Atop Consulting

Atop Consulting

www.atop.se
  • Badge2018

Välkommen till Atop Consulting! Excel är ett väldigt effektivt och smidigt verktyg, om man vet hur det används på bästa sätt. Vi är experter på Excel och gör även dig till expert! Oavsett om du är helt ny till programmet eller har jobbat i det i flera år, vi finner en nivå som passar och tar dig till nästa steg i ditt excel-användande....

68 omdömen om Atop Consulting

Sedan starten hos Reco 2015

Anne K
Skrev om Atop Consulting

Se min kommentar sänd direkt av Mats Beiming.

Anne K
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag har haft den stora förmånen att ha Mats Beiming som kollega under mer än tre år under min tid på SAAB AB. Mats har mycket kvalificerade kunskaper inom excel med allt vad det innebär gällande hantering av stora datamängder, formler, strukturering och framför allt problemlösning. Men det som gör att Mats skiljer ut sig från mängden är hans bemötande och hur han tar sig an en uppgift. Med ett otroligt vänligt bemötande sätter han sig in i problemet och kan sedan både lösa problemet, men framför allt han kan förklara på...

Svar från Mats Beiming

Stort tack Anne för de värmande orden

Maria P
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats hjälpte mig att skapa en fil som läser mina CVS filer från banken. Detta hade varit omöjligt att komma till rätta med utan hans hjälp. Mats är kunnig, hjälpsam och mycket trevlig att ha med att göra. Jag är jättenöjd med all hjälp jag fick.

Svar från Mats Beiming

Tack Maria, Det var roligt att höra att du nu kan ladda upp CSV-filerna till din bank.

Roger N
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Trevlig som person, lätt att prata med, kunnig, noggrann. Levererar det man önskat/avtalat, snabb leverans, bra uppföljning. Mats hjälpte oss att förbättra en Access-applikation, gjorde en hel del re-design både funktions- och layout-mässigt. Applikationen är nu mycket enklare att använda, vi är alla nöjda och glada. Jag kan verkligen rekommendera Mats, han är helt enkelt superbra :)

Svar från Mats Beiming

Tack Roger för de fina orden. Att som liten företagare få uppdraget att hjälpa er på Riksbanken känns både stort och hedrande.

Susanna P
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats är underbar att jobba med! Proffsig, glad och otroligt kunnig. Det här är andra arbetsgivaren där jag fått förmånen att jobba med Mats och jag hoppas innerligt att det blir fler gånger. Du är fantastisk Mats!

Jan W
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Har genomför alla sina uppdrag på ett förträffligt sätt. Gjort allt vi önskat, med sin erfarenhet, kompetens och förmåga att förstå våra behov, tillfört ytterligare mervärde i det han presterat och på så sätt överträffat våra förväntningar.

Sebastian H
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Proffsigt bemötande och väl utfört arbete!

Svar från Mats Beiming

Tack Sebastian, Det har varit givande för mig att arbeta med er offertkalkyl för väggelement. Att jag hade ett privat byggprojekt parallellt med er kalkyl gjorde att jag lättare kunde koppla uträkningarna till verkligheten.

Mikael B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Företaget har hjälpt oss utveckla nya förbättrade och effektivare rapporter som har underlättat kvalitetssäkringen av alla våra projekt i implementeringen av nytt planeringssystem.

Yngve H
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats Beiming har på alla sätt varit kompetent, pedagogisk, trevlig att jobba med! En toppenresurs!

Elisabet J
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats har levererad de som är beställd på ett utmärkt sätt. Alltid tillmötesgående och villig att få till beställningen rätt. Jag uppfattar Mats kunskaper inom databas och excel som mycket höga.

Jonas S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats har hjälot mig med en avancerad excel rapport som kommer ligga till grund för att min region norra europa kan följa och strategiskt ta beslut baserat på resultat i denna rapport.

Mikael G
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag har haft en affärsrelation med Mats Beiming på Atop Consulting under mer än 1.5 år och den fortsätter. Han är mycket inlyssnande, konkret och positiv. Jag upplever Mats som mycket kompetent och tillmötesgående. Det märks att han är erfaren och verkligen vill kundens bästa, vilket är helt avgörande när jag rekommenderar en annan person. Mats är en sådan där person som tackar nej till en affär om den inte verkligen är bra för kunden. Det är professionellt. Han är verkligen expert inom Business Intelligence, Excel, Access...

Svar från Mats Beiming

Mikael, tack för de fina, och många, orden. Du excellerar när du skriver.

Björn M
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats har ett mycket sympatiskt sätt och sätter sig snabbt in i den aktuella problematiken när det gäller Excellösningar och kommer snabbt fram med ett första förslag att arbeta vidare med. Detta gör att minimalt av tid går till spillo på ogjort arbete om man skulle ha missuppfattat varandra.

Kent Ö
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

- Behovet effektivisering och rationalisering i de arbetsflöden som Excel ingått - Bemötandet professionellt, engagerat och lösningsorienterat - Förväntningar var att förenkla samt skapa nya möjligheter till förbättrad visibilitet och dessa uppfylls till fullo - Sammanfattningsvis är utöver professionalism och viljan till problemlösning i kombination personliga mötet i positiv anda mycket eftertraktat

Olof J
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Databasutveckling. Bra bemött. Konsulten lyckades omvandla våra spridda önskningar till ett konkret resultat.

Jeanette W
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag fick en skräddarsydd intensivkurs med fokus på exceltabeller, nyttiga funktioner/formler och pivottabeller. Kursen motsvarade mer än väl förväntningarna och jag lärde mig mycket som är direkt användbart i mitt arbete. Jag kan definitivt rekommendera ATOP!

Mena L
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Skräddarsydd Excel-utbildning i toppklass.

Anders S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

lager program i exel Trevligt bemötande Det har gått bra men nåra finslipningar behövs

Ola A
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Excelprogrammering som levererades snabbt, smidigt och lyhört.

Daniel B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Atop Consulting har hjälpt mig med att ta fram ett order/lagersystem för min uthyrningsverksamhet. Vi fick ett mycket bra och personligt bemötande och produkten blev i enlighet med våra förväntningar.

Eirin F
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats Beiming från Atop Consulting blev inhyrd för att skapa ett nytt analysverktyg för avräkning. Avräkningsgruppen hade från början höga förväntningar till verktygets grafiska representation och förmåga att hantera även ny indata. Under sitt arbete skapade Mats Beiming ett verktyg som gjorde våra önskemål till verklighet. Vid att strukturera och kategorisera all indata skapade Mats en dynamisk databas, som var avgörande för att uppnå önskad resultat. Vidare använde Mats databasen till att bygga upp ett snyggt, flexibelt...

Duygu K
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats Beiming är duktig och hjälpsam och försöker alltid att ställa upp så fort vi behöver hjälp med ett akut ärende.

Fredrik H
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Vi har köpt en Accessdatabas-lösning av Mats som vi är otroligt nöjda med. Mats har visat på en otroligt hög service- och kompetensnivå när vi behöver revidera eller addera i databasen. Han har alltid en ödmjuk inställning och vi är supernöjda med honom.

Thomas W
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Excelrapport och kurs i pivot-tabeller. Mats har mycket kompetens i excel och har hjälpt oss att ta fram en rapport som kommer kunna förenkla arbetet med våra månatliga avräkningar med samarbetspartners. Hade som förväntning att Mats skulle ha full fokus på att skapa rapporten och att det skulle bli ett bra verktyg vid avräkningar. Hittills verkar det väldigt lovande. Tip-top!

Ola E
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Gått kurs i Excel (Pivottabeller) med Mats. Väldigt kunnig inom Excel och pedagogisk som lärare. Han läser av förkunskaperna och syftet för att ser till att kursinnehållet ligger på rätt nivå.

Jean-Francois O
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Han var snabbt, duktig och kunde anpassa sig till vad gruppens behövde. Jag fick mer än vad jag tänkte jag skulle få! Utmärkt!

Carl-Otto B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mycket bra förståelse av vårat behov samt hög kompetens i Excel.

Jeanette O
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Atop Consulting har hjälpt mig med ett verktyg för tidrapportering. Medarbetarna kan nu enkelt tidrapportera och efter avslutad månad sammanställer jag lätt med ett förprogrammerat makro. Jag får ut information om arbetad tid, sjukdom och semester m.m. Mycket information med minimal insats från mig, (en knpptryckning). Ett mycket bra och enkelt system, till rimlig kostnad.

Peter E
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Proffsig utbildning och väldigt trevligt bemötande.

Yana Ö
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mycket lärorikt och intressant !

David L
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Snabb och effektiv hjälp med utveckling av Excelmakron. Trots komplex verksamhet var Mats snabb att sätta sig in i och förstå vår tillämpning och hur ytterligare förbättringar kunde göras.

Thomas L
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag är själv konsult hos samma kund som Mats på Atop och blev ombedd att skapa rapporter med hjälp av Access, ett verktyg jag aldrig använt tidigare. Fick god hjälp att formalisera och förenkla hanteringen. Mats var vänlig, hjälpsam och pedagogisk. Thomas

Eva S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Vi hade problem med en fil som Atop gjorde åt oss i år 2013. Har inte haft något problem med filen förrän i januari 2018. Bra jobbat! Ringde Atop och fick snabb och effektiv respons på vårt problem. Det var ett handhavande fel. Så ett perfekt hjälpmedel eftersom vi inte haft problem med det sedan 2013.

Henrik K
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats är både proffesionell och kunnig.

Hans L
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Vi har anlitat Atop för att få hjälp med olika excel-makron som vi arbetar med. Det har handlat om att rätta fel och utveckla makron. Vårt intryck har från dag 1 varit att vi fått väldigt bra service. Atop har lyssnat in vad vi efterfrågat och rättat/utvecklat utifrån våra önskemål. Utöver det har Atop ställt frågor och kommit med förslag hur våra makron borde fungera, vilket har varit och är mycket uppskattat. Mats är dessutom en väldigt trevlig person vilket lett till att samarbetet flutit på mycket bra.

Marie P
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mats har varit till fantastisk stor hjälp och lyckats lösa de uppgifter man gett till honom.

Emir B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Bra bemötande från företaget, tillmötesgående och professionellt. Arbetets omfattning var installation av en Access applikation som hämtar ner data och sedan presenterar datan i ett visst format. Levde upp till förväntningar!

Anette I
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag tycker att jag har fått professionell hjälp från Atop Consulting. Jag har behövt hjälp med uppdateringar och information av vårat "analysverktyg". Fått svar på mina frågor snabbt och informativt. Bra information till en som inte talat samma dataspråk.

Johanna N
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mycket professionellt och lyhört bemötande från start till mål! Konsulttjänst för utveckling av skräddarsydd Excelmall. Kundupplevelsen var utmärkt och slutkunden verkar också nöjd med produkten!

Annika F
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Har inte varit med i processen från början utan hoppade in i sluttampen. Jag tycker att bemötandet och professionalismen har varit toppenbra. Återkoppling och uppföljning har också varit helt i sin ordning. Företaget har verkligen motsvarat mina förväntningar.

Irene B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mycket seriöst och alltid bra service och har mycket bra förståelse på vad kunden önskar

Linda H
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag tycker att det var en bra innehållsrik kurs med en bra lärare.

Fanny S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Excelkurs, mycket bra. duktig och trevlig lärare som tog hänsyn till alla olika nivåer vi låg på

Stig S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

handledaren såg till att alla hängde med och hade rätt utstrålning för att lära ut. Vill gärna rekomendera honom för kollegor.

Christian B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Excelutbildning. Bra med många fix och trix som kommer att underlätta det vardagliga arbetet :-)

Mari B
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Jag gick en excel fortsättningskurs. Bra, trevlig och kompetent kursledare. Kursen var ungefär vad jag förväntat mig skulle gärna gå en till kurs med ännu mer avancerade funktioner i excel.

Mikael S
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Bra bemötande och kunnig kursledare.

Martin H
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Föreläsaren var engagerad och väldigt kunnig och även bra på att förklara så det var mycket bra.

Mats A
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Atop är professionella från början till slut. Ett mycket trevligt och serviceinriktat bemötande tillsammans med mycket hög kompetens gör jag att jag gärna rekommenderar Atop AB. P.s. Mats Beiming har sparat många frustrerande arbetstimmar för mig. Adept Collection AB Mats Arenander Försäljningsansvarig Sverige

Elena J
Skrev om Mats Beiming en del av Atop Consulting

Mitt företag köpte en excelutbildning. Utbildningen levde upp till mina förväntningar. Mats var kompetent, trevlig och tillmötesgående.