Allra

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm — Visa karta

Allra är den moderna och ledande utmanaren till de traditionella storbankerna. Vårt kunderbjudande riktar sig först och främst till privatpersoner och småföretagare som eftersträvar en tryggare och enklare vardagsekonomi. Med egna innovativa banktjänster inom lån, sparande, pension och försäkringar hjälper vi våra kunder att få ihop livspusslet, så att de får tid till annat.

Vi är ett alternativ till banken för de som behöver hjälp med privatekonomin och tycker att det är viktigt med en personlig kontakt. Vi finns där för våra kunder när de behöver oss som mest och är en naturlig partner i vardagsekonomin som går att lita på – som en bank borde vara.

Varmt välkommen till Allra!
Mån-Tor: 09:00-21:00
Fre: 09:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 46 kunder tycker om Allra

• John L
    John L skrev om Allra
    Ida har ändrat min syn på livet med sin exceptionella säljstyrka, från och med nu vet jag att ingenting, oavsett hinder, är omöjligt.
    Hennes servicekvalite' över telefon var näst intill berörande.

Hennes utomordentliga läskunskaper chockerade min inre dyslektiker av ren avund. Men, vad är avund efter att ha tagit del av detta samtal? Hennes kunskaper, uppmärksammande aspekter och informativa perspektiv på tänderna och dess hälsa - skapade ett djupt intresse gällande Karius och Baktius.

Ett bemötande av världsklass, ett skratt av guld och en röst av en ängel.
    Tack vare Ida och försäkringen så går jag trygg i vardagen och har en god natts sömn.

Så fort vi la på kastade jag ut snusen och tog beslutet, aldrig mer vill jag förstöra mitt tandkött.
    - Ida, om du ser det här; du kommer att gå långt inom den här branschen. Jag tror på dig.
    / Rörisen #tandläkarförsäkring
    2016-12-01 Markus L svarar John L
    Tack John, för din exceptionella feedback!

Jag kommer att se till att Ida får ta del av detta snarast. Det är alltid lika roligt att höra hur nöjd man är över bemötandet våra förmedlare ger, tack för det!

Markus, Allra
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Allra
    ett väldigt bra bemötande och bra rådgivning om mitt pensionssparande.
    2016-12-01 Allra svarar Thomas A
    Tack för feedbacken!

• Jannike S
    Jannike S skrev om Allra
    Av min erfarenhet så har jag inte haft några som helst problem med försäkringen eller att få utnyttja försäkringen så är bara en massa plus från min sida:)
    2016-12-01 Allra svarar Jannike S
    Vad kul att höra, tack för feedbacken!

• Andreas L
    Andreas L skrev om Allra
    Bemötandet från dag ett har varit bra! Väldigt trevlig personal på kundservicen!
    Jag har skaffat tandvårdsförsäkring och best doctors försäkringen hos Allra och är hittills väldigt nöjd.
    Efter mitt första tandvårds besök och inskickning av fakturan visste jag inte riktigt hur jag skulle gå tillväga och vad som riktigt ingick i den försäkringen jag hade. Ringde då kundservicen och fick prata med en tjej som heter Stina. Väldigt trevlig, proffsigt bemötande och svarande på alla mina jobbiga frågor haha!
    Är ni osäkra så rekommenderar jag att ringa in till Allra om det är några frågor ni har, de kan svara på era frågor och är som sagt väldigt trevliga.
    2016-11-30 Allra svarar Andreas L
    Vad roligt att höra och vad bra att du nyttjar försäkringen. Tack för Recon Andreas!

• Simon K
    Simon K skrev om Allra
    Tjänster jag utnyttjat är Allras Tandförsäkring.
    Den har funkat helt OK för mig och hjälp mycket under det år jag använt det.

Kundtjänsten är topnotch, jag pratade med Mimmi och hon var en stjärna på det hon gör. - Väldigt informativ och trevlig kundtjänst.
    2016-11-28 Markus L svarar Simon K
    Tack för din feedback Simon!
    Vi är väldigt stolta över att ha medarbetare som Mimmi på vår kundtjänst!

Markus, Allra
  • Claes B
    Claes B skrev om Allra
    Bra bemötande och stor hjälp med att få den information jag behövde
    2016-11-28 Allra svarar Claes B
    Tack för feedbacken Claes!

• Mats L
    Mats L skrev om Allra
    Mycket bra bemötande. Sakligt och allt för allt för att hjälpa mig , tack
    2016-11-27 Allra svarar Mats L
    Härligt att höra, tack för återkopplingen!

• Anders E
    Anders E skrev om Allra
    Det var ett mycket bra samtal där jag fick hjälp med det jag ringde för.
    2016-11-27 Allra svarar Anders E
    Kul att höra, tack för feedbacken!

• Furat S
    Furat S skrev om Allra
    Underbar service av stina!

Lycklig kund hos allra
    Furat
    2016-11-24 Sebastian S svarar Furat S
    Kul att höra, Tack för din feedback!

Med vänlig hälsning,
    Sebastian, Allra
  • Elias H
    Elias H skrev om Allra
    Tusen tack Allra för grym service, och framförallt ett varmt tack till Stina som med värme och professionalism hjälpte mig!
    2016-11-22 Allra svarar Elias H
    Hej Elias, vad roligt att höra att du är nöjd, det blir vi alla här glada för!

• sebastian r
    sebastian r skrev om Allra
    Jätte trevlig och duktig tjej som jag pratade med!
    2016-11-21 Jessica J svarar sebastian r
    Tack för feedbacken Sebastian. Vad härligt att höra!

• Joel J
    Joel J skrev om Allra
    Min tid med tandförsäkringen fungerade utmärkt, inget problem med utbetalningarna och de kom relativt snabbt, från det jag postade breven hade jag pengarna på kontot 1,5-2 veckor senare. Deras kundtjänst/säljare har jag blandad uppfattning om, en kille ringde och ville sälja olycksfallsförsäkring, högst otrevlig och blev sur på mig när jag informera honom att jag inte var intresserad. När jag avslutade pratade jag med en Mimmi som var väldigt trevlig och informera mig om skillnaden på deras försäkring och folktandvårdens, samt deras tjänster och erbjudande på ett väldigt trevligt sätt inte så himla pushy som många säljare kan vara. Anledningen till att jag avsluta försäkringen är att jag gått över till folktandvårdens "frisktandvård".
    2016-11-18 Allra svarar Joel J
    Hej Joel,

tack för din feedback, vi tar till oss av den och försöker bli bättre.

• Åsa G
    Åsa G skrev om Allra
    Första kontakten var väldigt bra, men nu känner jag mig lurad. Det som utlovades vid första samtalet stämmer inte alls. Jag har betalat drygt 500 kr varje månad i över ett år men får inget tillbaka. Ringde kundtjänst igår för att säga upp avtalet men den väldigt påstridiga tjejen som svarade (Stina) lyckades övertala mig att stanna kvar ett tag till. Jag ska försöka få ersättning för några utlägg hos tandläkaren (vilket verkar bli svårt!) men sedan kommer jag definitivt att säga upp avtalet och lägga pengarna i semesterkassan istället.
    2016-11-17 Allra svarar Åsa G
    Hej Åsa,

vad tråkigt att höra att du inte är nöjd. Det är naturligtvis du som bestämmer om du vill fortsätta med försäkringen eller avsluta den. Har din karenstid löpt ut redan kan det vara en god idé att göra ett tandläkarbesök innan du bestämmer hur du går vidare, precis som du är inne på. Det är även något vi generellt rekommenderar att man tänker på.

Om du har några frågor eller om det är något jag kan göra så kan du alltid maila direkt till mig, peter.hall@allra.se

/Peter, Kundtjänstchef Allra
  • Zahraa A
    Zahraa A skrev om Allra
    Jätte bra service fick jag av mimi som var hur trevlig som helst och jätte hjälpsam!
    2016-11-16 Jessica J svarar Zahraa A
    Vad härligt att höra! Tack för den fina feedbacken Zahraa.

• Robert R
    Robert R skrev om Allra
    Bra bemötande och snabb hjälp.
    2016-11-15 Allra svarar Robert R
    Tack för det Robert!

• Lucia D
    Lucia D skrev om Allra
    Bra service över telefon. En väldigt trevlig tjej som hjälpte till.
    2016-11-14 Allra svarar Lucia D
    Kul att höra, tack för feedbacken!

• Gun-Britt J
    Gun-Britt J skrev om Allra
    En tillmötesgående säljare! Trevlig,sympatisk! Så skulle alla vara när man ringer till ett företag! ! Mvh Gun-britt
    2016-11-15 Allra svarar Gun-Britt J
    Härligt att höra, tack för återkopplingen Gun-Britt!

• Åsa D
    Åsa D skrev om Allra
    Mycket bra bemötande om olika tjänster, bl a pension.
    2016-11-08 Allra svarar Åsa D
    Vad roligt att höra, tack för feedbacken!

• Tommy U
    Tommy U skrev om Allra
    Hej jag talade med två tjejer o. Min uppskattning för det deras kunnande om mina frågor lugnade och gav mig full vetskap om mina pensioner . Tack
    2016-11-03 Allra svarar Tommy U
    Härligt att höra, tack för din feedback!

• Mikael A
    Mikael A skrev om Allra
    Trevliga och hjälpsamma med ett bra tjänsteutbud!
    2016-11-02 Allra svarar Mikael A
    Kul att höra Mikael!

• Irene G
    Irene G skrev om Allra
    Först och främst POSITIVT att inte kopplas hit och dit och knappande med olika alternativ utan kopplades fram direkt till en positiv och glad tjej som också sa sitt namn. Hon var både trevlig och tillmötesgående med mina frågor och undringar som vi också löste. Hon upplyste mej också om andra åtagande som de har men var på inga sätt påtvingande utan bara upplysande.
    Tänk om man blivit så här trevligt bemött på andra instanser - vad världen skulle se trevligare ut då
    2016-11-02 Allra svarar Irene G
    Jag blir verkligen glad av att höra om din upplevelse Irene! Mycket av det du skriver är precis vad vi jobbar hårt för att uppnå.
    Tack för att du gav oss ditt omdöme!

• Camilla B
    Camilla B skrev om Allra
    Jag fick bra och saklig information och jag känner mig helt trygg med att ha tecknat tandvårdsförsäkringen!
    2016-10-28 Allra svarar Camilla B
    Det var roligt att höra, tack för feedbacken och trevlig helg!

• Eva J
    Eva J skrev om Allra
    Hej jag hade någon förfrågan,och fick utmärkta svar och ett väldigt fint bemötande av Andreas,han är mycket trevlig och hjälpsam.
    Vänliga hälsningar Birgitta Johansson.

Tack än en gång för hjälpen Andreas.
    2016-10-19 Allra svarar Eva J
    Tack för det mycket fina omdömet Eva, vad kul att det kändes bra!

• Branko M
    Branko M skrev om Allra
    jag är nöjd,lätta att få kontakt,ni gör vad ni ska och ni gör det bra.
    2016-10-17 Allra svarar Branko M
    Hej Branko, det glädjer oss att höra och tack för din kommentar!

• Per E
    Per E skrev om Allra
    Jättebra bemötande och hjälpsama. Super nöjd
    2016-10-17 Jessica J svarar Per E
    Hej Per,
    Tack så mycket för din feedback!

Per E gillar detta
  • fredrik s
    fredrik s skrev om Allra
    Varit kund i 3 år, fungerat bra!
    2016-10-13 Allra svarar fredrik s
    Det glädjer oss att höra, tack för feedbacken!

Per E gillar detta
  • Camilla G
    Camilla G skrev om Allra
    Trevligt och kompetent bemötande med en förståelse för problem sett ur kundens synvinkel.
    2016-10-05 Allra svarar Camilla G
    Hej Camilla,

vad roligt att höra och tack för feedbacken!

• Viktor  R
    Viktor R skrev om Allra
    Tycker att det värkar vara konstigt att inte kunna be om information i brevlådan utan allra verkligen är desperata till att sälja sina försäkringat. Dåligt är även att man ska lämna ut konto nr på telefon och att de inte kan fixa inloggning när man ber om det utan måste ringa till kundservice för att få ett.
    2016-09-30 Allra svarar Viktor R
    Hej Viktor,

Tråkigt att höra att du upplevde våra förmedlare som desperata men av olika skäl väljer vi på Allra att förmedla våra försäkringar över telefon, främst för att skapa en personlig kontakt med våra kunder och enklast anpassa försäkringen efter kundens behovet. Istället för att skicka ut informationsblad så väljer vi att ha information om våra försäkringar på vår hemsida, och på så sätt tänker vi på miljön. Anledningen till att vi tar kundens kontonummer över telefon vid tecknandet är för att våra försäkringar aktiveras dagen efter man tecknat försäkringen. Angående inloggning via vår hemsida får alla nya kunder dessa uppgifter bifogade tillsammans med välkomstbrevet. Är man en befintlig kund kan man antingen begära ett nytt lösenord på vår hemsida eller kontakta som redan nämnt vår kundtjänst.

Har du flera frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på 0771 174 174. Trevlig helg!

Jessica
    Klagomålsansvarig, Allra
    2016-09-30 Viktor R svarar Allra
    Det är ju bra att försäkringen funkar när man tecknat den men har aldrig varit med om att tex fordons försäkrings bolaget krävt att lämna de uppgifter när man pratar med dom
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anders B
    Anders B skrev om Allra
    Tecknade Tandvårds försäkring hos ALLRA, Bra säljare som säger att det är bara skicka in mina kvitton så ersätter dom mej... SKIT SNACK säger jag!
    Nu när jag skickat in mina kvitton som min Tandläkare sammanställt så får jag MAX ut 10% av total beloppet!
    Detta Bluff bolag säger att de koder min tandläkare fyllt i inte gäller utan jag måste teckna en till/ny försäkring med ännu högre premie! (så lätt att säga det i efterhand)

Riktigt SKIT BOLAG!

VARNING! VARNING! KÖP INTE FÖRSÄKRINGAR HÄR!

BLUFF FÖRETAG SOM SKOR SEJ PÅ ANDRA!
    2016-09-27 Allra svarar Anders B
    Hej Anders,

Det är väldigt tråkigt att höra om din upplevelse och vi ser allvarligt på ditt missnöje. Vår kvalitetsavdelning kommer att gå igenom vad som har hänt och sedan återkoppla till dig personligen. För att kunna ta detta vidare behöver vi dina personuppgifter och jag vore därför mycket tacksam om du kunde maila mig dem.

Stort tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Peter Hall
    Kundtjänstchef Allra
    peter.hall@allra.se
  • Pekka H
    Pekka H skrev om Allra
    Högsta betyg till Stina! Gudabenådad service.
  • Kevin F
    Kevin F skrev om Allra
    Simon Mellberg. En kunnig och sjukt trevlig försäljare med tydligt tal och trevlig ton. Kunde nog varit rappare med den hastigheten han läste upp rättigheterna :)

Tack Simon
  • Torsten J
    Torsten J skrev om Allra
    Ett mycket bra bemötande av denna kunniga och trevliga kvinna Mimmi
    Sådana skulle all ha , trevlig glad kom med bra info så jag är super nöjd
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Allra
    Talade tidigare idag med en supertrevlig och superduktig förmedlare!
    Hon gick igenom allt noggrant, jag fick verkligen veta allt jag undrade och känner mig jättenöjd med min försäkring efter att jag pratat med henne. :)

5 av 5 får hon!

TACK!
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Allra
    Mycket bra och trevligt att det går pengar till barncancerfonden
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Allra
    Jag är väldigt nöjd med hur jag blev bemött , vänlig korrekt och saklig .
  • Clarita H
    Clarita H skrev om Allra
    Fått en bra upplysning och information på mitt ärende. Har alltid blivit bra bemött när jag haft kontakt per telefon.
  • Niclas J
    Niclas J skrev om Allra
    Det var bra beskrivning o mottagande av henne vi pratade med
  • Monica L
    Monica L skrev om Allra
    Toppen hjälp. Fick svar på allt jag ville veta.
    Vi hade dålig telefonlinje men vi ringde upp varandra i olika omgångar. Mycket hjälpsamt.
    Jag fick hjälp med en försäkring(pension)
  • Harmen R
    Harmen R skrev om Allra
    Bra hur kundtjänst ringde mig tillbaka.
  • Annie T
    Annie T skrev om Allra
    Jag pratade med en tjej som heter Bea, jättetrevlig. Undrade allmänt om allras tandvårdsförsäkring och hon förklarade allt väldigt enkelt och pedagogiskt om hur det funkar, vad den täcker osv. Tummen upp!
  • Samira F
    Samira F skrev om Allra
    Bra bemötande och väldigt hjälpsamma!
  • Sven-Åke K
    Sven-Åke K skrev om Allra
    Mycket bra att prata med löste problemet fort!
  • Sofia Matilda S
    Sofia Matilda S skrev om Allra
    Ni är alltid väldigt trevliga och hjälpsamma. Ni ser till att man har fått svar på alla frågor man har och gör det lätt att våga ställa 1000 frågor.
  • Linnea N
    Linnea N skrev om Allra
    Jag har fått ett otroligt trevligt och hjälpsamt bemötande sedan start av Allra och deras medarbetare. Jag är så otroligt tacksam över att de har varit så hjälpsamma och att denna tandvårdsförsäkring finns då jag har ofta komplikationer med mina tänder. TUSEN TACK!
    Jag vill tillägga att jag rekommenderar er till de flesta jag pratar med!!
  • Philip T
    Philip T skrev om Allra
    En fantastiskt trevlig tjej ringer som heter zhilia ringer och då kan man bara inte lägga på. Försäkringen har mycket att leva upp till nu om den ska vara lika bra som hon är !
  • Åsa O
    Åsa O skrev om Allra
    Har haft kontakt med Sebastian Lundgren i över ett år nu och jag kan rekommendera honom, Allra och hela konceptet å det varmaste.
    Han har alltid tid för frågor och gör sitt yttersta för att man ska bli nöjd! Nån skrev personlig bankman? Jag håller med, han är mycket mer bankman än dom "riktiga" :)

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm