Rekommenderat företag 2016 - Allra

Allra

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm — Visa karta

Allra är den moderna och ledande utmanaren till de traditionella storbankerna. Vårt kunderbjudande riktar sig först och främst till privatpersoner och småföretagare som eftersträvar en tryggare och enklare vardagsekonomi. Med egna innovativa tjänster inom lån, sparande, pension och försäkringar hjälper vi våra kunder att få ihop livspusslet, så att de får tid till annat.

Vi är ett alternativ till banken för de som behöver hjälp med privatekonomin och tycker att det är viktigt med en personlig kontakt. Vi finns där för våra kunder när de behöver oss som mest och är en naturlig partner i vardagsekonomin som går att lita på – som en bank borde vara.

Varmt välkommen till Allra!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-20:00
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 486 kunder tycker om Allra

• Mathias E
    Mathias E skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag hade Ida H som sålde mig en tandförsäkring! Hon var en superglad och mysig person! Har aldrig köpt något över telefon men hon guidade igenom mig snyggt och säkert <3
    2017-03-01 Allra svarar Mathias E
    Vad kul att höra Mathias, vi blir alltid extra glada över att höra att våra kunder blir nöjda med oss.

• Raniyah A
    Raniyah A skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Det var ganska vänligt och informationrik
    2017-02-27 Sebastian S svarar Raniyah A
    Tack för feedback Raniyah!

• Sofia O
    Sofia O skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Bra information. Grundligt förklarat.
    2017-02-25 Allra svarar Sofia O
    Härligt att höra Sofia, tack för återkopplingen!

• Per L
    Per L skrev om Allra
    Långdragen och jobbig säljare, ifrågasatte varför jag inte vill köpa något över telefon i 16 minuter, hon började sedan prata om att inte vilja förlora jobbet, stackarn :/ Tillhör den här säljaren er? Använde telefonnumret 0756106617
    2017-02-25 Allra svarar Per L
    Hej Per,

Beklagar om du fått ett dåligt bemötande. Jag vågar inte säga det på rak arm, men jag skulle uppskatta om du mailar mig detaljerna så kommer jag ta reda på vad som har hänt. Om du mailar mig tidpunkt, samt ditt nummer det ringde på så återkommer jag. Du når mig på peter.hall@allra.se.

2017-02-28 Per L svarar Allra
    Ursäkta skrev fel telefonnummer, menade 075-6106647
    Yes, jag tar och mailar över detaljer
    2017-03-01 Allra svarar Per L
    Tack för avstämningen via epost Per, hoppas att du känner dig nöjd med mina svar. Beklagar åter igen!

/Peter
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Trevlig, välformuulerad och upplysande fann jag "sales pitch-et". Väldigt informations rikt och jag upplevde att jag kunnde göra ett informerat beslut när jag skrev upp mig.
    2017-02-24 Allra svarar Viktor K
    Tack och vad bra att du fick en bra upplevelse!

• Johannes L
    Johannes L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Simon Mellberg var bra som försäljare. Trevlig, hjälpsam och tog tid att förtydliga frågor och funderingar.
    Däremot tog det mig ca fem minuter att kolla upp Allras prissättning i jämförelse med andra alternativ och insåg att Allra måste ligga bland de dyraste alternativen och minst "bang for the buck" så jag måste använda min ångerrätt direkt.
    2017-02-23 Allra svarar Johannes L
    Hej Johannes,

kul att höra att du var nöjd med bemötandet, samtidigt som det så klart är tråkigt att höra att du inte är nöjd med tjänsten. Det ska naturligtvis kännas bra och du vet säkert att vi inte har några bindningstider, uppsägningstider eller liknande på våra försäkringar.
    Du kan utnyttja din ångerrätt bl.a. genom att ringa in till vår kundtjänst på 0771-174 174 så hjälper de dig.

• Niklas E
    Niklas E skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Riktigt bra säljare! Joe Gomez är extremt tydlig och som gjord för detta jobb! I övrigt så vet jag inte om allra håller för vad dem lovar men jag är hoppfull!
    2017-02-23 Allra svarar Niklas E
    Hej Niklas, toppen att du känner att du har fått en bra start tillsammans med oss, vi ska göra vårt absolut bästa för att även fortsatt hålla dig nöjd! Välkommen till Allra!

• Erik K
    Erik K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Till tvärgoa Lene på Allra!
    Jag som alltid säger nej till telefonförsäljare eller säger att jag är med i NIX. Då jag själv väljer att söka tjänst när jag väl behöver den. Slutade med att jag är försäkrad hos er på Allra efter vårat samtal.
    Det tack vare att du Lene. Inte var någon trött less telefonförsäljare utan redan efter första sekund så hade du sålt till mig. Du var glad, full med energi. Ärlig. Och tydlig på de du erbjöd. Både med för och nackdelar om man kan säga det så. Det var som att prata med sin bästa vän. Och inte en telefonförsäljare. Båda skratta åt torra skämt m.m. Som en telefonförsäljning ska va. Nu gäller det bara att bota skräcken för tandläkaren men du Lene gav en hård spark i röven.

Mvh Erik black&tan
    2017-02-22 Allra svarar Erik K
    Hej Erik, tack för denna trevliga recension. Lene är helt klart en klippa!
    Hoppas du blir fortsatt nöjd med våra tjänster och välkommen till Allra!

• Sandra E
    Sandra E skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag tycker att allra försäkrin är bra
    2017-02-22 Allra svarar Sandra E
    Härligt att höra, tack för feedbacken!

• Paulina H
    Paulina H skrev om Allra
    Jätte trevlig personal, väldigt informativa på kundtjänsten och resten av personalen på allra. Inga krångel med min tandförsäkring och jag e väldigt nöjd med beslutet om att teckna avtal. Så nöjd att jag själv rekomenderat allra till alla jag känner.
    2017-02-17 Allra svarar Paulina H
    Vad roligt att höra Paulina, tack för din recension och för att du pratar väl om oss!

• Emmanuel M
    Emmanuel M skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Bemötande vad jag är helnöjd med ,trevliga ,skicklig handläggare ni har.Tack!
    2017-02-17 Jessica J svarar Emmanuel M
    Tack Emmanuel för din feedback! Vad kul att göra.

• Miranda H
    Miranda H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag blev uppringd av Johan Schelin som var otroligt trevlig! Han förklarade allt gällande tandförsäkrningen på ett väldigt bra och pedagogiskt sätt, samtidigt som han var rolig och störtskön! Samtalet kändes personligt och inte sådär tråkigt "sälj inriktat" som det oftast gör när man blir uppringd av telefonförsäljare. Jag kände att jag på ett tryggt sätt kunde tacka ja till försäkring och känna mig mer än nöjd!

Jag anser att alla försäljare borde lära sig av Johan Schelin, då skulle fler personer tacka ja till att skaffa försäkringar m.m.
    2017-02-17 Jessica J svarar Miranda H
    Tack Miranda. Det är alltid kul att få läsa sådana recensioner! Välkommen till Allra.

• Oskar S
    Oskar S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Gick jävla bra, Guden över Gud skulle jag nog kalla henne.
    2017-02-16 Markus L svarar Oskar S
    Skönt att höra att du är nöjd Oskar!

• Johan Viktor F
    Johan Viktor F skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Simon Mellberg var fan den mäktigaste försäljaren jag någonsin pratat med, trodde fan att jag pratade med GUD där ett tag. Världsklass

/Viktor
    2017-02-16 Allra svarar Johan Viktor F
    Tack för denna gudomliga feedback! Härligt att höra.

• Basse S
    Basse S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Trevligt bemötande och en rolig konversation.
    Kunde vad som skulle sägas.
    2017-02-15 Allra svarar Basse S
    Härligt att höra, tack för recensionen!

• Haima D
    Haima D skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag vet inte ock kanska jag vill inte gör det just nu
    2017-02-15 Allra svarar Haima D
    Tråkigt att du är missnöjd, skicka gärna ett mail till kundtjanst@allra.se om det finns något vi kan hjälpa till med!

• Filip S
    Filip S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Min upplevelse med erat företag va helt otroligt bra, fick prata med en mycket trevlig tjej vid namn ida H mycket underbar å trevlig tjej som gjorte ett väldigt formellt samtal mycket gladare å roligare (hon förtjänar löneförhöjning), fick bra information om hur allt går till med försäkringen betalningar och hur allting fungerar och hon lyckades övertyga mig så de här lär bli kanoners.

Mvh: Filip S
    2017-02-13 Jessica J svarar Filip S
    Tack Filip för din feedback! Vad härligt att höra att du är nöjd med bemötandet du fick av Ida, hon kommer bli glad när hon läser din fina kommentar.

• Lii T
    Lii T skrev om Allra
    Det var snabbt mottagande av mitt samtal och Stina som svarade var genuint vänlig och hjälpsam utan att pracka på mig fler försäkringar. (
    För det avskyr jag. Det har nämligen hänt att den är en försäljare som svaarar. Fel utövande av telefontjänsten. )
    2017-02-13 Jessica J svarar Lii T
    Tack så mycket för den fina feedbacken!

• Jehan H
    Jehan H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Hej! Jag har inte sagt att jag vill bli medlem och plötsligt får jag mejl att jag kommer få faktura hem skickat, jag vill inte heller bli medlem och jag är tacksam om ni slutar mejla mig.
    Hälsningar Jehan
    2017-02-11 Allra svarar Jehan H
    Hej Jehan,

om du skickar ett mail till oss med detaljerna så tar vi och undersöker det. Svårt säga så mkt i detalj utan att veta mer, men rör det en av våra försäkringar har du 30 dagars ångerrätt. Du kan maila oss på kundtjanst@allra.se alternativt ringa till oss på 0771-174 174, vi öppnar växeln på måndag kl 08:00.

• Elliott L
    Elliott L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Här inne står det 2016 och i mailet 2015, får man välja själv, haha och hur gör man när man skickar pengar till 2015!? :P

MEN! kl 09.13 fick jag ett sammtal av en försäljare, så jag tänkte: haha jag säger bara att jag e på jobb så slipper jag snacka med henne + slipper ljuga som man gör i vanliga fall när någon från stockholm ringer ;)
    Dock gick det inte, för att Eve AKA Lene e en smart jävel som sa att hon kunde ringa mig efter jobb när jag slutat... JAHA jo men gör det! på en FREDAG! tänkte först inte svara men eftersom det handlade om tänder så kände jag att hon kan väll få en chans och det va ju tur för nu har jag tandförsäkring och haft ett av de trevligaste samtalen jag fått, från stockholm ;)

tyckte lene AKA EVe skötte sig utmärkt :P trevlig, tydlig och förklarade välldigt bra! men va fan vet ja, jag e från skåne! här e fan ingen trevlig. :)

MVH: Elliott Lindberg
    2017-02-11 Allra svarar Elliott L
    Tack för denna härliga läsning Elliott, kul att vi kan överraska, på ett positivt sätt! :)

Trevlig helg!

• Karolina J
    Karolina J skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Simon Mellberg, väldigt trevlig och bra försäljare, tack nu har man råd att gå till tandläkaren igen :)
    2017-02-10 Jessica J svarar Karolina J
    Tack Karolina för din feedback! Vad härligt att höra att vi även kan hjälpa dig!

• Annelie O
    Annelie O skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Trevlig personal hoppas på att företaget är seriöst. 'Julia var grymt trevlig och rolig hoppas all er personal är som henne.
    2017-02-10 Jessica J svarar Annelie O
    Tack Annelie för din feedback! Vad kul att höra att du är nöjd med kontakten du haft med Julia!

• Alan W
    Alan W skrev om Allra
    Fick ett samtal på jobbet av Ida som var supertrevlig och tydlig! Fick bra och tydliga förklaringar på allt om tandvårds försäkringar. Snabba och bra svar!
    Den bästa säljaren jag har pratat med och fick mig att känna mig nöjd!
    Kommer absolut att rekommendera Allra till både vänner och familj!

Tack så mycket Ida! :)
    2017-02-10 Allra svarar Alan W
    Vilken härlig läsning, tack för feedbacken Alan och välkommen till Allra!

• André Lenne Christoffer N
    Jag heter André Nilsson och jag blev uppringd av en som heter Anna. Hon var väldigt trevlig att prata med och blev lite skratt också. Hon förklarade väldigt bra för mig och förklarade så jag förstod allt. Bästa som har ringt mig och nu har jag en riktigt bra tandvårds försäkring tack vare henne. Vill tacka dig Anna och läser du detta så ska du har ett väldigt stort tack! :)
    2017-02-09 Jessica J svarar André Lenne Christoffer N
    Tack André för den fina och utförliga feedbacken! Kul att höra att du är nöjd med den kontakten du fick! Varmt välkommen till Allra!

• Said Naim Shahkeri S
    Said Naim Shahkeri S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Tack Julia! 22 för all din hjälp och jag är jätte nöjd :)
    2017-02-09 Jessica J svarar Said Naim Shahkeri S
    Tack Said för din feedback!

• Razia S
    Razia S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Simon melberg var väldigt duktig. Informativ och inte för påträngande i samtalet. Mycket tillmötesgående säljare. Läser av kunden på ett bra sätt och möts på samma nivå. En av dom bästa säljarna jag pratat med ! 5/5
    2017-02-09 Jessica J svarar Razia S
    Tack Razia för din feedback! Vad kul att höra att du är nöjd med det bemötandet du fick av Simon.

• Petra B
    Petra B skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Försäkringen kan jag inte riktigt recensera än då jag inte har hunnit använda mig av den. Men mannen som sålde in mig på den var riktigt trevlig!
    2017-02-08 Allra svarar Petra B
    Härligt att höra, hoppas du blir riktigt nöjd med din försäkring!

• Joakim L
    Joakim L skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Hejsan!

Jag pratade med Ida Hedström som sålde på mig er max-försäkrning. Hon var helt fantastisk i sin säljapproach och var både saklig samt rolig. Hade jag haft någon plats i mitt team så hade jag försökt att rekrytera henne.

Jag hoppas verkligen att ni (ledningen) ser hennes talang och befordrar henne samt ger henne en mycket bättre lön än de andra anställda, dessa stjärnor växer inte på träd. Det vet ni precis lika bra som jag. Använd henne till något större än att kränga försäkringar.

IDA VAR GRYM!!
    2017-02-08 Allra svarar Joakim L
    Superkul att höra, kan bara hålla med - Ida är grym!
    "Något större än att kränga försäkringar"? - nu hänger jag inte alls med. ;)

• Christer B
    Christer B skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Julia var en duktig och charmig säljare
    2017-02-08 Allra svarar Christer B
    Tack för din feedback!

• Saman R
    Saman R skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Julia var grym... vadå minst 30 tecken
    2017-02-08 Allra svarar Saman R
    Härligt att höra, tack för ditt omdöme!

• Carolina Elisabeth E
    Carolina Elisabeth E skrev om Allra Pension en del av Allra
    Supertrevlig personal och bra kundbemötande. Kunniga personer som jobbar här.
    2017-02-08 Jessica J svarar Carolina Elisabeth E
    Vad roligt att höra, tack för din feedback Carolina!

• Rasmus T
    Rasmus T skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Uthållig och tydlig tjej med ett ton energi.
    Super. Inväntar faktura och om 90 dagar kan jag snubbla hej vilt med tänderna före! <3
    2017-02-08 Allra svarar Rasmus T
    Tack för feedbacken och var snäll och ta väl hand om dina tänder! ;)

• Agneta C
    Agneta C skrev om Allra
    Kristoffer var toppen, glad och trevlig trots att jag frågade mycket, jag är mycket nöjd och har gärna kontakt med honom fler gånger ( han kanske kan få ett lönelyft)
    2017-02-08 Allra svarar Agneta C
    Hej Agneta, vad kul att höra och vi välkomnar alltid frågor!

• Anders S
    Anders S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Måste säga att IDA är nog en av dem trevligast personer jag prata med, glad och positiv. Precis som man ska va, + i kanten till henne 😊
    2017-02-08 Allra svarar Anders S
    Härligt att höra, jag kan bara instämma! :)

• Liam K
    Liam K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag hade ett bra och trevligt samtal med en säljare som hette Johan Schellin. Han förklarade bra och hade en vänlig och proffesionell ton under hela samtalet.
    2017-02-08 Allra svarar Liam K
    Vad kul att höra, tack för återkopplingen!

• Charlie K
    Charlie K skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jag blev uppringd av Ida H, som var en väldigt social och glad tjej!

Hon var väldigt mån om att förklara hur Allras tandförsäkringar fungerade.

Det som sålde på mig var utan tvekan Idas personlighet!
    Hon fick det att kännas som om man pratade med en gammal vän!

Personligt men proffsigt!!
    2017-02-06 Allra svarar Charlie K
    Tack för feedbacken, vad kul att höra att det kändes bra!

• Eva L
    Eva L skrev om Allra
    valt Allra för ett inte behöva engagera mig själv
    2017-02-06 Allra svarar Eva L
    Tack för feedbacken Eva!

• Filippa H
    Filippa H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Tjejen som ringde mig heter Lene och var riktigt trevlig och självsäker.
    Efter några minuter kändes det som att jag hade känt Lene hur länge som hellst och hon tipsade om en bra försäkring.
    Jag var tveksam att teckna försäkring över telefon men tack vare Lene så känner jag att jag har gjort ett tryggt och bra val.
    Det var kul att prata med henne och kundservicen var på topp hela samtalet.

Jag är väldigt nöjd att Lene ringde mig och hade jag kunnat ge ett högre betyg så hade jag gjort det.

Med vänliga hälsningar Filippa
    2017-02-06 Allra svarar Filippa H
    Tack för de fina orden Filippa, de värmer!

• Tuva W
    Tuva W skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Jättebra! Hade ett trevligt samtal med Simon Melberg, min inneboende trodde att jag snackade med min pappa för att det lät så familjärt. Och seriöst! Förstås. Har tecknat försäkring, det kändes tryggt och jag är nöjd nu.
    Trevlig helg Simon!
    2017-02-03 Sebastian S svarar Tuva W
    Tack för din feedback Tuva, kul att höra och välkommen till Allra!

Simon M gillar detta
  • Daniel Villegas F
    Daniel Villegas F skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Bra info och erbjudande. Trevlig personel på kundtjänst och professionell.
    2017-01-31 Allra svarar Daniel Villegas F
    Tack för de fina orden Daniel!

• Simon H
    Simon H skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Den 30/1-2017, ett datum som jag och mina tänder sent kommer glömma. Det var nämligen dagen då jag fick ett helt vanligt samtal i bilen på väg ifrån jobbet. Samtalet kom ifrån en flicka ifrån Allra försäkringar. Jag hade turen att få tala med den absolut mest begåvade försäljare som jag någonsin mött eller talat med på telefon. Ida hade en väldigt naturlig talang gällande att få en fin kontakt med mig som kund men också att få mig mycket mer intresserad än vad jag har tidigare i mitt 24 åriga liv varit gällande tandhygien. Ingen tandhygienist, läkare, shaman etc. Har fångat min uppmärksamhet som Ida. Som jag även nämnde för Ida, så har förmodligen min genomsnittliga samtalstid med tidigare försäljare varit någonstans mellan 1-5 sekunder och det var, med min ärlighet i behåll, första gången någonsin som jag köpte något av en telefonförsäljare. Hennes fantastiska humor, hennes skratt som kändes genom telefonen, kombinerat med hennes knivskarpa kunskap är något som jag inte skådat tidigare. Jag skulle även vilja kalla mig en självutnämnd proffs snusare men efter samtalet med Ida så har jag inte tagit en snus och har inga planer på att göra det heller. Tack vare Ida så kommer jag med bästa samvete, rekommendera Allra till alla mina kollegor, vänner, familj, främlingar på stan och allt där emellan!

Som tidigare nämnt, den 30/01-2017 är ett datum som jag sent, om aldrig kommer glömma. Utan underdrift så gjordes en förändring i mitt liv på den dagen. Dagen då jag slutade stoppa in snuskuddar under läpparna, dagen då mina tänder kommer kunna vila tryggt i era säkra händer men framför allt av den större anledningen, dagen då jag talade med giganten Ida Hedström! Håll stenhårt i den tjejen, för med henne på er sida Allra så kommer ni näst intill kunna ta över världen!
    2017-01-31 Allra svarar Simon H
    Hej Simon,

tack för denna härliga morgonläsning! På ett eller annat sätt så kommer den här att läggas till Allras "Hall of Fame". Inte varje dag någon tar sådan tid för att skriva ett omdöme så stort tack för det och vad glada vi blir att vi har kunnat bidra med något positivt för dig. Hoppas du framöver blir lika nöjd med dina tjänster hos oss och varmt välkommen till Allra!

Jag lägger ut recensionen till alla på företaget så både Ida och alla andra kan ta del av den.

• Elisabet J
    Elisabet J skrev om Allra
    Hej! Jag fick ett mycket bra bemötande och bra förklaring av min försäkring 😊
    2017-01-30 Jessica J svarar Elisabet J
    Tack för din feedback Elisabet, välkommen till Allra!

• Max H
    Max H skrev om Allra
    Vad ska man säga, fick ett av dem roligaste och trevligaste säljsamtal man kan få troligen? På dumma frågor fick man snabba svar och härligt bemötande. Den som får Ida kan nog sova lyckligt efter ett samtal, sådant bra bemötande, hon gjorde det även väldigt roligt att lyssna. Kan väl mer säga att den arbetsgivaren som har henne, borde hålla väldigt hårt om henne.
    2017-01-27 Allra svarar Max H
    Stort tack för de fina orden Max, de glädjer vi oss alla här åt!

• Carolina G
    Carolina G skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    -Tydligt och bra information
    -Mycket trevligt person
    -Riktigt bra service
    2017-01-27 Allra svarar Carolina G
    Vad kul att höra, tack för din feedback!

• Rebeca G
    Rebeca G skrev om Allra
    bra information, trevlig personal
    2017-01-26 Jessica J svarar Rebeca G
    Tack för feedbacken Rebeca!

• Sabina A
    Sabina A skrev om Allra
    Väldigt trevligt bemötande och grundlig information.
    2017-01-25 Markus L svarar Sabina A
    Hej Sabina, tack så väldigt mycket för din feedback. Det är alltid roligt att få ett kvitto att vi jobbar på rätt sätt!

• Elin S
    Elin S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Det var en trevlig försäljare på telefonen. Förklarade lättförståeligt. :)
    2017-01-24 Sebastian S svarar Elin S
    Tack för feedback Elin, välkommen till Allra!

• Markus H
    Markus H skrev om Allra
    -Försöker komma undan betalningar på alla möjliga sätt.
    -Negativt kundbemötande
    -Reglerna är så otydliga att t.o.m. deras egna kundservice ger fel uppgifter.
    -De skriver texter som låter bra (ersätter fyllningar) men i verkligheten måste det vara rätt typ av fyllning för att ersättas.
    -Det finstilta står inte i deras brev utan kunden måste själv matcha behandlingskod med åtgärd på en extern hemsida.

I mitt fall: Jag var kund i 85 dagar. Har en 90 dagars karenstid på vanliga läkarbesök, bara akutbesök ersätts. Trodde jag.
    En tand spricker nästan ner till nerven, jag går till tandläkaren och gör en fyllning. Allra vägrar betala för det var ännu karenstid. Tydligen ersätter de bara "provisoriska" fyllningar under karenstid. Så jag borde ha gjort en provisorisk fyllning, levt med smärtan, gått tillbaka fem dagar senare, rivit ut den provisoriska fyllningen och sedan gjort samma fyllning som jag nu gjorde direkt. Då hade de betalat för båda besöken.
    De hade alltså betalat mera, men att betala det lägre beloppet OCH ha en nöjd kund existerar inte i deras värld. Om jag hade stannat som kund hade jag betalat tillbaka summan på två månader.
    2017-01-22 Allra svarar Markus H
    Hej Markus,

Verkligen tråkigt att höra att du haft en så dålig upplevelse. Maximal otur med timingen dessutom. Om du anser att vi gjort något fel får du gärna maila oss detaljerna kring det så tar vi och går igenom det. Du når oss på kundtjanst@allra.se

• Haouar S
    Haouar S skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Den var bra. Julia som jag pratade med var trevlig och hon försökte förklara på lätt svenska så att jag skulle förstå allt.
    2017-01-24 Allra svarar Haouar S
    Tack för feedbacken Haouar!

• Louise Ö
    Louise Ö skrev om Allra Försäkring en del av Allra
    Fick otroligt bra service av Susann Ng som hjälpte mig att teckna tandförsäkring hos er. Hon var väldigt kunnig, tydlig och serviceminded, håll hårt i henne! :)
    2017-01-20 Markus L svarar Louise Ö
    Tack för din feedback Louise! Jag ska se till att Susann får ta del av den!

Sveavägen 24-26, 111 57 Stockholm