Annedal Bygg och Badrum AB

Letar du efter ett företag som kan renovera eller bygga nytt? Då har du hittat rätt. Annedal Bygg och Badrum erbjuder ett brett spektrum av tjänster för renovering och nybyggen. Vi ordnar allt med bygg, el, rör och kakel. Med över 10 års yrkeserfarenhet ser vi till att kunderna får kvalitet, trygghet och bästa möjliga pris. Använder du fastpris tillkommer inga andra överraskande belopp.

Vi är verksamma inom Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås samt närområden. Varmt välkomna att lämna er renovering i trygga händer!

Läs vad 80 kunder tycker om Annedal Bygg och Badrum AB 2

• ANTON H
    2021-09-13
    Bra utförd badrumsrenovering och stambyte!

Vi lät Annedal renovera vårt badrum och att byta ut den stående stammen. Varje steg i badrummet granskades och dokumenterades. Lasse och hans team var tillmötesgående, svarade snabbt på frågor, och såg till att gjordes helt korrekt så att vi kunde känna oss trygga.

Rörkillarna var snabba och gjorde vårt stambyte på mindre än en dag.

Pluspoäng till kakelsättaren som gjorde ett bra och noggrant jobb åt oss, och som kom med förslag för att få slutresultatet så bra som möjligt.

Anlitar ni Lasse så kan ni känna er trygga om att ni anlitat ett seriöst företag som håller vad dom lovar och är måna om sina kunder.
    2021-09-12
    Vi anlitade Annedal för att renovera hela vårt badrum. Hade besök, fick offert och bokade in att genomföra mitt i sommaren vilket de sa inte var något problem. Initialt skulle det ta 4 veckor. Sedan lade vi till att byta en stam från badrummet ner genom vardagsrum och källare. Då fick vi veta att det skulle ta 4-5 veckor. Det slutade med att badrummet var klart efter 8 veckor. Delvis berodde denna försening på att vi under rivningen av badrummet upptäckte en gammal vattenskada som vi ville undersöka och åtgärda. Enligt Annedal såg det inte så farligt ut, utan handlade om att byta ut några brädor i väggen (yttervägg). Eftersom att Annedal inte riktigt hade tid att lägga extra på detta (vilket var ok!), så anlitade vi en egen hantverkare som bytte ut brädor invändigt och utvändigt. Detta tog ca 5-6 arbetsdagar extra. Men detta kan inte varit hela orsaken till att det tog 8 veckor. Flera gånger fick vi datum på när det skulle vara klart, men sedan sköts det upp. Vi fick visserligen avdrag (vite) för 3 veckor.

Vi blev tillslut nöjda med slutresultatet av badrummet. Vi tycker också att priset var bra. Men processen var vi inte nöjda med. Utöver förseningen var det många gånger som det inte larmades på (trots att vi visat och förklarat hur larmet fungerade). Detta gjorde att vi inte visste när dem var på plats och jobbade och blev störande när vi var borta på semester. I början av arbetet när rivningen i badrummet skedde så blev det små hål/skador i väggarna i sovrummen intill badrummet. Här var de tvungna att spackla och måla för att fixa och detta gjordes inte förrän sista veckorna. Även att stänga igen och måla och spackla efter stambytet gjordes först på slutet. Vi var då oroliga för att detta jobb skulle det göra det dammigt och plockade därmed bort möbler i dessa rum under mer än en månads tid. Vid stambytet i källaren så missade dem att sätta plast för ett rum så att det blev dammigt och smutsigt efter att ha öppnat väggen. Ytterligare ett problem var att vi inte var hemma när det skulle fogas. Vi bad dem att visa oss exempel på nga färger så att vi kunde ta ett beslut på distans. Vi hörde sedan inte från dem förrän på eftermiddagen och då var det redan fogat i fel färg. Därför behövde dem ta bort den fogen och vänta tills vi kom hem för att välja ny färg.

Vi upplever också att vi fick ta många beslut kring placering och mått själva, vilket kändes svårt. Vi fick delvis hjälp från Konradssons Kakel som vi beställde en del material ifrån. Detta skulle vi nog frågat mer om innan, exakt vad som ingår i form av råd och hjälp med placering av inredning och val av t.ex. badkarsmodell.

Vi valde att göra renoveringen mitt i sommaren eftersom att vi inte skulle ha ngt badrum och då inte kunna vara hemma, men i efterhand hade det varit bra att vara hemma mer vara delaktiga och kontrollera vad som hände. Vi fick ringa en hel telefonsamtal/skicka sms för att vara säkra på att saker blev rätt. Det var många fler personer involverade än vi trodde från början.

Vi läste flera bra recensioner om Annedal innan vi valde dem samt ringde 2 referenser. Vi blev därmed både besvikna och förvånade för att de inte levde upp till våra förväntningar.
    2021-06-07
    Mycket nöjda. Vi hade bara ett pyttelitet arbete - en hall där vi behövde ersätta en gammal linoleummatta med klinkers - men de var ändå mycket hjälpsamma, och la ner tid på att inspektera, planera, offerera och utföra arbetet, som om det hade handlat om en betydligt större renovering. De anpassade sig till våra behov och krav och arbetade snabbt.
    2021-01-13
    Renoverade vårt badrum. Bra slutresultat och löste våra extra önskemål. 1 poängs avdrag då det blev en veckas försening och kanske kunde varit lite bättre på planeringen (framförallt när vi ville träffas på plats för att ha genomgångar). Men i det stora hela kan jag rekommendera dem.
    2020-12-10
    Vi gjorde en lättare renovering i både tvättstugan och badrummet för några månader sedan. Fick en offert direkt (som sedan fakturan överensstämde med) och de påbörjade arbetet redan några dagar senare. Proffsiga och trevliga, löser el-frågor tillsammans med företag de verkar ha en mycket bra och stabil relation med. Rekommenderar Annedal Bygg och Badrum till alla. Vi kommer definitivt anlita dem när det är dags för nästa projekt.
  • SAFOURA O
    2020-08-17
    Renovation went well and they did their best at work.
    2020-07-20
    Fick en snabb och begriplig offert angående diverse arbete i ett kök. Arbetet påbörjades och avslutades som bestämt. Bra utfört arbete! Det var lätt att få tag på Lasse på telefon om man hade frågor. Mycket trevligt bemötande. Jag kan absolut rekommendera Lasse för andra.
  • Tommie H
    2020-05-13
    Anlitade Annedal Bygg för helrenovering av vårt badrum. Skickade ut offertförfrågan till ett antal företag. Annedal responderade snabbt med en tydlig och konkurrensmässig offert. Arbetet startade på utsatt tid och utfördes mitt under coronapandemin, vilket av förklarliga skäl innebar en viss försening. Killarna var kunniga och lätta att ha att göra med. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan absolut tänka oss att anlita dom för andra projekt.
    2020-05-05
    Annedal Bygg och Badrum lade klinker till vår entré och balkong. Resultatet överträffade vida förväntningarna och det kändes som att det fanns ett bara samarbete mellan dem och Konradssons kakel. Allting avslutades i tid och vi är så nöjda att vi även bestämt oss för att anlita dem för målning av rum.
    2020-04-27
    Annedal Bygg och Badrum renoverade vårt badrum.
    Mycket nöjda med resultatet! Snabb service, flexibla, trevliga och väldigt lösningsfokuserade.

Nu har vi köpt ny lägenhet och har anlitat Annedal igen, för en ny badrumsrenovering.

Kan verkligen rekommendera Annedal Bygg och Badrum
    2020-04-21
    100% nöjd.
    Snabb service, flexibla, trevliga och väldigt lösningsfokuserade.

Jag önskade ett mer avancerad kaklingsmönster och hade höga krav på resultatet och de var tydliga med att det tar längre tid men trodde på min idé. "Vi kommer göra det precis som du vill ha det" och det lyckades gjorde de. Jag var hemma under kaklingen och plattsättaren jobbade väldigt bra, metodiskt, noggrant och visste precis vad han gjorde.
    2020-04-16
    Vi anlitade Annedal Bygg & Badrum för att riva ut och bygga nytt badrum och är väldigt nöjda med resultatet!

Arbetet gick snabbt men utan att brista i kvalitet och var igång inom två veckor från offertförfrågan.
    De är lyhörda och flexibla och vi upplever att kommunikationen var god före, under och även efter arbetet var klart.

Vid framtida renoveringar kommer vi sannolikt kontakta Annedal Bygg & Badrum igen!
    2020-04-15
    Bra jobb till bra pris. Inget att klaga på.
    2020-04-15
    Jättebra!
    Vi hade haft problem med ett annat byggföretag när vi skulle bygga upp ett nytt kök. Det första företaget klarade inte ut uppgiften och gjorde en rad fel i bygget, men efter att vi kontaktat Annedels Bygg så fick vi ordning på köket inom loppet av ett par dagar från första samtal.
    Stort tack igen!
    2020-04-14
    Annedal Bygg och Badrum AB gjorde om vårt golv i vår stora tvättstuga. De fixade med spackling, byte brunn, tätskikt och även lade stora plattor 60X60.

De har varit otroligt snabba på att svara på offerter och även kort tid till start. Den utlovade leveransen skedde också enligt tidplan.

Våra förväntningar på jobbet är mer än godkänt, vilket suveränt jobb de gjort, i tid, till rätt peng och att offerten höll vad den lovade. Det som är bra också är att de har kunskap på alla discipliner.

Kan varmt rekommendera dem till alla jobb, man blir glad när det funkar så smärtfritt.
    2020-04-14
    Trevliga, kom i tid och gjorde ett bra jobb. Kommer anlita igen!
    2020-04-14
    Smidigt, snyggt och prisvärt! Uppskattar också väldigt mycket hur responsiva Annedal Bygg var på frågor och tillgänglighet! Rekommenderar varmt att samarbeta med dom!
    2020-04-14
    Kontaktade Annedal Bygg och Badrum AB för hjälp med renovering av badrum. Badrummet är ca 10m2 och innebar hel ombyggnad inklusive ändring av planlösning, el, vatten och golvvärme. Vi hade bjudit in en handfull leverantörer att lämna offert och Annedal Bygg gav redan där ett bra intryck i sitt offertsvar gällande kvalitet och innehåll av offert samt rimligt pris för arbetet. Arbetet förlöpte väldigt bra med bra löpande kommunikation och uppdatering och då frågeställningar uppkom så löstes de professionellt. Arbetet blev klart enligt plan och enligt specifikation utan anmärkning. Jag kommer anlita Annedal Bygg och Badrum AB igen vid framtida behov.
    2019-11-28
    Beställde 2 nya badrum. Professionellt och trevligt bemötande. Arbetet skedde enligt tidplan och inom budget. Vi är väldigt nöjda både med bemötande och resultat!
  • Anneli F
    2019-10-14
    På under tre veckor totalrenoverades vårt badrum på bästa sätt. Superfint arbete och trevliga killar som var lätta att ha att göra med. När det ät dags för nästa badrum vet jag vem jag ska ringa! Rekommenderas varmt!
    2019-10-13
    Annedal Bygg o Badrum Renoverade vårt badrum. Oerhört service minded, inga dolda kostnader. Jättefint arbete och lyhörda, rekommenderas varmt!
  • Oskar O
    2019-10-12
    Trevliga, duktiga och bra att ha och göra med. Det jag kände va viktigt under ombyggnationen prioriterade de. Mycket nöjd.
    2019-10-11
    Jättenöjd med arbetet och kontakten! Professionella, trevliga och ett jättefint arbete. Uppskattar att de tog sig tid att göra ett mindre jobb, trots hög belastning. Kan tänka mig anlita igen om vi någonsin behöver göra något nytt!
    2019-10-10
    Annedal Bygg gjorde om hela vårt badrum. De gjorde ett jättebra jobb och höll utlovad tidplan exakt!
    2019-10-10
    Arbetet de gjorde var gick fort och bra men de hörde inte av sig på tider de lovat utan vi fick påminna. Arbetet var däremot proffsigt.
  • Urs H
    Badrumsrenoveringar.
    Bra och pålitlig.
    Det finns ingenting att klaga över.
    2019-10-10
    Mycket bra o proffsigt utfört arbete...noggrana info under hela arbete gång...

Kommer alltid att anlita Annedals bygg vid behov..
    2019-10-09
    Annerdals bygg har gjort ett bra jobb att
    Renovera vårt badrum inom lovad tid på ett proffsigt sätt Vi skall anlita dom igen
    2019-10-09
    Behövde hjälp med installation och flytt av Spegelskåp och tvättställ/kommod i badrum. Höll precis vad de lovade och till det pris som bestämdes och jobbet blev gjort på ett mkt bra sätt. Mkt trevliga och tillmötesgående.
    2019-02-02
    Fick hjälp att lägga nytt golv. Snabba, effektiva, noggranna och alltid väldigt trevligt bemötande. Resultatet helt i enlighet med förväntan! Påpekade en liten detalj i slutresultatet som genast åtgärdades. Kunde inte bli mer nöjd!
  • Åsa Eva Margareta P
    2019-01-28
    Annedal renoverade mitt badrum och de levde med råge upp till mina förväntningar. De var lyhörda, lösningsorienterade, trevliga, noggranna och byggde ett väldigt snyggt och gediget badrum.
    Va roligt att du blev nöjd med badrummet. Annedal Bygg och Badrum AB
    2019-01-26
    Renoverade kök. Allt flöt på helt suveränt. Jättebra service. Hantverkarna var effektiva och duktiga. Supernöjd!!!!!
    2018-12-22
    Vi anlitade nyligen annedal bygg när vi skulle renovera vårt badrum. Vi har varit väldigt nöjda från projektets start till färdigt resultat och kan varmt rekommendera detta företag. Det har varit rak och enkel kommunikation med projektledaren Niclas igenom hela processen och det har varit snabb återkoppling vid frågor.
    Tack så jätte mycket och roligt att ni blev så nöjda.

Mvh Niclas
  • David B
    2018-11-02
    Vi är verkligen supernöjda med Annedal. Vi har fått hjälp med 2 st badrum. Allting har fungerat smidigt. Kan varmt rekommendera Annedal.

David & Anna
    2018-10-30
    Jag hitta företaget via nätet och de var snabba att återkomma med en offert. Jag uppskattar att jag fick ett fast pris och att vi hade löpande dialog under byggnationen angående eventuella tillägg. De anställde som jag har varit i kontakt med har varit trevliga och återkopplat när jag sökt dem angående olika frågor. De höll tidsplanen och blev till och med klara lite tidigare. Jag förväntade mig ett professionellt byggföretag och de mötte mina förväntningar. Jag kan absolut rekommendera andra att anlita detta företag.
  • Gertrud N
    2018-09-11
    Vi renoverade badrum och WC i ett äldre hus. Arbetet utfördes helt enligt avtal och slutfördes inom överenskommen tid. God kommunikation mellan oss, arbetsledning och alla hantverkare. Flexibelt men effektivt och mycket trevligt bemötande. Alla transporter, rivning, städning och annat efterarbete fungerade utmärkt. Vi kommer att anlita Annedal bygg för framtida projekt.
    2018-09-07
    Trevligt bemötande och snyggt utförande ären på detaljnivå. Vi är mycket nöjda!
    2018-09-05
    I chose Annedal Bygg to renovate our bathroom because of the project leader Lasse and the bid that was submitted.

The bid was clear, detailed and competitively priced.
    I also felt confident having met Lasse, and knowing he would be actively involved rather than just a sales contact, that we would be able to have a good understanding during the project.
    Lasse was always accessible, helpful and open to discussion and with advice and explanation.

Our expectations were to get a good-looking renovated bathroom to the correct standards in the agreed time for the price agreed.
    The bid was for 3-4 weeks and it was completed in that time with minimal fuss, mess or misunderstanding.

In summary, we would not have any hesitation choosing Annedal Bygg again.
    2018-07-23
    Ombyggnad av badrum och tvättstuga.
    Bra bemötande från offert och under hela genomförandet.
    Start på utsatt datum och arbete följde tidsplanen, dvs inga dagar med stillestånd.
    Arbetet utfördes med hög kvalitet och de var mycket öppna för olika detaljlösningar under arbetets gång.
    Inga tillkommande kostnader för oförutsedda problem/arbeten.
    2018-07-03
    Trevliga, sympatiska och gör ett bra jobb.
    2018-06-12
    Renovering av två badrum.
    Från första mötet till färdigställda badrum blev vi väldigt bra bemötta, projektledare Lasse satte verkligen kunden i första hand. De hindren som dök upp längs vägen löstes på ett bra och effektivt sätt.
    Vi hade höga förväntningar på allt och var petiga med detaljer och hur vi ville ha det, Annedal levde upp till alla våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis var det en mycket bra upplevelse.
  • Isabelle R
    2018-06-11
    Annedal bygg rev upp och la nytt golv på ca 68 kvm. Arbetet var proffsigt gjort, gick snabbt och kommunikationen gick smidigt. Vi är mycket nöjda!
    2018-03-24
    Annedal har byggt ett nytt badrum i vårt hus. Allt har fungerat väldigt bra från start till slut. De höll tidplan, pris och kvalitet. Enkla att ha och göra med och väldigt bra dialog under hela arbetet. Vi är mycket nöjda och har bestämt att de ska få göra ett till badrum åt oss inom kort.
    Vi kan varmt rekommendera dem!
    2018-03-12
    Trevligt bemötande. Bra genomförande. Höll tidplan.

Kan rekommendera dem vidare!!
    Roligt att ni blev nöjda och vill rekommendera oss vidare.

Mvh Annedal Bygg
  • Mats H
    2018-03-10
    Vi har renoverat vårt badrum och fått hjälp med några andra åtgärder samtidigt. Annedal bygg och badrum rekommenderas varmt. Korrekt hantering, stor hjälpsamhet, alla tidsramar väl hållna och mycket gott yrkeskunnande.

Kort sagt är vi jättenöjda och har som kunder fått en positiv upplevelse av företaget.
    Hej Mats, super kul att ni blev nöjda med badrummet och tack för det fina omdömet.

Mvh Niclas o Lasse
    2018-03-09
    Proffs från början till slut. Väldigt bra och noggrant utfört arbete. Kommer med största sannolikhet att anlita dem igen.
    Tack för dom fina vitsorden.

Mvh Lasse o Niclas
    2018-03-06
    Bra bemötande och väl utfört arbete!
    Pluspoäng för snabbhet och tillgänglighet!
    Roligt att höra att ni är nöjda med oss. Annedal Bygg och Badrum AB
  • Ackie T
    2017-11-28
    Renovering av 4 kv.m. badrum.
    Mycket trevligt bemötande. Positiv och samarbetsvillig personal.
    "Allt går att ordna" var Lasses, en av ägarna, motto. Det stämde.
    Välgjort jobb.
    Det var lätt att diskutera olika lösningar.
    Hjälpsamma.
    Mitt badrum blev inte klart i tid men hos grannen gjorde de 2 badrum och var klara end någon. dag sent.
    Kan varmt rekommendera dem.
    2017-11-26
    Annedal Bygg renoverade en toalett hos oss vilket gjordes på ett mycket proffsigt sätt. Avtalade tider, både start och slut, hölls till 100 %. Resultatet blev över förväntan vilket innebar att vi omgående bokade in Annedal Bygg till ytterligare en renovering i vårt hus.

Kan verkligen rekommendera företaget eftersom de är otroligt seriösa.

Stort tack till Lasse och hans kanonkillar.
    Hej Stefan!!

Så roligt och höra att du blev nöjd med badrummet, syns snart igen för etapp 2

Mvh Annedal Bygg o Badrum
    2017-11-24
    Jag har anlitat Annedal Bygg och Badrum flera gånger och kommer absolut att göra det igen om det dyker upp fler projekt. De har lagt nya golv, helrenoverat kök, badrum och wc som till fullo uppfyllt mina förväntningar och mer därtill. Det är ett proffsigt företag som håller avtalade tider och kostnader. De är tydliga och informativa inför varje projekt. Trevliga, serviceinriktade och alltid lätta att nå. Rekommenderas!
    Tack så jätte mycket för ditt fina omdöme..

Niclas o Lasse