Allra

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm — Visa karta

Allra –tjänster för din vardagsekonomi

Vi har ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner, ett alternativ för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av stöd i beslut som rör privatekonomiska beslut i vardagen.
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 607 kunder tycker om Allra

• Jonathan L
    Jonathan L skrev om Allra
    Seriösa företag borde i dagens läge ha ett alternativ där man säger upp via nätet. Läs mer
  • Mikael A skrev om Allra
    Tandvårdsförsäkring som inte omfattar mitt behov. Då jag äter medicin och lider av kraftig muntorrhet krävs det att jag konstant har salivtabletter, borstar tänderna oftare och använder tandtråd och munskölj. Trots detta förstörs tänderna alltmer och jag får inte det försäkringsskydd jag behöver med denna försäkring. Läs mer
  • Aldina B skrev om Allra
    Jag är i vanliga fall emot telefon erbjudande.
    Men jag fick jätte bra service och säljaren tig sig tid att förklara allt i lugn takt och med humor hjälpte han mig.
    Duktig säljare tycker jag, bra jobbat!

Vill oxå ge Läs mer
    2017-12-14 Sebastian S svarar Aldina B
    Hej Aldina,

Tack för din feedback och vad roligt att höra.

• Carina D skrev om Allra
    Mycket bra o trevlig person jag pratade med som var glad utan överdrift och tydlig i sin förklaring. +++++ till honom.
    Tecknade en försäkring men efter att ha pratat med min tandläkare vill jag ångra mig. Behöver ingen tandförsäkring då jag just är klar med en omfattande renovering i munnen. Det blir billigare i slutändan utan försäkringen. Mvh Carina Drottz Läs mer
    2017-12-14 Jessica J svarar Carina D
    Hej Carina,

Tack för din feedback och vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet! Om du önskar att ångra din försäkring behöver jag hänvisa dig till vår kundtjänst på 0771 174 174.

• Blerim K skrev om Allra
    Mycket bra bemötande trevlig försäljare Läs mer
    2017-12-13 Sebastian S svarar Blerim K
    Hej Blerim,

Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet från oss och tack för din feedback.

• Kent E
    Kent E skrev om Allra
    Mycket trevligt, bra samtal Och det var mycket på en gång, så det ta lite tid smälta allt Läs mer
    2017-12-11 Sebastian S svarar Kent E
    Hej Kent,

Tack för din feedback! Vi är noga med att all information ska förmedlas i våra samtal men har du några frågor så är det bara att ringa till vår kundtjänst på 0771 - 174 174 så hjälper vi dig vidare.

• Ronia R skrev om Allra
    Trevlig försäljare, inte påtryckande eller stressad.
    Pratade lugnt och så man förstod exakt vad som förklarades. Läs mer
    2017-12-08 Sebastian S svarar Ronia R
    Hej Ronia,

Tack för din feedback, välkommen till Allra!

• Annika C skrev om Allra
    Mycket trevlig försäljare,proffsig och glad! Läs mer
    2017-12-08 Jessica J svarar Annika C
    Hej Annika,

Tack för din feedback, vad kul att höra!

• Hanna N skrev om Allra
    Väldigt trevligt bemötande och svar på frågor som uppstod, toppen! Läs mer
    2017-12-07 Sebastian S svarar Hanna N

• Teresa U skrev om Allra
    Ett trevligt bemötande med tydlig information om försäkringen Läs mer
    2017-12-07 Sebastian S svarar Teresa U
    Hej Teresa,

• Yurdagül Y skrev om Allra
    Försäljaren var jättetrevlig samt mycket tydligt när han förklarade allt, fin o omtyckt skratt had han:)))) Läs mer
    2017-12-07 Sebastian S svarar Yurdagül Y
    Hej Yurdagül,

Vad roligt att höra, tack för din feedback!

• Maud H
    Maud H skrev om Allra
    BLEV NYSS KUND
    VÄLDIGT TREVLIGT BEMÖTANDEOCH TOG SIG TID PÅ ALLA MINA FRÅGOR
    GRUNDLIG GENOMGÅNG OM FÖRSÄKRINGEN
    VERKAR BLI BRA DET HÄR Läs mer
    2017-12-05 Sebastian S svarar Maud H
    Hej Maud,

Tack för din feedback och vad kul att du är nöjd hittills. Välkommen till Allra!

• Sanna E skrev om Allra
    Väldigt trevligt bemötande. Glad och trevlig tjej som beskrev allt väldigt bra och fick en att känna sig trygg i köpet. Bästa telefonförsäljaren jag upplevt :) Läs mer
    2017-12-05 Jessica J svarar Sanna E
    Hej Sanna,

Tack för din feedback, vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet du fick av oss. Välkommen till Allra!

• Kristina D skrev om Allra
    Fick ett trevligt bemötande med bra och tydlig information. Säljare var trevlig och svarade väl på frågor som jag ställde. Läs mer
    2017-12-05 Sebastian S svarar Kristina D
    Hej Kristina,

Vad roligt att höra, tack för din feedback!
    Välkommen till Allra.

• Hanna S skrev om Allra
    Jag hade inga förväntningar (blev uppringd) min upplevelse av personen på andra sidan var utmärkt, han var trevlig, professionell och kunnig. Läs mer
    2017-12-01 Sebastian S svarar Hanna S
    Hej Hanna,

Tack för din feedback, vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet från oss.

• Christopher B skrev om Allra
    Initial kontakt vid försäljningen av tjänsten är de enda som existerat hittills så berömmet som följer är mer eller mindre personligt, och riktat mot Ida H som gjorde min eftermiddag med sitt fnitter.
    Bästa samtalet på dan.. va rädd om henne.
    Låt henne vara den som leder sina kollegor till försäljningsframgångarna... 😉

Christopher Bjurling Läs mer
    2017-11-30 Sebastian S svarar Christopher B
    Hej Christopher,

Tack för din feedback och vad kul att höra att du är nöjd med samtalet. Vi ska ta väl hand om Ida och hennes kollegor, jag ser till att dina ord når henne. Välkommen till Allra!

• Eva N
    Eva N skrev om Allra
    Väldigt trevlig bemötande!! Tydlig med hur försäkringen fungerade och kunde svara på mina frågor. Får se om jag upplever försäkringen bra. Läs mer
    2017-11-30 Sebastian S svarar Eva N
    Hej Eva,

Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet, tack för din feedback.

• Philip N
    Philip N skrev om Allra
    Jag fick ett samtal av Ida Hedström som var jätte trevligt och som informerade mig angående tandförsäkringen väldigt utförligt som jag tackade och tog emot. Känner mig redan nöjd med servicen jag fick och det bra erbjudandet. Jag kan känna mig trygg med allra då jag tycker att jag fick all information jag behövde av Ida och en försäkran om att om jag har något som jag undrar över så kan jag lätt och snabbt få svar och hjälp. Overall är jag än så länge jätte nöjd! Läs mer
    2017-11-29 Sebastian S svarar Philip N
    Hej Philip,

Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet. Vi är väldigt stolta över bemötandet som Ida och hennes kollegor ger våra kunder varje dag.
    Tack för feedback och välkommen till Allra!

• Peter M skrev om Allra
    Bra och trevligt bemötande av förmedlare Läs mer
    2017-11-29 Jessica J svarar Peter M
    Härligt att höra! Tack för feedbacken Peter!

• Jimmie L skrev om Allra
    Jätte bra första bemötande! Bra och ärliga förklaringar. Gav ett mycket seriöst intryck. Läs mer
    2017-11-24 Sebastian S svarar Jimmie L
    Hej Jimmie,

Vad roligt att höra. Tack för din feedback och välkommen till Allra!

• Alexander M skrev om Allra
    Topp bemötande, väldigt trevlig och kunnig tjej. Läs mer
    2017-11-23 Markus L svarar Alexander M
    Hej Alexander,
    Tack för att du tog dig tid att berätta att du är nöjd med det bemötande och den kunskap som våra förmedlare ger! Vi är alltid extremt tacksamma över att få feedback på arbetet vi gör.

Markus, Allra
  • Malin G skrev om Allra
    Supertrevlig och kunnig säljare! Läs mer
    2017-11-20 Jessica J svarar Malin G
    Hej Malin,

Tack för din feedback, vad kul att höra!

• Linda Karolina S skrev om Allra
    Jag tycker att det bemötande jag fick var väldigt bra.
    Samtalet var roligt, uppmuntrande, , sakligt och informativt på ett bra sätt och personen jag pratade med vill jag ge en 5:a av 5 möjliga även för lättsamt bemötande och väldigt personligt vilket uppskattas av mig som kund....ska tilläggas att jag är INTE förtjust i telefonförsäljare men killen som ringde upp mig fick mig att lyssna och tappa bort mig i min matlagning:)
    Dock är alla fingrar hela;)

Mvh "gymnörden" Linda Svensson Läs mer
    2017-11-17 Sebastian S svarar Linda Karolina S
    Hej Linda,

Vad roligt att höra, hoppas maten smakade bra ändå. Tack för din feedback.

• Eric H skrev om Allra
    Hejsan!
    Var i kontakt med Ida Hedström igår angånde en tandvårdsförsäking.
    Ida var väldigt kunnig och service vänlig. Hon var himla trevlig och prata med. Väldigt bra kundbemötade också.
    Allra ska vara stålta att ni har en sådan anställd som Ida.
    Kommer och rekomendera er för mina vänner.
    Mvh eric hansson! Läs mer
    2017-11-17 Markus L svarar Eric H
    Hej Eric,

Tack så väldigt mycket för din feedback. Vi är alla jättestolta över bemötandet som Ida och hennes kollegor ger våra kunder varje dag. Vi finner också stolthet i att du är nöjd och kommer att rekommendera oss för dina vänner.

Markus, Allra Kundtjänst
  • Hannah J
    Hannah J skrev om Allra
    Trots långt samtal var det bra information, enkelt att förstå. Glad personal! Härlig och lättsam stämning i samtalet. Läs mer
    2017-11-13 Sebastian S svarar Hannah J
    Hej Hannah,

Vad kul att höra att du är nöjd, tack för din feedback!
    Välkommen till Allra.

• Carl Oscar Erik L skrev om Allra
    Känns seriösa, trevliga, känns inte som att dom försöker lura en, fast det gör dom säkert ändå. Läs mer
    2017-11-13 Sebastian S svarar Carl Oscar Erik L
    Hej Carl,

Det är viktigt för oss att det som förmedlas över telefon till våra kunder är det som gäller för våra försäkringar. Vi hoppas du kommer bli nöjd med din försäkring hos oss och har du några frågor kan du alltid kontakta oss på 0771 174 174. Tack för din feedback och välkommen till Allra!

• Stephen S skrev om Allra
    Tjaba Tjena, prata med en kille som hette Dag. Trevlig som attan å kundmån många tummar upp där. hade pöss Läs mer
    2017-11-10 Sebastian S svarar Stephen S
    Hej Stephen,

Tack för din feedback, välkommen till Allra!

• Sara M skrev om Allra
    Väldigt trevligt samtal med Dag Ahlbäck, informationsrik och underbart bra bemötande! Höj hans lön och ge honom en fet provision. Läs mer
    2017-11-10 Jessica J svarar Sara M
    Hej Sara,

Tack så mycket för den fina feedbacken! Härligt att höra om ert samtal och välkommen till Allra!

• Mohamed Walat O skrev om Allra
    Jag fick ett väldigt fint och trevligt bemötande av en jättesnäll människa som heter Sabrina och jobbar på allra försäkring.
    Hon fick mig verkligen att tänka om och hur viktigt det är med ett sådant försäkring som täcker väldigt mycket av tandvården osv.... Läs mer
    2017-11-02 Sebastian S svarar Mohamed Walat O
    Hej Mohamed,

Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt samtal från oss, tack för din feedback.

• Roger N skrev om Allra
    Ny tecknat får se hur det är i framtiden att det lever upp till allt som lovats Läs mer
    2017-11-01 Jessica J svarar Roger N
    Hej Roger,

Tack för din feedback. Välkommen till Allra!

• Oskar S
    Oskar S skrev om Allra
    Toppen service fick klar och tydlig information samt fick alla svar på tal utav alla frågor som jag hade :) Läs mer
    2017-10-31 Sebastian S svarar Oskar S
    Hej Oskar,

Vad kul att höra, tack för din feedback!

• Rejoice A skrev om Allra
    Jag tycker att bemötandet var perfekt, han var trevlig och besvarade alla frågor jag hade. Han var även glad och väldigt ärlig. Tror inte att jag hade blivit kund om inte han hade ringt Läs mer
    2017-10-23 Sebastian S svarar Rejoice A
    Hej Rejoice,

Vad kul att höra att du är nöjd med samtalet, positivitet och ärlighet är något som ska finnas i alla våra samtal.

• Susanne V
    Susanne V skrev om Allra
    Mycket bra och proffsigt bemötanden av försäkringssäljaren Dag Ahlbäck.
    Han svarade bra och sakligt på alla frågor jag ställde, och fick mig att teckna försäkringen igen efter en annan säljares tabbe, som lovade saker som inte var sant.
    Stor kredit till Dag Ahlbäck! Läs mer
    2017-10-23 Jessica J svarar Susanne V
    Tack Susanne för den fina feedbacken. Kul att höra att du är nöjd med samtalet du hade med Dag!

Jessica, Allra Försäkring
  • Madeleine skrev om Allra
    Jag har Allras tandförsäkring och den är verkligen toppen. Jag har fått ersättning för mycket mer än försäkringen kostat mig. Alltid mycket tydligt vilka åtgärder jag har använt mig av och vilka åtgärder jag har kvar att nyttja.
    Pengarna har utbetalats väldigt snabbt och aldrig några problem.
    Säljarna är alltid kunniga, snabba och trevliga.
    Det är min erfarenhet av Allra trots att företaget nu får mycket skit vilket kan vara befogat men det vet vi inte ännu.
    Jag tycker iaf deras tandförsäkring är bättre än folktandvården där du måste ha bindningstid och en högre avgift. Läs mer
    2017-10-20 Markus L svarar Madeleine
    Hej Madeleine,
    Det är jätteroligt att höra att du är nöjd med vår tandvårdsförsäkring! Vi strävar alltid efter att erbjuda produkter som är enkla att förstå och använda. Det är också fantastiskt roligt att höra att du är nöjd med expertisen och bemötandet du fått av våra förmedlare och vår kundtjänst.

Tack för att du tog dig tid att dela med dig!

Markus, Allra Försäkring
  • Jojje L
    Jojje L skrev om Allra
    Helt otroligt att någon överhuvudtaget vill vara kund i ett sånt här skandalbolag. Har det gått er helt förbi att Allra har blåst pensionssparare på mångmiljonbelopp! Läs mer
    2017-10-16 Allra svarar Jojje L
    Hej Jojje,

tråkigt att du känner så. Kan passa på att inflika, för de som ev inte har tänkt på det, att Recos här i största utsträckning handlar om Allra Försäkring AB, dvs försäkringsbolaget, inte pensionsbolaget.

• Tanya W
    Tanya W skrev om Allra
    En mycket trevlig och saklig försäljare. Jag fick bra info och kände mig respekterad. Läs mer
    2017-10-13 Sebastian S svarar Tanya W
    Hej Tanya,

Tydlighet och respekt är något som alltid är viktigt i alla våra samtal, tack för att du tog dig tid att ge din feedback.

• Robert A skrev om Allra
    Jätte bra och trevlig samtal , Sabrina är fantastisk Läs mer
    2017-10-12 Jessica J svarar Robert A
    Hej Robert,

Vad härligt att höra! Tack för din fina feedback!

• Joel B
    Joel B skrev om Allra
    Han som hjälpte mig med försäkringen va suverän, super trevlig kille! Väldigt tydlig och bar med personlig karaktär som gjorde samtalet mer genuint. Läs mer
    2017-10-11 Sebastian S svarar Joel B
    Hej Joel,

Vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet och servicen från oss.

• Hanna A skrev om Allra
    Väldigt duktigt och förklarade utförligt så jag inte behövde ställa följdfrågor Läs mer
    2017-10-10 Markus L svarar Hanna A
    Hej Hanna,
    Det är jätteroligt att höra att du upplever att vi förklarat försäkringen utförligt och tydligt! Tack för att du tog dig tid att ge feedback!

Markus, Allra Kundtjänst
  • Lars G
    Lars G skrev om Allra
    Har precis tecknat tandförsäkring så har ingen möjlighet att bedöma företaget än men fick en bra upplevelse av samtalet. Läs mer
    2017-09-29 Sebastian S svarar Lars G
    Hej Lars,

• Thomas S skrev om Allra
    Mycket trevlig och driftig säljare som heter Ida Hedström. 5* Läs mer
    2017-09-25 Allra svarar Thomas S
    Tack för feedbacken Thomas, kul att höra att du är nöjd!

• Mian N
    Mian N skrev om Allra
    Best doctor: Telefonförsäljaren Ann-Katrin svarade manipulativt på mina frågor och var väl enträgen och lovade orimligt att jag skulle vilja ha försäkringen när jag fått hem pappren i brevlådan. Mitt tips är att skriva ut och titta på försäkringsvillkoren så att man kan ställa frågor det inte går att svara konstigt på. Försäljaren fick det att låta som om all neurokirurgi ingick när den bara gäller vissa i hjärna och ryggmärg. När jag frågade om oupptäckta grejer så sa hon att "upptäcker de att du behöver byta klaffar imorgon så gäller försäkringen". När jag sedan läser så står det att jo den gäller imorgon OM symtomen inte kommit tidigare... eh... det är ju klart de skulle ha gjort. Frågade hur det skulle vara om jag skadade mig när jag åkte motorcykel så sa hon "Jo, åker du motorcykel, och exempelvis slår i huvudet, så gäller försäkringen". Det hon sa där stämmer ju men hon utelämnar att det bara gäller vissa skador på hjärna, organ och ryggmärg... manipulativt alltså. Finns det "oroligheter" där du är så kanske inte heller försäkringen gäller? Begreppet är inte definierat! Eller om du blir knivad - det kanske klassas som en politisk terroristattack... Juridiskt finns det väl kryphål där... Är kanske för de runt 40 med bröstcancer i släketen... Ska säga upp denna så fort pappren kommer. Artig men inte professionellt. Kändes efteråt som att någon både ville sätta en på plats genom att nämna saker som inte relaterade till mina konstateranden och att hon ville lura in mig med motiveringen att det är magiskt bra och enkelt + att det finns dom som önskar de vore jag och kunde teckna försäkringen. Tandförsäkringen: Har kvar denna för villkoren tycks ok för mig. Läs mer
    2017-09-25 Allra svarar Mian N
    Hej Mian,

tack för att du tog dig tid att ge oss feedback, vi kommer gå igenom samtalet som du haft med oss och se om det är något vi kan förbättra. Vi vill ju förstås att det ska kännas både tryggt och att villkoren ska vara så enkla som möjligt att hänga med i.

Susanne V gillar detta
  • Camilla P
    Camilla P skrev om Allra
    Så här långt har jag bara erfarenhet av telefonförsäljaren, Allan Ekdahl. Han gjorde ett mycket gott intryck och fick mej intresserad av Allra och tandvårdsförsäkringen! Läs mer
    2017-09-20 Markus L svarar Camilla P
    Hej Camilla!

Vi tackar för den varma feedbacken och ska naturligtvis se till att Allan tar del av den direkt!

Markus, Allra
  • Luis B skrev om Allra
    Det var bra. Telefonis var trevlig, snäll och ganska övertygande Läs mer
    2017-09-18 Sebastian S svarar Luis B
    Hej Luis,

Tack för din feedback!

• Maria K skrev om Allra
    Gustaf was really friendly and helpful, not overly pushy like most if the sales calls I get. Even though my Swedish is not great he was speaking clearly and I could understand pretty much everything and the ones I did not understand he was explaining to me in a clear way. So all in all a great customer experience for me thanks to the professional attitude of Gustaf! Läs mer
    2017-09-18 Allra svarar Maria K
    Thank you for your feedback Maria, glad to hear you are happy with our service.

Kind regards,

• Fredrik D skrev om Allra
    Dag Ahlbäck tackas för gott bemötande och god expertis. Läs mer
    2017-09-14 Allra svarar Fredrik D
    Härligt att höra, tack för din feedback!

• Mattias B skrev om Allra
    Hade ett underbar samtal med Ida Hedström fantastiskt duktig och sympatisk ung dam. Jag tackar för samtalet. Läs mer
    2017-09-08 Sebastian S svarar Mattias B
    Hej Mattias,
    Vad roligt att höra och tack själv för din feedback!

• Ann-Christine A skrev om Allra
    Jag känner att jag äntligen hamnat rätt .
    Nöjd med mottagandet Läs mer
    2017-08-17 Allra svarar Ann-Christine A
    Vad kul att höra, välkommen till Allra!

• Mats Å skrev om Allra
    Fick 100 % klarhet. Hjälpsam och mycket bra råd Läs mer
    2017-08-17 Allra svarar Mats Å
    Härligt att höra, tack för din feedback!

• Tristan E
    Tristan E skrev om Allra
    Irene har en erfarenhet som jag tror många unga säljare skulle ta rygg på!

Självdistans och vågar gå utanför boxen!

Dessa egenskaper är svårt att få utan livserfarenhet!

Irene ger mina bästa rekommendationer.

En person som många skulle vilja ha i en sån roll i en kombination med ett bra produkt på grymt bolag!

//Tristan Läs mer
    2017-07-13 Jessica J svarar Tristan E
    Tack Tristan för din feedback! Vad kul att göra.