemötande på alla nivåer. Tider har passats väl. Städning och tvätt över förväntan. Trevlig personal som man snabbt kom att tycka om. Mat bäddning mm ordnades snabbt så som jag önskade det. Jag rekommenderar gärna Aleo

Svar från Hemtjänst

Hej Karl! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Marie N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Kunnig, lyhörd och ansvarstagande, personal som ofta gör det lilla extra. Oftast samma personer som kommer och de vet vad som behövs och önskas

Svar från Hemtjänst

Hej Marie! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Leif J
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Vänlig & positiv personal . Sporadisk upphängning av tvätt Några gånger tilllagning av frukost + Småsaker

Svar från Hemtjänst

Hej Leif! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Per Å
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bra bemött av städpersonal Arbetet snappt utfört Är nöjd med företaget

Anne-Katrin O
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Vi är mycket nöjda med er stora insats För mammas räkning Alltid ställt upp o lyssnat på våra önskemål Jag rekommendera gärna er som en bra hemtjänst

Svar från Hemtjänst

Hej Anne-Katrin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Karolina N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Aleo har fantastiska medarbetare som löser alla problem. De bryr sig om sina brukare och tar kontakt med oss anhöriga så fort något hänt. Jag rekommenderar dem verkligen!

Svar från Hemtjänst

Hej Karolina! Tack för din recension. Önskar dig ett Gott Nytt År! Med vänlig hälsning, Jonas

Mona S
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bemötandet av er personal var ALLTID fint, till- mötesgående och vänligt. Har inga anmärkningar, varken på för sen ankomst, slarvigt utfört arbete eller snokighet. Jag avslutade uppdraget för att det blev för dyrt att betala för att få ett ägg kokat på morgonen på 7-8 min. och för att ta ut t ex en vårrulle att tina för att till lunch steka den och diska upp min äggkopp och sked på lunchen på 9-10 min. Och nästa dag koka havregrynsgröt vilket går snabbt och ta ut något från kylskåpet el frysen till lunch. Jag vet inte...

Svar från Hemtjänst

Hej Mona! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Pia L
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Underbar personal som tog väl hand om min man och vi kände oss båda väldigt trygga med dem. De gav också mig som anhörig uppmuntrande, stöttande ord som betydde mycket för mig. Tack vare dem kunde vi leva tillsammans hemma det sista året. En sak kunde ha varit bättre och det handlar inte om personalen som skötte om min man. Utan om administrationen, närmare bestämt schemaläggningen. I början hände det flera gånger att de överenskomna tiderna ändrades utan att vi vidtalats i förväg av schemaläggaren. Det fick jag ”bråka”...

Svar från Hemtjänst

Tack för ditt fina omdöme Pia, det glädjer oss att höra att ni är så nöjda med vår personal :) Vi tar givetvis till oss av din feedback gällande vår schemaläggning. Vi tar det här vidare internt och försöker vara tydligare i vår kommunikation framöver. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning, Jonas

Gunnel P
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Alltid trevligt bemötande. Allt fungerade mycket bättre än vi vågat hoppas. Personlig omvårdnad morgon och kväll samt promenader gjorde tillvaron lättare.

Svar från Hemtjänst

Hej Gunnel! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Karin R

Det var bra

Svar från Hemtjänst

Hej Karin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Anna-carin B
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Min familj hade ingen erfarenhet av hemtjänst när vi med kort varsel var tvungna att ordna med hjälp för pappa. Aleo Care kom snabbt på plats och har på bästa sätt ombesörjt med pappas personliga hygien. All hjälp har skett med personlig engagemang och hög servicenivå. Ett stort tack till all personal. Tjänsten avslutas endast på grund av att pappa flyttat till äldreboende.

Svar från Hemtjänst

Hej Anna-Carin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Erika K
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

På det stora hela tycker jag att det fungerat ganska bra med Aleo men på detaljnivå finns det en hel del att klaga på. Min mamma beviljades städning 2 gånger per månad men hade även privat städning 2 gånger per månad. När Aleo råkade planera sin städning samma veckor som den privata städningen valde de helt sonika att inte städa alls. Men de fortsatte ta betalat för tjänsten. Min mamma beviljades veckoinköp, men ingen meddelade oss barn om detta varför det saknades pengar att handla med. Det dröjde ca 3 månader innan vi...

Svar från Hemtjänst

Hej Erika, Tack för ditt omdöme. Vi har kontaktat dig per telefon då vi vill följa upp detta med dig, ring gärna tillbaka när du har möjlighet. Vi arbetar på beställning och uppdrag av kommun. Vilket innebär att vi endast utför de insatser som är beställda och beviljade av kommunen. Vi arbetar också med digitala verksamhetsystem och stämplar alltid in-och ut i samband med varje kundbesök. Vi kan alltså inte ta betalt för insatser som inte är utförda eller beställda hos kommunen. Om ni har felaktigt blivit debiterade föreslår...

Häkan B
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bra personal som alltid kom enligt överenskommelse. Tacksam för kontakt under två veckor när min hustru var borta

Svar från Hemtjänst

Hej Håkan! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Sussie S
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Hadebinte personligen kontakt med de som arbetade men utav den info jag fick utav min mamma som var den som fick hjälp så var det bra! Mamma hade bara telefonkontakt ett tag och sen 1-2 dagar tillsyn på kvällen.

Svar från Hemtjänst

Hej Sussie! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Britt T
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Personalen på detta företag var mycket snälla och tillmötesgående.

Svar från Hemtjänst

Hej Britt! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Eivor H
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Min numera avlidna mamma blev mycket väl bemött när hon tog emot dagliga matportioner, vilket var den enda tjänst hon behövde från ALEO. Man ändrade matleverantör så hon blev väldigt nöjd med maten. Även jag som hennes dotter har bara positiva upplevelser av ALEO.

Svar från Hemtjänst

Hej Eivor! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Berit O
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Har haft hemtjänst för min mamma, som hade ASIH i hemmet i några månader. Ringde ett par företag innan, men fastnade för Aleo, på deras sätt att bemöta frågor och önskemål, bla om man kunde få önska kvinnliga vårdare, då mamma skulle behöva hjälp med intimhygien. Det fick man, men så småningom så kom det manliga personal ändå, lite olika men det gick faktiskt väldigt bra. De flesta var väldigt fina och bra. Sammantaget måste jag säga att vi är otroligt nöjda med Aleo. Nästan alla personal vi har haft har varit väldigt bra,...

Svar från Hemtjänst

Hej Berit! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Torleif S
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Lätt att nå ansvariga på kontoret. Bra bemötande och engagemang av erfaren personal. Under Corona perioden har det dock kommit in nya som inte fått full intro. Nu flyttar mamma in på äldreboende. Tack för all hjälp och stöd under de här åren.

Svar från Hemtjänst

Hej Torleif! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Peggy Astrid Maria S
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Ett varmt och engagerande företag, vilket märktes redan under första mötet med arbetsledaren. Våra förväntningar var höga, och vi blev inte på något vis besvikna. Otroligt engagerande och proffisionell personal, alltid glada och hjälpsamma. Vi har själva sagt upp tjänsten då min mor nu klarar sig själv, men behövs hjälp igen så kommer vi garanterat att vända oss till samma företag, Aleo.

Svar från Hemtjänst

Hej Peggy! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Stefan H
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bra orfanisation med bra personal, enkla flexibla vid behov, bra bemötande hela vägen o snabba återkopplingar vid frågeställningar!

Svar från Hemtjänst

Hej Stefan! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Elisabet A
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Personligt och vänligt bemötande och alltid snabba att notera ändringar i behovet av hjälp.

Svar från Hemtjänst

Hej Elisabet! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Eva C
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Hej, Tycker att Alero haft ett mycket bra bemötande, varit tillgängliga, alltid återkopplat! Ordnat med bra mat, köpt hem det som saknas och tagit hand om mors hygien! Däremot är det svårt med regeringen bestämmelser över hur lång tid personalen kan ägna åt dem äldre och städningen ! Mvh/ Eva Carlsson

Svar från Hemtjänst

Hej Eva! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Per-ola S
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Mkt engagerade och omvårdande. Ställer alltid upp med det lilla extra trots att tidsschemat ibland är tajt. Lyssnar och tar till sig önskemål. Mycket nöjda 😊

Svar från Hemtjänst

Hej Per-ola! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Lena J
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Vi bytte hemtjänst till min morbror och ni var betydligt bättre. Gick från misär till ok. När jag ringde er fick jag alltid bra mottagande, men jag hade önskat en dialog från er sida. Denna omdömesförfrågan är det enda jag fått från er förutom samtal om att min morbror åkt in på sjukhus.

Svar från Hemtjänst

Hej Lena! Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Vi strävar alltid efter att förbättra-och utveckla vår verksamhet och tar med oss din feedback. Önskar dig en God Jul och ett gott nytt år! Med vänlig hälsning, Jonas på Aleo

Eva W
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bästa bemötande, hjälp och förståelse.

Catharina K
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Dom är helt underbara.Lugna ,trygga.Företaget levde upp till förväntningarna.Det jag köpte har verkligen varit guld värd

Svar från Hemtjänst

Hej Catharina! Tack för fin rekommendation. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Agneta M
Skrev om Aleo Care AB

Aleo var mycket omtänksamma och tillmötesgående och gjorde allt de kunde för att tillgodose mina föräldrars behov. Jag kände att mina föräldrar var i trygga händer.

Svar från Aleo Care AB

Hej Agneta! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Janina N
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Hej Aleo Care AB! Tack så mycket för väldig bra service och omtänke! Ert företag skall jag rekommendera gärna. Mvh, Janina Nordgren

Svar från Hemtjänst

Hej Janina! Tack för fin rekommendation. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Elin W
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

-Insatsen var 5 ggr/dag, stöd i tvätt, hygien, städ, inhandling, matlagning samt sällskap vid måltider. -Bemötandet var mycket gott vid kontakt med personal på plats samt chefer per telefon. -Vår mamma tyckte mycket om de flesta i personalen. -God setvice, flexibla utöver, t.ex inköp av underkläder, vin etc. -Vid några tillfällen fanns det översvämmad papperskorg i badrummet, och det var något ofräscht, fick lyfta med personal. -När vi anhöriga tog kontakt för att fråga hur det var med olika delar alternativt ge info...

Svar från Hemtjänst

Hej Elin! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Maija M
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Alla utom en eller två personer hade trevligt bemötande. De var tillmötesgående och dom flesta hade kristna värderingar. Jag menar inte religion utan deras humanistiska synsätt och social kompetens. De ville mer men tiden räckte inte till. Att tvätta kroppen på alla ställen blev ibland bristfälligt. Aleo har kunnig ledning och bra sammanhållning vilket påverkar personal ” på golvet ” positivt och kommer på så sätt brukarna tillgodo. Jag kastade maten för ofta och önskar att Aleo tittar på möjlighet att byta...

Björn W
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Alldeles utmärkt hjälp för både min mor Inga och min far Ulf under deras sista levnadsår. Vi är helt nöjda med den hjälp som Aleo Care givit. Björn lch Kristina Waltré

Svar från Hemtjänst

Hej Björn! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Karin T
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Bra och trevligt bemötta. Vi förväntade oss en bra omsorg av en gammal tant. Dom skötte sitt jobb så bra det gick efter omständigheterna. Full hemtjänst. Vi är nöjda med den hemtjänsten vi fick.

Henrik E
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

De ringde alltid och frågade om det var några tveksamheter om vad de skulle handla åt mig. Tidigare hade jag städning oxå och det var jag väldigt nöjd med oxå.

Svar från Hemtjänst

Hej Henrik! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Marie G
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Detta borde min mor svara på, men jag tror att hon var nöjd.

Jenny O
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Mycket bra! Kom igång snabbt med alla omsorgstjänster och levererade den service som man bara kan önska! Var även behjälpliga för oss som anhöriga. Rekommenderas varmt!

Svar från Hemtjänst

Hej Jenny! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas

Catarina L
Skrev om Hemtjänst en del av Aleo Care AB

Morgonhjälp till min demente man när jag inte var hemma. Det fungerade bra för oss båda två.

Svar från Hemtjänst

Hej Catarina! Tack för din recension. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Jonas