Arvid Bil

Välkommen till Arvid Bil!

På Symmetrivägen 19 i Kungsängen hittar du oss på Arvid Bil! Är du intresserad av att värdera din nuvarande bil? Få en kostandsfri värdering. Eller är det kanske dags att skaffa en ny bil? Vi har bilar som är välbevarade och väldokumenterade i alla olika prisklasser. Vi erbjuder numera hemleverans av din nya bil vid köp hos oss.

Vi erbjuder finansiell hjälp till dig i samarbete med My Money, och DNB.

Öppettider:
Mån-fre 10.00-18.00
Lör-sön 11.00-15.00

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 99 kunder tycker om Arvid Bil 2

• 2021-04-09
    Jag köpte min Mustang av er. Kan bara säga: vilket proffs du är Rezan!
    Snabbt svar på mailen, jättetrevligt bemötande vid provkörningen, snabb hantering när jag hämtade bilen. Löste småfix på en gång. Kommer absolut köpa fler bilar av dig i framtiden
  • 2021-04-08
    🚙 🥳🥳🥳👍✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
  • 2021-04-07
    Köpte bil en A4, riktigt fin.
    Rezan gav ett mycket bra intryck.
    Bra bemötande, tillmötesgående vill att kunden ska vara nöjd.
    Serviceminded till tusen, stort tack!
    Rekommenderar verkligen Arvid bil

Micke G
  • 2021-03-27
    Jag köpte en jättefin chevrolet cruze som jag tycker att den vackraste bil som jag haft. Ett mycket fint bemöttande hade jag upplevt av företaget vilket gjorde mig att känna trygg och säker.
    Allt som jag skrev övan ledde till en av de mest trevliga affär som jag hade gjört!
  • 2021-03-25
    Var intresserad av en Rover som dök upp hos dom. Ringde direkt och kollade ifall jag fick kika på den, blev väldigt bra bemött av personalen. Nöjd med mitt köp och att jag känner tryggheten i att komma tillbaka om jag har några frågor!

Tack ArvidBil!
  • 2021-03-18
    Bytte bil. Blev väldigt bra bemött. Trevlig personal.
  • 2021-03-18
    Bra och smidigt! Inga konstigheter, trevligt bemötande och proffsigt hela vägen. Räkna med att behöva gå ner i pris men så är det när man säljer en bil.
  • 2021-03-12
    Bra bemötande vid tel kontakt. Bilen stämde med beskrivningen utom vinterdäcken. Men det löste man smidigt och bilen var klar för leverans när vi kom. Kan rekommendera denna bilfirma.
  • 2021-03-12
    Kändes verkligen jättebra från början till slut. Kan jag rekommendera skarpt!
  • 2021-03-10
    Köpte bil hos Arvid Bil. Gott bemötande, väldigt tillmötesgående. Precis som man vill att bilhandlare ska vara.
  • 2021-03-09
    Trevligt bemötande, vi blev väl omhändertagna, första gången vi köper en bil från Arvid bil och det blir förmodligen inte den sista. Hittills är vi jätte nöjda med bilköpet, rekommenderas starkt.
  • 2021-03-07
    Köpte en kanonfin Mini Cooper S.
    Mycket smidig affär, allt från första kontakt per telefon till färdigt kontrakt.
    Bilen gicks igenom per telefon innan vi åkte ner och tittade och provkörde bilen.
    Allt som sagts på telefon stämde.
    Kan absolut rekommendera att köpa bil på Arvid bil.
  • 2021-03-01
    Jätte trevligt och bra bemötandet
  • 2021-02-25
    Riktigt bra service och bemötande, rekommenderas starkt!
  • 2021-02-24
    Köpte en BMW F11 utav Arvid Bil och kan bara rekommendera företaget till andra. Snabba på svar och seriösa killar.
  • 2021-02-23
    Trevlig personal, ett professionellt bemötande och väldigt hjälpsamma!
  • 2021-02-22
    Jag har kollat många företagar, men Arvid bil har bra prisar och bästa kvaletet på bilar.
    Jag är välldit nöjd med företagen och trävliga personalen. Jag rekomenderar till andra som vill köpa sina dröms bilar.
    ☆☆☆☆☆
  • 2021-02-18
    Hittade en Volvo V70 på blocket som jag blev intresserad av framför allt då de det framgick av annonsen att Arvid Bil även tog in min bilen i inbyte. Mailade då Arvid bil och frågade vad mellan skillnaden skulle kunna tänkas bli, fick ett svar på mail efter några timmar från Rezan som tackade för beskrivningen och bilderna av min bil samt att han lämnade ett cirka pris på mellanskillnaden. Då budet från Arvid bil var ungefär som jag tänkt mig så ringde jag upp Rezan och han beskrev köpeobjektet för mig vilket gjorde mig ännu mer intresserad det slutade med att vi bestämde att träffas. Dagen därpå åkte jag från Borlänge till Arvid Bil, Rezan mötte upp och visade deras fina lokaler bjöd på kaffe och jag tog en provtur i bilen och blev helnöjd med bilen som motsvarade det Rezan beskrivit så mitt beslut blev lätt då vi även kom överens om priset. Rezan är lyhörd, kompetent och har kunden i focus jag kan varmt rekommendera Arvid bil
  • 2021-02-18
    Hittade en fin bil på annons. Efter att ha provkört bilen och druckit en god kopp kaffe köpte jag den och är mycket nöjd. Nu är jag en glad ägare till en Tiguan.
  • 2021-02-17
    Otroligt bra bemötande och service under hela mitt köp från start till slut. Vill ni ha ödmjuka och professionella försäljare med fötterna på jorden, Arvid Bil är stället ni ska till!
  • 2021-02-17
    Jag lämnade in bilen till Rezan som var vänlig och tydlig i sin kommunikation och sålde bilen på ett smidigt sätt. Jag rekommenderar gärna Rezan och Arvid Bil vidare.
  • 2021-02-16
    Gjorde inbyte, smidig och enkel. Vilken service, utmärkt bemötande👍👍👍😊
  • 2021-02-16
    Rezan på Arvid Bil kontaktade mig när jag bytte in min bil på Bavaria Kista. Jag kände direkt när vi talade med varandra att detta känns bra. Varm och trevlig person. Ta vara på honom! Jag fick också höra på Bavaria bara lovord om Rezan. Top notch!
  • 2021-02-12
    Bra service, trevliga och mottagliga säljare som hade full koll på alla frågor man hade. Kändes tryggt och bra!
  • 2021-02-10
    Köte bil av Rezan, bra bemötande och kundservice. varmt rekommenderar.
    Tack för allting Rezan.
  • 2021-02-04
    Bra bemötande och kundservice. Ingen stress. Bra information under hela affären
  • 2021-02-01
    Vi köpte en BMW 520 och fick ett fantastiskt bemötande redan då vi tagit oss till Arvid bils gamla adress. Efter ett telefonsamtal blev vi upphämtade av en av företagets medarbetare och sedan fortsatte det i samma stil. Härligt bemötande.
  • 2021-02-01
    Köpte bil.
    Jag har fått fullt service varmt rekommenderar.
    Alla mina förväntningar var lösta 100%
  • 2021-01-30
    Jätte trevliga personal affären gick smidigt till också 🙂
  • 2021-01-30
    Grymt smidiga o tillmötesgående
  • 2021-01-28
    super nöjd med bilen, jag vill tacka dig för de fantastiska tjänsterna, personalen är mycket trevlig och hjälpte mig mycket. Högt rekommenderad!
  • 2020-12-31
    Mycket nöjd med nya bilen och personalservicen samt bonuspoäng för deras nyrenoverade wc. Gott intryck och trygg känsla. Rekommenderas.
  • 2020-10-28
    Sålde min bil till Arvid Bil, det kändes tryggt och smidigt då dom gick igenom processen steg för steg och jag hade pengarna snabbt på mitt konto! Toppklass!
  • 2020-10-19
    Mycket seriöst och proffsigt bemötande vid försäljning av min bil. Rekommenderar företaget.
  • 2020-10-11
    Mycket snabb och professionellt utförd affär med trevligt bemötande.
  • 2020-10-06
    Trivsamt, sakligt, bra samtal om den nya bilen och om vår gamla. Det ingav oss stort förtroende. Och bilen vi köpte överträffar våra förväntningar! Tack Rezan!
  • 2020-10-06
    Vi är supernöjda med bemötandet och att personalen var så hjälpsam och flexibel. Vi kan ge våra varmaste rekommendationer. Vi kommer återkomma när det är dags för bilbyte igen. Ses om ett par år Rezan. Keep up the good work
  • 2020-09-13
    Väldigt bra och trevligt bemötande! Fick problem med bilen efter någon måndag och de lösare allt med verkstadskontakt och betalning!
  • 2020-09-12
    Köpte en super fin Skoda Fabia. Väldigt trevliga säljare som ger ett väldigt professionellt intryck. Affären gick smidigt och lätt och vi kände oss verkligen väl mottagna. Jag och min sambo är super nöjda och rekomenderar varmt andra att vända sig till Arvid Bil när ni ska köpa bil.
  • 2020-09-12
    Vart ska jag börja.
    Första dagen på semester skulle vi åka ner för att hämta våran nya bil. En passat GTR. Som jag letat efter den perfekta.
    Tyvärr så hade Arvids Bil sådan otur att deras visningshall förstördes i en brand där även våran nya bil fanns.
    Efter ett super arbete av Rezan så redan veckan efter ringer han upp med den goda nyheten att han hittat en likadan bil som vi kan få köpa. Hur? Fråga mig inte, men superglada blev vi.
    Vi har ca 100 mil till stockholm så vi tog nattåget och åkte ner. Rezan hämtar upp oss på tågstationen, vi åker till ett provisoriskt kontor och bilen är superfin. Precis som han har utlovat via telefon. Vi köper bilen och åker våra 100 mil hem.
    Efter bara en vecka så får vi tyvärr ett turbohaveri, vilket WV tar på sin goodwill på alla delar men Arvids Bil står för arbetet. Den service Rezan har uppvisat under hela tiden har varit exceptionell, varit kontaktbar alla dygnets timmar, mån om att vi ska vara nöjda trots den katastrof dom varit med om branden där flera bilar förstördes och att våran nya bil gick sönder ganska kort efter köpet, vilket Arvids Bil isig inte kunde påverka att det hände. WV lokaliserade felet till ett fel på kylning av turbon.

Kommer varmt rekommendera Arvids Bil och framförallt Rezan Ipek till alla utan att ens tveka.
    Jag kommer definitivt vända mig till Rezan när det är dags för en bil till eller nästa gång vi byter bil.
  • 2020-09-09
    Vi köpte Audi Q7 idag av Rezan.Mycket bra bemötande och snabb och smidig affär.
  • 2020-09-08
    Super smidig försäljning och ett trevligt bemötande!
  • 2020-08-22
    Vi köpte en BMW av Rezan idag, mycket gott och professionellt bemötande, och bilen var i utmärkt skick för sin ålder. Vi hade absolut vänt oss till dem igen, mycket nöjda som kunder!
  • 2020-08-06
    Köpet gick snabbt och smidigt och skicket på bilen var enligt förväntningarna.
  • 2020-06-14
    Allt funkade bra med bilköpet
    Suveräna killar och göra affär igen med/ fredde
  • 2020-05-23
    Professionellt och trevligt bemötande!
  • 2020-05-14
    Bästa firman!!! Köpte en toyota avensis, är supernöjd
  • 2020-05-08
    Proffesionellt bemötande!
    Mycket smidig och trevlig affär, supernöjd!
  • 2020-03-21
    Arvids bil var toppen från första kontakten tills bilköpet och efteråt. De var snabba och flexibla i alla vändor. Tack för all hjälp! Vi är supernöjda med bilen.

Mvh,
    David med familj
  • 2020-03-21
    Mycker bra och ärliga! Vi kollade på en bil, hittade några fel. Men dom fixade felen och vi blev nöjda kunder!
    Rekomenderar!
    Kollar man runt så ser alla andra bilar riktigt fina ut!