Alla kategorier Sportaffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Alewalds Sport AB

Kungsgatan 32, 111 35 Stockholm — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Alewalds Sport AB

• Maciek D
    Maciek D skrev om Alewalds Sport AB
    Köpte för några år sen på Alewalds på Kungsgatan i Stockholm ett par långfärdsskriskor. Förklarade att jag var amatör och ville ha de enklaste av de enkla. Fick ett par med lös häll med förklaringen att det var enkelt att lära sig. Ok. Har hållit på i tre fyra år och har ett helvete att lära mig. De få gånger per år som jag går ut på Östermalms IP funkar det inte alls. Har varit på Alewalds och frågat om något sätt att sätta fast hällen men fick en förklaring att det gör man inte minsann. Fixade då själv ett par remmar som hjälper till att hålla hällen fast vid skenan. Det går ok. I år köpte jag ett par längdskidor. Förklarade väldigt tydligt för först säljaren och sen skidtekniken att jag var en 60 årig AMATÖR och behövde de enklaste av de enkla och Absolut vallningsfria! Fick ett par skidor som inte var vallfria men så gott som. Sa skidspecialisten. De hade en valla som skulle hålla i flera år och passade alla väder. Super. Betalade gladeligen och så ut i spåret på Gärdet. Jag halkade mest bakåt hela tiden i den isiga banan. Första gången i år och ett det blev ett totalt misslyckande. Ett par helger senare var det dags igen. Solig eftermiddag med nysnö gick jag raskt ut i spåret vid Nacka reservatet. Det blev ett par, kanske tre steg. Snön fastnade under skidorna och det blev tvärstopp medan kompisen med vallnigsfria skidorna försvann bakom horisonten. Helt förtvivlad tog jag av skidorna och gick hem. I dag gick jag mycket arg till Alewalds. Jag hann knappt förklara för säljaren hur förtvivlad jag var när han hänvisade mig till en tekniker. Temperaturen steg med några grader. Jag förklarade igen att jag måste ha fått den sortens skidor som man aktivt måste valla för olika väderlekar medan jag bett om enkla och vallningsfria. Jag bad om akut hjälp. Som svar fick jag ett litet paket med någon slags remsa som man kunde klistra på under skidorna och som ger bättre valla. Nej, jag ville inte köpa på mig någon valla eller något annat för den delen. Jag ville ha mina skidor fixade så jag kunde gå på tur med detsamma!. Nej, då det tar tre fyra dagar att fixa. Men förresten, tekniker tittade noga på mina skidor och sa att mina skidor var ju vallade och de skulle då funka i alla väder. Jag blev helt förtvivlad och tackade för mig och gick från affären med en stark känsla av avsmak. Nej det blir inga fler turer till Alewalds på Kungsgatan i Stockholm. Jag kommer inte att köpa mer utrustning, mer kläder eller annat där. Betyg: 0 recos.
    Jakob J gillar detta
  • ANTON A
    ANTON A skrev om Alewalds Sport AB
    Grym service utbud medmera. Toppen helt enkelt! ska du köpa friluftsprylar så är det här ett måste att besöka.
  • Linus L
    Linus L skrev om Alewalds Sport AB
    Bra utbud och många bra erbjudanden. Men, de har nästan för bra service. Obehagligt!
    ANTON A gillar detta
  • Björn R
    Björn R skrev om Alewalds Sport AB
    Jag köpte pjäxor här förra veckan och är väldigt nöjd med utbud, service och bemötande! En oas i stockholmsdjungeln jämfört med exempelvis Stadium och Intersport där man inte blir bemött på samma personliga sätt. Hit går jag igen om jag ska fixa en sportpryl!
    ANTON A gillar detta
  • Camilla
    Camilla skrev om Alewalds Sport AB
    Bästa butiken om man vill få personlig hjälp. Den här butiken verkar ha hur mycket personal som helst och de är alla trevliga och kunniga. Butiken är stor och luftig och det är sällan mycket folk. Utbudet är brett, med både billigare och dyrare märken. Jag har gjort några av mina bästa köp av fritidskläder här. Rekommenderas varmt!
    ANTON A, Johan C gillar detta

Kungsgatan 32, 111 35 Stockholm