Atop Consulting

Atop Consulting

Välkommen till Atop Consulting!

Excel är ett väldigt effektivt och smidigt verktyg, om man vet hur det används på bästa sätt. Vi är experter på Excel och gör även dig till expert! Oavsett om du är helt ny till programmet eller har jobbat i det i flera år, vi finner en nivå som passar och tar dig till nästa steg i ditt excel-användande. Vi utbildar även i Access på allt från nybörjar- till programmeringsnivå.

Förutom våra utbildningar kan vi hjälpa dig och din verksamhet genom att skapa ett affärssystem som förenklar ert arbete. Efter en behovsanalys beslutar vi tillsammans med er vad just er verksamhet behöver och skapar ett system utifrån det.

Vi kan hjälpa er med både små och stora förändringar, kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa just er!

Läs vad 60 kunder tycker om Atop Consulting 2

2021-03-31
    Företaget har hjälpt oss utveckla nya förbättrade och effektivare rapporter som har underlättat kvalitetssäkringen av alla våra projekt i implementeringen av nytt planeringssystem.
    2021-01-14
    Mats Beiming har på alla sätt varit kompetent, pedagogisk, trevlig att jobba med! En toppenresurs!
    2020-11-06
    Mats har levererad de som är beställd på ett utmärkt sätt. Alltid tillmötesgående och villig att få till beställningen rätt. Jag uppfattar Mats kunskaper inom databas och excel som mycket höga.
    2020-06-26
    Mats har hjälot mig med en avancerad excel rapport som kommer ligga till grund för att min region norra europa kan följa och strategiskt ta beslut baserat på resultat i denna rapport.
    2020-04-03
    Jag har haft en affärsrelation med Mats Beiming på Atop Consulting under mer än 1.5 år och den fortsätter. Han är mycket inlyssnande, konkret och positiv. Jag upplever Mats som mycket kompetent och tillmötesgående. Det märks att han är erfaren och verkligen vill kundens bästa, vilket är helt avgörande när jag rekommenderar en annan person. Mats är en sådan där person som tackar nej till en affär om den inte verkligen är bra för kunden. Det är professionellt.

Han är verkligen expert inom Business Intelligence, Excel, Access & VBA, och fungerar mycket väl som VD:s högra hand. Mats hjälper dig att ha stenkoll på siffrorna vilket underlättar planering och du sparar pengar över tid.

Mats kan varmt rekommenderas!

Mikael Grawe
    Confidence Creator Group | CEO
    Ensuring Excellent Sales, Service & Communication | Speaker
    www.confidencecreator.se
    2020-03-31
    Mats har ett mycket sympatiskt sätt och sätter sig snabbt in i den aktuella problematiken när det gäller Excellösningar och kommer snabbt fram med ett första förslag att arbeta vidare med. Detta gör att minimalt av tid går till spillo på ogjort arbete om man skulle ha missuppfattat varandra.
    2020-03-18
    - Behovet effektivisering och rationalisering i de arbetsflöden som Excel ingått
    - Bemötandet professionellt, engagerat och lösningsorienterat
    - Förväntningar var att förenkla samt skapa nya möjligheter till förbättrad visibilitet och dessa uppfylls till fullo
    - Sammanfattningsvis är utöver professionalism och viljan till problemlösning i kombination personliga mötet i positiv anda mycket eftertraktat
    2020-02-20
    Databasutveckling. Bra bemött. Konsulten lyckades omvandla våra spridda önskningar till ett konkret resultat.
    2019-10-01
    Jag fick en skräddarsydd intensivkurs med fokus på exceltabeller, nyttiga funktioner/formler och pivottabeller. Kursen motsvarade mer än väl förväntningarna och jag lärde mig mycket som är direkt användbart i mitt arbete. Jag kan definitivt rekommendera ATOP!
    2019-07-02
    Skräddarsydd Excel-utbildning i toppklass.
    2019-05-14
    lager program i exel

Trevligt bemötande

Det har gått bra

men nåra finslipningar behövs
    2019-03-25
    Excelprogrammering som levererades snabbt, smidigt och lyhört.
    2019-02-26
    Atop Consulting har hjälpt mig med att ta fram ett order/lagersystem för min uthyrningsverksamhet.

Vi fick ett mycket bra och personligt bemötande och produkten blev i enlighet med våra förväntningar.
  • Eirin F
    2018-12-14
    Mats Beiming från Atop Consulting blev inhyrd för att skapa ett nytt analysverktyg för avräkning. Avräkningsgruppen hade från början höga förväntningar till verktygets grafiska representation och förmåga att hantera även ny indata.

Under sitt arbete skapade Mats Beiming ett verktyg som gjorde våra önskemål till verklighet. Vid att strukturera och kategorisera all indata skapade Mats en dynamisk databas, som var avgörande för att uppnå önskad resultat. Vidare använde Mats databasen till att bygga upp ett snyggt, flexibelt och användarvänlig analysverktyg.

Med Mats kunskap inom Excel och Pivottabeller har avräkningsgruppen nu ett verktyg som är lätt att använda, och vidareutveckla vid behov. Under sitt uppdrag har Mats utmanat oss till att tänka nytt kring hur vi strukturerar och analyserar data, vilket har höjd kvaliteten på analysverktyget utöver våra ursprungliga förväntningar. Det har varit roligt, spännande och lärorikt att arbeta tillsammans med Mats.
    2018-12-06
    Mats Beiming är duktig och hjälpsam och försöker alltid att ställa upp så fort vi behöver hjälp med ett akut ärende.
    2018-11-21
    Vi har köpt en Accessdatabas-lösning av Mats som vi är otroligt nöjda med. Mats har visat på en otroligt hög service- och kompetensnivå när vi behöver revidera eller addera i databasen. Han har alltid en ödmjuk inställning och vi är supernöjda med honom.
    2018-11-05
    Excelrapport och kurs i pivot-tabeller.

Mats har mycket kompetens i excel och har hjälpt oss att ta fram en rapport som kommer kunna förenkla arbetet med våra månatliga avräkningar med samarbetspartners.

Hade som förväntning att Mats skulle ha full fokus på att skapa rapporten och att det skulle bli ett bra verktyg vid avräkningar. Hittills verkar det väldigt lovande.

Tip-top!
    2018-11-05
    Gått kurs i Excel (Pivottabeller) med Mats. Väldigt kunnig inom Excel och pedagogisk som lärare. Han läser av förkunskaperna och syftet för att ser till att kursinnehållet ligger på rätt nivå.
  • Jean-Francois O
    2018-11-01
    Han var snabbt, duktig och kunde anpassa sig till vad gruppens behövde.
    Jag fick mer än vad jag tänkte jag skulle få! Utmärkt!
    2018-10-31
    Mycket bra förståelse av vårat behov samt hög kompetens i Excel.
    2018-03-26
    Atop Consulting har hjälpt mig med ett verktyg för tidrapportering. Medarbetarna kan nu enkelt tidrapportera och efter avslutad månad sammanställer jag lätt med ett förprogrammerat makro. Jag får ut information om arbetad tid, sjukdom och semester m.m. Mycket information med minimal insats från mig, (en knpptryckning). Ett mycket bra och enkelt system, till rimlig kostnad.
    2018-03-26
    Proffsig utbildning och väldigt trevligt bemötande.
    2018-03-23
    Mycket lärorikt och intressant !
    2018-01-31
    Snabb och effektiv hjälp med utveckling av Excelmakron. Trots komplex verksamhet var Mats snabb att sätta sig in i och förstå vår tillämpning och hur ytterligare förbättringar kunde göras.
    2018-01-31
    Jag är själv konsult hos samma kund som Mats på Atop och blev ombedd att skapa rapporter med hjälp av Access, ett verktyg jag aldrig använt tidigare. Fick god hjälp att formalisera och förenkla hanteringen. Mats var vänlig, hjälpsam och pedagogisk.

Thomas
    2018-01-15
    Vi hade problem med en fil som Atop gjorde åt oss i år 2013. Har inte haft något problem med filen förrän i januari 2018. Bra jobbat! Ringde Atop och fick snabb och effektiv respons på vårt problem. Det var ett handhavande fel. Så ett perfekt hjälpmedel eftersom vi inte haft problem med det sedan 2013.
    2018-01-01
    Mats är både proffesionell och kunnig.
    2017-10-30
    Vi har anlitat Atop för att få hjälp med olika excel-makron som vi arbetar med. Det har handlat om att rätta fel och utveckla makron. Vårt intryck har från dag 1 varit att vi fått väldigt bra service. Atop har lyssnat in vad vi efterfrågat och rättat/utvecklat utifrån våra önskemål. Utöver det har Atop ställt frågor och kommit med förslag hur våra makron borde fungera, vilket har varit och är mycket uppskattat. Mats är dessutom en väldigt trevlig person vilket lett till att samarbetet flutit på mycket bra.
    2017-09-18
    Mats har varit till fantastisk stor hjälp och lyckats lösa de uppgifter man gett till honom.
  • Emir B
    2017-09-04
    Bra bemötande från företaget, tillmötesgående och professionellt.

Arbetets omfattning var installation av en Access applikation som hämtar ner data och sedan presenterar datan i ett visst format.

Levde upp till förväntningar!
    2017-04-10
    Jag tycker att jag har fått professionell hjälp från Atop Consulting. Jag har behövt hjälp med uppdateringar och information av vårat "analysverktyg". Fått svar på mina frågor snabbt och informativt. Bra information till en som inte talat samma dataspråk.
    2017-04-07
    Mycket professionellt och lyhört bemötande från start till mål!
    Konsulttjänst för utveckling av skräddarsydd Excelmall. Kundupplevelsen var utmärkt och slutkunden verkar också nöjd med produkten!
    2017-04-07
    Har inte varit med i processen från början utan hoppade in i sluttampen. Jag tycker att bemötandet och professionalismen har varit toppenbra. Återkoppling och uppföljning har också varit helt i sin ordning. Företaget har verkligen motsvarat mina förväntningar.
    2017-04-06
    Mycket seriöst och alltid bra service och har mycket bra förståelse på vad kunden önskar
    2017-03-27
    Jag tycker att det var en bra innehållsrik kurs med en bra lärare.
    2017-03-09
    Excelkurs, mycket bra. duktig och trevlig lärare som tog hänsyn till alla olika nivåer vi låg på
    2017-03-09
    handledaren såg till att alla hängde med och hade rätt utstrålning för att lära ut. Vill gärna rekomendera honom för kollegor.
    2017-03-08
    Excelutbildning.
    Bra med många fix och trix som kommer att underlätta det vardagliga arbetet :-)
    2017-03-08
    Jag gick en excel fortsättningskurs.
    Bra, trevlig och kompetent kursledare.
    Kursen var ungefär vad jag förväntat mig skulle gärna gå en till kurs med ännu mer avancerade funktioner i excel.
    2017-03-07
    Bra bemötande och kunnig kursledare.
    2017-03-07
    Föreläsaren var engagerad och väldigt kunnig och även bra på att förklara så det var mycket bra.
  • Mats A
    2017-02-16
    Atop är professionella från början till slut. Ett mycket trevligt och serviceinriktat bemötande tillsammans med mycket hög kompetens gör jag att jag gärna rekommenderar Atop AB.
    P.s. Mats Beiming har sparat många frustrerande arbetstimmar för mig.

Adept Collection AB
    Mats Arenander
    Försäljningsansvarig Sverige
    2016-06-21
    Mitt företag köpte en excelutbildning. Utbildningen levde upp till mina förväntningar. Mats var kompetent, trevlig och tillmötesgående.
    2016-06-15
    Över förväntan, med tanke på att vi var många och på olika nivå så fick man ändå en hel del aha upplevelser om funktioner man inte visste om.
    2016-04-11
    Proffsigt och hjälpsamt. Pedagogisk vid genomgång.
    2016-02-15
    Punktligt och snabb leverans.
    Leveransen levde upp till våra förväntningar.
    2015-12-07
    Jag har bara högsta betyg att ge till Mats Beiming på Atop Consulting. Han har utvecklat programmet för att passa mig i mitt arbete. Vi har haft en bra dialog från första kontakten till leverans och test.
  • Håkan B
    2015-09-25
    Atop har byggt upp en access-databas för vår verkstad. Vi har arbetat med databasen sedan 2009 och varit mycket nöjda med funktionaliteten och användarvänligheten. Vi har vid några tillfällen fått utfört uppdateringar och det har generellt fungerat mycket bra. Vi är totalt sett mycket nöjda.
    2015-09-02
    Atop löste vårt behov av datasammanställningsverktyg i excel på rekordtid. Bra analys av vårt behov och snabb lösning. Rekomenderas!
    2015-05-07
    Atop Consulting har hjälpt oss att bygga en accessdatabas för snabbare beräkning av vår premielön. Tidigare skedde arbetet manuellt och tog ca 3 arbetsdagar per månad. Genom att använda oss av en databas och att beräkningen sker med automatik är vi nu nere i en arbetsdag per månad. Vi har vid ett par tillfällen ändrat förutsättningarna i premielönesystemet och har då tagit en ny kontakt med Atop Consulting och fått snabb hjälp med justeringar av databasen.