Alla kategorier IT-konsult Stockholms län Österåker Atop Consulting

Atop Consulting

Garnsviksvägen 62, 184 42 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till Atop Consulting!

Excel är ett väldigt effektivt och smidigt verktyg, om man vet hur det används på bästa sätt. Vi är experter på Excel och gör även dig till expert! Oavsett om du är helt ny till programmet eller har jobbat i det i flera år, vi finner en nivå som passar och tar dig till nästa steg i ditt excel-användande. Vi utbildar även i Access på allt från nybörjar- till programmeringsnivå.

Förutom våra utbildningar kan vi hjälpa dig och din verksamhet genom att skapa ett affärssystem som förenklar ert arbete. Efter en behovsanalys beslutar vi tillsammans med er vad just er verksamhet behöver och skapar ett system utifrån det.

Vi kan hjälpa er med både små och stora förändringar, kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just er!

Läs vad 32 kunder tycker om Atop Consulting

• Marie P
    Marie P skrev om Atop Consulting
    Mats har varit till fantastisk stor hjälp och lyckats lösa de uppgifter man gett till honom.
  • Emir B
    Emir B skrev om Atop Consulting
    Bra bemötande från företaget, tillmötesgående och professionellt.

Arbetets omfattning var installation av en Access applikation som hämtar ner data och sedan presenterar datan i ett visst format.

Levde upp till förväntningar!
  • Anette I
    Anette I skrev om Atop Consulting
    Jag tycker att jag har fått professionell hjälp från Atop Consulting. Jag har behövt hjälp med uppdateringar och information av vårat "analysverktyg". Fått svar på mina frågor snabbt och informativt. Bra information till en som inte talat samma dataspråk.
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Atop Consulting
    Mycket professionellt och lyhört bemötande från start till mål!
    Konsulttjänst för utveckling av skräddarsydd Excelmall. Kundupplevelsen var utmärkt och slutkunden verkar också nöjd med produkten!
  • Annika F
    Annika F skrev om Atop Consulting
    Har inte varit med i processen från början utan hoppade in i sluttampen. Jag tycker att bemötandet och professionalismen har varit toppenbra. Återkoppling och uppföljning har också varit helt i sin ordning. Företaget har verkligen motsvarat mina förväntningar.
  • Irene B
    Irene B skrev om Atop Consulting
    Mycket seriöst och alltid bra service och har mycket bra förståelse på vad kunden önskar
  • Linda H
    Linda H skrev om Atop Consulting
    Jag tycker att det var en bra innehållsrik kurs med en bra lärare.
  • Fanny S
    Fanny S skrev om Atop Consulting
    Excelkurs, mycket bra. duktig och trevlig lärare som tog hänsyn till alla olika nivåer vi låg på
  • Stig S
    Stig S skrev om Atop Consulting
    handledaren såg till att alla hängde med och hade rätt utstrålning för att lära ut. Vill gärna rekomendera honom för kollegor.
  • Christian B
    Christian B skrev om Atop Consulting
    Excelutbildning.
    Bra med många fix och trix som kommer att underlätta det vardagliga arbetet :-)
  • Mari B
    Mari B skrev om Atop Consulting
    Jag gick en excel fortsättningskurs.
    Bra, trevlig och kompetent kursledare.
    Kursen var ungefär vad jag förväntat mig skulle gärna gå en till kurs med ännu mer avancerade funktioner i excel.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Atop Consulting
    Bra bemötande och kunnig kursledare.
  • Martin H
    Martin H skrev om Atop Consulting
    Föreläsaren var engagerad och väldigt kunnig och även bra på att förklara så det var mycket bra.
  • Mats A
    Mats A skrev om Atop Consulting
    Atop är professionella från början till slut. Ett mycket trevligt och serviceinriktat bemötande tillsammans med mycket hög kompetens gör jag att jag gärna rekommenderar Atop AB.
    P.s. Mats Beiming har sparat många frustrerande arbetstimmar för mig.

Adept Collection AB
    Mats Arenander
    Försäljningsansvarig Sverige
  • Elena J
    Elena J skrev om Atop Consulting
    Mitt företag köpte en excelutbildning. Utbildningen levde upp till mina förväntningar. Mats var kompetent, trevlig och tillmötesgående.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Atop Consulting
    Över förväntan, med tanke på att vi var många och på olika nivå så fick man ändå en hel del aha upplevelser om funktioner man inte visste om.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Atop Consulting
    Proffsigt och hjälpsamt. Pedagogisk vid genomgång.
  • Isbi F
    Isbi F skrev om Atop Consulting
    Punktligt och snabb leverans.
    Leveransen levde upp till våra förväntningar.
  • Karin I
    Karin I skrev om Atop Consulting
    Jag har bara högsta betyg att ge till Mats Beiming på Atop Consulting. Han har utvecklat programmet för att passa mig i mitt arbete. Vi har haft en bra dialog från första kontakten till leverans och test.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Atop Consulting
    Atop har byggt upp en access-databas för vår verkstad. Vi har arbetat med databasen sedan 2009 och varit mycket nöjda med funktionaliteten och användarvänligheten. Vi har vid några tillfällen fått utfört uppdateringar och det har generellt fungerat mycket bra. Vi är totalt sett mycket nöjda.
  • Dag S
    Dag S skrev om Atop Consulting
    Atop löste vårt behov av datasammanställningsverktyg i excel på rekordtid. Bra analys av vårt behov och snabb lösning. Rekomenderas!
  • Therese H
    Therese H skrev om Atop Consulting
    Atop Consulting har hjälpt oss att bygga en accessdatabas för snabbare beräkning av vår premielön. Tidigare skedde arbetet manuellt och tog ca 3 arbetsdagar per månad. Genom att använda oss av en databas och att beräkningen sker med automatik är vi nu nere i en arbetsdag per månad. Vi har vid ett par tillfällen ändrat förutsättningarna i premielönesystemet och har då tagit en ny kontakt med Atop Consulting och fått snabb hjälp med justeringar av databasen.
  • Stina D
    Stina D skrev om Atop Consulting
    Väldigt proffsigt bemötande och leverans på utsatt tid trots en väldigt pressad dead-line. Kom med värdefull input trots begränsad insikt i vårt dagliga arbete.
  • Hélène R
    Hélène R skrev om Atop Consulting
    Vi har använt tjänsten "på-platsen hjälp". Mycket uppskattat av våra medarbetare. De som jag har pratat med har varit mycket nöjda med de tips och trix de har fått.
    Vi har även beställt en rapport-mall som också har underlättat vårat arbete. Lösningen har diskuterats fram med Atop Cons. Det är intressant att tillsammans diskutera så att lösningen uppfyller kravet.
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Atop Consulting
    God kunskap i de beställningar som sker. Detaljerade och fördjupade uppföljningar och förklaringar på vad som utförts. Ytterligare förväntningar kommer att avkrävas under 2015 vilket jag ser fram emot.

Mycket rolig, trevlig och underhållande personlighet i Mats förgyller de tillfällen som han är på plats.
  • Torsten F
    Torsten F skrev om Atop Consulting
    Bra bemötande. bra leverans. bra etc
  • Alec B
    Alec B skrev om Atop Consulting
    Atop har levererat ett ordersystem och ett excelbaserat kalkylprogram samt integrerat detta med vårt CRM. Arbetet utfördes på tid till offererad kostnad och resultatet är över förväntan. Arbetsflödet internt förbättrades markant vilket lett till bättre arbetsmiljö och kraftigt lyft för våra intäkter. Konsulten gjorde ett grundligt förarbete och var mycket mån om att full förståelse för vårt arbetssätt. Vi kan rekommendera Atop utan förbehåll!
  • Carl B
    Carl B skrev om Atop Consulting
    Mycket bra bemötande och bra idéer utifrån de tanker vi hade när det gällde att utveckla en excelapplikation som sedan blev en accessapplikation i stället.
  • Tuula T
    Tuula T skrev om Atop Consulting
    Atop Consulting har anlitats av Upplands Väsby kommuns kontor för samhällsbyggnad i syfte att bygga upp ett verksamhetsanpassat projekthanteringsverktyg som stöd i samhällsbyggnadsprocessen. Projekthanterarern är byggd med programvaran Microsoft Access 2010 och innehåller flera delar. Tillsammans med Atop Consulting har vi utvecklat stöd för projekthantering från detaljplaneskede till genomförande av infrastruktur- och fastighetsprojekt. I verktyget hanteras ekonomisk planering och uppföljning samt resursplanering. Utveckling av projekthanteraren har skett kontinuerligt under 3 års tid då önskemål om nya användningsområden dykt upp. Som kontaktperson och systemansvarig för kommunen har jag haft mycket kontakt med Atop Consulting. Vid både beställningar och support upplever jag att vi alltid får snabb återkoppling och ett proffessionellt bemötande. Leveranser av nya applikationsversioner sker alltid på utsatt tid. I dagsläget är det bara Mats Beiming som har kunskapen om hur hela systemet är uppbyggt och det kan väl kännas som en riskfaktor. På sikt kan det vara nödvändigt att involvera fler personer som har kunskapen om hur databas och applikation är uppbyggt och kan utvecklas vidare för annars blir det för sårbart.
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Atop Consulting
    Atop Consulting är ett företag som Panasonic har anlitat för support med interna förbättringar av processer som var för tidskrävande. Atop har genom sin kunskap inom Microsoft Excel och Access hjälpt oss att spara enormt mycket tid och samtidigt förbättra kvaliteten på våra rapporter och rapportering. Ofta har Atop funnit lösningar på problem som från början verkat omöjligt att lösa men personalen på Atop ger verkligen inte upp och har alltid lyckats över förväntan i de projekt som vi har anlitat företaget i. Vi har nu arbetat med Atop i flera år och kommer att fortsätta använda dem i flera både mindre och större projekt framöver. Jag kan verkligen rekommendera att anlita detta företag.
  • Fia B
    Fia B skrev om Atop Consulting
    När vi fick kontakt med Atop så vill vi uppdatera vår databas som vi har uppbyggt i Access.Första mötet var väldigt bra, vi fick förklara vad vi ville och han ställde väldigt många bra frågor. Han ställde även frågor om saker som vi inte själva hade tänkt på och ifrågasatte även vad funktionen skulle vara bra för. Mycket professionellt! I vår databas har vi alla uppgifter om kunder, leverantörer, ordrar, leveranstider och orderdatum mm.
    Vår databas är "nyckeln" till vårt resterande arbete och det är därför väldigt viktigt att allt fungerar.
    Idag har vi löpande kontakt för enklare uppdateringar, vilket passar oss utmärkt. Vi är mycket nöjda med Atop och anser att det arbete han har utfört åt oss är mycket professionellt gjort.
  • Åke A
    Åke A skrev om Atop Consulting
    Mycket trevligt och bra bemötande!
    Konsultativ arbete med omläggning från exel till access av befintliga försäkringskoncept.

Alla här hos oss är mycket nöjda med det trevliga och pedagogiska bemötande vi får vid frågor och presentation av utfört arbete.

Garnsviksvägen 62, 184 42 Åkersberga
IT